Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats i bilen på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker en Stationschef! Om rollen som Stationschef Är du en driven och engagerad blivande Stationschef på Preem? Vi söker dig som vill vara med och utveckla en självklar och trivsam mötesplats på vår station i Nacka. Vi söker dig som vill ta en anställning hos oss med chans att senare ta steget att bli franchisetagare och bli din egen chef. Som Stationschef på Preem får du fullt ansvar för lönsamhet, försäljning och att du driver din station som om det vore din egen samtidigt som du får möjligheten att representera ett välkänt och starkt varumärke i branschen. Du följer Preems butikskoncept och får stöttning av Preem för verksamhetsstyrning, HR, marknadsföring, administration, sortiment, kategoristyrning, butiksmiljö och utbildning. Som stationschef är du ansvarig för personal, rekrytering, inköp och myndighetskrav för butiksverksamheten. Du driver försäljning och aktiviteter kopplade till kampanjer, budget samt resultat och service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av franchisetagare och stationschefer inom Preem som delar erfarenheter med. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som stationschef är du Preems ansikte utåt. Du är en viktig ambassadör för vårt varumärke och ser vikten i att skapa starka kundrelationer! Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, sälj och service. Du har förmågan att kunna utveckla dina medarbetare och butiken. Har du erfarenhet av att driva eget företag är detta starkt meriterande. Du har minst gymnasial utbildning. Du behöver vara ekonomiskt sinnad och kunna ta ansvar för stationens omsättning och resultat. Vi lägger stort vikt på dina personliga egenskaper. Är det här du? Som Stationschef hos oss är du driven, prestigelös och deltar i det dagliga arbetet, är inte rädd för ”att kavla upp armarna”. Du har förmågan att skapa en god arbetsmiljö och får dina medarbetare att trivas på arbetet vilket kommer återspeglas i en trivsam och lönsam station. Vidare är det viktigt att ha ordning och struktur då det är många frågor att hantera som myndighetstillstånd, budget, schemaläggning etc. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: 100% Startdatum: Enligt överenskommelse Arbetstider: Vardagar, men helg- och kvällsarbete kan förekomma Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Vintage & Friends söker butikschef till Göteborg Om oss Vintage & Friends har snabbt etablerat sig som Stockholms bästa och roligaste secondhand- och vintagemodebutiker med sina två AA-lägen i city. Vi har blivit en självklar destination för modeälskare som söker unika plagg, personlig stil och hållbara alternativ. Med grundarna Eric Hammel och Johan Graffner i spetsen – båda med över 25 års erfarenhet inom retail och mode – är vi nu redo att expandera ytterligare. vintageandfriends.se Om rollen Som butikschef hos Vintage & Friends har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, försäljning och teamledning. Du är en ambassadör för vårt koncept och varumärke, och spelar en central roll i att skapa en varm, inspirerande och inkluderande atmosfär för våra medarbetare och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga butiksdriften Leda, coacha och inspirera butiksteamet Säkerställa hög servicenivå och kundnöjdhet Arbeta aktivt med försäljning och sortiment Planera och genomföra aktiviteter Vi söker dig Som har minst tre års erfarenhet som butikschef eller i en annan ledande roll inom retail. Du är en naturlig ledare med hög energi, god struktur och ett starkt driv. Du trivs med att ta ansvar, inspirera andra och arbeta mot tydliga mål. Som person är du social, utåtriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för mode, särskilt inom vintage och secondhand, och du har en god känsla för stil och trender. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande, så god fysisk och mental uthållighet är viktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett växande och passionerat företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för Vintage & Friends. Hos oss får du arbeta i en kreativ och dynamisk miljö där mode, hållbarhet och personlighet står i fokus. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans skapar en inspirerande kundupplevelse varje dag. Placering: Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse – omgående eller i september-2025 Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Välkommen med din ansökan!
Din profil Vi behöver förstärkning och söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom detaljhandeln. Du är en inspirerande ledare som trivs med att utbilda, coacha och motivera andra medarbetare, detta gör du med tydlig och engagerande kommunikation. Du är samtidigt lyhörd och ser till medarbetarnas individuella behov av stöttning och vägledning för att nå uppsatta mål och resultat. Som person motiveras du av att sätta höga mål och arbetar hårt. Du förstår vikten av och fokuserar på kostnader, intäkter och är van vid att arbeta med en budget och nyckeltal. Du är dessutom positiv och har en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Arbetsuppgifter Som Butikschef är du en säljande ledare och har fullt ansvar för butikens försäljning, drift och resultat. Du ansvarar för att våra besökare alltid möts av kunnig och välmotiverad personal som älskar att överträffa våra kunders förväntningar. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundbemötande såväl i kassa som på golvet. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan. - Coacha, leda och motivera medarbetare i butik - Beställning och lagerhantering - Ansvarar för butikens drift, försäljning och resultat - Hantering och uppföljning av reklamationer Kvalifikationer För att lyckas i rollen tror vi att du har: Ca. 2 års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll inom detaljhandel, gärna butikschef. Goda resultat och erfarenhet av försäljning, helst inom detaljhandeln. Erfarenhet av schemaläggning. Erfarenhet av att motivera och coacha medarbetare. Behärskar svenska och engelska till fullo i både tal och skrift. Tjänstens omfattning: Placeringsort: Solna, Stockholm Omfattning: Heltid, Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning 6 mån) Tillträde: Omgående Löner: Lön enligt överenskommelse (enligt Handels Union krav samt betalning för OB timmar) Avtalsenliga försäkringar och tjänstepension. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår [email protected].
Ställföreträdande Handlare sökes till ICA Nära Skogsbacken! Vill du ta nästa steg i din karriär inom ICA och utvecklas mot en framtida handlarroll? Vi söker nu en engagerad, självgående och drivande Ställföreträdande Handlare till ICA Nära Skogsbacken – en personlig butik med stora ambitioner. Om butiken ICA Nära Skogsbacken är belägen i ett lugnt bostadsområde med direkt anslutning till tunnelbanan. Vår kundkrets består av boende i närområdet och varierar brett i ålder – något som ställer höga krav på ett brett sortiment, god kvalitet och hög servicenivå. Efter tre år hos oss kliver nuvarande butikschef vidare i karriären och vi söker därför en ny ledare som, tillsammans med vårt engagerade team, vill lyfta butiken till nästa nivå med nya idéer och friskt tänk. Om rollen Som Ställföreträdande Handlare kommer du att ha ett brett ansvar och vara en nyckelperson i butikens ledning. Rollen är ett utmärkt steg för dig som har ambitionen att på sikt bli egen handlare eller vill ta dig an större ledarroller inom ICA. Dina ansvarsområden inkluderar: Driva butiken i samarbete med handlaren och ledningsgruppen Budgetering, handlingsplaner och uppföljning av ekonomiska mål Coacha och stötta avdelningsansvariga i sortiment, pris och utveckling Rekrytering samt att delegera personalansvar Ta fullt ansvar för butikens drift under perioder då handlaren inte är på plats Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av ledande befattningar inom dagligvaruhandeln Har arbetat med personalansvar, budget och uppföljning Är självgående, kommunikativ och coachande i ditt ledarskap Är tydlig, lyhörd och vågar fatta beslut Krav och meriter: Krav: ICA Skolans Butiksledarutbildning (BLU) Meriterande: ICA Skolans Företagsledarutbildning (FLU) Vi erbjuder: Bonussystem Möjlighet till vidareutbildning via ICA En utvecklande roll med stort ansvar och utrymme att påverka Om Bemannica Tjänsten avser anställning direkt hos butiken. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Bemannica AB. Bemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Du kan läsa mer om Bemannica på bemannica.se och följ oss på Facebook för de senaste nyheterna! Välkommen med din ansökan!
Om rollen: I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du är den drivande kraften bakom att skapa en utvecklande miljö för dina medarbetare och säkerställer att varje dag på jobbet är meningsfull och produktiv. Du rapporterar till och coachas av din distriktschef. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Försäljnings- och resultatansvar: Du är ansvarig för att uppnå och överträffa försäljningsmål samt säkerställa en lönsam verksamhet. Personalansvar: Du vägleder, coachar och motiverar dina medarbetare för att maximera deras potential och bidra till teamets framgång. Budgetarbete: Du arbetar aktivt med att upprätthålla och följa upp budgetar samt vidtar åtgärder för att säkerställa lönsamhet och effektivitet. Ledarskapsfrågor: Du är en naturlig ledare som trivs med att bygga och utveckla ett starkt och engagerat team. Kundservice i världsklass : Du säkerställer att varje kund får en exceptionell serviceupplevelse och att deras behov och förväntningar överträffas. Dina kompetenser : För att trivas och lyckas som butikschef hos Dollarstore är vi på jakt efter personer med följande kompetenser: Erfarenhet inom detaljhandeln : Du har gedigen erfarenhet av att arbeta inom retailbranschen och förstår dess unika utmaningar och möjligheter. Ledarskap och motivation : Du är en inspirerande ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. Resultatorientering: Du är driven av att uppnå och överträffa försäljningsmål och har förmågan att arbeta strategiskt för att maximera resultatet. Kundfokus: Du har en stark kundorientering och strävar alltid efter att leverera enastående kundservice. Flexibilitet: Du är beredd att arbeta på kvällar och helger om så krävs och trivs med en dynamisk och omväxlande arbetsmiljö. Varför Dollarstore: Som en del av Dollarstores team får du möjlighet att arbeta i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där du dagligen får möjlighet att påverka och bidra till vår fortsatta framgång. Vi erbjuder också möjligheter till personlig och professionell utveckling samt förmåner och belöningar för ditt engagemang och din prestation Övrig information Tillträde: 2025-07-15 Anställningsgrad: Heltid Plats: Dollarstore Skruvens väg 4, Nybro Lön: ANGE LÖNESPANN Sök nu: Om du är redo att ta ledningen för din nästa utmaning och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik butikschef hos Dollarstore, skicka in din ansökan idag genom att klicka på "Ansök nu" nedan. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta skapa fantastiska shoppingupplevelser för våra kunder!Vi är stolta över att vara en arbetsplats fri från diskriminering, där vi ser mångfald och inkludering som grundläggande värden. Vår rekrytering är alltid baserad på kompetens och vi strävar efter att skapa en miljö där alla, oavsett bakgrund, har lika möjligheter att växa och utvecklas. Genom att aktivt arbeta för en rättvis och inkluderande arbetsplats, ser vi till att alla våra medarbetare känner sig respekterade, värderade och välkomna. Som en del i Dollarstores rekryteringsprocess genomför företaget bakgrundsanalyser tillsammans med Svensk Bakgrundsanalys vilket är ett auktoriserat företag inom bakgrundskontroller. Notera: Vi tar emot ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag! Välkommen med din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! DollarStores DNA - Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser - Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar. - Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt. - Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.
Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.. Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsom butikschef: -Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik. -Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för. -Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager Första åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Grundlön enligt detaljhandelsavtalet baserad på högsta möjliga branschvana + ansvarstillägg på runt 4500 kr. Utöver det finns möjlighet till bonus om 45 000 per kvartal. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Eleonora, People and Culture Kjell & Company
Vintage & Friends söker butikschefer till Göteborg Om oss Vintage & Friends har snabbt etablerat sig som Stockholms bästa och roligaste secondhand- och vintagemodebutiker med sina två AA-lägen i city. Vi har blivit en självklar destination för modeälskare som söker unika plagg, personlig stil och hållbara alternativ. Med grundarna Eric Hammel och Johan Graffner i spetsen – båda med över 25 års erfarenhet inom retail och mode – är vi nu redo att expandera ytterligare. vintageandfriends.se Om rollen Som butikschef hos Vintage & Friends har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, försäljning och teamledning. Du är en ambassadör för vårt koncept och varumärke, och spelar en central roll i att skapa en varm, inspirerande och inkluderande atmosfär för våra medarbetare och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga butiksdriften Leda, coacha och inspirera butiksteamet Säkerställa hög servicenivå och kundnöjdhet Arbeta aktivt med försäljning och sortiment Planera och genomföra aktiviteter Vi söker dig Som har minst tre års erfarenhet som butikschef eller i en annan ledande roll inom retail. Du är en naturlig ledare med hög energi, god struktur och ett starkt driv. Du trivs med att ta ansvar, inspirera andra och arbeta mot tydliga mål. Som person är du social, utåtriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för mode, särskilt inom vintage och secondhand, och du har en god känsla för stil och trender. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande, så god fysisk och mental uthållighet är viktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett växande och passionerat företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för Vintage & Friends. Hos oss får du arbeta i en kreativ och dynamisk miljö där mode, hållbarhet och personlighet står i fokus. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans skapar en inspirerande kundupplevelse varje dag. Placering: Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse – omgående eller i september-2025 Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Välkommen med din ansökan!
Butiksansvarig till Lyle & Scott butik i Stockholm Quality Outlet Slash.ten är inte bara ett företag som driver konceptbutiker, pop-uper, co-work och events åt några av världens främsta varumärken. Vi är framför allt ett community bestående av fantastiska människor med stora drömmar, ambitiösa mål och viljan att skapa minnesvärda upplevelser för våra alla vi möter. Vi lovar våra kunder att alltid sträva efter att leverera 10poäng. Vi söker nu en passionerad butiksansvarig som ska driva Lyle & Scotts fantastiska butik på Stockholm Quality Outlet tillsammans med ett dedikerat team. Du är en person som drivs av att göra skillnad, bygga starka relationer med kunder, leverantörer och framför allt ditt team. Du bör ha en naturlig entreprenörsanda då du själv skall vara med att utveckla butiken framåt. Varje kund som besöker din butik ska vilja komma dit igen, för att ni gav den något speciellt. En skön känsla, en upplevelse och service som ingen annan kan leverera. Vi tror starkt på strävan att varje dag förbättra oss själva och att hela tiden söka en perfektion i det vi gör i alla aspekter. Vem är du? Du har ett genuint intresse av att hjälpa andra människor och sprider naturligt energi till alla du träffar. Ditt engagemang går inte att ta miste på och inget gör dig lyckligare än att prestera på topp med ditt team. Du är den som t.ex. håller upp dörrar åt personen som kommer efter, plockar upp det som någon annan tappat och som alltid ställer upp för dina vänner. Du tycker som vi att kundbemötandet är en av de absolut viktigaste delarna för att skapa en fantastisk kundupplevelse! Tjänsten är på drygt 75% Vi letar efter dig som… • Är butiksansvarig eller varit butikssäljare över två år som nu vill ta större ansvar • Ständigt är på jakt efter nya utmaningar • Är van att arbeta framgångsrikt mot måluppfyllelse av uppsatta mål • Har arbetat med starka varumärken eller förut har drivit team • Är lösningsorienterad • Har väldigt enkelt att hantera olika typer av människor och älskar ledarskap Om varumärket Lyle and Scott är mycket uppskattat klädmärke runt om i hela världen och drar in många miljoner om året. Kläderna kännetecknas av kvalité, golf, stilrenhet och den lilla guldiga örnen som brukar placeras på vänstra bröstet av klädesplaggen. Det skotska varumärket Lyle & Scott har 140 års erfarenhet av att skapa stickade tröjor och herrmode av högsta kvalitet. Detta är ett märke som är känt för sin historia, kvalité och expertis över hela världen och allra mest känd är nog den klassiska och ikoniska lammullströjan. I Lyle & Scotts utbud kan du hitta retroinspirerande plagg med en modern twist som pikéer, tröjor och skjortor. Våra kunder betyder allt för oss och strävar dagligen efter att överträffa oss själva med våra skapelser och vårt innehåll för sociala medier. Vi är djupt engagerade i att bryta ny mark och visa våra följare vad det innebär att vara unik och stå ut från mängden. Arbetsuppgifter • Säkerställ högklassig service till alla du möter – samt motivera ditt team att göra likadant • Driver ditt team och butiken mot uppsatta mål • Administrativt arbete så som schemaläggning, rapportering, möten och analysering av butiken • Skapa och upprätthålla butikens rutiner och strukturer • Säkerställ butikens visuella koncept utefter säsong och kampanjer • Lagerstrukturering- och optimering • Kassahantering och inleverans av produkter Om oss Slash.ten är en kundupplevelsebyrå med en organisation och ett team som har lång väldokumenterad erfarenhet inom retail, event och kundupplevelser. Vi tror på mångfald, kraften i att jobba som team och är individer som byggt gasellföretag, utvecklat varumärken och fått utmärkelser för bästa kundservice många år i rad. Målsättningen är tydlig; vi vill bli ihågkomna för att vara fantastiska i allt vi gör. Vi arbetar redan med några av världens största varumärken. Läs mer på: www.slashten.net/ Som stjärna på Slash.ten är du vår och de varumärken vi representerar främsta ambassadör och ansikte utåt.
Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en tillsvidaretjänst på heltid i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till en Arken Zoos butik på Emporia, Malmö. - Tjänsten är på heltid, 38,25h/vecka. - Anställningsavtal och lön mm. enligt överenskommelse. - Arbetstider, dag, kväll och helg efter schema. - Tillträde omgående Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att alltid hjälpa kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning. Butikschefsrollen innebär bland annat: *Aktivt arbetar i butiken tillsammans med din personal *Har personal- och resultatansvar för butiken *Ansvarar för att butiken är attraktiv och säljande *Ansvarar för att våra kunder är nöjda *Utvecklar medarbetarna i deras roller Kvalifikationer: Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. *Erfarenhet av ledande befattning från detalj- eller dagligvaruhandel är ett krav då det krävs stora kunskaper i affärsmannaskap, personalledning och butiksdrift. *Ledarskap, erfarenheter av att leda och utveckla säljande personal mot kvalitativa- och kvantitativa mål. *Schemaläggning, erfarenhet av praktiskt schemaläggningsarbete i t ex webbaserat program *Grundläggande IT-kunskaper Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta regionchef Pernilla Gervald på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2025-07-01 Välkommen med din ansökan!
Brinner du för kundservice och försäljning? Är du en inspirerande ledare som trivs med att motivera och utveckla ditt team? Då är detta rollen för dig! Uppdraget som butikschef i Abisko är lika brett som Torneträsk är stort. Vi är den enda butiken i Abisko som erbjuder livsmedel, godis, tobak, drivmedel och är ombud för både apoteket och systembolaget. För oss är det viktigt att vara en del av att hålla Abisko levande, både för besökare och människor som bor och lever i Abisko. Möjligheterna med butiken är stora och du har stort utrymme att sätta din egen prägel på teamet och butiken. Vi söker dig som är redo att leda ett team, hantera budget och ta fullt ansvar för butiksdriften. Möjlighet till personalboende finns. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Vara en aktiv ledare i butiken, inspirera och engagera ditt team för att ge kunderna den bästa upplevelsen. Driva och utveckla butikens försäljning genom att motivera personalen och säkerställa hög kundservice. Ansvara för att uppsatta budgetar och försäljningsmål uppnås. Rekrytera, introducera och utveckla medarbetare genom regelbundna samtal och coachning. Skapa och upprätthålla en välplanerad och effektiv bemanningsstruktur. Planera och strukturera det dagliga arbetet för att säkerställa en välfungerande butik. Attestera fakturor, hantera följesedlar och följa upp eventuella avvikelser. Kontinuerligt analysera och följa upp försäljning, personal, budget och lagerstatus. Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av detaljhandel och ett starkt försäljningsdriv. Är en naturlig ledare som motiverar och inspirerar sitt team till framgång. Trivs med att arbeta operativt och leda genom att vara närvarande på butiksgolvet. Är en engagerad och lösningsorienterad person med god förmåga att planera och organisera. Har erfarenhet av personalansvar, rekrytering och schemaläggning. Har god datorvana och erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande roll där du får möjlighet att påverka butikens framgång. Ett engagerat team och en arbetsplats där vi tillsammans skapar en inspirerande butiksmiljö. En dynamisk och kundfokuserad arbetsmiljö med högt tempo. Trygga anställningsvillkor och attraktiva personalförmåner. Hos oss är det inte bara lönen som räknas. Vi vet att olika personer motiveras av olika faktorer. Vi är därför öppna för dialog och vill anpassa erbjudandet så att det passar just dig och dina behov. Oavsett om det handlar om flexibilitet, utvecklingsmöjligheter eller andra förmåner. -Vi är lyhörda och redo att diskutera! Låter det intressant? Skicka in din ansökan och skriv gärna ett personligt brev där du berättar om varför just Abisko är din dröm och vad du kan bidra med till oss och området Vi rekryterar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta regionchef Hanna Ristwall, [email protected]. Not. Inga ansökningar tas emot via mail.
Välj ett jobb för att visa detaljer