Äldreomsorgschef

Sök bland 22 lediga jobb som Äldreomsorgschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som Verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi är det familjeägda företaget som vill göra skillnad för människor, för samhället och för framtiden. Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi välkomnar nu enVerksamhetschef som vill vara med ochsjälvständigt driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. På Forenede Care har vi ett starkt fokus på att lyckas tillsammans. Vi värdesätter därför att dufår godamöjligheter att utveckla ditt sätt att leda och ges möjlighetatt förverkliga dina idéer. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad I din roll somVerksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter som kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. Du har också stöd av vårasupportfunktioner inom ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. i rollen får du ävenmöjlighet att påverka företagets riktning. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är trygg i ditt ledarskap och har modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vidare värdesätter vi att dukan strukturera din och verksamhetens vardag och förstår vikten av ett säljande förhållningssätt.Du kommer varaansvarig för de lagar och krav som styr verksamheten. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare ser vi att du tillsammans med dina fantastiska medarbetare har viljan att driva arbetet mot bolagets uppsatta mål. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter hos oss på Forenede Care är att du som ledare är ödmjuk, empatisk och bra på att lyssna. Ditt engagemang är viktigt för att lyckas i rollen! Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildning då dukommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO.För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Högskole- och/eller universitetsutbildning, exempelvis sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än två års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänstlagstiftningen Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, exempelvis journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Arbetstid/Varaktighet Heltid. Tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Tillträde Enligt ök. Sista ansökningsdag 2024-04-30 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post:[email protected] Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Du är efterlängtad - välkommen till oss!

24 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Avdelningschef äldreboende, Skövde Kommun

Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant. Välkommen att vara med och spela med oss du också! I avdelning äldreboende arbetar 650 medarbetare varav 17 enhetschefer. Förutom äldreboenden ligger även korttid/hemgångsteam, dagverksamhet, anhörigstöd och träffpunkter i avdelningen. Sektor vård och omsorg har ett viktigt samhällsuppdrag. Vi jobbar med stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar och vår verksamhet präglas av professionalitet och mänskliga värden. Här jobbar vi tillsammans, som ett team. Vi hjälps åt och stöttar varandra när det behövs. Du är omgiven av hög kompetens, erfarna kollegor och stödfunktioner. För att kunna ge de bästa förutsättningarna för att våra brukare ska få en så bra stöd och omsorg som möjligt och att våra chefer och medarbetare ska lyckas och utvecklas på jobbet är utvecklingsarbete och ständiga förbättringar i fokus hos oss. Vi vill ligga i framkant inom det vi gör. Som chef hos oss är du uppskattad och betydelsefull, vi vill att du ska utvecklas och stanna, därför får du löpande stöd, utbildning och kompetensutveckling. Vi erbjuder inte bara en tjänst - vi erbjuder en möjlighet att vara en del av en gemenskap där kunskap, omtanke och utveckling går hand i hand. Här spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård- och omsorg. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.  Som medarbetare hos oss är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler. Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.  Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten –

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Enhetschef till Sabbatsbergsbyns vård och omsorgsboende

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Norra innerstadens stadsdelsområde består av de centrala delarna av Stockholm, Norrmalm och Östermalm. Här arbetar vi för att ge våra 155 000 invånare den bästa verksamheten inom bland annat förskola, socialtjänst, äldreomsorg och stadsutveckling. Vi välkomnar dig som vill vara med och göra skillnad för invånarna i Norra innerstaden. Vi söker nu en vikarierande enhetschef till Sabbatsbergsbyns vård- och omsorgsboende för en period på sex månader med ev. förlängning. Sabbatsbergsbyns vård- och omsorgsboende ligger centralt i Vasastan. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Sammanläggningen av två stadsdelsförvaltningar innebär att få vara med i starten av en helt ny äldreomsorgsavdelning i Stockholms innerstad. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla kvaliteten genom att samverka, dela goda exempel och kollegialt stödja varandra där målet är en äldreomsorg med jämn och hög kvalitet i alla våra verksamheter. Vill du vara med på den här resan?  Skicka in din ansökan senast den 7 maj! Sabbatsbergsbyns vård- och omsorgsboende Sabbatsbergsbyn är ett vård- och omsorgsboende med 106 lägenheter fördelade på elva avdelningar i tre huskroppar. Nio avdelningar har demensinriktning och två har somatisk inriktning. Boendet ligger i Vasastan mellan nära Sankt Eriksplan och Odenplan. Här finns en lummig och vacker trädgård där vi anordnar många aktiviteter, framförallt under sommarhalvåret. Verksamheten har drivits på entreprenad sedan 2018 och övergick i kommunal drift den 1 oktober i år. Verksamheten leds av tre enhetschefer. Din roll som enhetschef Som enhetschef har du delegerat ansvar för verksamhet, personal och budget inom ditt kostnadsställe. Du leder flera arbetsgrupper som består av omvårdnadspersonal. Du tillämpar det nära ledarskapet och är närvarande, synlig och nåbar för medarbetarna och närstående. Medarbetarna ser dig som en coach, samtidigt som du är tydlig med uppdrag och mål. Du arbetar systematiskt med kvalitetsarbetet och involverar medarbetarna i resultat, analys och förbättringar av metoder och arbetssätt. Du är också medveten om vikten av god samverkan och fokuserar på att hitta gemensamma nämnare i dina samverkansrelationer. Din roll innebär möjlighet att påverka framtidens äldreomsorg genom att vara innovativ, inspirera och motivera till förändring. För att lyckas i uppdraget som ledare och chef är du en person med kompetens och engagemang som har förmåga att lyfta blicken och ha ett helhetsperspektiv snarare än att fokusera på detaljer. Du har en välutvecklad analytisk förmåga, förståelse för de ekonomiska aspekterna i arbetet samt vana att arbeta strukturerat. Vidare känner du dig trygg i rollen som ledare, är bekväm med att göra omprioriteringar, ta beslut och snabbt kunna växla tempo och riktning. Du kommer att ingå i ledningsgrupp tillsammans med dina närmaste kollegor och chef. Kvalifikationer Vi söker dig som har: akademisk examen med inriktning mot äldreomsorg eller annan akademisk utbildning som bedöms relevant för uppdraget, aktuell och flerårig erfarenhet som chef, aktuell erfarenhet av kvalificerat utvecklings- och kvalitetsarbete inom äldreomsorgen, goda kunskaper i lagstiftning gällande verksamhetsområde och ditt uppdrag, goda arbetsrättsliga kunskaper, mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har: chefserfarenhet från liknande verksamhet inom äldreomsorgen, erfarenhet av facklig samverkan, erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, särskilt Stockholm stad, utbildning i förändringsledarskap. Vi lägger stor vikt på flerårig erfarenhet av ledarskap samt erfarenhet av att leda större grupper. Din ansökan och rekryteringsprocessen  Vi kommer intervjua sökande löpande, vilket innebär att vi intervjua sökande till tjänsten innan ansökningstiden tagit slut. Varmt välkommen med din ansökan senast den 7 maj! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

22 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Enhetschef till hemtjänst Älvstranden

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba med något där du kan göra skillnad på riktigt? Vill du ha ett arbete som är både utmanande, meningsfullt och där den ena dagen aldrig är den andra lik? Nu har du chansen då vi söker en enhetschef till Älvstrandens hemtjänst. Enheten omfattar ungefär 30 medarbetare och du arbetar nära tillsammans med ytterligare en enhetschef. Du kommer mötas av sammansvetsade team där ledningsgruppen har ett gott samarbete. Vi har hjärtat på rätt ställe och söker dig som tillsammans med oss vill driva en framtidsbransch och skapa värde för våra omsorgstagare. Ditt huvuduppdrag som enhetschef för en hemtjänstenhet innebär ansvar för utförandet av beviljade biståndsbeslut enligt socialtjänstlagen (SoL) och hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Uppdraget innebär att leda, planera, utveckla och ansvara för din enhet med totalt budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med dina medarbetare och ledningsgruppen ska du forma, utveckla och följa upp arbetet utifrån formulerade mål och uppdrag. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och enhetschefer. Förutom stödfunktionerna ekonomi, kommunikation och HR finns även administrativt stöd för dig som chef med administratör, planerare, omsorgshandledare och bemanningscontroller. På kvällar och helger finns en trygghetsjour som hanterar delar av ditt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom vård och omsorg, social- eller beteendevetenskaplig inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. du har tidigare erfarenhet som chef. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och är väl förtrogen med aktuell lagstiftning i arbetet med vård och omsorg. Du är modig, har integritet och kan fatta egna beslut. Som person och ledare är du mål- och resultatorienterad och har en utvecklad social säkerhet med förmåga att läsa av och agera i olika sociala situationer. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du kan balansera olika krav, behåller lugnet i svåra situationer och kan ta välgrundade beslut. Som chef är lyhörd för idéer och synpunkter från dina medarbetare genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du har god förmåga till samarbete och har lätt för att skapa relationer. Är du en ledare som ser möjligheter och vill arbeta utifrån ett tillitsbaserat ledarskap? Vi kan erbjuda dig ett spännande utvecklingsarbete tillsammans med kunniga chefer och medarbetare. Vi är Göteborg, är du det också? I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig: • Trygg anställning med goda anställningsvillkor • Karriärmöjligheter • Internutbildningar • Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter • Introduktion vid nyanställning • Heltid med möjlighet till deltid • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Undantag är om du har skyddade personuppgifter, då ska du inte skicka in din ansökan här. Kontakta istället rekryterande chef för att lämna in din ansökan på annat sätt. Du hittar kontaktuppgifterna i annonsen. Tänk också på att inte ange referenser med skyddad identitet i din ansökan. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

22 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Biträdande Verksamhetschef till Bantorget i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu en biträdande verksamhetschefer till Bantorget i Linköping! Här kommer du att arbeta: Bantorget är ett äldreboende i centrala Linköping med ett stenkast från promenadstråket vid Stångån. Här finns 50 lägenheter på fem plan som är uppdelade på olika avdelningar för demens och sjukhem. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Legitimerad sjuksköterska Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
2 Biträdande Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som biträdande verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi söker just nu två biträdande verksamhetschefer till Duvan i Linköping! Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen och som dagligen vill bidra till att skapa en meningsfull tillvaro för våra äldre. Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Har minst två årserfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att duhar utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samterfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdatum 2024-05-31 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!

19 april 2024
Sista ansökan:
6 oktober 2024
Verksamhetschef till Ersta hemtjänst i Österåker

Är du en driven, trygg och kommunikativ ledare med erfarenhet från omsorg? Gillar du att utveckla verksamheter och tänka nytt? Vi söker nu en verksamhetschef till vår hemtjänstverksamhet i Österåker! Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, forskning och utbildning, professionellt och utan vinstsyfte. Vår värdegrund, "Se hela människan", genomsyrar allt vi gör och vi arbetar utefter våra värdeord professionalism, tillit och hopp. Här återinvesteras vinsten för att kunna hjälpa ännu fler. Ersta hemtjänst bedriver stöd och omsorg i vardagen för att våra kunder ska kunna fortsätta att bo hemma. Vi erbjuder även våra kunder gemensamma aktiviteter. Ersta hemtjänst finns i Stockholm, Gävle och Sundsvall. ARBETSUPPGIFTER Rollen som verksamhetschef innebär att du självständigt ansvarar för dagliga driften, där du planerar, leder, utvecklar och kvalitetssäkrar arbetet inom hemtjänstverksamheten. Du arbetar med att skapa och bibehålla goda relationer till kunder, anhöriga/närstående och medarbetare. I din roll ingår att utveckla och ha ett gott samarbete med kommunen samt pensionärsorganisationer. Du ansvarar för uppföljning gentemot kommunen samt deltar i utbildningar och möten i deras regi. Du ansvarar för att beviljade insatser utförs mot kund samt resultat- och personalansvar för din verksamhet, för att uppdraget utförs enligt vårt avtal med kommunen. I det ingår regelbunden översyn av rutiner och processer i kvalitetsledningssystemet och att se till att vi arbetar enligt dessa. Du har ett nära samarbete med verksamhetens gruppchefer, ingår i ledningsgruppen för Ersta hemtjänst norr och rapporterar till områdeschefen för Ersta hemtjänst norr. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning, exempelvis som socionom, sjuksköterska, beteendevetare. För att bli aktuell för tjänsten krävs att du har minst fem års praktisk erfarenhet av heltidsarbete inom omsorgsverksamhet, varav minst tre års erfarenhet av arbetsledande ställning. Erfarenheten ska vara förvärvad under de senaste fem åren räknat från ansökningsåret. Du är väl förtrogen med lagar, förordningar och föreskrifter inom verksamhetsområdet och det är positivt om du har erfarenhet av kvalitetsarbete. Du är en driven, trygg och kommunikativ ledare. Med ett genuint intresse för människor skapar du i ditt ledarskap förutsättningar för organisationen att nå målen och du är en självklar förebild och lever efter Ersta diakonis värdegrund. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god organisatorisk förmåga, känsla för struktur och är både lösningsfokuserad och kvalitetsmedveten. Du har förmåga att arbeta resultatinriktat och systematiskt följa upp samt att bedriva förbättringsarbeten i verksamheten. Du gillar att utveckla verksamheter och tänka nytt. Att motivera dina medarbetare för att nå våra gemensamma mål är naturligt för dig. Du behärskar svenska i tal och skrift och du har god kunskap i Officepaketet. Du delar Erstas värdegrund om att se hela människan och våra värdeord; professionalism, tillit och hopp. ÖVRIGT Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Inom Ersta diakoni arbetar vi för att förverkliga vår vision; en värdig välfärd för alla - alltid i syfte att hjälpa fler. Vårt arbete är grundat i vetenskap och utförs med hjärta. Vi måna om att du ska trivas! Läs mer om dina friskvårdsbidrag och övriga förmåner här:https://www.erstadiakoni.se/att-jobba-pa-ersta/Om-att-jobba-pa-Ersta/dina-formaner/ Varmt välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Verksamhetschef till Duvan i Linköping

Vill du göra skillnad som Verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi är det familjeägda företaget som vill göra skillnad för människor, för samhället och för framtiden. Här kommer du att arbeta: I centrala Linköping ligger det hemtrevliga äldreboendet Duvan. Vi har sammanlagt 94 lägenheter på fyra plan. Det är 48 lägenheter med inriktning för somatisk vård och 46 lägenheter avsedda för personer med demensdiagnos. Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi välkomnar nu enVerksamhetschef som vill vara med ochsjälvständigt driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. På Forenede Care har vi ett starkt fokus på att lyckas tillsammans. Vi värdesätter därför att dufår godamöjligheter att utveckla ditt sätt att leda och ges möjlighetatt förverkliga dina idéer. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad I din roll somVerksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter som kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. Du har också stöd av vårasupportfunktioner inom ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. i rollen får du ävenmöjlighet att påverka företagets riktning. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är trygg i ditt ledarskap och har modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vidare värdesätter vi att dukan strukturera din och verksamhetens vardag och förstår vikten av ett säljande förhållningssätt.Du kommer varaansvarig för de lagar och krav som styr verksamheten. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare ser vi att du tillsammans med dina fantastiska medarbetare har viljan att driva arbetet mot bolagets uppsatta mål. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter hos oss på Forenede Care är att du som ledare är ödmjuk, empatisk och bra på att lyssna. Ditt engagemang är viktigt för att lyckas i rollen! Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildning då dukommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO.För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Högskole- och/eller universitetsutbildning, exempelvis sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än två års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänstlagstiftningen Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, exempelvis journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Arbetstid/Varaktighet Heltid. Tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Tillträde Enligt ök. Sista ansökningsdag 2024-04-30 Kontaktperson Anette Lundgren, Regionchef E-post:[email protected] Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Du är efterlängtad - välkommen till oss!

18 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Verksamhetschef till Victoria i Malmö

Här kommer du att arbeta: Äldreboendet Victoria i Limhamns expansiva del där grönområden och bostäder växer fram ligger nära kalkbrottet som är ett naturreservat och bjuder på härlig natur runt knuten. Victoria är ett vård- och omsorgsboende med demensinriktning och har totalt 60 lägenheter fördelat på 6 avdelningar. Vi söker en Verksamhetschef som vill bli en del av vårt fantastiska team! Vi välkomnar nu enVerksamhetschef som vill vara med ochsjälvständigt driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. På Forenede Care har vi ett starkt fokus på att lyckas tillsammans. Vi värdesätter därför att dufår godamöjligheter att utveckla ditt sätt att leda och ges möjlighetatt förverkliga dina idéer. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad I din roll somVerksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter som kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. Du har också stöd av vårasupportfunktioner inom ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. i rollen får du ävenmöjlighet att påverka företagets riktning. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen krävs det att du är trygg i ditt ledarskap och har modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vidare värdesätter vi att dukan strukturera din och verksamhetens vardag och förstår vikten av ett säljande förhållningssätt.Du kommer varaansvarig för de lagar och krav som styr verksamheten. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare ser vi att du tillsammans med dina fantastiska medarbetare har viljan att driva arbetet mot bolagets uppsatta mål. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter hos oss på Forenede Care är att du som ledare är ödmjuk, empatisk och bra på att lyssna. Ditt engagemang är viktigt för att lyckas i rollen! Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildning då dukommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO.För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Högskole- och/eller universitetsutbildning, exempelvis sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än tre års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänstlagstiftningen Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, exempelvis journal-, planerings- och lönesystem. Flerårig erfarenhet inom demensvård Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Arbetstid/Varaktighet Heltid. Tillsvidareanställning. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. Lön Vi tillämpar individuell och marknadsanpassad lönesättning. Tillträde Enligt ök. Sista ansökningsdag 2024-04-30 Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Du är efterlängtad - välkommen till oss!

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Planeringsledare - Bli en del av oss!

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Johannesbergsvägen är ett äldreboende i Sollentuna, Silverdal som öppnade 2021 med plats för 54 kunder. Vi är ett trevligt team där vi nu söker en erfaren, driven och positiv undersköterska. Hos oss får du möjlighet att utvecklas inom demensvård och påverka verksamhetsvecklingen tillsammans med ledningen. Vi söker en erfaren och engagerad Planeringsledare/Gruppchef till vårt växande team. Vi är ett dynamiskt företag som värdesätter teamwork, kreativitet och innovation. Som Planeringsledare/Gruppchef kommer du att spela en nyckelroll i att leda och motivera ditt team mot framgång. Vi söker dig som drivs av att arbeta med människor och göra verklig skillnad för kunderna varje dag. Du har en förmåga att stärka och stödja kunderna i alla delar av vardagen. Du har lätt för att samarbeta, har ett pedagogiskt förhållningssätt och bidrar till en god och trevlig stämning på vår arbetsplats. Beskrivning av tjänstenDu är spindeln i nätet, ingår i den lokala ledningsgruppen och har ett nära samarbete med verksamhetschef, bitr verksamhetschef och gruppchefer.Planeringsledaren ansvarar för personalplanering, planering av dagen ute på avdelningarna, introducerar ny omvårdnadspersonal, samordnar möten och sköter kontakt med olika leverantörer. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider måndag - fredag dagtid Tillträdesdatum i juli 2024 Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag!Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för omsorg och service och kan se individens behov. Du ska kunna ha många bollar i luften och ha förmåga att arbetsleda. Vidare drivs du av goda resultat och vill vara med att utveckla verksamheten och bidra i förbättringsarbetet. Kompetenser: Yrkeshögskola, exempelvis serviceinriktad vård- och omsorgsplanering Samordnare med arbetsledaransvar eller annan relevant utbildning/erfarenhet. God datorvana och teknikvana Erfarenhet av Epsilon och Medvind B-körkort Behärska det svenska språket väl i tal och skrift Erfarenhet av arbetsledning Tidigare arbete inom samordning och planering är meriterande Om AttendoAttendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024