Butikschef, Flügger Varberg (längre vikariat)

Flügger är en stolt tillverkare och återförsäljare av färg med ett stolt arv, kvalitetsprodukter, engagerade medarbetare och lojala kunder. På Flügger är vi på god väg med att genomföra vår Going Green-strategi som bygger på hållbar produktion, produkter och förpackningar. Samtidigt har vi ambitiösa tillväxt- och optimeringsmål och en stark digitaliseringsagenda. Team, Time & Trust Är du vår nya Store Manager/Butikschef till butiken i Varberg? Om du älskar försäljning, uppskattar stor handlingsfrihet och möjlighet att leda förändringar, då kan du vara den vi letar efter! Som Store Manager på Flügger får du ett stort ansvar, många omväxlande arbetsuppgifter och en vardag där sällan en dag är den andra lik. Dina uppgifter rör sig från försäljning, rådgivning, arbetsledning och aktivitetsplanering till medarbetarutveckling, utbildning och affärsutveckling. Häng med på resan I butiken i Varberg får du ansvaret för utvecklingen av butikens kundportfölj såväl som ansvaret för personalen i butiken. Som Store Manager har du en oerhört viktig roll och chansen att påverka både försäljningsresultatet, kundservicen och ditt team i butiken. Det är avgörande att du tar ledningen och inte tvekar att ge feedback och att följa upp arbetet i butiken. Vi värdesätter en aktiv coach som älskar att utveckla och träna sina medarbetare och som stöttar sina kollegor i både uppsökande och relationsskapande försäljning likväl som i det traditionella butiksarbetet. Som Store Manager är du ansvarig för marknadsaktiviteter i närområdet, samt personal- och arbetsmiljöansvar för butiken. Din roll som Store Manager innefattar bl.a.: Planering, genomförande och uppföljning av butikens försäljning inkl. uppsökande försäljning Behovsanalys och rådgivning i samråd med kund Offerering, förhandling och slutförande av order Nära samarbete med övriga funktioner på företaget såsom utesälj, teknisk support, produktutveckling, logistik mm. Rapportering till närmaste chef samt andra avdelningar inom företaget Din palett Det är avgörande att du är ambitiös och proaktiv och att du tar stort ansvar för försäljningen, bemanningsplaneringen och driften av butiken. Vi vill också att du prioriterar träning, coachning och ledningen av ditt team. Du bör har hög social kompetens och förstå vikten av gott samarbete. I tillägg till detta är det också viktigt att du: Har erfarenhet från färg eller liknande bransch Är resultatinriktad, ambitiös och drivs av att överträffa förväntningar Är strukturerad, uthållig och har bra ordningssinne Är förändringsbenägen och uppfinningsrik Har bra datorvana Vi erbjuder Hos oss får du: Ett av marknadens starkaste varumärken (och sortiment) inom färg och tillbehör för både proffs och konsument. Ett omväxlande och fritt arbete i ett solitt företag En väletablerad butik med stor potential En nära kontakt med din regionchef som kommer att göra allt för att du ska få rätt förutsättningar för att lyckas i din roll Deadline: Ansök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Senast 2024-05-18 Arbetsplats: Varberg Sysselsättningsgrad: 100 % Anställning: Vikariat ca tre år med start i augusti Flügger ser enbart på kombinationen av personliga och professionella kvalifikationer när vi bedömer en kandidats behörighet. Vi värdesätter mångfald hos människor, där alla har friheten att vara sig själva med lika möjligheter. Om Flügger Flügger Group är en internationell koncern med säte i Norden. Flügger är börsnoterat och har en årlig omsättning på cirka 2,200 miljoner DKK och 1,700 anställda. På Flügger utvecklar, producerar, marknadsför och säljer vi färger, träskyddsmedel, tapeter, målarverktyg och mycket mer i professionell kvalitet, samtidigt som vi hjälper kunderna att hitta de bästa lösningarna. Vi är inte nöjda förrän våra kunder är nöjda.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Vill du bli egen företagare och driva butik? Sök till Pressbyrån, Trädgårds

Varför Pressbyrån? Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar. Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik. Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Dina erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal. Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss. Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

18 april 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Butikschef till öppningen av vår nya 3Butik!

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt? Nu står vi redo med öppna armar för att välkomna vår nästa Butikschef och buddy på en spännande resa! Vi förbereder oss för öppningen av vår nya 3Butik Bergvik i Karlstad, och letar efter en modig, inspirerande och engagerad ledare som vill göra den här resan tillsammans med oss! En dag i vår nya 3Butik Bergvik Inledningsvis står du i frontlinjen för att forma och ge liv åt vår nya 3Butik. Tillsammans med ditt team kommer du att bygga upp butikens identitet och arbeta varumärkesbyggande för att sätta 3Butiken Bergvik på kartan. Dagligen kommer du och ditt team se till att butiken är prydligt ordnad och redo för kunderna. Du sätter upp försäljningsmål, planerar dagens arbete och håller dig uppdaterad om de senaste produktlanseringarna och pågående kampanjerna. Kanske har du ett möte med din chef, Jonas, för att diskutera resultat och fokusområden, eller så har du utvecklingssamtal med en av dina kollegor. Snart öppnar ni butiken för dagens första kund och tar emot dem med ett leende. Som chef i vår nya 3Butik ansvarar du för butikens dagliga drift, inklusive teamets försäljning, kundnöjdhet och att regelbundet coacha våra duktiga medarbetare. Du lever vår kultur och är en förebild för andra. Tillsammans med ditt team strävar du dagligen efter att nå butikens budget och leverera kundmöten med hög kvalitet. Mer om dig! Som person har du en naturlig förmåga att skapa relationer och vara en inspiration för andra. Du är målinriktad och har god förståelse för hantverket bakom försäljning. Du brinner för att utveckla andra och ser möjliga lösningar snarare än problem. Vi tror också att du trivs i en snabbfotad miljö, är lösningsorienterad och motiveras av att arbeta mot resultat. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom ledarskap, försäljning och service. Det är meriterande om du arbetat inom telekombranschen, men om inte, så ser vi fram emot att utmanas av dig! Du kommer se fram emot att • Vara en del av en fantastisk företagskultur, med ett stort nätverk och nära kontakt till hela vår säljorganisation. • Som ledare ger vi dig förutstättningar att växa genom skräddarsydda ledarskapsutbildningar och kunskapsdelning med kompetenta medarbetare och chefer. • På Tre är inkludering, jämlikhet och mångfald en av våra viktigaste frågor. Vi vet att olika erfarenheter och perspektiv är det som tar oss framåt. • Vara en del av en av Sveriges bästa arbetsplatser där vi sätter våra medarbetare i fokus (jajamen, även 2024 är vi utsedda till en av de bästa av Great place to work). Ansökan Trevligt, eller hur? Vi tar emot ansökningar via denna annons och flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet. Ansökan till rollen sker via denna annons (ej e-mail), personligt brev behövs inte men vi vill gärna att du svarar på de frågor vi ställt nedan i samband med att du söker. I den här rekryteringen genomför vi urvalstester och bakgrundskontroll på vår slutkandidat, du får mer information om detta under rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta gärna ansvarig chef Jonas Henriksson. Vi ser mycket fram emot din ansökan! Välkommen till oss på Tre! #LI-PRIORITY

18 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Butikschef - Twilfit by Change, Göteborg City

Butikschef till Twilfit by Change Göteborg City Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, då är Twilfit by Change din nästa arbetsplats! Vi letar efter en butikschef som är driven, engagerad och kan coacha sina medarbetare till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR? Vi söker dig som är framgångsrik i din roll som Butikschef eller ledare från en liknande position. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen. Vi förväntar oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En erfaren ledare som kan coacha och inspirera för utveckla medarbetarna till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Som butikschef förväntar vi oss att du tar det fulla ansvaret för butikens dagliga verksamhet så att butiksmålen kan uppnås. DU HAR ERFARENHET AV: Personalplanering och optimal schemaläggning. . Du har förmågan att skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan och detta kommer att synas i din P&L. Ledning och coachning av dina medarbetare. Säljträning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer. Administrativa uppgifter och håller alla deadlines Dialog med huvudkontoret VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV OSS? På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess, vi vill göra en så bra matchning som bara möjligt. Du kommer att få en ordentlig onbording, så att du är utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Du kommer även att få ett brett utbud av stöd och service, såsom HR rådgivning, rapporter, budgetar, IT lösningar, som hjälper dig i ditt dagliga arbete så att du kan fokusera på försäljning och coacha dina medarbetarna. På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får del av det resultat som du skapar. Förutom en fast lön, har du möjlighet att få bonus och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. På Twilfit by change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen". I gengäld erbjuder vi dig möjligheten att få ta del av 25-50% av butikens vinst. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig och skicka en ansökan genom att klicka på "ansök". Vi håller regelbundna intervjuer för tjänsten, så ansök idag snarare än imorgon. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Veronica Alfredsson, [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka ansökan

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Butikschef Ahlsell Avesta

Här får du arbeta med försäljning och ledarskap i branschens ledande bolag. På Ahlsell kommer du till en varm kultur där våra värdeord ansvar, enkelhet och öppenhet genomsyrar vår verksamhet. Vi söker en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar vår personal, butik och våra kunder. Våra kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser vi dagliga utmaningar, vår uppgift är att göra deras vardag enklare. Och vår kunskap gör det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Välkommen med din ansökan idag!Vi erbjuder Vi har sedan starten vuxit oss stora, idag är vi marknadsledande, men behållit vår entreprenörsanda. Hos oss säljer du inte bara produkter, du erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation och våra medarbetare beskriver Ahlsell som en arbetsplats där samarbetet och teamkänslan med kollegor är stark, att arbetet innebär frihet under ansvar och att utvecklingsmöjligheterna är stora.    Vi får ofta höra att vi är vänliga och tillmötesgående, det gör oss stolta. Vi tar vår position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre och mer hållbart samhälle. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är Medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar! Om rollen Som butikschef är du övergripande ansvarig för butikens utveckling och lönsamhet. I vardagen handlar det till exempel om att coacha dina medarbetare, se till att butiken är rätt bemannad, att vi har rätt sortiment på hyllorna och att vi ger våra kunder i[Avesta] bästa tänkbara service.  Om dig Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och butik. Du är kommunikativ, förtroendeingivande och öppen. Vi är en stor säljorganisation med ett enormt utbud av produkter. För att lyckas är det viktigt att du gillar att samarbeta, ta ansvar och arbeta resultatinriktat. Din bakgrund kan variera men meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Placering: Ahlsells butik i [Avesta] Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional försäljningschef butik Nedre Norrland, [email protected] Fackliga representanter för Unionen når du via Lena Bergman, telefon +46727169831.  Ansökan Välkommen med din ansökan via Ansök knappen nedan.  Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. Intervjuer kommer att ske löpande. I den här processen arbetar vi parallellt med interna och externa kandidater.   Ahlsell finns där människor bor, arbetar och lever sina liv. Som ledande distributör av teknisk installation driver vi tillsammans med våra kunder utvecklingen för de som tillverkar, installerar, bygger, reparerar och underhåller. Med ett brett sortiment av hållbara produkter och tjänster, vår specialistkunskap och med logistik i världsklass är det vårt jobb att göra våra professionella kunders vardag enklare. Med en omsättning på ca 50 miljarder SEK, ca 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager, gör vi allt för att uppfylla vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs.

16 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vill du bli egen företagare och driva butik? Sök till Pressbyrån i Nässjö!

Varför Pressbyrån? Drömmer du om att göra vardagen roligare för människor och samhället lite bättre? Varje dag i över ett sekel har Pressbyrån funnits vid svenska folkets sida och gett service för människor på väg. Idag är vi Sveriges mest omtyckta servicehandel och har runt 300 butiker över hela Sverige. Pressbyrån engagerar sig dessutom i en rad sociala frågor. Vi samlar in pengar till välgörenhet, står upp för hbtq-rörelsens rättigheter, stödjer fri press och driver projekt för att få fler barn och ungdomar att läsa. Alla Pressbyråns butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare, så kallade franchisetagare. Franchisetagaren driver sin egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Tillsammans bygger vi drömmar. Rollen som franchisetagare hos Pressbyrån Som franchisetagare driver du din egen butik enligt ett koncept som bygger på ett nära samarbete med oss. Vi hjälper vi dig att komma i gång ordentligt och ger dig det stöd du behöver längs vägen. Tillsammans hjälps vi åt att göra verklighet av din dröm om att starta och driva en egen butik. Du driver din butik som ett eget aktiebolag och har friheten att driva och utveckla den med fokus på hög service till kunderna. Vi på Reitan Convenience i Sverige står för bokföring, löneadministration, utbildningar, sortiment, inredning och rikstäckande marknadsföring. Du får stöd och råd från oss, och får även kontakt med andra franchisetagare inom Pressbyrån så att ni kan stötta varandra och utbyta erfarenheter. Dina erfarenheter Vi ser gärna att du har erfarenhet inom handel, ekonomi eller administration. Du behöver också ha grundläggande datakunskaper. Du är en duktig säljare som ger god och omtänksam service mot kunderna och motivation till din personal. Läs mer om oss på pressbyran.se. Där finns även mer information om hur det är att vara franchisetagare hos oss. Varmt välkommen – tillsammans bygger vi drömmar! För kandidater som går vidare i vår rekryteringsprocess gör vi en bakgrundskontroll. Detta för att bekräfta information som framgår i ansökan och vid intervju. Bakgrundskontrollen genomförs efter samtycke av kandidat. Om Pressbyrån Pressbyrån är Sveriges mest nytänkande och tillgängliga kiosk. Visste du till exempel att Pressbyrån ligger bakom både Sveriges första pinnglass och det svenska inrikesflyget? Vi är Sveriges största conveniencekedja med runt 300 butiker över hela Sverige. Våra butiker ägs av Reitan Convenience i Sverige och drivs av egenföretagare enligt vårt franchisingskoncept. Reitan Convenience i Sverige Reitan Convencience Sverige äger Pressbyrån, 7-Eleven och PBX. Bolaget är en del av Reitan Convenience som driver 2 000 conveniencebutiker i sju olika länder i Norden och Baltikum.

15 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Butikschef/Apotekschef till Kronans Apotek i Strömstad och Nordby

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Bli en del av vårt härliga gäng på Kronans Apotek i Strömstad och Nordby! Vi söker nu en entusiastisk ledare till våra två familjära apotek i Strömstad och Nordby. Hos oss välkomnas du till två apotek som har tre gemensamma drag - en stor avdelning för egenvård, engagerade medarbetare och framför allt, en stark passion för att erbjuda bästa möjliga rådgivning och service till våra kunder! ✨ Apoteket i Strömstad är beläget nära den charmiga båthamnen och i närheten finns mataffär, restauranger och hotell. Apoteket i Nordby ligger i ett köpcentrum med olika butiker och hotell. Vi har en varierad kundkrets på båda apoteken, vilket vi tycker är extra roligt eftersom vi får möjlighet att hjälpa både många nya kunder och våra trogna kunder med recept- och egenvårdsrådgivning. Som ledare för våra apotek kommer du att coacha, leda och arbeta tillsammans med ett stort, kompetent och väl sammansvetsat team bestående av både farmaceuter och apotekstekniker. Arbetet är både strategiskt och operativt. I rollen ingår följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Erbjuda tillsammans med ditt team bästa möjliga kundrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla teamet på apoteket Apoteket i Strömstad är öppet 09.00-18.00 på vardagar, 09.30-15.00 på lördagar och stängt på söndagar. Apoteket i Nordby är öppet 10.00-20.00 på vardagar, 10.00-19.00 på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du rapporterar till regionchef Adnan Mulic. Såhär beskriver Adnan regionen och apoteken "Regionen präglas av ett samarbetsklimat och arbetssätt som främjar trygghet och gemenskap, där ingen behöver känna sig ensam! Min fantastiska apotekschefs-grupp är ansvarstagande och lojal, och tillsammans driver vi flera fina apotek. Bland dem är Strömstad och Nordby känt för sin starka gränshandel, där det centralbelägna apoteket i Strömstad är mer receptstark medan det i Nordby är känd för sin starka och fina egenvård. Det finns gott om utvecklingsmöjligheter för den som gillar utmaningar!" . Vi söker dig som är legitimerad receptarie, apotekare, tekniker eller har annan relevant bakgrund inom detaljhandeln. Du har tidigare erfarenhet från en ledande roll och drivs av försäljning samtidigt som du är mån om att vidareutveckla medarbetarna och teamet. Som person är du kommunikativ, lyhörd och relationsbyggande. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, initiativtagande och brinner för att skapa en god arbetsmiljö. Up for a challenge? Tveka inte att skicka din ansökan till oss redan idag. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Nedan kan du läsa mer om hur vi hanterar denna rekryteringsprocess stegvis: - Urval sker löpande och för den här rollen kommer vi i ett första steg att be dig att genomföra tester, ett personlighetstest och ett logiskt test, då vi tror att detta tidigt kan bidra med att identifiera potential. - Är du en av kandidaterna som matchar kravprofilen bäst, kontaktar vi dig därefter för en kortare telefonintervju. Här berättar vi mer om tjänsten och stämmer av ett par kompletterande frågor till din ansökan och praktiska frågor som löneanspråk och tillgänglighet. - Förutsatt att vi fortsatt är intresserade av varandra, bjuds du in till en personlig intervju. - Som ett sista steg i rekryteringsprocessen genomför vi en referenstagning samt bakgrundskontroll av juridisk och ekonomisk situation. Därefter skriver vi ett anställningsavtal och du blir officiellt en del av vår värld! 🧡 Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Talent Acquisition Partner Emma Kolar tel. 072- 050 22 63. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

15 april 2024
Sista ansökan:
11 oktober 2024
Butikschef till Kamux - Göteborg

Det går bra för Kamux och vi fortsätter vår tillväxtresa! Vi har idag 24 butiker i Sverige och är Europas tredje största återförsäljare av bilar. Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Är du en coachande ledare med erfarenhet från bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker till vår framgångsrika butik i Göteborg! Att jobba som butikschef Rollen som butikschef på Kamux är omväxlande där ingen dag är den andra lik! Du har resultat- och budgetansvar för hela butiken där du bland annat ansvarar för att uppnå butikens, säljarnas samt dina egna personliga mål. I ditt arbete så arbetar du även med hela försäljningsprocessen - från inköp till försäljning av bilar, till rätt priser. I rollen ingår även att säkerställa modellering, fotografering samt testning av bilar och du ansvarar för kontakten med externa samarbetspartners. Affärsmässighet är en självklarhet i ditt arbete. Vi erbjuder dig En chans att fortsätta bygga ett bra team i Göteborg. Du kommer att få en gedigen introduktionsutbildning för att lära dig Kamux koncept. Hos oss finns det goda utvecklingsmöjligheter där du även kan utvecklas som ledare och inom försäljning. Vi har dessutom ett brett utbud av olika bilmodeller vilket är en stor fördel för våra kunder och för dig som butikschef/säljare. Vad innebär det att jobba på Kamux? Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Personalen är otroligt viktig för oss och vi satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas. Vi brukar se oss som det lite annorlunda bilföretaget, som drivs av att hjälpa våra kunder hitta bilen för dem och fatta ett beslut de kommer vara nöjda med. Vem söker vi? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom bilbranschen i en ledande roll där du arbetat med coachande ledarskap. För att trivas i rollen som butikschef krävs det engagemang och god anpassningsförmåga där du har vana av att hantera olika typer av människor. Vi ser även att du drivs av att arbeta mot uppsatta mål där du sätter laget före jaget. Vidare gillar du att arbeta strukturerat och har ett stort intresse av att göra lönsamma affärer. B-körkort är ett krav. Om Kamux På Kamux har vi specialiserat oss på att sälja och köpa in begagnade person- och transportbilar. Vi är den största nordiska bilåterförsäljaren som enbart riktar in sig på nyare, begagnade fordon. Vi strävar efter att ha ett brett utbud samt kunna erbjuda våra kunder förmånliga priser. Kamux har i dagsläget 50 butiker i Finland, 24 i Sverige och 8 i Tyskland - och vi expanderar hela tiden! Vi har idag över 2000 bilar på lager i Sverige och alla butiker kan sälja samtliga bilar till sina kunder, så sannolikheten att hitta en passande bil åt kunden är stor. Totalt har vi sålt över 400 000 bilar till nöjda kunder i dessa tre länder. Vill du leda butiken och säljarna i Göteborg till fortsatt framgång? Sök redan idag! Skicka in ditt CV och personliga brev så fort som möjligt, dock senast den 20:e Maj. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att söka! Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar på andra sätt än via vårt eget rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Andreas Ivarsson, [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Butikschef/Apotekschef till Kronans Apotek i Strömstad och Nordby

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Bli en del av vårt härliga gäng på Kronans Apotek i Strömstad och Nordby! Vi söker nu en entusiastisk ledare till våra två familjära apotek i Strömstad och Nordby. Hos oss välkomnas du till två apotek som har tre gemensamma drag - en stor avdelning för egenvård, engagerade medarbetare och framför allt, en stark passion för att erbjuda bästa möjliga rådgivning och service till våra kunder! ✨ Apoteket i Strömstad är beläget nära den charmiga båthamnen och i närheten finns mataffär, restauranger och hotell. Apoteket i Nordby ligger i ett köpcentrum med olika butiker och hotell. Vi har en varierad kundkrets på båda apoteken, vilket vi tycker är extra roligt eftersom vi får möjlighet att hjälpa både många nya kunder och våra trogna kunder med recept- och egenvårdsrådgivning. Som ledare för våra apotek kommer du att coacha, leda och arbeta tillsammans med ett stort, kompetent och väl sammansvetsat team bestående av både farmaceuter och apotekstekniker. Arbetet är både strategiskt och operativt. I rollen ingår följande ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Erbjuda tillsammans med ditt team bästa möjliga kundrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla teamet på apoteket Apoteket i Strömstad är öppet 09.00-18.00 på vardagar, 09.30-15.00 på lördagar och stängt på söndagar. Apoteket i Nordby är öppet 10.00-20.00 på vardagar, 10.00-19.00 på lördagar och söndagar. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du rapporterar till regionchef Adnan Mulic. Såhär beskriver Adnan regionen och apoteken "Regionen präglas av ett samarbetsklimat och arbetssätt som främjar trygghet och gemenskap, där ingen behöver känna sig ensam! Min fantastiska apotekschefs-grupp är ansvarstagande och lojal, och tillsammans driver vi flera fina apotek. Bland dem är Strömstad och Nordby känt för sin starka gränshandel, där det centralbelägna apoteket i Strömstad är mer receptstark medan det i Nordby är känd för sin starka och fina egenvård. Det finns gott om utvecklingsmöjligheter för den som gillar utmaningar!" . Vi söker dig som är legitimerad receptarie, apotekare, tekniker eller har annan relevant bakgrund inom detaljhandeln. Du har tidigare erfarenhet från en ledande roll och drivs av försäljning samtidigt som du är mån om att vidareutveckla medarbetarna och teamet. Som person är du kommunikativ, lyhörd och relationsbyggande. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, initiativtagande och brinner för att skapa en god arbetsmiljö. Up for a challenge? Tveka inte att skicka din ansökan till oss redan idag. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Nedan kan du läsa mer om hur vi hanterar denna rekryteringsprocess stegvis: - Urval sker löpande och för den här rollen kommer vi i ett första steg att be dig att genomföra tester, ett personlighetstest och ett logiskt test, då vi tror att detta tidigt kan bidra med att identifiera potential. - Är du en av kandidaterna som matchar kravprofilen bäst, kontaktar vi dig därefter för en kortare telefonintervju. Här berättar vi mer om tjänsten och stämmer av ett par kompletterande frågor till din ansökan och praktiska frågor som löneanspråk och tillgänglighet. - Förutsatt att vi fortsatt är intresserade av varandra, bjuds du in till en personlig intervju. - Som ett sista steg i rekryteringsprocessen genomför vi en referenstagning samt bakgrundskontroll av juridisk och ekonomisk situation. Därefter skriver vi ett anställningsavtal och du blir officiellt en del av vår värld! 🧡 Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Talent Acquisition Partner Emma Kolar tel. 072- 050 22 63. Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

12 april 2024
Sista ansökan:
8 oktober 2024
Dollarstore Laxå söker butikschef!

Dollarstore befinner sig i en högexpansiv fas med spännande framtidsutsikter. Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore! I rollen som butikschef ansvarar du för butikens försäljning, drift och skötsel. Du vägleder och coachar dina medarbetare och skapar en utvecklande miljö för dem att arbeta i. Du bär ansvaret för såväl operativt arbete, kostnadskontroll, rutiner samt möta våra kunder och ge dem den bästa upplevelsen de kan tänka sig. Du har god erfarenhet av att arbeta i retailbranschen, är en naturlig ledare som älskar att bygga en positiv anda och peppa dina kollegor till att göra det bästa av varje arbetsdag. DollarStore är en butik som är öppen 7 dagar i veckan. Du coachas och rapporterar till distriktschef. Dina arbetsuppgifter Försäljnings- och resultatansvar Personalansvar Budgetarbete Ledarskapsfrågor Kundservice i världsklass Är detta rätt utmaning för dig?Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag.Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt ök. Du bli anställd direkt av DollarStore som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport. Välkommen till DollarStore och en rolig resa! DollarStores DNA1. Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser2. Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar.3. Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt.4. Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024