Regional Bulk Planning Specialist
Linde Gas AB
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Description You will work closely with production, scheduling and distribution to ensure efficient bulk supply across the region Lead the bulk planning process from weekly to tactical timeframes using various optimization tools Responsible for short-term supply planning, creating actionable plans that guide production and distribution Having direct impact on our ability to deliver on time and optimize our operation Work with systems such as SAP/SRM and Linde-specific platforms like LCS and iHistorian Optimize our logistics network using TBOO Provide hands-on operational support to production and distribution Plan plant shutdowns and manage bulk supply calculations Support cross-functional projects with supply data and insights Identify and drive process improvements and productivity initiatives Contribute to development and innovation projects Qualifications A university degree in engineering and/or logistics or equivalent experience Strong analytical skills and proficiency in Excel A solution-oriented mindset and a “get things done” attitude Independent working style with high personal drive Fluent in Swedish and English, both spoken and written Excellent communication skills and the ability to collaborate across all levels of the organization

Igår
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lärare spanska 50% Råsunda centralskola 7–9 Solna stad
Solna kommun
Grundskollärare

På Råsunda centralskola blir du en viktig del i varje elevs utveckling. Vi söker nu en lärare i spanska för ett vikariat under vårterminen 2025. Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen Råsunda Centralskola är en skola för årskurs 7–9 med lokaler på Parkvägen. Skolan har 4–5 paralleller och leds av två biträdande rektorer som tillsammans med rektor, arbetslagsledare och förstelärare strävar efter att ge goda förutsättningar för samarbeten och kollegialt lärande. Lärarna är organiserade i årskursvisa arbetslag. Inom ämnet och årskursen finns schemalagd tid för samarbete mellan lärare som delar ett ansvar för undervisningen i ämnet och årskursen. Visionen för skolan är att varje person ska komma till sin rätt. I vår gemensamma värdegrund kring eleverna tänker vi att eleven vill om hen kan, att lika inte alltid är rättvist men framförallt att varje elev är rätt elev. Skolan har ett väl utvecklat elevhälsoarbete och en välfungerande och prioriterad organisation för särskilt stöd. Vi gör oss måna om att se varje elev som en individ och samarbetar kring eleverna i årskursvisa arbetslag. Vårt erbjudande - Individuell lönesättning. - Ett meningsfullt arbete där du bidrar till elevers lärande. - Gott kollegialt samarbete och kunskapsutbyte där du får växa i din yrkesroll. - Friskvårdsbidrag samt andra rabatter och erbjudanden. Läs gärna mer om Solna stad som arbetsgivare https://www.solna.se/jobba-hos-oss/solna-stad-som-arbetsgivare Om tjänsten Du har, tillsammans med övriga lärare, ansvar för den pedagogiska verksamheten. Du kommer att undervisa i spanska. En del av arbetet är att utveckla det sociala klimatet så att alla elever mår bra och trivs i gruppen och att ge eleverna en grundläggande kunskap i spanska.  Vem söker vi? Vi söker dig som har  - erfarenhet av pedagogiskt arbete - erfarenhet av pedagogisk dokumentation - goda kunskaper i spanska - förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du  - är legitimerad lärare i spanska - har behörighet att undervisa i spanska för åk 7-9 - har erfarenhet av arbete som lärare i spanska . Vi söker dig som är engagerad, initiativtagande och intresserad av skolans utveckling. Du arbetar också aktivt med att på ett strukturerat sätt utveckla det pedagogiska arbetet i klassen. Som lärare hos oss är du relationsskapande och har en vilja att följa elevernas lärande och brinner för att arbeta med kreativa uttrycksformer. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och är lugn, stabil och tydlig i din kommunikation. Mer information och ansökan Tjänsten är tillsvidare med tillträde 9 juli 2025. Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till biträdande rektor Hanna Adolfi på [email protected] Urvalsarbetet kommer att ske löpande. Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV, denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten.  OBS! Om du inte har ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret rekommenderar vi att du beställer ett sådant så snart som möjligt då vi behöver se detta innan du kan börja din anställning inom skolan  Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Barn- och utbildningsförvaltningen svarar för omsorg och utbildning av barn och ungdomar. I verksamheten ingår förskola och öppna förskolan, fritidshem, grundskola, gymnasium, anpassad skola och anpassad gymnasieskola. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Chef för verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskydd
Regeringskansliet
Förvaltnings- och planeringschefer

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) har enligt förordning (2008:1002) med instruktion för Myndigheten för samhällsskydd och beredskap ansvar för frågor om skydd mot olyckor, krisberedskap och civilt försvar, i den utsträckning inte någon annan myndighet har ansvaret. Ansvaret avser åtgärder före, under och efter en olycka eller en kris. Från och med 1 juli 2025 är myndighetens uppgifter när det gäller skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet organiserat inom en särskild del av myndigheten. Förändringen genomförs i syfte att tydliggöra den aktuella verksamheten inom myndigheten, men också för att tydliggöra verksamhet gentemot övriga aktörer som arbetar inom nämnda områden. Ansvaret som sektorsansvarig myndighet för beredskapssektorn räddningstjänst och skydd av civilbefolkningen ingår i den aktuella delen av MSB:s verksamhet liksom att stärka verksamhet som bidrar till att skydda civilbefolkningen vid ett angrepp mot svenskt territorium, såsom varningssystem, planering för utrymning och inkvartering, skyddsrum samt räddningstjänstens förmåga att agera under höjd beredskap. Övriga delar är till exempel att samordna kommunerna på nationell nivå och stödja dem med råd och information i deras verksamhet enligt lagen om skydd mot olyckor samt utföra tillsyn enligt samma lag och hantera statsbidrag som kommuner kan söka för att förebygga naturolyckor. Den tillträdande chefen ansvarar även för utbildningsverksamheten inom Skydd mot olyckor. Den tillträdande chefen kommer att leda och forma verksamheten när det gäller skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet och tillsammans med myndighetschefen arbeta för att fullgöra myndighetens uppdrag, både externt och internt.  Regeringen beslutar om anställning som chef vid MSB. Anställningen kommer vara tidsbegränsad till 4 år med möjlighet till förlängning i 2 år. Chefen kommer att vara tillsvidareanställd vid MSB. Myndigheten har ca 1 300 anställda. I den aktuella verksamheten arbetar cirka 430 personer. Myndigheten är lokaliserad i Solna och Karlstad samt har skolor i Revinge och Rosersberg samt på Sandö. Myndighetsledningen är placerad i Solna. Kvalifikationer Vi söker dig som är dokumenterat god chef och ledare samt har • erfarenhet av att delta i arbete på ledningsnivå i större organisation, • erfarenhet av att leda genom andra chefer, • erfarenhet av strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete på ledningsnivå, • goda kunskaper om statsförvaltningen och dess beslutsprocesser och förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar inom, • goda kunskaper om frågor inom eller nära verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet, • goda kunskaper i svenska och engelska, • akademisk examen eller motsvarande utbildning. Du ska också ha förmåga att • leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur, • prioritera i en verksamhet med stor spännvidd och som bedrivs på flera håll i landet, • samverka, kommunicera och tydliggöra verksamhetens uppdrag för att skapa goda relationer med kommuner, andra myndigheter, aktörer och Regeringskansliet, • företräda verksamheten och kommunicera verksamhetens uppgifter på ett tydligt och förtroendeingivande sätt såväl internt och externt, som nationellt och internationellt, • arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har • erfarenhet av arbete i Regeringskansliet, • erfarenhet av internationellt arbete, • kunskap om liknande utbildningsverksamhet. Endast den som är svensk medborgare kan utnämnas till chef för verksamheten skydd mot olyckor och åtgärder inom befolkningsskyddet.  Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer därför att genomföras före beslut om anställning. Mer information Mer information om befattningen lämnas av statssekreterare Johan Berggren och avdelningschef Per Bolinder. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Helena Enström och Jan Lindberg Sezer, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel. tel. 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan och CV i vårt rekryteringsverktyg senast den 10 augusti 2025.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Head of Legal till snabbväxande bolag
Azets Insight AB
Affärs- och företagsjurister

Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision. Vill du spela en nyckelroll i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner och förvärvsintensiv tillväxt? I takt med vårt spännande förvärv söker vi nu en Head of Legal som vill ta ansvar för vår legal funktion. Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR, vi är i dagsläget 350 + medarbetare i Sverige och 9000 globalt. Med det förvärv vi avser att göra till sommaren kommer vi välkomna ytterligare 270 kollegor i Sverige och växa vårt tjänsteutbud inom revision. Vill du spela en nyckelroll i ett snabbväxande bolag med höga ambitioner och förvärvsintensiv tillväxt? I takt med vårt spännande förvärv söker vi nu en Head of Legal som vill ta ansvar för vår legal funktion. Det här är en möjlighet för dig som vill ha stort inflytande och nära samarbete med ledning och affärsområden. Du kommer att arbeta i gränslandet mellan juridik, compliance, strategi och affärsutveckling i en roll som kräver stark analytisk och kommunikativ förmåga, god helhetssyn och förmåga att navigera i en komplex organisation. I samband med ett stort uppköp söker vi dig som vill ta ansvar för vidareutvecklingen av det juridiska arbetet i ett bolag där tillväxt, förändring och affärsnytta står i fokus. Som Head of Legal rapporterar du till CFO för Azets Sweden och ingår i ledningsgruppen för Finans. Tillsammans med ditt team så har du det övergripande ansvaret för att leda och strukturera bolagets juridiska arbete. Du ger strategisk rådgivning till ledningsgruppen och säkerställer efterlevnad av relevanta regelverk, med särskilt fokus på dataskydd (GDPR), bolagsrätt, arbetsrätt, allmän och kommersiell avtalsrätt samt branschspecifika regelverk. Ditt ansvar omfattar bland annat: * Övergripande ansvar för den juridiska funktionen * Rådgivning till VD, CFO och övriga ledningen i affärskritiska juridiska frågor * Hantering och granskning av kund-, leverantörs- och partneravtal * Säkerställande av regelefterlevnad inom GDPR, penningtvätt, arbetsrätt och andra relevanta områden  * Juridiskt stöd vid förvärv, omstruktureringar och andra bolagsrättsliga frågor * Hantering av eventuella tvister, krav eller rättsliga förfaranden * Löpande riskbedömning och förbättring av interna processer och rutiner * Samordning med externa juridiska rådgivare vid behov * Stöd till affärsområden kring ansvarsfördelning, fullmakter och rådgivning i kundrelationer Vi söker dig som har: * Juristexamen  * Minst 10 års relevant erfarenhet, gärna från liknande verksamhet, affärsjuridisk advokatbyrå eller konsultbranschen  * Tidigare chefs- eller ledarerfarenhet från en juridisk funktion  * God förståelse för GDPR, bolagsrätt, arbetsrätt och allmän och kommersiell avtalsrätt  * Erfarenhet av att arbeta i tillväxt- eller förändringsmiljöer  Meriterande med erfarenhet från compliance, AML och dataskyddsombudsfunktion. Som person är du är trygg i din kompetens och uppskattar att arbeta i ett team där du leder genom påverkan, samarbete och förtroende snarare än genom formellt chefsansvar. Bli en del av Amazing Azets  Hos Azets får du möjlighet att växa både personligt och professionellt i en kultur som präglas av självledarskap och engagemang. Vi värdesätter work-life balance och skapar gemenskap genom sociala aktiviteter, både på och utanför kontor...

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Gardinmontör
Gardinova AB
Övriga montörer

Vi söker en Gardinmontör till vårt team! Gardinova AB söker en noggrann och serviceinriktad gardinmontör. Vi levererar måttanpassade gardiner med helhetsservice – från idé till installation. Om rollen Som gardinmontör ansvarar du för montering av gardinskenor och andra gardinlösningar i kundens hem eller lokaler. Du jobbar nära vårt team av gardindesigners och sömmerskor för att säkerställa hög kvalitet i varje projekt. Vi söker dig som: ✅ Har erfarenhet av montering, snickeri, bygg eller liknande arbete (meriterande men inget krav) ✅ Är praktiskt lagd och gillar att lösa problem på plats ✅ Är noggrann och har ett öga för detaljer ✅ Är serviceinriktad och bekväm med kundkontakt ✅ Trivs i ett högt tempo och kan hantera flera uppdrag på en dag ✅ Har B-körkort Vi erbjuder: ⭐ Ett varierande arbete i ett mindre, familjärt team ⭐ Möjlighet att påverka din arbetsdag och utvecklas i rollen ⭐ Bra arbetsmiljö och härliga kollegor Skicka din ansökan till [email protected] eller hör av dig om du har frågor!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vikarierande underläkare till Klinisk genetik och genomik
REGION STOCKHOLM
Övriga läkare

Nu söker vi en engagerad vikarierande underläkare till Klinisk genetik och genomik vid Karolinska Universitetssjukhuset. Vill du arbeta med högspecialiserad vård och vara med och bidra i en stimulerande miljö? Då ser vi fram emot din ansökan! Du erbjuds varierat arbete på vår patientmottagning med kontinuerligt stöd av handledare. Du deltar i både interna ronder och gemensamma ronder tillsammans med andra specialistkliniker. stimulerande arbete i hög arbetstakt på vårt laboratorium under handledning och multidisciplinärt samarbete personlig handledning av en specialistläkare inom Klinisk Genetik, som vägleder dig genom din utveckling och lärande kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling, genom regelbundna fortbildande föreläsningar, ST-undervisning varje vecka, samt möjligheten att delta i forskningsseminarier och bokklubb. Du får löpande återkoppling och handledning av erfarna kollegor. Du kommer självklart även ha möjlighet att ta del av de generella erbjudanden och förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder såsom generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till bruttolöneväxling för individuellt pensionssparande. Om tjänsten Klinisk genetik och genomik är en medicinsk enhet inom funktion Medicinsk Diagnostik Karolinska (MDK). Vi är Sveriges största kliniskt genetiska enhet och arbetar i framkant med precisionsdiagnostik för sällsynta sjukdomar och hematologiska maligniteter. Genom avancerade genetiska analyser, familjeutredningar och genetisk vägledning bidrar vi till att fler patienter får rätt diagnos och uppföljning. Som underläkare hos oss får du en varierad och lärorik tjänstgöring, där du delar din tid mellan patientmottagning och laboratoriearbete. På mottagningen möter du patienter och familjer med misstänkta ärftliga sjukdomar och ger genetisk vägledning tillsammans med erfarna kollegor. I laboratoriet deltar du i handläggning av genetiska analyser i nära samarbete med vårt multidisciplinära team. Hos oss arbetar cirka 35 läkare, varav många kombinerar kliniskt arbete med undervisning och forskning. I takt med den snabba utvecklingen inom genetiken växer behovet av genetisk expertis inom vården – och som underläkare får du möjlighet att utvecklas i ett område med stor framtidspotential. Tjänstgöringen är förlagd till Karolinska i Solna. Vi söker dig som tar ansvar för ditt arbete, strukturerar ditt angreppssätt och driver processer framåt inom både mottagnings- och laboratoriearbete har lätt för att ta till dig nya forskningsrön och anpassa dig till förändrade arbetssätt inom precisionsdiagnostik och genetisk vägledning trivs med att samarbeta i tvärprofessionella team, är lyhörd i mötet med patienter och kollegor samt bidrar till en prestigelös och stödjande arbetsmiljö arbetar strukturerat och planerar ditt arbete effektivt, med förmåga att balansera patientmottagning, laboratoriearbete och eventuell forskning och undervisning. Kvalifikationer Krav: Svensk läkarlegitimation Genomförd AT eller BT i Sverige Goda kunskaper i svenska och engelska skriftligt och muntligt Meriterande: Kliniskt arbete inom klinisk genetik eller angränsande område Disputation eller annan forskningserfarenhet Erfarenhet av handledning och undervisning Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan – Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Funktion Medicinsk Diagnostik Karolinska Funktion Medicinsk Diagnostik Karolinska är en sammanslagning av Karolinska Universitetslaboratoriet och Bild och Funktion med laboratorieverksamhet, radiologi, nuklearmedicin, medicinsk strålningsfysik, radiofarmaci och strålsäkerhet inom Karolinska Universitetssjukhuset. https://www.karolinska.se/om-oss/teman-och-funktioner/medicinsk-diagnostik-karolinska/ https://www.karolinska.se/for-vardgivare/karolinska-universitetslaboratoriet//

2 dagar sedan
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Inhouse Sales Manager
Workation Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Det går bra för oss nu och vi söker förstärkning till vårt Säljteam på Workation Group AB. Ett fantastiskt roligt och omväxlande arbete inom försäljning i världens roligaste bransch. Du kommer i första hand att att arbeta med varumärkena Görvälns Slott Boutique Hotel och Hufvudsta Gård Boutique House men även lite med Ocho Suites & Kitchen i Palma. Du jobbar i ett team om 5 personer på vårt huvudkontor. Vi söker nu en Inhouse Sales Manager till vårt team. Vi söker dig som är driven, strukturerad samt är en tillgång för både gäster och kollegor genom din positiva attityd och höga servicenivå. Du får saker gjorda och kunderna nöjda. Betoningen i arbetet ligger på försäljning och kundkontakt via telefon och mail där du tar hand om inkommande förfrågningar, skriver offerter och gör avslut, men även arbetar aktivt utåt och söker upp nya potentiella kunder och bearbetar dessa. Du har egen försäljningsbudget och säljmål och dagliga aktivitetsmål för att uppnå och överträffa budget. Du är även ansvarig för bolagets CRM-system Pipedrive samt strategier kring kundvård för B2B-segmentet och du säkerställer långa lönsamma relationer där vår höga kvalitet är säljargumentet framför pris. Du följer upp bolagets säljinsatser med analys, rapport och förslag på åtgärder till ledningen. Konkurrent- och omvärldsbevakning ingår också i arbetet. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till VD. Vem är du? • Du gillar att göra affärer och se resultat. Du är affärsmässig, ordningsam, noggrann och lösningsorienterad och kan arbeta med mycket eget ansvar. • Du har någon form av examen från IHM, högskola, universitet eller liknande akademisk utbildning • Du har minst 5 års erfarenhet av försäljning i hotell- och konferensbranschen • Du har vana vid att arbeta i hotell- och säljsystem • Du förstår vikten av sociala medier som LinkedIn, Instagram och Facebook som hjälpmedel i ditt försäljningsarbete. • Du behärska svenska och engelska i tal och skrift då vi har en hel del internationella kunder. • Du vill jobba med högkvalitativa produkter och starka varumärken i ett bolag som tar ansvar för miljö och människor på riktigt • Du vill vara med att påverka och skapa utveckling och framgång • Du har stort intresse för mat, dryck, inredning, resor och äventyr Vad vi erbjuder dig • Ett omväxlande och väldigt roligt arbete i en härlig bransch • Stor möjlighet att påverka, utveckla och ta ut svängarna i ditt jobb • Fantastiska arbetsplats med hälsosam och god mat • Drivna, schyssta och härliga kollegor • Friskvårdsbidrag och en rad årliga, roliga personalevents • Möjlighet att arbeta från Palma några gånger per år där vi har ett systerhotell • Semesterbonus Låter det här som ditt drömjobb? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till vår karriärssida i Teamtailor senast den 1 augusti. 2025. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller telefon. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen med din ansökan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Junior Talent Acquisition Manager
Prowork Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

Junior Talent Acquisition Manager Vi växer och söker nu en personer på deltid som vill stötta vår bemanning/rekryteringsaffär och vill vara med och bidra till vår tillväxtresa! Du bör vara en person som gillar att ta kontakt med människor och drivs av resultat av ditt goda arbete. Placering i Solna Din vardag I rollen som Junior Talent Acquisition Manager på Prowork så är du vår första kontakt till våra kandidater, du stöttar våra rekryterare och konsultchefer i rekryteringsprocessen vilket innefattar mycket search, screening av CV:n, och telefonintervjuer. Du har flera rekryteringsprocesser igång parallellt tillsammans med dina kollegor. Du ges stort eget ansvar och har goda möjligheter att påverka både din egen och Proworks utveckling. Vad vi söker Är du en handlingskraftig person som är nyfiken och trivs att bygga relationer med både kandidater, samarbetspartners och kollegor? Kommer du till jobbet med ett stort leende på läpparna? Tycker du dessutom att det är viktigt att upprätthålla strukturer, utveckla arbetssätt och har en god kommunikation – då tycker vi du ska fortsätta läsa. Vi önskar att du har tidigare erfarenhet inom rekrytering och eller studerar HR/personalvetenskap men det viktigaste är dina personliga egenskaper och kvaliteter. God förståelse av det svenska språket är däremot ett krav. Vi söker efter en person som vill jobba extra vid sidan om sina studier, du har ett brinnande intresse för rekrytering och människor. Dessutom bör du vara en lagspelare med ett strukturerat och lösningsinriktat fokus. Vi värderar självständighet högt och förmågan att kunna driva processer framåt med bra kvalité. Prowork Prowork är ett nischat rekrytering och bemanningsföretag specialiserade mot industri- bygg och fastighetsbranschen, och är idag belägna i både Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi som jobbar på Prowork andas våra värdeord Engagemang, Service och Kontinuitet, vilket vi visar för både mot våra kunder men framför allt mot våra kandidater. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Blomqvist. Varmt välkommen med din ansökan om detta låter som något skulle passa för dig. Vi går igenom ansökningarna från den 11/8. Tillträde sker enligt överenskommelse. "För en smidig och rättvis rekryteringsprocess använder vi AI i det första urvalet. Vår digitala AI-assistent 'Sara' kan därför kontakta dig via chatt eller telefon. Detta ger snabbare hantering, ökad flexibilitet och en objektiv bedömning. Går du vidare, kan du bli kontaktad av en rekryterare."

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Lärare bygg- och anläggningsprogrammet
Thorengruppen AB
Lärare i yrkesämnen

Hos oss på Yrkesgymnasiet får elever möjlighet att lära sig ett yrke från grunden på riktiga arbetsplatser med stöd av kunniga handledare och yrkeslärare. På Yrkesgymnasiet förläggs mer än hälften av utbildningstiden på en arbetsplats vilket skapar en stabil grund och en konkurrensfördel på arbetsmarknaden. Genom stöd från sina inspirerande handledare och engagerade pedagoger på skolan, rustas våra elever på bästa sätt inför det framtida arbetslivet. Vi söker nu en lärare på bygg- och anläggningsprogrammet som kan vara med och utbilda våra elever. Yrkesgymnasiet Solna är beläget i lokaler på tredje våningen i gamla posthuset Tomteboda. Vi söker nu dig som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot en skola där vi gemensamt jobbar med fokus på begreppen begripbarhet, systematik och transparens. Vi vill fortsätta att utvecklas tillsammans i kollegiet och med våra elever.  Ditt primära uppdrag är att besöka eleverna på deras APL platser och där inhämta bedömning inför betygsättning. Du har färdiga matriser och målplaneringar att systematiskt arbeta med, du har även en yrkessal på skolan där du är några dagar i månaden/årskull.  Legitimation som yrkeslärare är ett krav för en tillsvidaretjänst. Det är meriterande om du har undervisat på lärlingsutbildning och även i elevgrupper med blandade socioekonomiska/sociokulturella förutsättningar. Tjänsten är heltid och inrymmer mentorskap. Om du vill vara med och göra skillnad och ha en betydelsefull roll i framtidens ungdomar – ansök idag!     Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Verksamhetsområdeschef till Arbetsförmedlingens nya kontrollverksamhet
Arbetsförmedlingen
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda uppbyggnaden av en ny, strategiskt viktig verksamhet med syfte att stärka kontrollen inom våra välfärdssystem? Vi söker en verksamhetsområdeschef med förmåga att leda i förändring, driva utveckling och forma en modern och sammanhållen kontrollverksamhet med stor samhällspåverkan. Verksamhetsområdets uppdrag  Arbetsförmedlingen kraftsamlar nu för att utveckla myndighetens kontrollverksamhet utifrån ett helhetsperspektiv. Ett nytt verksamhetsområde inrättas där myndighetens kontrollfunktioner samlas för att gemensamt och aktivt driva på rättsutveckling, nyttja ny teknik samt utveckla och förbättra strukturer, förmågor, processer och arbetssätt för en mer sammanhållen, proaktiv och modern kontrollverksamhet. Ambitionsnivån är hög – inte minst när det gäller att motverka utnyttjandet av våra välfärdssystem och den systempåverkande organiserade brottsligheten. Arbetsförmedlingens kontrollverksamhet ska säkerställa att de krav som gäller, för en arbetssökande, arbetsgivare, upphandlad aktör eller annan berörd verksamhet, efterlevs och att allmänna medel används på avsett sätt. Verksamheten är omfattande och avgörande för att myndigheten ska fullfölja sitt uppdrag inom det arbetsmarknadspolitiska området. Utöver att samla myndighetens befintliga kontrollverksamheter i det nya verksamhetsområdet ”Korrekta utbetalningar” ska verksamhetsområdet bygga upp strategiska och myndighetsövergripande förmågor i syfte att styra, leda, följa upp och utveckla myndighetens kontrollverksamhet. Verksamhetsområdeschefens uppdrag och ansvar Ditt uppdrag som verksamhetsområdeschef innebär det övergripande verksamhets-, budget- och personalansvaret för verksamheten samt ansvar för uppbyggnaden av det nya verksamhetsområdet och utveckling av densamma samt de strategiska förflyttningarna detta innebär. Du ingår i generaldirektörens ledningsgrupp och kommer tillsammans med generaldirektören och de andra verksamhetsområdena och avdelningarna att gemensamt ansvara för hela myndighetens resultat och fortsatta utveckling. Du säkerställer att verksamhetens resultat motsvarar fastställda mål och förväntningar. Att leda, planera och följa upp att verksamheten bedrivs effektivt inom givna ekonomiska ramar är en självklarhet för dig. Uppdraget innebär både direkt och indirekt ledarskap, och att leda en ledningsgrupp för en verksamhet med ca 500 medarbetare och chefer. Du kommer ha omfattande externa kontakter och företräda myndigheten i olika sammanhang, inklusive kontakter med media. En god kommunikativ och stilistisk förmåga är en förutsättning. Som verksamhetsområdeschef möjliggör du goda prestationer, hög trivsel och en god arbetsmiljö genom att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens chefskriterier. Du har ett genuint intresse av att leda och stötta andra, och skapar arbetsglädje. Du kan utmana och ifrågasätta för att skapa ett kontinuerligt lärande och verka för en kultur som är präglad av tillit, öppenhet och trygghet. Ditt arbete sker i starkt partnerskap i och utanför verksamhetsområdet och i god samverkan med fackliga parter. Kvalifikationer  Chefskap med verksamhets- och personalansvar där du lett chefer i minst två led Eller Chefskap med verksamhets- och personalansvar på region- eller avdelningsnivå inom Arbetsförmedlingen Samt Universitets-/högskoleutbildning med relevant inriktning för uppdraget om lägst 180 hp/120 p, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig Erfarenhet av att leda tvärfunktionell verksamhet Erfarenhet av att bygga upp och forma en verksamhet utifrån en övergripande målbild Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och leda medarbetare i förändring där bl.a. kommunikation av vision, mål och värdegrund varit centralt Arbetat i strategisk ledningsgrupp där du har företrätt ditt expertisområde och genom tillit och dialog drivit frågor genom andras ledarskap Övriga meriter för tjänsten  Erfarenhet av att arbeta inom kontrollverksamhet, välfärdsbrottslighet eller organiserad brottslighet Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor Erfarenhet av samverkan med både interna samt externa samverkansparter såsom kommun, näringsliv, andra myndigheter och regioner Erfarenhet av geografiskt spridd organisation För att lyckas i rollen behöver du ha: Höga yrkesmässiga etiska normer och en stor personlig integritet God analytisk förmåga och vara bra på att hantera stora mängder information Lätt för samarbete och en god diplomatisk förmåga då arbetet till stor del handlar om att verka genom andra Utöver detta har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring Chefer är medarbetare på Arbetsförmedlingen som dessutom: Pekar ut riktning för sina medarbetare och följer upp prestationer Undanröjer hinder i vardagen och hanterar problem Skapar delaktighet i arbetet och främjar utveckling Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för rollen. Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som kan komma inledas med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placering: Solna, eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsten kan förekomma eftersom medarbetare kommer finnas på flera orter i landet. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll kommer att genomföras på slutkandidaten innan beslut om anställning fattas. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk. Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025