Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd

Sök bland 25 lediga jobb som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd och börja ditt nya yrkesliv idag!

Bovärd

Willhem söker bovärd till Eskilstuna Är du händig och genuint intresserad av att hjälpa människor? Trivs du dessutom med ett praktiskt jobb med en liten del administration? Då är detta tjänsten för dig! Willhem Mälardalen behöver en ny bovärd till teamet. Din huvuduppgift som bovärd är att under ledning av förvaltaren ansvara för fastighetsskötseln samt att vårda och utveckla våra relationer med hyresgästerna. Du kommer att utgå från våra nya fräscha lokaler i Eskilstuna och ansvara för ett fastighetsbestånd på orten. Det finns ett nära samarbete mellan teamen i Eskilstuna och Västerås och emellanåt kommer du att stötta dina kollegor i Västerås. Främst jobbar vi med hyreslägenheter men i Eskilstuna har vi även en hel del kommersiella lokaler. Vi har ett blandat fastighetsbestånd i Eskilstuna med en mix av allt från sekelskiftesfastigheter till nyproduktion. I dina arbetsuppgifter ingår: skapa och upprätthålla en bra relation till hyresgäster och rapportera hyresgästsynpunkter utföra rondering i ditt fastighetsområde utföra besiktningar vid av- och inflyttning planering och utförande av reparationer och löpande underhåll hantera serviceanmälan, klagomål och reklamationer samt att återkoppla till hyresgästen beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete utföra tillsyn av ventilations-, värme och elsystem i våra fastigheter dokumentation av ärenden och fakturakontroller i våra datasystem Vem är du? Vi söker dig som har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot, eller påbyggnad inom, teknik och/eller fastighet. Du är en händig problemlösare med kunskap och erfarenhet inom minst några av områdena, VVS, lägenhetsbesiktning, SBA, ronderingsarbete eller el. Vidare har du erfarenhet av kundnära fastighetsarbeten. Du bör ha god vana av att arbeta i datasystem och B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som bovärd styr du mycket över din tid så vi söker dig som är ansvarsfull och som kan prioritera. Du har ett stort driv och får gärna komma med idéer om hur vi kan förbättra i ditt område. Din förmåga att arbeta självständigt är god men du fungerar lika bra i grupp och vi lägger stor vikt vid samarbete och att hjälpas åt. Vårt mål är att leverera den bästa servicen till våra hyresgäster och där kommer du att ha en nyckelroll. En förutsättning för att trivas är därför att du är servicemedveten och tycker om kundkontakt. Willhems erbjudande Hos Willhem välkomnas du till ett nyskapande bostadsbolag som kännetecknas av en framåtsträvande och hjälpsam kultur. Du kommer att ingå i ett mindre team med engagerade kollegor där samarbete och trivsel på jobbet står högt i kurs. Vi erbjuder förmåner som tex. friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag. Ansökan: Välkommen med din ansökan senast den 1 maj via: http://jobb.willhem.se/ Urval kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att söka! Har du några frågor om tjänsten ber vi dig kontakta Fastighetschef Ulrika Sand via mail: [email protected] eller Områdeschef Magnus Wahlström via mail: magnus.wahlströ[email protected] Innan erbjudande om anställning genomförs en bakgrundskontroll innehållande rättslig och ekonomisk bakgrund. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse Arbetstid: Heltid Lön: Fast lön På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Huvudkontoret ligger i Göteborg och drygt 280 personer arbetar idag hos Willhem. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 57 miljarder och ägare är Första AP-fonden. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på story.willhem.se

16 april 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Kvartersansvarig sökes på heltid till Helsingborgshem!

Är du en driven och serviceinriktad person med ett intresse för teknik och reparation? Då kan vi ha rollen för dig! Helsingborgshem är en modern bostadsleverantör med över 12 000 hyreslägenheter i över 30 olika bostadsområden. Som en viktig del av Helsingborgs Stad är Helsingborgshems roll central för stadens tillväxt och attraktivitet för en mångfald av invånare. De strävar efter att skapa bostäder, kvarter och tjänster som passar olika livsstilar och behov, med målet att våra hyresgäster ska vara stolta över sin bostad, sitt område och sin stad. De är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt strävar efter att förverkliga våra kunders drömmar om hemmet, både idag och imorgon. För mer information, besök www.helsingborgshem.se. Om rollen: Som kvartersansvarig är det av största vikt att du ser till att fastigheterna är hela, rena och välunderhållna. Din uppgift är att leverera den bästa boendeupplevelsen till Helsingborgshems hyresgäster och att dagligen vara i kontakt med hyresgäster, entreprenörer och leverantörer. Du behöver ha ett genuint intresse för fastigheter och boende för att lyckas i rollen. Som kvartersansvarig arbetar du i team tillsammans med boendeutvecklare, områdesutvecklare, teknisk förvaltare och andra stöttande funktioner inom organisationen. Ni har ett gemensamt uppdrag att ge våra hyresgäster den bästa servicen samtidigt som ni vårdar och underhåller våra fastigheter. Du blir en viktig del i att bidra till det ständiga arbetet att skapa attraktiva stadsdelar ge kunderna en positiv och trygg upplevelse. Som kvartersvärd får du en varierad roll med arbetsuppgifter som bland annat: - Hantera inkommande felanmälningar och utföra reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus. - Följa schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav. - Planera och strukturera din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov. - Använda digitala verktyg och administrera kopplat till dina dagliga ärende. I din roll som kvartersansvarig kan du också bli en del av deras interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema. StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen och slutgiltig kandidat kommer bli direktanställd av Helsingborgshem. Din profil Du är en flexibel person som trivs med att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar. Du har ständigt ett serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor. Vidare är du en person som förstår vikten av rutiner och struktur, samtidigt som du är lösningsorienterad och lyhörd. Att planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt är en självklarhet för dig. Krav och meriter: - Du har kunskap om skötsel och reparation och vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom området. - Det är ett krav att du har gymnasieexamen och anser det meriterande om du besitter fastighetsvärds- eller fastighetsteknisk utbildning. - Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete är meriterande. - Du är en van datoranvändare och det är meriterande om du arbetat i kundstödsprogram tidigare. - Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete. - Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska. - Manuellt B-körkort. På Helsingborgshem får du arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och intressanta utmaningar med att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Du får arbeta i ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur där vi vågar, utvecklar och bryr oss. Välkommen med din ansökan! Tillsättning sker så fort vi finner rätt kandidat. Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säsongsanställda för yttre skötsel

På sommaren när det prunkar som mest i våra kvarter behöver vi på GotlandsHem lite extra avlastning och förstärkning. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande och trivsamt utomhusarbete. Avdelningen bostadsservice ansvarar för både inre och yttre skötsel samt underhåll av GotlandsHems fastigheter och bostadsområden. Du blir vår representant i kvarteren och kommer att jobba med yttre skötsel. Du ingår i ett arbetslag som hjälps åt för att hålla gårdar, soprum, gräsmattor, rabatter, buskar och häckar fina. Mycket görs tillsammans men vissa saker måste du kunna lösa och ta initiativ till själv. Förutom frisk luft får du också en god bild av vårt fastighetsbestånd och hur vi jobbar. Det är ett bra sätt att komma in i verksamheten och lära känna våra hyresgäster. Lite om dig Du förstår ansvaret som kommer med uppdraget och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det innebär att du är duktig på bemötande och har god fingertoppskänsla i kontakt med andra människor. Du är en trygg och självständig person som inte tummar på kvalitet och alltid är professionell i mötet med dem du träffar i ditt arbete. Dessutom är du praktiskt lagd, gillar att samarbeta och är villig att hjälpa till där det behövs. Du ska ha gymnasieutbildning och det är meriterande om du är vidareutbildad inom grönyteskötsel. Det är också en fördel om du redan arbetat några år i ett yrke som ställer krav på gott bemötande och servicekänsla. Körkort för moped klass 2, AM-kort eller B-körkort är ett krav och du måste kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Det är en fördel om du kan tala och skriva på ytterligare något språk. Sök jobbet Vi strävar efter en jämn könsfördelning och tycker att mångfald är en styrka. Därför välkomnar vi sökande med olika bakgrund och kön. En säsongsanställning varar oftast under perioden maj till och med augusti. Arbetet sker på vardagar och på heltid. Start- och slutdatum kan vi komma överens om. Rekrytering sker löpande. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag. GOTLANDSHEM – GOTLÄNNINGARNAS HYRESVÄRD Vi är ett, av Region Gotland, helägt bostadsföretag som verkar över hela ön. Vi har byggt, förvaltat och hyrt ut lägenheter sedan 1957 och är stolta över vårt uppdrag. Arbetet med att bli en ännu bättre hyresvärd och utveckla såväl företag som personal är ständigt pågående.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Bovärd

Om företaget Vi söker flera fastighetsskötare till vår kund i Jönköping! Tjänstebeskrivning Som fastighetsskötare hos vår kund ansvarar du för att vårda byggnader och mark inom ett geografiskt ansvarsområde. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kan innebära: • Inre och yttre fastighetsskötsel samt trädgårdsarbete. • Dagliga kontakter med hyresgästerna. • Handläggning av felanmälan och ordningsfrågor. • Enklare reparationsarbeten. • Avfallshantering enligt lokala rutiner. • Ronderingar. Kvalifikationer Att jobba som fastighetsskötare innebär många kontakter med hyresgäster och därför söker vi dig som är serviceinriktad, ansvarsfull, självgående, noggrann och med förmåga att ta egna initiativ. Krav: • B-körkort • Kunna kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift. Meriterande: • Yrkesförarbevis • Tidigare yrkeserfarenhet av fastighets- och/eller grönyteskötsel, hantverksyrken eller serviceinriktat yrke med daglig kundkontakt. Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

15 april 2024
Sista ansökan:
24 april 2024
Bovärd/Trygghetsvärd till K2A i Sundsvall.

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du driven och tycker om att arbeta varierat med mycket eget ansvar? Ser du det som en självklarhet att alltid arbeta serviceinriktat, göra det lilla extra och sätta kunderna i fokus? Då kan denna tjänst som Bovärd/Trygghetsvärd hos K2A vara något för dig! I rollen som Bovärd ingår drift, skötsel och underhåll av fastigheternas tekniska system samt andra service- och driftrelaterade ärenden gentemot fastigheterna och hyresgäster. I rollen som Trygghetsvärd kommer du dagligen anordna diverse sociala aktiviteter och vara en trygghet för de hyresgäster som är 65+. Som bovärd/Trygghetsvärd hos K2A är du ansiktet utåt gentemot hyresgästerna och därför är det av stor vikt att du hela tiden arbetar kundorienterat och strävar efter att fastigheterna upprätthåller så hög standard som möjligt. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta: - Rondering av fastigheter, teknikutrymmen och miljörum. - Ta emot felanmälningar och utföra eventuella åtgärder. - Dagligen anordna sociala aktiviteter för de hyresgäster som bor på Sidsjöhöjdens trygghetsboende. - Energieffektivisering och driftoptimera befintliga system inom ex. värme och ventilation. - Kontakt med hyresgäster gällande hantering av felanmälan, planering av åtgärder samt återkoppling. - Planera och genomföra lägenhetsbesiktningar. - Nyckelhantering. Personprofil Vi söker dig som är en driven och prestigelös problemlösare. Vi tror att du kommer från en bransch där du fått arbeta händigt och med kroppen, kanske inom snickeri, el, eller bygg. Vid frågor eller problem så kommer du vara den primära kontakten som hyresgästerna vänder sig till, vilket ställer krav på dig som söker att du är kommunikativ och tycker om att lösa problem samt bemöter hyresgästerna på ett professionellt och trevligt sätt. Har du tidigare arbetat som servicetekniker, fastighetstekniker, drifttekniker eller fastighetsskötare är det meriterande. För att lyckas i rollen som fastighetstekniker krävs: - Svenska och engelska flytande i tal och skrift. - B-körkort. Övrigt Start: Omgående. Omfattning: Heltid. Arbetstid: 07-16, med flexibilitet. Plats: Sundsvall. PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på [email protected] Välkommen in med din ansökan redan idag! Företagspresentation K2A är ett grönt fastighetsbolag med fokus på långsiktigt ägande och förvaltning av egenproducerade hyreslägenheter. Vi utvecklar och erbjuder moderna, yteffektiva och funktionella bostäder i Stockholm, Mälardalen och utvalda universitet- och högskoleorter. Vår målsättning är att bli det första klimatpositiva fastighetsbolaget i Sverige, redan 2027.

15 april 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Händig bovärd/reparatör sökes för säsongsjobb till Hyresbostäder i Norrköp

Att skapa trygghet och trevliga miljöer, att utveckla nya stadsdelar och skapa framtidens bostäder är några delar av Hyresbostäders viktiga uppdrag. Här är du med och bidrar till något stort – med människorna, stadsdelarna och staden i fokus. Ett spännande uppdrag värt att jobba för. Att skapa trygghet och trevliga miljöer, att utveckla nya stadsdelar och skapa framtidens bostäder är några delar av Hyresbostäders viktiga uppdrag. Här är du med och bidrar till något stort – med människorna, stadsdelarna och staden i fokus. Ett spännande uppdrag värt att jobba för. Om tjänsten Nu söker vi händiga bovärdar/reparatörer för säsongsarbete till vår kund Hyresbostäder i Norrköping. Vi söker dig som vill ha ett omväxlande och intressant säsongsarbete. Tillsammans med engagerade kollegor och hyresgäster får du vara med och bygga framtiden i Norrköping och göra skillnad varje dag. Arbetet som bovärd/reparatör innefattar främst arbete inom inre- och yttre skötsel. Göra bedömningar utifrån lägenhetens skick och har ett öga för detaljer och du ser vad som behöver utföras i form av reparation, målning, byte av vitvaror etc inför nästa hyresgäst. Arbetsuppgifterna innefattar även enklare reparationsjobb, laga staket, fixa lås, måla mm. Du arbetar i Hyresbostäders fastigheter och hjälper till med att hålla rent och snyggt i fastigheternas gemensamma ytor som vindar, trappuppgångar och källare. Om uppdraget • Visstidsanställning, säsongsarbete • Heltid • Dagtid 07.00-16.00 • Tjänstgöringsort Norrköping Uppdraget sträcker sig från maj till oktober- Ange i frågorna nedan när under perioden du kan arbeta. Om dig Vi ser att du som söker är en händig, lösningsorienterad och serviceinriktad person som kan arbeta självgående såväl som du samarbetar bra med andra. För att trivas med rollen så krävs det att du uppskattar ett fysiskt arbete där du får arbeta med hela kroppen och att du inte är rädd för att ta i när det behövs. Hög arbetsmoral, flexibilitet, pålitlighet och punktlighet är egenskaper vi värdesätter hos dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. • Utbildning eller motsvarande erfarenhet som fastighetsskötare, snickare, hantverkare, rörmokare eller VA är meriterande • Körkort B är ett krav • Du kan arbeta heltid och dagtid 07-16 Erbjudande En anställning som konsult bygger på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd på Lernia men arbetar som ambulerande konsult hos någon av våra kunder. Som konsult får du självklart friskvårdsbidrag. Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats från kunden som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Hur du söker Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

10 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Trygghetsvärd

Nu kan du söka tjänsten som trygghetsvärd för Skövdebostäders koncept trygghetsboende. Våra trygghetsboenden innebär att det är helt vanliga bostäder men avsedda för hyresgäster som är 65 år eller äldre. Till boendet finns flera gemensamhetslokaler och en utemiljö som fungerar som träffpunkter för gemenskap och sociala aktiviteter. Arbetsuppgifter Som trygghetsvärd är du hyresgästens första kontakt i frågor som rör deras boende. Du kommer utföra enklare reparationer i lägenheten, sköta lokalvården i gemensamma utrymmen och viss skötsel av utemiljö. Att skapa kontakter mellan de boende och kanalisera, inspirera och leda olika aktiviteter i de gemensamma lokalerna är också en viktig del i rollen. Aktiviteterna kan vara till exempel bingo, sittgympa eller boule. Vilka aktiviteterna blir beror på vad våra hyresgäster efterfrågar och vilka möjligheter det finns för att genomföra dem. För att leva upp till förväntningarna krävs att du har en utpräglad social förmåga, god servicekänsla och tycker om att inspirera. Det är också viktigt att du kan ta vara på och förstå olika behov bland våra hyresgäster. Eftersom du kommer att arbeta i team med andra trygghetsvärdar är din förmåga att samarbeta lika viktig som att du kan arbeta självständigt. Vilja, engagemang och ett genuint intresse för sociala aktiviteter ser vi som positivt. Utbildning och erfarenhet Vi förutsätter att du har B-körkort och datorvana, samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ger dig möjlighet till kompetensutveckling via intern och extern utbildning. Vi eftersträvar ett arbetsklimat som kännetecknas av respekt, engagemang och långsiktighet. Våra värderingar kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga är levande i organisationen och är vår kompass i vardagen. De påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Varaktighet och kontakt Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Det ingår helgtjänstgöring på rullande schema, i dagsläget var femte helg. Arbetstider är vardagar kl 07:00 – 16:00, lördag och söndag kl 09:00 – 16:00. Vill du veta mer kontaktar du distriktschef Fredrik Ljunggren på telefon 0500-47 74 23. Tjänsten regleras enligt Fastigos kollektivavtal, F-avtalet. Facklig företrädare för Fastighetsanställdas förbund är Fredrik Rosenberg som nås på 0500-47 76 82. Ansökan Vi vill ha din ansökan senast den 28 april. Urval kan komma att göras under ansökningstiden. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering. Krav B-körkort Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå. Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige. Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 53 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen. Den påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Därför uppmuntrar vi nya initiativ och idéer som kan förbättra verksamheten. Vi är förändringsbenägna, nyfikna och söker aktivt ny kunskap och nya idéer. Vi ger också stor frihet till våra medarbetare att ta ansvar för och utveckla sitt arbetsområde. Vi hoppas du vill bli en av oss!

5 april 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Bovärd till hyresfastigheter HSB Göteborg - Sommarvikariat

Vi letar efter dig som har ett stort intresse för drift och underhåll av hyresfastigheter och vill jobba tillsammans med våra duktiga bovärdar i sommar. Som vikarierande bovärd kommer du få möjligheten att lära känna hela vårt bestånd då du kommer arbeta i hela vårt område men i olika perioder. Du kommer främst arbeta med systematisk rondering och tillsyn inklusive hantering av åtgärder för att upprätthålla brandskydd. Utöver det kommer du även ansvara för enklare felanmälningar som inkommer från kund samt uppföljning av de tjänster vi köper in internt, trädgårdsskötsel och lokalvård. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du kommer axla ett ansvar att planera och strukturera ditt arbete för att på bästa sätt axla de arbetsuppgifter du ansvarar för. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara: utföra systematisk rondering och tillsyn inkl. hantering av åtgärder för att upprätthålla brandskydd mm uppföljning av kalendarium hantera enklare felanmälningar och återkoppla till hyresgästen Kvalifikationer Vi söker dig som har: fastighetsutbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen eller som reparatör/installatör B-körkort Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så du har vana att arbeta med både dator och telefon som redskap i vardagen. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som sträcker sig från 1 juni till och med 31 augusti 2024. Personliga egenskaperArbetet innebär att man arbetar nära kunden och är vårt ansikte utåt. Vi lägger därför stor vikt vid den sociala kompetensen. Du skall ha förmåga att kunna arbeta självständigt såväl som i grupp och är van att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Noggrannhet och ansvarskänsla är viktiga egenskaper för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Vi erbjuderEtt stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med värderingarna i centrum och med fokus på att ständigt utveckla det goda boendet.Sista ansökningsdagen är den 19 april men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Kontakta Rebecca Brorström, Chef Hyresfastigheter, [email protected] Fastighetsanställdas förbund representant är Maria Thelin, [email protected] HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Bovärd till hyresfastigheter - HSB Göteborg

Vi letar efter dig som har ett stort intresse för drift och underhåll av hyresfastigheter och vill jobba tillsammans med övriga kollegor på Hyresfastigheter för att bibehålla vårt höga resultat inom nöjd kundindex! Som bovärd ansvarar du för ett specifikt område där du har ett helhetsansvar av den dagliga skötseln samt kontakten med hyresgästerna. Du kommer att arbeta med klassiska fastighetsskötaruppgifter men med ett utökat ansvar. Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor och du kommer axla ett ansvar att planera och strukturera ditt arbete för att på bästa sätt drifta de fastigheter du ansvarar för. ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: hantera felanmälningar och återkoppla till hyresgästen utföra systematisk rondering och tillsyn inkl. hantering av åtgärder för att upprätthålla brandskydd mm utföra besiktningar vid avflyttning planering och utförande av mindre reparationer och löpande underhåll beställa och följa upp fastighetsförnödenheter och mindre entreprenadarbete uppföljning av kalendarium utföra lägenhetsvisningar vid uthyrning vid behov Kvalifikationer Vi söker dig som har: fastighetsutbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen eller som reparatör/installatör erfarenhet av reparationer i lägenheter och lägenhetsbesiktningar erfarenhet av VVS, El, och styr- och regler är meriterande B-körkort Vissa delar av ditt arbete sker digitalt så du har vana att arbeta med både dator och telefon som redskap i vardagen. Det är också viktigt att du kan uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Personliga egenskaperArbetet innebär att man arbetar nära kunden och är vårt ansikte utåt. Vi lägger därför stor vikt vid den sociala kompetensen. Du skall ha förmåga att kunna arbeta självständigt såväl som i grupp och är van att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Noggrannhet och ansvarskänsla är viktiga egenskaper för att kunna fullgöra uppdraget och leverera med hög kvalité. Vi erbjuderEtt stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med värderingarna i centrum och med fokus på att ständigt utveckla det goda boendet. För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss. Vi utför även bakgrundskontroller som en del av vår rekryteringsprocess. Sista ansökningsdagen är den 19 april. Urval kommer att ske löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer? Kontakta Rebecca Brorström, Chef Hyresfastigheter, [email protected] Fastighetsanställdas förbund representant är Maria Thelin, [email protected] HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

5 april 2024
Sista ansökan:
19 april 2024
Bovärd till Familjebostäder i Göteborg, arbetsgrupp Majorna

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 20 000 bostäder. Vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service. Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens hem - tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna. Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se ARBETSUPPGIFTER Vi söker en ny bovärdskollega till en av våra arbetsgrupper i Majorna. Du gillar att lösa problem när våra hyresgäster stöter på bekymmer. Du vill bygga trygga relationer med våra hyresgäster och vara Familjebostäders ansikte utåt. För oss är det viktigt att du har en naturlig känsla för service och tycker om att vara tillgänglig och flexibel. Servicenivån är idag mycket hög och vi ser gärna att man blir en del i att höja denna ytterligare. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att reparera, felsöka och avhjälpa fel och problem som uppstått i våra hyresgästers hem eller i fastigheternas allmänna utrymmen. I tjänsten ingår också att utföra besiktningar och uppgifter kopplade till fastighetsägarens ansvar så som exempelvis systematiskt brandskyddsarbete. Förutom att vara händig och självständigt kunna åtgärda hantverksmässiga reparationer så kommer du även att hantera garantiärenden. Du behöver också känna dig bekväm med att jobba framför en dator eftersom det ingår en hel del administrativa arbetsuppgifter. Det kan exempelvis handla om att sköta bovärdens alla uppdrag i vår digitala ärendehanteringsprocess, kontrollera fakturor och följa upp ekonomin för de fastigheter som du har ansvar för. Det ingår även att ibland beställa reparationer, uppdatera underhållsstatus samt hantera/dokumentera hyresgästers ärenden i våra system. I din roll som bovärd träffar du våra hyresgäster i deras hem, men håller även kontakt via telefon och mejl. Jobbet är i mångt och mycket relationsskapande och du behöver vara ödmjuk inför andra människors olika livssituationer. Det är bra om du hittar innovativa sätt att kommunicera med våra hyresgäster i de fall som du och hyresgästen inte talar samma verbala språk. I rollen ingår till viss del att också beställa tjänster. Vi anlitar ibland entreprenörer inom exempelvis el, VVS, bygg, städ, energi/värme, mark och ventilation. Det är ditt ansvar som bovärd att då att ha kontroll över hela kedjan från lagd beställning till kvalitetskontroll och besiktning av utfört arbete. Som du förstår är ditt arbetsområde brett då du ansvarar för allt ifrån funktionaliteten i våra hus till att få våra hyresgäster att trivas. KVALIFIKATIONER Du behöver tycka om att arbeta med människor då arbetet till största del går ut på att utföra service och skapa kundrelationer med våra hyresgäster. Därför behöver du besitta ett stort mått av servicesinne och vara flexibel i både ditt arbetssätt och i ditt bemötande till andra människor. Din social förmåga handlar om att kunna hålla i gång dagliga kontakter med såväl våra hyresgäster som med våra entreprenörer. Arbetet är självständigt med stor frihet under ansvar - vilket gör att du behöver planera din tid med stor omsorg. Vi behöver någon som trivs att jobba med eget ansvar och som har mycket god förmåga att planera och genomföra sina dagliga arbetsuppgifter för att få flyt på arbetet. Även om jobbet är självständigt så behöver du också vara en lagspelare eftersom du ingår i en arbetsgrupp där samspel är viktigt för ett lyckat resultat. Tillsammans med områdeschef och teknisk förvaltare planerar och genomför du både skötsel och underhåll för det bostadsområde du kommer att ansvara för. Vi vill understryka tre viktiga saker. Du behöver ha körkort, en fastighetsteknisk utbildning och ett genuint intresse och förmåga att hjälpa människor som har olika frågor, önskemål eller problem i sitt boende. Det är ett extra plus om du är flerspråkig och har erfarenhet av liknande jobb. Även en hantverksutbildning med yrkeskunskaper inom el, snickeri eller VVS i bagaget utöver den fastighetstekniska utbildningen är ett plus. ÖVRIGT Vår arbetsgrupp består av 10 medarbetare, varav 5 är bovärdar. Vårt förvaltningsområde sträcker sig ungefär från Allmänna vägen i Majorna till Jungmansgatan i Linné och vi har fastigheter allt från 1800-tal till nyproducerade fastigheter. Vi kvalitetssäkrar rekryteringsprocessen och genomför en bakgrundskontroll på slutkandidat. Vi kan också komma att kontakta dig som kandidat efter avslutad rekryteringsprocess i syfte att utvärdera kandidatupplevelsen. Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag flera år på rad. Hos oss är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vår värdegrund är PEPS och det innebär att vi på jobbet är positiva, engagerade, pålitliga och samspelta. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern. Med fokus på att aktivt bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad innebär det att du genom ditt jobb hos oss gör skillnad varje dag och därmed bidrar du till något som är viktigt på riktigt. Välkommen med din ansökan!

4 april 2024
Sista ansökan:
21 april 2024