Junior Software Developer - Embedded Systems
Knightec Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Why this job is for you You’re newly graduated or early in your career and want to apply your skills to real-world products that make a difference – from sustainable vehicles to life-improving medical devices. You’re curious, driven, and excited to work hands-on with technology in a role where you’ll get to grow quickly through collaboration, mentorship, and exciting projects. At Knightec Group, you’ll work with experienced developers and engineers in collaborating teams. You’ll be part of a company that values learning and believes that junior engineers and developers are key to long-term innovation. Responsibilities Develop embedded software in C/C++ or Python for real products used in industries like Automotive, MedTech, and Industrial innovation Contribute to everything from prototyping to testing and implementation Work in teams with other developers, hardware engineers, and project managers Learn about requirements, safety standards, and how to create code that works reliably in real environments Grow your skills through guidance from senior colleagues, courses, and hands-on experience Qualifications A degree in Robotics, Electrical Engineering, Computer Science or similar – or you’re soon to graduate Some experience with C, C++ or Python (from courses, internships, or personal projects) Interest in embedded systems and a strong desire to learn more Team spirit and a willingness to contribute, ask questions, and try new things Great communication skills in English and Swedish An Exciting Journey with Knightec Group Semcon and Knightec have joined forces as Knightec Group. Together, we are Northern Europe’s leading strategic partner in product and digital service development. With a unique combination of cross-functional expertise and a holistic business understanding, we help our clients realize their strategies – from idea to complete solution. Practical InformationThis is a permanent position with a six-month probationary period, located at our office in central Västerås, Kopparbergsvägen 11A. Travel to customers may occur. Start date is end of August 2025 or by agreement. Please submit your application as soon as possible, but no later than 2025-06-30. If you have any questions, feel free to contact Mikael Westh, Talent Acquisition Specialist. Please note that due to GDPR, we only accept applications through our careers page.

12 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Customs & Trade Officer
Valueone AB
Tull- och kustbevakningstjänstemän

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: interim logistik- och inköpskonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av våra kunders supply chain-verksamhet vad gäller strategier, modeller, metoder, processer, struktur och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult på ValueOne är du en del av ett professionellt och företagsamt team bestående av ledande konsulter inom inköp och logistik. Om du väljer att ansluta dig till vårt team erbjuds du: En marknadsmässig lön, som du själv kan påverka. Tjänstepension. Hälso- och sjukvårdsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Personlig coaching och karriärrådgivning. Nätverksmöten med kompetenta kollegor och Supply Chain-professionella genom återkommande evenemang och föreläsningar. Kompetensutveckling genom världsledande individuellt anpassad utbildning och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org). Rollen Som Customs & Trade Officer kommer du att vara ansvarig för det dagliga tullarbetet. Du kommer att hantera tulldeklarationer och kommunicera samt eskalera tullfrågor som avviker från etablerade rutiner. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera tulladministration. Bidra till externa och interna nätverk gällande tullfrågor. Delta i större externa möten angående tull. Hålla dig uppdaterad om förändringar i regelverk och informera intressenter inom organisationen om dessa. Säkerställa att etablerade rutiner gällande ursprung, klassificering av produkter, tullvärde, kontroll av tulldeklarationer implementeras och efterlevs. Kommunicera och eskalera tullfrågor som avviker från rutiner och som kan innebära en risk för företaget. Förbereda och delta i eventuella granskningar och revisioner av tullmyndigheten. Krav på erfarenhet och kompetenser Tidigare erfarenhet i roller inom tull, import/export, spedition Erfarenhet av "Dual Use" och exportrestriktioner God förståelse för skillnaden i innebörd mellan olika Incoterms Erfarenhet av varuklassificering (HS-koder) - erfarenhet av "TARIC" är meriterande Meriterande om du jobbat med "Preferntial Origin" Professionell svenska och engelska är ett krav i rollen Examen inom relevant område är meriterande Du bör trivas med data entry som kräver hög noggrannhet i en administrativ roll Ansökan Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Tveka inte att kontakta Lotta Muth på 073 - 388 66 07 eller Carl Gelin på 010 332 29 20 med eventuella frågor angående den listade tjänsten. Observera att för att ansöka om denna tjänst måste du vara EU-medborgare eller ha ett giltigt svenskt arbetstillstånd.

12 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Customer Support Specialist till kund i Västerås
Sway Sourcing Sweden AB
Kundtjänstpersonal

Vi söker nu en Customer Support Specialist för vår kund inom industrisektorn. Uppdraget innebär att ge förstklassig support i order- och reklamationsprocesser samt att säkerställa hög kundnöjdhet genom effektiv kommunikation och problemlösning. Dina arbetsuppgifter: Hantera kundfrågor kring order och reklamationer med effektiv samordning internt och externt Säkerställa att leveranser sker i tid och att kunden hålls uppdaterad Ansvara för orderläggning, fakturering och dokumentation Bidra till utvecklingen av reservdelsförsäljningsprocessen Leverera lösningar som skapar mervärde för kunden Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta i SAP ECC Goda kunskaper i Office 365 Tekniskt intresse och förmåga att hantera beräkningar Ett agilt arbetssätt och förmåga att självständigt ta ansvar för kundärenden Mycket god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska Ett teamorienterat och lösningsfokuserat mindset Varför detta uppdrag? Du får möjligheten att arbeta i en innovativ industrimiljö med engagerade kollegor, där din insats gör verklig skillnad för både interna processer och kundnöjdhet. Praktisk information: Plats: Västerås (100% på plats) Uppdragstid: 17 juni 2025 – 31 december 2025 Omfattning: Heltid, 100% Sista ansökningsdag: 13 maj 2025 dock arbetar  vi med löpande urval och intervjuer. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Distriktsansvarig Säljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.

9 maj 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Företagssäljare till Bonnier News Inhouse Sales
Bonnier News AB
Företagssäljare

Vi är en del av Nordens ledande mediekoncern, Bonnier News AB och söker nu fler företagssäljare till vårt kontor i Västerås. Vi letar efter dig med vinnarmentalitet och höga ambitionsnivåer som motiveras av resultat. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och i en arbetsgrupp med stor gemenskap och teamkänsla. Om ossSedan starten 2014 har vi på Bonnier News Inhouse Sales, en central del av Nordens ledande mediekoncern Bonnier News AB, genomgått en stor expansion som markerar vår betydelse inom branschen. Vi har gått från att ha ett kontor med fem anställda till att idag ha närmare 100 anställda säljare fördelade på våra kontor i Västerås, Norrköping, Örebro och Eskilstuna. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen och med en total försäljning på 145 miljoner under 2024 finns det inget som kan stoppa oss! Som företagssäljare på Bonnier News Inhouse Sales har du möjligheten att påverka din egen lön genom en obegränsad provisionsmodell samt garantilön varje månad. Du får en utbildning i modern försäljningsteknik av våra erfarna säljcoacher och försäljningschefer som har över 10 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder en fantastiskt rolig arbetsplats med motiverande kollegor, roliga aktiviteter och spännande säljtävlingar. Som anställd på Bonnier News Inhouse Sales finns också utvecklingsmöjligheter inom hela Bonnier koncernen. Om rollenSom säljare på Bonnier arbetar du måndag-torsdag, 8.00-17.00 och fredagar 8.00-15.45. Du startar arbetsveckan tillsammans med dina kollegor på vårt kontor mitt i centrala Västerås. Dagen inleds med en gemensam uppstart där vi går igenom veckans och dagens mål. Du kommer sedan dagligen att prata med företagare i Sveriges näringsliv via telefon och erbjuda dem prenumerationer på några av Sveriges ledande affärsmagasin såsom Dagens Medicin, Privata Affärer och Byggindustrin för att nämna några. Arbetsdagen varvas sedan med försäljning, coachande säljmöten, egna studier kring produkten du säljer och roliga aktiviteter och säljtävlingar.Vi är stolta över vår inspirerande arbetsmiljö, präglad av motiverande kollegor och spännande utmaningar som gör varje arbetsdag unik. Vem är du?Du trivs i en dynamisk och snabb arbetsmiljö där högt tempo, positiv energi och starkt kollegialt samarbete går hand i hand med goda försäljningsresultat. Du är en kommunikativ och övertygande telefonförsäljare med en förmåga att uttrycka dig klart och effektivt både muntligt och skriftligt. Genom aktivt lyssnande och förståelse för kundens behov, kan du skräddarsy lösningar som verkligen tillför värde. Som person är du målinriktad och driven, och du strävar inte bara efter att nå utan också att överträffa uppsatta mål. Din ihärdighet och arbetsvilja gör att du alltid håller fokus och ser till att uppgifterna löses effektivt och utan att ge upp. Du är noggrann och ordningsam, vilket gör att du alltid levererar kvalitet i ditt arbete, och du hanterar stressiga situationer på ett lugnt och stabilt sätt.Kvalifikationer: - God förmåga att kommunicera och bemöta kunder via telefon och mail/skrift. - Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning är meriterande. - Erfarenhet från sälj inom mediebranschen är meriterande. Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Lönen baseras på garantilön och provision. Du kommer att tillhöra Bonnier News Inhouse Sales. Du rapporterar till försäljningschefen och tillsammans sitter vi i ”VLT-huset” på Slottsgatan 27 i centrala Västerås. Hos Bonnier News Inhouse Sales får tillgång till förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag på 3000 kr, rabatter och extra ersättning vid föräldraledighet. Vi är anslutna till kollektivavtal via Almega och Unionen.Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss? Lyssna på vår podd Drömjobbet. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. För att få reda på mer om vår rekryteringsprocess, klicka här! Bonnier News Inhouse Sales är en del av Nordens ledande mediekoncern. Vi fokuserar på att erbjuda och sälja prenumerationer på cirka 200 varumärken inom Bonnier News, inklusive några av Sveriges mest välkända tidningar såsom Dagens Nyheter och Dagens Industri. Sedan starten 2014 har företaget genomgått en betydande expansion, vilket betonar dess centrala roll inom branschen. Vi har vuxit från ett kontor med fem anställda till över 100 medarbetare med en omsättning på 143 miljoner för 2023. Vi är fördelade på våra kontor i Eskilstuna, Örebro, Västerås och Norrköping. Vår vision är att bli den ledande säljorganisationen inom hela Bonnierkoncernen.

9 maj 2025
Sista ansökan:
4 november 2025
Receptionist, sommarjobb
Unilabs AB
Kontorsreceptionister

På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. Är du nyfiken på hur det är att jobba på en röntgenmottagning och samtidigt få en värdefull erfarenhet till din framtida karriär? Vi söker nu sommarjobbare till vår röntgenmottagning i Västerås. VAD I rollen som receptionist kommer du vara ansiktet utåt. Du behöver kunna arbeta både självständigt och i grupp, då du kommer att vara en del av vårt arbetslag där hög arbetsmoral, flexibilitet och gott samarbeta är väldigt viktigt. Vi satsar på individuell kompetensutveckling och att våra medarbetare ska ha en bred kompetens och kunna klara flera olika arbetsuppgifter. Därför kan arbetsuppgifterna förändras och utvecklas tillsammans med din kompetens. VEM På Unilabs väger inställning lika tungt som kompetens. Vi tror därför att du som person har en stark personlig drivkraft, ett öppet och flexibelt sinne, är noggrann och med en förmåga att hitta nya lösningar. Vi tror även att du är social, kommunikativ och lyhörd inför medarbetare, patienters och remitterades behov. Du har lätt för att samarbeta och tillför arbetsglädje i laget, har social kompetens, ett trevligt bemötande och har en hög känsla för service. Vi söker dig som har - Gymnasiekompetens. - God svenska i tal och skrift. - Erfarenhet av arbete i reception. Vi ser gärna att du är utbildad undersköterska med erfarenhet inom vården. Vi erbjuder en timanställning med fokus på sommaren. Arbetspassen är förlagda till vardagar, kvällar och helger. Vår enhet har öppet alla dagar i veckan mellan 07:30 och 20:30. Vid intresse tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt och vi kallar till intervju löpande. VAR Du kommer att välkomnas till röntgen i Västerås där vi bedriver verksamheter på två geografiska platser, Eriksborg och Hälla. Här möts du av en arbetsgrupp som består av röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkare, samt driftchef. Vi är ett glatt gäng i blandad ålder som känner att vårt arbete verkligen gör skillnad. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

9 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Sommelier med Restaurangvana / Sommelier with Restaurant experience
Hästens Sängar AB
Hovmästare och servitörer

Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds. Our Köping hotel offers à la carte dining, river-view rooms plus free Wi-Fi and parking. Facilities include a garden, terrace and bar. Västerås city center is within 30 minutes’ drive and Köping Train Station is 1640 feet from Hotell Gillet. Arboga town center is a 20-minute drive away. The larger city of Eskilstuna is within 40 minutes’ drive. About the role: We are looking for a creative and experienced Sommelier to join our fast-paced environment. At Hästens, you will work in a dynamic environment  Some of your responsibilities will include • Recommending wine varieties to our guests • Experience in table service  • Recommend food and wine pairings • Ensure wines are served at the right temperature and within the proper glassware • Inform guests about different varieties of wines and prices • Advise guests on wines based on their personal tastes and food choices Skills and requirements: Meticulous and can work under pressure Team player Sommelier experience and solid wine knowledge Positive attitude Experience from the restaurant industry Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Account manager Västerås
TIMO Sweden AB
Företagssäljare

Vårt mål är att genom våra produkter, lösningar och koncept bidra till en bra arbetsmiljö, som effektiviserar och förenklar arbetsdagen och stärker varumärket. Vi har ett sortiment som passar väldigt många företag och som ständigt är i utveckling. Vår filosofi är att genom personliga möten på plats i kundens miljö skapa långsiktiga relationer. Du kommer bli ansvarig för alla befintliga kunder samt all nykundsbearbetning inom ditt geografiska distrikt. Du kommer vägledas och ha daglig kontakt med din Teamledare och inspireras av dina säljkollegor runt om i landet. Vad erbjuder vi då? Fritt jobb där du tar ansvar och förtjänar frihet. Fast lön med bra provisioner och höga bonusar Fantastiska möjligheter att göra karriär inom försäljning Personliga utveckling med daglig coaching Säljtävlingar med spännande priser Grymma kollegor i hela landet Roliga konferenser Hälsoprofil med fokus på ditt välmående Och vad förväntar vi oss av dig? Självständig person med ett högt driv Stark vilja och motivation att tjäna pengar Brinnande intresse för att göra affärer Mycket energi och positiv inställning Egenskapen att alltid ta ansvar

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Fleet Specialist, Hybrid
Voi Technology AB
Lager- och terminalpersonal

Your mission at Voi  For the position as a Fleet Specialist, you'll have the possibility of working in two different areas, depending on workload and suitability. We have our mechanical team, where you will be responsible for the maintenance and repair of our vehicles. This means keeping our scooters in top shape and provide strong support to our team on the ground. We also have our In field team, where you'll be utilising our vans to perform different tasks in the Västerås area, making sure our operations runs as efficiently as possible. Here are some exciting tasks awaiting you as a Fleet Specialist: Ensuring the logistics of collecting and providing Voi scooters. Searching for and collecting damaged scooters.  Battery replacement. Performing quick on-site repairs of the scooters. Diagnosing and repairing broken vehicles. Recycling and dismantling vehicles that cannot be repaired. Assisting with the acceptance, packaging, and provision of new vehicles and batteries arriving at the warehouse. Supporting our on-site team as needed, whether it's identifying damaged vehicles, clearing parking spaces, or setting up fallen vehicles. What you'll need to embark We're looking for a highly motivated and responsible team player who can handle tasks and solve problems independently. With a proactive approach, you should be skilled in finding innovative solutions and achieving set objectives. In addition, the right candidate should have: A valid drivers license for Sweden Fluent english, both verbal and written  Previous experience with tools or mechanical practices General familiarity with digital tools and applications Local knowledge of Västerås and experience driving in the city The ability to remain calm in stressful situations (such as difficult parking or traffic) Job conditions  Working hours: Part time Contract type: Seasonal  Start date: Mid/end of June Why Voi? Working at Voi is more than just a job; it's a personal Voiage where you'll grow as a professional and be part of a diverse team and culture that's committed to making a positive impact on society. In addition to this, you'll have the opportunity to: Join Europe's leading micromobility company and one of the fastest-growing scale-ups Make a direct impact on our ongoing success and contribute to the development of the micromobility industry in Sweden. Collaborate with inspiring, motivated, and diverse colleagues who share a common goal Be a part of the micromobility revolution and help create sustainable cities that are clean, quiet, and free from pollution Are you ready to embark on the Voiage with us?

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Tar du studenten till sommaren? Bli teknisk administratör!
Xamera AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en driven och kommunikativ person med ett intresse för teknik? Vi söker en teknisk administratör till ABB, ett globalt ledande företag inom kraft och automationsteknik.  Denna tillfälliga roll erbjuder en unik möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du kommer att avlasta tekniska team genom att hantera administrativa uppgifter. Du kommer att vara en viktig del av teamet och bidra till att säkerställa att våra leveransprojekt flyter smidigt. Om du är nyfiken, noggrann och har lätt för att navigera i en stor organisation, kan detta vara den perfekta rollen för dig! Tjänsten är en visstidsanställning och förväntas pågå fram till årsskiftet. Vi söker dig som: Vi söker dig med gymnasieutbildning med teknisk eller naturvetenskaplig inriktning. Som person är du noggrann, kommunikativ och har ett intresse för teknik. Språkkunskaper i svenska och engelska är nödvändigt. Praktisk information:  Tjänsten tillsätts löpande och är på heltid med fast, marknadsmässig lön och startdatum enligt överenskommelse. Tjänsten är en visstidsanställning och förväntas pågå fram till årsskiftet. Tjänsten är placerad i Västerås.  Kontaktperson: [email protected]

8 maj 2025
Sista ansökan:
25 oktober 2025