Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd
Sök bland 12 lediga jobb som Bovärd/Fastighetsvärd/Husvärd och börja ditt nya yrkesliv idag!
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se. Som Kvartersansvarig hos oss spelar du en central roll i att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster. Med ditt engagemang och din närvaro bidrar du till att våra fastigheter är hela, rena och välskötta – men framför allt är du ett välkänt ansikte i stadsdelen som möter både hyresgäster, entreprenörer och leverantörer med ett leende och en lösningsfokuserad inställning. Du har ett genuint intresse för både fastigheter och människor, och trivs i en roll där service, samarbete och kvalitet går hand i hand. Tillsammans med boendeutvecklare, områdesutvecklare, teknisk förvaltare och andra kollegor inom organisationen, arbetar du för att våra stadsdelar inte bara ska fungera – utan blomstra. Arbetsuppgifter Som Kvartersansvarig varierar dina arbetsuppgifter då du bland annat: .Hanterar inkommande felanmälningar och utför reparationer både i lägenheter och i allmänna utrymmen både inomhus- och utomhus. .Följer schemalagda ronderingar för att säkerställa skötsel och underhåll i enlighet med våra kunders behov samt myndighetskrav. .Planerar och strukturerar din dag på egen hand utifrån verksamhetens behov. .Använder dig av digitala verktyg och administration kopplat till dina dagliga ärende. Framöver kan det också bli aktuellt att ingå i vår interna jourgrupp, vilket innebär att du kan behöva vara tillgänglig kvällar och helger enligt schema. Kvalifikationer För att trivas och prestera väl i rollen, ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper med dig: .Kunskap om skötsel och reparationer. .Gymnasieutbildning eller motsvarande. .Van datoranvändare. .Du har förmågan att ta dig an ett fysiskt krävande arbete. .Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska. .Manuellt B-körkort. Meriterande är: .Tidigare arbetslivserfarenhet inom området. .Fastighetsvärds- eller fastighetstekniskutbildning. .Certifikat för heta arbeten och systematiskt brandskyddsarbete. .Om du arbetat i kundstödsprogram tidigare. Personliga egenskaper I rollen som kvartersansvarig är din uppgift är att leverera den bästa boendeupplevelsen till Helsingborgshems hyresgäster genom att fastigheterna är hela, rena och välunderhållna. För att skapa en trivsam och trygg vardag för våra hyresgäster krävs att du är flexibel och trivs att arbeta i en varierande roll med stort eget ansvar där du planerar och prioriterar effektivt. Att du dessutom har ett ständigt serviceorienterat förhållningssätt och trivs med att interagera med andra, både hyresgäster och kollegor är avgörande. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering. Vi erbjuder Hos oss kan du bidra till att göra Helsingborg attraktivt att leva och bo i för en mångfald av människor! I tjänsten och inom Helsingborgshem som verksamhet, finns en långsiktighet i arbetet där vi verkar för nöjda kunder och för att ta ett samhällsansvar. Välkommen till ett bolag med ett stort hjärta och fokus på att skapa trygghet för fler i vår stad! Kontaktinformation Patrik Nordberg, Rekryteringskonsult Jefferson Wells, [email protected] Arbetsplats Regementsvägen 2 254 57 Helsingborg
Om företaget Vi söker, för kommande uppdrag, dig som vill jobba som fastighetsförvaltare, fastighetsskötare, uthyrare eller liknande. Våra kunder finns runt om i Göteborgsområdet och du kan bli anställd direkt hos vår kund, eller som konsult hos oss. Tjänstebeskrivning Dina arbetsuppgifter varierar beroende på roll. Som fastighetsförvaltare har du i uppgift att sköta och utveckla fastigheter, se till att funktioner fungerar och att bostäderna är uthyrda. Arbetet kan även innefatta visst ekonomiskt ansvar. Övriga arbetsuppgifter kan vara att hantera felanmälan, genomföra besiktningar och fatta beslut om andrahandsuthyrningar. I tjänsten ingår även löpande administration. Som uthyrare jobbar du administrativt såväl som med kundkontakt kopplat till uthyrning av främst lägenheter, men det kan även vara andra typer av lokaler. Du sköter hyresavtal, ser till att turordningen följs m.m. Som fastighetsskötare ansvarar du för skötsel av byggnader och lägenheter/lokaler. Det kan innefatta skötsel av fastighetens yttre såväl som reparationer i lägenheter. Du behöver ge god service till hyresgästerna. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning och/eller tidigare arbetslivserfarenhet av rollen som fastighetsförvaltare, fastighetsskötare, uthyrare eller liknande. Du har goda kunskaper inom ditt yrkesområde. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska. B-körkort är meriterande. Du är van att ha många kontaktytor både internt och med hyresgäster. Du har god administrativ förmåga, framför allt om du vill jobba som fastighetsförvaltare eller uthyrare. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se
Studentvärd - Studentbostäder i Norden Är du en lagspelare som trivs med kundkontakt och brinner för service? Är du noggrann, kvalitetsmedveten och gillar att arbeta självständigt och strukturerat? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Tjänsten innebär att du är vårt ansikte utåt och levererar service i världsklass för kommande och befintliga hyresgäster. Du arbetar i nära samarbete med våra fastighetstekniker och fastighetsförvaltare på vårt kontor i Oxie (Malmö). Det är en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik och personliga egenskaper väger mycket tungt. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Ansvarsfulla, Öppna och Framåtlutade. Det innebär att vi tar ansvar för vårt arbete, är transparenta i vår kommunikation och strävar ständigt efter utveckling och förbättring. Dina vanligaste arbetsuppgifter: Skapa gemenskap och trivsel mellan våra hyresgäster med olika event. Vara länken mellan ledning/förvaltare och våra hyresgäster, tillse att rätt information finns i våra trapphus, ansvara för nyckelhantering, kundkontakt mm, I ansvarsområdena ingår att åtgärda enklare felanmälningar, rutinmässiga ronderingar och kontroller, lägenhetsbesiktningar, fakturering, visning av lägenheter för nya hyresgäster och samarbeta med våra uthyrare samt vara behjälplig vid budgetarbete. Uppföljning av kontrakterade entreprenörer gällande yttre skötsel, städ mm. Vi erbjuder dig Du blir en del av ett växande bolag där du kan påverka och utvecklas. Vi arbetar långsiktigt och skapar en dynamisk arbetsmiljö där möjligheter och innovation står i fokus. Kvalifikationer Erfarenhet av administrativt arbete och god datorvana Erfarenhet av kundservicearbete God social kompetens och samarbetsförmåga Kunskaper inom fastighetsskötsel är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska – ytterligare språk är meriterande B-körkort Personliga egenskaper Du är social, engagerad och självgående. Du brinner för service, har god kommunikationsförmåga och skapar långsiktiga relationer. Ansökan Vill du vara med på vår resa att bli Nordens största studentbostadsbolag? Skicka din ansökan senast 31 juli 2025 – tjänsten kan tillsättas tidigare. För frågor, kontakta Servicechef Daniel Sandberg via e-post: [email protected] Läs mer om oss på: www.sbsstudent.se Om bolaget Vår ambition är att bli Nordens största studentbostadsbolag och det givna valet för studenter på väg mot sitt drömyrke – Ska du med? Studentbostäder i Norden AB (SBS) är ett expansivt fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 7 000 studentbostäder i hela Norden. Marknadsvärdet uppgår till ca 8 miljarder kronor med en uttalad ambition att utöka portföljen ytterligare under de kommande åren. Idag finns 48 heltidsanställda.
Bygg framtidens Solna tillsammans med oss! Är du redo att vara en del av en spännande resa? På Signalisten är vi i en expansiv fas och arbetar med hög takt inom både nyproduktion och renoveringar av våra fastigheter. Vi är stolta över vårt uppdrag att skapa fler trygga och trivsamma hem i Solna och bidra till stadens utveckling. Hos oss får du en möjlighet att göra skillnad och ta ansvar för samhällsutvecklingen! Vill du vara med och bidra till en levande och hållbar stad? Välkommen till oss! Bovärd Vill du bli Signalistens nya Bovärd och bidra till att vi tillsammans skapar trivsamma boendemiljöer? Är du en serviceinriktad person som trivs att ha daglig kontakt med hyresgäster? Har du dessutom erfarenhet inom fastighetsskötsel? Då kan du vara den vi söker. Om rollen Som Bovärd hos Signalisten har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för felavhjälpning, reparationer, rondering och tillsyn av bostadsområdets allmänna utrymmen och utemiljö. Vi strävar efter rena, välskötta och trygga boendemiljöer. Arbetet innefattar även administration, exempelvis beställningar, fakturahantering och uppföljning av entreprenörer. Vid behov samordnar du vattenskador och samarbetar med kollegor för en smidig drift. Vid hög arbetsbelastning eller semestrar stöttar vi varandra och även om du ansvarar för ett specifikt område är det viktigt att ha ett helhetsperspektiv och samarbeta med dina kollegor. Du är ofta hyresgästernas första kontakt med Signalisten och spelar således en viktig roll i att skapa goda relationer. Bland annat genomför du inflyttningsbesök och informerar om bostaden och fastighetens funktioner. I dina arbetsuppgifter ingår: Kontinuerliga ronderingar i dina fastigheter. Felavhjälpande åtgärder och självständigt utförande av reparationer i lägenheter och allmänna utrymmen, exempelvis kyl/frys, spis, byte av blandare, lås samt åtgärdande av avloppsstopp. Beställningar till entreprenörer och leverantörer. Hantering av skador, inklusive beställningar, uppföljning, dokumentation och kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Administrativa arbetsuppgifter såsom fakturahantering, offertförfrågningar, avrapportering och underhållsregistrering. Driva mindre projekt inom ett bestämt område. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, självgående och har ett öga för detaljer. Du har en positiv inställning, trivs med att arbeta både självständigt och i team samt tar ansvar för att hitta lösningar. Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsskötsel, reparationer och kundkontakt. Du är strukturerad, lösningsorienterad och bekväm med både praktiska och administrativa uppgifter. Du hanterar entreprenörer, planerar och följer upp arbeten samt trivs i en roll där relationer med hyresgäster och kollegor är viktiga. Vi söker dig som har: Gymnasieutbildning. Erfarenhet från en liknande roll. Körkortsbehörighet B. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har: Utbildning med inriktning fastighetsteknik, fastighetsdrift, el eller VVS, alternativt en hantverkarutbildning. Arbetat i förvaltningssystemet Vitec. Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet att vara en del av en verksamhet i expansiv fas. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får utveckla både dig själv och dina erfarenheter. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig www.signalisten.se Välkommen med din ansökan! Arbetstider Måndag–torsdag 07.00-16.00, fredag 07.00-14.00 Tillsättning Sker snarast enligt överenskommelse. Ansökan Ansök senast 2025-06-02. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Rydström, Förvaltare på [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sandra Erdös, HR-konsult på [email protected]
Kalmarhem söker dig som under sommaren vill arbete med ett omväxlande och stimulerande arbete. Som bovärd är du Kalmarhems representant ute hos våra kunder. I tjänsten utför du olika typer av reparationer i och kring Kalmarhems fastigheter men även hemma hos våra kunder. Arbetsuppgifter Din arbetsvardag kommer att bestå av olika typer av underhållsarbete i våra fastigheter och hos våra kunder. Det kan bland annat innebära att kontinuerligt utföra ronderingar för att säkerställa helhetsuttrycket samt utföra enklare reparationer i lägenheter. Dina arbetsuppgifter varierar. Förutom en löpande kontakt med våra hyresgäster så kan din dag till exempel innehålla: - Utföra mindre/enklare reparationer - Samordna olika frågor och behov som uppstår när du möter våra kunder i vardagen - Uppföljning av inre och yttre skötsel - Kontrollera så att Kalmarhems fastigheter och kvarter känns tilltalande, hela och upprätthåller rätt standard. Din profil Tjänsten passar dig som gillar fysiskt och varierande arbete. Du bör ha en god förmåga att planera ditt arbete på ett strukturerat sätt samtidigt som du har lätt att följa instruktioner. Vi ställer höga krav på din ansvarskänsla, sociala förmåga och integritet då du kommer i nära kontakt med våra kunder. Har du tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel är det meriterande. Tjänsten kräver B-körkort. Anställningsformen är vikariat och sysselsättningsgraden är heltid. Anställningen beräknas löpa under sommarperioden juni till augusti, om du kan börja tidigare är det bara ett plus. Du ersätts med lön och villkor enligt kollektivavtal. Mer om Kalmarhem Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmarhem möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar ca 75 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 9 maj. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som bovärd. Välkommen med din ansökan!
Har du ett öga för detaljer och gillar att lösa praktiska problem? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en fastighetsvärd till en av våra kunder i Stockholm. Uppdraget beräknas pågå under perioden 5 maj t.o.m. 30 juni 2025. Uppdraget sker på plats hos kunden i Stockholm och bedrivs till största del ute bland kundens fastigheter. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som är självgående samt har erfarenhet av arbete som fastighetsvärd. Du kommer att utföra enklare reparationer i lägenheter och gemensamma utrymmen samt arbeta med fyra andra fastighetvärdar och två förvaltare. Arbetsuppgifterna varierar och kan till exempel inkludera byte av kökskranar, montering av gardinskenor och utbyte av låscylindrar. Dina kvalifikationer Gymnasial utbildning, gärna med inriktning inom fastighet eller liknande Erfarenhet av tidigare arbete som fastighetsvärd Har social kompetens då mycket av arbetet innebär att besöka kundens hyresgäster Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-04-29. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi söker en till medarbetare till vårt utsideteam med start snarast till och med slutet av september Tjänsten är på 75 procent Det passar dig som gillar att jobba fysiskt, utomhus oavsett väder. Du är händig och gillar att hitta lösningar. Du behöver ha körkort och det är ett plus om du har kort för motorsåg och röjsåg. Du behöver kunna köra åkgräsklippare och köra traktor Arbetsuppgifterna innefattar bla trädgård, sophantering och underhåll av området och fastigheter Det är en fördel om du har har erfarenhet av liknande uppgifter. Schemat ligger rullande och innefattar även helger och kvällar, arbetspassen varierar från tidig morgon till kvällspass. OBS ! Endast digital ansökan via https://galohavsbad.se/om-oss/jobba-pa-galo/ Gålö Havsbad är säsongsöppen resort (april till oktober) 3,5 söder om Stockholm. Vi ligger mitt i vacker naturreservat, precis vid havet och en av skärgårdens längsta stränder. Här finn stugor, glampingtält, camping, konferens och möteslokaler, restaurang, butik, aktiviteter mm., har kollektivavtal och är medlemmar i Svensk Camping, Visita och Camping Mälardalen Gotland. Gålö Havsbad, har varit i samma ägo sedan 2004 Läs mer om oss här www.galohavsbad.se Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil
Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen, ett öga för detaljer och förmågan att vara serviceinriktad och skapa goda relationer? Vill du ha en tjänst med omväxlande arbetsuppgifter? Då är det dig vi söker, som vill växa tillsammans med oss på Kalmarhem! Om tjänsten Vi på Kalmarhem söker nu en besiktningsman till vår kundserviceavdelning där du blir en viktig del i vårt team. Dina arbetsdagar kommer till största delen bestå av att besikta och kvalitetssäkra våra bostäder så att de upprätthåller rätt standard för Kalmarhems fastigheter utifrån gällande krav, lagar och regelverk. Som besiktningsman på Kalmarhem samverkar du med såväl interna såväl som externa funktioner för att få det dagliga arbetet att fungera så bra som möjligt och att den information som uppstår vid besiktning förmedlas vidare till rätt instans. Arbetet innehåller varierande arbetsuppgifter. Exempel på förekommande: Besiktningar av lägenheter Genomföra underhållsbeställningar och åtgärdsbeställningar Genomföra kvalitetskontroller efter utfört underhåll Hålla sig uppdaterad och följer ramarna inom angiven budget Administrativa uppgifter så som fakturamottagning och uppdatering av ritningar En viktig del av arbetet är att ge service till våra kunder och en god kommunikativ förmåga samt ett pedagogiskt förhållningssätt är viktiga egenskaper för att både lyckas och trivas i rollen. För att kontinuerligt kunna mäta vår kvalité både vad gäller utfört arbete och våra kunders nöjdhet använder vi oss av vår Kundbarometer. Vem är du? För att trivas i tjänsten som besiktningsman tror vi att du är en lösningsorienterad person med sinne för struktur och detaljer. Som person trivs du med ett självständigt arbete likväl som att arbeta i team. Du är serviceinriktad och har ett analytiskt förhållningssätt som kommer hjälpa dig att fatta beslut i din arbetsvardag. Du har ett driv att testa nya arbetsmetoder för att utveckla din roll. Du trivs med att möta människor och värdesätter en god relation med såväl kollegor som externa kontakter, och framför allt till våra kunder. För att snabbt komma in i tjänsten tror vi att du har följande erfarenheter och kvalifikationer: Erfarenhet från fastighetsbranschen Minst gymnasieutbildning, gärna med praktisk inriktning som exempelvis VVS, snickeri eller el alternativt annan för tjänsten relevant utbildning En förkärlek för system och teknik som kommer ge dig en hög framkomlighet i ditt arbete Förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter med bibehållen effektivitet och kvalitet i det du levererar Det är meriterande om du tidigare har arbetat med besiktningar B-körkort är ett krav. Om oss Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en mer hållbar stadsutveckling. Vi är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka. Engagemang är ett viktigt ord för oss på Kalmarhem. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem. På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika yrkesområden. Här kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet. Läs mer om oss på www.kalmarhem.se Är du intresserad? Vi arbetar med löpande urval i denna rekrytering så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är 18 april. Är du nyfiken och har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på [email protected] Vi ser gärna att din ansökan innehåller en motivering kopplat till hur du uppfyller ovanstående kvalifikationer och varför du passar i rollen som besiktningsman. Välkommen med din ansökan!
Är du en utåtriktad och flexibel person som är genuint nyfiken på människor och vill arbeta i en roll som innebär många dagliga kontaktytor? Är du dessutom praktiskt lagd och brinner för att ge bästa möjliga service? Som Bovärd hos AF Bostäder blir du en del av ett härligt och prestigelöst gäng som ser stort värde i att samarbeta, leverera god service och ha kul på jobbet! Om tjänsten Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos AF Bostäder. Om företaget AF Bostäder är ett av Sveriges största studentbostadsföretag som äger och förvaltar cirka 6200 bostäder, alla i centrala Lund. AF Bostäder äger, förvaltar och utvecklar bra och prisvärda bostäder åt Lundastudenter. Deras hyresgäster är unga, vetgiriga, optimistiska och på väg ut i livet. Hos AF Bostäder är fokus att studenterna under sin tid hos AF Bostäder får god service i ett hem där de kan må bra, känna sig trygga och ha utrymme för umgänge med grannar och vänner i en miljö som främjar studieglädje. AF Bostäder är ett syftesdrivet företag i stiftelseform med vision att vara det bästa studentbostadsföretaget i Sverige. Med fokus på satsningar inom hållbarhet med hänsyn till trivsel, hälsa, miljö och ekonomi i kombination med studenternas behov och önskemål i centrum arbetar de aktivt för att uppnå denna vision. Hos AF Bostäder välkomnas du till en platt organisation med prestigelös och sammansvetsad företagskultur med fokus på delaktighet. Medarbetarna på AF Bostäder berättar! Arbetsuppgifter I rollen som Bovärd kommer du att arbeta i en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik. Det som är centralt och som du alltid behöver ha med dig är att uppskatta kontakten med människor och trivas i en varierande vardag. Du kommer bland annat att hantera inkommande och utgående kundkontakter såsom frågor, felanmälan, klagomål och vara behjälplig med information. Du hanterar störningsärenden, planerar och genomför besiktningar och tillsyn i samband med in- och utflyttningar. Du ansvarar för budgetuppföljning för bostadsunderhåll inom ditt egna bovärdsområde samt granskar och konterar fakturor i samband med detta. Utöver detta innebär en stor del av arbetet att utföra enklare reparationer såsom täta fönster, rensa avlopp, byte av lampor, packningar, kranar etc. Du ansvarar även för yttre skötsel såsom renhållning av sten- och grusytor, avfallsstationer samt snöröjning. • Daglig kundkontakt och nära samarbete med hyresgäster • Hantering av felanmälningar, störningsärenden och besiktningar • Utföra enklare reparationer • Ansvar för budgetuppföljning för bostadsunderhåll Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasial utbildning • Några års arbetslivserfarenhet av en kundorienterad roll alternativt relevant hantverksyrke som innefattat nära kundkontakt • God datorvana • B-körkort • Svenska / Engelska i både tal och skrift (övriga språk är meriterande) Vi är övertygade om att det är dina personliga egenskaper som kommer vara avgörande för att lyckas i rollen som bovärd. Har du rätt inställning och vilja så lär AF Bostäder dig gärna resterande. Vi ser att du är utåtriktad, kommunikativ och har en stor social kompetens samt ett medmänskligt engagemang. Du brinner för att hjälpa andra människor och trivs med att vara del av ett team där du är en lagspelare. Därtill tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är inte rädd att hugga tag där det behövs. Du besitter förmågan att prioritera och strukturera upp ditt arbete men även agera flexibelt när vardagen ställs om. Slutligen har du lätt för att fatta beslut, även under svåra omständigheter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten som bovärd samt AF Bostäder. Övrig information Start: Omgående Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Bygg framtidens Solna tillsammans med oss! Är du redo att vara en del av en spännande resa? På Signalisten är vi i en expansiv fas och arbetar med hög takt inom både nyproduktion och renoveringar av våra fastigheter. Vi är stolta över vårt uppdrag att skapa fler trygga och trivsamma hem i Solna och bidra till stadens utveckling. Hos oss får du en möjlighet att göra skillnad och ta ansvar för samhällsutvecklingen! Vill du vara med och bidra till en levande och hållbar stad? Välkommen till oss! BovärdVill du bli Signalistens nya Bovärd och bidra till att vi tillsammans skapar trivsamma boendemiljöer? Är du en serviceinriktad person som trivs att ha daglig kontakt med hyresgäster? Har du dessutom erfarenhet inom fastighetsskötsel, kan du vara den vi söker! Om rollen Som Bovärd hos Signalisten har du en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för felavhjälpning, reparationer, rondering och tillsyn av bostadsområdets allmänna utrymmen och utemiljö. Vi strävar efter rena, välskötta och trygga boendemiljöer. Arbetet innefattar även administration, såsom beställningar, fakturahantering och uppföljning av entreprenörer. Vid behov samordnar du vattenskador och samarbetar med kollegor för en smidig drift. Vid hög arbetsbelastning eller semestrar stöttar vi varandra, och även om du ansvarar för ett specifikt område, är det viktigt att ha ett helhetsperspektiv och samarbeta med kollegor. Du är ofta hyresgästernas första kontakt med Signalisten och spelar en viktig roll i att skapa goda relationer. Bland annat genomför du inflyttningsbesök och informerar om bostaden och fastighetens funktioner. I dina arbetsuppgifter ingår: Kontinuerliga ronderingar i dina fastigheter. Felavhjälpande åtgärder och självständigt utförande av reparationer i lägenheter och allmänna utrymmen, exempelvis kyl/frys, spis, byte av blandare, lås samt åtgärdande av avloppsstopp. Beställningar till entreprenörer och leverantörer. Hantering av skador, inklusive beställningar, uppföljning, dokumentation och kontakt med hyresgäster och entreprenörer. Administrativa arbetsuppgifter såsom fakturahantering, offertförfrågningar, avrapportering och underhållsregistrering. Driva mindre projekt inom ett bestämt område. Vem är du? Som person är du serviceinriktad, självgående och har ett öga för detaljer. Du har en positiv inställning, trivs med att arbeta både självständigt och i team samt tar ansvar för att hitta lösningar. Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsskötsel, reparationer och kundkontakt. Du är strukturerad, lösningsorienterad och bekväm med både praktiska och administrativa uppgifter. Du hanterar entreprenörer, planerar och följer upp arbeten samt trivs i en roll där relationer med hyresgäster och kollegor är viktiga. Vi söker dig som: Har Gymnasieutbildning Har körkortsbehörighet B Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har utbildning med inriktning på fastighetsteknik, fastighetsdrift, el eller VVS, eller en hantverkarutbildning. Har du dessutom arbetat i förvaltningssystemet, Vitec och behärskar ytterligare språk än svenska är det ett plus Vårt erbjudande till dig Hos oss får du möjlighet att vara en del i en verksamhet i expansiv fas, där vi satsar på din kompetensutveckling för att tillsammans nå våra gemensamma affärsmål. Läs mer om oss och vad vi kan erbjuda dig www.signalisten.se Välkommen med din ansökan! Arbetstider måndag–torsdag 07.00–16.00, fredag 07.00–14.00 Tillsättning Tillsättning sker snarast enligt överenskommelse. Ansökan Ansök senast 2025-04-14. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor om tjänsten Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Örtlund, Förvaltare på [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Beltrami, rekryteringskonsult på [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 12 jobb