Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Sök bland 17 lediga jobb som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd och börja ditt nya yrkesliv idag!
Har du ett öga för detaljer och gillar att lösa praktiska problem? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en fastighetsvärd till en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget beräknas pågå under perioden 5 maj t.o.m. 30 juni 2025. Uppdraget sker på plats hos kunden i Stockholm och bedrivs till största del ute bland kundens fastigheter. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är självgående samt har erfarenhet av arbete som fastighetsvärd. Du kommer att utföra enklare reparationer i lägenheter och gemensamma utrymmen samt arbeta med fyra andra fastighetvärdar och två förvaltare. Arbetsuppgifterna varierar och kan till exempel inkludera byte av kökskranar, montering av gardinskenor och utbyte av låscylindrar. Dina kvalifikationer Gymnasial utbildning, gärna med inriktning inom fastighet eller liknande Erfarenhet av tidigare arbete som fastighetsvärd Har social kompetens då mycket av arbetet innebär att besöka kundens hyresgäster Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-04-29. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker en till medarbetare till vårt utsideteam med start snarast till och med slutet av september Tjänsten är på 75 procent Det passar dig som gillar att jobba fysiskt, utomhus oavsett väder. Du är händig och gillar att hitta lösningar. Du behöver ha körkort och det är ett plus om du har kort för motorsåg och röjsåg. Du behöver kunna köra åkgräsklippare och köra traktor Arbetsuppgifterna innefattar bla trädgård, sophantering och underhåll av området och fastigheter Det är en fördel om du har har erfarenhet av liknande uppgifter. Schemat ligger rullande och innefattar även helger och kvällar, arbetspassen varierar från tidig morgon till kvällspass. OBS ! Endast digital ansökan via https://galohavsbad.se/om-oss/jobba-pa-galo/ Gålö Havsbad är säsongsöppen resort (april till oktober) 3,5 söder om Stockholm. Vi ligger mitt i vacker naturreservat, precis vid havet och en av skärgårdens längsta stränder. Här finn stugor, glampingtält, camping, konferens och möteslokaler, restaurang, butik, aktiviteter mm., har kollektivavtal och är medlemmar i Svensk Camping, Visita och Camping Mälardalen Gotland. Gålö Havsbad, har varit i samma ägo sedan 2004 Läs mer om oss här www.galohavsbad.se Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Karlskrona som kommun växer, och det gör vi på Karlskronahem också. Nu utökar vi vårt bovärds- och reparatörsteam med en vitvarureparatör/installatör. I denna roll blir du en viktig del av vårt team och bidrar till att säkerställa en trygg och fungerande boendemiljö för våra hyresgäster. Du kommer att arbeta med reparation, installation och service av vitvaror i våra fastigheter och ha en direkt påverkan på hyresgästernas vardag genom att leverera en högkvalitativ service. Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren och skicklig vitvarureparatör/installatör som vill bli en del av vårt team och bidra till en trygg och smidig serviceupplevelse för våra hyresgäster. Du kommer att arbeta med reparation, installation och service av vitvaror i våra fastigheter. Som vitvarureperatör/installatör på Karlskronahem rapporterar du till servicechefen. I rollen ingår att: Diagnostisera och åtgärda fel på vitvaror. Utföra byten, reparationer och installationer samt hantera garantiärenden. Ge hyresgäster råd om användning och underhåll av vitvaror. Beställa och hantera reservdelar. Dokumentera utförda arbeten. Följa säkerhetsföreskrifter och arbetsrutiner. Arbeta tillsammans med kollegor inom Karlskronahem för att bidra till en smidig och effektiv verksamhet. Är du den vi söker? Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och självgående. Du har en teknisk förståelse och en problemlösande inställning. Ditt arbete påverkar våra hyresgästers vardag, därför är kundbemötande och engagemang viktigt. Vi ser att du har: Erfarenhet av reparation och installation av vitvaror. Teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet. Elbehörighet B. Förmåga att läsa och förstå tekniska manualer. B-körkort. Datorvana och systemkompetens. God fysisk förmåga, då arbetet kan vara fysiskt krävande. God förmåga att arbeta självständigt och i team. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Urval sker löpande Vi behandlar ansökningarna allt eftersom de kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Omfattning: Heltid, provanställning Start: Enligt överenskommelse Ort: Karlskrona Som en del av Karlskronahem är du med och gör skillnad – varje dag. Ditt engagemang påverkar bolaget, vårt resultat och våra hyresgäster. Vi är cirka 45 personer på arbetsplatsen som tillsammans bygger och formar Karlskronahem, samtidigt som vi bidrar till Karlskronas utveckling.
Vill du bli en del av vårt team på Bostaden som av hyresgästerna har utsetts till Sveriges bästa hyresvärd? Hos oss får du jobba tillsammans med engagerade och inspirerande kollegor som varje dag skapar positiva upplevelser och ger förstklassig service. Har du ett genuint intresse för god service och att skapa trygga och trivsamma boendemiljöer för våra hyresgäster? Då kan du vara den kvartersvärd vi söker till vårt team. Vi erbjuder dig goda förmåner samt en arbetsplats där du har goda möjligheter att utvecklas. Arbetsbeskrivning: Våra kvartersvärdar har dagligen många kontakter med kunder vid felanmälningar, frågor samt vid in- och utflyttning. Kvartersvärdens uppgifter består även av besiktningar, enklare reparationer, sandning, snöskottning, störningsärenden samt översyn av gemensamma utrymmen till exempel soprum, tvättstugor, vindsförråd, källare och utemiljö. Administration i form av kontering av fakturor, beställningar och prognosarbete ingår. Arbetet är i hög grad självständigt. Kompetensprofil: Du bör ha gymnasiekompetens och du ska kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är en merit. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceinriktat arbete. Personliga egenskaper: Din personlighet är betydelsefull för tjänsten som kvartersvärd. Du ska tycka om att möta människor, gilla problemlösning och tåla stress. Som person är du, engagerad, strukturerad, har god samarbetsförmåga och viss praktisk förmåga. Du bör utstråla trygghet inte minst eftersom kvartersvärden ibland måste fatta obekväma beslut. Bostaden strävar efter en bred och blandad personalgrupp när det gäller kön, ålder och etnisk bakgrund. Är du intresserad: Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar normalt provanställning. Välkommen att söka jobbet senast den 20 maj. Urval och intervjuer kan ske löpande och platserna kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skynda dig in med din ansökan! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kommer att omfattas av en bakgrundskontroll. För mer information om tjänsten kontakta gärna någon av oss: Monika Larsson, områdeschef, 090-17 75 72 Malin Höber, HR-specialist, 090-17 76 41 Magnus Petersson, Fastighetsanställdas förbund, 070-331 02 58 Eftersom vi inför rekryteringsarbetet har tagit ställning till rekryteringskanaler vill vi inte att mediesäljare, rekryteringssajter och liknande kontaktar oss.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du serviceinriktad, praktiskt lagd och vill ha ett omväxlande arbete med mycket kundkontakter och stort eget ansvar? Är du ansvarsfull och kreativ problemlösare? Då kan tjänsten som fastighetsvärd på Huge vara rätt för dig! PerformIQ söker för kunds räkning en fastighetsvärd. I tjänsten ansvarar du och sköter kontakten mot hyresgäster, hanterar felanmälningar, beställningar samt utför enklare reparationer. I rollen kommer du även att: · Ansvarar för att planering, rondering och att förbättringar genomförs i och utanför fastigheterna · Ansvarar för genomförande av lägenhetsbesiktningar · Åtgärdar fel i och utanför fastigheterna för att fastigheternas funktioner upprätthålls · Avrop, uppföljning och kontroll av entreprenörer och leverantörer · Kontroll och godkännande av inkommande fakturor Varje morgon utgår man från områdeskontoret i Huddinge för att sedan bege sig ut till sitt ansvarsområde. Personprofil Vi söker dig som har god kompetens inom yrket, är noggrann, serviceinriktad och har ett stort intresse för fastigheter. Vidare är du initiativrik, har ett bra ordningssinne och tidigare erfarenhet av praktiskt arbete samt vana att genomföra besiktningar. Med andra ord är du som ansöker en självgående fixare som känner en tillfredsställelse av att ha ordning och reda omkring dig samt brinner för att bygga relationer och kundmöten. Vidare ser vi att du har B-körkort. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom fastighetsbranschen, som snickare, VVS eller elektriker. Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift. Övrigt Start: Omgående, oktober Omfattning: Heltid, vikariat tills sommaren med chans till övertag eller förlängning Arbetstid: Mån-tors 07.30-17.00, fre 07.30-12.00 Plats: Huddinge Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vår kund. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina egna dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se Sökord: Kundvärd, Bovärd, Fastigheter, Fastighetsvärd
Föreningen Blomsterfonden är en ideell förening som arbetat för hem och vård åt äldre sedan 1921. Föreningen äger, uppför, förvaltar och driver seniorbostäder samt vård- och omsorgsboenden. Blomsterfonden äger och förvaltar seniorboenden med upplåtelseform hyresrätt och biståndsbedömda vård- och omsorgsboenden. Utöver boendet erbjuder Blomsterfonden social verksamhet, hemtjänst och hushållsnära tjänster (RUT) till sina hyresgäster. All verksamhet bedrivs i första hand i egna fastigheter med egen förvaltning. Vi finns i Stockholms län i områdena Älvsjö, Södermalm, Vasastan, Norrmalm och Djursholm. Totalt förvaltar vi ca 1300 lägenheter. I Rödabergsområdet i Vasastan finns Blomsterfondens äldsta fastigheter. Byggnaderna som uppfördes 1926 inrymmer 104 hyresrättslägenheter i varierande storlek från 1 rum och kök till 3 rum och kök. På Körsbärsvägen nära Roslagstull på Norrmalm med fantastisk utsikt över takåsarna har Blomsterfonden en fastighet uppförd på 30-talet. Byggnaden inrymmer 75 hyreslägenheter med varierande storlek från 1 rum och kök till 2 rum och kök. För dessa två områden söker vi nu en bovärd. Som bovärd på Blomsterfonden har du daglig kontakt med våra hyresgäster och representerar Blomsterfonden i dessa sammanhang. Vi värnar mycket om våra hyresgäster och strävar efter att tillhandahålla god service. Bovärdens bidrag till detta är viktig.Som bovärd kommer du hantera inkomna felanmälningar vilket omfattar bland annat reparationer och underhåll samt ansvar för att dessa åtgärdas. Bovärden utför reparationer i den mån som är möjligt alternativt beställer åtgärder genom våra avtalade entreprenörer. Du sköter också den löpande tillsynen och skötseln av fastigheterna och dess allmänna utrymmen samt tillsynen av de tekniska installationerna. Vidare ansvarar du för att de myndighetskrav som finns följs, till exempel systematiskt brandskyddsarbete enligt dokumentation. I rollen ingår också administration i form av registrering av felanmälningar mm.Du rapporterar till fastighetsförvaltaren.Det kan även förekomma uppdrag i Blomsterfondens övriga fastigheter. Under semesterperioder eller sjukdom hjälper bovärdarna varandra på olika anläggningar. Vad erbjuder vi dig? Vi vill att våra anställda ska trivas, känna sig trygga och utvecklas hos oss. Blomsterfonden tillämpar kollektivavtal där du omfattas av tjänstepension. Utöver detta har du rätt till årligt friskvårdsbidrag. Som anställd har du möjlighet att påverka din utveckling genom kurser relevanta för dina arbetsuppgifter samt nära dialog och samarbete med din chef. KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet inom fastighetsskötarområdet, har ett tekniskt kunnande, erfarenhet av och passion för god kundservice samt vana att hantera administrativt arbete.Som person har du ett trevligt bemötande, är självgående, strukturerad, ansvarsfull, initiativrik, trivs med ordning och reda samt har en förmåga att se vad som behöver göras. Du kan också hantera arbetstoppar.Erfarenhet krävs. Du bör ha en bygg- eller fastighetstekniks utbildning eller ha dokumenterade kunskaper som motsvarar detta, samt minst 5 års erfarenhet av liknande arbete. Meriterande är erfarenhet eller utbildning inom el och VVS samt vana att samarbeta med entreprenörer. Det är viktigt att du talar och skriver svenska obehindrat samt har en god kommunikativ förmåga. Du bör ha grundläggande kunskaper i Microsoft Office samt erfarenhet av att använda vanligt förekommande system inom området. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.
Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 700 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet. Läs gärna mer om oss på kbab.se Beskrivning Är du praktiskt lagd och brinner för att skapa trivsamma och välskötta fastigheter och boendemiljö? Då kan rollen som fastighetsvärd hos KBAB vara något för dig! Fastighetsvärdens fokus är att hålla fastigheter och utemiljö välvårdade och tillgängliga med målet att våra hyresgäster att uppleva trivsel, trygghet och vilja bo kvar. Som fastighetsvärd tillhör du vår avdelning fastighetsförvaltning och arbetar i ett av våra sex bovärdsteam som är spridda över Karlstads olika stadsdelar. Du arbetar i ett team med ca 6-10 personer som antingen har rollen som kundvärd eller fastighetsvärd. Arbetsuppgifter För samtliga medarbetare inom bovärdsteamen gäller att man har ett helhetsansvar för teamets uppdrag vilket innebär att man bidrar där det behövs. Uppdraget är dels att hålla byggnader och utemiljö välvårdade och tillgängliga, dels att ta hand om hyresgästen och leverera en kvalitativt god kundvård. Rollen innebär att vara bolagets främsta representant och ansikte gentemot hyresgästerna och ett ansvar för en ren, trivsam och säker miljö kring våra fastigheter. Alla i teamet ska oavsett roll vid behov kunna utföra exempelvis följande arbetsuppgifter: - Hantera inkomna ärenden som boendefrågor, felanmälan och frågor via jouren. - Ta emot spontana kundärenden, guida kunden rätt och återkoppla till kund. - Bemanna telefon- och öppettider. - Rapportera underhållsbehov i fastigheterna och dokumentera. - Delta i planering, genomförande och uppföljning av projekt i området. - Delta i snöröjning och sandning samt snöberedskap. - Hålla ordning i interna gemensamma utrymmen (kontor, besöksytor, förråd, undercentraler, garage osv). - Bidrar till och delta i aktiviteter inom ramen för bolagets bostadssociala åtaganden. Det innebär att medverka i boendedialog, i trivsel- och trygghetshöjande åtgärder och i brottsförebyggande och vräkningsförebyggande arbete. Fastighetsvärdens ansvarsområde Fastighetsvärden särskilda ansvarsområde är att alla lägenheter, lokaler, gemensamma utrymmen, förråd och fordonsplatser är i gott skick och har full funktion. Rollen innebär ansvar för en ren, trivsam och säker miljö i och kring våra fastigheter. Fastighetsvärden har även ansvar för teamets fordon och maskiner. Arbetet utförs i nära samverkan med KBAB:s övriga roller och funktionella specialister inom olika ansvarsområden. Fastighetsvärdens huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Löpande skötsel och tillsyn av våra fastigheter både in- och utvändigt kopplat till områden som bygg, VA, värme, luft, el, kommunikationssystem, hissar och utemiljö. - Felanmälningar – genom att själv åtgärda eller beställa tjänst. - Bevaka möjliga vattenskador i samband med besök eller vid felanmälan och göra en första bedömning och åtgärder utifrån den. - Reparationer och oplanerat underhåll av mindre karaktär. - Utemiljöarbete i form av löpande skötsel och tillsyn (städning, trädgårdsskötsel, lekplatser, mark och markutrustning) samt medverka i olika utemiljöprojekt. - Avfallshantering genom att utöva tillsyn samt hålla rent och snyggt. - Hantering av fastighetsnycklar, larm och låssystem. - Beställning av varor och tjänster kopplat till fastigheterna. - Medverka vid nyproduktionsprojekt för att säkerställa en effektiv förvaltning och samt trygghet och trivsel - Utföra ronderingar kopplat till fastigheterna och utemiljön. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning exempelvis inom bygg- och anläggning, el- och energi eller VVS alternativt annan bakgrund som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från likande praktiska arbetsuppgifter dvs praktisk och teknisk kunskap om fastighetsskötsel (fastigheter och utemiljö). Du har kunskap kring fordon och maskiner som används vid fastighetsskötsel. B-körkort (manuell) krävs. Du har erfarenhet av arbete med kundkontakter och där man självständigt fått planera sitt arbete. Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt även har goda kunskaper i engelska. Goda IT-kunskaper och vana av digitala arbetssätt i olika system och verktyg krävs. För att lyckas som fastighetsvärd behöver du vara duktig på att kommunicera med olika människor och skapa förtroendefulla relationer till såväl hyresgäster som medarbetare och andra aktörer. Du tar självständigt ansvar för de arbetsuppgifter som ingår i din roll, där du även ser till de gemensamma målen för verksamheten. Du har god förmåga att ställa om under arbetsdagen utifrån ändrade förutsättning och att vara flexibel är därför något du med lätthet kan förhålla dig till. Att samarbeta med andra ser du som en självklarhet, du har god samarbetsförmåga och agerar på ett sätt som bidrar till helheten. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Karlstads Bostads AB, KBAB, ägs av Karlstads kommun. Vi äger och förvaltar cirka 7 700 lägenheter och lokaler i Karlstad. Vi är cirka 120 medarbetare som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. Förutom professionalism, delaktighet och engagemang värdesätter vi jämställdhet och mångfald och de kvaliteter det tillför arbetslivet. Läs gärna mer om oss på kbab.se Beskrivning Vill du vara med och skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster? Då kan rollen som kundvärd hos KBAB vara perfekt för dig! Kundvärdens fokus är att ta hand om våra hyresgäster - från inflyttning till utflyttning - och leverera en god kundvård med målet att få hyresgäster att uppleva trivsel, trygghet och att vilja bo kvar. Som kundvärd tillhör du vår avdelning fastighetsförvaltning och arbetar i ett av våra sex bovärdsteam som är spridda över Karlstads olika stadsdelar. Du arbetar i ett team med ca 6-10 personer som antingen har rollen kundvärd eller fastighetsvärd. Arbetsuppgifter För samtliga medarbetare inom bovärdsteamen gäller att man har ett helhetsansvar för teamets uppdrag vilket innebär att man bidrar där det behövs. Uppdraget är dels att hålla byggnader och utemiljö välvårdade och tillgängliga, dels att ta hand om hyresgästen och leverera en kvalitativt god kundvård. Rollen innebär att vara bolagets främsta representant och ansikte gentemot hyresgästerna och ett ansvar för en ren, trivsam och säker miljö kring våra fastigheter. Alla i teamet ska oavsett roll vid behov kunna utföra exempelvis följande arbetsuppgifter: - Rapportera underhållsbehov i fastigheterna och dokumentera ärenden/fastighetsdokumentation löpande. - Delta i planering, genomförande och uppföljning av projekt i området. - Delta i snöröjning och sandning samt snöberedskap. - Arbete med vår utemiljö. - Hålla ordning i interna gemensamma utrymmen som kontor, besöksytor, förråd, undercentraler, garage och liknande. Kundvärdens ansvarsområde Kundvärdens särskilda ansvarsområde är att ta hand om hyresgästen - från inflyttning till utflyttning. Kundvärden säkerställer kundkontakten i respektive område och ansvarar för att ta emot och möta kunden i alla frågor kring boendet. Kundvärden bidrar till och deltar i aktiviteter inom ramen för bolagets bostadssociala åtaganden. Det innebär att medverka i boendedialog, i trivsel- och trygghetshöjande åtgärder och i brottsförebyggande och vräkningsförebyggande arbete. Arbetet utförs i nära samverkan med KBAB:s övriga roller och funktionella specialister inom olika ansvarsområden. Kundvärdens huvudsakliga arbetsuppgifter är: - Kundintroduktion i form av exempelvis visningar och nyckelhantering. - Hantera beställning av mindre åtgärder i lägenheter efter besiktning och säkerställa att dessa blir utförda av fastighetsvärd eller entreprenör. - Hantera kundärenden genom att bemanna telefon- och besöksfunktion, svara på boendefrågor och hjälpa kunder med kundval. - Ansvar för information till hyresgästerna som lappar, trapphustavlor, brev, skyltning och liknande. - Anordna och delta i kundaktiviteter. - Ta hand om uthyrning och skötsel av mötesplatser och gästlägenheter. - Utföra arbetsuppgifter kopplat till ordning och trygghet. Exempelvis i form av att hantera störningsärenden genom dialog med hyresgäster och vid behov säkerhetsutvecklare samt att dokumentera ärenden. - Säkerställa att det finns städutrustning i tvättstugor och är ordning på parkeringar. - Hantera skadegörelse och klotter. - Göra hembesök och rapportera eventuella avvikelser. - Samordna och genomföra samtal kring kundundersökningar och boendedialoger i samarbete med kundrelationssamordnare. - Hantera avslutsprocess inklusive nyckelhantering. - Vid behov medverka vid vräkning. Kvalifikationer Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning alternativt annan bakgrund som vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från likande arbetsuppgifter dvs erfarenhet från servicearbete med mycket kundkontakter och där man självständigt fått planera sitt arbete. Du är praktiskt lagd med förmåga att lära dig utemiljöarbete och hantering av fordon och maskiner kopplat till det. Du behöver därför ha B-körkort (manuell). Arbetet kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt även har goda kunskaper i engelska. Mycket goda IT-kunskaper och stor vana av digitala arbetssätt i olika system och verktyg krävs. Som kundvärd är du skicklig på att kommunicera med olika typer av människor och du kan därmed anpassa din kommunikation efter situation och mottagare. Det är viktigt att du har en hög integritet och alltid agerar professionellt i din yrkesroll – även i krävande situationer. Du tar självständigt ansvar för de arbetsuppgifter som ingår i din roll, där du även ser till de gemensamma målen för verksamheten. Du har god förmåga att ställa om under arbetsdagen utifrån ändrade förutsättning och att vara flexibel är därför något du med lätthet kan förhålla dig till. Att samarbeta med andra ser du som en självklarhet, du har god samarbetsförmåga och agerar på ett sätt som bidrar till helheten. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, ett öga för detaljer och förmågan att vara serviceinriktad och skapa goda relationer? Vill du ha en tjänst med omväxlande arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem! Om tjänsten Vi på Kalmarhem söker nu en besiktningsman till vår kundserviceavdelning där du blir en viktig del i vårt team. Dina arbetsdagar kommer till största delen bestå av att besikta och kvalitetssäkra våra bostäder så att de upprätthåller rätt standard för Kalmarhems fastigheter utifrån gällande krav, lagar och regelverk. Som besiktningsman på Kalmarhem samverkar du med såväl interna såväl som externa funktioner för att få det dagliga arbetet att fungera så bra som möjligt och att den information som uppstår vid besiktning förmedlas vidare till rätt instans. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: Besiktningar av lägenheter Genomföra underhållsbeställningar och åtgärdsbeställningar Genomföra kvalitetskontroller efter utfört underhåll Hålla sig uppdaterad och följer ramarna inom angiven budget Administrativa uppgifter så som fakturamottagning och uppdatering av ritningar En viktig del av arbetet är att ge service till våra kunder och en god kommunikativ förmåga samt ett pedagogiskt förhållningssätt är viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen. För att kontinuerligt kunna mäta vår kvalité både vad gäller utfört arbete och våra kunders nöjdhet använder vi oss av vår Kundbarometer. Vem är du? För att trivas i tjänsten som besiktningsman tror vi att du är en lösningsorienterad person med sinne för struktur och detaljer. Som person trivs du med ett självständigt arbete likväl som att arbeta i team. Du är serviceinriktad och har ett analytiskt förhållningssätt som kommer hjälpa dig att fatta beslut i din arbetsvardag. Du har ett driv att testa nya arbetsmetoder för att utveckla din roll. Du trivs med att möta människor och värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter, och framför allt till våra kunder. För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer: Erfarenhet från fastighetsbranschen Minst gymnasieutbildning, gärna med praktisk inriktning som exempelvis VVS, snickeri eller el alternativt annan för tjänsten relevant utbildning En förkärlek för system och teknik som kommer ge dig en hög framkomlighet i ditt arbete Förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar Det är meriterande om du tidigare har arbetat med besiktningar B-körkort är ett krav. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som besiktningsman. Välkommen med din ansökan!
Vi på Future People söker en besiktningsvärd till vår kund i Farsta. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vi söker dig som vill kliva in i rollen som biträdande förvaltare under en period då ordinarie medarbetare arbetar med andra uppgifter. Här får du chansen att arbeta i ett engagerat och samarbetsinriktat team där du gör skillnad för hyresgästerna varje dag! Du blir en del av ett team med cirka 15 kollegor där samarbete kring lägenheter och hyresgäster är i fokus. Vi värdesätter en öppen dialog, hjälpsamhet och en vilja att bidra till god service och kvalitet. Om rollenSom biträdande förvaltare hos oss ansvarar du främst för att genomföra avflyttningsbesiktningar av hyreslägenheter och hantera det administrativa arbetet kring dessa. Du kommer att: - Utföra avflyttningsbesiktningar och upprätta protokoll (även vid inflytt samt för att definiera HLU-status). - Bedöma kostnadsansvar och hantera fakturering vid överslitage. - Beställa och följa upp åtgärder efter besiktning. - Arbeta i systemstödet Fast2 – uppdatera ärenden, skapa fakturaunderlag, hantera bostadsanpassningar och diarieföring. - Samverka med kollegor inom organisationen, till exempel förvaltare, husvärdar och entreprenörer. - Vara behjälplig vid garantiärenden. Krav för tjänsten: - Eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet eller motsvarande erfarenhet. - Tidigare erfarenhet av avflyttningsbesiktningar eller likvärdiga uppgifter. - B-körkort. - God kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift. Du behöver även kunna kommunicera på engelska eller annat språk vid behov. - God datorvana, framförallt i Officepaketet. Meriterande: - Erfarenhet av LOU. - Kunskap i Fast2 eller liknande fastighetssystem. Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: 50-70% till den 31/12-2025 med möjlighet till förlängning Start: 23/4-2025 Sista ansökningsdagen: 22/4-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb