Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. På Akademin för utbildning, kultur och kommunikation (UKK) läser våra studenter främst på program inom lärarutbildningar, men det erbjuds även program och kurser inom språk och kommunikation, matematik/tillämpad matematik, fysik, musik och opera samt den förberedande utbildningen tekniskt basår. MDU:s forskningsinriktning utbildningsvetenskap och matematik är en del av akademin. Vårt arbete sker i samverkan med det omgivande samhället och internationella partners. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Anställningsperiod/tillträde: 2025-10-01 till 2027-09-30 Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-05 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Akademin för utbildning, kultur och kommunikation För en utförlig beskrivning av de grundläggande behörighetskrav och bedömningsgrunder som gäller för en anställning som universitetsadjunkt vid MDU, hänvisas till https://www.mdu.se/om-mdu/jobba-med-oss/lediga-jobb Arbetsuppgifter Som universitetsadjunkt är dina huvudsakliga arbetsuppgifter undervisning. Till undervisning hör även handledning, examination, kursutvärdering, kursutveckling. Samverkan är en integrerad del av universitetets forsknings- och utbildningsuppdrag och som universitetsadjunkt bidrar du aktivt till universitetets utvecklingsarbete. I arbetsuppgifterna ingår även allmän administration och kompetensutveckling samt att delta i den dagliga verksamheten, i ämnets och akademins arbete. För den här anställningen ingår undervisning i olika engelskkurser, i första hand med inriktning mot språkfärdighet och olika typer av kommunikation, inklusive akademiskt skrivande. Anställningen kan också komma att innefatta undervisning i andra engelskkurser t.ex. inom lärarprogrammen, samt handledning av självständiga arbeten. Även översättning och/eller språkgranskning av universitetets interna och externa kommunikation, styrdokument och liknande kan ingå. För att lyckas och trivas i rollen som adjunkt behöver du bidra till och vara aktiv i arbetet i ämnesgruppen och på överordnade organisatoriska enheter, till exempel genom att delta i olika möten, evenemang och utvecklingsinsatser. Behörighetskrav Vi söker dig som har visat pedagogisk skicklighet och har en magisterexamen i relevant ämne för anställningen, eller motsvarande kompetens. Den pedagogiska skickligheten ska vara dokumenterad på ett sådant sätt att det går att bedöma kvaliteten på det tidigare arbetet. För att anställas som lärare vid MDU efterfrågas högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Den som anställs men saknar högskolepedagogisk utbildning kommer erbjudas att genomgå sådan i anställningen inom två och ett halvt år. Den högskolepedagogiska utbildningen vid Mälardalens universitet motsvarar tio veckors utbildning. För denna anställning tillkommer följande behörighetskrav, utöver de som är fastställda i Anställningsordning vid MDU. Du förutsätts ha utmärkta kunskaper i engelska i tal och skrift, inklusive förmågan att undervisa om och på engelska och att kommunicera på akademisk nivå på språket. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrund ska dels graden av den skicklighet som krävs för anställningen gälla, dels den förmåga och lämplighet i övrigt som krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna väl. Utöver de bedömningsgrunder som är fastställda i Anställningsordning vid MDU, kommer särskild vikt att läggas vid följande för denna anställning: • tidigare erfarenheter av undervisning och utveckling av engelskkurser på högskolenivå med inriktning mot teknisk engelska, affärskommunikation och/eller akademisk engelska, men även engelskkurser inom lärarutbildning • erfarenhet av handledning av självständiga arbeten • goda kunskaper i IKT och digital undervisning • högre akademisk utbildning än magisternivå • tidigare erfarenhet av översättning och språkgranskning (språkparet svenska-engelska) Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Vikt läggs också på att du kan arbeta både självständigt och tillsammans med andra, samt har utmärkt social kompetens i rollen som lärare såväl som kollega. Du ska kunna förhålla dig till givna ramar såsom kursplaner och tidigare undervisningssätt men även bidra med egna initiativ, innovationer och lösningar. Du ska även ha en god förmåga att anpassa dig till olika studentgrupper med skiftande behov samt visa motivation att erbjuda god utbildning med gällande förutsättningar. Vi värdesätter även de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. OBS! Annaliina Gynne är tillgänglig att besvara frågor under följande perioder: 12/6-25/6, 7-8/7, 1-5/8. #LI-AE1
Vill du arbeta med digital utveckling i en beställarroll nära både teknik och verksamhet? Då söker vi dig till vår kollektivtrafikförvaltning. Arbetsuppgifter Vi har ett 50-tal IT-komponenter som förvaltas främst av förvaltningsledare och systemförvaltare inom Kollektivtrafikförvaltningen. Du arbetar med att förvalta och utveckla våra digitala lösningar, framför allt som tekniskt beställarstöd mot våra leverantörer då vi inte har någon egen drift av servrar eller infrastruktur. Arbetet rör både support, förbättring av befintliga system och att ta fram nya lösningar tillsammans med verksamheten. I vissa fall sker enklare konfiguration eller teknisk felsökning internt, men den mesta utvecklingen sker hos våra leverantörer. Undantaget är vårt testrum/labb där vi ibland arbetar mer praktiskt. Det är av stor vikt att du inte bara förstår tekniken utan även hur bakomliggande processer och handhavande tillsammans med det tekniska skapar nytta och värde. Uppdraget som systemförvaltare omfattar till exempel: • Beställarstöd och teknisk förvaltning av våra IT-system. • Viss hantering av hårdvara relaterad till kollektivtrafik, inkl. vårt testrum. • Support samt fel- och ändringshantering av IT-komponenter. • Stödja verksamheten i digitala frågor och bidra till tekniska lösningar utifrån behov. • Delta i upphandling tillsammans med kollegor. • Konsekvensbedömningar samt risk- och sårbarhetsanalyser. • Ta fram dokumentation och användarmanualer. Hos oss får du möjlighet till fortbildning och utveckling i din profession. Om arbetsplatsen Arbetsplatsen är förlagd i helt nya och renoverade lokaler bara ett stenkast från centralstationen i Västerås. Du kommer vara anställd hos Kollektivtrafikförvaltningen på Region Västmanland. Vi är tillsammans ungefär 100 personer som arbetar med både allmänna och särskilda persontransporter. I rollen som systemförvaltare är du ett tekniskt stöd till organisationen. Det mesta av utvecklingsarbetet sker hos våra leverantörer, men din tekniska förståelse tillsammans med förståelsen av verksamhetens behov är avgörande för att kunna bidra till kvalitet, effektivitet och vidareutveckling av våra lösningar. Enheten levererar och förvaltar Kollektivtrafikförvaltningens samtliga digitala tjänster med målet att underlätta resandet i Västmanland, men också vardagen för våra kollegor. Vårt arbete kännetecknas av en framåtanda med ständig digital utveckling som bjuder på spännande utmaningar och där du ges möjlighet att utvecklas som person tillsammans med oss. Vi är ett prestigelöst gäng som utmärks av engagerade och ansvarstagande medarbetare som tar ansvar för vår egen arbetsmiljö. Kvalifikationer Vi söker dig som har god teknisk förståelse och ett analytiskt sinne för hur olika system samverkar. Du har förmåga att se helheten. Hur teknik, processer och användarbeteende tillsammans skapar nytta. Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får vara länken mellan teknik och verksamhet. Du kommer arbeta i gränslandet mellan teknik och verksamhet och bör trivas med att översätta verksamhetens behov till tekniska lösningar i samarbete med leverantörer. Det är starkt meriterande om du har erfarenheter sedan tidigare från kollektivtrafikbranschen och vi ser gärna att du även har erfarenheter sedan tidigare från att ha arbetat med IT-nära systemförvaltning. Du har adekvat utbildning inom IT-området eller annan erfarenhet som arbetsgivaren tycker är relevant för tjänsten. Du kan kommunicera flytande i både tal och skrift på både svenska och engelska. Det är att föredra om du har B-körkort eftersom resor inom länet förekommer. Vi ser att du som person har förmågan att arbeta operativt men samtidigt även förstår helheten och hur du ska planera och organisera ditt arbete för att bidra till den. Du är en lösningsorienterad lagspelare som tar ansvar i vardagen. Som person har du lätt att ta kontakt med människor, är serviceinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse. Krav på B-körkort. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 6 juli 2025 Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan Om regionen Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.
Apotekschef till Apotek Hjärtat ICA Maxi Köping Är du intresserad av rollen som Apotekschef och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utveckla ditt ledarskap? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som apotekschef på Hjärtat Som Apotekschef på Hjärtat ansvarar du för resultat-, drift-, personal- och farmaceutiska frågor på ditt apotek. Du leder ditt team mot att uppnå ditt apoteks ekonomiska mål. För att nå dit coachar och motiverar du personalen i deras dagliga arbete och utveckling. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - regionchefen berättar Nu söker jag en ny apotekschef till vårt fina apotek i ICA Maxi Köping, då vår nuvarande chef går vidare till nya utmaningar inom företaget. Här får du möjlighet att leda ett stort, väletablerat apotek tillsammans med ett erfaret och självgående team. Hos oss arbetar 5 farmaceuter och 3 apotekstekniker , en kompetent, engagerad och lösningsorienterad personalgrupp med stark teamkänsla och stort kundfokus. Apoteket har ett jämnt och högt kundflöde, både inom recept och egenvård, vilket gör arbetsdagen varierad och stimulerande. Som chef får du leda ett apotek med mycket utvecklingspotential och stor möjlighet att påverka, perfekt för dig som vill ta nästa steg i din ledarskapsresa inom Apotek Hjärtat. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt hjärtliga team! Vi har öppet 08.00-20.00 på vardagar, 09.00-18.00 på lördagar och söndagar. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie, apotekare eller utbildad apotekstekniker. Du är antingen i början av din karriär och vill utveckla dina ledaregenskaper eller så är du en erfaren ledare. Du känner igen dig i beskrivningen: Som ledare är du drivkraftig med ett affärsmässigt tänkande Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv Du har förmågan att motivera, stödja och utveckla andra Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-07-10 Kontaktperson: Chelenk-Douaa Kamil 073 566 14 29 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vill du vara med och skapa trivsamma hem? Vi söker nu en engagerad och serviceinriktad fastighetstekniker till vårt team i Arboga, Köping och Västerås. Vill du bli en nyckelspelare i att säkerställa en trygg och välfungerande boendemiljö för våra hyresgäster? Då det det vara dig vi söker! Om rollen Som fastighetstekniker har du en viktig roll i det dagliga underhållet av våra fastigheter. Du ansvarar för reparationer, felsökning och service hos våra hyresgäster och i fastigheten i stort. Du är en del av ett team där vi tillsammans skapar värde genom hög service och god kontakt med våra hyresgäster. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Reparation och service Generellt felavhjälpande underhåll Ronderingar och tillsyn för att förebygga problem Medverkan i systematiskt brandskyddsarbete Deltagande i områdesaktiviteter för att stärka gemenskapen i området Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och har ett stort intresse för service. Du är strukturerad, arbetar självständigt och trivs i en roll där du har kontakt med många människor. Ditt arbete gör skillnad varje dag! Vi ser gärna att du har: Arbetslivserfarenhet från roll som fastighetstekniker, reparatör eller liknande, alternativt annan erfarenhet eller utbildning som vi bedömer likvärdig B-körkort (manuellt) Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande Erfarenhet inom vvs och/eller vitvaror är meriterande Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva ditt arbete framåt. Du är serviceinriktad och förstår helheten i att alla behöver ta sitt ansvar och leverera hög service varje dag. Vi erbjuder Läs mer om oss och vad vi erbjuder som arbetsgivare på vår hemsida. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Arboga eller Köping Bakgrundskontroll och personlighetstest via Alva Labs ingår i rekryteringsprocessen Ansökan Vi går igenom ansökningar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor? Kontakta förvaltare Reine Bojar på [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker en noggrann och driven medarbetare till vår kund i Västerås för ett behov under sommaren. I rollen kommer du att arbeta med olika delar av det dagliga logistikflödet och bidra till att varuhantering sker på ett säkert, effektivt och kvalitetsmedvetet sätt. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara: • Daglig truck körning • Förrådsarbete och lagerhållning • Plock och pack av material med hjälp av truck och förhand. • Ankomst rapportering och registrering i affärssystem (t.ex. registrering av gods, lagerflytt) Start: Omgående Längd: t.o.m. V.32 Arbetstider: Dagtid Din profil Vi söker dig som: • Är minst 18 år och tillgänglig under sommaren 2025 • Har giltigt truckkort (A1-A4, B1-B4) • Har tidigare erfarenhet av truckkörning, gärna i industriell miljö • Är flexibel, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga • Trivs i en strukturerad och säkerhetsmedveten arbetsmiljö • God datavana Meriterande: • Erfarenhet av logistiksystem och arbete inom tillverkande industri • Lyftutbildning med åkrörelse Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as Notera att vi med anledning av GDPR inte tar emot ansökningar via mail.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Har du drömmar om att förbättra världen och bidra till ett tryggare samhälle? Efter 12 veckors utbildning genom Academic Work Academy får du möjlighet att arbeta med de mest avancerade tekniska lösningarna och växa i rollen som ILS-Ingenjör hos Combitech. Tveka inte att söka denna möjlighet redan idag! OM TJÄNSTEN För tredje gången i rad är det nu dags att rekrytera nya stjärnor för vårt Academy ILS-program. En ILS-ingenjör kan beskrivas som en teknisk superhjälte som jobbar för att se till att system och produkter fungerar på ett säkert, effektivt och pålitligt sätt. Du blir en nyckelspelare i att optimera drift och underhåll av avancerade system i en framtidssäker bransch där behovet av din kompetens bara ökar. Rekryteringen baseras enbart på förmågor och rätt personlighet, så även du utan tekniska erfarenheter är välkommen in med din ansökan. Du utlovas 12 spännande och intensiva utbildningsveckor på vårt Academyprogram med en fast anställning efter avklarad examen med uppdrag hos någon av våra samarbetspartners. Emil Nordman, Alumn ILS Academy 2023. "Alla elever hade olika bakgrunder och gick in i utbildningen med samma mål, att byta karriär och bli ILS ingenjörer. Det är otroligt att i efterhand se hur mycket vi har lärt oss genom dessa korta men intensiva veckor och att vi nu får jobba med världens häftigaste och mest avancerade teknik." I årets ILS-program samarbetar vi med Combitech för platsen till Arboga. Combitech är ett ledande teknikkonsultbolag inom digitalisering, cybersäkerhet och systemutveckling. Dom hjälper bland annat kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation och levererar kommunikationslösningar både militärt och civilt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter ILS (Integrerat Logistikstöd) används för att optimera underhåll och drift av avancerade system. Tänk dig att du ska köpa en bil som både fungerar bra från start och är kostnadseffektiv att underhålla i längden. Finns reservdelar om tio år? Är det lätt att byta en trasig strålkastare? En ILS-ingenjör säkerställer att sådana frågor beaktas – för komplexa system inom försvar, flyg, rymd, sjöfart och fordonsindustrin. Som ILS-ingenjör arbetar du med kravhantering, logistikplanering och underhållsstrategier inom försvar, industri och infrastruktur. Rollen innefattar att ta fram specifikationer, genomföra analyser och designarbete, formulera tekniska ordrar samt granska leverantörers arbete. Du ansvarar även för kvalitetskontroll och teknisk support, både internt och till kunder. Efter examen kan du arbeta med allt från ubåtar till flygplan och bidra med analyser, tekniska specifikationer, designarbete och kvalitetskontroll. Du får chansen att jobba nära projektledare och ingenjörer. Info om utbildningen Accelerated Learning ligger till grund för programmet – en intensiv och praktisk utbildningsmodell med högt tempo, korta teoripass och fokus på feedback och övning. Under programmet kommer du lära dig ILS-processen och dess komponenter, där bland annat livscykelanalys, funktionssäkerhet, underhållsmässighet, underhållssäkerhet och supportlösningshantering ingår. * Digital välkomstmöte inför utbildning: 21/7 * Förstudieperiod: 21/7 - 17/8 * Utbildningsstart: 18/8 * Examensdag: 7/11 * Omfattning: Heltid, obligatorisk schemalagd undervisning vardagar kl: 08.00-16.00 * Utbildningsort: Utbildningen sker digitalt med obligatorisk närvaro. Hela utbildningen kommer genomföras på engelska. * Arbetsort efter avslutad utbildning: Arboga Rollen som konsult Efter utbildningen kommer du att bli anställd som teknik-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag ute hos våra kunder. Med inriktning som teknik-konsult kommer befattningar, branscher och storleken på våra kunder att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det. VI SÖKER DIG SOM * Är över 18 år * Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt, då lektioner och kommande arbete kan förekomma på båda språken * Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor * Har ett genuint intresse för teknik * Uttrycker stark motivation för programmet För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet av teknik, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och visa stort intresse och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför i processen genomföra tester. Integrerat logistikstöd är en process som används främst inom försvarssektorn och kan därmed, i förekommande fall, medföra att dessa uppdrag är säkerhetsklassade. Är uppdraget som du placeras på säkerhetsklassat kommer säkerhetsprövning genomföras (inkluderat registerkontroll) i samband med anställning (i enlighet med 3 kap 1§ i Säkerhetsskyddslagen). Uppdrag där kund har krav på säkerhetsklassplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på svenskt medborgarskap. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER Inom LSS verksamheten arbetar vi med människor i alla åldrar med olika funktionsvariationer och behov. Målet i verksamheten är att stötta brukarna till en ökad självständighet samt möjliggöra en större delaktighet i samhället. Uppdraget för våra medarbetare är att tillsammans med brukaren kartlägga, planera och strukturera det individuella stödet för att skapa möjlighet till egen utveckling. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att stödja brukaren i det vardagliga livet med vanligt förekommande hushållssysslor exempelvis matlagning, personlig omvårdnad, städning i bostaden. Likaså förekommer motivation, inspiration och genomförande av sociala och kulturella aktiviteter kring och tillsammans med brukaren. Vi värnar om självbestämmande och integritet i våra verksamheter, vilket genomsyrar personalens förhållnings- och arbetssätt. Inom LSS-verksamheten erbjuds du en varierande arbetsdag på någon eller några av våra enheter: Servicebostad/ Gruppbostad, Daglig verksamhet, Boendestöd, Korttidsverksamhet och Barnverksamheter. Inom Personlig assistans innebär det att du arbetar ensam tillsammans med personen som har behov av stöd och hjälp. Du ska ensam kunna ta beslut om åtgärder i hemmet samt vid aktiviteter tillsammans med brukaren. Arbetet som personlig assistent kan variera beroende på vilken funktionsvariation brukaren har. Dubbelbemanning kan ingå som punktinsats vid hjälp med förflyttningar av person som inte klarar att förflytta sig själva samt stötta personen vid kontakter med exempelvis legitimerad personal och myndigheter. Krav på kunskap inom omvårdnad motsvarande undersköterskas kompetens samt krav på körkort. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är flexibel, trygg, lösningsfokuserad och som alltid sätter individen och uppdraget i första hand. Du ska ha ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt och förmåga att skapa goda relationer. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift krävs då dokumentation är en obligatorisk del av arbetet. Meriterande är om du är utbildad stödassistent. Arbetar du som personlig assistent med barn eller på korttidsboende för barn så krävs ett utdrag från polisregistret. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Är du intresserad av att arbeta med oss som sommarvikarie i Hallstahammars kommun som genomsyras av ett gott samarbete med kollegor och med brukarnas behov i fokus? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som elektronikingenjör hos oss kommer du arbeta med att konstruera, programmera, testa och verifiera elektrotekniska system. Man bör således ha en förståelse/erfarenhet av arbete med hårdvara & mjukvara i form av; schematisk förståelse, signal- & integritetskontroll, samt blandad analog / digital simulering. Rollen innebär en bred teknikkunskap, där vi utgår från din tidigare erfarenhet och fortsätter att utveckla din kompetens genom individuella utvecklingsplaner på plats hos oss. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: * Skapa sammanställnings- och detaljkonstruktioner (kablage, ritningar, kretskort etc.) baserat på kravspecifikationer från interna och externa parter. * Läsa och förstå teknisk dokumentation * Skriva och utföra testfall via C++ Din profil För att trivas hos oss tror vi att du är en nyfiken, kommunikativ och prestigelös problemlösare med en god samarbetsförmåga. Du är antingen högskole- eller civilingenjör inom elektronik, alternativt att du har relevant arbetslivserfarenhet inom motsvarande område. Vi söker dig som är en mångsidig elektronikingenjör och som uppskattar variation i vardagen, då vi erbjuder en bred roll med möjlighet att delta i flera olika delar av produkternas livscykel. Vi ser gärna att du har kunskap inom: * Elektronik * Analog och digital mätteknik * Programmering Vi ser det som meriterande med kunskap inom: * C++ * PCB-design * Altium Designer * Hårdvarunära programmering * RF och mikrovågskomponenter Erfarenhet av arbete inom test och testprogrammering är meriterande. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Som underhållsingenjör inom sektionen Armament & Reconnaissance arbetar du med tekniskt underhåll och systemsupport till Försvarsmakten, Försvarets Materielverk och Industrin gällande vapen, beväpnings- och spaningssystem till flygplan JAS 39 GRIPEN. Detta innebär bland annat: * Att utföra analyser och utredningar. * Teknisk samordning och uppföljning av underhållsaktiviteter. * Framtagande av dokumentation, instruktioner, ritningar, mm. * Förebyggande kvalitetsarbete inom flygsäkerhetsområdet. * Tekniskt stöd till våra kunder inom Försvarsmakten och FMV. Arbetet bedrivs självständigt och i grupp samt erbjuder stora möjligheter till variation och utveckling, både teoretiskt och praktiskt, inom ett brett verksamhetsområde. Tjänstens placeringsort är Arboga. Inrikes- och utrikesresor i tjänsten kan förekomma. Din roll Vi söker dig som har en teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, samt minst ett par års arbetslivserfarenhet av en, för denna tjänst, relevant roll. Du har ett gediget tekniskt intresse som gör att du har en mycket god förståelse för tekniska system och processer. Som person är du självgående, flexibel och tycker om att analysera och lösa problem. Rollen innebär ofta att du behöver hantera flera parallella uppgifter och projekt, vilket kräver god problemlösningsförmåga och förmåga att prioritera på ett effektivt sätt. Det är även viktigt att du är strukturerad och noggrann för att på bästa sätt trivas med de regel- och kvalitetskrav som ställs på verksamheten och branschen i stort. Tjänsten innebär mycket dokumentation och du behöver vara van vid att både läsa, tolka och skriva tekniska och administrativa dokument. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Tjänsten förutsätter att du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Välj ett jobb för att visa detaljer