Kooperativet Hjärtpunkt Skiljebo bedriver förskola, fritidsgård, mötesplats och hemtjänst. Det naturliga mötet är vårt motto, och hos oss finns alla möjligheter för människor att mötas. Kooperativet Hjärtpunkt Skiljebo är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Skiljebo/Västerås. Vilka goda idéer vill du vara med att förverkliga? Nu söker vi dig som är utbildad fritidsledare eller har annan passande utbildning samt erfarenhet av att arbeta på fritidsgård med ungdomar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda personal. Som fritidsledare är du en förebild och föregår med gott exempel. Du skapar goda relationer och får människor att växa genom delaktighet, medbestämmande och ansvar. Du arbetar hälsofrämjande och har nolltolerans mot droger, tobak och dopning. Du eftersträvar mångfald och arbetar aktivt med jämlikhet och jämställdhet. Arbetet på fritidsgården följer den gemensamma plan som finns i Västerås för fritidsgårdar. Du ansvarar för fritidsgårdens ekonomi, personal samt föreningsrådets planering och genomförande av evenemang. Intervjuer kommer ske löpande. Tillträde efter överenskommelse
Vill du forma framtidens vård- och omsorg i Håbo kommun? Är du en trygg, modig och strategisk ledare som trivs i en politiskt styrd organisation och brinner för att driva långsiktiga förändringar med genuin påverkan? Då är detta tjänsten för dig. Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen får du ett övergripande ansvar för en samhällsbärande verksamhet med stor utvecklingspotential. I en kommun med stark framåtanda, höga ambitioner och tydligt medborgarfokus leder du arbetet för att möta framtidens behov – tillsammans med engagerade chefer, medarbetare och politiska företrädare. Det här är en direktrekrytering för Håbo kommun, och vi på Poolia är glada över att bistå i rekryteringsprocessen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort i Bålsta och en sysselsättningsgrad på 100 %. Om tjänsten Som förvaltningschef för vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun har du det övergripande ansvaret för förvaltningens verksamhet, ekonomi och medarbetare. Du ansvarar för ett brett uppdrag inom äldreomsorg, hemtjänst, hälso- och sjukvård, LSS och myndighetsutövning – med stort fokus på kvalitet, samverkan och utveckling. Tillsammans med dina avdelningschefer och stödfunktioner driver du utvecklingen av en verksamhet som påverkar många människors vardag. Förvaltningen har ca 460 årsarbetare och är inne i ett utvecklingsskede, bland annat med nya ansvarsområden inom LSS. Som förvaltningschef får du en viktig roll i att leda förändring, säkra kvalitet och skapa hållbara arbetssätt – alltid med invånarnas behov i fokus. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommundirektören. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. För att kunna tillträda tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Leda och utveckla vård- och omsorgsförvaltningen på ett strategiskt, ekonomiskt och operativt plan • Omsätta politiska mål i tydliga prioriteringar, beslut och åtgärder • Säkerställa god kvalitet och effektiva arbetssätt, bland annat genom digital utveckling • Leda ett kunnigt och engagerat ledarteam och skapa en god arbetsmiljö • Utveckla samverkan både inom kommunen och med externa aktörer • Bidra till den strategiska helheten i kommunens utveckling Vem är du? Du har relevant högskole- eller universitetsutbildning och har arbetat med helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Med flerårig erfarenhet av att leda på strategisk nivå inom kommunal vård och omsorg är du trygg i en politiskt styrd organisation. Du är van att föra dialog med politiken, och har en god förståelse för politiska beslutsprocesser. Förmågan att leda genom förändring och att navigera i komplexa sammanhang är en självklar del av din bakgrund. Kunskap om lagstiftning, styrmodeller och uppföljning inom vård- och omsorgsområdet krävs, och erfarenhet från flera delar av verksamheten – exempelvis äldreomsorg, LSS eller hälso- och sjukvård – är meriterande. Som ledare är du tydlig, närvarande och har ett coachande förhållningssätt som skapar engagemang och ansvarstagande. Att bygga tillit genom öppen kommunikation och gemensam riktning är en styrka du använder i hela organisationen. Du har lätt för att samarbeta och etablera goda relationer både internt och externt. Att översätta politiska mål till konkreta, genomförbara insatser faller sig naturligt. Ett starkt engagemang för välfärdsfrågor, kombinerat med analytisk förmåga och ett långsiktigt perspektiv, gör att du ser sammanhang och skapar struktur. För denna tjänst är det krav på B-körkort. Om verksamheten Vård- och omsorgsförvaltningen i Håbo kommun arbetar för att ge stöd, omsorg och trygghet till kommunens invånare – både unga och äldre. Vi står inför en spännande utvecklingsfas med nya uppdrag, fortsatt tillväxt och hög ambitionsnivå. I samarbete över verksamhetsgränser arbetar vi för att skapa bästa möjliga kvalitet och nytta för dem vi är till för. Håbo ligger i ett växande område i Mälardalen, med närhet till både natur och storstad. Kommunen växer och utvecklas, och vår vision är att skapa ett hållbart, tryggt och modernt samhälle för dagens och framtidens invånare. Här kombineras småstadens närhet med storstadens möjligheter.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. Är du legitimerad speciallärare som vill arbeta för att alla elever ska få en möjlighet att nå så långt som möjligt i sin kunskapsutveckling samt lära för livet? Då ska du läsa vidare och söka jobbet! Som anställd i kommunens skolor är du en del av vårt mål att alla elever ska bli sitt bästa jag och ges de bästa förutsättningarna för att lyckas. Lindboskolan är en F – 6 skola i Hallstahammars tätort. Skolan som är inrymd i rustade lokaler och har ca 460 elever fördelade på tre paralleller. I skolan finns även tre fritidshemsavdelningar. På Lindboskolan jobbar två specialpedagoger som du kommer att ha ett nära samarbete med. Du kommer ingå i ett arbetslag där du kommer att ansvara för att samordna stödet för eleverna. Vår vision är att skolan ska vara en trygg plats där alla elever ska få en möjlighet att lyckas utifrån sina förutsättningar och bli sitt bästa jag. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu dig som vill vara med på Lindboskolans utvecklingsresa och bidra i elevhälsoteamet. I din roll ingår bland annat att: - Vara med och utveckla skolans elevhälsoarbete genom att bidra med specialpedagogisk kompetens i det främjande och förebyggande arbetet. -Verka/Bidra för hög kvalité i klassrumsundervisningen genom att handleda och stödja kollegor i det pedagogiska arbetet. -Vara sammanhållande ansvarig för arbetslagets arbete med särskilt stöd. -Genomföra pedagogiska utredningar och andra underlag. -Samarbeta förtroendefullt med vårdnadshavare, kollegor och externa aktörer för att skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas lärande och utveckling. KVALIFIKATIONER Du behöver ha erfarenhet av likande uppdrag så som speciallärare eller specialpedagog. Du besitter en god kommunikativ förmåga och kan utrycka dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket. Du är lyhörd, med fötterna och hjärtat i verksamheten- både grundskola (låg- och mellanstadiet) och fritidshem. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, du förstår din roll och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Det är av stor vikt att du är en lagspelare, att du ser styrkor i samarbete och ser det som självklart att vara en aktiv del i vårt elevhälsoteam. För att trivas i rollen är du strukturerad, tydlig och initiativtagande. Du har ett strategiskt förhållningssätt samt är mål- och resultatinriktad. Vi söker dig som: -Har en lärarlegitimation -Har specialpedagogisk examen och/eller speciallärarlegitimation, gärna med erfarenhet av båda rollerna. -Har god kännedom om skollag, läroplan och andra styrdokument samt en helhetssyn på elevhälsa -Är lösningsfokuserad, flexibel samt besitter god förmåga att verka i en komplex verksamhet. -Önskvärt med kunskaper inom tidig läs- och skrivinlärning samt matematik. -Har en god förmåga att skapa pedagogiska lösningar utifrån elevers individuella behov. -Vill utvecklas tillsammans med kollegor och bidrar aktivt till skolans systematiska kvalitetsarbete. -Har en stark vilja att arbeta i team och bidra till ett positivt arbetsklimat. -Vill vara med och utveckla och stärka skolans elevhälsoarbete tillsammans med nya ledningen. ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt. Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret innan anställning
Noblaskolan består av 16 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre. Genom en kombination av tydliga strukturer, höga förväntningar, undervisning av hög kvalitet samt trygghet och studiero ska eleverna få de bästa förutsättningarna för en bra skolgång. Noblaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Noblaskolan Hagaberg är en tvåparallellig F-9 skola belägen i området Eriksborg i utkanten av Västerås. Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida www.noblaskolan.se/[din enhets namn] Mellanstadieärare till Noblaskolan Hagaberg Det är viktigt att utvecklas! Vi ställer krav på såväl våra elever som våra lärare, samt stöttar och utmanar varandra för att nå ännu längre. På Noblaskolan Hagaberg har vi sedan länge bestämt oss för att vårt uppdrag är att alla elever ska lära sig så mycket som möjligt och må bra under tiden och att vi är beredda att gå en extra mil tillsammans med dem om det är det som behövs. Ditt uppdrag Varje elev har det som krävs för att lyckas inom sig. Vår uppgift är att locka fram den potentialen genom att ställa krav, stötta och utmana. Framgång är inte en destination, utan en process vi jobbar på varje lektion. Redan från grundskolan. Vi söker dig som vill arbeta som klasslärare på mellanstadiet på vår skola. Eftersom vi är övertygade om att elevens framgång är skolans ansvar och att vägen till framgång kräver både ramar och kramar, söker vi dig som både är en tydlig ledare och som på riktigt älskar barn. Du behöver ha utvecklade strategier för hur man skapar och upprätthåller relationer och blir en föredömlig ledare för dina elever. Du behöver också ha stor kompetens i och erfarenhet av att planera och genomföra effektiv undervisning så att eleverna ges optimala förutsättningar till lärande. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare i svenska, matematik, engelska, NO och SO på mellanstadiet. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barn och elevers lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang för lärande och intresse för att utveckla våra elevers kunskap och samarbeta kollegialt. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Vi erbjuder Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Omfattning heltid. Tillträde i augusti enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi kommer intervjua intressanta kandidater löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan! Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Henrik Lövstedt på 070-715 34 16 eller mailadress [email protected]. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Nu söker vi dig som vill vara med från start med att bygga upp ny skolbiblioteksverksamhet i Arboga kommun. Arboga bibliotek, centralt beläget vid Arbogaån, är ett integrerat folk- och skolbibliotek. Här finns även kommunens medborgarkontor. Personalen består av tio medarbetare som på olika sätt ingår i samarbeten med barnomsorg, skola, äldreomsorg och föreningslivet. Biblioteket lyder under kommunstyrelseförvaltningen och fritids- och kulturnämnden, som även ansvarar för föreningsstöd och Ekbacksbadet. Med hjälp av medel från Kulturrådet har biblioteket arbetat målmedvetet med läsfrämjandeinsatser genom att stärka samverkan med förskola, skola och fritidsgård. Det har öppnat upp för nya arbetssätt, nya läsfrämjandeaktiviteter och ett mer uppsökande arbete. Arbetsuppgifter Med folkbiblioteket som bas, planerar och förbereder du utvecklandet av skolbiblioteksverksamhet, i dialog med grundskolan och folkbiblioteket i Arboga. Till att börja med ingår du i folkbibliotekets verksamhet och i dina arbetsuppgifter ingår då även ordinarie bibliotekssysslor, som informationstjänstgöring i folkbiblioteket och mediefrågor med fokus på skolbiblioteksdelen. Efter en inledande uppbyggnadsfas övergår tjänsten i huvudsaklig bemanning på skolenhet. I Arboga bibliotek medverkar du till att ge en biblioteksservice av hög kvalitet, och till att göra biblioteket angeläget och tillgängligt för alla. Kvalifikationer Biblioteksexamen eller motsvarande kompetens, med erfarenhet av arbete med barn och unga. Du bör vara kreativ och initiativrik samt ha förmåga att arbeta självständigt. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper och är öppen för att använda digitala verktyg. Du bör ha ett stort intresse av att arbeta med människor. Vi värdesätter att du har ett stort intresse för läsning, litteratur och kunskapsorganisation, och att du uppskattar möten och samtal med besökare och låntagare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort Körkort är meriterande. Arbetstid och omfattning Tillsvidareanställning, heltid 100 %. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Lön Månadslön. Individuell lönesättning. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-08-03. Urval kan komma att ske fortlöpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
SRB Security AB är ett Svenskt bevakningsföretag med en rikstäckande auktorisation. SRB Security AB är ett välrenommerat bevakningsföretag med verksamhet som innefattar ordinära bevakningstjänster vilka utförs på uppdrag av Svenskt näringsliv och offentlig sektor. Vi letar efter dig som som tycker om att arbeta med människor. Du som har ett tydligt serviceinriktat engagemang och bl.a. har ett högt säkerhetstänk och kan hantera konflikter på ett konstruktivt sätt. Som personal hos SRB Security AB uppvisar du alltid en seriös och professionell attityd. Du agerar omdömesfullt och initiativrikt för kundens bästa. Du har förmåga att skapa lugn och är bra på att anpassa ditt förhållningssätt utifrån de olika situationer som kan uppstå i arbetet. Du bör ha lätt för att möta andra människor och skapa relationer, men också kunna sätta tydliga gränser. Arbetsuppgifter • Utföra stationär och ronderande bevakning med kontroll av larm, fönster, dörrar och utrustning. • Bemanna receptioner, växel, övervakningscentraler och vaktkurer. • Trygghetsskapande rondering i publika miljöer • Utryckning på larm som inbrott, störningar, fastighet, tillkallningslarm, nödlarm. • Kontrollverksamhet • Bevakningsteknik • Arbeta både dag- och nattpass. • Arbeta i team samt självständigt och proaktivt för att skapa en trygg miljö för våra kunder. För anställning inom SRB Security kräver vi att man: Godkännande av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (utförs av företaget vid anställning) VU1 och VU2. Är ostraffad och laglydig (i laglydnad ingår att inte befatta sig med kriminell verksamhet eller saker som härrör därifrån). Har ordnad privatekonomi, innehar B-körkort och är Drogfri. Är ärlig, ansvarsfull, vaksam, noggrann och punktlig. Är serviceinriktad, stresstålig, flexibel, säkerhetstänkande, psykiskt stabil. Du ska också ha en förmåga att samarbeta och samverka med andra oavsett kön, etnicitet, religion eller sexuell läggning. Om detta stämmer in på dig så erbjuder vi dig tillträde enligt överenskommelse och lön enligt kollektivavtal på timme, deltid eller heltid. Och dina arbetsuppgifter kommer vara stationär eller rondering. • Körkort B • Tidigare erfarenhet från säkerhetsbranschen, tekniskt kunnande eller ytterligare språkkunskaper är ett plus Ansökan Varmt välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande, så vänta inte med att söka! * All personal hos ett auktoriserat bevakningsföretag ska vara godkänd vid prövning med avseende på laglydnad, medborgerlig pålitlighet samt lämplighet i övrigt. För godkännandemyndighetens prövning av en persons laglydnad och medborgerliga pålitlighet ska uppgifter som finns i belastningsregistret eller misstankeregister eller som behandlas hos Säkerhetspolisen med stöd av lagen om polisens behandling av personuppgifter inom brottsdatalagens område inhämtas.
Nu söker vi en teknisk skribent till Safety and Logsitics support teamet till Saab i Jönköping. Du kommer att skapa och hantera manualer, tekniska specifikationer och annan dokumentation för att säkerställa att informationen är tydlig, korrekt och lättillgänglig. Att jobba som teknisk informatör hos på Saab Som teknisk skribent hos Saab Dynamics spelar du en nyckelroll i att göra komplex teknik begriplig genom att skapa tydlig och strukturerad dokumentation. Du får samarbeta med ingenjörer och experter för att samla in och analysera information som blir avgörande för slutanvändarna. Rollen är både kreativ och teknisk, där du får kombinera ditt intresse för teknik med kommunikation. Det är en spännande möjlighet för dig som gillar att fördjupa dig i avancerade system och göra teknisk information lättillgänglig! Konsultuppdraget är 12 månader men chans till fast anställning hos kund efter slutfört uppdrag. Vi söker dig som Har examen från Teknikinformatörsutbildning Har goda kunskaper i svenska och engelska då dokumentation och kundkontakter förekommer på båda språken. Har tidigare erfarenheter av att arbeta i UPTIME 4 eller likvärdiga verktyg (XML/CMS). Har god förmåga att analysera och sammanfatta teknisk data. Har kunskap om taggningssystem, datahantering och konfigurationsstyrd dokumentation. Är analytiskt lagd och har lätt för att samarbeta samt skapa förtroende i din omgivning. Är drivande i ditt arbete, ansvarstagande samt har förmåga att ta egna initiativ. Förståelse för tekniska system, exempelvis generatorer, hydraulik och signalbehandling. Strukturerad, noggrann och kommunikativ med en analytisk förmåga. Plats: Jönköping Att vara konsult på Nexer Tech Talent Som senior konsult hos Nexer Tech Talent blir du en del av ett nätverk av erfarna specialister. Du kommer att vara anställd av Nexer Tech Talent och arbeta som konsult hos Saab i Jönköping med start enligt så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Vi kommer stötta och utmana dig genom hela uppdraget. Vi erbjuder också möjligheter att delta i nätverksträffar, inspirerande föreläsningar och sociala aktiviteter som stärker din roll i vårt konsultteam. Som konsult hos oss finns också möjlighet att bidra som mentor, där du kan dela med dig av din kunskap och erfarenhet till andra juniora kollegor. Ansökan Låter detta som en spännande möjlighet? Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor, kontakta Talent Coordinator Agnes Sanne Öhrnell på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Med över 2 500 medarbetare i 15 länder och mer än 35 års erfarenhet hjälper vi våra kunder att ligga steget före strategiskt, teknologiskt och kommunikativt.
UTVALD! Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det skall märkas, hos oss ska man bli sedd och hörd. Våra kunder skall vända sig till oss för att få de Utvalda. Vi tillhandahåller ingenjörstjänster inom produktutveckling, vår kompetens finns inom teknikområdena Mekanik, Inbyggda system, Elkraft och El/automation. Vi är verksamma med kontor i Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Örebro, Ludvika och Västerås. Är du redo för nya utmaningar? Vi söker nu en ny kollega till vårt Team i Västerås! IKG är ett teknikkonsultföretag som jobbar mot produktutvecklande företag inom flera olika branscher. Vi startade 1990 i Västerås och finns idag på 10 olika orter, Göteborg, Malmö, Jönköping, Linköping, Växjö, Örebro, Västerås, Järfälla och Ludvika. Vår vision är att hitta rätt person till rätt uppdrag! Om tjänsten: Som Elkonstruktör kommer du att ha ett spännande arbete och jobba med kunder som är världsledande inom sina områden. Dina arbetsuppgifter kommer vara att rita kretsscheman, kravhantering, system-konstruktion samt dimensionera system och komponenter. Som konsulterande ingenjör hos IKG får du jobba i utvecklande och utmanande miljöer där du utformar tekniska lösningar ute hos kund. Vad erbjuds du som konsult på IKG? • Coachade ledarskap • Kollektivavtal (Tjänstepension, sjukersättning, försäkring, föräldraledighetstillägg) • Fast månadslön oberoende av uppdrag • 5000 kr i friskvårdsbidrag • 6 veckors betald semester • Jobba med både kunder och dess leverantörer inom olika branscher • Företagshälsovård • Förmånscykel • Jobba nära teknikutveckling • Möjlighet till varierade arbetsuppgifter, produkter och system • Kunna utveckla dina tekniska kunskaper • Skapa kontaktnät för din framtida karriär Kompetens: • Utbildning med inriktning gentemot El • Några års erfarenhet av elkonstruktion inom industrin • Du kan E3 och har jobbat med konstruktion av kontrollskåp • Andra verktyg, såsom Cadett ELSA, ElProCad, elMaster och AutoCAD Electrical är meriterande • Kunskaper inom PLC-system, distribuerade I/O, fältbusskommunikation, systemarkitektur, funktionsutveckling är meriterande. Varför IKG? Vi värdesätter känslan av samhörighet! Genom en öppen dialog och stöd från din närmsta chef ser vi till att arbetet blir rätt för just dig. Regelbundna träffar och aktiviteter med kollegor gör att du snabbt blir en i teamet. På IKG sätter vi välmående i fokus med hjälp av rätt förmåner, marknadens högsta friskvårdsbidrag och en flexibilitet som skapar möjlighet att kombinera arbete och fritid. Varmt välkommen med din önskan!
Vi på Future People söker en HR Business partner till vår kund i Västerås Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Vi söker nu en Senior HR Business Partner till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder i Västerås. Uppdraget är på heltid, startar så snart som möjligt och inleds med ett konsultkontrakt på 9 månader. Om rollen Som HRBP kommer du att stödja flera centrala funktioner såsom R&D, Kvalitet, Supply Chain Management och Ekonomi, med ett sammanlagt personalansvar för ca 500 medarbetare. Du blir en viktig del av ledningsgrupperna i respektive funktion och arbetar både strategiskt och operativt. Du leder team med fokus på operativ planering och processutveckling. Du ansvarar för budgetrekommendationer, policys och medellångsiktig planering. Rollen innebär ledarskap i kombination med specialistkunskap, och du leder främst genom första linjens chefer. Vi söker dig som har: Minst 4 års erfarenhet som HR Business Partner eller motsvarande roll Erfarenhet av att arbeta nära ledning och driva förändringsarbete God förståelse för verksamhetsnära HR och processutveckling Flytande kunskaper i svenska och engelska Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100% Start: Omgående Sista ansökningsdag: 16/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom Härbärget: Det förekommer ensamarbete och du arbetar natt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är empatisk, ansvarstagande och stresstålig som alltid sätter individen och uppdraget i första hand. Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Du har god social förmåga och klarar av oväntade förändringar i arbetet. Du är självgående och klarar ensamarbete samt att samarbeta med andra. Du arbetar produktivt och med god kvalitet i ett arbete med stundtals högt tempo. Du är duktig på att planera och organisera din tid för ett effektivt arbete. Det är viktigt att du har förmågan att följa instruktioner och har kunskap om de lagstadgade krav och säkerhetsföreskrifter som finns i arbetet. Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevanta yrkesområden är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du talar och skriver svenska obehindrat. Är du intresserad av att arbeta med oss som sommarvikarie i Hallstahammars kommun som genomsyras av ett gott samarbete med kollegor och med brukarnas behov i fokus? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Välj ett jobb för att visa detaljer