Civilingenjör, anläggning

Sök bland 15 lediga jobb som Civilingenjör, anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produktionschef Sverige till Rover Group i Stockholm

Är du en person som gärna utmanar dig själv och strävar efter att utvecklas i din yrkesroll? Delar du Rover Groups stora passion med att skapa en bättre framtid genom att utveckla nya, viktiga infrastrukturkonstruktioner? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu finns möjligheten att få bli en del av ett framgångsrikt och globalt företag som driver viktiga infrastrukturprojekt inom väg, järnväg och hamnar. Vi söker framförallt dig som är en ansvarsfull ledare och som har arbetat med större anläggningsprojekt inom infrastruktur. Välkommen med din ansökan till oss på Isaksson Rekrytering! Om Rover Group Rover Group är ett ledande konstruktionsbolag och utmärker på grund av sin specialisering inom komplexa projekt i krävande men spännande arbetsmiljöer. I Sverige arbetar idag ca 30 medarbetare med placeringar i Stockholm, Norrköping, Gävle och Trelleborg. Bolaget är verksamma inom tre dimensioner; Rover Rail, Rover Maritime och Rover Infrastructure. Rover Group anser att medarbetare som känner sig uppfyllda av sin roll utför ett bättre arbete. Därför engagerar vi oss i den professionella utvecklingen hos våra anställda, det är också viktigt för oss att karriären går att kombinera med livet utanför arbetet. Rover engagerar sig i sina anställdas utveckling så att det ska kunna förbättra sina yrkesperspektiv i linje med deras attityder och förmågor. Som företag med internationell affärsverksamhet erbjuder Rover med många möjligheter för karriärutveckling. Att arbeta utomlands är en berikande upplevelse både personligt och professionellt för vår personal, som utför banbrytande arbeten som hjälper företaget att expandera och utvecklas. Vi på Rover Group är fast beslutna om att skydda våra medarbetares hälsa och säkerhet. Antalet arbetsolycksfall i koncernen under de senaste tio åren ligger långt under branschgenomsnittet. Ditt uppdrag som produktionschef Sverige Rollen som produktionschef innebär att du kommer leda och ansvara för våra anläggningsprojekt på den svenska marknaden, från anbud till överlämning, allt i enlighet med Rover Groups process. Produktionschefsrollen innebär därmed ett helhetsansvar för alla projekt och du ser till att projekten styrs mot uppsatta mål och kundens förväntningar. Du har ansvaret för omvärldsbevakningen för kommande intressanta projekt. Tillsammans med din organisation ser du till att ni skapar en god effektivitet, lönsamhet och kundnöjdhet. Du kommer att utgå från kontoret i Stockholm och rapporterar till VD. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Planera, leda och samordna verksamheten i projekten i samverkan med projektchef inom bygg och anläggning, med processförbättring och utveckla strukturer för mätning av prestanda Svara för att verksamheten följer uppsatta mål Ansvara för personal-, teknik- och resultatutveckling på den svenska marknaden. Rekrytering vid behov av nya medarbetare Övervaka resursutnyttjande och ansvarar för kvalitet enligt relevanta handlingar; kontrakt, allmänna förskrifter, med mera Säkerställa att fördelade miljö- och arbetsmiljö-uppgifter bedrivs enligt Rovers policy och i enlighet med gällande lagar, föreskrifter och avtal Ansvarig för anbudsprocessen Ekonomisk ansvarig för tilldelade projekt, inkl budget och prognosansvar. Månadsrapportering till Spanien Är du den vi söker? För oss är dina personliga egenskaper viktiga. Som ledare är du ansvarsfull och behandlar människor och situationer tryggt och bestämt. Du är strukturerad och affärsmässig och ser helheten i vår verksamhet och varje enskilt projekt. För dig är ordning och reda på arbetsplatsen en självklarhet och du sätter alltid arbetsmiljön i första rummet. Vi söker dig som har följande erfarenheter och kvalifikationer: Högskoleutbildning med inriktning väg vatten, samhällsbyggnad eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten Minst fem års erfarenheter i ledande befattning av större infrastrukturprojekt och mark/betong Gedigen erfarenhet inom projektledning Personalansvar Planera och leda verksamhet i projekt Budget, projektekonomi och prognoser Anbudsprocessen Goda kunskaper inom kvalitetsledning, ekonomi och administration Goda kunskaper i Officepaketet Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vi ser det som meriterande ifall du har en ledarskapsutbildning eller om du behärskar spanska i tal och skrift. Kontaktuppgifter och ansökan Den här rekryteringsprocessen hanteras av Isaksson Rekrytering och Rover Groups:s önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Isaksson Rekryterings rekryteringskonsult Jonas Bessing via telefon: 0736-264750 eller e-post: [email protected] Vi ser fram emot din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg, anläggning, teknik, energi, samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (före detta Sveriges Byggindustrier BI). För mer information besök https://www.isakssonrekrytering.se

25 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Specialist skyddsanalys - Eskilstuna

Fortifikationsverket söker en specialist med inriktning skyddsanalys. Har du en högre utbildning med inriktning mot beräkning och har några års arbetslivserfarenhet inom det skyddstekniska området där du arbetat med analys och simulering? Vi söker dig som vill fortsätta att utvecklas i din roll samtidigt som du bidrar till en säker värld. Välkommen med din ansökan! Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer Fortifikationsverket är en myndighet med samhällsviktig verksamhet, som är i stark tillväxt. Ett av våra huvuduppdrag är att utveckla den fortifikatoriska kompetensen för totalförsvaret. Inom avdelningen utveckling och verksamhetsstöd ligger ansvaret för utveckling inom fortifikatoriskt skydd. Vid årsskiftet slog vi ihop två enheter och bildade den nya enheten teknik och utveckling av fortifikation och fastigheter (TUFF) som består av de fyra grupperna; program, teknisk försörjning, produktutveckling samt anläggning och fastighet med totalt cirka 35 medarbetare i olika specialistroller. Nu söker vi en specialist som kommer ingå i gruppen anläggning och fastighet. Inom gruppen ligger ansvaret för kravställning, analys och verifiering av lösningar för skydd och försörjning på både system- och komponentnivå. Anläggning och fastighet ansvarar även för att ta fram godkända typbyggnader. I arbetsuppgifterna ingår att genomföra analyser av skyddslösningar för försvarsanläggningar. Dessa görs genom beräkningar, simuleringar samt genom utvärdering av provningsresultat. Utvecklingsprojekten genomförs i samarbete med kollegor på enheten och även med andra myndigheter. Du stödjer dessutom andra avdelningar inom myndigheten med skyddsanalyser. Resor som går att planera ingår i tjänsten. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som är utbildad civilingenjör med relevant inriktning eller annan högre utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har minst några års erfarenhet inom beräkning och simulering. För rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Det är också ett krav att du är svensk medborgare, är en van användare av Office-paketet samt har en god administrativ förmåga. Körkort, klass B är också ett krav.   Det är meriterande med utbildning inom maskinteknik, teknisk fysik eller byggteknik med inriktning mot beräkning. Det är också meriterande med erfarenhet av arbete inom försvarssektorn. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som är strukturerad och säkerhetsmedveten samtidigt som du är analytisk och gillar problemlösning. För att lyckas i rollen krävs att du kan samarbeta väl, är logisk och kan hantera komplex information på ett bra sätt. Arbetsklimatet hos oss innebär stort eget ansvar med en stor förståelse för att arbeta i en miljö med hög sekretess.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med dryga 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 18 april 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Elfving, 010-44 44 156 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

22 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg

Vill du arbeta som Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter där du är med och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. Utredare med projektledarinslag inom tillgångsförvaltning väg Arbetsuppgifter Enheten Tillgångsförvaltning väg och väganordning inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar bland annat för teknikområdena beläggning, grusväg, vägkropp, vägmarkering, vägutrustning, sidoområden och sidoanläggningar. Vi är en nationell enhet inom avdelning Vägsystem med verksamhet över hela landet. Enheten ansvarar b.la. för: genomförande av nationella tillståndsmätningar analys och redovisning av teknikområdesgruppens tillstånd beskrivet behov av underhåll och reinvestering underlag till nationell underhållsplan strategier för vidmakthållande av tillhörande teknikområden. Du kommer att arbeta tillsammans med 23 mycket engagerade och trevliga kollegor som sitter utspridda över landet. En stor och viktig del i arbetet är att stötta varandra och jobba tillsammans med olika kompetenser för att hitta lösningar. Nu söker vi dig som utredare med projektledarinslag där du är ansvarig för att leda och driva kontrakt kopplat mot tillståndsmätning, vägområdesskanning mm. Du kommer att ställa krav och följa upp leveranser så att verksamheten och våra konsulter levererar enligt vårt behov. Du bidrar till utveckling, samordning och digitalisering av tillgångsförvaltning inom Trafikverkets väganläggning. Tjänsten innebär ett samarbete med våra nationella samordnare, utredare, projektledare, anläggningsspecialister och specialister inom andra näraliggande teknikområden. I arbetsuppgifterna ingår även att: ansvara för insamling och kvalitetssäkring av tillståndsdata. medverka i analyser och uppföljning av tillståndet i anläggningen på både kort och lång sikt. delta i verksamhetens förvaltning och att medverka i utveckling av system för tillståndsbedömning. vara en del av förvaltning av analyssystem för belagda vägar. medverka i samordning och prioritering av enhetens uppgifter inom tillgångsförvaltning väg. Då vi arbetar nationellt kan resor förekomma för att t ex säkerställa leveranser ute i verksamheten. Övrig information Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Digitala intervjuer via Skype är planerade till 6 och 7 maj Kvalifikationer Vem är du? Du har ett stort intresse för tillgångsförvaltning och infrastrukturens roll i samhällsutvecklingen. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och ser utveckling och utvärdering av olika handlingsalternativ som en naturlig del av arbetet. För att lyckas i rollen så krävs det att du har förmåga att fokusera på leveranser och inte fastna i detaljer. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter, därför är det viktigt att du är tydlig i din kommunikation och att du har en mycket god samarbetsförmåga. Då enheten är nationell så krävs det även att du har förmåga att självständigt se vad som behöver göras, tar initiativ och kan driva ditt egna arbete framåt. Vi söker dig som Har högskoleutbildning om minst 240 poäng med inriktning mot anläggning, byggande eller samhällsplanering, eller annan utbildning som vi tillsammans med den efterfrågade erfarenheten bedömer jämförbar. Har minst 2 års relevant och aktuell erfarenhet av att leda och driva projekt med stor bredd och komplexitet och av strategisk karaktär har god förmåga att sätta dig in i datorsystem och är en van användare av Officepaketet har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift har goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift har körkort för personbil. Det är meriterande om du har erfarenhet av tillämpad tillståndsmätning av väganläggning har erfarenhet av att hantera och analysera tillståndsdata för väg har erfarenhet om effektsamband både från tekniskt och samhällsekonomiska modeller Har djup kunskap inom det egna kunskapsområdet samt de regelverk som styr arbetet. Exempel på regelverk är lagar, förordningar och föreskrifter Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom verksamhetsområde Underhåll ansvarar vi för leveransen av säkra och tillgängliga vägar och järnvägar. Genom att förvalta, underhålla och utveckla det befintliga och framtida väg- och järnvägssystemet lägger vi grunden för näringslivets godstransporter och miljoner människors resande - varje dag, året om. Kompetensutveckling står högt på vår agenda, oavsett vilken roll du har eller var du befinner dig i yrkeslivet. Hos oss gör du skillnad! På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

22 mars 2024
Sista ansökan:
22 april 2024
Affärsinriktad ingenjör inom betongbyggande

Är du byggingenjör och tilltalas av att jobba med att utveckla betongstrukturer med hållbara lösningar samt bedöma befintliga konstruktioner där du ges möjlighet att driva projekt, analysera och testa nya idéer? Då tror vi du kommer trivas hos oss och tillsammans med vårt engagerade team. Om oss RISE uppdrag är att vara internationellt konkurrenskraftigt och verka för hållbar tillväxt i Sverige genom att stärka näringslivets konkurrenskraft och förnyelse, samt främja offentlig sektors förnyelse och förmåga att bidra till lösningar på samhällets utmaningar tillsammans med näringslivet. Enheten Material Design inom Avdelning Infrastruktur och Betongbyggande arbetar med att utveckla nya cementbaserade material, betongrecept för olika applikationer samt innovativa strukturlösningar för bygg och anläggning. Våra strategiska områden omfattar: betongteknik, strukturanalys och avancerad tillståndsbedömning, återvinning och koldioxidsänkor, alternativa bindemedel och 3D printing av betong. Vi arbetar i nära samarbete med cement- och betongproducenter samt entreprenörer, beställare, myndigheter och är aktiva inom olika standardiseringskommittéer i Sverige och internationellt. Enheten består av 22 engagerade medarbetare med tvärdisciplinär expertis inom kemi och byggmaterial samt konstruktionsteknik. Om rollen Du arbetar du i projektform där du med din ingenjörskompetens bidar med expertis i ett flertal projekt samt driver och utvecklar egna projekt i samarbete med kollegor både inom avdelningen Infrastruktur och betongbyggande samt hela RISE. Arbetet inom projekt omfattar kontorsarbete inkl. kundkontakt och projektledning, aktiviteter i våra laboratorier (gjutning, provning) och även dagliga fältbesök. Samarbets- och kommunikationsförmåga är avgörande för rollen som innebär ledning av projektets tekniskt genomförande, tidsplanering och budgetering samt redovisning av resultat till bredare publik och finansiärer. Du har också möjlighet att bidra till uppdragsforskning eller tekniska uppdrag som t.ex. stöd till företag inom produktutveckling, avancerad provning och utredningar. Initialt kommer du bland annat verka i projekt kopplade till utveckling av klimatförbättradbetong (Betcrete 3.0) och återbruk av betongkonstruktioner (Återhus 3.0). Du får också bidra till ett nytt forskningsområde inom 3D-printing av betong. Placeringsort för tjänsten är Borås, Göteborg, Stockholm eller Lund. Vem är du? Du är utbildad civilingenjör eller forskare inom eller med erfarenhet från området väg och vatten eller motsvarande. Krav - M.Sc inom samhällsbyggnadsteknik med flera års erfarenhet att bedriva tillämpad forskning. - Erfarenhet av att arbeta mot kunder med affärsutveckling/offertarbete samt projektledning (budget,tidsplan,lagledning). - Erfarenhet av en eller flera av följande områden: betongproduktion, klimatförbättrad betong, design och provning av betongelement, provning av betongensegenskaper (mekaniska, beständighet, etc.), 3D printing av betong, tillämpning av återvunnet material i betong, tillståndsbedömning av strukturer,icke-förstörande provning  provning eller övervakningsmetoder. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande - Phd inom samhällsbyggnadsteknik. - Erfarenhet att leda internationella forskningsprojekt mot offentliga finansiärer. - Kunskap och dokumenterad erfarenhet med tillståndsbedömning/utredningar av betongstrukturer är meriterande. - Publicerade vetenskapliga artiklar och presentationer på nationella/ internationella konferenser. För att bli framgångsrik i rollen är du aktiv och agerande. Du trivs med att arbeta både individuellt och tillsammans med andra mot högt uppsatta mål. Du drivs och engageras av innovationsarbete och uppdrag inom tillämpning av forskning. Vidare är du analytisk och god kommunikativ förmåga.  Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Hos oss möts passionerade problemlösare för att lösa några av världens viktigaste, och kanske roligaste, problem. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö som ger dig utvecklingsmöjligheter både professionellt och personligt. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Välkommen till hela Sveriges forskningsinstitut och innovationspartner. Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill du veta mer? Välkommen att kontakta rekryterande chef: Jan Suchorzewski, Enhetschef – Material Design, 010 516 68 02. Sista ansökningsdag är den 5 april 2024. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Tillträde enligt överenskommelse. Våra fackliga representanter är: Linda Ikatti, 010 516 51 61 och Ulf Nordberg; 010 516 69 59.

20 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Platschef-Årstafält

Svevia har en stadig utvecklingsresa och i samband med vår strategi att satsa på större infrastrukturprojekt förstärker vi musklerna med fler platschefer i Stockholm med fokus på kompetens inom mark- och vägprojekt. Just i denna rekrytering söker vi specifikt en erfaren Platschef till projekt Årstafält. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Vill du dela väg med oss? Om projekt Årstafält På uppdrag av Stockholms stad ska Svevia utföra mark- och anläggningsarbeten för att lägga grunden för det nya området. Bebyggelsen som planeras i den nya stadsdelen omfattar över 7000 nya bostäder men även förskolor, skolor, idrottsanläggningar, kontor och en stor anlagd park. De förberedande markarbetena för det nya bostadsområdet startade under 2018 men avbröts under 2022 då Stockholms stad avslutade sitt samarbete med dåvarande entreprenör. Nu tar Svevia över stafettpinnen. I nära samarbete med Stockholms stad har Svevia lagt en ny tidsplan och planerat det fortsatta arbetet. Till att börja med ska vi avsluta det som är påbörjat men inte färdigställt. Det handlar bland annat om två halvfärdiga gång- och cykelbroar, en betongbro och en stålbro, men främst omfattande schaktarbete, grundläggning, anläggning av ledningsgator samt vatten och avlopp. Uppdraget är att skapa förutsättningar och bygga infrastrukturen för det bostadsområde som ska bli hem och arbetsplats för kommande Årstabor. Rollen som Platschef Som platschef i våra projekt har du en central roll och stort ansvar. Du planerar projektet och leder produktionen från start till mål. Dina ansvarsområden som platschef: - säkerhet, arbetsmiljö och miljö - produktionskalkyl/budget - produktionsplanering - att leverera resultat enligt ekonomiskt uppställda mål för projektet, inkluderande månadsuppföljning och prognos - dokumentation och att leverera rätt kvalitet i enlighet med kontrakt och mål - en god kundrelation i pågående projekt. - bygga upp och bidra till ett välmående team som mår bra med varandra Teamet brukar bestå av arbetschef, entreprenadchef, Projektchef, arbetsledare, projektingenjör, mättekniker, egna yrkesmedarbetare samt underentreprenörer. I denna roll kommer du ha personalansvar för egna Yrkesmedarbetare samt vissa Tjänstemedarbetare i teamet. Vem är du? För att vara framgångsrik i en roll som platschef hos oss ser vi det som krav att du har: - mångårig branscherfarenhet inom anläggning - har haft en roll som platschef för anläggningsprojekt i minst 5 år - drivit anläggningsprojekt större än 50 mkr - känner dig trygg i AMA, AB04, MER, BAS-U - erfarenhet av projektledning, ekonomi, planering (resurs- och tidsplanering) Att du kommunicerar väl i skrift och tal på svenska, har datorvana och B-körkort ser vi som självklarhet.  Det är även meriterande att du har jobbat i "MAP kostnadsstyrning" alt liknade system tidigare. Erfarenhet av spårnära projekt kan vara en fördel. För att bli ännu mer framgångsrik i din roll behöver du gilla utmaningar och vara en fena på problemlösning, planering, ordning och struktur. Ledarskap är en viktig fråga för oss! Vi tror på utvecklande ledarskap där du som ledare tar fram det bästa hos dina medarbetare och bidrar till uppbyggnad av ett starkt och välmående team. Vi önskar att du har ett värderingsstyrt ledarskap och arbetar aktivt med att vårda en gemensam värdegrund. En del av något större Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Tjänsten är en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Vi ser fram emot att få in din ansökan snarast möjligt, vi arbetar med löpande urval och därför kan vi stänga processen så fort vi känner att vi har hittat rätt person. Har du frågor om processen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteraren Atti Shamlou via mail: [email protected] Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

14 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Platschef inom mark & anläggning till BRA Mark

Om Bravura: Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad. Om tjänsten: Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BRA Mark. Om företaget: BRA Mark (Billström Riemer Andersson Mark AB) grundades 2014 och utför all slags entreprenad inom mark och anläggning. Företagets affärsområden inkluderar entreprenad, asfalt, finplanering, markarbeten, sten- och murarbeten samt markservice inom infrastrukturen Storgöteborg. BRA mark arbetar mot både återkommande kunder och engångsbeställare där målgruppen är inom den offentliga och privata sektorn. Här blir du en del av ett sammansvetsat team där gemenskapen och glädjen på jobbet värdesätts. Arbetsuppgifter: I rollen som platschef erbjuds du en varierad tjänst med goda utvecklingsmöjligheter på sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att ha det övergripande ansvaret för dina projekt. Du är länken mellan beställare samt företagsledningen och deltar regelbundet i möten med beställare och leverantörer. Därtill säkerställer du och tar ett ansvar för planering och ekonomi. Vidare är du den som säkerställer kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö, samt att säkerhetsarbetet efterlevs i enlighet med företagets policys för dina projekt. Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper: • 5 års erfarenhet inom mark & anläggning • Goda kunskaper inom entreprenadjuridik och AMA • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • God datorvana • B-körkort För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [email protected] eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

13 mars 2024
Sista ansökan:
4 april 2024
Spännande möjligheter för nyfiken VA-ingenjör som vill arbeta med ledningsn

Vill du vara med och spela en samhällsviktig roll? Vatten är vår viktigaste naturtillgång och förutsättningen för allt liv. Hos oss får du möjligheter att utvecklas tillsammans med Österlen VA, mot hållbara processer och anläggningar som ska tillgodose vatten för framtiden. Vår resa är spännande, fartfylld och stundtals utmanande. Vi har ett visionärt tankesätt och jobbar löpande med att implementera ny teknik i våra anläggningar. Det skapar ett utvecklingsinriktat, kreativt och lösningsorienterat förhållningssätt där vi också balanserar gamla traditioner med nya idéer. Österlen VA är ett VA-bolag som ägs gemensamt av Tomelilla och Simrishamns kommun. Vi har ett starkt teknik- och miljöintresse. Vårt engagemang i forskning inom nya tekniker och modeller för framtidens vatten- och avloppshantering skapar goda förutsättningar för oss att nå våra strategiska mål. Att arbeta på Österlen VA innebär att du får ett omväxlande jobb i en utvecklingsinriktad miljö där lärande, samarbete och samverkan ses som nycklarna till framgång. Eget ansvarstagande värderas högt. VA-ingenjören vi nu söker ska tillhöra avdelning Teknik och Projekt. Avdelningens uppdrag är att arbeta med bolagets övergripande tekniska standard och har teknik- och processansvaret för samtliga anläggningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna innebär huvudsakligen att arbeta med bolagets strategiska ledningsförnyelse så som till exempel klassificering, statusbedömning och bedömning av vilka ledningar som ska åtgärdas före andra. Arbetsuppgifterna är därmed variationsrika och innehåller allt från utredningar i fält, framtagande av åtgärder och kontroll av utföranden. I arbetsuppgifterna ingår också att agera sakkunnig vid plan- och exploateringsfrågor från huvudmannen, agera beställare till entreprenör som utför nyanslutningar samt medverka i utredningar rörande kapaciteter o.d. KVALIFIKATIONER För att vi ska trivas med varandra behöver du vara engagerad i vårt uppdrag och ha en mycket god samarbetsförmåga och tydlig kommunikation, vara självgående och ansvarstagande. Att du har ett strukturerat arbetssätt är också nödvändigt i rollen. Att du också har ett starkt teknikintresse och är utvecklingsintresserad och nyfiken tror vi är nödvändigt för att du ska lyckas med uppdraget. För att komma i fråga för anställningen behöver du ha en ingenjörsexamen inom bygg, anläggning, väg och vatten eller annan utbildning som arbetsgivaren ger motsvarande kunskap. Har du dessutom utbildning i entreprenadjuridik, byggarbetsmljö och offentlig upphandling blir vi superglada. Med tanke på uppdraget är flera års erfarenhet av arbete med kommunala ledningsnät ett krav. Erfarenhet av projekt-, projektering- eller byggledning, entreprenadbesiktning, projektering och dimensionering av ledningar och utredningsarbete inom flödeskartläggning ser vi som positivt men är inte ett krav. Däremot behöver du ha mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift och goda kunskaper i det engelska språket, även det i såväl tal som skrift. ÖVRIGT Provanställning kan bli aktuell. Vi har i denna rekrytering redan bestämt oss för vilka kanaler vi vill använda vilket innebär att vi avböjer ytterligare direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag och försäljare.

12 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Spännande möjligheter för driven VA-ingenjör process

Vill du vara med och spela en samhällsviktig roll? Vatten är vår viktigaste naturtillgång och förutsättningen för allt liv. Hos oss får du möjligheter att utvecklas tillsammans med Österlen VA, mot hållbara processer och anläggningar som ska tillgodose vatten för framtiden. Vår resa är spännande, fartfylld och stundtals utmanande. Vi har ett visionärt tankesätt och jobbar löpande med att implementera ny teknik i våra anläggningar. Det skapar ett utvecklingsinriktat, kreativt och lösningsorienterat förhållningssätt där vi också balanserar gamla traditioner med nya idéer. Österlen VA är ett VA-bolag som ägs gemensamt av Tomelilla och Simrishamns kommun. Vi har ett starkt teknik- och miljöintresse. Vårt engagemang i forskning inom nya tekniker och modeller för framtidens vatten- och avloppshantering skapar goda förutsättningar för oss att nå våra strategiska mål. Att arbeta på Österlen VA innebär att du får ett omväxlande jobb i en utvecklingsinriktad miljö där lärande, samarbete och samverkan ses som nycklarna till framgång. Eget ansvarstagande värderas högt. VA-ingenjören vi nu söker ska tillhöra avdelning Teknik och Projekt. Avdelningens uppdrag är att arbeta med bolagets övergripande tekniska standard och har teknik- och processansvaret för samtliga anläggningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna är både inom avloppsrening och dricksvattenprocess men med tyngdpunkt inom avloppsrening. Du förväntas arbeta självständigt utifrån verksamhetens mål och avdelnings- och bolagsövergripande gemensamma prioriteringar. Arbetet innebär att självständigt sätta sig in i en process och förstå den samt utvärdera felaktigheter och komma med åtgärdsförslag. Exempel på arbetsuppgifter: - Utvärdering och felsökning av befintliga processer - Hålla i och utföra utredningar kopplat till spillvattenprocesser - Ge förslag på åtgärder och ta fram underlag för inköp/upphandling - Granska nyinstallationer - Vara behjälplig vid driftsättning av ny utrustning - Agera stöd till driftsorganisationen vid frågeställningar - Agera sakkunnig vid framtagande av nya processer eller ändringar i befintliga - Agera sakkunnig i forskning- och innovationsprojekt Du kommer ingå i ett team av ingenjörer där samverkan och gemensamt lärande värderas högt. KVALIFIKATIONER För att trivas med detta uppdrag behöver du tycka om att arbeta självständigt då en del av arbetsuppgifterna är av sådan karaktär. Du behöver också vara initiativtagande, drivande, och kommunikativ och ha en utpräglad samarbetsförmåga. Att vilja lära nytt och att vara intresserad av utvecklandet av arbetsprocesser samt ny teknik är också viktigt. Vi vill att du har en ingenjörsutbildning inom vatten- och avlopp, miljö, processtyrning eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Utbildning inom spillvattenrening och reningsteknik är också nödvändig. Har du dessutom utbildning inom avancerad avloppsrening (mikroföroreningsrening) är det meriterande. Vi vill att du antingen har erfarenhet av liknande arbete eller har en relativt färsk ingenjörsutbildning. Erfarenhet av mikroföroreningsrening och dimensionering av processer samt dokumenthantering i offentlig verksamhet är positivt men inte ett krav. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift och dessutom ha goda kunskaper i det engelska språket, även det i såväl tal som skrift. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Provanställning kan bli aktuell. Vi har i denna rekrytering redan bestämt oss för vilka kanaler vi vill använda vilket innebär att vi avböjer ytterligare direktkontakt med rekryterings- och bemanningsföretag och försäljare.

12 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Platschef-Anläggning

Svevia har en stadig utvecklingsresa och i samband med vår strategi att satsa på större infrastrukturprojekt förstärker vi musklerna med fler platschefer i Stockholm med fokus på kompetens inom mark- och vägprojekt. Är du nyfiken på Svevia som din nästa arbetsgivare? Vill du dela väg med oss? Rollen som Platschef Som platschef i våra projekt har du en central roll och stort ansvar. Du planerar projektet och leder produktionen från start till mål. Dina ansvarsområden som platschef: - säkerhet, arbetsmiljö och miljö - produktionskalkyl/budget - produktionsplanering - att leverera resultat enligt ekonomiskt uppställda mål för projektet, inkluderande månadsuppföljning och prognos - dokumentation och att leverera rätt kvalitet i enlighet med kontrakt och mål - en god kundrelation i pågående projekt. - bygga upp och bidra till ett välmående team som mår bra med varandra Teamet brukar bestå av arbetschef, entreprenadchef, arbetsledare, projektingenjör, mättekniker, egna yrkesmedarbetare samt underentreprenörer. I denna roll kommer du ha personalansvar för egna Yrkesmedarbetare vissa Tjänstemedarbetare i teamet. Vem är du? För att vara framgångsrik i en roll som platschef hos oss ser vi det som krav att du har: - mångårig branscherfarenhet inom anläggning - har haft en roll som platschef för anläggningsprojekt i minst 5 år - drivit anläggningsprojekt större än 50 mkr - känner dig trygg i AMA AF, AB04, MER, BAS-U - erfarenhet av projektledning, ekonomi, planering (resurs- och tidsplanering) Att du kommunicerar väl i skrift och tal på svenska, har datorvana och B-körkort ser vi som självklarhet.  Det är även meriterande att du har jobbat i "MAP kostnadsstyrning" alt liknade system tidigare. Erfarenhet av spårnära projekt kan vara en fördel. För att bli ännu mer framgångsrik i din roll behöver du gilla utmaningar och vara en fena på problemlösning, planering, ordning och struktur. Ledarskap är en viktig fråga för oss! Vi tror på utvecklande ledarskap där du som ledare tar fram det bästa hos dina medarbetare och bidrar till uppbyggnad av ett starkt och välmående team. Vi önskar att du har ett värderingsstyrt ledarskap och arbetar aktivt med att vårda en gemensam värdegrund. En del av något större Utifrån Svevias strategier, mål och värdegrund får du de förutsättningar som krävs för att göra skillnad och bidra till företagets utveckling. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Och hos oss står ledarskapet i fokus, vilket gör att du kontinuerligt får möjlighet att utvecklas i din roll. Och det är på riktigt! Vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Att du ska leda genom dina medarbetare ser vi som en självklarhet. Det är som lag vi skapar framgång. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss? Ansökan och information Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev. Den här processen omfattas av tester och vi använder oss av MAP (personlighetstest) och Matrigma (arbetspsykologiskt test). Slutkandidat kommer även att omfattas av en bakgrundskontroll. Vi önskar få in din ansökan snarast möjligt. Urval görs löpande och rekryteringen kommer avslutas så fort vi känner att vi har hittat rätt person och med det sagt, får den ta den tid det tar. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteraren Atti Shamlou via mail: [email protected] Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

8 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Renhållningsingenjör till Mönsterås kommun

Mönsterås kommun ligger vid kusten mitt i Kalmar län och vi har cirka 13 400 medborgare att ge en god service till. Här finns regionens bästa företagsklimat, och vi är stolta över att rankas som en av landets bästa kommuner när det gäller allmänhetens och företagens syn på kommunal service och handläggning av ärenden. Mönsterås kommun är kommunens största arbetsplats med över 1 400 medarbetare. Vi är en trygg arbetsgivare och en mindre kommun. Det gör att du har nära till både medborgare, kollegor och beslutsfattare, och du får vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Det är viktigt för oss att vara en attraktiv arbetsgivare och vi erbjuder flera olika personalförmåner, bland annat ett högt friskvårdsbidrag, och strävar efter att varje medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Under Tekniska förvaltningen ligger avdelningen VA-Renhållning som ansvarar för vatten och avlopp samt renhållningen. VA-Renhållningsavdelningen är en arbetsplats och står inför många spännande utmaningar och satsningar både inom VA och Renhållningsområdet. ARBETSUPPGIFTER Som Renhållningsingenjör i Mönsterås kommer du att få vara med om en spännande resa där Renhållningen står i fokus med utveckling och förändring för att återvinna så mycket som det går på bästa möjliga sätt. Nytt ansvar för oss from 2024 är kommunalt insamlingsansvar att samla in förpackningar fastighetsnära som resulterar i att ett nytt insamlingssystem ska till där förpackningar ska ingå. En ny avfallsplan kommer då upprättas som ersätter den gamla som går ut 2023. Vi kör i egen regi och har gott rykte bland våra kommuninnevånare. EDP systemet används för taxor och fakturering samt sopbilarna har viktsystem och EDP mobile är installerat. Dina arbetsuppgifter blir breda med att driva den utredning där vi tillsammans med verksamheten, kommunledningen, myndigheter, avfall Sverige mm ska införa ett nytt insamlingssystem, vilket innebär att genomlysa hela verksamheten och komma fram till ett införande av 4-facksystem efter kommunledningens beslut att införa systemet. Exempel på arbetsuppgifter är: • Arbeta med att införa fastighetsnära insamling och därmed byta insamlingssystem • Utveckling renhållningen i Mönsterås för att nå miljömål och bli så effektivt som möjligt • Arbeta med information till våra kunder och lägga in statistik och analysera denna i Avfall webb • Arbeta med renhållningstaxan och medverka till utveckling av taxan • Arbeta med projekt-upphandlingar-utredningar som tex och byggnation av ny ÅVC, material upphandlingar, mm • Bevaka utvecklingen i renhållningsbranschen genom Avfalls Sverige och samverkan med Avfall Småland • Presentationer till hemsidan och av ärenden till politiken • Bistå med utredningar och underlag i kundrelaterade ärenden och vid behov till förvaltningar i kommunen. KVALIFIKATIONER Du som söker tjänsten har ingenjörsutbildning eller liknande utbildning inom teknik, miljö eller samhällsbyggnad och/eller flerårigt arbete med erfarenhet inom Renhållningsområdet. Arbetet innebär mycket kontakter med kunder och entreprenörer, en stor fördel är att vara social och utåtriktad och ha god känsla för service. Stor vikt läggs på dina personliga egenskaper, engagemang, samarbetsförmåga och intresse för ditt jobb. Du som söker ska minst ha B-körkort ÖVRIGT Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Mönsterås kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande vill vi att du skickar in din ansökan digitalt.

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024