Affärsjurist

Sök bland 24 lediga jobb som Affärsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Compliance Officer till Svealands Risk och Compliance AB
Experis AB
Affärs- och företagsjurister

Är du en noggrann person med intresse för regelefterlevnad och dataskydd? Svealands Risk och Compliance söker nu ytterligare en engagerad Compliance Officer. Här får du möjlighet att arbeta nära bankernas ledningar och styrelser och stötta dem för att utveckla sin interna styrning och regelefterlevnad. Om du är redo för en utmanande roll där din kompetens gör skillnad, då är detta jobb för dig! Rollbeskrivning Svealands Risk och Compliance utökar sitt team med ytterligare en engagerad Compliance Officer. Som Compliance Officer stöttar du bankers ledningar och styrelser i deras uppdrag att bedriva verksamhet i enlighet med gängse regelverk, externa så väl som interna inom den tillståndspliktiga verksamheten samt enligt dataskyddsförordningen. Jobbet är kundnära och självständigt men sker också i nära samarbete med kollegor. Du kommer bland annat: * Ge råd och stöd i frågor avseende regelefterlevnad. * Bevaka och analysera nya regler och lagstiftning. * Utbilda och informera bankens styrelse, ledning och övriga medarbetare i aktuella regelverksfrågor. * Genomföra granskningar och rapportera till bankernas ledning respektive styrelse. Kvalifikationer Rollen som Compliance Officer passar dig med initiativ- och analysförmåga, god professionalism samt ordningssinne. Du är en lagspelare som ser styrkan i hur olika förmågor bidrar till helheten. Samtidigt har du också kapaciteten och engagemanget att självständigt lösa dina arbetsuppgifter. Dina kommunikations- och pedagogiska färdigheter är utmärkta. Dessa förmågor kommer mycket väl till pass vid rapporteringar och kunddialoger. Du har en akademisk utbildning, gärna inom finans eller juridik, samt några års arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter kopplat till regelefterlevnad, dataskyddsförordningen (GDPR) och/eller hållbarhet (t.ex. CSRD), är meriterande. Giltigt B-körkort och tillgång till bil ett krav. Om oss och vårt erbjudande Vi erbjuder specialisttjänster till våra ägare inom funktionerna Compliance och Riskkontroll samt Dataskyddsombud. Vi ägs av sparbanker och våra uppdragsgivare är sparbanker. Läs mer här Som medarbetare spelar du en viktig roll i en större helhet. Vi är ett engagerat och trevligt gäng på totalt 16 personer som både gillar fakta och mellanmänskliga relationer. Hos oss finns spännande arbetsuppgifter samt fantastiska möjligheter till personlig och professionell utveckling. Våra nyrenoverade lokaler med omedelbar närhet till i Örebro central erbjuder mycket goda pendlingsmöjligheter. Vi ser regelbunden närvaro på kontoret som en framgångsfaktor men självklart är vi också öppna för hybrida lösningar. Ansökan och kontakt Rekryteringen är ett samarbete mellan Svealands Risk och Compliance AB och Jefferson Wells, Manpower Group. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Anna Edén, [email protected], 021-15 12 14. Vi använder vi oss av ett evidensbaserat förhållningssätt för att hitta den kandidat som har störst chans att lyckas i rollen. Vi sätter människan i centrum och utgår från objektiva och strukturerade bedömningar för en tryggare och mer träffsäker rekryteringsprocess. Är du vår nästa Compliance Officer? Då ser vi fram emot din återkoppling redan idag! Ansök genom att klicka på "Ansök nu".

9 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Legal Counsel
EZlegal AB
Affärs- och företagsjurister

Vi vill göra juridiken enkel. Är du en målinriktad lagspelare som vill vara med och modernisera tillgången till juridisk hjälp? EZlegal växer och behöver fler talangfulla jurister! EZlegal är en juridisk konsultbyrå som tillhandahåller juridisk rådgivning, tvistlösning och processföring till företag och privatpersoner. Med ett brett utbud av tjänster, tydlig prisbild och flexibel betalning vill vi hjälpa våra kunder när och där det behövs. Vårt mål är att göra juridiken mer lättillgänglig och vi lägger stor vikt vid digitalisering och innovation i hela verksamheten. Om rollen: Som Legal Counsel arbetar du med handläggning av byråns ärenden inom varierade rättsområden. Du företräder kundens juridiska intressen i och utanför domstol, ger rådgivning och arbetar aktivt med försäljning av juridiska tjänster. Genom skräddarsydda digitala verktyg hanterar du ärenden effektivt och ger kunden ett personligt bemötande. Våra medarbetare jobbar i juridiska team: Företag & Arbetsplats, Hem & Ekonomi, Barn & Familj, Biträde & Försvar och Ersättning & Skada. Under en karriär på EZlegal erbjuder vi dig att fördjupa dig i ett eller flera team. Hos oss får du stort eget ansvar och du rapporterar direkt till vår Head of Legal. Här finns EZlegal: Här erbjuder vi trevliga kontor i bland annat Stockholm, Göteborg eller Malmö. Vi är också öppna för kollegor på mindre orter runt om i Sverige, till exempel Halmstad, Kalmar, Norrköping och Uppsala. Tveka därför inte att söka trots att du bor någon annanstans. Vem söker vi? Vi lägger stor vikt vid att hitta rätt kandidat för teamet. EZlegal vill bygga långsiktiga relationer och det finns goda möjligheter till en framgångsrik karriär på byrån. För den här tjänsten söker vi dig med svensk affärsjuridisk mastersexamen eller svensk juristexamen. Vi ser det som extra meriterande med goda betyg, tidigare erfarenhet av juridisk rådgivning och arbetslivserfarenhet från exempelvis byrå, myndighet, domstol eller som bolagsjurist. Det är viktigt för oss att du har goda kommunikativa färdigheter och ett öga för försäljning! Vi erbjuder vår nya kollega: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning Kollektivavtalade villkor och försäkringar Tjänstepension Sjukvårdsförsäkring Individuell löneutveckling Engagerade chefer och kollegor God möjlighet till hemarbete Sök den här tjänsten: Ansök redan idag genom att skicka ditt CV och examen med betyg till [email protected] samt fylla i vårt ansökningsformulär https://forms.office.com/e/dWG57RRTw2. Kontaktperson för rekrytering är Evelyn Lovelace, HR-Manager [email protected]. Välkommen till EZlegal!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
19 oktober 2024
Legal Intern
Meet a Group international AB
Affärs- och företagsjurister

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Legal Intern About SeenThis Since 2017, SeenThis has revolutionized screen experiences with our adaptive streaming technology, maximizing performance and minimizing emissions. Serving billions of streams for over 1,000 brands in 40+ countries, we are reshaping the internet for good. Our success stems from our people. Our team of 130+ employees works globally from offices in Stockholm (HQ), Oslo, London, Helsinki, Paris, Singapore, Hong Kong, New York, and Sydney. We’re rapidly expanding across all areas and constantly seeking new colleagues. Do you want to be part of our journey, where we dare to discover, own it, and win together? Join SeenThis! About the role We are looking for a Legal Intern to assist the Head of Legal. In this role, you will provide support in managing various administrative tasks, helping to ensure efficient legal processes as we continue to expand globally. You will work approximately 20%, with flexibility around your academic schedule. The position requires you to work on-site at our Stockholm office in Hammarby Sjöstad. We’d prefer the start date to be as soon as possible. Key responsibilities include: Administration of agreements, such as signing, archiving, and monitoring Drafting and preparing customer contracts Reviewing supplier contracts and customer contracts under negotiation Supporting internal legal inquiries with research and recommendations Writing legal memos on relevant topics Administering vendor forms Qualifications We are seeking a highly motivated and detail-oriented law student with a proactive mindset. You should be comfortable taking ownership of tasks, managing your time effectively, and working independently. A flexible, can-do attitude is essential, as is the ability to thrive in a dynamic, international environment. Requirements: Currently studying law, at least in your third semester Professional proficiency in written and spoken Swedish and English Strong organizational skills and attention to detail Ability to work independently and take initiative Availability to work on-site at our Stockholm office Application As we review applications and interview on a continuous basis, please apply as soon as possible. Due to the high volume of applications received, we are unable to provide personalized feedback prior to the interview stage. Thank you for understanding! We conduct background checks on all SeenThis-hires, to be compliant with our customers and to protect business-critical information. If you have any questions please, contact Malin Rydbeck at [email protected]. We look forward to welcoming you to SeenThis!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
BITRÄDANDE JURIST INOM PRIVATE M&A TILL KANTER ADVOKATBYRÅ
Kanter Advokatbyrå KB
Affärs- och företagsjurister

Om oss På KANTER Advokatbyrå arbetar vi med högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning inom Corporate/M&A, immaterialrätt/IT och tvistlösning. Hos oss är det av yttersta vikt med ett bra arbetsklimat, god kollegialitet och delaktighet från alla medarbetare. Vi rekryterar långsiktigt och bevisar dagligen att det är möjligt att kombinera en utvecklande och spännande karriär på en framstående advokatbyrå med ett hållbart arbetsliv. Om rollen Vår privata transaktionsverksamhet växer och vi söker nu en biträdande jurist med ett par års erfarenhet. Vi är övertygade om att mindre och mer specialiserade och initierade team ger bättre resultat för våra klienter – och som medarbetare hos oss förväntas du därmed ta ett stort ansvar med mycket klientkontakt redan från start. Vi erbjuder en dynamisk och prestigelös arbetsmiljö i en platt organisation, där alla medarbetare ges insyn i, och möjlighet att påverka, verksamheten. Kort sagt, hos oss på KANTER erbjuds du ett utvecklade arbete i en stimulerande arbetsmiljö. Om dig Hos oss är personlighet viktigast, men vi ser gärna att du som söker har arbetat ett par år på advokatbyrå och har erfarenhet av transaktionsprocesser. Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av private equity och/eller fastighetstransaktioner. Vidare har du goda akademiska meriter, en god affärsmässig förståelse och en personlighet som ligger i linje med våra värderingar och vår företagskultur. Vi vill knyta till oss personer som är skickliga jurister och samtidigt har de personliga egenskaper vi söker; samarbetsförmåga, prestigelöshet och engagemang. Ansökan Skicka in dina fullständiga ansökningshandlingar (CV, personligt brev, examensbevis, relevanta betyg och intyg) genom att trycka på ansök senast den 31 oktober 2024. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse. För mer information angående tjänsten vänligen kontakta Karl Eklund, Partner, på [email protected], tel. +46 70 390 37 42 eller Andrea Christensson, HR-ansvarig, på [email protected], tel. 070 218 70 75. Varmt välkommen med din ansökan!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
31 oktober 2024
Legal Intern
Seenthis AB
Affärs- och företagsjurister

Legal Intern About SeenThis Since 2017, SeenThis has revolutionized screen experiences with our adaptive streaming technology, maximizing performance and minimizing emissions. Serving billions of streams for over 1,000 brands in 40+ countries, we are reshaping the internet for good. Our success stems from our people. Our team of 130+ employees works globally from offices in Stockholm (HQ), Oslo, London, Helsinki, Paris, Singapore, Hong Kong, New York, and Sydney. We’re rapidly expanding across all areas and constantly seeking new colleagues. Do you want to be part of our journey, where we dare to discover, own it, and win together? Join SeenThis! About the role We are looking for a Legal Intern to assist the Head of Legal. In this role, you will provide support in managing various administrative tasks, helping to ensure efficient legal processes as we continue to expand globally. You will work approximately 20%, with flexibility around your academic schedule. The position requires you to work on-site at our Stockholm office in Hammarby Sjöstad. We’d prefer the start date to be as soon as possible. Key responsibilities include: Administration of agreements, such as signing, archiving, and monitoring Drafting and preparing customer contracts Reviewing supplier contracts and customer contracts under negotiation Supporting internal legal inquiries with research and recommendations Writing legal memos on relevant topics Administering vendor forms Qualifications We are seeking a highly motivated and detail-oriented law student with a proactive mindset. You should be comfortable taking ownership of tasks, managing your time effectively, and working independently. A flexible, can-do attitude is essential, as is the ability to thrive in a dynamic, international environment. Requirements: Currently studying law, at least in your third semester Professional proficiency in written and spoken Swedish and English Strong organizational skills and attention to detail Ability to work independently and take initiative Availability to work on-site at our Stockholm office Application As we review applications and interview on a continuous basis, please apply as soon as possible. Due to the high volume of applications received, we are unable to provide personalized feedback prior to the interview stage. Thank you for understanding! We conduct background checks on all SeenThis-hires, to be compliant with our customers and to protect business-critical information. If you have any questions please, contact Malin Rydbeck at [email protected]. We look forward to welcoming you to SeenThis!

2 oktober 2024
Sista ansökan:
21 mars 2025
Biträdande jurist
Karisma Rekrytering AB
Affärs- och företagsjurister

”Advokatfirman Pedersen AB är genom specialisering på entreprenadrätt med och utformar vårt framtida samhälle.” Byrån har lång och gedigen erfarenhet inom rättsområdena entreprenadrätt, konsulträtt, och offentlig upphandling. Vårt huvudsakliga rättsområde är entreprenadrätt och vi ser därför gärna att du är speciellt intresserad av att arbeta och utvecklas inom detta rättsområde. Läs mer om företaget på www.pedersen.se Vi har nu ett behov av att växa och söker nya medarbetare. Vill du bli en del av vårt team? Biträdande jurist Vi är stolta över den starka teamkänsla som vi byggt upp och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vår arbetsplats är därför ett ställe där vi trivs, utvecklas och utmanas. Det som utmärker arbetet hos oss är att även juniora biträdande jurister tidigt får kontakt med klienteroch en helhetsbild av de ärenden vi arbetar med. Eftersom Advokatfirman Pedersen anlitas regelbundet för att hålla kurser och föredrag är det därför en fördel om du tycker om och trivs med att stå inför en publik. Vi söker dig som är engagerad, driven och vill bli bäst inom våra rättsområden. Detta förutsätter att du har en god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i grupp. Det är en fördel om du är notariemeriterad eller har liknande erfarenheter från advokatbyrå. Vi kommer att hålla intervjuer löpande. Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 30/10 2024. Ansökan samt betyg lämnar du direkt på www.karisma.se. Om du har några frågor får du gärna ringa Agneta Ståhl, Karisma Rekrytering AB, 0706-501940.

1 oktober 2024
Sista ansökan:
20 mars 2025
Malmö - Spontanansökan biträdande jurist
Advokatfirman Lindahl KB
Affärs- och företagsjurister

Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är hängivna jurister som brinner för vårt arbete och våra klienter. Som jurist hos Lindahl kommer du att lämna råd i några av de mest intressanta affärerna i Sverige, ofta med internationell anknytning. Våra klienter är dynamiska och många av dem ligger i framkant inom sina respektive områden. De kräver detsamma av sina rådgivare. Lindahl Lindahl är en affärsjuridisk fullservicebyrå och har en absolut spetskompetens inom bl.a. IT, telekom och media, immaterialrätt och life science. Vi kan erbjuda dig en trevlig och modern arbetsplats med högt i tak och bra gemenskap. Spontanansökan Vi rekryterar huvudsakligen med anställningsstart i januari/februari och augusti/september, men vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella kollegor som vågar ta eget ansvar, som är trygga i sig själva och vana att leverera bra resultat även under tidspress. Du har ett stort intresse för affärer, vill lära dig om klienternas verksamhet och utvecklas till en duktig affärsjurist. För att komma ifråga för anställning krävs mycket goda juridiska kunskaper samt att du behärskar engelska språket mycket väl i tal och skrift. Eftersom vi värdesätter en stark gemenskap och trivsel är din personlighet minst lika viktig som kompetens och goda formella meriter. Det är vidare viktigt att du har en stor förståelse och fallenhet för både affärsjuridik och konsultrollens särskilda krav. Vi uppskattar att du delar våra grundläggande värderingar, liksom att du uppvisar laganda, servicekänsla, affärsmässighet och respekt för andra. Utlandserfarenhet och examen inom annat område än juridik är meriterande. Din ansökan ska bestå av ett personligt brev, CV, betygskopior och gärna arbetsbetyg. Välkommen med din ansökan! Övrig information I denna rekrytering genomför vi verifiering av betyg, bakgrundskontroll, referenstagning, jävskontroll och kontroll av eventuellt arbetstillstånd (om ej svenskt medborgarskap) på slutkandidat. Vi inhämtar även examensbevis. För mer information, kontakta Sofie Wahlberg, telefon 040-664 66 50, [email protected]. Var vill du befinna dig i yrkeslivet om fem eller tio år? Hos Lindahl får du utvecklas med en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är ca 300 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Örebro. Spetskompetens tillsammans med affärsjuridisk bredd har inneburit att Lindahl under det senaste året varit anlitad som rådgivare i några av Sveriges största affärer. Byrån har såväl svenska som internationella klienter och erbjuder ett nätverk av internationella byråer.

27 september 2024
Sista ansökan:
31 december 2024
Contract Manager
Nammo Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Nammo-koncernen har ca 3.000 anställda och finns representerade i 12 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på tre orter i Sverige och har ca 450 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där projektledning, samarbete och utveckling är centralt? Nu utökar vi organisationen med ytterligare en Contract Manager! I rollen som Contract Manager får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra affärer och leveranser. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Contract Manager är bred. Ditt ansvar innebär att stötta verksamheten i Karlskoga med att samordna och driva kontraktsarbetet framåt från förfrågan till offertlämnande, orderhantering och leverans. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med ytterligare en Contract Manager som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Arbetet sker i nära samarbete med säljorganisationen, produktkontor samt den lokala organisationen i Karlskoga. Du kommer att ingå i ett team av elva kollegor som är utspridda på våra tre verksamhetsorter. Till de initiala uppgifterna hör bland annat: - Att leda och genomföra arbetet med förfrågningar - Tillståndshantering och myndighetskontakter - Upprättande av offerter och underlag för interna beslut - Villkorsgranskning Uppgifterna efter mottagen order består bland annat av: - Orderhantering och avtalsgranskning - Kontraktsgenomgång - Intern och extern avstämning av aktiviteter gentemot överenskomna leveranspunkter - Fakturering Placering för rollen är hos oss i Karlskoga och du rapporterar till Manager Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har kommersiell erfarenhet och har hanterat avtal och kontrakt som löpt under längre tid. Din förmåga att leda projekt kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Vidare ser vi att du: - har utbildning inom teknik eller ekonomi på högskole-/universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - har goda ekonomiska kunskaper - har erfarenhet av projektledning - har förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor - har god vana att arbeta i affärssystem - kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi att du är en affärsmässig person som har förmåga att syna affären ur juridiskt och ekonomiskt perspektiv och som generöst delar med dig av dina kunskaper. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande som skapar förtroende och framdrift. Du är strukturerad och har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 13/10-2024 Varmt välkommen!

20 september 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Business minded Legal Manager for LG Electronics
The We Select Company AB
Affärs- och företagsjurister

We offer We offer an exciting role as a Legal Manager to the person who is a skilled lawyer with an entrepreneurial spirit and an interest in working close to the business. In this role, you work with and are responsible for legal aspects the Nordic countries. The in-house lawyer will also be part of the company's management team. The company conducts global operations and, as a corporate lawyer in the Nordic region, has contact with the Group's other lawyers on various issues. Tasks The work will involve advice in all legal areas that are relevant to a broad business. The emphasis is on general contract and purchase law where you write, review and negotiate commercial agreements. Other important and common areas of law are competition law, consumer law, market law and company law. The in-house lawyer also has the role of compliance officer and is responsible for policies and regulatory issues. Here, the in-house lawyer gets the opportunity to be involved from ear to loaf, work long-term and contribute to the entire process. Experience and personal qualities The person we are looking for is a business-oriented lawyer with about 5 years or more of work experience as an in-house counsel and/ or from a law firm, with good legal knowledge and a business understanding. You will have a Master of Laws Degree from a Swedish university and strong communication skills both written and spoken in Swedish and English. Since you will be working in an international environment we believe you have international experience. The role requires integrity, independence and a solution-oriented attitude, as well as the applicant being positive, outgoing and trustworthy. About LG LG Electronics is one of the world’s largest supplier and innovator in consumer electronics, home appliances and mobile communications with over 74 000 employees worldwide. LG Electronics is one of the world’s largest producer of flat-panel televisions, audio and video products, air-conditioners, washing machines and refrigerators. Since October 1999 LG Electronics is represented in the Nordics. For more information visit http://www.lg.com. LG Nordic corporate culture is influenced by the fast moving business we operate in and is characterized by a strong commercial orientation. You will experience a truly cultural diverse workplace working for one of the biggest companies in the world. We put high value in our colleagues and know the importance of having fun at work.

18 september 2024
Sista ansökan:
12 oktober 2024
Corporate Legal Counsel to Epiroc (temporary position)
Epiroc Rock Drills AB
Affärs- och företagsjurister

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm, Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries. Learn more at www.epirocgroup.com. One of our corporate counsels will be on parental leave in 2025 and Epiroc AB is therefore looking for an international business lawyer to serve as a part of the Group Legal team in Stockholm in the interim period (six-nine months) with start 1th of April 2025. You will be serving Epiroc’s global organization with legal advice related to the businesses in which the Epiroc Group is operating. The position will be located at Epiroc Group Center in Sickla. Your team The Epiroc Group Legal team consists of seven lawyers based in Sweden, China, US, Canada and Kazakhstan together with the Head of Group Compliance and Group Risk & Insurance. Your mission  In this role you will provide legal advice in a variety of areas in order to allocate risk creating commercially viable solutions. The focus will be to review agreements, facilitate and giving advice on business transactions regarding sales, service, rental, purchase, distribution, software, joint development, IPR, confidentiality, financing, real estate purchase and lease. You will report directly to the SVP General Counsel. Location and travel This position is located in Sickla, Stockholm. Occasional travel may be required. The assignment will be last for six-nine months.  Application and contact information In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 2024-10-31. For questions about the position please contact hiring manager: SVP General Counsel, Charlotta Grähs, +46709149329, [email protected] For questions about the recruitment process or application please contact: Recruitment specialist, Maria Tedsjö, [email protected]. Your profile  We see that you have 7-10 years of experience of M&A and general corporate commercial issues from a law firm and in-house legal positions. You have experience from working in an international environment and within different legal areas. As a person you are a solution and business-oriented team player with a practical approach. You are service minded and have a high integrity. Interest in and understanding of technical matters is an advantage. Fluent in English and Swedish. University degree in law, preferably Swedish.

16 september 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024