Arkivarie
Sök bland 29 lediga jobb som Arkivarie och börja ditt nya yrkesliv idag!
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Vi fortsätter att växa och därför söker vi dig som är erfaren arkivarie och nyfiken på digitalisering! Om rollen Som arkivarie hos oss arbetar du i kunduppdrag som innebär ett mycket varierande arbete med uppgifter inom arkiv och digital informationsförvaltning. Det förekommer exempelvis arbetsuppgifter som att ordna och förteckna, genomföra gallringsutredningar, revidering och framtagande av informationshanteringsplaner, se över kundens arkiv- och registratorsfunktion samt komma med effektivisering- och förbättringsförslag och ibland även att hålla utbildningar inom området. Som konsult har du en rådgivande roll och stöttar kunderna i olika frågor och bidrar även med strategiskt arbete. Du kommer att ingå i vårt konsultteam inom Informationshantering Sydväst som idag består av 8 medarbetare. Denna roll är placerad i Göteborg och du arbetar på plats hos kunden med möjlighet att arbeta hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Kvalifikationer Akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. (minst 60 hp) Minst 2 års erfarenhet av praktiskt och strategiskt arbete i arkivarieyrket God kommunikativ förmåga Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, e-arkiv eller liknande Svenska flytande i tal och skrift Personliga förmågor Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att kommunicera. Du har även förmåga att arbeta självständigt och har en känsla för service samt tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel, vilket är viktigt i en omväxlande arbetsmiljö. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egna arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Göteborg Välkommen in med din ansökan!
Vi söker dig som vill arbeta med att hjälpa allmänheten, olika verksamheter och forskare att hitta den information de behöver. Drivs du av att göra information tillgänglig genom effektiv och god service? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om oss Regionarkivet är Region Stockholms arkivmyndighet och ansvarar för styrning och uppföljning av regionens informationshantering. I vårt uppdrag ingår också att långtidslagra, vårda och tillgängliggöra regionens arkiv för att de ska kunna användas av regionens verksamheter, andra myndigheter, allmänheten och för forskning idag och i framtiden. Regionarkivet är en avdelning inom Region Stockholms kulturförvaltning. Avdelningen består av enheterna Informationsstyrning och tillsyn, Arkiv- och informationsförvaltning och Svar. Region Stockholm är en av landets största myndigheter och regionens verksamheter genererar varje dag mängder av information som ska arkiveras. De kommande åren ska verksamheternas resurser styras om mot digital informationshantering och de analoga arkiven ska med anledning av det överlämnas till Regionarkivet. För att växa och lyckas i vårt uppdrag söker vi därför nu två nya kollegor till enheten Svar. Om tjänsten På enheten Svar arbetar vi med att lämna ut allmänna handlingar från de arkiv som förvaras på Regionarkivet. Tillsammans hjälper vi arkivens användare att hitta rätt handling eller uppgifter i hundratals ärenden per vecka. Hos oss kommer du att få arbeta med att söka efter och lämna ut allmänna handlingar från arkiv som sträcker sig från dåtid till nutid. Vi letar i liggare från 1800-talet ena dagen och gör sökningar i vårt e-arkiv med arkivinformation från 2000-talet andra dagen. Majoriteten av användarna söker egen eller anhörigas patientjournaler. Eftersom patientjournaler omfattas av sekretess kommer du att göra sekretessprövningar och menbedöma känsliga uppgifter om enskilda personers hälsotillstånd eller andra personliga förhållanden. Förutom att söka efter och lämna ut handlingar och uppgifter ur arkiven kommer du att arbeta i vårt mottagningsteam. Där arbetar du med att ta emot och registrera alla nya beställningar, du svarar på frågor och vägleder användarna rätt i våra arkiv eller till andra arkiv och verksamheter när handlingarna inte finns hos oss. Du kommer att ha daglig kontakt med arkivens användare i telefon, via brev och e-post och vid besök i forskarsalen. Det här är ett arbete för dig som tycker om att ge bra service och hjälpa arkivens användare på bästa sätt. Vem är du? Som person har du ett kundorienterat förhållningssätt och du kan enkelt anpassa ditt bemötande till de olika människor som du möter i ditt arbete. Du är självgående, van att driva egna ärenden framåt samtidigt som du är strukturerad och noggrann. Du löser dina uppgifter genom din goda förmåga att prioritera och organisera din arbetsdag på ett effektivt sätt. Eftersom vi samarbetar för att bemanna roller i mottagningsteamet, behöver du dessutom ha en utmärkt samarbetsförmåga, kunna arbeta effektivt i högt tempo och ha förmågan att anpassa dig snabbt till förändringar. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har en högskoleutbildning där minst två terminer arkivvetenskap ingår. Du har arbetat med att lämnat ut allmän handling. Du har också arbetat i ett arbete med kundkontakter och du har goda referenser från den typen av arbete. Du kan utrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetat med att sekretesspröva och menbedöma patientjournaler. Det är också meriterande om du har arbetat med att lämna ut digital information från ett e-arkiv. Vi är måna om att hitta rätt person och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper. Vårt erbjudande Vi har kollektivavtal och med det följer kollektivavtalade försäkringar, tjänstepension och möjlighet till löneväxling. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård i form av kostnadsfri öppensjukvård. Flexibel arbetstid har vi för att underlätta för dig att få ihop vardagen. Här kan du läsa mer om förmånerna i vårt kollektivavtal. Kulturförvaltningen finns på två olika platser där merparten av oss sitter i nyrenoverade lokaler centralt på Södermalmsallén vid Medborgarplatsen. Avdelningen Regionarkivet finns i rymliga lokaler i Flemingsberg med tillgång till eget gym. Ansökan Låter det här som något för dig ser vi gärna att du söker så snart som möjligt. För en komplett ansökan räcker det med att bifoga ditt CV. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor, dessa ersätter personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronika Lövgren på telefon 08-123 188 28. Varmt välkommen med din ansökan! Kulturförvaltningen arbetar för att regionens invånare får tillgång till ett rikt och mångsidigt kulturliv. Med ekonomiskt stöd, som beslutas av Region Stockholms kulturnämnd, stöttar förvaltningen kultur- och föreningslivet i länet. Kulturförvaltningen arbetar också med konst och kultur i vården. Kulturnämnden är även arkivmyndighet för Region Stockholm. https://www.regionstockholm.se/om-region-stockholm/organisation/forvaltningar/kulturforvaltningen/. Följ oss gärna på https://www.linkedin.com/company/kulturf%C3%B6rvaltningen/about/=. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag. Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss! Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice ARBETSUPPGIFTER Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill arbeta med att stödja Göteborgs Stads förvaltningar och bolag i arbetet med digitalt bevarande. Vi letar efter dig som har kunskap om digital informationsförvaltning och som har ett intresse för utvecklings- och förändringsarbete. Du vill bidra till att stadens digitala information är autentisk, tillförlitlig och användbar även i framtiden. Som specialist inom informationsförvaltning i tjänsten "stöd för digitalt bevarande" kommer du att vara med och stödja Göteborgs Stads verksamheter i arbetet med att arkivera sin digitala information. Du kommer bland annat arbeta med anslutningsprojekt enligt PAIMAS till system för bevarande och utgöra användarstöd till tjänstens kunder. Du kommer också arbeta med Ciceron e-arkiv. I din roll kommer du att samarbeta med många olika yrkesgrupper och aktörer. Arbetsuppgifterna är varierande och kan i viss mån vinklas mot just dina intresseområden inom ramen för tjänsten. Du kommer att anställas med befattningen verksamhetsutvecklare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom arkiv-/informationsvetenskap eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Därtill har du erfarenhet av arbete inom arkiv- och informationshantering i offentlig sektor. Vi ser att du har: • erfarenhet av digital informationsförvaltning och digitalt bevarande • kännedom om vedertagna standarder för digitalt bevarande • god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser följande som meriterande: • praktisk erfarenhet av arbete med system för bevarande (e-arkiv) • erfarenhet av leverans-/ eller anslutningsprojekt till e-arkiv • grundläggande kunskaper i XML och XSLT • kunskap inom till exempel systemvetenskap, programmering, SQL eller annan teknisk kompetens. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål, vilket är av stor vikt eftersom du ingår i ett team och samverkar med många olika aktörer. Utifrån det behöver du även ha förmåga att delge information och idéer såväl muntligt som skriftligt och du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är också en person som bidrar med nya idéer och perspektiv i arbetsrelaterade frågor samt i situationer som behöver lösas. Du är nyfiken, stimulerar till dialog och ifrågasättande samt har förmåga att se mer än en möjlig lösning. ÖVRIGT Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter. Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare! Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Arbetsbeskrivning Vi söker en noggrann och strukturerad Dokument controller för ett spännande långt uppdrag till en våra kunder norr om Uppsala. Som Dokument Controller kommer du att säkerställa korrekt dokumentation, du kommer ansvara för att organisera, uppdatera och följa upp dokumentflöden. Arbetet är på heltid, dagtid. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Ansvarsområden Hantera och arkivera dokumentation Säkerställa att alla dokument är aktuella och följer riktlinjer Samordna och stödja interna avdelningar med dokumenthantering Kvalifikationer Flera års erfarenhet av dokumenthantering eller arkivering Goda organisatoriska färdigheter Noggrann och ansvarsfull Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vill du arbeta med frågor som har stor långsiktig betydelse för människor, miljö och samhälle? Vi söker nu en arkivarie till Solna som tillsammans med övriga kollegor på enheten ansvarar för och utvecklar arbetet med ärende- och dokumenthantering på myndigheten. Var med och bidra till att göra samhället strålsäkert! Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du kommer att arbeta såväl strategiskt som praktiskt. På en mer strategisk nivå arbetar du tillsammans med kollegor på den egna och närliggande enheter för att vidareutveckla myndighetens informationshantering. Detta omfattar uppdatering av regelverk för hantering av information med stort behov av skydd, stöd till verksamheten vid digitalisering och effektivisering av processer mm. Du stöttar även verksamheten genom att besvara allmänna arkivfrågor och bistår med råd och stöd inom daglig arkivvård samt deltar i arbete med arkivläggning och ordnande och förtecknande. Du kan även komma att ingå i signalskyddsorganisationen. Vi söker dig som har • högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig • flerårig aktuell arbetslivserfarenhet av arbete som arkivarie på en myndighet • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du har • erfarenhet av att arbeta med säkerhetsskyddade uppgifter • erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete • erfarenhet av arbete i signalskyddsorganisation • kunskap om grunderna för utveckling, förvaltning och avställning av system • erfarenhet av att arbeta med klassificeringsstruktur. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att fungera bra i rollen som arkivarie behöver du ha god pedagogisk förmåga och förståelse för människors olika förutsättninga att ta till sig kunskap. Du behöver även vara flexibel och ha förmågan att se möjligheter i förändring. För rollen krävs också att du har såväl god samarbetsförmåga som hög integritet. Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt, såväl Vår värdegrund - Strålsäkerhetsmyndigheten (stralsakerhetsmyndigheten.se) som den Statliga värdegrunden (forvaltningskultur.se) Vi erbjuder dig Som medarbetare på Strålsäkerhetsmyndigheten har du ett viktigt samhällsuppdrag! Tillsammans arbetar vi för ett strålsäkert samhälle. Här kan du läsa om vad vi erbjuder: Läs mer om våra villkor och förmåner Anställningsvillkor Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med provanställning i sex månader. Placeringsort är Solna. Resor i tjänsten förekommer. Vissa av våra arbetsuppgifter är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs även svenskt medborgarskap. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation och kan även komma att krigsplaceras vid myndigheten. Krisorganisationen utför strålskyddsbedömningar och kärntekniska analyser och samverkar med andra berörda aktörer för att hantera radiologiska nödsituationer, inklusive situationer vid höjd beredskap. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta enhetschef Carolina Brandes, 08-799 43 42, Ann Charlotte Odengran, hr, 08-799 40 91, eller Annika Kjerrman, hr, 08-799 43 Fackliga företrädare är Mathias Häggblom, Saco-S, 08-799 44 85, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87. Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 4 april 2025. --------------------------------------------------------------------------- Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 340 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten har kontor i Solna, Katrineholm och Göteborg. Läs mer om vår verksamhet här www.stralsakerhetsmyndigheten.se
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Vi fortsätter att växa och därför söker vi dig som är erfaren arkivarie och nyfiken på digitalisering! Om rollen Som arkivarie hos oss arbetar du i kunduppdrag som innebär ett mycket varierande arbete med uppgifter inom arkiv och digital informationsförvaltning. Det förekommer exempelvis arbetsuppgifter som att ordna och förteckna, genomföra gallringsutredningar, revidering och framtagande av informationshanteringsplaner, se över kundens arkiv- och registratorsfunktion samt komma med effektivisering- och förbättringsförslag och ibland även att hålla utbildningar inom området. Som konsult har du en rådgivande roll och stöttar kunderna i olika frågor och bidrar även med strategiskt arbete. Du kommer att ingå i vårt konsultteam inom Informationshantering Sydväst som idag består av 8 medarbetare. Denna roll är placerad i Göteborg och du arbetar på plats hos kunden med möjlighet att arbeta hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Kvalifikationer Akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. (minst 60 hp) Minst 2 års erfarenhet av praktiskt och strategiskt arbete i arkivarieyrket God kommunikativ förmåga Erfarenhet av att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem, e-arkiv eller liknande Svenska flytande i tal och skrift Personliga förmågor Vi söker dig som är strukturerad och har lätt för att kommunicera. Du har även förmåga att arbeta självständigt och har en känsla för service samt tar egna initiativ. Du har lätt för att samarbeta och är flexibel, vilket är viktigt i en omväxlande arbetsmiljö. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egna arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Göteborg Välkommen in med din ansökan!
Du vill utveckla. Och bevara. Precis som vi. Här på sektorn för ledning och samordning söker vi en biträdande stadsarkivarie som vill vara med och utveckla Sundbybergs stads arkiv- och informationsförvaltning, digitalt och analogt. Sektorn stödjer kommunstyrelsen i dess uppdrag att leda, samordna och ha uppsikt över hela den kommunala verksamheten och i att driva på och följa upp genomförandet av kommunfullmäktiges beslut. Tjänsten är placerad på stadskansliet som stödjer stadens myndigheter inom arkiv- och informationsförvaltning, registratur och sekretariatsfrågor. Stadskansliet arbetar också med allmänna val, kommunjuridik, överförmyndarfrågor och driver en rad utvecklingsprojekt samt förvaltar det stadsövergripande ärende- och dokumenthanteringssystemet med flera system. Som biträdande stadsarkivarie arbetar du operativt och strategiskt tillsammans med stadsarkivarien och bidrar till att utveckla kvaliteten i arbetet med stadens minne. Dina arbetsuppgifter innebär att du tillsammans med stadsarkivarien säkerställer att kommunen har relevanta styrdokument för informationshantering och att dessa är i linje med moderna digitala arbetssätt. Du arbetar också proaktivt genom utbildning, rådgivning och tillsyn för att stadens olika verksamheter ska ha god struktur och ordning på sin information. Även sedvanliga arbetsuppgifter ingår så som till exempel utlämnande av handling, sekretessbedömningar, gallringsutredningar och att ordna och förteckna arkiv. Du arbetar med både digital och analog information och deltar i olika utvecklingsprojekt. Viss systemförvaltning ingår i uppdraget. En viktig inledande uppgift är att tillsammans med stadsarkivarien bygga upp och implementera en fungerande arkivorganisation utifrån stadens nya regelverk kring arkiv. Du kommer att arbeta i bland annat Visual Arkiv, Public 360 och C-Archive. Vi vill att du har en examen inom relevant ämnesområde motsvarande minst 3-årig högskoleutbildning, med minst 40 p/60 hp arkivvetenskap och några års erfarenhet av arbete som arkivarie. Vi vill också att du har erfarenhet av att arbeta proaktivt med att få medarbetare och verksamheter att ha god struktur på sin information. Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr arkivarbetet inom offentlig förvaltning och goda kunskaper om analog och digital arkiv- och informationsförvaltning är ett krav. Som person är du noggrann och ansvarstagande med en hög förmåga att självständigt planera och driva ett effektivt arbete som tar sin utgångspunkt i verksamhetens behov. Du har kompetens och mod att självständigt fatta beslut utifrån gällande lagar och regler. Du är analytisk och har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska. Du trivs med en kombination av dagliga operativa uppgifter tillsammans med mer fördjupat utvecklingsarbete och kan hantera flera parallellt pågående processer. Du trivs också med att bidra till ordning och reda och har förståelse för utmaningarna med att i kommun arbeta i gränslandet mellan analog och digital information. Att samarbeta, ge god service, bidra till ett gott arbetsklimat och utveckla positiva relationer är självklart för dig. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Ansök senast den 20 april 2025. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Intervjuer och urval sker löpande och vi kan komma att kalla till intervjuer innan ansökningsperioden går ut. Anställningen innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för anställning är godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Fördjupad bakgrundskontroll kommer att genomföras som ett led i säkerhetsprövningen. Välkommen med din ansökan! Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollen Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gäng som gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågor Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till dig ArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. Ansökan Vänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected] Start: Enligt överenskommelse Omfattning: 100%, heltid Placering: Stockholm Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb