Arkivarie till Örebro, Falun eller Karlstad

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu arkivarie till rättsektionen Bergslagen med placering i Örebro, Falun eller Karlstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Om arbetsplatsen Rättsavdelningen är en av åtta nationella avdelningar inom Polismyndigheten. Vid rättsavdelningens kansli och de sju regionala rättssektionerna arbetar ca 800 medarbetare med ansvar för ett flertal viktiga funktioner inom juridik, förvaltningsrätt, arkiv och registratur. Rättsavdelningens uppdrag är att vara garanten för rättssäkerhet i myndigheten, skapa förutsättningar för ordning och säkerhet i samhället samt att säkra myndighetens informationshantering. De utlysta tjänsterna är förlagda till Informationsförvaltning 1 vid rättssektion Bergslagen med placering i Örebro, Falun eller Karlstad. Gruppen består i nuläget av 15 personer; registratorer, arkivarier, arkivhandläggare och gruppchef. Det geografiska ansvarsområdet omfattar Dalarna, Värmland och Örebro. Arkivbestånden består till stor del av kriminalärenden från polisens brottsutredande verksamhet från 1990-talet och framåt, men också en stor del förvaltningsärenden och andra administrativa handlingar förvaras i våra arkiv. Du kommer till en arbetsplats där digitalt arbetssätt och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen. Polismyndigheten tillämpar medarbetardrivet utvecklingsarbete som syftar till att öka din delaktighet och ditt inflytande som medarbetare. Som arkivarie får du möjlighet att jobba i en spännande myndighet i en viktig funktion där engagemang, effektivitet och servicekänsla är grundläggande. Arbetsuppgifter Som arkivarie arbetar du med att förvalta, vårda och tillhandahålla arkivbestånden genom att utföra ordnings- och förteckningsarbeten, gallra, delta i leveranser och omflyttningar av material. Att bistå verksamheterna internt med information ur arkiven och utföra sekretessprövningar samt utlämnade av allmän handling är också arbetsuppgifter som ingår. Du är sakkunnig inom arkiv- och dokumenthantering, arbetar med tillsyn och stöd, rådgivning och utbildning i arkivfrågor. Deltagande i nationella och regionala utvecklingsprojekt kan bli aktuellt där arbete med gallringsutredningar och dokumenthanteringsplaner kan ingå. Som arkivarie vid Informationsförvaltning Bergslagen ingår du i en arbetsuppgrupp och har nära samarbete med arkivhandläggare och registratorer. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Högskoleexamen med inriktning arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant Erfarenhet av arbete som arkivarie i närtid God kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftningen genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet God förmåga och vana att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav Svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: Erfarenhet av arbete med sekretessprövning Erfarenhet av arbete som arkivarie inom offentlig sektor Kännedom om och förståelse för verksamhetsbaserad arkivredovisning genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att genomföra gallringsutredningar Erfarenhet av arbete med arkiv inom polisen eller rättsväsendet i övrigt Personliga egenskaper: Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och har förmåga att själv strukturera ditt arbete. Du är serviceinriktad och har intresse och vilja att hjälpa andra. Arbetsuppgifterna ställer även krav på hög flexibilitet då snabbt uppkomna arbetsuppgifter kan förekomma, därmed har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är noggrann och har god förmåga att samarbeta. Du ska kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Annica Lennholm, [email protected] Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Peter Persson, [email protected] Facklig företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 Övrig information: Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetsort: Örebro, Falun eller Karlstad Omfattning: Heltid Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Arkivarie Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast 30 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A612.558/2023 i mailets ärendemening. Vi önskar dokumenten i formaten .doc, .docx eller .pdf. I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. För fullständig annons och mer information läs mer på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/april/arkivarie-till-orebro-falun-eller-karlstad/ Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Arkivarie till Örebro, Falun eller Karlstad

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu arkivarie till rättsektionen Bergslagen med placering i Örebro, Falun eller Karlstad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Om arbetsplatsen Rättsavdelningen är en av åtta nationella avdelningar inom Polismyndigheten. Vid rättsavdelningens kansli och de sju regionala rättssektionerna arbetar ca 800 medarbetare med ansvar för ett flertal viktiga funktioner inom juridik, förvaltningsrätt, arkiv och registratur. Rättsavdelningens uppdrag är att vara garanten för rättssäkerhet i myndigheten, skapa förutsättningar för ordning och säkerhet i samhället samt att säkra myndighetens informationshantering. De utlysta tjänsterna är förlagda till Informationsförvaltning 1 vid rättssektion Bergslagen med placering i Örebro, Falun eller Karlstad. Gruppen består i nuläget av 15 personer; registratorer, arkivarier, arkivhandläggare och gruppchef. Det geografiska ansvarsområdet omfattar Dalarna, Värmland och Örebro. Arkivbestånden består till stor del av kriminalärenden från polisens brottsutredande verksamhet från 1990-talet och framåt, men också en stor del förvaltningsärenden och andra administrativa handlingar förvaras i våra arkiv. Du kommer till en arbetsplats där digitalt arbetssätt och IT-baserat arbete utgör en självklar del av vardagen. Polismyndigheten tillämpar medarbetardrivet utvecklingsarbete som syftar till att öka din delaktighet och ditt inflytande som medarbetare. Som arkivarie får du möjlighet att jobba i en spännande myndighet i en viktig funktion där engagemang, effektivitet och servicekänsla är grundläggande. Arbetsuppgifter Som arkivarie arbetar du med att förvalta, vårda och tillhandahålla arkivbestånden genom att utföra ordnings- och förteckningsarbeten, gallra, delta i leveranser och omflyttningar av material. Att bistå verksamheterna internt med information ur arkiven och utföra sekretessprövningar samt utlämnade av allmän handling är också arbetsuppgifter som ingår. Du är sakkunnig inom arkiv- och dokumenthantering, arbetar med tillsyn och stöd, rådgivning och utbildning i arkivfrågor. Deltagande i nationella och regionala utvecklingsprojekt kan bli aktuellt där arbete med gallringsutredningar och dokumenthanteringsplaner kan ingå. Som arkivarie vid Informationsförvaltning Bergslagen ingår du i en arbetsuppgrupp och har nära samarbete med arkivhandläggare och registratorer. Kvalifikationer Detta är en möjlighet för dig som har: Högskoleexamen med inriktning arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant Erfarenhet av arbete som arkivarie i närtid God kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftningen genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet God förmåga och vana att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Då resor förekommer i tjänsten är B-körkort ett krav Svenskt medborgarskap Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: Erfarenhet av arbete med sekretessprövning Erfarenhet av arbete som arkivarie inom offentlig sektor Kännedom om och förståelse för verksamhetsbaserad arkivredovisning genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet Erfarenhet av att genomföra gallringsutredningar Erfarenhet av arbete med arkiv inom polisen eller rättsväsendet i övrigt Personliga egenskaper: Vi söker dig som är självgående, ansvarstagande och har förmåga att själv strukturera ditt arbete. Du är serviceinriktad och har intresse och vilja att hjälpa andra. Arbetsuppgifterna ställer även krav på hög flexibilitet då snabbt uppkomna arbetsuppgifter kan förekomma, därmed har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är noggrann och har god förmåga att samarbeta. Du ska kunna utföra visst fysiskt ansträngande arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kontaktpersoner Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Annica Lennholm, [email protected] Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Peter Persson, [email protected] Facklig företrädare Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10 SACO, nås via Polisens växel 114 14 SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27 ST, nås via Polisens växel 114 14 Övrig information: Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Arbetsort: Örebro, Falun eller Karlstad Omfattning: Heltid Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Arkivarie Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till [email protected] senast 30 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A612.558/2023 i mailets ärendemening. Vi önskar dokumenten i formaten .doc, .docx eller .pdf. I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar. För fullständig annons och mer information läs mer på https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/2024/april/arkivarie-till-orebro-falun-eller-karlstad/ Varmt välkommen med din ansökan!

16 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Arkivarie till Stadsarkivet

Är du intresserad av att bidra till att utveckla bevarandet och tillhandahållandet av information som Stadsarkivet förvaltar? Gillar du att ge god service och interagera med människor? Då kan detta vara det perfekta jobbet för dig! Vi befinner oss i en spännande fas av utveckling inom Västerås stads och Stadsarkivets informationsförvaltning och söker dig som vill vara en del av denna resa! Hos oss kommer du att ha en roll som är utåtriktad, utvecklande och varierad. Tillsammans med andra expertfunktioner jobbar vi strategiskt med att utveckla och styra hållbar och effektiv informationshantering inom kommunkoncernen. Detta är en viktig del av stadens verksamhetsutveckling och digitaliseringsarbete! Stadsarkivet består av ett team på nio personer som arbetar på uppdrag av arkivmyndigheten. Vi värdesätter samarbete, stöd och öppen dialog mellan kollegor och strävar efter ett positivt arbetsklimat. Vi tror på att ge våra medarbetare förtroende och frihet under ansvar. Förutom en otroligt viktig och spännande tjänst i utveckling erbjuder vi dig även dessa förmåner: • Flextidsavtal • Distansarbete enligt stadens riktlinjer • Friskvårdsbidrag • Upp till 38 dagars semester beroende på ålder och semesterväxling Du kan läsa mer om våra erbjudanden här: Vårt erbjudande som arbetsgivare - Västerås (vasteras.se) Läs gärna mer om stadsarkivet: https://www.vasteras.se/kommun-och-politik/stadsarkivet ARBETSUPPGIFTER Som arkivarie på stadsarkivet kommer du att arbeta med bevarande- och gallringsfrågor, processkartläggning, tolkning av regelverk och vara ett stöd till stadens förvaltningar i de frågorna. Du kan komma att delta i rådgivning gällande upphandlingar och i utvecklingsarbeten och dina kunskaper kan också komma att efterfrågas i projekt kopplat till digitalisering och verksamhetsutveckling. Du kommer även att spela en central roll som kvalificerad handläggare. Det innebär bland annat att du säkerställer att den information som förvaras av Stadsarkivet blir tillgänglig, förvaltas och tillhandahålls. Det innefattar till exempel forskarservice, registrering samt ordnande och förtecknande Vi värdesätter ett nära samarbete med kollegor på andra enheter inom vårt verksamhetsområde och du kan komma att arbeta med enhetsöverskridande frågor och arbetsuppgifter. I vårt team, som består av olika specialistkompetenser, ges du möjligheten att utveckla din egen yrkesroll och delta i utformningen av arbetssätt och metoder. Vi lägger stor vikt vid kontinuerlig kompetensutveckling och ser till att hålla oss uppdaterade inom relevanta områden. Samarbete är en nyckelfaktor för oss, vilket innebär att du även kan delta i andra arbetsuppgifter inom Stadsarkivet och inom det verksamhetsområde vi tillhör och tillsammans stöttar vi varandra i komplexa frågor och utmaningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning varav minst 40p/60 hp i arkivvetenskap. Arbetet kräver god kännedom om lagstiftning inom området samt goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift. Du har god IT-vana och har du arbetat i förteckningssystem som Visual arkiv är det en fördel. Har du tidigare arbetat som arkivarie inom offentlig sektor och har du erfarenhet av att arbeta med verksamhetsstöd och ärendehandläggning ser vi det som meriterande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till någon av kontaktpersonerna nedan. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

15 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
ARKIVARIE

Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och kvalificerad arkivarie som vill bidra till vår kunds arkivfunktion. Som arkivarie hos vår kund kommer du att spela en central roll i hanteringen av deras dokument och information. Du kommer även att vara delaktig för att hantera förfrågningar och säkerställa tillgängligheten av relevant material för interna och externa intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: - Organisera och arkivera dokument och information enligt gällande riktlinjer och standarder. - Genomföra klassificering, katalogisering och indexering av material för att underlätta åtkomst och sökning. - Hantera förfrågningar från olika avdelningar inom organisationen samt externa kunder och intressenter. - Tillhandahålla relevant information eller dokumentation i enlighet med gällande rutiner och sekretessbestämmelser. Om oss JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb! Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att förbättra bland annat vård och omsorg för Sveriges invånare. Här erbjuds ett meningsfullt arbete och kollegor som vill bidra till samhällsutvecklingen. Kvalifikationer - Du har akademisk examen inom arkivvetenskap, informationsvetenskap eller liknande område. - Du har arbetat som arkivarie tidigare. - Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. - Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med arkivsystem och digitala verktyg för dokumenthantering. Personliga egenskaper För att passa i rollen som arkivarie hos vår kund är du självgående och ansvarstagande med förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är flexibel och anpassningsbar med förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera mellan dem. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Tillträde och ansökan Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start enligt överenskommelse och uppdraget förväntas pågå till och med 2025-01-15 med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

8 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Arkivarie till Skolinspektionen i Stockholm

Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn och elever får lika rätt till god utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Varje enskilt barn och elev har rätt att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten består av tre verksamhetsgrenar, tillsyn, kvalitetsgranskning och tillståndsgivning. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! För oss står medborgarens behov och intressen i fokus. Vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Är du en erfaren arkivarie som kan det statliga regelverket? Då har vi ett spännande arbete som väntar på dig! Tillsammans med fyra arkivarier och två registratorer bereds du möjligheten att självständigt utforma arbetssättet. Möjlighet att teckna överenskommelse för distansarbete finns.  Arbetsuppgifter Skolinspektionens arkiv består till stor del av material från myndighetens inspektion och tillståndsprövning. Skolinspektionen är värdmyndighet för Skolväsendets överklagandenämnd och arkivfunktionen sköter det praktiska arkivarbetet åt nämnden. Det finns ett stort allmänintresse kring Skolinspektionens allmänna handlingar. I tjänsten ingår därför utlämnande av allmän handling med tillhörande sekretessprövning i ärenden som överlämnats för arkivering. I tjänsten ingår även att stödja myndigheten i arkivfrågor samt att förvalta myndighetens klassificeringsstruktur, dokumenthanteringsplan och övriga arkivredovisning. Du kommer även att vara delaktig i projekt rörande vidareutveckling av myndighetens e-arkiv samt göra gallringsutredningar. Arbetet innefattar även löpande arkivuppgifter så som att arkivera samt vårda, ordna och förteckna.  Arbetet innefattar även att vid behov stödja registraturen med posthantering, diarieföring och kontakt med allmänheten.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har • Högskoleutbildning med minst 60 poäng inom arkivvetenskap eller annan arbetslivserfarenhet som Skolinspektionen bedömer likvärdig • Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom arkivområdet • Goda kunskaper, både teoretiska och praktiska, om regelverk inom arkivområdet/god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar • Förmåga utifrån erfarenhet använda strategiska perspektiv inom arkivkunskapen Det är meriterande om du har: • Erfarenhet avseende utlämning av allmän handling inklusive sekretessprövning enligt offentlighets- och sekretesslagen • Erfarenhet av arkivrelaterat arbete inom offentlig sektor • Arbetslivserfarenhet från statlig myndighet Dina egenskaper Som arkivarie behöver du ha en utpräglad ansvarskänsla för arbetsuppgifterna, ett noggrant, strukturerat arbetssätt och god dokumentationsförmåga. Du har en förmåga att snabbt förstå sammanhang i olika verksamheter och du har ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga och att du på ett lättillgängligt sätt kan uttrycka dig i tal och skrift. Dessutom behöver du ha en god samarbetsförmåga och vara serviceinriktad samt lojal vilket kräver att du agerar utifrån myndighetens policyers, riktlinjer och  rutiner. Vi värdesätter hög flexibilitet utan att ge avkall på kvaliteten i arbetet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Tjänsten är en heltidstjänst, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Ansökan Klicka på knappen ansök nedan, bifoga personligt brev och cv med bild. Sista ansökningsdag är den 29 april, 2024. Ansökan har dnr SI 2024:2867. Kontaktpersoner För upplysningar, kontakta HR-chef Ann Stadberg, för frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR-partner Mary Cairns eller Kristin Annerstedt, fackliga företrädare Birger Österberg, Saco och Mattias Friström, OFR/S. Samtliga nås via växeln 08 586 080 00.     Inför rekryteringen har Skolinspektionen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring, vi undanber oss därför kontakt från försäljare.

8 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Regionarkivarie sökes till Regionkansliet

Om tjänsten Som regionarkivarie kommer du att vara en viktig kugge i arbetet med regionens informations-förvaltning, där du förväntas bidra med ökad kompetens inom området. Tillsammans med regionens övriga arkivarier arbetar du med att utveckla regionens digitala och analoga arkiv- och informationshantering. Du hjälper till i arbetet med att ta fram och förvalta styr- och stöddokument och stöttar förvaltningarna i deras arbete med informationshanteringsplaner. Periodvis kan även arbete med utlämnande av allmän handling och förteckningsarbete förekomma. Region Halland arbetar mot en ökad digitalisering på ett flertal områden. Inom Regionarkivet pågår just nu ett spännande utvecklingsarbete mot ökad digital arkiv- och informationshantering, där regionens digitala slutarkiv spelar en viktig roll. Om arbetsplatsen Tjänsten är placerad på Regionarkivet på kanslienheten vid Regionkontoret i Halmstad. Vid kansliet hanteras regionstyrelse och regionfullmäktige samt ett antal av regionens nämnder och externa samarbeten. Vid kansliet finns också regionens arkivenhet (Regionarkivet), diarium, juristenhet och patientnämnd. Kansliet har kontakt med alla delar i organisationen och fungerar som ett nav i regionens styrning och ledning. Kollegiet präglas av en samarbetsanda där vi gemensamt arbetar för regionens bästa. Kvalifikationer Du som söker har högskoleutbildning inom arkivvetenskap, 60 hp (40p enligt gamla systemet) samt några års arbetslivserfarenhet som arkivarie. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta strategiskt med arkivering och informationshantering är det en fördel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en offentligt driven organisation som styrs av politiska beslut. Vi söker dig som har förmåga att skapa engagemang och intresse kring arkiv- och informationshanteringsfrågor. Självfallet har du god samarbetsförmåga, du arbetar gärna i team och har lätt för att skapa och vårda goda relationer. Samtidigt har du god förmåga att arbeta självständigt och driva dina egna processer. Du är bra på att kommunicera i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Varmt välkommen med din ansökan! Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.  Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

5 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Teknisk Arkivarie - Dokumentsamordnare

Dokumentera är ett framgångsrikt konsultföretag specialiserat på att analysera, skriva och organisera teknisk information och dokumentation. Som medarbetare hos oss har du marknadens bästa tekniska skribenter och dokumentsamordnare som kollegor. Du jobbar med intressanta uppdrag hos våra framgångsrika kunder. Vi har korta beslutsvägar, högt i tak och växer och utvecklas med dina idéer. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder med kvalitativ teknisk information för både externt och internt bruk. Vi skapar fungerande rutiner och processer för dokumentproduktion enligt våra kunders behov och önskemål. Sedan Dokumentera startade sin verksamhet år 2007 har vi jobbat med ett stort antal nöjda kunder varav del flesta är stora, svenska företag i många olika branscher. Som konsulter är våra kunders dokumentation och information vår kärnverksamhet. Teknisk förståelse och erfarenhet är viktigt likaväl som lyhördhet, social kompetens, en inre drivkraft, nyfikenhet samt ett intresse för kundens behov. Nu söker vi en Arkivarie med erfarenhet av teknisk dokumentation. Vårt kontor ligger på Skeppsholmen, uppdraget kan utföras på kundens kontor, vårt kontor eller hemifrån. Som teknisk arkivarie arbetar du ofta med både teknisk dokumentation och allmänna handlingar. Du ansvarar för att på ett systematiskt, enhetligt och resurseffektivt sätt leda arbetet med att identifiera, sortera, förteckna, strukturera och arkivera dokumentationen som ingår i arbetet. Du följer och reviderar vid behov kundens arkiv- och gallringsplan och har vana av att tolka och tillämpa såväl extern (lag) som intern kravställning (regler och policy). För att få en bra helhetsbild av din funktion i dokumentationens livscykel tror vi att du behöver ha arbetat med både registratur/diarie och med teknisk dokumentation i projektfas, till exempel som dokumentsamordnare i anläggningsprojekt. Vidare ansvarar du för att: Klargöra, skriva och följa upp arkivplan, gallringsplan och checklistor enligt behov. Uppdatera eller skapa instruktioner efter behov. Tidsplanera ditt arbete. Kommunicera med informationsägare och övriga intressenter. Stödja användare av dokumentationen och hela tiden optimera arbetssätt och processer. Vi söker dig som: Är utbildad arkivarie alternativt har arbetat minst 1 år som arkivarie och är insatt i kravställning och offentlighetsprincipens tillämpning. Har erfarenhet av att jobba med administration av teknisk anläggningsdokumentation. Har erfarenhet av projektarbete och samordning. Är strukturerad, noggrann och drivande. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Är duktig på att kommunicera och informera både internt och externt. Rollen innebär många kontaktytor, både med kunder och leverantörer. Är ödmjuk, prestigelös och lösningsorienterad. Vill jobba som konsult, i ett bolag med en sund värdegrund, positiv anda och stor gemenskap. Meriterande är: Erfarenhet av säkerhetsklassat arbete. Teknisk eftergymnasial utbildning. Erfarenhet av större industriprojekt med många intressenter. Erfarenhet av att leda och driva projekt, gärna inom energisegmentet. Branscherfarenhet från olika tekniska miljöer. Erfarenhet som konsult. Erfarenhet av digitaliseringsprojekt. Känner igen dig i beskrivningen? Skicka in din ansökan genom att fylla i formuläret till vänster. Skriv in ditt personliga brev i avsett fält eller bifoga ett brev tillsammans med ditt cv. Gör det redan idag! Har du frågor? Slå en signal till Mette Andersson på 079-066 18 35. Vi rekryterar löpande.

19 mars 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024