Civilingenjör, anläggning

Sök bland 19 lediga jobb som Civilingenjör, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

VA-strateg, Solna Vatten
Solna kommun
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Om oss Solna Vatten AB ansvarar för stadens vatten- och avloppsverksamhet. Solna stad är ägare av aktiebolaget Solna Vatten AB som förvaltar ledningsnät och pumpstationer för dricksvatten, spillvatten och dagvatten. Vi verkar för att staden ska utvecklas genom att ha god vatten- och avloppsförsörjning, både för de som bor i Solna och för de som besöker eller arbetar i staden. Vi värnar om miljön och arbetar för ett fungerande vatten- och avloppsnät för både nuvarande och kommande generationer. Vi är en beställarorganisation vilket innebär att vi köper tjänster för entreprenad och drift. Vi köper även vårt dricksvatten av Norrvatten och rening av vårt spillvatten genom Käppalaförbundet. Vårt erbjudande - En fantastisk möjlighet att utveckla Solna för både nuvarande och framtida generationer - En arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter - Hybrid arbetsplats - Ett nära ledarskap - Lokaler centralt i Solna med goda kommunikationsvägar. Vad innebär arbetet? En strategisk, långsiktig och hållbar vatten- och avloppsplanering är nödvändig för att möta de möjligheter Solna Vatten står inför. En del av uppdraget omfattar att vara med och forma framtidens vatten och avloppsförsörjning i ett snabbt växande Solna. Som VA-strateg ansvarar du för kommunens strategiska planering inom VA-området. Du kommer att projektleda strategiska projekt, följa upp Solna vattens mål och styrdokument såsom vattentjänstplan, VA-policy och nödvattenplan. Tjänsten innebär ett omfattande kontaktnät bland annat inom Solna stad, kommunalförbund och exploatörer. Du blir en viktig kugge i en liten och smidig organisation med korta beslutsvägar.  Vidare innefattar tjänsten ansvar för behovsutredningar och samordning av regionala och nationella remissvar gällande vatten. Du kommer att vara Solna vattens  representant inom diverse nätverk. Du kommer också att utgöra specialiststöd gentemot andra verksamheter inom området. Vem söker vi? Vi söker dig som - har civilingenjörsutbildning inom väg- och vattenteknik alternativt motsvarande erfarenhet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - har arbetat som VA-strateg eller har annan erfarenhet av strategiska planeringsfrågor inom VA - har goda kunskaper inom vattentjänstlagen, lagen om allmänna vattentjänster "LAV" samt EU:s vattendirektiv - har kunskaper inom publikationer samt ändringar av dessa, krav, regelverk och föreskrifter.  Vi ser det som meriterande om du har  - erfarenhet av anslutningsärenden - erfarenhet av samhällsplanering. Som person är du ansvarstagande och strukturerar själv ditt angreppssätt samtidigt som du driver dina processer framåt. Du har ett tydligt mål- och resultatfokus och arbetar aktivt för att förverkliga organisationens mål. För att trivas i en roll med många kontaktytor så krävs det att du har en god förmåga att samarbeta med andra, skapa kontakter och underhålla relationer.  Mer information om ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med önskat tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den 7 maj. Urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef VA- och avfallschef, Areti Daniilidou, på [email protected]. Bakgrundskontroll eller säkerhetsprövning kan komma att bli aktuellt i denna rekryteringsprocess. Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster. I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom. Solna Vatten AB är ett kommunalt bolag som svarar för vatten- och avloppsförsörjningen inom Solna stad. Kommunalförbundet Norrvatten förser staden med dricksvatten och Käppalaförbundet renar spillvattnet. Drift- och underhåll av bolagets ledningsnät och pumpstationer drivs i entreprenadform. Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

23 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Projektchef till större anläggningsföretag
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du vara med och bygga framtidens infrastruktur?   Vi söker en projektchef för att stärka vår kunds verksamhet inom mark- och infrastrukturprojekt i Västsverige, med fokus på väg, VA och energisektorn. Vår kund bygger en organisation för framtiden och behöver en ledare som kan utveckla ett starkt team och ta sig an större projekt med självförtroende.   Placering: Göteborg eller annan ort i Västsverige.   Dina ansvarsområden:   Planera, leda och genomföra projekt med fokus på ekonomi, arbetsmiljö och resultat. Leda platschefer och arbetsledare samt rekrytera och utveckla teamet. Ansvara för kontraktsfrågor, kundrelationer och delta i anbudsprocesser. Medverka i ledningsgruppen för att styra och utveckla verksamheten.   Vem är du? Flera års erfarenhet av en liknande ledande befattning inom väg- och anläggningsprojekt. Högskoleutbildning inom relevant område, t.ex. civil- eller högskoleingenjör. Erfarenhet av AMA/MER-Anläggning, AB04, ABT06 samt kalkyl och anbud. Van vid att arbeta med projekt i storleksordningen 100–1000 Mkr. Stark ledare med förmåga att bygga och utveckla team.   Meriterande är erfarenhet av samverkansprojekt och användning av kalkyl- och uppföljningsverktyg. Vi erbjuder dig en roll i en organisation med korta beslutsvägar, goda utvecklingsmöjligheter och ett starkt fokus på ledarskap och samarbete. Låter detta som något för dig? Ring mig på 0706-691988 så berättar jag mer om tjänsten el mejla mig på [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Driven och erfaren produktionschef anläggning!
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vi söker en driven Produktionschef till vår anläggningsverksamhet! Vill du ta nästa steg i karriären och leda ett engagerat team i en växande bransch? Har du ett öga för både människor och resultat? Då är det dig vi söker till Tranemo Trädgårdstjänst! Om rollen Som Produktionschef hos oss ansvarar du för dina projekt och dess framdrift – med allt från arbetsledning och kundrelationer till resultat och arbetsmiljö. Du är en nyckelperson i vår organisation, och tillsammans med våra duktiga medarbetare ser du till att våra projekt levererar hög kvalitet, i rätt tid och med god lönsamhet. Du rapporterar direkt till Arbetschef Anläggning och ingår i ett team som präglas av prestigelöshet, samarbete och ständig utveckling. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, planera och följa upp projekt och personal inom din enhet. Säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö för alla medarbetare. Bygga starka relationer med kunder och samarbetspartners. Ansvara för projektens ekonomi – från tidsrapportering till fakturering och uppföljning. Rekrytera, introducera och utveckla medarbetare enligt våra HR-processer. Delta i förbättringsarbete och bidra till verksamhetens utveckling. Vem är du? Du har några års erfarenhet från arbetsledning eller produktion – inom mark och trädgårdsanläggning. Du är trygg i ledarrollen och gillar att coacha andra. Du har koll på ekonomi, arbetsmiljöfrågor och projektledning, och du trivs i en roll där du får fatta beslut, lösa problem och vara nära verksamheten. Vi ser gärna att du:   Har goda kunskaper inom arbetsmiljö, avtal och projektstyrning. Har datorvana och kan arbeta i ekonomisystem och Officepaketet. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Är en naturlig ledare som får med dig teamet mot gemensamma mål. Vad erbjuder vi dig? Hos Tranemo Trädgårdstjänst blir du en del av ett jordnära och ambitiöst företag med tydliga värderingar, stark sammanhållning och stolta traditioner. Vi erbjuder en fri och utvecklande roll med stor påverkan – där din insats verkligen gör skillnad. Vi tror på ansvar, tillit och att ha kul på vägen! 👉 Redo att växa med oss? Skicka in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna Jimmy Eriksson på Sibe Construction på 0706–691988 eller mejla på [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
7 maj 2025
Platschef som brinner för drift och underhåll
Sibe Construction AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du leda framtidens väginfrastruktur? Nu söker vi en engagerad Platschef till Kungsbacka! Terranor AB är en av Nordens ledande aktörer inom drift och underhåll av väginfrastruktur – och vi fortsätter växa. Med vår starka lokala närvaro runt om i Sverige bidrar vi varje dag till säkra, fungerande och hållbara vägar. Nu söker vi en driven och affärsmässig platschef som vill vara med och göra verklig skillnad – för teamet, för samhället och för framtiden. Vad väntar dig? Som platschef för driftområde Kungsbacka får du ett helhetsansvar för verksamheten – från planering och genomförande till personal och ekonomi. Du leder, utvecklar och inspirerar ett team av skickliga kollegor och samarbetar nära med vår kund, Trafikverket. Ditt uppdrag blir att säkerställa att vi levererar med hög kvalitet, effektivitet och arbetsglädje – varje dag. Du får stor frihet att forma arbetssätt, driva förbättringar och vara med och påverka både den dagliga driften och den långsiktiga utvecklingen. Vad vi tror att du tar med dig Vi söker dig som är en naturlig ledare med ett starkt driv och sinne för struktur och affärer. Du har:   Teknisk utbildning, minst på gymnasienivå (gärna högskoleutbildning inom väg/teknik). Erfarenhet från anläggning, infrastruktur eller drift- och underhållsarbete. Minst 3 års erfarenhet av personal- och ekonomiansvar. God datorvana och administrativa kunskaper. Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. B-körkort. Kunskap om ABT06. Dina personliga egenskaper – det viktigaste vi söker Du är en engagerad lagspelare och tydlig ledare som skapar motivation, engagemang och resultat. Du:   Är strukturerad och lösningsorienterad. Har lätt för att bygga relationer, både internt och med kund. Trivs i rollen som platschef och gillar att tänka nytt. Motiveras av att coacha och utveckla andra. Hos oss får du en miljö där dina idéer uppskattas, där samarbete står i centrum – och där du får vara med och påverka på riktigt. Vad erbjuder vi dig? ✅ En spännande och ansvarsfull roll i ett framtidsorienterat företag. ✅ En kultur där teamkänsla, frihet och utveckling står i fokus. ✅ Möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling. ✅ Ett engagerat företag där medarbetarna är vår största styrka. Vi bygger mer än vägar – vi bygger en stark, hållbar och stolt arbetsplats. Intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering: Kungsbacka. I rollen ingår vinterjour och sommarberedskap, vilket kan innebära arbete utanför ordinarie arbetstid. Du rapporterar till Arbetschef för Väst. Tillträde: Så snart som möjligt – enligt överenskommelse. För mer info om tjänsten ring Jimmy Eriksson på Sibe Construction på 0706–691988 eller mejla ditt cv på [email protected] så berättar jag mer om tjänsten! 👉 Skicka in din ansökan redan idag – och bli en viktig del av Terranors framtid!

22 april 2025
Sista ansökan:
6 maj 2025
Projektledare landanläggningar till Färjerederiet
Trafikverket
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Som projektledare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Projektledare landanläggningar till Färjerederiet Arbetsuppgifter Sjöfarten i Sverige står inför stora förändringar. På Trafikverket Färjerederiet genomgår vi en förändringsprocess mot elektrifiering, klimatanpassning, automatisering som kommer att påverka våra 70 färjor, 750 medarbetare och våra 22 miljoner passagerare. Trafikverket Färjerederiet vill vara i framkant och driva utvecklingen mot mer hållbara och smarta lösningar. Enligt vår långsiktiga plan, Vision 45, arbetar Trafikverket Färjerederiet med att uppnå koldioxidneutral färjedrift till 2045. Vi jobbar med elektrifiering av färjorna och Vision 45 öppnar även upp för att använda smarta digitala lösningar för att nå klimatmålen. För att uppnå målen behöver vi nu anställa en projektledare på vår teknik- och miljöavdelning. Tjänsten är placerad på Trafikverkets regionkontor i Stockholm/Solna. Eventuellt kan annan arbetsort diskuteras. Som projektledare för våra landanläggningar kommer du att ingå i teknik- och miljöavdelningen som för nuvarande består av 16 medarbetare, en underhållschef och en teknik- och miljöchef. Våra landanläggningar består av färjelägen, elanläggningar (starkström) för färjornas laddinfrastruktur, automatförtöjningar samt färjevaktstugor. Projekten kan vara belägna i olika delar av landet. Resor i arbetet kommer att krävas. Teknik- och miljöavdelningen har en central roll inom Trafikverket Färjerederiet och utgör ett stöd samtidigt som den driver på fortsatt utveckling. För anpassning till miljö- och klimatkrav kommer stor del av arbetsuppgifterna handla om att skapa förutsättningar på land för att vi skall kunna elektrifiera våra färjor. I samverkan med operativ drift, distrikt och varv svarar avdelningen för att resultatenheten har effektivt stöd inom teknikområdet.  Projekten kan spänna över alla olika skeden mellan förstudieskedet till produktion. Du kommer driva fler projekt parallellt. Dessa projekt skiljer sig till viss del men har komplexitet avseende krav på funktion av ny teknik gällande t.ex. robusthet, kvalitet och säkerhet. Projekten har också pågående färjetrafik under byggnationen vilket ställer höga krav på god samarbets- och kommunikationsförmåga.  Några av de arbetsuppgifter du kommer att ha är:  vara projektledare för olika typer av projekt kopplade till rederiets landanläggningar självständigt starta upp, genomföra, dokumentera och förvalta projekt ansvara för att följa upp teknik, miljö, kvalité, tid, ekonomi och arbetsmiljö i projektens olika skeden upprätta mindre tekniska specifikationer delta i upphandling av konsulter och entreprenörer vara stöd i tekniklösnings-, upphandlings- och garantifrågor söka erforderliga tillstånd och hantera kontakter med berörda myndigheter och leverantörer ansvara för kommunikation gentemot interna och externa projektintressenter hämta ut och registrera handlingar i trafikverkets förvaltningssystem bevaka och delta vid upprättande av ram/avropsavtal Övrig information I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. #LI-Hybrid Kvalifikationer Du behöver trivas i en roll med stort ansvar där du är flexibel, självgående och har god förmåga att samarbeta och bygga relationer med både kollegor, chefer och externa individer/grupper. Du är mål- och lösningsorienterad och drivs av utveckling och ständiga förbättringar. Du har hög integritet och ett etiskt och moraliskt förhållningssätt. Tjänsten ställer även stora krav på din förmåga att kommunicera. Projektledaren kommer att vara länken mellan verksamheten, kravställarna och leverantörerna och därför är ett strukturerat arbetssätt viktigt. Vi söker dig som har en en civilingenjörs- eller högskoleexamen inom samhällsbyggnad alternativt annan utbildning/examen i kombination med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig har minst fem års erfarenhet av att självständigt leda och driva byggprojekt eller elkraftsprojekt mot uppsatta mål avseende tid, kostnad och innehåll varav minst 2 år som projektledare i beställarorganisation har erfarenhet från upphandlingar av konsulter och entreprenader genom LOU har erfarenhet av arbete med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning talar och skriver svenska obehindrat har körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av el- och kraftförsörjning Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. På Trafikverkets färjerederi är du med och bidrar till att 22 miljoner personresor och 13 miljoner fordonstransporter varje år sker så effektivt, hållbart och säkert som möjligt. Trafikverkets färjerederi är Sveriges största rederi med runt 70 vägfärjor som trafikerar över 40 färjeleder. När vattnet fryser i de norra delarna av vårt land ansvarar vi även för drift och underhåll av isvägar.

22 april 2025
Sista ansökan:
11 maj 2025
Mätchef Skandiaporten
NCC AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Stärk Skandiahamnen för framtiden! NCC förstärker Skandiahamnen i Göteborg för att möjliggöra mottagandet av större fartyg – ett miljardprojekt i samarbete med Göteborgs Hamn AB. Med tekniskt avancerade lösningar som undervattensgjutning, omfattande pålning och nya kajsystem, pågår arbetet i en hamn som samtidigt håller full drift. Avdelning Civil SE West verkar i Göteborg, Norra Halland, Älvsborg, Bohuslän och Dalsland. Arbetet täcker hela kedjan, från design och konstruktion till produktion inom mark- och anläggningsprojekt. Vi är ca 300 medarbetare och är uppdelade i fyra produktionsområden och en specialistgrupp. Tjänsten är i vår produktionsgrupp för betong och väg i Göteborg. Tjänsten som Mätchef Som Mätchef på Skandiaporten har du en viktig roll där du ansvarar för planering och genomförande av mätningsarbetet inom projektet. Du kommer att leda och fördela mätinsatser, säkerställa att allt utförs enligt tekniska krav, och fatta avgörande beslut inom ditt specialistområde. Du kommer också att utföra mätningar, beräkna kvantiteter och kontrollera resultat för att säkerställa precision och kvalitet. Bevakning och hantering av GEOMOS-systemet som kontrollerar rörelserna i arbetsområdet samt uppföljning av kontrollprogrammet. En viktig del av arbetet är att granska ritningar och modeller, hantera den utrustning som används för mätning och testning samt delta i projektering. Du bidrar aktivt till att upprätthålla och utveckla specialistkunskapen inom området genom samarbete och omvärldsbevakning. Du är även ett bollplank gentemot nyanställda och delar med dig av din kunskap inom geodesi för att utveckla dina kollegor. Som Mätchef i det omfattande och tekniskt avancerade projektet Skandiaporten är du en viktig del av arbetet med att förbereda Göteborgs hamn för framtidens utmaningar och möjligheter. Din profil Vi söker dig som har minst åtta års erfarenhet av utsättning och mätning inom mark och betong, gärna från liknande projekt. Du har flera års erfarenhet av att leda mätarbeten och har en eftergymnasial utbildning inom området, gärna med inriktning mot mätteknik. Eftersom rollen innebär samarbete inom hela organisationen, inte minst med våra projekt, har du goda kunskaper i både svenska och engelska. För att lyckas som Mätchef hos oss ser vi att du är noggrann, engagerad och brinner för mätarbetet inom NCC. Du trivs i en roll där samarbete står i fokus och där du har möjlighet att stötta och utveckla dina kollegor i projekten. Eftersom du har en central funktion i våra projekt, och fungerar som länken mellan mätarna och platsledningen, är det en fördel om du är relationsskapande och trivs i sociala sammanhang. Ditt ledarskap präglas av ansvar, teknisk kompetens och en vilja att bidra till framgångsrika projekt. Ytterligare information Tjänsten är tillsvidare med placering i projekt inom regionen, placeringsort Göteborg. Start enligt överenskommelse. Körkort erfordras då det kan förekomma en del resor. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare erbjudanden och rabatter hittar du via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om rollen? Kontakta gärna Patrik Nilsson, Produktionschef, på 0702-996754 eller Fanny Reinhardt Kånge, HR Specialist, på 0762–827148 Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdagen är den 9/5-2025. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

11 april 2025
Sista ansökan:
9 maj 2025
Underhållsingenjör till Stockholm Arlanda Airport
Swedavia AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Vill du vara med och säkerställa driftsäkerheten på en av Sveriges viktigaste flygplatser? Swedavia söker en engagerad och kunnig Underhållsingenjör för att stödja vår flygplats med expertis inom underhållsarbete. I denna roll får du möjligheten att arbeta strategiskt och operativt för att optimera underhållsprocesser och säkerställa en hög teknisk standard. Vad innebär rollen? Som Underhållsingenjör hos Swedavia kommer du att spela en viktig roll i att utveckla och effektivisera underhållsarbetet. Du kommer att samarbeta nära driftorganisationen och tekniska förvaltare för att säkerställa en långsiktig och kostnadseffektiv underhållsplanering. Dina arbetsuppgifter Säkerställa effektiva och högkvalitativa underhållsprocesser. Samverka med förvaltningsledning och tekniska förvaltare inom underhållsplanering och uppföljning. Bevaka utvecklingen inom tekniskt underhåll och delta i tekniska utredningar. Stödja vid upphandling av reservdelar och långsiktigt förebyggande underhåll. Utföra analyser och föreslå förbättringsåtgärder. Delta i utvecklings- och investeringsprojekt för optimering av underhåll. Medverka i budgetering, prognosarbete samt uppföljning och rapportering av utfall. Ge rådgivning och fatta beslut inom tekniska lösningar och kostnader. Vara kontaktperson gentemot entreprenörer och leverantörer inom ditt ansvarsområde. Upprätta underhållsrutiner i samarbete med teknisk förvaltare. Säkerställa reservdelshantering och utfasning av inaktuella lagerartiklar. Vem är du? Du som söker har utbildning som Underhållsingenjör och minst 5 års erfarenhet från yrket. Relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet inom underhåll och teknik. Erfarenhet av att arbeta med underhållsplanering, analyser och uppföljning. Förståelse för tekniska system och förmåga att leda förbättringsprojekt. God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Erfarenhet av budget- och prognosarbete. Förmåga att samarbeta och kommunicera effektivt med olika intressenter. Djup förståelse för underhållsprocessen och underhållsfilosofi. Mycket bra systemvana och lär dig nya system snabbt. Svenska i tal och skrift samt Engelska i tal. För tjänsten är B körkort ett krav. Anläggningssäkerhet, är väl förtrogen med anläggningarnas konstruktion och funktion och kan utifrån det bedöma hur och med vilka resurser, fel på anläggningarna skall avhjälpas. Låter flygsäkerhetsmässiga- och arbetsmiljöaspekter ligga till grund för prioritering vid avhjälpande av fel. Arbete utanför ordinarie arbetstid kan förekomma. Resor kan förekomma vid behov. Vad erbjuder vi dig? Swedavia spelar en nyckelroll i omställningen till ett fossilfritt flygresande och hållbar samhällsutveckling. Hos oss får du arbeta i en komplex, spännande och ständigt utvecklande miljö – och vara med och forma framtidens flygplats. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Lisa Grané på [email protected] Sista ansökningsdag är den 30 april, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag! Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

9 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Projektledare Mark & Anläggning
Linjemontage i Grästorp AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Linjemontage är ett modernt företag inom elkraftbranschen som utför entreprenadarbeten inom området kraftförsörjningsanläggningar ifrån 0,4 kV till 400 kV. Det kan vara allt från komplexa leveranser av kompletta transformatorstationer, leveranser av kraftledningar till utbyte av delar av system som ex.v fjärrkontroll, reläskydd m.m. Våra kunder är bl.a elnätsägare, industrier, kommunala och statliga förvaltningar. Linjemontage har kontor och verksamhet över hela Sverige samt i Norge och en filial i Kroatien. Vi är drygt 350 anställda. Sedan 2019 är Linjemontage en del av Kalpataru Power Transmission Ltd Arbetsuppgifter Nu söker vi på Linjemontage en Projektledare till Grästorp/Trollhättan. Du kommer att arbeta inom affärsområde Transmission & Distribution där du bland annat får vara med att driva projekt och delta i anbudsarbeten med fokus på Region- och Distributionsnät. Beroende på din bakgrund kommer tjänsten inledningsvis bestå av att följa och bistå våra erfarna Projektledare för att på sikt kunna axla rollen självständigt. Som projektledare kommer du sedan att vara tekniskt och ekonomiskt ansvarig för de leveransprojekt du driver. Du arbetar bland annat med projektsamordning, styrning, planering, inköp och rapportering för att säkerställa projektens genomförande vad gäller kvalitet, tid och ekonomi. I tjänsten ingår även anbudsarbete där du tillsammans med anbudsansvarig kommer att driva och ta hand om kund- och leverantörskontakter samt kalkylering och anbudsinlämning. Kvalifikationer Vi söker dig som har några års yrkeserfarenhet av att arbeta med projektledning inom teknikområdena mark och anläggning och/eller elkraft. Du är tekniskt lagd och har ett starkt intresse för frågor rörande elinfrastruktur. För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för affären samt god planerings- och beslutsförmåga. Som person tar du arbete och prestation på allvar. Du sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta och kan förmedla information tydligt och enkelt, både skriftligt och muntligt. • Du har en teknisk högskoleutbildning och/eller annan relevant utbildning och erfarenhet enligt arbetsgivarens bedömning. • Du besitter goda kunskaper inom Office 365. • Du har kunskap om AB04 och ABT06. • Meriterande med kunskaper inom ESA, EBR och AMA. • Erfarenhet av entreprenadverksamhet och att leda projekt med ansvar för resultat och budget. • Du har kompetensen att planera, organisera och utvärdera samt att fördela arbetsuppgifter tryggt. • Du har ett tydligt ansvarstagande och ett entreprenöriellt engagemang, och du kommunicerar effektivt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska • B-körkort. Eftersom Linjemontage är verksamt i hela Sverige ser vi att du trivs med att resa i tjänsten. Under upplärningsperioden är placeringen i Grästorp men därefter kan placering ske i Trollhättan om så önskas. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Funderingar? Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Joakim Anderberg, [email protected] , Tel: 076-798 79 00 om du vill veta mer om tjänsten eller helt enkelt bara vill ha en öppen dialog kring en gemensam framtid. Och du! Följ oss gärna på Linkedin Vi sköter rekryteringen själva Vi uppskattar alla erbjudanden om hjälp med rekrytering, men vi har valt att hantera denna process internt. Vi ber därför vänligen att inga externa rekryteringsföretag kontaktar oss angående denna annons. Tack för förståelsen!

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Mark- och exploateringsingenjör – GIS/Geodata
Tjörns kommun
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

På Tjörn får medarbetarna ta plats! Inom Tjörns kommunkoncern står arbetsklimat och omsorg om varandra högt i kurs. Beslutsvägarna är korta, arbetsverktygen effektiva och kollegorna hjälpsamma. Du har stor frihet inom ditt yrkesfält och är med och påverkar utvecklingen. Det är enkelt att umgås och skapa kontakter med kollegor, chefer och politiker. Så börja jobba inom Tjörns kommunkoncern du också – här finns gott om plats att ta! Tjörn - möjligheternas ö hela året och för hela livet är Tjörns vision. Tjörns kommun växer och utvecklas genom tillskott av nya bostadsområden och arbetsplatser. Nu söker vi ytterligare en mark- och exploateringsingenjör för att driva våra projekt framåt. Du kommer bli en del av ett kompetent team inom Fastighetsavdelningen. Fastighetsavdelningen ansvarar för fysisk planering, mark- och exploateringsfrågor, GIS/geodata, fastighetsförvaltning, lokalsamordning m m och är en del av kommunstyrelseförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag innebär allt från genomförandefrågor i samband med detaljplanering till upplåtelser av kommunal mark. Du kommer att arbeta med olika former av markupplåtelser, exploateringsprojekt, markanvisningar, markanvisningsavtal och exploateringsavtal. I tjänsten ingår ansvar för kommunens gemensamma GIS-systemen. Systemen ligger till grund för vårt uppdrag att erbjuda och leverera verksamhetsanpassade geografiska tjänster. En viktig del i uppdraget är att verka för att öka kunskapen om möjligheterna och nyttan av geografisk information inom hela organisationen. Vi vill kunna erbjuda ett användarinriktat GIS-stöd (med fokus på UX). Uppdraget innebär även arbete med implementering av olika funktioner, delaktighet vid upphandling av nya GIS-system etc. Du ska kunna leda, planera och följa upp projekt så att myndighetskrav, ekonomi och kvalitetskrav uppfylls. Du behöver vara kommunikativ och ha förmågan att bygga goda relationer både internt och externt. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen behöver du både vara självgående och ha en god samarbetsförmåga. Du behöver kunna se helhetsperspektiv och vara kommunikativ. Grundkrav: • Akademisk utbildning på minst tre år (180 p) • Flerårig, dokumenterad erfarenhet av arbete som mark- och exploateringsingenjör, GIS-ingenjör eller liknade Önskvärt: • Erfarenhet av mark- och expolateringsfrågor • Kunskap i Esris programvara (ArcGIS). • Kunskaper i S-Group Solutions system Geosecma • Erfarenhet av rollen som offentlig beställare (LOU) • Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation • Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet ÖVRIGT Medarbetarna i kommunkoncernen ska ha en bra arbetsmiljö och arbete i balans med familj, vänner och fritid. Vi tillämpar en rökfri arbetstid och arbetsgivaren erbjuder bl a förmåner som friskvårdsbidrag. När du har varit anställd mer än tre månader blir du automatiskt medlem i vår fritidsförening, TKFF, som både anordnar och sponsrar olika aktiviteter. Du får ett årskort till Nordiska akvarellmuseet. Alla nya månadsanställda erbjuds en heldags kommunövergripande introduktionsdag. Är du tillsvidareanställd har du möjlighet att leasa en miljöbil som personalbil. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vi har upphandlat med bemannings- och rekryteringsföretag. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem Visma Recruit/Offentliga jobb i enlighet med GDPR.

7 april 2025
Sista ansökan:
28 april 2025
Rörkonstruktör inom Processindustrin
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.   Jobbeskrivning AFRY Process Industries har en multidisciplinär sektion i Malmö & Helsingborg med fokus på att expandera AFRYs verksamhet inom Processindustrin i Skåne - Bli en del av teamet! För att stärka vår satsning i Skåne behöver vi utöka vår verksamhet med Rörkonstruktörer. Eftersom vi etablerat en ny sektion ges du som medarbetare möjlighet att vara med och bidra samt forma ett vinnande team från grunden! I din roll som Rörkonstruktör är du delaktig i hela vår leverans gällande processdesign och konstruktion. Leveranserna omfattar att ta fram den processtekniska lösningen och funktionen, välja komponenter och material, rita flödesscheman, ta fram komponent- och rörlistor, utarbeta kravspecifikationer på utrustningar, 3D modellera och ta fram tillverknings och installation underlag. Som rörkonstruktör agerar du stöd i utvecklingen av gruppen och du kommer ha en stor påverkan på utformning av teamet i nära samarbete med sektionschef. Du kommer bland annat vara behjälplig med att bygga upp teamet samt sälja in nya lösningar till kund. Övriga arbetsområden inkluderar att aktivt delta i våra projekt samt både internt och externt ute hos kund. Som medarbetare hos oss kommer du antingen arbeta på plats ute hos kund i kundens projektorganisation, eller så ingår du i något av våra In-houseprojekt och utgår från våra egna kontor i Malmö eller Helsingborg. Vi i segmentet befinner oss i en spännande fas - därför söker vi nu fler engagerade medarbetare för att utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större åtaganden inom processindustrin! Kvalifikationer I alla våra rekryteringar läggs stort vikt vid dina personliga egenskaper och på AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om de medarbetare vi söker. Vi vill att du ser möjligheter, är nyfiken och har en vilja att tillsammans med oss vidareutveckla verksamheten. Du trivs bra i sociala sammanhang och brinner för teamwork där vi tillsammans kan nå fantastiska resultat! Vi söker dig som har: En teknisk utbildning från universitet, högskola, YH eller arbetat dig till motsvarande kunskap. Minst 3 års erfarenhet inom rörkonstruktion. Tidigare erfarenhet inom projekt och uppdrag från rör- och anläggningskonstruktion främst inom process-, energi-, olja & gas- och petrokemiindustri. Erfarenhet av programvaror som Aveva E3D, Plant3D, PDMS eller AutoCAD. Utöver detta har du mycket goda kunskaper vad gäller svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt har B-körkort då resor till kund förekommer i tjänsten. Ytterligare information Du kommer närmast tillhöra AFRYs division Process Industries och arbeta i segmentet Local Projects & Engineering South som sträcker sig från Malmö till Lysekil. Vi har redan ett väldigt starkt fäste på västkusten och driver flera stora projekt inom processindustrin med projekthelhetsåtaganden och tjänster inom exempelvis Projektledning, El, Instrument, Automation, Mekanik, Rör, Hälsa- och Säkerhet och HVAC. Nu vill vi sprida oss hela vägen ner till Skåne och söker dig som vill vara med på en spännande resa tillsammans med oss! Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner. Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer! AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och vi vill gärna visa dig varför!   Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-05-04, tjänsten tillsätts löpande Kontaktperson för frågor: Jörgen Katz, BU Manager [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

4 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025