Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Därför är detta jobb för dig Du vill vara i en kreativ och innovativ miljö där du får arbeta med det som du tycker är kul, att lösa tekniska problem. Detta är exakt det vi erbjuder dig. Du kommer vara involverad i många olika utvecklingsprojekt där du tillverkar helt nya, eller förbättrar, tekniskt komplicerade produkter. Du arbetar i team eller duos tillsammans med mer seniora kollegor, vilket möjliggör en brant utvecklingskurva. Tillsammans med din chef gör ni upp en utvecklingsplan för dig. Du bestämmer väg och riktning och vi hjälper dig att nå dit. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter På Knightec Group kommer du alltid ha kollegor runt dig som stöttar och hjälper dig framåt. Branscher, projekt och produkter varierar, den röda tråden i allt är att du kommer vara en del av att skapa något nytt och innovativt. Som konstruktör får du möjlighet att arbeta inom olika projekt och du kan snabbt bredda dina kunskaper för att hitta vad just du vill utvecklas inom Tillverka nya och förbättra tekniskt komplicerade produkter Kvalifikationer Vi söker dig som är driven och gillar att ta för dig. Du är mån om att det ska gå bra för dina kollegor och hjälper gärna till om någon vill ha hjälp. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion, produktutveckling eller liknande I utbildningen eller på tidigare jobb har du lärt dig att arbeta med olika CAD-verktyg, kanske till och med arbetat med något av de större PDM-systemen Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Örnsköldsvik, Magasinsallén 2E. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Några av dina uppdrag kommer att utföras ute hos våra kunder medan andra kommer att drivas in-house. Då vi har kontor över hela Sverige och ett väl fungerande samarbete internt, både över region och affärsområde, finns goda möjligheter för dig att arbeta med kunder både i regionen och över hela landet och därigenom bredda ditt kontaktnät. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Du kommer arbeta med konstruktion i produktutvecklingsprojekt Självständigt ansvara för att driva, planera och koordinera konstruktionsarbetet för att nå uppsatta projektmål Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Utbildningsbakgrund inom maskinteknik Minst fem års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör Erfarenhet av att jobba med konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Umeå, Brogatan 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi söker en affärsdriven Sales Manager för ett konsultuppdrag med fokus på försäljning av M&U-lösningar för gasturbinerna SGT-700/800 och styrsystemsuppgraderingar. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen - från lead till order - och samarbetar nära produktteam och regional försäljning för att möta kundernas behov. Vi söker en erfaren och affärsdriven Sales Manager för ett konsultuppdrag med fokus på försäljning av M&U-lösningar (Modifications & Upgrades) för gasturbinerna SGT-700 och SGT-800 samt uppgraderingar av styrsystem. I den här rollen har du globalt ansvar för försäljning av M&U-lösningar/produkter via regionala enheter eller direkt till slutkunder. Du arbetar nära produktkommersialiseringsteamet och den regionala försäljningsorganisationen för att identifiera de bästa möjligheterna att möta kundernas förväntningar. Arbetsuppgifter * Ansvara för försäljningsaktiviteter inom Lead Management fram till projektöverlämning. * Driva hela försäljningsprocessen och samordna, för att leverera tekniskt korrekta och kommersiellt hållbara förslag som bidrar till att nå orderingångsmål. * Säkerställa att försäljnings- och anbudsprocesser följer processer, LOA-riktlinjer samt etiska standarder. * Hantera intressenter och kommunicera effektivt, både skriftligt och muntligt. Ge tydlig vägledning. * Resor globalt upp till 60 dagar per år. Kvalifikationer * Relevant akademisk examen eller minst 3-5 års erfarenhet från internationell verksamhet inom olje- och gas- eller kraftproduktionssektorn. * Djup teknisk förståelse för gasturbiner, där kunskap om SGT-800 är särskilt meriterande. * Dokumenterad erfarenhet av försäljning och kommersiell ledning, inklusive kontraktsförhandlingar och kontraktshantering inom olja och gas/kraftproduktion. * God förståelse för ekonomi och handel i en internationell kontext, särskilt inom energisektorn. * Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift. Personliga egenskaper * Hög kulturell medvetenhet och vana att arbeta med människor. * Starka kommunikativa färdigheter, med förmåga att leda tvärfunktionella team och främja samarbete över organisatoriska gränser. * Trygghet i kundrelationer, med en professionell och förtroendeingivande framtoning i möten och förhandlingar. Om teamet Du kommer att arbeta i ett mångsidigt team med 11 motiverade och stödjande kollegor, med en positiv och omtänksam attityd, som strävar efter att lösa kundernas problem på ett innovativt sätt. Vår avdelning för gastjänster erbjuder utsläppssnål kraftproduktion genom service och koldioxidutsläpp. Noll- eller lågutsläppskraftproduktion och alla gasturbiner under ett tak, ångturbiner och generatorer. Möjligheter till koldioxidutsläpp genom serviceerbjudanden, modernisering och digitalisering av flottan. Erbjudande Vi på Jefferson Wells välkomnar möjligheten att arbeta med oss som både underkonsult och anställd konsult. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!
Cleeven is an Engineering and R&D consulting group enabling our clients support in their R&D efforts and operational excellence. We have know-hows in terms of innovation and R&D in a wide range of sectors: energy, services & banking, aerospace & defence, transportation, pharmaceuticals & chemicals, as well as IT & Telecoms. We are seeking skilled and motivated mechanical engineers to join our team. As a mechanical engineer, you will be responsible for the design, analysis, and implementation of mechanical systems. Your role will involve collaborating with multidisciplinary teams to deliver innovative and efficient engineering solutions. Your responsibilities Designing and analysing mechanical systems, components, and machinery Conducting feasibility studies and providing technical assessments Utilising CAE software for modeling and simulation Collaborating with cross-functional teams for product development Ensuring compliance with industry standards and regulations Qualifications Bachelor's or Master's degree in Mechanical Engineering or related field Good experience in CAD software such as CATIA or SolidWorks as well as other relevant engineering tools, for example FEM or CFD analysis Familiarity with industrial design Strong analytical and problem-solving skills Ability to work effectively in a team environment Good communication and project management abilities Currently we are recruiting 2 people, one within test and one within development.
Därför är detta jobb för dig Du vill vara i en kreativ och innovativ miljö där du får arbeta med det som du tycker är kul, att lösa tekniska problem. Detta är exakt det vi erbjuder dig. Du kommer vara involverad i många olika utvecklingsprojekt där du tillverkar helt nya, eller förbättrar, tekniskt komplicerade produkter. Du arbetar i team eller duos tillsammans med mer seniora kollegor, vilket möjliggör en brant utvecklingskurva. Tillsammans med din chef gör ni upp en utvecklingsplan för dig. Du bestämmer väg och riktning och vi hjälper dig att nå dit. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter På Knightec Group kommer du alltid ha kollegor runt dig som stöttar och hjälper dig framåt. Branscher, projekt och produkter varierar, den röda tråden i allt är att du kommer vara en del av att skapa något nytt och innovativt. Som konstruktör får du möjlighet att arbeta inom olika projekt och du kan snabbt bredda dina kunskaper för att hitta vad just du vill utvecklas inom Tillverka nya och förbättra tekniskt komplicerade produkter Kvalifikationer Vi söker dig som är driven och gillar att ta för dig. Du är mån om att det ska gå bra för dina kollegor och hjälper gärna till om någon vill ha hjälp. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion, produktutveckling eller liknande I utbildningen eller på tidigare jobb har du lärt dig att arbeta med olika CAD-verktyg, kanske till och med arbetat med något av de större PDM-systemen Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Örnsköldsvik, Magasinsallén 2E. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Drivs du av att se hur olika expertområden samverkar och bidrar till det större hela? Som systemingenjör hos SAAB Dynamics, Missile Systems får du en djupgående förståelse för hur olika delar hänger ihop. Du kommer att arbeta med utveckling av våra världsledande robotsystem, och din insats kommer att vara avgörande för att projekten ska lyckas. Din roll är att säkerställa att våra produkter uppfyller de krav och förväntningar som våra kunder ställer på deras förmåga. Du arbetar med, och dokumenterar, kravnedbrytning, kravanalys, vägledning för design av både hård och mjukvara, planering och uppföljning av verifiering av den slutgiltiga produkten. Verifiering sker på olika sätt, men vanligt är demonstration, provning, analys, simuleringar, allt enligt en uppgjord plan. För att stödja ditt arbete finns välstrukturerade processer i vårt verksamhetssystem samt metodbeskrivningar i våra interna databaser. Du kommer att samarbeta i projektform med ingenjörer från olika delar av utvecklingsenheten inom Missile Systems. Mekanik, elektronik, mjukvara och ILS, andra Saab-avdelningar samt internationella samarbetspartner. Systemingenjören behöver utveckla en bred förståelse för våra produkters helhet, men också tillräckligt djup kunskap för att kunna förklara och kommunicera hur systemen är tänkta att fungera, ofta i samarbete med ansvariga för delsystem och komponenter. Eftersom våra projekt varierar i storlek ställs stora krav på din flexibilitet, då du kanske kommer att arbeta i flera projekt samtidigt. Din profil För att kunna förstå och definiera systemkrav och funktionalitet, ser vi att du har en ingenjörsexamen samt några års erfarenhet, gärna inom produktutveckling eller systemarbete inom något av områdena mekanik, elektronik, mjukvara eller AI/ML. Du har erfarenhet av att designa och strukturera komplexa system, såsom maskiner, fordon, konsumentprodukter eller liknande. Du har förmågan att se ett helhetsperspektiv, hur individuella system samverkar och påverkar varandra för att uppnå det överordnade målet för att skapa en solid systemarkitektur. Vi ser gärna att du har kunskap om standarden ISO 15288 och erfarenhet av kravhanteringsverktyget DOORS. Du har också förmåga att skapa modeller och simulera system för att analysera prestanda och identifiera potentiella problem. Du kan driva ditt arbete framåt självständigt, samtidigt som du trivs med sociala kontakter och teamarbete. Eftersom vi samarbetar med både lokala och internationella leverantörer samt kollegor från olika delar av organisationen, är flytande svenska och engelska en förutsättning för att kunna arbeta effektivt och upprätthålla hög kvalitet i våra processer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll På den delen av Saab som du blir en del av Missile Systems, är vi med och utvvecklar många olika spännande produkter t.ex. luftvärnsrobotar och kryssningsrobotar med flera. Här blir du en viktig del i ett team som präglas av prestigelöshet, frihet under ansvar och ett gott samarbete där vi löser våra uppgifter tillsammans. Vi eftersträvar alltid att skapa en miljö som främjar såväl karriären som den personliga utvecklingen. Vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står högt i kurs. Som Configuration Manager - Mekanik kommer ditt arbetsområde att vara inom processen ändringstjänst och du stöttar projekten med frågor kring ändringsbegäran, ändringsordrar och ändringsmöten, men du kommer även att få vara med och granska konstruktionsunderlagen. Stor del av arbetet sker i affärssystemet IFS och kringliggande miljöer. Du kommer att arbeta självständigt men ingår samtidigt som en del av ett team kopplat till utveckling med andra CM. Tjänsten innebär många kontaktytor mot flertalet projekt i Linköping, Karlstad och Karlskoga. Din profil Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och med eget ansvar men som samtidigt är en lagspelare som vill vara en del av något större och göra skillnad. Du har ett strukturerat arbetssätt, tycker om ordning och reda och vill arbeta med dokumenthantering samt arbeta i och med processer. Det är en stor fördel är om man har vana från tidigare servicenära yrken då vi servar hela Missile systems. Du bör vara utåtriktad, drivande samt kunna uttrycka dig väl skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du är prestigelös med en god förmåga att ta egna initiativ och är van att självständigt strukturera och driva ditt arbete. Du får gärna ha erfarenhet att arbeta i större affärssystem. Önskvärda kvalifikationer: * Teknisk utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet * Tidigare erfarenhet av CM roll, Change Order administrator eller motsvarande * Kunskap i IFS eller motsvarande större PDM/PLM affärssystem Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. På grund av semestertider under sommaren kan återkoppling på din ansökan komma att dröja längre än vanligt. Vi behandlar ansökningarna löpande, men slutgiltig återkoppling kan ske först i slutet av augusti. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en trevlig sommar!
Arbetsbeskrivning Är du en affärsdriven ingenjör eller tekniskt kunnig säljare med erfarenhet från kraftgenerering, olja & gas, eller industriell automation? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig! Just nu söker vi på Randstad en Sales Manager till Siemens Energy i Finspång, med globalt ansvar för försäljning av uppgraderingslösningar för gasturbinerna SGT-700/800 samt kontrollsystem. I denna roll kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från lead management till överlämning till projektorganisationen. Du arbetar i nära samarbete med både produktteam och regionala säljfunktioner, och har ett tydligt uppdrag att utveckla affärer inom Modifications & Upgrades globalt. Du ansvarar för hela säljprocessen, från första kundkontakt till projektöverlämning. Ditt arbete innebär att du skapar tekniskt korrekta och affärsmässigt hållbara lösningar, i linje med processer och etiska riktlinjer. Rollen kräver också att du har god förmåga att kommunicera och samarbeta både internt och externt, och du bör trivas i en internationell miljö där kundfokus, innovation och struktur står i centrum. Du har troligtvis en teknisk bakgrund och erfarenhet av försäljning inom energisektorn eller närliggande industri. Kanske har du arbetat med gasturbiner tidigare eller har gedigen förståelse för kraftgenerering och automationssystem. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på engelska, i både tal och skrift, och vara öppen för internationella resor. being a consultant Randstad Professional is the career partner that will help you find the right job, love what you do, and develop your career. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. With access to a wide range of roles with top employers, a global community of professional peers, and specialized training and support, we’ll be your guiding partner and help you build a rewarding career. about randstad professional Randstad Professional specializes in skilled work and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are an academic or specialist. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace. Ansvarsområden Driva försäljningsaktiviteter från prospektering till order, globalt. Säkerställa att tekniska och kommersiella offerter är korrekta och i linje med processer. Hantera intressenter, kommunicera tydligt och koordinera internt. Resa internationellt upp till cirka 60 dagar per år. Kvalifikationer Har god teknisk förståelse för gasturbiner, särskilt SGT-800 är meriterande. Har 3–5 års erfarenhet inom internationell försäljning, gärna inom olje/gas- eller energisektorn. Är kommunikativ, samarbetsvillig och bekväm i kunddialoger på både teknisk och kommersiell nivå. Har erfarenhet av kontraktsförhandling, affärsutveckling och ekonomisk analys. Har mycket goda kunskaper i engelska. Har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Vi söker dig som vill vara med och utveckla framtidens produkter – från första idé till färdig produkt. Här får du jobba nära både kund och teknik, i en roll där kommunikation, ansvar och helhetstänk är minst lika viktigt som CAD och konstruktion. Om rollenSom produktutvecklare hos oss arbetar du i varierande projekt – ofta i gränslandet mellan teknik, användare och affär. Ena dagen diskuterar du behov och lösningar direkt med kund, nästa dag konkretiserar du idéer i CAD eller vår prototypverkstad tillsammans med kollegor från mekanik, elektronik och mjukvara. Vi tror att du trivs när du får kombinera teknik med struktur, lagarbete och problemlösning. Som person vill du växa tillsammans med oss. Vi söker dig som: Har ingenjörsutbildning inom produktutveckling. Har erfarenhet av produktutveckling. Har intresse för teknik – men lika mycket för människor. Ser helheten och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Är kommunikativ – på både svenska och engelska. Hos oss får du: En bred roll i varierande projekt, ofta från idé till färdig produkt. Möjlighet att växa – mot mer ansvar och kundkontakt. En kultur där vi stöttar varandra, där din röst får höras – och där vi löser saker tillsammans. Balans mellan jobb och fritid – vi tror på ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Dalelven som arbetsplats På Dalelven värdesätter vi trivsel och gemenskap. Vi tror att en engagerande och trevlig arbetsmiljö är nyckeln till framgång. Vi arbetar inte som uthyrda konsulter. Hos oss blir du i stället en del av en gemenskap som stöttar, utvecklar och inspirerar varandra varje dag. Det är så vi vill arbeta – och det märks i samarbetet, både internt och med våra kunder. AnsökanSkicka gärna in din ansökan så snart som möjligt – vi intervjuar löpande. För ytterligare frågor och information kontakta Marcus Kullman, [email protected], 070-368 82 17. Välkommen till Dalelven. Välkommen hem. Om Dalelven Produktutveckling AB Dalelven erbjuder tjänster inom produktutveckling, där vår styrka ligger inom industridesign, mekanik, hållbarhet, elektronik, mjukvara, prototyper, tester och tillverkning. Våra projekt utförs inhouse och vi har ett eget prototyp- och testcenter för tillverkning av prototyper, testning och produktion. Dalelven har kunder i hela Sverige och har kontor i Borlänge, Mora och Åre. Vi är 38 medarbetare och omsätter ca 44 MSEK. Läs mer om Dalelven Produktutveckling AB på vår hemsida: www.dalelven.com
Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Därför är detta jobb för dig Enkelt, du vill vara kreativ och innovativ i att lösa tekniska problem. Och det är precis vad vi erbjuder dig. Du är experten; du berättar för oss vilken lösning som du anser är bäst. Du kommer inte att vara ensam, nyckelordet är samarbete. Tvärfunktionella team skapas för att lösa projekt, snarare än att välja projekt för en redan befintlig grupp. Produkter och affärsområden kommer att skilja sig åt och du kommer att bygga nya spännande lösningar. Din utveckling är vår utveckling. Det vi erbjuder dig är ingen förutbestämd väg att följa. Vi gör saker på vårt eget sätt. Du har kontroll över din utveckling, oavsett vilken riktning du vill ta. Oavsett om det handlar om att nå en ny roll i framtiden eller fördjupa dig inom en specifik teknik, finns vi här för att hjälpa dig framåt. Du kommer att arbeta inom vårt affärsområde Hardware & Design där vi kombinerar bred ingenjörskompetens med djup specialistkunskap och ett användarcentrerat förhållningssätt – för att utveckla fysiska produkter och digitala upplevelser hela vägen från koncept till storskalig produktion. Arbetsuppgifter Du kommer att möta människor som bryr sig. Inte bara om projektet och tekniken, utan också om varandra. Vi gör det tillsammans – det är så vi tar oss framåt. Du kommer att arbeta med mekanikkonstruktion och produktutveckling Analysera och bryta ner tekniska problem för att hitta de bästa lösningarna tillsammans med ditt team Ta ansvar i projekt och dela din kunskap, samtidigt som du självständigt tar ansvar för ditt eget arbete Arbeta med kontinuerlig integration och leverans som centrala delar i din roll Kvalifikationer Vi söker dig som trivs med att brottas med knepiga tekniska utmaningar och att analysera. Du tycker om att tillsammans med teamet bryta ner dessa utmaningar för att nå den bästa lösningen. Du är en person som tycker om att dela med dig av dina kunskaper samtidigt som du självständigt kan driva ditt eget arbete framåt. Utöver dina personliga egenskaper behöver du ha följande: Ingenjörsexamen inom maskinkonstruktion eller produktutveckling Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som mekanikkonstruktör, inom konstruktion och produktutveckling Goda kunskaper i CAD och PDM-system Du kommunicerar flytande på svenska och engelska Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin är meriterande En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Malmö, Ångbåtsbron 1. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paola Banegas, Talent Acquisition Partner. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer