Vikarierande butikschef till Örebro, Vågen Galleria
Synoptik Sweden AB
Chefer inom handel

Är du försäljningsdriven och gillar att arbeta till största del operativt i nära samarbete med ditt team? Vill du arbeta i en spännande bransch med en mix av både mode och ögonhälsa? Nu söker vi på Synoptik en vikarierande butikschef till vår butik i Vågen Galleria i Örebro! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som butikschef på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ En spännande utmaning där du driver både detaljhandelsförsäljning och optisk verksamhet ➜ Ett team som du leder och coachar i en driven och positiv anda mot butikens försäljningsmål ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina butikschefskollegor i regionen   Som butikschef på Synoptik agerar du med medarbetaren, bolaget och kundens bästa i åtanke. Du ansvarar för att butikens kunder får utmärkt service, att medarbetarna i ditt team når sin fulla potential och att butiken är lönsam. Du följer Synoptiks arbetssätt och koncept samt delar med dig av ditt kunnande om produkter och tjänster till både medarbetare och kunder.    Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som har arbetat som butikschef inom detaljhandeln tidigare och har du dessutom erfarenhet från optikbranschen är det meriterande. Vi söker dig som drivs av försäljning och tänker och agerar affärsmässigt i alla lägen. Vi tror att du passar som butikschef hos oss om du är kommunikativ och har förmågan att bygga team. Som butikschef hos Synoptik är man en del av sitt säljteam och känner en glädje i att skapa lyckosamma kundmöten! Tjänsten är ett vikariat på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vikariatet löper därefter till och med 1 september 2028. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Raymon Reinholdsson på 0702 817 623. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan!   ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Butikschef Nya Route 126 i Alvesta
Route 126 i Alvesta AB
Chefer inom handel

Nu har du chansen att vara med från start! Vi söker en driven och engagerad butikschef till vår nya satsning, Route 126 i Alvesta – en modern konceptbutik med fokus på fastfood, biltvätt och släputhyrning. Om rollen Som butikschef hos Oljeshejkerna Johnsson AB har du fullt ansvar för butikens försäljning och resultat. Du leder teamet i vardagen, arbetar aktivt i butiken och är en förebild i sälj och service. Du motiverar dina medarbetare, planerar verksamheten och följer upp nyckeltal. Rollen innebär också ansvar för: Budget och redovisning Personalansvar och schemaläggning Marknadsföring, kampanjer och sociala medier Försäljningsanalys och utveckling av butiken Du rapporterar direkt till företagets vice VD. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet av butiksförsäljning Har haft personalansvar tidigare Har ett genuint intresse för sälj, service och ledarskap Är initiativtagande, lösningsfokuserad och strukturerad Är prestigelös, lyhörd och en god kommunikatör Trivs i en målstyrd miljö och arbetar proaktivt Har erfarenhet av marknadsföring – gärna via sociala medier Har kunskap om butikskampanjer och resultatuppföljning Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror på att olika erfarenheter och bakgrunder bidrar till ett starkt och kreativt team. Om anställningen: Tjänst: Heltid, tillsvidare (med inledande provanställning) Lön: Enligt överenskommelse Start: Sommaren/hösten 2025 Vill du vara med och forma framtidens butik i Alvesta? Skicka din ansökan till [email protected]. Hos oss får du arbeta i ett företag som genomsyras av hög service, stort engagemang och ett tydligt mål – att skapa lönsamhet genom nöjda kunder. Välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Assisterande butikschef för Flying Tiger Copenhagen, Liljeholmen
TZ-shops South Sweden AB
Chefer inom handel

Älskar du att vara där det händer? Har du en förmåga att leda och motivera andra? Tycker du att Flying Tiger Copenhagen är ett inspirerande företag? Då tycker vi att du ska bli vår nya assisterande butikschef på Liljoholmen.  På Flying Tiger Copenhagen vill vi vara en katalysator för människors drömmar och idéer. Vi älskar att få människor att le genom att erbjuda produkter de behöver, produkter de drömmer om eller genom produkter de inte ens visste fanns.    Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln för framgång!    Vem är du?   Som assisterande butikschef på Flying Tiger Copenhagen brinner du för att skapa en rolig och positiv arbetsplats som får dina kollegor att prestera med sin fulla potential! Du brinner så mycket för det du gör att det smittar av sig både på dina kollegor och på våra kunder. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo där den ena dagen aldrig är den andra lik och strävar efter att uppnå resultat, alltid med glimten i ögat! Du kommer arbeta sida vid sida med butikschefen och ska kunna täcka upp då butikschefen inte är på plats. Vi förväntar oss att du:    Har förmåga att leda och motivera andra   Har ett extra öga för planering och strukturering   Är resultatinriktad, affärsdriven och serviceinriktad   Är tydlig, samarbetsorienterad och initiativrik     Hos oss kommer du:   Packa upp leveranser och exponera varor   Se till att butiken är inbjudande   Kassaarbete   Avlasta butikschefen i den dagliga driften  Tillsammans med butikschefen ständigt driva försäljning och nyckeltal framåt    Vilka är vi?  Flying Tiger Copenhagen är ett av världens mest framgångsrika – och absolut roligaste – detaljhandelsföretag. Vi älskar mångfald och kaka, och våra dörrar är alltid öppna. Vi kan erbjuda dig ett jobb på en jordnära arbetsplats där du blir en del av ett team bestående av ambitiösa, öppna och hjälpsamma kollegor som gillar det de gör.   Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig! Tjänsten är ett vikariat på 12 månader (till och med 2026-05-31) på 25/h per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet är pga studieledighet och innebär därför goda chanser till förlängning. Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan! Sista ansökningsdag är 31/7.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikschef Gina Tricot, Ringen
Gina Tricot AB
Chefer inom handel

ARBETA PÅ GINA TRICOT Nu söker vi en erfaren och passionerad person för rollen som butikschef på Gina Tricot i Ringen, Sthlm. Om du brinner för försäljning, har en stark ledarskapsförmåga och älskar att arbeta i modebranschen så kan du vara den perfekta kandidaten för oss!  OM ROLLEN Som butikschef tar du ägarskap över butiken och ansvarar för dess resultat. För att du ska kunna fortsätta utveckla dina ledaregenskaper ger vi dig stöd i din ledarroll samt tillgång till våra utbildningar i Gina Tricot Smile Academy. Här är det viktigt för oss att du själv tar initiativ för att växa i din roll.    VEM ÄR DU? Vi söker dig som är positiv, social och driven. Du strävar alltid efter att vara i toppklass och är en sann teamplayer som inte bara står bredvid utan är aktivt engagerad ute på golvet med ditt team. Att visa vägen genom eget exempel är en självklarhet för dig när du motiverar ditt team för att skapa meningsfulla upplevelser för våra kunder. Dessutom är du flexibel och kan anpassa dig till olika arbetstider, inklusive kvällar, helger och intensiva perioder som julen. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet från service och försäljning Erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande mål Stort intresse för försäljning och nyckeltal En passion för mode och trender Ett öga för det visuella Flexibel gällande arbetstider VAD ERBJUDER VI? När du börjar din karriär hos oss välkomnas du till ett team med fantastiska kollegor. I Gina Tricot Smile Academy får du inte bara kunskap om företaget och försäljningsteknik – du blir också en del av ett stort community och får möjlighet att knyta kontakter med andra likasinnade. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där gemenskapen är stark och där du verkligen får känna dig som en del av laget.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (38,25 h/v). Vi tillämpar provanställning.   Är du rätt person för utmaningen?  Intervjuer och tillsättning sker löpande. I slutskedet av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll i syfte att säkerställa en rättvis och trygg rekryteringsprocess. Kontrollen görs via Fortcheck, och du som kandidat identifierar dig själv med BankID och får ta del av resultatet innan det delas med rekryteraren.

23 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
KICKS Eskilstuna söker Butikschef

Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling.   Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet.   Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå.   Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.   Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
JYSK NORRTÄLJE söker framtidens butikschef
Jysk AB
Chefer inom handel

Vill du bli butikschef? Kickstarta din karriär genom ett av Sveriges bästa utbildningsprogram för ledarskap inom retail! Genom JYSKs butikschefsprogram driver du din egen butik efter 10 månader. VAD VI ERBJUDER DIG Möjligheten att driva din egen JYSK-butik efter 10 månaders betald utbildning. Ett utbildningsprogram som ger dig alla verktyg du behöver för att driva en JYSK-butik. Erfarna retail- och HR-proffs som coachar dig under hela programmet.‎ VAD PROGRAMMET INNEBÄR Vårt butikschefsprogram består av en vinnande kombination av praktisk erfarenhet och teoretisk kunskap. Du får erfarenhet från butiksdrift genom arbete i butik. Du får fem veckors teoretisk utbildning, fördelade över de tio månaderna, på vårt träningscenter i Nässjö. Modulerna består av scenarion och rollspel, grupparbete och teambuilding. Allt med målet att du ska kunna driva din egen butik efter 10 månader. Lär dig mer om JYSK Butikschefstrainee-programmet och träffa några av våra Butikschef Trainees ‎här. VAD DU SKA BIDRA MED Erfarenhet av att leda, motivera och utveckla medarbetare. Engagemang för din egen utveckling. Resultatdriv. Du älskar att sälja och är dessutom en riktigt skicklig säljare. Du trivs med fysiskt arbete. Du tycker om att vara ledig en dag mitt i veckan och är redo för kunderna och ditt team under helgen. Pipeline för butiken i Norrtälje och Östhammar REKRYTERINGSPROCESSEN I SVERIGE: Vi behandlar ansökningar löpande och slutför rekryteringen när vi har hittat rätt kandidat. ‎ Vi genomför alltid intervjuer och du kan förvänta dig att genomföra tester och/eller en videointervju, där vi ser fram emot att höra varför du passar bra för jobbet. OM OSS Vi tror på att våra anställda är nyckeln till vår framgång. Det är därför vi strävar efter att erbjuda utveckling och möjligheter att växa inom JYSK, och vi är även stolta över att belöna engagemang och en bra insats bland våra medarbetare. På JYSK tror vi att en stor blandning av kompetenser, talanger och unika personligheter gör oss till ett starkare team. Därför ser vi fram emot just din ansökan. Har du särskilda behov som kräver anpassning i rekryteringsprocessen? Hör av dig till oss på [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
KICKS Eskilstuna söker Butikschef

Nu söker vi en Butikschef till KICKS i Eskilstuna, Cityhuset! Brinner du för ledarskap och tror på att engagerade medarbetare är vägen till framgång? Har du dessutom ett affärsmässigt tänk och ett hjärta som klappar för service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Vår vision är att varje KICKS-butik ska vara den ultimata skönhetsdestinationen. Därför söker vi dig som har ett stort intresse för affären och som drivs av att se ditt team lyckas – både med försäljning och i sin personliga utveckling.   Om rollen Som butikschef är du en tydlig, närvarande och coachande ledare. Du är en naturlig del av det säljande teamet och leder genom att vara operativ på butiksgolvet.   Ditt ansvar: • Skapa en köpupplevelse i Top Class Service-klass för varje kund • Säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan • Följa upp och nå butikens mål, nyckeltal och budget • Arbeta aktivt med coachning och feedback, Schemaläggning, Medarbetarsamtal och teammöten, Mål- och resultatuppföljning Vem vi söker Vi letar efter en ambitiös, professionell, energisk och strukturerad ledare som vill ta KICKS Eskilstuna till nästa nivå.   Du: • Är engagerad och motiverande – en förebild i alla lägen • Trivs i ett högt tempo och i ett dynamiskt företag • Motiveras av att se andra lyckas och utvecklas • Har ett genuint intresse för skönhet, försäljning och ledarskap Vi ser att du har: • Tidigare erfarenhet som butikschef eller liknande roll i detaljhandeln • Fullt budget- och personalansvar i tidigare tjänst • Erfarenhet av att coacha säljteam mot höga mål • God förståelse för detaljhandelsavtalet • Systemvana, gärna inom Office 365 • Tillgänglighet som ledare – du är närvarande för ditt team • Ett flexibelt förhållningssätt till arbetstider – vi ser att du arbetar minst en kväll i veckan samt minst en helg i månaden. Vad KICKS erbjuder dig: • Möjlighet att utveckla dig som ledare • Påverka och leda utvecklingen av både butik och medarbetare • Tillgång till utbildningar från våra många samarbetspartners • En arbetsplats som värdesätter mångfald, jämlikhet och inkludering Övrigt Tjänsten är en heltidstjänst, med tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. I denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Har du frågor? Välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson.   Vi intervjuar löpande – varmt välkommen med din ansökan redan idag! KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har ca 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad. Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Byggfabriken Stockholm söker Butikschef

Byggfabriken söker Butikschef till Stockholm, Vasastan.   Vi söker en driven och affärsorienterad butikschef med starka ledaregenskaper för vår butik i Stockholm, Vasastan. I rollen som butikschef är du både en operativ butikssäljare och en ledare med ansvar för butikens drift, utveckling och försäljning. Som butikschef ingår du även i butikschefsgruppen tillsammans med kollegor från våra andra butiker i Sverige, där ni arbetar strategiskt för att utveckla Byggfabrikens affär och stärka varumärket.   Om rollen Som butikschef på Byggfabriken är du en affärsdriven person som har butikens lönsamhet och vårt varumärke i fokus. Du har en naturlig förmåga att bygga och utveckla team, är flexibel och lösningsorienterad och har ett strategiskt perspektiv på hur vi kan skapa mervärde för våra kunder. Du är kommunikativ och trivs med att kombinera operativt arbete i butiken med strategiska och affärsutvecklande uppgifter.   En förståelse för traditionell butikshandel och hur modern butikshandel utvecklas är avgörande, liksom att ha en förmåga att skapa en inspirerande säljkultur. Du ska kunna förmedla Byggfabrikens värderingar och skapa en stark känsla av tillhörighet inom teamet och i företaget som helhet. Rollen kräver att du ibland arbetar ensam i butiken, och du ansvarar även för att butiken är bemannad och kan hålla sina öppettider under semester och sjukdomsperioder.   Ansvarsområden • Driva försäljning och utveckla en stark säljkultur där kundservice och kundens behov är centrala • Exponera sortimentet och säkerställa att skyltning och kampanjer följer planering • Ansvara för butikens budget i samarbete med försäljningschef • Följa upp KPI samt analysera och rapportera resultat • Planera och genomföra butiksevent • Hålla medarbetarsamtal och hantera schemaläggning • Ansvara för inventering och definiera arbetsuppgifter och rutiner i butiken • Utbilda nyanställda och befintlig personal inom sortiment, affärssystem och säljteknik   Vi söker dig som • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäljning eller liknande, eller dokumenterad erfarenhet som ledare inom retail • Har gedigen erfarenhet av detaljhandel, gärna från fackhandel och omni-channel • Har god och aktuell IT-vana samt erfarenhet av olika program och affärssystem Det är en fördel om du har erfarenhet eller ett genuint intresse för byggnadsvård, samt kunskap om skyltning och erfarenhet av affärssystemet Pyramid.   Övrig information Tjänsten är placerad i vår Stockholmsbutik, Vasastan och är en tillsvidareanställning på 100%. Kollektivavtal finns. Tillträde sker enligt överenskommelse.  I samband med denna rekrytering samarbetar Byggfabriken med Retail Recruitment och frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson.   Välkommen att bli en del av Byggfabriken och bidra till vår fortsatta utveckling! Byggfabriken startades 1997 med idén att erbjuda något som utan oss hade saknats. Redan från början handlade det om att ta ett samlat grepp om byggnadsvården. Att erbjuda material och inredning för att bevara hus och lägenheter från förra sekelskiftet fram till 50-talet. Men det har också alltid handlat om att vara något mer än bara en byggnadsvårdsbutik. Vi försöker vara en källa till kunskap, inspiration och gör-det-själv-glädje – helt utan pekpinnar. På produktnivå innebär det ett sortiment fullt av nytillverkade inredningsdetaljer och byggnadsvårdsprodukter för tidstypisk renovering i linje med stilhistoriska perioder från sekelskifte till funkis och modernism. Allt från kakel, klinker och väggfärg till alla sorters beslag, innerdörrar och hela kök. Många av våra produkter är egentillverkade från historiska förlagor och oftast skapade med traditionella metoder. Men du hittar även produkter som vi inte producerar själva, alla omsorgsfullt utvalda och med till största delen lokala producenter och hantverkare. Du kan se hela vårt sortiment här på webben, och i butikerna naturligtvis. Vi har på känn att du kommer hitta något du gillar!

23 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Vikarierande butikschef till Ivanhoe i Gällstad
Ivanhoe AB
Chefer inom handel

Vikariat på heltid i ett år, med start i oktober + två månaders introduktion Just nu söker vi en vikarierande butikschef till vår Ivanhoe-butik i Gällstad. Butiken ligger ett stenkast från fabriken där våra ullplagg stickas och du kommer ha nära dialog med alla som jobbar där. Som butikschef blir du vårt ansikte utåt och den självklara stöttepelaren för både kunder och kollegor. Du ansvarar för den dagliga driften i butiken, leder personalen (en fast anställd och flera timanställda), gör scheman och håller ihop det mesta som rör vår försäljning – både i butik och online. I rollen ingår bland annat att: Sköta den dagliga driften och kundservice i butiken Ha personalansvar och lägga schema Kontrollera tidrapporter inför lön Skicka månadsrapporter (försäljning och lager) till Ivanhoe och SNÖ Ha övergripande ansvar för butikens mejl och telefon – även som kundservice för vår webbshop Packa webborder, hantera returer och kontakta posten vid behov Förbereda och genomföra lagerflytt mellan huvudlager och butik (ca två gånger per år) Beställa påfyllning av sålda varor via plocklistor i Garp Lägga grundordrar för nya kollektioner Rea ut tidigare kollektioner och ta in nytt Inköp av butiksmaterial, Hestra-handskar och SNÖ-smycken Godkänna fakturor Ansvara för inventering Meriterande: Erfarenhet av kassasystemet HiCore och/eller affärssystemet Garp. Vi söker dig som: Har erfarenhet av butiksarbete eller liknande serviceyrken Har vana av att leda och engagera andra Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Är självständig och gillar att lära sig saker Tjänsten är ett vikariat på heltid med arbetstider både vardagar och helger. Start i oktober, med introduktion under augusti–september. Det finns ev möjlighet till förlängning av tjänsten. Låter det här som något för dig? Skicka gärna in din ansökan – kanske blir du en del av vår Ivanhoe-familj under en tid där ullen, människorna och traditionen står i centrum. Har du frågor eller vill skicka en ansökan - gör det till: [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Elgiganten söker en varuhuschef till Borlänge - är du vår nästa ledare?
Elgiganten AB
Chefer inom handel

Söker du efter nästa utmaning? Då har vi här en fantastisk möjlighet till dig! Om rollen: Som Varuhuschef är du huvudansvarig för driften av hela varuhuset. För att lyckas framgångsrikt i rollen behöver du vara strukturerad, ambitiös, ansvarstagande och samtidigt ha ett genuint intresse för att skapa goda förutsättningar för glada och engagerade medarbetare samt nöjda kunder.   Vi tror att du som ledare har stor vilja att nå framgång och trivs med att arbeta mot och uppnå nya mål tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter består av den dagliga driften av ditt eget varuhus - där du skall leda och utveckla dina kollegor, samtidigt som du får medarbetarna att trivas. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare i Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Ansvarsområden: • Huvudansvar för driften i varuhuset med ett budget-, resultat- och rapporteringsansvar. • Fullt personalansvar med arbetsuppgifter som schemaläggning, rekrytering, onboarding, utvecklingssamtal, arbetsmiljö mm. • Leda, utveckla och motivera medarbetare.  • Ge tydlig vägledning och tydliga mål för avdelningarna.  • Planera och genomföra olika marknadsaktiviteter i varuhuset • Arbeta för att bli det naturliga förstahandsvalet för kunderna och erbjuda service i världsklass före, under och efter köpet. Om dig: Vi söker dig som är en erfaren ledare inom Retail. Vi vill att du delar vår övertygelse om att tydligt, coachande och ödmjukt ledarskap ger motiverade medarbetare och skapar gemenskap. För dig är kunderna och medarbetarna det du bryr dig mest om, samtidigt som du gör det som krävs för att skapa goda resultat för ditt varuhus. Eftersom rollen är så pass mångsidig behöver du besitta förmågan att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och att du dessutom har en god genomförandekraft. Vi tror också att det kommer underlätta din vardag om du även har lätt för dig att lära dig nya tekniska system. Vi tror att du är en ledare som: • älskar utmaningar och har höga ambitioner  • visar engagemang och uthållighet  • är målinriktad, strukturerad och resultatorienterad  • har god kommunikation och är tydlig  • kan samarbeta med andra och tar egna initiativ Elgiganten erbjuder: Med ansträngning och beslutsamhet kan du gå långt inom bolaget och erbjuder alla våra medarbetare goda utvecklings- och karriärsmöjligheter. Hos oss kommer du att få en bra introduktion som ger dig rätt förutsättningar att lyckas och trivas hos oss. • Individuell lönesättning och pension • Generöst bonusavtal • Personlig utveckling och löpande utbildning • Utmärkta karriärsmöjligheter i Sverige och Norden • Förmåner inom friskvård och personalköp Övrig information: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Arbetstider som kväll och helg kan förekomma. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-20. Ansökningarna utvärderas löpande, vilket betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Observera att vi i vår rekryteringsprocess använder oss av ett antal personlighets- och färdighetstester som skickas ut via mail i samband med din ansökan. Vänligen kontrollera även din skräppost. Varmt välkommen med din ansökan! Torbjörn, HRBP, Elgiganten

22 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025