Vi söker dig som har arbetat med betongprojekt inom anläggning sedan tidigare. Du trivs i rollen som arbetande arbetsledare och i en miljö där du förväntas dela med dig av kunskap och bidra till projektets gemensamma framgång. Du är en lagspelare som har förmågan att involvera och har rollen som arbetsledare idag eller vill få en ny utmaning och utveckling. Vem är du? Rest och jobbat med olika anläggningsprojekt Erfarenhet om betong, formbyggnation, armering Arbetsledarerfarenhet B-körkort Tillgång till egen bil God kunskap i svenska i tal och skrift är krav i rollen. Betonggjutning klass 1 eller 2 är meriterande. Du ska ha möjlighet att resa och ligga ute i projekt då vi arbetar i hela Sverige. Vi erbjuder Konkurrenskraftigt lön om du har allt vi söker Traktamente betalda resor Varierande arbetstid: tex arbeta 14 dagar ledig 14 dagar eller liknande beroende på vart projektet är. Bra boende Vi kommer att investera i dig och se långsiktigt på din anställning. Som Arbetsledare med betongkompetens kommer du att befinna dig mitt i verksamheten. Vi har väldigt många betongprojekt som ska slutföras inom dom kommande 5-6 åren. Ditt uppdrag kommer vara att skapa förutsättningar för att medarbetarna i projektet ska kunna utföra sina arbetsuppgifter på bästa sätt. För att lyckas med det är daglig arbetsledning, planering och samordning viktiga och huvudsakliga arbetsuppgifter. Vi sätter säkerheten främst och det ingår i rollen att vara klarsynt och ha ögonen på vår egen och andras arbetsmiljö.
Välkommen till Askersund! Hos oss får du alla fördelarna med att arbeta i en liten kommun. Här värdesätter vi skapandet av nära relationer, modet att påverka och det engagemang som genomsyrar vårt arbete. Vi har jobb som märks och tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Tekniska förvaltningens VA-avdelning arbetar med drift och underhåll av kommunens alla VA-installationer såväl över och under mark. VA-avdelningen består idag av 13 medarbetare. Vi söker nu en erfaren arbetsledare för anläggningsdelen. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledare ansvarar du för att planera, samordna och genomföra anläggningsarbeten inom VA i nära samverkan med VA-ingenjör och VA-chef. Du leder det dagliga arbetet i fält för anläggarna och bidrar till att säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och effektivt genomförande. KVALIFIKATIONER Erfarenhet som arbetsledare inom VA, mark eller anläggning YH-utbildning eller likvärdig utbildning inom VA/anläggning. Kunskap i AMA Anläggning, AB/ABT, BAS-U, APV. Erfarenhet av samordning med externa entreprenörer. Grundläggande kännedom om LOU eller upphandlingsprocesser God förståelse för drift, underhåll och nyförläggning av VA-system B-körkort (krav) God datorvana och vana att arbeta i digitala verktyg. Meriterande: BE-, C-körkort Truckkort Erfarenhet av arbete i VA-banken, Ledningskollen Personliga egenskaper: Tydlig och trygg i ledarrollen Strukturerad, lösningsorienterad och engagerad. God samarbetsförmåga och kommunikativ. Förmåga att fatta beslut under tidspress. Flexibel och initiativrik. Förmåga att läsa ritningar och förstå tekniska underlag. God planeringsförmåga och helhetssyn. Beredskap kan komma att ingå. Tjänsten är placerad i nuvarande organisation och rekryteringen sker med utgångspunkt i gällande struktur. Eventuella framtida organisationsförändringar kan komma att påverka rollens placering eller inriktning. ÖVRIGT Askersunds kommun - vår pärla vid Sveriges hemligaste skärgård. Askersund är en plats där historisk skönhet möter naturens vilda underverk. Inte att förglömma vår unika skärgård som är en skatt som bara väntar på att utforskas. Det som gör Askersunds kommun ännu mer speciell är dess invånare! 11 500 starka individer som kallar denna plats sitt hem, och vi är stolta över att vara deras gemenskap. Vi är något över 1 000 medarbetare som arbetar tillsammans för att se till att vår kommun fortsätter att blomstra. Vi välkomnar och värdesätter olikheter och ser till att vår arbetsplats är öppen för alla. Vår vision är att Askersunds kommun ska vara en plats där det är attraktivt att leva och hållbart bo och verka i. Vi ska bidra till våra invånares möjligheter att ha en bra vardag. Kom och bli en del av vår gemenskap och låt oss tillsammans fortsätta att bygga en plats vi är stolta över att kalla hemma med lust, mod och engagemang. Vi känner oss stolta över vårt Askersund! Besök gärna: https://www.visitaskersund.se/ Observera att vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Om tjänsten: Som Produktionsledare har du ett övergripande ansvar för produktionens dagliga drift genom att säkerställa, utveckla och förbättra företagets produktionsprocesser. Du kommer att leda och coacha dina medarbetare mot gemensamma mål och arbeta aktivt för att skapa en säker, effektiv och kvalitetsdriven produktion. Du representerar företagets värderingar, följer och främjar policys och riktlinjer – och bidrar till att skapa en trygg och säker företagskultur tillsammans med resterande medarbetare. I fabriken i Ockelbo produceras bland annat järnvägsprodukter som efter färdigställande levereras till våra kunder runtom i Sverige. Teamet som du kommer att leda är självgående och sammansvetsat med lång erfarenhet och kompetens. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Driva och utveckla produktionsflöden inom ditt ansvarsområde Leda förbättringsarbete inom säkerhet, kvalitet, leverans och produktivitet Optimera resursanvändning och säkerställa effektiv drift i produktion Ansvara för operatörsunderhåll och maskinparkens skötsel Delta i projekt för att öka effektivitet och minska produktionskostnader Leda, organisera och utveckla personal för att skapa en trygg och säker arbetsmiljö Ansvara för produktionsrapportering Hantera inköp inom givna ekonomiska ramar Delta i utvecklings- och förbättringsarbete inom företaget Personliga egenskaper: Du är en trygg och tydlig ledare som tycker det är roligt att utveckla team och skapa engagemang och delaktighet Du är lyhörd, kommunikativ och har lätt att samarbeta med olika funktioner och personer Du arbetar systematiskt och har förmåga att prioritera och planera effektivt med arbetsmiljö och säkerhet i fokus Van att arbeta mot uppsatta mål och följa upp resultat Du tar ansvar och fattar grundade beslut för företagets och produktionens bästa Flytande svenska i tal och skrift Krav: • B-körkort (nödvändigt för att ta sig till och från produktionen) • Flytande svenska i tal och skrift Övrigt: Anställning på heltid med placering i Ockelbo. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid rekrytering tillämpar vi bakgrundskontroll och drogtester. Om oss: S:t Eriks är en ledande svensk tillverkare och leverantör av betong- och naturstensprodukter till entreprenörer och återförsäljare på den nordiska marknaden för infrastruktur, bygg och landskapsarkitektur. Vi är cirka 550 medarbetare vid fabriker och kontor över hela Sverige och koncernen har en årsomsättning om cirka 1,5 miljarder kronor. S:t Eriks är en del av Volati.
Vill du arbeta på det antagligen finaste kontoret i Jönköping? Är det viktigt för dig att ha roligt på jobbet? Är du en person med stort kundfokus och med kunskap inom bygg eller el? Då tror vi att vi har ett arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra ett bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vårt huvudkontor ligger på Stigamo lite söder om Jönköping och det är också här tjänsten är placerad. Som anställd hos oss har du tillgång till The Park där vi har ett stort gym, padelbana, golfsimulator, idrottshall, pingisbord och biljard. Här finns också en restaurang som serverar fantastisk mat till fördelaktiga priser. Vi erbjuder också dagar med mycket skratt och en härlig gemenskap. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. Din framtida utmaning Rollen som projektansvarig innebär att du ansvarar för att designa, driva och koordinera projekt från start till mål. Du har hand om hela projekteringen och projektkoordineringen, vilket innebär planering, uppföljning och genomförande av projekt i nära samarbete med både interna och externa intressenter. Du är den primära kontaktpersonen för kunden genom hela processen och säkerställer att projektet löper smidigt enligt tidsplan, budget och uppsatta mål. De flesta av våra kunder är privatpersoner vilket ger dig möjlighet att komma nära kunden och vara ett stort stöd för dem. Vi har ett stort kundfokus och denna roll har en väldigt stor påverkan för hur kund uppfattar oss. Ditt bemötande kommer bli avgörande för hur kunden upplever oss som bolag. Vem är vår perfekta matchning? Vi söker dig som har erfarenhet och kompetens inom el och/eller bygg, gärna med erfarenhet inom solcellsbranschen. Du är strukturerad, lösningsorienterad och har förmågan att organisera och planera arbete effektivt. Du har också goda ledaregenskaper och kan skapa en positiv arbetsmiljö där teamet trivs och presterar på topp. Med din administrativa förmåga och höga servicekänsla säkerställer du att arbetsflödet flyter smidigt. Dessutom har du en stark förmåga att koordinera resurser och skapa effektiv kommunikation mellan projektdeltagare för att driva projekten framåt. Vi önskar att du har Relevant arbetslivserfarenhet av liknande roll inom bygg-/elinstallationsbranschen Utbildning och erfarenhet som BAS-P och BAS-U Grundläggande kunskap om elsäkerhet B-körkort Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Grundläggande kunskaper i engelska i tal och skrift Det är extra bra om du även har Erfarenhet inom solcellsbranschen Erfarenhet inom ledarskap/projektledning BAM-utbildning Utbildning inom el och elsäkerhet Eftergymnasial utbildning inom el/teknik/projektledning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet och utbildning som uppfyller kraven i nivån ”Allmän utbildning om ställningar” Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Henebäck 0735 236398 [email protected] Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor flertalet andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och in i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Sesol Cyprus, så fortsätter vi vår resa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Vill du vara med och bidra till en mer attraktiv, hållbar och effektiv infrastruktur? Infranord erbjuder dig ett varierat arbete med omväxlande miljö där du själv kan vara med och påverka din arbetsdag. Med lång erfarenhet, hög kompetens och nya idéer driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsledare på Infranord har du en nyckelroll i att planera, leda teknikerna och följa upp det dagliga arbetet inom verksamheten. Du ansvarar för att arbetet genomförs säkert, effektivt och i enlighet med uppsatta mål och kvalitetskrav. Arbetsuppgifterna kan omfatta spårarbeten, el- och signalteknik samt underhåll. Du leder teamet med tekniker på plats och ser till att arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifter efterlevs. Genom nära samarbete med projektledare och andra funktioner bidrar du till att driva arbetet framåt och föreslå förbättringar där du ser utvecklingsmöjligheter. Rollen innebär stort eget ansvar i det dagliga arbetet. Tillsammans med platschefen är du med och utvecklar etableringen vidare med möjlighet att påverka både arbetssätt och resultat. Det är en fördel om du har möjlighet att resa i tjänsten och vid behov arbeta utanför ordinarie arbetstid. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • En godkänd teknisk utbildning. Gärna med inriktning mot infrastruktur eller anläggning. • Arbetslivserfarenhet från entreprenadverksamhet. Gärna inom järnvägsbranschen. • Erfarenhet av en ledarroll med personalansvar. • B-körkort. • God datorvana och förmåga att arbeta i Office 365-miljö. För att lyckas i rollen som arbetsledare ser vi att du har ett genuint intresse för människor, kommunicerar tydligt och har en naturlig förmåga att skapa engagemang och delaktighet i gruppen. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett lösningsfokuserat och affärsmässigt sätt. Vidare har du ett starkt säkerhetstänk och trivs med att jobba i den operativa verksamheten. ÖVRIGT Som anställd på Infranord får du 29 semesterdagar, ett generöst friskvårdsbidrag och tillgång till interna utbildningar via Infra Academy. Vi erbjuder sjukvårdsersättning och arbetar aktivt för ett hållbart och tryggt arbetsliv med fokus på säkerhet, arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Låter tjänsten intressant? Urvalsarbetet sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss. Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Infranord lägger stor vikt vid en säker arbetsmiljö. Vi utför därför alltid alkohol- och drogtester vid nyanställning. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/
Trivs du med att ta ansvar för helheten? Är du en positiv och kundorienterad person med erfarenhet av att leda andra? Vill du, tillsammans med oss på Fidior Bygg, genomföra kvalitativa projekt för våra kunder? Då kan detta vara din nästa utmaning – ansök redan idag! Arbetsledare, Stockholm Som arbetsledare på Fidior Bygg är du navet i det dagliga arbetet på byggarbetsplatsen. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp produktionen så att projektet genomförs enligt uppsatta mål, tidsramar och kvalitetskrav. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planering av personal och resurser, arbetsplatsstyrning samt daglig dokumentation Samordning, materialhantering, egenkontroller och utsättning vid behov Delegera uppgifter till ledande montör och säkerställa att arbetet fortskrider enligt plan Kombinera operativt arbete på plats med administrativa uppgifter från kontoret För att trivas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet som arbetsledare inom byggsektorn God förståelse för byggprocessen från start till mål Kunskap inom arbetsmiljö och kvalitetsarbete, gärna enligt BKMA B-körkort Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt affärsdriv och en positiv inställning. Du trivs i mötet med människor, bygger gärna relationer och har alltid kundens bästa i fokus. Du har förmåga att hantera ett högt arbetstempo med flera parallella processer och känner dig trygg i att fatta snabba beslut. Du erbjuds: Ett ekonomiskt stabilt bolag med lång erfarenhet i branschen Ett hjälpsamt och sammansvetsat team där vi stöttar varandra En öppen och inkluderande arbetsmiljö där idéer och initiativ uppmuntras Om Fidior Bygg Fidior Bygg är ett engagerat bygg- och entreprenadbolag med heltäckande service. Vi är specialiserade på byggverksamhet och framför allt hyresgästsanpassning. Huvudinriktningen är kommersiella fastigheter för handel, industri och kontor samt bostäder i Stockholm. Vårt arbetsklimat kännetecknas av samarbete och prestigelöshet, där du tillsammans med engagerade kollegor och samarbetspartners arbetar mot gemensamma mål. I denna rekrytering samarbetar Fidior Bygg med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Är du en erfaren och engagerad arbetsledare som söker nästa spännande utmaning inom anläggning? Vi söker en Arbetsledare till vår kund där du får möjlighet att leda intressanta projekt i en dynamisk miljö med fart och fläkt med fokus på projekt i Norrort. Om rollen I rollen som Arbetsledare ansvarar du för att planera och leda det dagliga arbetet på arbetsplatsen. Du samarbetar nära med Platschefen och övriga teammedlemmar för att driva projektet framåt och säkerställa att det levereras med högsta kvalitet. Du kommer att: Planera resurser och säkerställa att rätt material finns på plats i rätt tid. Leda och motivera medarbetare i den dagliga produktionen. Utföra dagliga säkerhetskontroller och följa upp att arbetsplatsen uppfyller alla säkerhets- och arbetsmiljökrav. Ta ansvar för dokumentation, administration och tekniska samt ekonomiska delar av projektet. Deltaga i skyddsronder, arbetsmiljömöten och byggmöten. Vi söker någon som vill bidra till en säker och effektiv arbetsplats där samarbete och problemlösning står i fokus. Vad du erbjuds Hos vår kund möts du av en prestigelös och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas. Vi arbetar med projekt som gör skillnad och ser till att du har rätt stöd och verktyg för att lyckas i din roll. Krav och kvalifikationer För att trivas och prestera i rollen ser vi att du: Har minst tre års erfarenhet som Arbetsledare eller liknande roll inom bygg och anläggning, helst med projekt mot offentlig sektor. Har relevant teknisk utbildning, exempelvis en YH-utbildning inom bygg/anläggning. Är väl insatt i AMA, MER samt entreprenadjuridik (AB04/ABT06). Har kunskap om arbetsmiljöföreskrifter och byggprocesser. Kan hantera digitala verktyg och kalkyler (Excel). Innehar B-körkort samt certifikat inom BAS-U, heta arbeten och arbete på väg. Du är en självgående, lösningsorienterad individ med starka ledaregenskaper. Du motiverar ditt team, skapar förtroende och trivs med att ta ansvar. Rekryteringsprocess Urval och intervjuer sker löpande. Ansvarig för rekryteringen är Talent Manager Sanna Vestin hos Prowork Kompetens. Kontakta Sanna vid frågor eller om du önskar presentera dig själv i samband med ansökan. Ansökningar tas endast emot via länken. Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se
Peab Asfalt AB är ett dotterbolag inom Peabkoncernen och är ett av Sveriges största företag inom tillverkning och utläggning av varm, halvvarm och kall asfalt. Vi söker nu efter en maskinansvarig som ansvarar för våra beläggningsmaskiner i Peab Asfalt AB Region Syd. Har du god erfarenhet av beläggningsbranschen och om maskiner för utläggning av asfalt, ledarskap och ekonomi? Är du en person som är bra på att samarbeta, är prestigelös, ordningsam, noggrann och ansvarsfull? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss! Om tjänsten I rollen som maskinansvarig får du ett självständigt, ansvarsfullt och omväxlande jobb med stor möjlighet att påverka och utveckla. Till dina primära arbetsuppgifter hör: Att leda, planera och styra den dagliga verksamheten kring våra beläggningsmaskiner Ansvar för resursplanering, produktivitet och kostnadsoptimering Ansvar för ekonomi, underhåll och investeringar Resultatansvar med månadsrapportering, prognoser etc Nära kontakt med våra verkstäder och deltagande vid planeringsmöten i verksamheten Administrativt arbete med debiteringar, register, bokningar etc Tjänsten kräver fysisk närvaro och administrativ vana. Anställningsort efter överenskommelse på något av våra kontor i Skåne. Vem söker vi? Vi söker dig som är glad, utåtriktad och som kan bidra med dina personliga kunskaper inom området. Din kompetens inom branschen och förmågan att skapa goda relationer med våra kollegor och leverantörer är av stor betydelse för vår verksamhet. Då vi jobbar tätt ihop i ett litet team kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ställer krav på att du har god datorvana samt en hög kostnadsmedvetenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från beläggningsbranschen eller liknande tjänst inom entreprenadbranschen. Som person är du självgående och noggrann med ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg i dig själv, har lätt för att skapa goda relationer och ser strykan i att arbeta så väl individuellt som i team. Vi ställer krav på att du har B-körkort, god datorvana samt har en god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Sök gärna tjänsten omgående då vi kommer att jobba med löpande urval och har som målsättning att hitta vår nya kollega snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christopher Mårtensson 0733-84 85 84. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Vi på Peab Anläggning Infra Syd driver många spännande anläggningsprojekt och söker nu dig som vill driva dessa projekt tillsammans med oss. I vår grupp finns bred praktisk kompetens, lång erfarenhet och god laganda. Nu behöver vi komplettera teamet med arbetsledare med erfarenhet inom Betongkonstruktioner som Broar, Hamnanläggningar och tyngre grundläggningsarbeten Om tjänsten Som arbetsledare arbetar du i produktionen nära platschef och yrkesarbetare. Ditt ansvar är att leda, planera, och följa upp det dagliga arbetet och säkerställa optimal framdrift. Det är du som tillsammans med platschefen driver och koordinerar projektet, och medverkar till en god arbetsmiljö. Du för dagbok, rapporterar hinder, ändringar och avvikelser. Du ansvarar för arbetsberedningar och avrop av material och tjänster. Du kommunicerar och samverkar med våra beställare och underentreprenörer. Hos oss på Peab uppmuntras du som anställd att såväl utvecklas i din befintliga roll som att våga satsa på och avancera till nya roller. Här får du den stöttning som behövs för att kunna utvecklas. Vårt företag växer med våra medarbetare. Kompetenser och personliga egenskaper · Har bygg/anläggningsteknisk utbildning/ eller motsvarande erfarenhet. · Minst tre års erfarenhet av betongkonstruktioner såsom broar hamnar och tyngre grundläggningsarbeten. · Har erfarenhet från en arbetsledande befattning. · Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift · Har god datorvana · Har B-körkort och tillgång till egen bil. · Har Betong klass 2 och meriterande om du har Betong klass 1. Du tycker om att vara spindeln i nätet och är driven, pålitlig och ordningsam. Ledarskapet är viktigt och du är en förebild som skapar engagemang bland våra medarbetare. Du är en bra kommunikatör i både tal och skrift. Det är också viktigt att du agerar professionellt i kontakter med våra leverantörer och beställare. Placeringsort kommer att vara Peabs kontor i Helsingborg alternativt annan ort efter överenskommelse. Vår geografi omfattar hela södra Sverige, vilket medför att övernattning på annan ort är vanligt förekommande. Kontakt Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Avdelningschef Patrik Magnusson, [email protected] eller HR-partner Marcus Eriksson, [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 59 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med projekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stålkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt på tillverkning och montering av stålbroar. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Företaget har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom industribyggnation eller stålmontage Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-30. #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer