Letar du efter en arbetsplats för framtiden? Att besöka en av Telenors butiker ska vara en upplevelse i världsklass! Våra kunder bemöts därför av personal med god kunskap om våra produkter och tjänster. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för varje kund och göra det komplicerade enkelt i alla lägen. Så letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns – relationerna mellan människor? Då är du välkommen till oss på Telenor! Är du den vi söker? Vi behöver dig som är på tårna! Du har en genuin vilja att lära och utvecklas så att vi kan möta kunders ständigt föränderliga behov – idag och imorgon. Driv och engagemang är något vi värderar högt, och vi ser det som en grund för att skapa resultat och långsiktig framgång. Vi söker dig som har disciplin i ditt arbete – du tar ansvar och ser till att dina uppgifter blir gjorda på ett effektivt sätt. Du ser möjligheter där andra ser hinder och tar initiativ för att skapa de bästa förutsättningarna – både för kunden, teamet och dig själv. För att söka denna tjänst behöver du ha fyllt 18 år och behärska svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundkontakt, exempelvis inom kundservice eller försäljning, antingen över telefon eller i butik. Har du dessutom grundläggande kunskaper i säljteknik ser vi det som ett stort plus. Våra löften till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu. Som tillsvidareanställd får du dessutom två give-me-a-break-days per år som ger dig en extra paus med möjlighet till återhämtning och välmående. Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. I butikerna fokuserar vi på att coacha, utveckla och ge dig rätt verktyg för att trivas och växa. Telenor erbjuder både fysiska och digitala utbildningar anpassade för just din utvecklingsresa. Genom Växa, vår utbildningsplattform, och andra lärandeinitiativ får du därmed möjligheten att utvecklas och forma din egen karriär. Majoriteten av våra tjänster tillsätts internt så när du vill vidare väntar möjligheterna här. Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag. Anställningsform: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning på heltid Frågor? Kontakta Marina Hanna på 0766476285 (vi tar ej emot ansökningar via mejl). Bra att känna till Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du få göra tre tester som fokuserar på din personlighet och färdigheter. Enligt Telenors policy genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Vi söker efter dig som vill ta nästa steg i karriären! Och varför inte göra det tillsammans med oss på Nexer? För Nexer är varje utmaning en möjlighet och som konsult hos oss kommer du få utveckling genom dessa möjligheter, både inom olika tekniker och olika branscher. Du får en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att testa och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där vi lägger stor vikt vid både kompetensutveckling och work life balance. Vem är du? Nexer i Västerås stärker nu upp teamet med flera erfarna utvecklare inom C#/.NET. Du som söker behöver ha minst 5 års yrkeserfarenhet inom .NET-utveckling och SQL-databaser. Har du dessutom erfarenhet av och kunskap inom något eller några av följande områden är det ett stort plus: Azure eller AWS Azure DevOps HTML/CSS Javascript/Typescript Ett annat stort plus är erfarenhet från offentlig sektor eller försvarssektorn. För den här rollen har du med fördel en teknisk utbildning såsom civil- eller högskoleingenjör inom Computer Science, Software Engineering eller motsvarande. Att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav. Vilka är vi på Nexer i Västerås? Nexer i Västerås är i en tillväxtfas och vi vill bli fler! Idag är vi ett gäng på 12 konsulter med en bred blandning av kompetenser inom mjukvaru- och hårdvaruutveckling, projektledning och SCADA. Under 2025 kommer vi satsa på att få in fler konsulter med erfarenhet av Java och annan IT-kompetens och vi hoppas du är en av dessa. Kontoret i Västerås präglas av gemenskap och engagemang, för oss är det viktigt att du känner att det är hos Nexer du hör hemma. Vi sätter dig som konsult i första hand och utgår från vad DU vill göra, både nu och framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas både som person och kompetensmässigt. Teamet i Västerås genomsyras av ett prestigelöst kunskapsutbyte och här får du chans att växa i en inkluderande och stöttande miljö. Vi värnar om ett öppet och tryggt arbetsklimat där du är välkommen precis som du är! Uppdragen finns hos våra kunder som verkar inom både offentlig och privat sektor. Flertalet av våra kunder inom privat sektor bygger morgondagens produkter och finns inom elkraft, försvarsindustrin och automatiserad industri. Inom den offentliga sektorn har vi kunder över hela landet. Som konsult arbetar du antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i en hybridkombination. Du arbetar självgående i uppdraget eller så ingår du i ett team med flera kollegor från Nexer. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Xie Gamboa, [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com
Bli en del av vårt team – Vi söker städare! Vill du vara med och skapa Västerås bästa städbolag? Hos Klara Städ står kvalitet, gemenskap och service i fokus. Vi strävar efter att leverera trivsel och renlighet på arbetsplatser och hem runt om i Västerås – och nu letar vi efter dig som vill vara med på resan! Dina arbetsuppgifter Som städare hos oss är du vårt ansikte utåt och en nyckelperson i att skapa en ren och fräsch arbetsmiljö och hem för våra kunder. Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar: 🏢 Städning av kontorslokaler och hem, inklusive dammsugning, damning, moppning och avtorkning av ytor. ✨ Att arbeta noggrant och effektivt, med fokus på detaljer. 🤝 Bidra till en trivsam och professionell arbetsmiljö för våra kunder. 📅 Arbeta både självständigt och i team, beroende på uppdragets storlek. Det här erbjuder vi dig ✔ En trygg anställning med kollektivavtal och schyssta villkor. ✔ Ett självständigt arbete där du får frihet under ansvar. ✔ Firmabil och arbetsutrustning för att underlätta din arbetsdag. ✔ Möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. ✔ Ett stöttande team där vi värdesätter gemenskap och arbetsglädje! Vi söker dig som: ✅ Har ett öga för detaljer och vill leverera service i toppklass. ✅ Är noggrann, ansvarstagande och punktlig. ✅ Har en positiv inställning och trivs med att arbeta självständigt. Erfarenhet av städning är ett plus, men inget krav! Det viktigaste är att du har rätt inställning och viljan att göra skillnad - Vi lär dig städa Är det här något för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt fantastiska team!
Tycker du om att arbeta med människor och skapa relationer samt trivs med administrativt arbete? Då är Boost Technical Power rätt arbetsgivare för dig! Boost Technical Power Boost Technical Power grundades 2009 och har sedan dess bemannat och rekryterat till installationsbranschen rikstäckande. Vi jobbar med stora och små kunder och har idag kontor i Malmö, Göteborg & Västerås. Du ges möjligheten att vara en del av Boost tillväxtresa och axla en viktig roll med stora möjligheter att vara med och påverka samt utvecklas karriärmässigt. Vi har ambitionen att vara landets bästa bemmaningspartner inom installationsbranschen! Vår nya stjärna I rollen som Konsultchef jobbar du med tillsättning av konsulter tillsammans med kollegor i ditt team till nya och befintliga kunder i region öst, du jobbar nära säljorganisationen och har ett starkt intresse av att etablera långsiktiga relationer med kunder och anställda. Du ser till att processer och rutiner uppnås i din region och du jobbar ständigt med förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde och tar ett stort ägande för vår affär. Du ansvarar också för att uppdragen hos kund genomförs samt att återrapportering och kvalitetsuppföljning sker. Rollen som Konsultchef hos Boost innebär såväl lönesättning, arbetsrättsliga frågor och coachning av medarbetare. Förekommande arbetsuppgifter: · Skapa och hantera jobbannonser · Search och urval av kandidater · CV-hantering · Intervjuer · Personaladministration Din bakgrund Som person har du förmågan av att skapa goda relationer med våra medarbetare och kunder på marknaden. Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet inom ledarskap och eller bemanningsaffären samt en stor nyfikenhet för branschen vi jobbar i. För att trivas hos oss måste du ha en utåtriktad och positiv personlighet med ett stort driv och en vilja att påverka samt utveckla. Som person gillar du en entreprenöriell arbetsmiljö med korta beslutsvägar och högt i tak. Eftersom vi arbetar med människor är det viktigt att du är en socialt begåvad lagspelare med mycket energi. Du har även en god förhandlingsvana och är genuint intresserad av människor. Start och information Tjänsten är placerad på Boost Technical Powers kontor i Västerås och tillsättning av tjänst är planerad till 1/9. Resor i tjänst kan förekomma. B* körkort. Ansökan Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Konsultchef Västerås Kontakt Marcus Andersson, VD [email protected] 0730576001
Om jobbet Vi på Allegio söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren med chans till förlängning. Vill du vara med och bidra till satsningarna kring Allegios hemtjänst, och kunna påverka och göra skillnad i vardagen hos våra kunder då är Allegio en arbetsgivare för dig! Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du chansen att göra skillnad på riktigt. Hos oss får du stort förtroende, där du har möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vi har specialkompetens inom demens och palliativ vård. Namnet Allegio kommer från latinets Legio som betyder ”utvalt manskap” – det är utifrån den devisen vi arbetar: vi vet att vi erbjuder den bästa tjänsten när vi också har den bästa och mest engagerade personalen! Vi söker nu medarbetare till hemtjänstgrupper i Västerås, där vi ser att du kan bidra och vara en viktig del i våra team. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, socialt umgänge. Medicinska arbetsuppgifter kan förekomma och ges på delegering av medicinskt ansvarig personal efter genomgången internutbildning. Du arbetar med individens behov i centrum och har kunden i fokus. KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsprogrammet. Du är trygg i att dokumentera och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och läsförståelse, då arbetet innebär kontakt med kund, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. -Att kunna cykla är obligatoriskt. -Att inneha körkort är meriterande. Övrigt Innan anställning behöver du visa upp godkänt utdrag ur belastningsregistret. Vi ser gärna att du bifogar relevanta intyg/betyg som visar att du är utbildad undersköterska och har skyddad yrkestitel. Urval och intervjuer sker löpande så sök redan idag! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning och timanställning Omfattning och arbetstid Deltid och heltid Dagtid, kvällstid Varannan helg Varaktighet: 3 månader – upp till 6 månader Anställning inleds med provanställning Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Uppdraget Nu söker Libera montörer i Västerås! Här kommer du få arbeta med olika typer av montering inom industri och produktion. Montaget kan bland annat innefatta fordonstekniskt montage, men även montage av olika komponenter inom exempelvis plåt eller el samt gradning och slipning. Det finns möjligheter till olika typer av arbetsuppgifter inom montage beroende på din erfarenhet. Här kommer du även få köra motviktstruck dagligen. Du kommer huvudsakligen arbeta efter ritning och arbetsinstruktioner. Vem du är Vi söker dig som är noggrann, nyfiken och har ett intresse för tekniskt arbete. Du är självständig och trygg i att läsa ritningar. Det är viktigt att du kan vara flexibel i dina arbetsuppgifter samt uppskattar att arbeta mot tydliga mål. Du har god verktygsvana och känner dig trygg i att komma med egna lösningar. Vi ser gärna att du har mekanisk bakgrund, antingen inom fordonsbranschen eller montage inom mekanik. Har du bakgrund inom elmontage är detta meriterande. Tillsättning: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstider: Dagtid 7-16 måndag-fredag I denna rekrytering utför vi ett utdrag ur belastningsregistret vid eventuell anställning. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi utför detta moment. Välkommen med din ansökan!
The opportunity Join our team as an AIM Coordinator and help us drive innovation in the Engineering, Procurement and Construction industry! As a member of the LCI team, you will be at the forefront of our efforts to coordinate all activities related to Life Cycle Information, Asset Information Management and Data Quality. Your main responsibility will be to support project execution and ensure that AIM coordination is carried out effectively across all phases of a project, from tendering to final handover to the client. Furthermore, you will work closely with the BIM (Building Information Modeling) team to ensure that we have a structured and collaborative approach towards data handling and data insertion in different client systems, documentation system and information models. You will play a critical role in aligning your strategy and approach to data handling with key stakeholders, such as the BIM and PLM (Product Lifecycle Management) organization, to ensure that we are providing the best possible support to our customers and staying ahead of the curve in an industry that is rapidly moving towards a scenario where information is more important than documents. If you are passionate about data and the energy sector, and are looking for a challenging and rewarding role, we want to hear from you! We are interested in knowing more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply even if you do not meet all the requirements. How you'll make an impact Ensuring that all relevant parties within the project have a deep understanding of the client's AIM requirements and can effectively adhere to them. Providing advice and guidance to the project team on how to meet the client's documentation requirements and working closely with other departments on a global level to ensure that these requirements are enabled in the project IT applications. Supporting the project personnel in communicating information and documentation requirements to suppliers and performing internal quality checks on documentation before it is transferred to the client. Maintaining files and control logs as required by the project and ensuring that all document control work is in compliance with the management system and project procedures at all times. Providing training on the AIM strategy to the project team and coordinating the document review process to ensure that all documentation is reviewed in a timely manner. Ensuring that the storage, maintenance, and traceability of documentation is in compliance with project requirements, and implementing effective back-up, security, and disaster recovery systems for project documentation. Assisting BIM team to produce a better PIM (Project Information Model) serving Hitachi Energy’s and Customer’s AIM, Supporting the continuous improvement of the AIM strategy to ensure that it remains customer and market relevant. Your background A university degree in a relevant engineering subject, computer science, information management, or equivalent technical college education or experience in information management. If you do not have a formal education, you should be able to demonstrate long and relevant experience and documented achievements within the technical information management area. Some experience in Asset Information Management and coordination, with an understanding of civil, mechanical, piping, and electrical engineering disciplines, and knowledge of commonly used document control systems in the offshore industry, will be an advantage. Ability to effectively communicate and collaborate with a diverse and multinational team. Personal qualities such as independency, proactivity, and ability to structure and organize your work. Fluency in English, both written and spoken, is required. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Application will be reviewed on an ongoing basis so do not hesitate to apply already today! Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43 ; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions should be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected]
We are now hiring a Software Engineering Auditor/Program Manager How you’ll make an impact Conduct comprehensive audits of engineering processes related to software development including findings, issues, and recommendations. Evaluate code quality, compliance with design methodologies, and the efficiency of tools and processes. Drive and implement best practices in software engineering governance. Identify areas for improvement and provide actionable recommendations. Collaborate with engineering teams to ensure the implementation and monitoring of audit recommendations. Develop and deliver training and workshops to promote best practices. Lead initiatives to enhance process quality, reduce costs, and increase efficiency. Your Background Bachelor's degree in Computer Science, Software Engineering, or a related field. Expertise in methodologies and tools specific to software engineering, such as code quality assessment and compliance with design methodologies. Proficiency in IEEE15288/IEEE12207 and other relevant software engineering standards. Excellent analytical, problem-solving, and communication skills. Ability to work collaboratively with cross-functional teams. Proven experience in software engineering auditing and governance. Recognized expert in the field with a track record of driving and implementing best practices. More about us We pride ourselves on offering a holistic range of competitive benefits to support your financial, physical and mental wellbeing and personal development. We want you to truly thrive with us, in work and out. We can provide more information during the recruitment process. Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Last day to apply is 2025-07-03. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today. Recruiting Manager Jonny Eriksson, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Bo Westman, +46 107-38 38 04; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Agata Koper, [email protected]
The opportunity As a Senior BIM Specialist, you will assess architectural, structural, and mechanical design models. You will check the quality and accuracy of the models, extract quantities, identify and resolve clashes, analyze costs, and develop documentation and representations. You will also be required to construct and maintain 3D/4D/5D/6D Building Information Models on occasion. This is a global position, and therefore you will have the opportunity to work with colleagues, clients, suppliers, and subcontractors from all over the world. BIM is still a developing matter, and it is critical to maintain an instructional approach to ensure that everyone is on the same page. This is where your seniority comes in handy; you can educate individuals about BIM while also assisting in the onboarding of new staff. How you'll make an impact Lead project BIM and Model Coordination meetings: spatial coordination of disciplines, gathering all discipline BIM models including civil and performing coordination tasks. Conduct 3D BIM design reviews, clash-detection and conflict resolution. Manage and assist in the coordination efforts of all parties involved in the project including owners, architects/engineers, consultants, sub-contractors Derive BIM modeling requirements and guidelines from contract requirements and for BIM use throughout the lifecycle. Support project team by managing and creating content library files and templates, creating and enforcing standards and evaluating project models. Act as the main point of contact for BIM technology and any related issues between the construction managers, subcontractors, owners, design team, and others as required. Aid in the preparation and revisions of project budgets, estimates, and construction schedules . Liaison with clients and other consultants regarding BIM standards/processes, and document project BIM standards/processes for distribution to the project team. Your background Minimum of a Bachelor’s Degree within a related field. 2-5 years of experience from BIM, Model and Data coordination and a thorough understanding of BIM processes and global BIM standards. Minimum 2-5 years of experience in 3D Modeling in the relevant tools and preferably a minimum of 2-5 years of experience from Revit Architecture, Revit MEP, Autocad and Autocad MEP and Navisworks. Good knowledge of BIM related platforms such as BIM360/Autodesk Construction Cloud. Fluency in English and strong analytical skills, excellent writing, and communication skills with experience of C-level business discussions as well as ability to lead large scale coordination meetings. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We want to hear from you if you are passionate about BIM and the energy sector and are searching for a challenging and rewarding career! You can work from either Ludvika or Västerås in Sweden, and we also provide flexible work-from-home possibilities. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Rohit Dahiya, [email protected] will be happy to answer your questions regarding this position. All other questions should be directed to Talent Partner Nicole Bergman, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. MDU ligger på båda sidor om vackra Mälaren, med campus i Eskilstuna och Västerås, båda belägna cirka en timme från Stockholm. Mälardalen är en region som präglas av stark tillväxt och här finns flera multinationella företag som ABB, Volvo, Westinghouse, Alstom och Northvolt. Vi har ett nära samarbete med dessa företag, liksom med andra aktörer inom regionens näringsliv, kommuner och landsting. Denna postdoktoranställning är en del av MDU:s strategiska initiativ för att stärka forskningsområdet inom högskolepedagogik. Tillsammans med andra postdoktorer och doktorander kommer du att ingå i en växande forskningsmiljö som träffas regelbundet för seminarier och andra forskningsrelaterade aktiviteter. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning i 2 år med möjlighet till förlängning upp till ytterligare 1 år Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-08-10 Stationeringsort: Västerås Akademi: Akademin för utbildning, kultur och kommunikation Arbetsuppgifter En anställning som postdoktor syftar till att efter avlagd doktorsexamen ge en möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och skapa förutsättningar för vidare meritering. Anställningen kan vara tidsbegränsad under maximalt 3 år. I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara forskning inom det högskolepedagogiska området samt att bidra till utvecklingen av forskningsmiljön. Undervisning kan också förekomma, dock högst 20% av tjänsten. Du som sökande inkommer med ett förslag till projekt som kommer vidareutvecklas och kontextualiseras i samarbete med forskningsledaren i forskningsmiljön. Ditt forskningsprojekt måste vara relevanta för undervisning och studenters lärande inom högre utbildning och för utbildningsprogrammen vid MDU. Ett brett spektrum av ämnen och perspektiv är därmed möjliga (arbetsplatsbaserat lärande, simulering i yrkesutbildning, studentkarakteristik etc.) som skapar förutsättningar för studenters lärande. Du förväntas arbeta både självständigt och i nära samverkan med forskningsmiljöns medlemmar för att genomföra och publicera forskning i internationella peer-review-granskade tidskrifter och konferenser, samt bidra med undervisning och andra aktiviteter riktade till universitetets lärare Då forskningsfältet är under utveckling förväntas du även ta en aktiv roll i att nätverka och bidra i nationellt och internationellt strategiskt arbete. Läs mer här om vår högskolepedagogiska forskningsmiljö: https://www.mdu.se/om-mdu/strategiska-satsningar/hogskolepedagogisk-forskningsmiljo Behörighetskrav Vi söker dig som har avlagt en doktorsexamen med relevans för det högskolepedagogiska forskningsfältet, senast tre år före ansökningstidens utgång. Du har inte tidigare haft en anställning som postdoktor inom samma eller närliggande ämnesområde vid MDU som överstiger ett år. Du ska ha god muntlig och skriftlig förmåga i engelska samt erfarenhet att självständigt planera, genomföra och rapportera forskning inom det högskolepedagogiska området. Bedömningsgrunder För den här anställningen kommer särskild vikt läggas på följande: • Vetenskaplig originalitet och kvalitet på doktorsavhandling. • Erfarenhet och kompetens i vetenskaplig metod med relevans för högskolepedagogisk forskning. • Specialistkunskap inom delar av det högskolepedagogiska fältet samt förståelse av forskning inom högre utbildning mer generellt. • Förmåga och engagemang i att kollegialt stödja högskolepedagogiska forskarkollegors och vetenskapliga utveckling. • Erfarenhet av undervisning inom högskolepedagogik. Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Vikt läggs också på att du är relationsskapande, skapar kontakter och underhåller relationer i forskningsmässiga sammanhang. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är strukturerad genom att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar, är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandarder. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Utöver CV, personligt brev, intyg, redogörelse av vetenskapliga meriter och publikationslista ombeds du även bifoga förslag på forskningsprojekt vid MDU (3 sidor med kort litteraturöversikt, syfte, metod/genomförande, vad projektet skulle bidra med till fältet och till utbildningsprogrammen vid MDU). De vetenskapliga publikationer som du inte har möjlighet att bifoga i ansökan i digital form skickas per post till: Mälardalens universitet HR-sektionen Ref.nr: 2025/0832 Box 883 721 23 Västerås Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering. #LI-AE1
Välj ett jobb för att visa detaljer