Äldreomsorgschef
Sök bland 17 lediga jobb som Äldreomsorgschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
I Åtvidabergs kommun arbetar du i en organisation som präglas av framåtanda. Varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens, och vi värdesätter samarbete och lärande inom organisationen. Här finns det möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs gärna mer om hur det är att arbeta på Åtvidabergs kommun: https://atvidaberg.se/jobba-hos-oss Välkommen till en arbetsplats där vi inte bara vågar tänka nytt – vi uppmuntrar det! I Åtvidabergs kommun jobbar vi med mod, helhetssyn och långsiktighet i allt vi gör. Kopparsvanen är kommunens vård- och omsorgsboende och består av 14 avdelningar. Vi jobbar utifrån mottot en meningsfull dag som innebär att vi vill ge en omsorg som bygger på respekt, omtanke och valfrihet anpassad efter dina individuella önskemål och behov. Vi söker nu en enhetschef med ansvar för 3 avdelningar, varav en korttidsavdelning. Verksamheten är i nyrenoverade lokaler. Via följande länk finns en möjlighet att kika in i våra fina lokaler: https://www.atvidaberg.se/omsorg-och-stod/aldre/boende-for-aldre/vard--och-omsorgsboende Dina arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för verksamhetens kvalitet, medarbetare och ekonomi. Du kommer att jobba med så väl operativa och strategiska frågor. Då all kommunens vård- och omsorgsboende är samlat till ett och samma ställe så kommer du jobba i team med övriga enhetschefer och verksamhetsledare inom Kopparsvanen. Detta bidrar till en helhetssyn i verksamheten och ger goda förutsättningar för kollegialt stöd från chefskollegor. Som enhetschef hos oss så kommer du ingå i en ledningsgrupp med övriga enhetschefer inom äldreomsorg och funktionsstöd. Detta gör att du får vara en del av det övergripande strategiska arbetet inom vård- och omsorgsförvaltningen. Som enhetschef i Åtvidabergs kommun kommer du få genomgå en kommungemensam ledarskapsutbildning. Du som söker Vi söker dig som är en trygg ledare som vill leda i förändring. Du har en högskoleexamen inom vård, socialt arbete, personal- eller beteendevetenskap eller annan som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att jobba inom äldreomsorg. Om du har tidigare erfarenhet av att vara chef eller ledare ser vi det som meriterande. Du leder verksamheten med ett stort engagemang och tydlighet. För dig är det viktigt att skapa delaktighet i verksamheten och trivs i samarbetet med andra. Om rekryteringsprocessen Varmt välkommen med din ansökan senast den 13 april.
Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! Dina arbetsuppgifter Som verksamhetschef arbetar du med att leda och utveckla verksamheten inom de tre ansvarsområdena verksamhet, medarbetarskap och ekonomi. Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du tillsammans med kollegor i ledningsgruppen och dina medarbetare har stora möjligheter att påverka och utveckla verksamheten. I din roll ingår det att leda och tillsammans med medarbetarna utveckla verksamheten gällande kvalité, arbetssätt och kundbemötande vilket sker utifrån vision, värdegrund, politiska beslut och gällande styrdokument. För att trivas i rollen som verksamhetschef tror vi att du gillar att arbeta med att skapa strukturer, rutiner och tydliga arbetssätt. För att tillsammans med dina chefskollegor på bästa sätt driva verksamheten framåt krävs att du har en god förmåga att se till verksamhetens bästa ur ett helhetsperspektiv. Som stöd i verksamheten finns dessutom bland annat resurser inom verksamhetsutveckling, HR och ekonomi. Som verksamhetschef har du förtroendearbetstid. Din arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen egenregi äldreomsorg har cirka 1 200 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Vi är det kommunala alternativet som bedriver verksamhet utan vinstintresse, med stor öppenhet och möjlighet till insyn för allmänheten. Vi har en lång tradition och erfarenhet av äldreomsorg. Vi arbetar utifrån IBIC, Individens Behov I Centrum, med individens bästa i fokus. Äldreomsorgen är organiserad i Öppna vårdformer och Vårdboende och korttidsvård. Vårdboende och korttidsvård drivs sammanhållet i de geografiska områdena utifrån sin specifika inriktning av områdeschef med övergripande ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Vissa verksamhetschefer har ett uppdrag som omfattar flera vårdboenden (beroende på omfattning) samt specialist verksamheter såsom BPSD m.m. Arbetet bedrivs via multifunktionella team med demenskompetens samt spetskompetens. HSL-organisationen jobbar riktat mot vårdboendena. Vi söker nu en verksamhetschef till Möjetorps vårdboende i Hjulsbro. Möjetorps vårdboende består av 3 avdelningar fördelat på 22 platser. Här finns både avdelningar med inriktning somatik och med inriktning demens. På Möjetorps vårdboende arbetar cirka 30 medarbetare som tillsammans arbetar för en kvalitetsmedveten omvårdnad och en meningsfull vardag för våra boende. Nu söker vi dig som vill fortsätta utveckla verksamheten tillsammans med medarbetarna. Du som söker Vi söker dig med högskoleutbildning inom beteendevetenskap/socionom/sjuksköterska/HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Din erfarenhet inom vård- och omsorg är värdefull för oss, och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av chef- eller ledarskap. Har du dessutom lett team inom vård- och omsorg är det ett stort plus. Kunskaper inom demens är också meriterande Du kommer att samarbeta med kunder, brukare och deras närstående, vilket kräver att du behärskar svenska i tal och skrift. För att lyckas i tjänsten är du trygg i din roll som ledare, du leder och motiverar andra för att nå gemensamma mål. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt samtidigt som du skiljer på det personliga och professionella i situationen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser dessa förändringar som positiva. Likväl som du arbetar strukturerat med komplexa frågor och gör korrekta avvägningar och prioriteringar i ditt arbete. Vi använder oss av webbaserade personlighet- och problemlösningstester i rekryteringen. Varmt välkommen med din ansökan! Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 14592 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Här finns plats för både mod och glädje Vi är modiga, omtänksamma och kunniga kollegor som tillsammans stöttar närmare 170 000 invånare i livets alla skeden. Genom att våga tänka och göra på nya sätt växer vi som individer, samtidigt som vi bidrar till att Linköping fortsätter att utvecklas.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Vill du få möjlighet att få insyn i hur det är att arbeta som enhetschef inom vård och omsorg? Vill du testa på att leda en arbetsgrupp mot vårt gemensamma mål - att förbättra de äldres situation och inflytande över sin vardag? Sök till oss! Vi söker semestervikarier till vård- och omsorgsboende och hemtjänst i områdena Sydväst, Nordost och Centrum. I din ansökan kommer du att få ange vilket stadsområde och vilken verksamhet du är intresserad av att jobba i. Vi förväntar oss att du kan jobba hela semesterperioden, det vill säga under juni, juli och augusti. Du ersätter ordinarie enhetschef och tar över dennes arbetsuppgifter som chef. Du ansvarar för att hyresgästernas och omsorgstagarnas behov av omsorg och service tillgodoses. Likaväl ansvarar du för engagerade och kunniga arbetsgrupper samt kan komma att ha ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med medarbetarna skapar ni en dynamisk och god arbetsmiljö som präglas av ett tillitsbaserat ledarskap. Du ingår i områdets ledningsgrupp bestående av verksamhetschef och övriga enhetschefer. Vi erbjuder dig ett spännande vikariat där du får möjlighet att skaffa dig värdefull kunskap genom den mångfasetterade rollen. Till din hjälp i ditt uppdrag har du olika stödfunktioner såsom ekonomi, HR, administrativt stöd samt omsorgshandledare. Givetvis får du introduktion och under den största delen av perioden har du enhetschefskollegor att jobba tillsammans med, men du kommer troligen också att få vara ansvarig för en egen enhet under en period. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är intresserad av att prova på att arbeta som chef. För tjänsten krävs att du har avslutad relevant högskoleutbildning alternativt att du snart är färdig med din utbildning. Vi ser gärna att du har kännedom om gällande lagstiftning Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från ledande roll, liksom om du har ledarskapsutbildning. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete i äldreomsorgen. I arbetet kommer du att träffa och samarbeta med många människor vilket gör att du behöver ta in andras synpunkter och perspektiv genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du tillför entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Som chef tar du dina arbetsuppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du har förmåga att omvandla uppsatta mål till en konkret handling och kan omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Urval görs löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Karriärmöjligheter och kompetensutveckling • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Hälsofrämjande och förebyggande erbjuder aktiviteter, stöd och tjänster för att stärka seniorers hälsa och livskvalitet. Hos oss arbetar ca 170 medarbetare med stadens mötesplatser för seniorer, dagverksamhet, fixartjänst, volontärsamordning och uppsökande verksamhet. Vi ger också stöd till den som vårdar en närstående. Tillsammans arbetar vi för att ge alla göteborgare förutsättningar för ett gott åldrande, en meningsfull vardag och ökad delaktighet i samhället. I rollen som avdelningschef ansvarar du för att vi gör största möjliga nytta för de vi är till för. Du leder en ledningsgrupp med 10 enhetschefer och 4 verksamhetsutvecklare, rapporterar till förvaltningsdirektören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du kommer i din roll att utveckla och leda strategiska insatser för hälsofrämjande och förebyggande arbete bland Göteborgs seniora invånare. I ditt arbete kommer samverkan med olika aktörer, inklusive civilsamhället, att vara central för att skapa långsiktiga och hållbara lösningar. Du kommer också att driva medborgardialoger för att lyssna på och förstå invånarnas behov, samt arbeta med tydlig och effektiv kommunikation för att främja folkhälsa på både individuell och samhällelig nivå. I detta uppdrag är du även fokusledare för område Aktivt och hälsosamt åldrande i förvaltningens 10-årsplan. Vi vill skapa möjligheter för göteborgarna att leva ett självständigt och gott liv, långt upp i åren eller när hälsan sviktar. För att lyckas med vårt uppdrag de kommande åren utvecklar vi våra arbetssätt och vår förmåga att tänka nytt. Som en av de största arbetsgivarna i vår bransch har vi goda förutsättningar att lyckas. Vi söker dig som vill vara med och fortsatt driva samt utveckla avdelning hälsofrämjande och förebyggande framåt för att utjämna skillnader i hälsa och livsvillkor! KVALIFIKATIONER • Vi söker dig med relevant högskoleutbildning. • Du har flerårig erfarenhet av strategiskt chefskap inom offentlig verksamhet där du varit chef över andra chefer. • Du har kunskap om verksamhetsområdet och erfarenhet av förändringsledning i relation till samhällsförändring som påverkar äldreomsorgen. • Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom idéburen verksamhet. Vi söker ett ledarskap som präglas av närvaro och tillit, det bidrar du till genom att vara prestigelös och transparent. I uppdraget har du många kontaktytor och det är viktigt att du har förmågan att skapa goda och förtroendefulla relationer. Du är skicklig på att prioritera och följer kontinuerligt upp mål och resultat på ett strukturerat sätt. I rollen som avdelningschef behöver du ha ett helhetsperspektiv där verksamheten sätts i ett större sammanhang. Du förväntas hålla dig uppdaterad inom området och ha ett stort intresse och engagemang för förvaltningens frågor. Du är bekväm i sociala situationer och driv av engagemang för samhället och dess invånare. Som Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör och som en av de viktigaste hälsofrämjande förvaltningarna i staden har vi ett stort ansvar och höga krav på oss. Vår storlek gör att vi står stadigt, men samtidigt kan ha blicken högt och långt. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? Socialförvaltningens uppdrag är att tillgodose människors behov av trygghet. Förvaltningen ska verka för att kommunens invånare får social omsorg i olika former och med ett speciellt ansvar att tillvarata svaga gruppers behov och intressen. Vi jobbar ständigt för en god kvalité som gagnar brukaren av våra insatser. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill ha ett spännande, utvecklande och meningsfullt arbete. I arbetet som enhetschef förväntar vi oss att du på ett positivt och engagerat sätt leder verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för ekonomi, personal, arbetsmiljö och verksamhetskvalitet. Du ingår i boendeavdelningens ledningsgrupp och förutsätts delta aktivt i avdelningens utvecklingsarbete. En viktig del i arbetet är att få medarbetare att växa och utvecklas och skapa möjligheten till inflytande och delaktighet. I rollen som enhetschef företräder du arbetsgivaren och är en god förebild. Du kommunicerar vår värdegrund, Respekt, Ansvar och Samverkan i organisationen. Ditt ledarskap är relationsskapande och du känner tillit till medarbetarnas engagemang och vilja att ta ansvar. Du tar tillvara och utvecklar medarbetarnas kompetens och får dina medarbetare delaktiga och engagerade i verksamheten. Ett nära ledarskap där du balanserar ledarskap, närvaro i verksamhet med det administrativa är en viktig del i rollen som enhetschef. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har högskoleutbildning som är relevant inom området eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar samt vara insatt i det lagstiftningsområde som styr vårt verksamhetsområde. Du är förändringsbenägen och intresserad av att leda och utveckla verksamheten. Vi ser att du är en person som är van att motivera, inspirera och utveckla människor. I din roll som enhetschef intar du ett coachande nära ledarskap och främjar samarbete, inflytande och delaktighet i det dagliga arbetet på din enhet. Du har lätt för att sprida arbetsglädje och får dina medarbetare att utvecklas och växa. Som person har du ett förtroendegivande sätt och en förmåga att skapa goda, långsiktiga relationer. Du leder och följer upp verksamheten på ett metodiskt sätt med stort brukarfokus och ser till att förutsättningar, krav och förväntningar är tydliga. För att trivas i rollen ser vi att du är trygg, självgående, strategisk och har god förmåga att fatta beslut. Lyhördhet och en kommunikativ förmåga är egenskaper som du också bör besitta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringens gång. Vi tillämpar tidsbegränsat chefsavtal i kombination med en tillsvidare grundanställning inom kommunen. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Brinner du för att leda med engagemang och skapa en trygg och meningsfull vardag för hyresgästerna på våra vård- och omsorgsboenden? Nu söker vi två enhetschefer till avdelningen för vård- och omsorgsboende! Vi erbjuder dig en utvecklande ledarroll där du får möjlighet att påverka, inspirera och driva förändring alltid med stöd av ett kompetent team i en av Sveriges största kommunala förvaltningar. En unik karriärmöjlighet Tjänsten inleds på Sandarnas eller Ekparkens vård- och omsorgsboenden som täcker för kollegor under föräldraledighet. Därefter fortsätter din anställning på ett av våra många vård- och omsorgsboenden, vilket ger dig en fantastisk chans att bredda din erfarenhet och utvecklas i din roll. Vad vi erbjuder dig Du får ett meningsfullt och omväxlande arbete i en organisation som präglas av tillit och samarbete. För att du ska lyckas och trivas i din roll erbjuder vi: • Ett strukturerat introduktionsprogram för nya chefer • Kontinuerlig kompetensutveckling och ledarskapsstöd • Stöd av HR, ekonomi och kvalitetsutvecklare • En trygghetsjour som avlastar under kvällar och helger Om rollen Som enhetschef leder du engagerade arbetsgrupper och ser till att hyresgästerna får den omsorg och service de behöver. Du ingår i ledningsgruppen inom det geografiska området och har ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljö. På boendena finns även en administratör med inriktning planering och en omsorgshandledare som stödjer verksamheten. Dessutom har du stöd av HR, ekonomi och kvalitetsutvecklare. Vi har också en trygghetsjour som avlastar verksamheterna kvällar och helger. Om arbetsplatserna Ekparken Ett stjärnmärkt boende i Delsjöområdet, specialiserat på demens och kognitiva funktionsvariationer. Här finns en trygg och utvecklande miljö för både hyresgäster och medarbetare. Sandarna Ett nybyggt boende i Majorna med vackra utsikter och moderna lokaler för gemenskap. Här arbetar 75 engagerade medarbetare med att skapa en hemlik och trivsam atmosfär. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Högskoleutbildning om minst 120 högskolepoäng inom vård och omsorg, socialt arbete eller beteendevetenskap, alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. • Tidigare erfarenhet som chef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. • Ledarskapsutbildning. • God kännedom om Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Vem är du? Du är uppmärksam och öppen för andras behov, känslor och åsikter, genom att vara mottaglig för vad andra säger eller uttrycker. Du visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Genom tydligt definierade mål omsätter du strategi till handling och säkerställer uppföljning och rapportering på ett strukturerat sätt. Vid ändrade förutsättningar kan du anpassa dig, omprioritera och ser bakslag som något att lära sig av. Du arbetar bra med andra, förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Det ger dig verktyg för att skapa tydlighet, få gehör för dina idéer och påverka beslut på ett konstruktivt sätt. Ditt engagemang och dina argument inspirerar andra till goda prestationer och ökad motivation. Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i. Har du chefserfarenhet från äldreomsorg samt erfarenhet av biståndsbedömning? Är du tydlig, framåtdrivande och strukturerad? Då har du en tjänst som enhetschef inom Hemteam myndighet att söka. Vill du vara med och utveckla vår biståndsenhet inom äldreomsorg? Hos oss välkomnas du till en arbetsplats som präglas av helhetssyn, engagemang och professionalitet, där du tillsammans med medarbetare och kollegor säkerställer att kommunen håller en hög kvalitet i biståndsbedömningar och insatser enligt Socialtjänstlagen. Ditt nya jobb Tjänsten som enhetschef i Hemteam innebär att du arbeta i ett team med enhetschefer för utförande, dvs undersköterskor och hälso- och sjukvård. I ditt uppdrag ingår också att vara chef för biståndshandläggare som arbetar med uppföljningar av beslut om särskilt boende. De tar emot ansökan, utreder och fattar beslut enligt socialtjänstlagen. Rollen som enhetschef inom biståndsenheten äldreomsorg är ett verksamhetsnära uppdrag där du som enhetschef kommer att spela en viktig roll i att driva progressiva förändringar och utvecklingsarbete. Dagens utmaningar inom område äldreomsorg ställer nya krav på hur arbetet ska bedrivas och det medför att din roll är viktig för hur verksamheten ska anpassas och utvecklas. I ditt ansvarsområde ingår bland annat: - Att arbetsleda den dagliga verksamheten, handleda och stödja dina medarbetare - Vara delaktig i att driva olika processer och projekt inom verksamhetsområdet - Personal-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar - Att säkra att verksamheten följer de lagar och regler som reglerar verksamhetens uppdrag. - Att aktivt driva det systematiska utvecklingsarbetet - Uppdrag att handleda medarbetare utifrån processer och juridik som är aktuell Utöver ovanstående punkter kommer du självklart att samarbeta med övriga enhetschefer inom myndighetsenheten samt samverka med Regionen i de processer som vi har gemensamt. Din kompetens Du som söker tjänsten är utbildad socionom med chefserfarenhet av personal-, budget- och arbetsmiljöarbete samt erfarenhet av myndighetsutövning. Har du arbetat inom biståndsbedömning är det meriterande. Vidare har du goda kunskaper om lagstiftning inom socialtjänst, hälso- och sjukvård, offentlig förvaltning. Du har körkort B. Som person är du en tydlig och stabil ledare som är bra på att ge medarbetare rätt förutsättningar för att lyckas i sina uppdrag. Det gör du genom ett nära och närvarande ledarskap och genom att vara tillgänglig för medarbetarna. Du är också resultatinriktad har förmåga att se helheten samtidigt är du flexibel och har lätt för att anpassa dig när förutsättningarna ändras. Som enhetschef har du många olika kontaktytor, därför behöver du vara bra på att samarbeta, etablera relationer och kommunicera tydligt, därför har du goda kunskaper i svenska språket. Vi erbjuder dig Läs mer om Jönköpings kommun förmåner här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Hemteam är ett utredningsteam. Hemteam utreder ett förändrat omvårdnadsbehov efter att medborgare kommer hem från sjukhuset. Hemteam erbjuder en god och säker vård, omsorg och rehabilitering i hemmet. Man ska som enskild kunna påbörja sin rehabilitering i hemmet och därmed stärka sin självkänsla och bli trygg. Genom att arbeta i tvärprofessionella team med en förlängd utredningstid i den enskildes hem är målsättningen att kunna bedöma och fatta beslut om rätt hjälp och stöd. Det finns två team i Jönköpings kommun och hemteamets lokaler är belägna i Jönköpings centrala delar. Bra att veta Rekryteringen avser en tillsvidaretjänst, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. I din ansökan bifogar du examensbevis, intyg/betyg och övriga handlingar som är relevanta för tjänsten. Tester kan komma att tillämpas i rekryteringen. Urval sker löpande. Intervjuer för tjänsten sker förmiddagar 8 och/eller 11 april. Söker du tjänsten och blir kallad till intervju behöver du vara tillgänglig dessa dagar. Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Nu söker vi till region Väst, Göteborg med omnejd. en Regionchef. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner. Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: • Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer nära dig • Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen Vill du vara med på Vardagas utveckling i Region Väst? Vi söker dig som vågar tänka och arbeta utifrån nya metoder samt är systematisk och noggrann. Du blir verksamhetschefernas närmaste stöd och samarbetar med vice Regionchefen samt ingår i Vardagas ledningsgrupp. Tillsammans ser ni till att skapa ett gott arbetsklimat i regionen. Utifrån dina ansvarsområden ska du löpande följa upp och rapportera resultat till VD/ Affärsområdeschef och säkerställa att vi följer avtal och kvalitet inom verksamheten. En viktig del av arbetet är att bibehålla goda relationer med kunder, närstående, uppdragsgivare, myndigheter och andra intresseorganisationer. Som regionchef driver du även utvecklingsarbete i syfte att förbättra kvalitet och ekonomi. Som regionchef är du ansvarig inom nedanstående områden: Driva och företräda företaget i regionen utifrån våra mål och våra värderingar. Leda, utveckla och stödja verksamhetschefer i regionen. Stimulera kreativitet och utmana etablerade arbetssätt tillsammans med verksamhetscheferna. Ansvara för upphandlingar och anbudsarbetet samt identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som Regionchef lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du är: Coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. Tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Prestigelös, självständig och samarbetsvillig Affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska eller fysioterapeut) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. Alla regionchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I tjänsten ingår resor varför körkort är ett krav. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enl överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-04-01 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Susanne Sjöberg. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström,[email protected] Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi på Attendo, söker nu en verksamhetschef till Almvägen i Sollentuna. Det är ett 54 boende med både demens och somatisk inriktning. Verksamheten är stabil och har både hög medarbetarnöjdhet och en hög nöjdhet hos de boende. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag den 10 april , rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Placering: Almvägen , Sollentuna Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av: [email protected] Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan - Tillsammans för framtidens omsorg!
Vill du göra skillnad som Verksamhetschef? Då kan det här vara rätt roll för dig! Vi är det familjeägda företaget som vill göra skillnad för människor, för samhället och för framtiden. Vi vill att du som Verksamhetschef arbetar självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten och dina medarbetare. Du ingår i ett sammanhang med kompetenta supportfunktioner där du får stöd och vägledning för att nå framgång i ditt arbete. Hos oss får du möjlighet att utveckla ditt sätt att leda och du ges möjlighet att förverkliga dina idéer då vårt Forenede Care har starkt fokus på att lyckas tillsammans. Här kommer du att arbeta: Öster Mälarstrand äldreboende är ett nybyggt äldreboende med 90 lägenheter fördelat på fem plan. Tjänsten som Verksamhetschef som gör skillnad Som Verksamhetschef hos Forenede Care har du övergripande ansvar för medarbetare, ekonomi, försäljning och kvalitet. Vidare har du i din roll kontakt med nyckelintressenter såsom kunder, anhöriga, kommuner och myndigheter. De supportfunktioner du har tillgång till i ditt arbete är ekonomi, vård och kvalitet, marknad och kommunikation, affärsutveckling och HR. Du rapporterar direkt till Regionchef och förväntas vara en aktiv och bidragande del av regionens ledningsgrupp. För oss är det viktigt att du vill vara med att påverka regionens riktning samt utveckling. Vi erbjuder Du får möjlighet att påverka företagets riktning. I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap och ha modet att fatta nödvändiga beslut. Du behöver kunna agera strategiskt, analytiskt och lösningsorienterat. Vi behöver dig som kan strukturera din och verksamhetens vardag och som förstår vikten av ett säljande förhållningssätt. Din förmåga att skapa, bygga och bibehålla goda relationer till olika intressenter som kunder, medarbetare, anhöriga, kommuner och beställare är av största vikt. Vidare behöver du tillsammans med dina fantastiska medarbetare driva mot bolagets uppsatta mål. Hos Forenede Care är det viktigt att våra ledare är bra på att lyssna, ödmjuka och empatiska. Du som Verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Verksamheten är tillståndspliktig och kräver att du har relevant högskoleutbildning då du kommer att stå på tillstånd för verksamheten hos IVO. För att bli aktuell för tjänsten kommer du behöva godkännas av IVO. Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Ledarskapsutbildning samt mer än 3 års dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team inom äldreomsorg. Aktuell erfarenhet med arbete av socialtjänst lagstiftningen. Ekonomisk kunskap och förståelse av budgetansvar med tillhörande uppföljningsarbete. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på ovanstående utbildningar. Meriterande Vi arbetar med ständig utveckling och förbättring i vår vardag och ser att praktisk erfarenhet av förändringsarbete kommer att underlätta ditt arbete hos oss. Då vi arbetar och samverkar nära våra fackförbund är det bra om du har tidigare erfarenhet av att utveckla fackliga relationer. Utöver ovan kan dessutom din vardag underlättas om du har B-körkort. Intervjuerna sker löpande så vi tar tacksamt emot din ansökan redan idag! Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998 och vi vet att du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Du ges därför goda utvecklingsmöjligheter så att du kan växa med oss. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vi arbetar för att alla människor ska få leva livet, hela livet och bedriver förutom äldreboenden verksamheter inom ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdatum 2025-04-08 Kontaktuppgifter Madelene Persson, Kvalitetschef Mailadress: [email protected] Du är efterlängtad - välkommen till oss!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb