Är du en naturlig ledare med djup kunskap om AutoStore? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll hos vår kund i Rosersberg, där du blir en viktig del i att driva och utveckla den dagliga driften i en modern 3PL-verksamhet. Om rollen Vi söker dig som har flera års erfarenhet från lagerverksamhet – inom AutoStore – och som är van att ta ansvar, leda kollegor och optimera flöden. Du är den som alltid haft lite extra koll, kanske redan superuser i dag, och trivs i en roll där du får kombinera teknik, människor och struktur. Som teamledare/superuser ansvarar du för ett team på ca 5–10 personer. Du leder det dagliga arbetet, ser till att mål uppnås och att nya medarbetare får en bra introduktion i både process och system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Operativt ledarskap och stöttning av teamet Upplärning och coachning av medarbetare Produktionsplanering och resursfördelning Aktivt arbete med förbättringsinitiativ och effektivisering Optimering av AutoStore och arbetsflöden Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av att arbeta med AutoStore God datorvana och td.superuser Arbetat som teamledare eller i en liknande koordinerande roll Arbetat inom lager och logistik Vana att leda, fördela arbete och motivera team Intresse för effektivitet, produktivitet och förbättringsarbete Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Om oss på Vi Rekryterar.nu Vi Rekryterar.nu är en lokal aktör med lång erfarenhet från logistikbranschen. Vi hjälper företag att hitta rätt kompetens inom lager, logistik och administration – och vi är stolta över att få hjälpa vår kund att hitta sin nästa stjärna till teamet. Detta är en direktrekrytering – du blir anställd direkt av vår kund. Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Skicka in din ansökan redan idag via länken nedan. Urval sker löpande. Vi kan bara hantera ansökningar som kommer in via länken. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter ännu en Team Manager till vår terminal i Härryda. Om rollen I rollen som Team Manager i Härryda kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Dina arbetstider: Dina arbetstider kan eventuellt variera måndagar till fredagar mellan 05:00-24:00 Någon enstaka söndag kan också inträffa Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Du kommer även vara med och arbeta i den dagliga driften. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en duktig Operations Coordinator/Kurir! Om arbetet som Operations Coordinator / Gruppledare Kväll: Vi behöver utöka vårt team i hjärtat av verksamheten - produktionen i vår terminal i Örebro. I våra terminaler inkommer dagligen paket som ska sorteras och levereras till våra kunder, men även paket som skall lastas om och skickas till andra städer. Hela denna process behöver ledas så att allt flyter på som det ska, och det är här våra Operations Coordinators kommer in. I rollbeskrivningen ingår bland annat att: Säkerställa att verksamheten fortskrider under kvälls- och helgtid utan hinder Noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Leda personalen så att de olika sorterings- och lastning momenten går enligt plan Jobba enligt uppsatta KPI:er för att säkra produktivitet och kvalitét Jobbet är heltid och arbetstiden är fördelad 14:00-23:00 efter schema under veckans alla dagar. Med kollektivavtal säkerställer vi schyssta villkor för alla involverade parter, främjar en positiv arbetsmiljö och investerar i våra medarbetares välbefinnande. Ett viktigt steg för Instabee mot att skapa en mer jämlik och trivsam arbetsplats. Om dig som söker tjänsten som Operations Coordinator/Kurir: Du är en individ som utmärker sig genom punktlighet och noggrannhet. Med en positiv attityd sprider du glädje omkring dig och är en naturlig problemlösare som älskar att ta dig an nya utmaningar. Du trivs särskilt bra hos oss om du uppskattar en arbetsmiljö som präglas av ständig aktivitet och snabba förändringar Du har erfarenhet inom lager eller logistik. Du är en stark lagspelare som trivs med samarbete. Du har fallenhet för att leda personalgrupper inom operativt arbete och är duktig på att kommunicera och ge feedback Du uppskattar att arbeta fysiskt med kroppen. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift Du har B-körkort. Övriga behörigheter är meriterande. Tjänsten som Operations Coordinator är en Förartjänst i grunden med ett ansvarstillägg som löper enligt överenskommelse. Övrigt: Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroller via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Är du en naturlig ledare med djup kunskap om AutoStore? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll hos vår kund i Rosersberg, där du blir en viktig del i att driva och utveckla den dagliga driften i en modern 3PL-verksamhet. Om rollen Vi söker dig som har flera års erfarenhet från lagerverksamhet – inom AutoStore – och som är van att ta ansvar, leda kollegor och optimera flöden. Du är den som alltid haft lite extra koll, kanske redan superuser i dag, och trivs i en roll där du får kombinera teknik, människor och struktur. Som teamledare/superuser ansvarar du för ett team på ca 5–10 personer. Du leder det dagliga arbetet, ser till att mål uppnås och att nya medarbetare får en bra introduktion i både process och system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Operativt ledarskap och stöttning av teamet Upplärning och coachning av medarbetare Produktionsplanering och resursfördelning Aktivt arbete med förbättringsinitiativ och effektivisering Optimering av AutoStore och arbetsflöden Vi söker dig som har: Tidigare erfarenhet av att arbeta med AutoStore God datorvana och td.superuser Arbetat som teamledare eller i en liknande koordinerande roll Arbetat inom lager och logistik Vana att leda, fördela arbete och motivera team Intresse för effektivitet, produktivitet och förbättringsarbete Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Om oss på Vi Rekryterar.nu Vi Rekryterar.nu är en lokal aktör med lång erfarenhet från logistikbranschen. Vi hjälper företag att hitta rätt kompetens inom lager, logistik och administration – och vi är stolta över att få hjälpa vår kund att hitta sin nästa stjärna till teamet. Detta är en direktrekrytering – du blir anställd direkt av vår kund. Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen? Skicka in din ansökan redan idag via länken nedan. Urval sker löpande. Vi kan bara hantera ansökningar som kommer in via länken. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Du kommer även vara med och arbeta i den dagliga driften. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Om Instabee I slutet av 2022 grundades Instabee efter kombinationen av Budbee, Instabox och Porterbuddy. Instabee erbjuder miljontals konsumenter över hela Europa med smidiga leveranser och är på väg att bli den ledande partnern till den europeiska e-handelsmarknaden. Alltid med kunden i fokus. På Instabee är du välkommen precis som du är, så länge du drivs av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi letar nu efter en Team Manager till vår terminal i Malmö. Om rollen I rollen som Team Manager i Malmö kommer ditt fokus att vara på våra medarbetare som varje dag arbetar för att sortera och leverera våra paket. Du kommer att ha personalansvar som bland annat innebär uppföljning av KPI:er och medarbetarnas kompetensutveckling. Rollen är både operativ och strategisk för att driften av terminalen ska fungera optimalt. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Personalansvar samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal. Schemaläggning och bemanningsplanering. Säkerställa så att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Kontinuerligt följa upp, utvärdera och förbättra processer och kvalitet. Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver. Om dig som söker Vi tror att du som Team Manager är en naturlig problemlösare som sporras av utmaningar och har förmågan att motivera teamet omkring dig och är ett föredöme för både övriga ledare och medarbetare. Som person är du uthållig och har en nyfikenhet på att lära dig nya saker. Du är även en god kommunikatör med förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en snabbrörlig organisation. Tidigare erfarenhet av ledande roll med personalansvar. Du har förståelse för att plötsliga avvikelser i arbetet kan förekomma, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet och en förmåga att prioritera och prestera i en snabbrörlig miljö. Tidigare erfarenhet av schemaläggning samt att arbeta enligt KPI:er. Flytande i svenska och engelska, både muntligt och i skrift. B-Körkort. Övrigt: Kvällsarbete och helg förekommer. Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiktest via Alva Labs samt bakgrundskontroll via Verifiera för granskning av tidigare offentliga kriminalregister. Resultatet är offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser på Instabee i Sverige.
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
About us: In 2022, Instabee was founded after combining Budbee and Instabox - two leading last-mile delivery companies with three consumer-facing brands: Budbee, Instabox, and Porterbuddy. Instabee serves millions of consumers across Europe with convenient deliveries and is on track to become the leading European e-commerce enabler. Always with the merchant at heart. We are obsessed with radically simplifying the parcel shipping and receiving experience. Instabee has swiftly emerged as a force to reckon with in the industry, serving thousands of merchants and millions of consumers. About the role as Site Manager: We are looking for a acting Site Manager to oversee our terminals in Sundsvall and Östersund. You will be based at the Sundsvall terminal but are expected to travel regularly to Östersund. This is a parental leave cover from July, 2025, to January, 2027. As Site Manager in Sundsvall/Östersund, you will be responsible for managing our terminal, fleet, and driver operations to ensure outstanding but cost-efficient service delivery. As a leader you empower our employees to effectively carry out their duties, to take responsibility for our business, and develop in their roles. You will also ensure that the site works for high customer satisfaction and good delivery quality. In this role you will be reporting to the Regional Manager and work closely with the other Site Managers in the region. You will, among other things: Develop the site by initiating and implementing tactical and strategic activities and improvement work that aligns with Instabee's long-term strategies and goals. Lead, coach and follow up with your employees in their respective assignments. Managing sorting and driving operations at the terminal to ensure we meet delivery deadlines and without errors. Analyze and identify cost drivers and be responsible for achieving a cost-effective business. Managing the scheduling of staff to ensure cost efficiency and staff motivation. Ensuring the safety of our employees and providing a good work environment. Being responsible for the recruitment, retention, and development of staff, including performance reviews. Responsible for the site's budget and KPIs. Who you are: We are looking for an operations leader with experience in managing a team of 10-20 people, looking to grow in their career. You are a responsible team-player with the ability to combine high ambitions with a prestigeless approach. In order to be successful in this role you will need to be comfortable with an environment characterized by fast pace, rapid changes and growth. Proven experience as a successful leader in a similar role, preferably from a growing and/or production-oriented business. You have a strategic mindset and you come up with creative solutions to challenges. Experienced in handling staff issues, taking care of teams, and developing staff skills. You are a role model and have an understanding of how to create a successful culture and strong, healthy teams. Union negotiation expertise and experience in occupational health and safety is a plus. Fluent in both Swedish and English Join our global expansion and unlock endless career opportunities. Apply today! This recruitment process consists of personality and logical tests via Alva Labs and background checks via Verifiera as a review of previous public criminal records. The result is public information that is handled confidentially. This is mandatory for all recruitment processes at Instabee in Sweden. #LI-JB2
Vi söker nu en teamledare till kund i Varberg med start omgående. Som Teamledare inom företaget samordnar du den dagliga framtagna produktionsplaneringen för tilldelat ansvarsområde. Du kommer i huvudsak vara ute produktionen där du skall utforma och utfärda arbetsrutiner i samråd med chef/ produktionsledare. Vi söker dig som har erfarenhet av att kunna leda och coacha på ett stimulerande sätt. Du skall kunna följa produktionsplaner och uppsatta mål. Du skall ha goda kunskaper i Officepaket och affärs/ produktionssystem, ADX och Salesforce. Det är meriterande om du arbetat med 5S och Lean tidigare. Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och organisation samt erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete. Du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta självständigt, alltid med ett fokus på resultat. Vi ser också att du är uthållig, stresstålig och har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Ansvarsområden: Dina primära ansvarsområden kommer att vara: Genomföra arbetsplatsmöten och daglig styrning. Ansvara för de dagliga leveranserna till kund. Statistik- och rapporthantering för externa/ interna intressenter. Samverka för upplärning och träning av nyanställda. Koordinera personal utifrån angiven bemanningsplan samt korrigera vid avvikelser. Följa produktionsplaner och uppsatta mål. Aktivt bidra till utvecklings- och förändringsarbete. Tillse att fastställda instruktioner/ rutiner följs i produktionen. Rapportering och hantering av interna avvikelser, förbättringsförslag i Ecoweb. Rapportera tillbud och olyckor. Tillse att medarbetare inom angivet ansvarsområde följer interna regler och riktlinjer samt att information förmedlas. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Arena Personal Arena Personal är experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO. Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär. Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Välj ett jobb för att visa detaljer