Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi på Koncernkontoret en strateg som driver utvecklingsfrågor inom masterdataområdet och skapar förutsättningar för en strategisk och hållbar masterdatahantering till nytta för Västra Götalandsregionens beslutsfattare och verksamhet. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Ditt uppdrag Vi söker en driven och erfaren strateg inom masterdata som ska leda och utveckla Västra Götalandsregionens masterdatahantering. I rollen arbetar du strategiskt och långsiktigt för att säkerställa VGR:s masterdatahantering. Du samarbetar med VGR:s förvaltningar och bolag för att bygga strukturer för informations- och datahantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att säkerställa att masterdata skapas, uppdateras och håller god datakvalitet. Du kommer att etablera strategier, rutiner och regelverk för hur masterdata kan kopplas samman, samt säkerställa att informations- och datastrukturer för olika datakällor tillsammans kan användas för uppföljning och beslutsstöd. Du kommer också att vara sammankallande för olika regionala grupperingar. Du blir kravställare på hur masterdata hanteras i regionens digitaliseringsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet av hur data och information styrs och leds. Samt hur man säkerställer hög kvalitet på data. Du bör ha analytiska färdigheter och förmåga att arbeta med stora datamängder. Vi söker dig med förmåga att se både helhet och detaljer och är noggrann. God kommunikations- och samarbetsförmåga är av yttersta vikt. Kompetensen att paketera och förmedla information kring masterdata till olika mottagare är central för befattningen. Kandidaten vi söker har gedigen förståelse kring masterdata ur ett verksamhetsperspektiv. I rollen är det viktigt att vara självständig med förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete framåt. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att ha möjlighet att skapa strukturer och regelverk som får direkt påverkan på beslutsstöd och jämförbarhet. De strukturer du är med och skapar är till för primäranvändning och sekundäranvändning av data, för exempelvis AI-lösningar eller annan typ av beslutsstöd. Du kommer vara placerad på en strategisk avdelning på koncernstab kansli och säkerhet och underställd direktören på staben. Enheten har fokus på utvecklingsfrågor inom VGR:s ledningssystem, processarbete och koncernövergripande informationsledning. Ditt uppdrag kommer vara av koncernövergripande karaktär med kollegor inom VGR och på sikt även delvis på nationell nivå. Vi vänder oss till dig som har en akademisk examen, som lägst på kandidatnivå. Du kan ha examen från exempelvis informationsteknologi/datavetenskap eller en annan akademisk utbildning där du har fått med dig relevanta kunskaper inom masterdataområdet. Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med masterdata. Arbetslivserfarenhet från en offentlig organisation är meriterande. Om du är en strukturerad och kommunikativ person med passion för data, vill vi gärna höra från dig! Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vi söker nu förskollärare till förskolan Biskopsgatan 8. Vi har fyra avdelningar för de yngsta barnen i åldern 1-3 år, på nedre plan. Avdelningarna är skapade med omsorg och anpassade för att stödja varje barns unika utveckling och behov. På övre plan finns fyra avdelningar för de äldre barnen i åldern 3-5 år, där vi fortsätter att erbjuda en uppmuntrande atmosfär för lärande och kreativitet. Vi lägger särskild vikt vid språkutveckling, vilket är en grundläggande del av vår pedagogik. Genom att erbjuda varierande och berikande språklekar och aktiviteter stödjer vi barnens kommunikation och språkfärdigheter på olika nivåer. Just nu pågår ett utvecklingsarbete och utbildningsinsats för samtliga pedagoger inom enheten. Tjänsten är ett vikariat på 100% med start 2025-08-04 eller enligt överenskommelse som sträcker sig över ett år. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Vidare ser vi att det är meriterande om du har Kunskap i AKK, TAKK och har god förmåga att möta barn utifrån deras förutsättningar. Har du erfarenhet av utomhuspedagogik samt god förmåga att utveckla lärmiljöer inomhus och utomhus utifrån barns intresse och förutsättningar är det också meriterande. Tidigare arbetserfarenhet från pedagogisk verksamhet är meriterande. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Institutionen för kliniska vetenskaper är en av sex institutioner vid Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet. Vid institutionen bedrivs forskning och utbildning som sätter människans hälsa och livskvalitet i fokus. Vi representerar 16 olika ämnesområden (avdelningar) och är indelade i fyra sektioner. Genom ett berikande samarbete med sjukvården och Sahlgrenska Universitetssjukhuset har vi utvecklat samprojekt och mötesplatser som gynnar både vården och forskningen. Anställningen som Forskare är placerad vid avdelningen för obstetrik och gynekologi, institutionen för kliniska vetenskaper i gruppen som leds av Professor Mats Brännström. Arbetet är inriktat på forskningsområdena regenerativmedicin, kvinnligreproduktion och livmoderstransplantation. Arbetsuppgifter Som forskare kommer du att arbeta med olika laborativa sysslor, exempelvis cellodling, molekylärbiologiska metoder, histologi, antikroppsbaserade metoder (immunohisto/-cyto-kemi, ELISA, Western blot) mm. Arbetet inkluderar djurarbete. Du förväntas även skriva vetenskapliga artiklar och bistå andra forskare/doktorander i gruppen som mentor. Kvalifikationer För anställningen krävs doktorsexamen inom ett ämnesområde som är relevant för arbetsuppgifterna. Tidigare erfarenhet av reproduktionsrelaterad forskning, inklusive arbete med biomaterial och stamceller, är meriterande och värderas högt. Eftersom manusförfattning ingår i arbetsuppgifterna krävs dokumenterad vetenskaplig skicklighet i form av flera tidigare publicerade ämnesrelevanta artiklar. Annan relevant kompetens som kan stärka forskargruppens kunskap och produktivitet är också önskvärd. Noggrannhet och integritet kommer att värderas högt. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, samarbetsförmåga samt personlig lämplighet, särskilt då arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med kollegor och andra aktörer. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav. Sökande ska vidare ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och ha god organisatorisk förmåga. Anställning Anställningen är en tidsbegränsad anställning på 100% i 6 månader med placering vid Institutionen för kliniska vetenskaper, avdelningen för obstetrik och gynekologi. Tillträde: September Tillsättningsförfarande Vid den samlade kvalitativa bedömningen av kompetens och skicklighet kommer särskild vikt att fästas vid de sökandes förutsättningar att självständigt genomföra och vidareutveckla arbetsuppgifterna samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Kontaktuppgifter för anställningen Har du frågor om anställningen är du välkommen att Mats Hellström, Lab manager tfn; 0721-875141 eller e-post;[email protected] Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökan skall inkludera: CV, personligt brev samt namn och kontaktinformation på två referenspersoner. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-07-23 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
ViII du bIi en deI av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miIjö? Nu har du din chans! För dig som antingen viII byta karriär eIIer vidareutveckIas, erbjuder vi en unik möjIighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i roIIen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjIighet att Iångsiktigt utveckIas hos Ragn-SeIIs. Varmt väIkommen med din ansökan! Mer om Ragn-SeIIs Ragn-SeIIs samIar in, behandIar och återvinner avfaII och restprodukter från näringsIiv, organisationer och hushåII över heIa Sverige. Deras erfarna och professioneIIa medarbetare tror på enkIa Iösningar, ansvarstagande, heIhetssyn och framåtanda. Med 100 anIäggningar och 2500 anstäIIda verkar Ragn-SeIIs koncernen i Sverige, Norge, Danmark och EstIand, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miIjarder SEK. Information om chaufförskoIan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom IärarIedda sessioner och sjäIvstudier. UtbiIdningen är förIagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skaII kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB) & C-körkort. Efter avkIarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anstäIIning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-SeIIs. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av ProfessionaIs Nord och önskemåI från oss och Ragn-SeIIs är att aIIa frågor kring tjänsten går tiII [email protected] Efter avsIutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roII som yrkeschaufför. Uppdraget är en deI av vår personaIuthyrning och du kommer vara anstäIId av ProfessionaIs Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra bIir du sedan överrekryterad tiII Ragn-SeIIs. Med önskemåI från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroII på aIIa våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtaI. Arbetsuppgifter I roIIen som miIjöarbetare med C-kort hos Ragn-SeIIs kommer dina arbetsuppgifter att dagIigen variera. Under Iedning av sektionschefen Henrik, som ansvarar för kärIhantering och baktömmande verksamhet från Stenungsund tiII HaImstad, kommer du att vara en deI av ett team på 35 personer. Verksamheten prägIas av förtroendetid utan stämpeIkIocka, viIket innebär att arbetstiderna kan variera, men i regeI omfattar de 8 timmar per dag. Starttider kan vara meIIan 05:30 tiII 07:00. Dina arbetsuppgifter kommer att inkIudera hantering av kundernas avfaII samt körning av tunga fordon. Säkerhetsrond och checkIistor utförs dagIigen för att säkerstäIIa en trygg arbetsmiIjö. KandidatprofiI För tjänsten är dina personIiga egenskaper av stor vikt. Vi söker dig som är: • Serviceinriktad: Du är ansiktet utåt mot kunden och bidrar tiII en positiv uppIeveIse • Kommunikativ: Förmåga att effektivt kommunicera med både kunder och koIIegor • Lösningsfokuserad och sjäIvgående: Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter • Fysiskt uthåIIig: Arbetet kan vara både fysiskt och mentaIt krävande • Säkerhetsmedveten: Säkerhet är en hög prioritet och du bidrar aktivt tiII detta För att söka roIIen behöver du även: • Ha ett stort intresse och vara motiverad för att Iångsiktigt arbeta i roIIen som yrkeschaufför • Ha B-körkort • Vara 21 år eIIer äIdre då det krävs för att kunna sIutföra vår utbiIdning. • Ha goda kunskaper i svenska, både taI och skrift Start: 20e oktober Omfattning: HeItid Stad: Göteborg UrvaI: Sker Iöpande Kontakt: Josefine Kinnmark När du ansöker tiII programmet kommer du inIedningsvis att få besvara ett antaI frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personIiga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta deI av varför just du ska ta en pIats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk tiII ett personIighetstest och ett test koppIat till Iogisk sIutIedningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resuItat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-seIIs #C-chaufför
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Är du vår nya stödpedagog till Orustgatans gruppboende? Orustgatans BmSS är en gruppbostad som ligger i Majorna. Målgrupp är personer med Neuropsykiatriska, psykiatriska och intellektuella funktionsnedsättningar, förvärvade hjärnskador samt autism. På boendet finns 6 hyresgäster som har egen lägenhet men har tillgång till gemensamhetsutrymmen. Hyresgästerna är till stor del självgående och du som arbetar här kommer främst vara en stödjande hand i individernas vardag. Arbetsgruppen på boendet består utöver dig, av 6 stödassistenter och tillsammans ansvarar ni för planering och utveckling av verksamheten samt ger praktiskt, personligt och pedagogiskt stöd i vardagen. I arbetet ingår även läkemedelshantering. Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för övriga stödassistenter och agerar även stöd till chefen. Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet. Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service. Orustgatans BmSS erbjuder stöd dygnet runt. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Det är ett krav att du har minst två års erfarenhet av arbete som stödpedagog, har lett grupper samt har goda kunskaper i social dokumentation. Om du har tidigare erfarenhet av målgruppen Neuropsykiatriska, psykiatriska och intellektuella funktionsnedsättningar samt autism så är det meriterande. Likaså om du har kunskap och erfarenhet av följande metoder som tydliggörande pedagogik MI, LAB och ESL. Du är trevlig, hjälpsam och respektfull även i stressade situationer. Du är positiv, inbjudande och engagerad i att möta individens behov. Du tar initiativ, driver aktiviteter och uppnår resultat både självständigt och i samarbete. Du förstår människors olika sätt att ta till sig kunskap och anpassar din kommunikation för att skapa delaktighet och engagemang. Du samarbetar väl genom att lyssna, visa respekt och arbeta mot gemensamma mål. ÖVRIGT Urval sker löpande under ansökningstiden. Intervjuer är planerade att hållas den 28 och 29 augusti samt den 1 september 2025. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vid arbete i den enskildes hem: Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3) Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Vill du arbeta som drifttekniker i fastigheter med höga säkerhetskrav, där tekniskt ansvar och samarbete är en självklar del av vardagen? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Om oss Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Vi växer snabbt och vår projektportfölj om 32 miljarder innebär fler spännande projekt än någonsin. Nu söker vi därför fler nyfikna och drivna personer som vill vara en del av vår resa. Välkommen till oss! Om tjänsten Som drifttekniker hos oss är du en central del av vår verksamhet eftersom du har möjligheten att underlätta våra kunders vardag. Du är Specialfastigheters ansikte utåt och har daglig kontakt med våra kunder. I denna roll har du primärt ansvar för den dagliga tillsynen och driften av våra fastigheter i Göteborg med omnejd, arbetsuppgifter kan dock uppstå inom hela vårt regionala fastighetsbestånd. Resor förekommer därför inom tjänsten. Som drifttekniker kommer du att arbeta självständigt och på egen hand dagligen representera Specialfastigheter. Samarbetet med kunder såväl som med tekniska förvaltare, övriga kollegor och entreprenörer utgör en central del av arbetet. I den löpande förvaltningen ansvarar du för den dagliga driften, felavhjälpande underhåll samt ibland för mindre planerat underhåll och hyresgästanpassningar. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: • Felavhjälpande underhåll • Utföra och följa upp driftoptimerande åtgärder ur ett energi- och kostnadsperspektiv • Mindre planerat underhåll och hyresgästanpassningar • Genomföra systematiskt brandskyddsarbete (SBA) • Uppföljning, analys och sammanställning kring media, myndighetskrav och besiktningar • Löpande kontakt med kund, kollegor och entreprenörer Vill du veta mer om en driftteknikers vardag - läs gärna intervjun med vår drifttekniker Mattias. Om dig För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har: • Utbildning inom driftteknik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt • Tidigare erfarenhet i en roll som exempelvis drifttekniker, VVS-montör, elektriker, ventilationsmontör eller annan som bedöms relevant för tjänsten. • Generell god kunskap och förståelse för fastighetstekniska system och hur dessa samverkar • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, detta då det används i det dagliga arbetet. • God datorvana och erfarenhet av t.ex. övergripande styrsystem, system för ärendehantering, beställningar och dylikt samt fakturahantering. • B-körkort är ett krav Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Som person är du ansvarstagande, positiv, flexibel och lyhörd och kan behålla ditt lugn i pressade situationer. Du är van att lösa problem och utför ditt arbete med kvalitet. För att trivas i rollen måste du kunna arbeta både självständigt och i grupp. Placering Du blir en del av Fastighetsområde Syd med lokalkontor i Göteborg med placering på någon av våra fastigheter i Göteborg. Resor mellan dina fastigheter ingår i tjänsten och då vår verksamhet är rikstäckande förekommer även resor utanför ditt område Ansökan & övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt. Sista ansökningsdag är 2025-08-10. Välkommen med din ansökan! Rekryteringsprocessen Vi påbörjar urvalsarbetet efter att ansökningstiden har gått ut. Därefter kontaktar vi aktuella kandidater för att boka in intervjuer. Inför en eventuell anställning genomför vi en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även alkohol- och drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen: Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen: Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO: Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna: Fredrik Persson, tel 010-788 62 28
Are you a technically skilled test automation expert ready to lead quality initiatives at the cutting edge of healthcare technology? Can you combine deep technical expertise with strategic leadership to ensure our platform delivers exceptional experiences for patients and healthcare providers? Then Evinova, a health tech business within the AstraZeneca Group, is looking for you! At Evinova Platform, we're building the foundation for digital health solutions that are science-based, evidence-led, and human experience-driven. Our platform team delivers the core capabilities, APIs, and infrastructure that power patient-facing clinical trial applications used worldwide. We need a hands-on Technical Test Lead who can drive quality through automation while leading our testing strategy. The Platform Engineering organization consists of several self-organized cross-functional teams delivering innovative digital infrastructure and services. Working with agile methodology, we release new software components quarterly through our program increments, ensuring continuous improvement of our platform capabilities. We are proud to have one of the best software development teams you can find, with deep technical and business skills. This is a place where you can grow your technical leadership while delivering software with purpose - improving clinical trials and ultimately patient outcomes. About the role We are seeking an experienced and technically proficient Test Lead to spearhead the testing efforts for the Evinova Platform team. The ideal candidate will combine hands-on technical expertise with leadership skills, driving both test automation excellence and overall quality strategy for our platform components, APIs, and services that power patient-facing clinical trial solutions. Key Responsibilities * Lead the overall testing efforts for the Evinova Platform delivery, working closely with cross-functional teams while maintaining hands-on involvement in technical implementation * Develop and maintain robust automated test frameworks using e.g., Playwright for frontend testing and SuperTest or similar tools for backend/API validation * Design and execute end-to-end automated tests across web applications and services, covering both UI and API layers * Ensure all test activities follow GxP standards, emphasizing traceability, reproducibility, and proper documentation * Integrate automated tests into CI/CD pipelines (e.g., GitHub Actions, GitLab CI, Jenkins) * Collaborate with developers, DevOps, and product teams to define test strategies and embed quality across the SDLC * Provide technical mentorship to test engineers, fostering a culture of automation and continuous improvement * Support validation testing, exploratory testing, and release readiness efforts * Maintain comprehensive test documentation and contribute to audit readiness Required Skills and Experience * Bachelor of Science or Master of Science degree in Computer Science / Information Technology, or related field * 5+ years of experience in software testing or quality engineering, with a strong focus on both frontend and backend test automation * Advanced proficiency in JavaScript/TypeScript and experience with: * Playwright for end-to-end UI automation * SuperTest, Postman, or equivalent tools for API testing * Deep understanding of HTTP protocols, RESTful APIs, OAuth2, JWT, and JSON * Strong experience with Git, CI/CD pipelines, and Agile/Scrum practices * Excellent analytical, debugging, and communication skills * Proven leadership experience in testing efforts for complex technical projects Preferred Qualifications * Healthcare industry experience and regulatory knowledge (i.e. GxP/SaMD validation) * Knowledge of performance/load testing tools (e.g., k6, Artillery, Locust) * Familiarity with contract testing (e.g., Pact) and mocking strategies * Experience with cloud platforms (AWS, Azure, GCP) and container technologies (Docker, Kubernetes) * Experience with test reporting and quality dashboards When we put unexpected teams in the same room, we unleash bold thinking with the power to inspire life-changing medicines. In-person working gives us the platform we need to connect, work at pace and challenge perceptions. That's why we work, on average, a minimum of three days per week from the office. But that doesn't mean we're not flexible. We balance the expectation of being in the office while respecting individual flexibility. Join us in our unique and ambitious world. Why Evinova (AstraZeneca)? Evinova draws on AstraZeneca's deep experience developing novel therapeutics, informed by insights from thousands of patients and clinical researchers. Together, we can accelerate the delivery of life-changing medicines, improve the design and delivery of clinical trials for better patient experiences and outcomes, and think more holistically about patient care before, during, and after treatment. We know that regulators, healthcare professionals, and care teams at clinical trial sites do not want a fragmented approach. They do not want a future where every pharmaceutical company provides its own, different digital solutions. They want solutions that work across the sector, simplify their workload, and benefit patients broadly. By bringing our solutions to the wider healthcare community, we can help build more unified approaches to how we all develop and deploy digital technologies, better serving our teams, physicians, and ultimately patients. Evinova represents a unique opportunity to deliver meaningful outcomes with digital and AI to serve the wider healthcare community and create new standards for the sector. Join us in transforming billions of patients' lives through technology, data, and cutting-edge ways of working. Together, we have the opportunity to combine deep scientific expertise with digital and artificial intelligence to serve the wider healthcare community and create new standards across the sector. Interested? Welcome with your application!
Vill du driva och arbeta i energi- och hållbarhetsprojekt som bidrar till en mer klimatsmart framtid? Vi på Stiftelsen Chalmers Industriteknik söker en driven och engagerad projektledare för energiområden – med möjlighet att påverka, leda innovation och skapa verklig samhällsnytta. Om tjänsten Som projektledare inom energi kommer du att bli en nyckelspelare i vårt team som arbetar med teknikutveckling, innovation och implementering av lösningar för energiomställning och hållbar utveckling. Du leder både mindre och större projekt mot näringsliv, offentlig sektor och myndigheter – ofta i samverkan med akademi. Projekten du arbetar med kan innefatta utveckling av lösningar inom energilagring, efterfrågeflexibilitet, smarta nät, energigemenskaper mm. Du kommer att arbeta mot flera olika sektorer som fastighetssektorn, industrisektorn och transportsektorn. Huvudfokus kommer att vara på elsystemet men arbetet berör även produktion, distribution och lagring av andra energibärare som värme, kyla, biogas och vätgas. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, driva och följa upp innovationsprojekt inom energi, särskilt inom området flexibla och robusta energisystem Delta i aktiviteter in projekten som rör konceptutveckling, verifiering av koncept och förberedelse för uppskalning Koordinera tvärvetenskapliga projektgrupper och samarbeta med interna och externa partners Delta i ansökningsprocesser och formulering av projektförslag till forskningsfinansiärer och kunder Säkerställa leverans enligt uppsatta mål, tidplan och budget Kommunicera projektresultat, framdrift och effekter såväl internt som externt Bidra till strategiarbete och utveckling inom energiområdet på Chalmers Industriteknik Om dig Du har ett stort intresse för energiinnovation, hållbar teknik och vill vara en del av energiomställningen. Vi tror att du har: Relevant högskole-/universitetsexamen (civilingenjör, master) inom energi, elektroteknik, automation, fysik eller likvärdigt Praktisk erfarenhet av projektledning inom energi- och/eller hållbarhetssektorn God kommunikativ förmåga samt vana av att samordna och engagera flera intressenter Analytiskt och lösningsorienterat förhållningssätt Meriterande är erfarenhet av ansökningsarbete, affärsutveckling och innovationsprojekt Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper för att lyckas som projektledare inom energi Initiativrik, nyfiken och prestigelös Strukturerad, självgående och samtidigt en god lagspelare Flexibel och van vid att hantera flera parallella uppdrag Engagerad och angelägen om att skapa hållbara resultat Vad vi erbjuder Hos Chalmers Industriteknik får du möjlighet att arbeta i en dynamisk, nytänkande och växande organisation med tydligt fokus på lösningsorienterat arbete mot en hållbar framtid. Här värdesätts både din tekniska kompetens och din vilja att utvecklas. Vi erbjuder bland annat: Flexibla arbetstider och stora möjligheter till balans mellan arbete och fritid Generöst semesteruttag (30 dagar), 4 komp.dagar, pension och hälsofrämjande förmåner Kontor i centrala Göteborg nära Chalmers campus samt hybrid-arbetsmöjlighet Löpande kompetensutveckling och praktiskt inflytande i din arbetsvardag Anställningsvillkor och ansökningsprocess Tillsvidareanställning, 100% - vi tillämpar sex månaders provanställning som start Placeringsort: Göteborg (Johanneberg), hybridlösning möjlig Tillträde enligt överenskommelse Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV samt ett kort personligt brev. Kontakt: Frågor kring rollen och bolagetVid frågor kring tjänsten eller om Chalmers Industriteknik är du välkommen att kontakta: Claes Sommansson, gruppchef - [email protected] Susanna Turja, HR Partner – [email protected] Om ossStiftelsen Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation dedikerad till att driva innovation för ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som tillsammans möjliggör omställning och utveckling för framtiden. Kom och gör skillnad hos oss! Välkommen med din ansökan!
Bostadsuthyrare för konsultuppdrag med chans till anställning. Ta nästa steg i din uthyrningskarriär hos ett bolag med stort fokus på kundnöjdhet och hållbar tillväxt. Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en erfaren bostadsuthyrare till ett längre uppdrag med placering i Göteborg. Uppdraget är på heltid och med god möjlighet till överrekrytering för rätt person. Du blir en viktig del i uthyrningsteamet och kommer att ha ett nära samarbete med förvaltare, fastighetsskötare och andra funktioner i bolaget. Rollen är bred och innefattar allt från visningar och kontraktshantering till kunddialog och utveckling av interna rutiner. Dina ansvarsområden innefattar bland annat: Dialog med potentiella hyresgäster och genomförande av visningar. Upprättande och administration av hyresavtal. Lägenhetsbesiktningar vid in- och utflyttning. Samarbete med förvaltare kring tillval och enklare uppgraderingar. Hantering av störningar och sena betalningar. Samordning av kundkommunikation vid exempelvis ROT-projekt och nyproduktion. Kontaktansvar för inkasso- och störningsärenden. Marknadsföring av vakanta lokaler och dialog med lokalhyresgäster. Löpande förbättringsarbete av rutiner och processer. Om kunden Vår kund är ett lokalt och väletablerat fastighetsbolag som förvaltar en attraktiv portfölj av bostadsfastigheter i Göteborgsregionen. Med starka värderingar kring hållbarhet, långsiktighet och kvalitet är bolaget i en positiv tillväxtfas och har som mål att erbjuda både hyresgäster och medarbetare en trygg och utvecklande miljö. Företaget har en kultur där samarbete, ansvarstagande och hög servicenivå står i fokus. Uthyrningsteamet är engagerat, erfaret och prestigelöst – här hjälps man åt och arbetar mot gemensamma mål. Din bakgrund Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom bostadsuthyrning eller förvaltning och som har ett starkt intresse för både människor och fastigheter. Du är social, lösningsorienterad och trygg i din yrkesroll. Du är van att arbeta självständigt och att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Rollen kräver både god administrativ förmåga och en hög servicenivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är engagerad, ansvarstagande och trivs i en roll med många kontaktytor. Anställd som konsult via Fasticon Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget och du är konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag!Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Anki Vistam på [email protected] eller 073-415 43 16. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Klusterledare för f3 – Innovationskluster för förnybara drivmedel f3 Innovationskluster för förnybara drivmedel är en nätverksorganisation med bakgrund i ett långt forskningssamarbete kring systemfrågor för förnybara drivmedel. I f3 deltar industri, högskolor, institut och myndigheter. Tillsammans skapar medlemmarna nya samarbeten, ökar kunskapen och identifierar hinder och möjliga lösningar för en faktisk och snabb omställning till förnybara drivmedel i transportsektorn. Innovationsklustrets medlemmar finansierar nätverket tillsammans med Energimyndigheten, och det leds av värdorganisationen Chalmers Industriteknik. Vi söker nu en klusterledare för f3 som ska ansvara för att leda f3:s arbete. f3 har ingen politisk agenda och bedriver heller inte lobbyverksamhet rörande specifika drivmedel eller systemlösningar eller för sina medlemmars respektive intresseområden. Arbetsuppgifter Som klusterledare kommer du att leda f3:s löpande verksamhet, vara drivande för att utveckla samverkan inom klustret och med andra aktörer inom området samt ha en nyckelroll i planering och genomförande av klustrets samtliga aktiviteter. Arbetet genomförs gemensamt inom f3:s kansli och i nära samverkan med klustrets medlemsorganisationer, Energimyndigheten och andra samarbetsorganisationer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom f3:s kansli men du förväntas även delta i Chalmers Industritekniks uppdrag inom energiområdet. Inom f3 kommer du till exempel att: Leda arbetet vid kansliet, vilket, förutom av dig, består av kommunikatör och senior projektrådgivare. Utveckla och driva samarbetet mellan f3:s medlemmar. Aktivt följa teknik, forskning och politisk utveckling kopplat till förnybara drivmedel och omställningen av transportsektorn samt, baserat på detta, bidra till utveckling av kunskapshöjande material och aktiviteter. Samverka och kommunicera brett om innovationsklustrets verksamhet samt om hållbara förnybara drivmedel generellt. Ansvara för f3:s budget och ekonomiska uppföljning. Ansvara för rapportering gentemot finansiärer och medlemsorganisationer. Vi söker dig som Har djup och bred kunskap och erfarenhet inom, samt ett stort intresse och engagemang för utvecklingen av hållbara förnybara drivmedel och en hållbar transportsektor. Har chefserfarenhet eller erfarenhet av att leda större projekt/program. Har erfarenhet av forskning och/eller produktutveckling inom industrin i samverkande projekt mellan olika typer av parter. Har arbetat med budget och resultatansvar. Har minst en masterexamen inom relevant område. Talar och skriver flytande svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med myndigheter, i EU-projekt, kompetenscentrum, institut eller liknande strukturer. Det är meriterande men inget krav att du har disputerat. Du är initiativtagande och intresserad av att leda i både formella och informella strukturer. Du har en god samarbetsförmåga, då du som klusterledare är länken mellan intressenter som akademin, näringslivet och myndigheter. Du skall kunna driva arbetet framåt utifrån f3s och de olika medlemsorganisationernas intressen för att nå uppsatta mål. Ditt uppdrag handlar också om att knyta kontakter och marknadsföra f3 för att tillse finansiering vilket ställer krav på god relationsskapande förmåga och affärsmannaskap. Vad vi erbjuderHos Chalmers Industriteknik får du möjlighet att arbeta i en dynamisk, nytänkande och växande organisation med tydligt fokus på lösningsorienterat arbete mot en hållbar framtid. Här värdesätts både din tekniska kompetens och din vilja att utvecklas. Vi erbjuder bland annat: Flexibla arbetstider och stora möjligheter till balans mellan arbete och fritid Generöst semesteruttag (30 dagar), 4 komp.dagar, pension och hälsofrämjande förmåner Kontor i centrala Göteborg nära Chalmers campus samt hybrid-arbetsmöjlighet Löpande kompetensutveckling och praktiskt inflytande i din arbetsvardag Anställningsvillkor och ansökningsprocess Tillsvidareanställning, 100% - vi tillämpar sex månaders provanställning som start Placeringsort: Göteborg (Johanneberg), hybridlösning möjlig Tillträde enligt överenskommelse Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande. Vänligen bifoga CV samt ett kort personligt brev. Kontakt: Frågor kring rollen och bolagetVid frågor kring tjänsten eller om Chalmers Industriteknik är du välkommen att kontakta: Claes Sommansson, gruppchef - [email protected] Ingrid Nyström, tf klusterledare f3 - [email protected] Susanna Turja, HR Partner – [email protected] Om ossStiftelsen Chalmers Industriteknik är en forsknings- och utvecklingsorganisation dedikerad till att driva innovation för ett hållbart samhälle. Vi är ett passionerat team av innovatörer, forskare och projektledare som tillsammans möjliggör omställning och utveckling för framtiden. Kom och gör skillnad hos oss! Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer