Är du nyfiken, serviceinriktad och redo att ta ett första kliv in i teknikvärlden? Vi söker dig som vill kombinera administration, värdskap och internationella kontakter i ett spännande konsultuppdrag! Om rollenSom Project Assistant blir du en viktig del av projektavdelningen hos vår kund i Västerås. I den här rollen är du värd för svenska och internationella kunder som besöker företagets testlabb där stora motorer och generatorer testas live! Du ansvarar för att skapa en profesionell och inkluderande upplevelse – både på plats och vid digitala tester. Mellan testerna jobbar du med varierande administrativa uppgifter såsom: Arkivering av dokumentation Hantering av certifikat Utskrift av slutdokumentation Stöd till projektledare och kollegor Vi tror att du... Har några års erfarenhet från administrativt arbete eller koordinering Är serviceminded och trygg i mötet med internationella gäster Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i både tal och skrift Är noggrann, självgående och lösningsorienterad Gillar att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra Du kommer att få en unik inblick i hur tekniska produkter växer fram från design till test och leverans – och du får följa maskinernas resa genom fabriken. Det är en fantastisk möjlighet för dig som är nyfiken på teknik och projektarbete! Praktisk information:Plats: Västerås Uppdragsperiod: 16 juni 2025 – 15 juni 2026 Omfattning: Heltid, 100 % på plats Arbetstider: Vardagar 08:00–17:00 med undagtagsfall för kvällsarbete/helgsarbete vid enstaka behov. Sista ansökningsdag: 24 maj 2025 Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Är du en driven ekonom med passion för både siffror och människor? Vill du vara med och göra skillnad i en organisation där hjärta, omtanke och samhällsutveckling står i centrum? Då kan det här vara din nästa utmaning!Vi drivs av att få utmana, utveckla och stötta barn, unga, vuxna och äldre, skapa livskvalitet och driva på samhällsutvecklingen. Allt vi gör sker med hjärta och omtanke. Vi söker nu en ekonomiansvarig till vårt grannskapskontor. Hos oss får du arbeta i en medelstor organisation med korta beslutsvägar, högt engagemang och stor bredd i verksamheten – från barnomsorg till äldrevård. Om rollen Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar för vår ekonomi. Du arbetar med fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och månads- och årsbokslut samt upprättande av årsredovisning. Förstår du löneadministration är det ett plus. Du är ett viktigt stöd till våra verksamhetschefer och vd, och ansvarar för att ta fram ekonomiska rapporter till styrelsen. Du blir ensam i din funktion men ingår i ett nära team på sex kollegor – chefer och verksamhetsutvecklare – och har tillgång till extern expertis vid behov. Alla våra verksamheter är samlade i Tillberga, Västerås, och du rapporterar direkt till vd. Dina ansvarsområden Löpande redovisning, avstämningar, fakturering och projektredovisning Ekonomiska prognoser och rapporter Budgetarbete och uppföljning Månads- och årsbokslut samt årsredovisning Rådgivning och stöd till verksamhetschefer och vd Aktivt deltagande i organisationens förändrings- och utvecklingsarbete Din kompetens Du har en ekonomiutbildning, eller annan likvärdig bakgrund Du arbetar självständigt, strukturerat och tar ansvar för dina uppgifter Du har god IT-vana och erfarenhet av ekonomisystem, Excel och övriga Office-program Du uttrycker dig obehindrat på svenska i både tal och skrift Varför välja oss? Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en möjlighet att påverka, bidra till social hållbarhet och förbättra människors vardag. Vi tror på kraften i lokalt engagemang och att varje medarbetare gör skillnad. Mer om ansökningsprocessen Rekryterande chef Hannes Lyckholm, 021-81 65 05, [email protected], svarar gärna på frågor om tjänsten. Vi följer förstås kollektivavtal med tillhörande förmåner. Välkommen med din ansökan till [email protected]. Märk din ansökan med ”Ekonomiansvarig”. Urvalet görs löpande. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum löpt ut. Anställnings: Tillsvidareanställning med start 2025-07-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid 100% eller efter överenskommelse Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons, tack! Mer om oss Tillberga Grannskap är ett idéburet kooperativt företag där vinsten återinvesteras i verksamheten. Med 100 anställda bedriver företaget sedan 1993 välfärdsservice i Tillberga med omnejd med verksamheter som grannskapsutveckling, kulturprojekt, förskola, bibliotek, fritidsgård, gruppbostäder, simhall och idrottsanläggningar. Samverkan med föreningsliv och lokala krafter är grundstenar i företagets strävan för att driva på den hållbara samhällsutvecklingen. Tillberga Grannskap vann utmärkelsen Årets kooperativ i Sverige 2021. Vårt äldreboende hamnade på tionde plats bland äldreboenden i Sverige i Socialstyrelsens enkät 2019.
Vi söker dig som vet att städning handlar om mer än att göra rent. Att kunna städa är en sak. Att göra det på ett sätt som får folk att trivas och må bra är någonting annat. Det handlar om det där lilla extra, en omtanke och känsla för detaljer. Den är den känslan hos våra serviceassistenter som gör våra kunder så nöjda. Just nu behöver vi fler som har förmågan — som vet att städning handlar om mer än rengöring. Som Serviceassistent inom företag, flyttstäd och storstäd har du en viktig roll. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning, moppning och fönsterputsning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig … som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi har alltid vetat att vår yrkeskår är viktig, och vi slutar inte städa upp i branschen förrän det är rent i varje hörn. Krav för anställning: Du förstår och pratar flytande svenska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Västerås Anställning: Timvikarie med chans till förlängning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Ansök senast: Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Inledning: Vill du vara med och stabilisera Sveriges elnät, sänka elkostnader för hushåll och samtidigt bygga en karriär inom en framtidsbransch? Då är Fair Energy rätt plats för dig! Fair Energy söker nu fler drivna fältsäljare till deras växande team. Hos Fair Energy får du arbeta med frihet under ansvar, utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor och ha riktigt kul på jobbet. I dag är de cirka 15 personer på företaget – och de växer snabbt! De är på en spännande resa och det finns stora möjligheter att växa, både professionellt och personligt. Information om tjänsten Professionals Nord rekryterar fältsäljare till Fair Energy. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av Fair Energy. Rekryteringsprocessen sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Som fältsäljare kommer du att arbeta med uppsökande försäljning av hemmabatterier till hushåll som redan har solceller. Batterierna gör det möjligt att lagra el, kapa pristoppar och använda elen när den är som billigast – något som sparar pengar och gynnar både kunden och elnätet. Du ansvarar för hela säljprocessen: från första kontakt och behovsanalys på plats i bostaden till försäljning, dokumentation och föranmälan. Våra kunder får kostnadsfri rådgivning, och de erbjuder en av marknadens mest prisvärda energilösningar. Du erbjuds Du erbjuds en gedigen introduktionsutbildning på plats på kontoret i Örebro, med både teori och fältdagar. Du erbjuds en garantilön kombinerad med en väldigt attraktiv provisionsmodell. Du får all nödvändig utrustning för att lyckas i rollen samt möjlighet att planera din arbetstid utifrån dina egna förutsättningar. Hos Fair Energy är teamkänslan viktig, dem reser utomlands tillsammans två gånger om året och arrangerar regelbundna kickoffer och teambuildingaktiviteter. Vid tillsvidareanställning finns även möjlighet till tjänstebil. Fair Energy är ett företag i stark tillväxt där du har goda möjligheter att utvecklas och göra karriär inom den gröna energibranschen. Arbetsuppgifter Uppsökande försäljning av hemmabatterier till privatpersoner Genomföra behovsanalyser och rådgivning i kundens hem Ansvara för hela säljprocessen, inklusive dokumentation och fotografering inför installation Arbeta nära försäljningschef och teamleader för att planera och följa upp arbetsdagen Löpande coachning och utbildning inom försäljning och energilösningar Vi söker dig som: Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av uppsökande försäljning (Meriterande) B-körkort Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen hos Fair Energy. Vi tror att du motiveras av att arbeta mot tydliga mål, ha inflytande över din arbetsdag och vara en del av ett bolag med starkt fokus på både affärer och arbetsmiljö. Du är lyhörd, ansvarstagande och duktig på att bygga relationer – både med kunder och kollegor. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Arboga URVAL: Sker löpande KONTAKT: Sara Eriksson Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Inledning: Vill du vara med och stabilisera Sveriges elnät, sänka elkostnader för hushåll och samtidigt bygga en karriär inom en framtidsbransch? Då är Fair Energy rätt plats för dig! Fair Energy söker nu fler drivna fältsäljare till deras växande team. Hos Fair Energy får du arbeta med frihet under ansvar, utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor och ha riktigt kul på jobbet. I dag är de cirka 15 personer på företaget – och de växer snabbt! De är på en spännande resa och det finns stora möjligheter att växa, både professionellt och personligt. Information om tjänsten Professionals Nord rekryterar fältsäljare till Fair Energy. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av Fair Energy. Rekryteringsprocessen sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan! Som fältsäljare kommer du att arbeta med uppsökande försäljning av hemmabatterier till hushåll som redan har solceller. Batterierna gör det möjligt att lagra el, kapa pristoppar och använda elen när den är som billigast – något som sparar pengar och gynnar både kunden och elnätet. Du ansvarar för hela säljprocessen: från första kontakt och behovsanalys på plats i bostaden till försäljning, dokumentation och föranmälan. Våra kunder får kostnadsfri rådgivning, och de erbjuder en av marknadens mest prisvärda energilösningar. Du erbjuds Du erbjuds en gedigen introduktionsutbildning på plats på kontoret i Örebro, med både teori och fältdagar. Du erbjuds en garantilön kombinerad med en väldigt attraktiv provisionsmodell. Du får all nödvändig utrustning för att lyckas i rollen samt möjlighet att planera din arbetstid utifrån dina egna förutsättningar. Hos Fair Energy är teamkänslan viktig, dem reser utomlands tillsammans två gånger om året och arrangerar regelbundna kickoffer och teambuildingaktiviteter. Vid tillsvidareanställning finns även möjlighet till tjänstebil. Fair Energy är ett företag i stark tillväxt där du har goda möjligheter att utvecklas och göra karriär inom den gröna energibranschen. Arbetsuppgifter Uppsökande försäljning av hemmabatterier till privatpersoner Genomföra behovsanalyser och rådgivning i kundens hem Ansvara för hela säljprocessen, inklusive dokumentation och fotografering inför installation Arbeta nära försäljningschef och teamleader för att planera och följa upp arbetsdagen Löpande coachning och utbildning inom försäljning och energilösningar Vi söker dig som: Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Erfarenhet av uppsökande försäljning (Meriterande) B-körkort Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen hos Fair Energy. Vi tror att du motiveras av att arbeta mot tydliga mål, ha inflytande över din arbetsdag och vara en del av ett bolag med starkt fokus på både affärer och arbetsmiljö. Du är lyhörd, ansvarstagande och duktig på att bygga relationer – både med kunder och kollegor. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Västerås URVAL: Sker löpande KONTAKT: Sara Eriksson Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Är du nyfiken på ny bransch och vill samla på dig erfarenheter inom en samhällsviktig produktion? Uppdraget Beroende på vilken avdelning du hamnar på kommer du få arbeta varierat i en roll med mottagning av gods, rensning, torkning och sorteringsarbete. Här kommer du få arbeta med hantering av spannmål, ta prover och göra mätningar, men även arbeta i mottagningen samt utlastningen. Här finns möjligheter för dig som vill samla på dig erfarenhet, samt få in en fot i branschen, att få utföra ett samhällsviktigt arbete under högsäsongen. Vem söker vi? Vi söker dig med hög arbetsmoral som trivs med högt tempo. Du som söker är noggrann men snabb i ditt tillvägagångssätt och är inte rädd för smuts. Du är initiativtagande, kommunikativ och har ett högt säkerhetstänk. Dina kvalifikationer: Du är närvarande och trivs med att arbeta i högt tempo Du är engagerad och ansvarstagande Är minst 18 år Meriterande: Tidigare erfarenhet inom produktion eller labb Arbetstider: 2-skift (6-14 och 14-22) med kortare fredagar. Beroende på högtryck under säsong kan övertid komma att ske, du behöver därför vara flexibel i att arbeta en helgdag i veckan. Tillsättning: Säsongsanställning med start Juli till September/Oktober, med möjlighet till förlängning. Vi utför bakgrundskontroll i samband med denna rekrytering. Genom att ansöka denna tjänst med ditt personnummer godkänner du att vi genomför detta moment. Urval sker löpande och tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan redan idag!
The Opportunity The energy sector is today changing fast, with unprecedented speed. Hitachi Energy has, with the portfolio of Grid Automation, a unique offering that will help and enable our customers to take on these new challenges. In this role you will build up a new role as Cluster Project Controller for Grid Automation Systems Finland and Sweden. You will work closely with the different Project Managers in both countries to optimize the financial performance of the projects. This role reports to the business controller for the cluster and is based in Västeras, Sweden. How you´ll make an impact Manage all project controlling and financial management activities Analyze project requirements with project team check that all essential work activities have been identified in sufficient detail to serve as basis for developing realistic project schedules and forecasting revenue on the financials for the projects and make sure IFRS and local regulations are followed Together with project manager ensure correct forecasting of cash and follow up to prevent potential overdues for the projects Monitor project progress and regularly analyze project critical path activities to ensure all critical activities and project milestones are progressed to the plan and support managers to optimize resources Administer the change order system and advise Project management as well as business controlling on cost impact of potential changes and ensure estimate is current and reflects changes Hedges of different currencies and calculation on FX effects Handle bonds and guarantees Living Hitachi Energy's core values of safety and integrity means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background You hold a Bachelor's or Master's degree in economics, business administration management engineering or other related field You have meritorious previous experience with similar tasks Good knowledge of SAP with excellent knowledge of MS Office Team spirit, strong commercial and communication skills and structured thinking Fluency in written and spoken English, Swedish and Finnish a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Hiring Manager Doris Grimm, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Jan Skogeby, +46 107-38 16 42; Unionen: Karin Ulvemark +46 107 38 51 42; Ledarna: Frank Hollstedt +46 107 38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Renee Lundgren, [email protected]
Vi söker Sjuksköterskor till Kungsör. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Vi söker Sjuksköterskor till Surahammar. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Vi söker Sjuksköterskor till Köping. Pga lagar och regler behöver vi vara restriktiva med mer information här. Intresserad av att veta mer? Läs mer och gör en intresseanmälan via knappen "Ansök här" och en konsultchef kontaktar dig inom en arbetsdag. Tillsammans kommer ni sedan fram till vilket uppdrag som passar dig. Efter sedvanlig referenstagning bokas du ut på uppdrag. Slutligen skickar du in din signerade tidrapport och vi betalar ut din ersättning.
Välj ett jobb för att visa detaljer