Affärsjurist

Sök bland 19 lediga jobb som Affärsjurist och börja ditt nya yrkesliv idag!

Affärsjurist
Jobbusters AB
Affärs- och företagsjurister

Din nya roll Vår kund söker en erfaren Affärsjurist med inriktning på kommersiell och bolagsrättslig juridik. I rollen kommer du att arbeta nära företagets Head of Commercial Legal och hantera ett brett spektrum av juridiska frågor kopplade till den dagliga verksamheten – både självständigt och i samarbete med andra inom organisationen. Du kommer att vara verksam i en internationell miljö och agera som en viktig juridisk partner i affären, med fokus på att stödja och granska olika typer av kommersiella avtal samt bolagsrättsliga frågor. Arbetsuppgifter - Upprätta, granska och delta i förhandlingar av avtal inom B2B och B2B2C. - Ge kvalificerad juridisk rådgivning kopplad till den dagliga verksamheten, inklusive kommersiella avtal inom exempelvis inköp, distribution, logistik, IT och mjukvarulicenser. - Självständigt driva och hantera bolagsrättsliga frågor, inklusive framtagande av material till styrelsemöten och bolagsstämmor. - Fungera som affärsnära juridiskt stöd i olika typer av frågor. - Utveckla och uppdatera mallar samt bistå med juridiska riktlinjer. - Arbeta tätt tillsammans med kollegor inom Legal & IP. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Juristexamen från svensk högskola/universitet. Har du en vidareutbildning inom internationell affärsjuridik eller bolagsrätt är det meriterande. Minst 4 års relevant erfarenhet från advokatbyrå eller som bolagsjurist. Gedigen erfarenhet av att förhandla, skriva och granska kommersiella och bolagsrättsliga avtal. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet från fordons- eller infrastruktursektorn är starkt meriterande. Vem är du?Du är en självgående och initiativtagande person som trivs med att ta ansvar och hitta lösningar. Med din goda förmåga att hantera flera komplexa projekt samtidigt, klarar du av att arbeta effektivt även under tidspress. Du är affärsmässig, kommunikativ och har hög integritet, vilket gör dig till en pålitlig samarbetspartner i organisationen. Du motiveras av att verka i en dynamisk och föränderlig miljö, och du bidrar med en positiv attityd och en stark laganda. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Lön: Enligt överenskommelse Start: omgående Slut: 30-09-2025, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är en pionjär inom fordonsindustrin med ett starkt fokus på innovation och hållbarhet. Genom banbrytande teknik och visionärt ledarskap strävar de efter att skapa nästa generations elektriska fordon som inte bara är miljövänliga utan också banbrytande i design och prestanda. Med en passion för att minska koldioxidutsläppen och omdefiniera framtidens mobilitet är de redo att revolutionera branschen.

20 maj 2025
Sista ansökan:
6 november 2025
Affärsjurist
Kungliga Tekniska Högskolan
Affärs- och företagsjurister

Vill du bli en del av vårt affärsjuristteam och ge stöd till KTH:s forskning? – Välkommen att ansöka till oss! Om gruppen KTH:s nio affärsjurister bistår KTH:s ledning och verksamhet med juridisk rådgivning inom civilrätt och avtalsrätt. Som affärsjurist är du placerad vid enheten för affärsjuridik som tillhör avdelningen för forskningsstöd. Vår grupps arbete präglas av högt tempo och ett serviceinriktat förhållningssätt. Arbetsuppgifter Tjänsten består i huvudsak av att förhandla och upprätta avtal avseende forskningssamverkan och forskningsuppdrag i olika former. Därtill kommer arbete med en bred skala av andra avtalstyper och civilrättsliga frågeställningar, främst inom området för immaterialrätt. Arbetet sker i huvudsak på engelska och många gånger med multinationella organisationer och företag som avtalsparter. KTH deltar i komplexa forsknings- och samverkansprojekt och du kommer att arbeta med svensk och internationell avtalsjuridik inom ett förvaltningsjuridiskt regelverk vid ett universitet som också är en svensk myndighet. Vi erbjuder  - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som bidrar till en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Stort eget ansvar i din yrkesroll - En statlig anställning med goda arbetsvillkor såsom exempelvis generös semester, flextid och lediga klämdagar https://kth.varbi.com/center/tool/position/828166/edit/tab:2/Läs mer om hur det är att arbeta på KTH samt våra förmåner. Kvalifikationer Krav - Svensk jur kand eller motsvarande - Aktuell och självständig arbetslivserfarenhet av avtalsrätt och immaterialrätt, förhandling av avtal, klient eller annan kundkontakt - Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska, såväl i tal som i skrift, då det används i det dagliga arbetet  Personliga egenskaper Vi söker dig som är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, kvalitetsmedveten och har hög integritet. Meriterande - arbetslivserfarenhet från bolag, advokatbyrå, lärosäte eller annan myndighet inom allmän affärsjuridik, immaterialrätt, avtal rörande forskningsfinansiering, life science, biotech eller it-rätt, dataskydd och annan regelefterlevnad (t.ex. exportkontroll) - Utbildning inom ekonomi/administration/dataskydd/exportkontroll  Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

18 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Contract Manager
Nammo Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Nammo-koncernen har ca 3.300 anställda och finns representerade i 11 länder världen över. Verksamheten omfattar utveckling, produktion och försäljning av högteknologiska försvarsprodukter samt miljövänlig demilitarisering. Nammo Sweden AB finns på fyra orter i Sverige och har ca 500 anställda. Nammo är ett värderingsstyrt företag och våra värderingar Engagemang, Precision och Omtanke genomsyrar hela vår verksamhet. Lockas du av att arbeta i ett spännande företag där du kan vara med och skapa en säkrare framtid? Skulle du trivas i en roll där projektledning, samarbete och utveckling är centralt? Nu utökar vi organisationen med ytterligare en Contract Manager! I rollen som Contract Manager får du möjligheten att göra skillnad genom att bidra med värdefulla insatser som utvecklar våra affärer och leveranser. Hos oss får du förmånen att tillhöra ett unikt och framgångsrikt företag som uppmuntrar och ger dig förutsättningar till personlig och yrkesmässig utveckling. Om rollen Rollen som Contract Manager är bred. Ditt ansvar innebär att stötta verksamheten i Karlskoga med att samordna och driva kontraktsarbetet framåt från förfrågan till offertlämnande, orderhantering och leverans. Här möts du av ett företag i förändring. Vi växer snabbt, vilket leder till att antalet kontrakt och leveranser blir fler. Därav utökar vi nu vårt kontraktskontor med ytterligare en Contract Manager som kan bidra till vår fortsatta utveckling. Arbetet sker i nära samarbete med säljorganisationen, produktkontor samt den lokala organisationen i Karlskoga. Du kommer att ingå i ett team av elva kollegor som är utspridda på våra verksamhetsorter. Till de initiala uppgifterna hör bland annat: - Att leda och genomföra arbetet med förfrågningar - Tillståndshantering och myndighetskontakter - Upprättande av offerter och underlag för interna beslut - Villkorsgranskning Uppgifterna efter mottagen order består bland annat av: - Orderhantering och avtalsgranskning - Kontraktsgenomgång - Intern och extern avstämning av aktiviteter gentemot överenskomna leveranspunkter - Fakturering Placering för rollen är hos oss i Karlskoga och du rapporterar till Manager Contracts. Vår kandidat Vi söker dig som finner motivation i att driva ditt arbete framåt, att uppnå resultat tillsammans med andra samt har kommersiell erfarenhet och har hanterat avtal och kontrakt som löpt under längre tid. Din förmåga att leda projekt kommer vara avgörande för att lyckas i rollen. Vidare ser vi att du: - har utbildning inom teknik eller ekonomi på högskole-/universitetsnivå, alternativt motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet - har goda ekonomiska kunskaper - har erfarenhet av projektledning - har förståelse för avtalsvillkor och kommersiella villkor - har god vana att arbeta i affärssystem - kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift För att lyckas i rollen ser vi att du är en affärsmässig person som har förmåga att syna affären ur juridiskt och ekonomiskt perspektiv och som generöst delar med dig av dina kunskaper. Din inställning är prestigelös och du ser vinsterna i att samarbeta för att uppnå optimalt resultat. Dessutom är du entusiasmerande som skapar förtroende och framdrift. Du är strukturerad och har förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. Kontakt För mer information gällande rollen och Nammo är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef, Sofi Eriksson på [email protected] Intervjuer genomförs löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28/5-2025 Varmt välkommen!

14 maj 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025
Ethics & Compliance officer
SAAB AB
Affärs- och företagsjurister

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Nu söker vi en driven Ethics & Compliance officer som vill bidra till att säkerställa att våra verksamheter följer högt ställda etiska och legala krav. Det här är en chans att arbeta nära affären, påverka processer och driva utvecklingen inom etik och regelefterlevnad. Du blir en nyckelperson i vårt centrala kompetenscenter och arbetar i nära samverkan med både verksamheten och Group Ethics & Compliance. Din roll I rollen ansvarar du för att implementera och samordna Saabs uppförandekod och vårt antikorruptionsprogram. Det finns även möjlighet att fördjupa dig i amerikansk upphandlingslagstiftning, såsom FAR/DFARS. Ditt arbete kommer att omfatta såväl strategiska initiativ som operativa uppgifter, där du bland annat utvecklar och driver vårt interna arbete inom etik och compliance, säkerställer att riktlinjer och processer får genomslag i verksamheten samt utbildar och stöttar organisationen i frågor som rör regelverk och affärsetik. Du kommer också att bidra till att identifiera och hantera korruptionsrisker i relation till vår verksamhet och våra affärspartners, och säkerställa att rätt processer finns på plats i dessa samarbeten. Du arbetar tätt tillsammans med andra delar inom avdelningen samt Dynamics legal funktion. Rollen är ortsövergripande men vi ser gärna att du är placerad på vårt kontor i Linköping, Karlskoga eller annan ort där Dynamics verkar. Resor i tjänsten förekommer, främst inom Sverige. Din profil För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv, kunna samarbeta med olika funktioner och individer samt strukturera arbetet. Du har erfarenhet av internationella affärer och ett genuint intresse för compliance-frågor. Vi tror att du har en bakgrund inom compliance, försäljning eller kommersiell verksamhet, kombinerat med god affärsförståelse och insikt i kunders behov. Du är en kommunikativ person som trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Samtidigt har du lätt för att samarbeta och skapar goda relationer med kollegor och andra intressenter. Din förmåga att se helheter, arbeta strukturerat och hålla hög kvalitet i det du gör är egenskaper vi värderar högt. Eftersom rådgivning är en central del av rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du bifogar både ditt CV och ett personligt brev, där du tydligt beskriver varför just du är rätt för den här rollen. Berätta hur din erfarenhet, kompetens och driv kan bidra till vårt team och vår framtida utveckling. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

5 maj 2025
Sista ansökan:
26 maj 2025
Legal Operations Specialist Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Affärs- och företagsjurister

Är du en erfaren legal operations-profil med koll på e-fakturering och leverantörshantering? Letar du efter nästa steg i din karriär där du får arbeta i ett internationellt sammanhang och göra verklig skillnad? Då vill vi gärna höra från dig! Vår kund söker nu en Legal Operations Specialist till sitt Legal Ops-team för ett föräldravikariat på 6–12 månader med start omgående. Du blir en nyckelspelare i deras juridiska organisation och arbetar nära både interna team och externa advokatbyråer för att säkerställa effektiv, skalbar och innovativ support till verksamheten. Vad du kommer att göra: Driva och optimera e-faktureringssystemet Brightflag – inklusive fakturahantering, kostnadsspårning, prognoser och analys. Ge dagligt stöd kring e-fakturering, lösa fakturafrågor, hantera leverantörsprocesser och utbilda interna team. Samarbeta med ekonomiavdelningen och advokatbyråer för att följa upp fakturor, kostnader och budgetuppföljning. Ansvara för leverantörs- och advokatbyrårelationer, inklusive avtalsförhandlingar, engagemangsbrev och ett preferred panel-program. Ge rådgivning kring budgetstrategier, optimering av kostnader och alternativa ersättningsmodeller. Leda och stötta olika Legal Ops-projekt från start till mål – i nära samarbete med juridik och affärsverksamheten. Vem söker vi: Du har 2–3 års erfarenhet inom legal operations, med fokus på e-billing och hantering av externa juridiska kostnader. Du har arbetat med system som Brightflag och har god förståelse för fakturerings- och redovisningsrutiner. Du har erfarenhet av att stötta vid prisförhandlingar, ta fram rapporter och KPI:er samt hantera byrårelationer. Du är skicklig på att kommunicera och samarbeta med både juridik, ekonomi och affärssidan. Du är analytisk, nyfiken och ifrågasätter gamla rutiner – du söker ständigt förbättringar.  Praktisk information: Uppdragsperiod: Maj 2025- Dec 2025 med möjlighet till 6 månaders förlägning. Placering: Stockholm Omfattning: Heltid 100 % Vill du vara en del av ett framåtlutat team i ett internationellt företag där juridik och affär går hand i hand? Skicka in din ansökan redan idag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

2 maj 2025
Sista ansökan:
19 oktober 2025
Affärsjurist
Göteborgs Universitet
Affärs- och företagsjurister

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Universitetet är en myndighet som har omfattande samarbete med andra universitet, övrig offentlig sektor och privata aktörer, både nationellt och internationellt. Forsknings- och innovationskontoret är en enhet inom Gemensamma förvaltningen vid Göteborgs universitet. Vi är ett 30-tal medarbetare organiserade i fyra övergripande ansvarsområden - forskningsstöd, affärsjuridik, ledningsstöd samt innovation & nyttiggörande. Vi ger såväl operativt som strategiskt stöd till främst forskare och ledningsfunktioner i frågor relaterade till forskning och nyttiggörande.  Vi utgör en stimulerande, välinformerad och utvecklingsfokuserad arbetsplats som samarbetar nära med både universitetsledningen, fakulteterna och övrigt verksamhetsstöd. Vi har många omvärldskontakter och arbetar ofta i en internationell kontext, och tillsammans med liknande funktioner på andra lärosäten håller vi oss uppdaterade och utvecklar vårt stöd och våra kompetenser.     Nu söker vi en affärsjurist som vill vara del i ett team som jobbar med avtal kring forskningssamarbeten och andra juridiska ärenden kopplat till forskning och utbildning. Du kommer att arbeta med forskare i den internationella forskningsfronten och vi kan försäkra dig om att det är en stimulerande utmaning. Ett universitet är starkt beroende av omvärldsfaktorer, samtidigt som oberoende forskning och akademisk frihet är grundläggande för verksamheten. Sammantaget kan du vänta dig stora möjligheter att hitta nya utmaningar, men också möjligheter att bidra till ett professionellt stöd till universitetets ledning och kärnverksamhet. Nedan beskrivs mer utförligt arbetsuppgifterna och de kvalifikationer vi söker. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.    Arbetsuppgifter  Som affärsjurist bistår du universitetsledningen, fakulteter och institutioner i affärsjuridiska frågor som rör extern samverkan, forskningsfinansiering och nyttiggörande av forskningsresultat, så som avtalsfrågor och hantering av immateriella rättigheter. I befattningen ingår att vara rådgivare i affärsjuridiska frågor, att upprätta och granska avtal, samt att vara förhandlingsstöd i forsknings- och utbildningssamarbeten. En stor del av avtalshanteringen sker på engelska. Vidare ingår arbete med att utforma interna regelverk, riktlinjer och policys för universitetets verksamhet samt att utveckla och leda interna utbildningar   Kvalifikationer  Du ska ha juristexamen och god kunskap om kommersiell avtalsrätt, i såväl nationell som internationell kontext. Vidare är det ett krav att du har goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska. Erfarenhet av arbete med immaterialrättsliga frågor och hantering av intellektuella tillgångar är ett krav och vi lägger särskild vikt vid förståelse för nyttiggörande av forskningsresultat och idéer i en akademisk miljö. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom universitet eller högskola.  Den utåtriktade rollen med många interna och externa kontaktytor förutsätter både social kompetens, tydlighet och pedagogisk förmåga. Som jurist är du pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att  prioritera bland de ärenden som åläggs dig. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga, kan arbeta självständigt såväl som i grupp och har en väl utvecklad service- och ansvarskänsla. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   Anställning  Anställningen avser ett vikariat fram till 2026-05-31, med tillträde 2025-06-01 eller enligt överenskommelse. Vikariatet kan komma att förlängas. Anställningens omfattning avser heltid med placering vid Forsknings- och innovationskontoret vid Göteborgs universitet.      Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta   Enhetschef, Sigridur Beck, 031-786 1108  Tillförordnad gruppledare affärsjuridik Amanda Tornsö, 0766 181 866   Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-22   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

2 maj 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025
Contract Manager
H2GS AB
Affärs- och företagsjurister

We have a strong vision for how we want to interact with markets, partners, suppliers and society as we seek to build best-in-class procurement and contracting capability. We are strengthening our Contracts Team with a Contract Manager to work closely with our technical execution and procurement teams to achieve the best possible results in contract negotiation and risk management post award.   You will be across legal, commercial, technical and tactical aspects of our contracts, maintaining an overview, and be able to consider the perspectives of a wide range of stakeholders. You will have a systematic approach, working with confidence and foresight, whilst searching for the best solutions together in a team, respecting different attitudes, points of view and cultures.  Your role will be supportive of the contract management lead , you will work with procurement within the project, and plan, organize your work to meet the project deliveries.  You will be responsible for ensuring that corporate policies and contractual requirements within procurement are properly handled in the project.    You will be involved in the creation of the ITT for developments and the tendering award process thereafter  managing contracts within the team through the execution lifecycle.  A suitable candidate will have he following : Team worker who can achieve specific goals and objectives with a view to constant improvement.  Capable of working in a fast track and ever changing environment with self-initiative and corporate responsibility.  A degree in engineering, economics, law or equivalent  Enjoy working with contracts and contract content and have clear views as to the values and benefits of each clause. Legal related training is beneficial  The ability to find compromises with all relevant stakeholders in complex technical and legal matters  Excellent written and verbal communication in English  Responsibilities   Pre Award Checking templates preparing contracts for RFI  Bid clarification and pre-award amendments to contract  Preparation of contract documents  Post-Award  Maintaining, and implementation of Contract Management Procedures   Review of contract terms and conditions   Monitor compliance with contract terms and conditions  Identifies and resolves the resolution of contract claims   Handover and close-out of contracts  Input to status reporting documents  Preparation and maintenance of registers, presentations, and correspondence, e.g. supporting in claims and change order procedures  Close-out  Performs contract close-out including  Claims administration & disputes

30 april 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Affärsjurist sökes
Vestra Jurister i Göteborg AB
Affärs- och företagsjurister

Affärsjurist – möjlighet till anställning hos Vestra Jurister i Göteborg AB Vestra Jurister i Göteborg AB är en affärsjuridisk byrå med bredd och erfarenhet inom flera rättsområden. Vi växer och söker nu fler engagerade medarbetare som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi tror på juridik med kvalitet, tillgänglighet och engagemang – och på människorna bakom juridiken. Om tjänsten Vi söker dig som har juristexamen (eller motsvarande juridisk kompetens) och vill arbeta med kvalificerad juridisk rådgivning i klientnära uppdrag. Hos oss finns möjlighet att forma rollen utifrån din kompetens och våra verksamhetsområden. Du kommer att arbeta tillsammans med erfarna jurister i ett team präglat av högt engagemang och samarbete. Vi erbjuder Möjlighet till anpassad roll efter din kompetensprofil Flexibel arbetsmiljö med hänsyn till individuella behov En inkluderande arbetsplats där driv och juridisk skicklighet värderas högt Utvecklingsmöjligheter inom affärsjuridik och angränsande områden Vem är du? Vi söker dig som: Har god juridisk kunskap och vill omsätta den i praktiken Är kommunikativ, strukturerad och lyhörd i ditt arbetssätt Trivs i en miljö med högt tempo och varierande uppdrag Vill bidra till vår fortsatta utveckling med ditt engagemang Vi lägger stor vikt vid din juridiska kompetens – inte vid din bakgrund eller dina personliga förutsättningar. Vestra Jurister arbetar aktivt för mångfald, jämställdhet och inkludering. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

29 april 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Commercial Advisor to global fashion company
Digitalenta AB
Affärs- och företagsjurister

We're looking for a dynamic and experienced Commercial Advisor to join a global company in the fashion industry. This is a full-time assignment running from June 2 to December 31, with possible extension. About the roleAs a Commercial Advisor, you’ll play a crucial role in driving commercial excellence across the product lifecycle. Partnering closely with product leaders, you’ll define and execute commercial strategies, lead negotiations with external vendors, and ensure sustainable value creation through well-structured deals and partnerships. You’ll report into a strategic business tech function and collaborate across cross-functional teams. Responsibilities Define and implement commercial and partner strategies in collaboration with product leaders Negotiate terms and agreements with external partners to maximize business value Identify and evaluate new partnership opportunities aligned with product objectives Support the creation and validation of business cases for product initiatives Recommend and implement optimal commercial models to fit strategic goals Manage partner portfolios, driving performance, risk management, and compliance Lead end-to-end deal-making processes, including RFPs, tenders, and negotiations Monitor supplier performance and conduct spend and market analysis Oversee contract lifecycle including renegotiations, extensions, and terminations Drive governance and collaboration frameworks across internal and external stakeholders About you You are a commercially driven strategist with deep experience in complex deal-making and vendor partnerships. With a senior-level perspective and a collaborative mindset, you bring both strategic and hands-on capabilities. Your pragmatic, results-oriented approach makes you a trusted advisor to product and business leaders, especially in fast-paced, tech-driven environments. Experience and skills Senior-level experience in commercial advisory roles within tech or product-driven organizations Proven track record in international deal-making and vendor negotiations Strong analytical capabilities, including building and evaluating business cases and KPIs Experience with various commercial models and contract structures Solid understanding of cloud agreement negotiations (e.g. SAP, Google, Microsoft) Excellent communication and stakeholder management skills Ability to influence cross-functional teams and drive alignment Fluent in English; Swedish proficiency is a plus About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Servicefokuserade restaurangmedarbetare
Nordic Service Partners AB
Affärs- och företagsjurister

Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!

4 april 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025