Controller inom avdelningen för sjukförsäkringen, Uddevalla

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Verksamhetsområdet Första anspråk verkar inom avdelningen Sjukförsäkring och består av tre områden. Som controller ingår du i en arbetsgrupp bestående av fyra controllers/verksamhetssamordnare som stöttar både verksamhetsområdet och områden. Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att verksamhetschef och områdeschef får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vid behov områdens ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller, gärna inom en större myndighet • har erfarenhet av att jobbat som controller inom försäkringsförmån • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har god pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsorter: Borås, Östersund, Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Skövde, Luleå, Sundbyberg, Västerås. Placeringsort utöver går att diskutera. Intervjuer planeras till den 16 juli 2025.  Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Sanja Galic, 010-119 49 46 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Micaela Kallaris, [email protected], 010-113 44 89 och Mona Högsborg, [email protected], 010-113 44 83 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Eva Taavo, 010-112 63 76. Saco-S: Helena Henningsson Viberg, 010-111 21 91. Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02.  Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 7 juli 2025.  Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

15 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Finance Project Manager
OIO Väst AB
Controller

Till vår kund i Göteborg söker vi nu en affärsnära och självgående Finance Project Manager med tekniskt intresse och god förståelse för projektstyrning. Här får du möjlighet att vara med och säkra finansiering för några av de mest innovativa satsningarna inom fordonsindustrin – mitt i hjärtat av ett globalt teknikbolag i ständig utveckling. Om tjänsten Som Finance Project Manager arbetar du nära både teknikorganisation och affärssidan, med fokus på att planera, följa upp och driva finansiella frågor kopplade till utvecklingsprojekt. Du ansvarar för prognostisering, budgetering och rapportering inom din projektportfölj – och fungerar som en viktig länk mellan ekonomi och teknik. Rollen är både operativ och strategisk och passar dig som trivs med att ha helhetsansvar i en komplex, internationell miljö. Sammanfattningsvis kommer du att arbeta med: Planera, följa upp och rapportera kostnader för utvecklingsprojekt Arbeta nära projektledare, produktägare och teknikchefer för att stödja beslut med rätt finansiella underlag Koordinera prognos- och budgetprocesser inom projektportföljen Delta i styrgrupper och andra beslutsforum Driva förbättringsinitiativ kopplat till ekonomiska processer, metoder och verktyg Vi söker dig som Har en högskole- eller universitetsexamen inom ekonomi Har flera års erfarenhet från en liknande roll, gärna i projektintensiv, tekniknära verksamhet Har god förståelse för produktutvecklingsprocesser och investeringsekonomi Är kommunikativ, strukturerad och van vid att hantera många intressenter samtidigt Har stor vana av att arbeta i ekonomisystem och Excel – kunskap i Power BI och SAP är meriterande Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Som person tror vi att du är lösningsorienterad, nyfiken och trygg i din kompetens. Du gillar att ta ansvar, är van att arbeta mot deadlines och trivs i en roll där du får kombinera analys med samarbete. Om anställningen Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO. Avsikten är att anställningen ska gå över till vår partner längre fram förutsatt att båda parter är nöjda. Omfattning: Heltid, 100'% Arbetstider: Kontorstider Start: Enligt överenskommelse Placering: Göteborg Lön: Fast månadslön Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Controller inom avdelningen för Barn och familj i Sollentuna

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Inom avdelningen Barn och familj, Verksamhetsområde Bidrag, är vårt uppdrag att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut bidrag. Inom området barnbidrag är vi ca. 105 medarbetare, vi har ca. 95 000 inkommande kundsamtal och handlägger årligen ca. 400 000 manuella ärenden som hanteras rättssäkert och skyndsamt. Som Controller hos oss kommer du att ha ett nationellt uppdrag för Barnbidrag men verka för orterna Norrköping och Sollentuna, vilket innebär att resor i tjänsten kan förekomma.  Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att områdeschef och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i områdets ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att arbeta som controller, inom ekonomi och verksamhetsstyrning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller i en liknande verksamhet  • har erfarenhet av att stödja verksamhet med olika ärendeflöden • har god pedagogisk förmåga och erfarenhet av att presentera inför grupper • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har en god förmåga att hantera sifferunderlag, IT-baserade informationskällor och ekonomisystem • har en god sammarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Norrköping eller Sollentuna. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Nagam Alkass, 010-116 43 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Wedad Alsanji, [email protected], 010-113 44 82 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Diana Barac, 010-111 55 34, Saco-S: Daria Memetovic, 010-118 40 78, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Controller inom avdelningen för Barn och familj i Norrköping

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Inom avdelningen Barn och familj, Verksamhetsområde Bidrag, är vårt uppdrag att ge barnfamiljer bättre förutsättningar för ekonomisk trygghet genom att på ett effektivt sätt och med god kvalitet besluta och betala ut bidrag. Inom området barnbidrag är vi ca. 105 medarbetare, vi har ca. 95 000 inkommande kundsamtal och handlägger årligen ca. 400 000 manuella ärenden som hanteras rättssäkert och skyndsamt. Som Controller hos oss kommer du att ha ett nationellt uppdrag för Barnbidrag men verka för orterna Norrköping och Sollentuna, vilket innebär att resor i tjänsten kan förekomma.  Analyser, ledningsstöd och utvecklingsarbete I din roll som controller inom Försäkringskassan ansvarar du för att områdeschef och enhetschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. I rollen som controller ingår också att hantera såväl verksamhet som ekonomi och resurser. Det innebär att du ansvarar för analys och tolkning av produktionsflöden, verksamhetsresultat och finansiella resultat inom ansvarsområdet. Du utgör ett centralt stöd för produktions- och resursstyrning samt bidrar till effektivt resursutnyttjande, exempelvis genom att upprätta produktionsplaner eller flödesanalyser. På Försäkringskassan arbetar vi aktivt med ständiga förbättringar. Du deltar i relevanta forum och nätverk både inom avdelningen och på myndigheten. I arbetet ingår även att ta fram underlag för uppföljning och du bidrar till det lokala utvecklingsarbetet på området där du är ett verksamhetsnära stöd. Du finns med regelbundenhet ute på de lokala orterna för dialog och stöd till team och enheter. Du ingår även i områdets ledningsgrupp. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har erfarenhet av att arbeta som controller, inom ekonomi och verksamhetsstyrning • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat  • arbetar för att nå resultat med hög kvalitet • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt. Det är meriterande om du • har erfarenhet av att arbeta som controller i en liknande verksamhet  • har erfarenhet av att stödja verksamhet med olika ärendeflöden • har god pedagogisk förmåga och erfarenhet av att presentera inför grupper • är proaktiv och van vid förändringsarbete • har en god förmåga att hantera sifferunderlag, IT-baserade informationskällor och ekonomisystem • har en god sammarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt En tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Norrköping eller Sollentuna. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Nagam Alkass, 010-116 43 44 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Wedad Alsanji, [email protected], 010-113 44 82 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Diana Barac, 010-111 55 34, Saco-S: Daria Memetovic, 010-118 40 78, Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 juli 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Bidragskoordinator Utbildningsförvaltningen
Botkyrka kommun
Controller

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Bidragskoordinator till Utbildningsförvaltningen med uppdrag att hantera arbetet med statsbidrag. Vill du arbeta med att säkra och utveckla hanteringen av statsbidrag i en verksamhet som gör skillnad varje dag? Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun söker nu en erfaren bidragskoordinator med god förståelse för ekonomi och administration. Om uppdraget: Som bidragskoordinator ansvarar du för att samordna, följa upp och kvalitetssäkra arbetet med statsbidrag inom Utbildningsförvaltningen. I nära samarbete med både verksamhetsrepresentanter och ekonomienheten arbetar du för att säkerställa korrekt hantering, ansökan, uppföljning och redovisning av statsbidrag. Arbetet har stor betydelse för kommunens möjligheter att erbjuda god utbildning till alla barn och elever. Arbetsuppgifter: • Samordna arbetet med ansökningar, uppföljning och redovisning av statsbidrag. • Skapa och underhålla strukturerade processer för statsbidragshantering. • Fungera som stöd till skolledare och andra funktioner i frågor som rör statsbidrag. • Följa upp ekonomiska underlag och ha tät kontakt med ekonomienheten. • Ansvara för sammanställningar och rapportering, med stöd av Excel. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig som söker Bidragskoordinator ett uppdrag som är viktigt för alla våra verksamheter inom Utbildningsförvaltningen. Du kommer att ansvara för ett spännande uppdrag som är pågående under hela verksamhetsåret, och kan vara både styrt och föränderligt på samma gång. Du ingår i ett team som förstår din viktiga uppgift och tillsammans hittar ni kreativa lösningar med ett högt säkerhetsmedvetande.  För att trivas i rollen som bidragskoordinator behöver du trivas med att arbeta självständigt och i team. Du tillhör Kvalitetsenheten där flera andra team ingår som har olika kvalitetssäkrande och kvalitetsgranskande roller. Du rapporterar till kvalitetschefen. Du kommer att arbeta med oss på kvalitetsenheten, med ekonomienheten och även med andra förvaltningar då statsbidrag ibland ansöks gemensamt bland kommunens förvaltningar. I ditt uppdrag ingår helhetsförfarandet med att ansöka och återrapportera kring statsbidragen. Du kommer vara i kontakt med skolledning och administratörer och kommunicera information kring statsbidrag och även vara en trygg hjälpande del i ansökningsförfarandet.  Du som söker till oss Vi söker dig som har: • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande. • Dokumenterad erfarenhet av arbete med statsbidrag inom offentlig sektor. • Mycket goda kunskaper i Excel och vana att arbeta med ekonomiska underlag. • Förmåga att förstå och navigera i komplexa regelverk. • God samarbetsförmåga och förmåga att kommunicera med olika professioner. • Flexibilitet att agera i en föränderlig kontext och sätta dig in i nya processer. Personliga kompetenser: Du är strukturerad, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt men är också lyhörd för andras perspektiv, och kan samarbeta med de inom förvaltningen och andra förvaltningar i kommunen. Du är trygg i att arbeta med deadlines. För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll

12 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, föräldravikariat, Falun
REGION DALARNA
Controller

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi en controller till ett föräldravikariat 2025-08-04 t o m 2026-08-31 på avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd. Vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget drygt 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun. Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, föräldravikariat, Falun Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära verksamhets- och avdelningschefer som stöd i ekonomiska frågor, främst inom hälso- och sjukvården. Som controller arbetar du med att upprätta budget och prognoser samt löpande uppföljning och analys av resultat och prestation. Du är ett stöd för verksamheten i arbetet med att effektivisera resursanvändningen och är föredragande av ekonomifrågor i ledningsgrupper för verksamheter under ditt ansvarsområde. I uppdraget ingår att förvalta och utveckla ekonomiprocesserna hos verksamheten. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant utbildning från universitet/högskola eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. Som person är du en strukturerad och analytisk lagspelare. Du kommer med goda idéer och driver utvecklingen framåt, själv och tillsammans med andra. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. I rollen träffar du chefer, beslutsfattare och annan personal och behöver ha lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

12 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, Falun
REGION DALARNA
Controller

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Nu söker vi en controller till avdelningen för verksamhetsnära ekonomistöd. Vi är en avdelning inom Ekonomienheten och vår främsta uppgift är att stödja regionens olika förvaltningar i ekonomiprocesserna. Vi arbetar främst med budget, uppföljning- och prognos, analyser och rapportering och är ett viktigt stöd till kärnverksamheterna i ekonomiska frågor. Vi är i dagsläget drygt 30 medarbetare och de flesta är placerade i Falun. Controller till verksamhetsnära ekonomistöd, Falun Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära verksamhets- och avdelningschefer som stöd i ekonomiska frågor, främst inom hälso- och sjukvården. Som controller arbetar du med att upprätta budget och prognoser samt löpande uppföljning och analys av resultat och prestation. Du är ett stöd för verksamheten i arbetet med att effektivisera resursanvändningen och är föredragande av ekonomifrågor i ledningsgrupper för verksamheter under ditt ansvarsområde. I uppdraget ingår att förvalta och utveckla ekonomiprocesserna hos verksamheten. Övrig information Kvalifikationer Krav: Relevant utbildning från universitet/högskola eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig Erfarenhet av arbete med kvalificerade ekonomiuppgifter Van användare av Excel Som person är du en strukturerad och analytisk lagspelare. Du kommer med goda idéer och driver utvecklingen framåt, själv och tillsammans med andra. Du har lösningsfokus och förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. I rollen träffar du chefer, beslutsfattare och annan personal och behöver ha lätt för att skapa kontakter och inge förtroende. God kommunikativ förmåga är viktig för rollen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Ansökan Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna

12 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Controller

Vill du vara med och driva utvecklingen i en global industrikoncern med starkt hållbarhetsfokus? Xylem i Emmaboda söker nu en analytisk och affärsnära controller som vill arbeta nära vår produktion i Emmaboda. Om rollen Som controller på Xylem har du en nyckelroll i att stötta verksamheten med finansiell analys och rådgivning. Du arbetar tätt tillsammans med bland annat processchefer och produktionsledare i Emmaboda för att säkerställa att vi når både finansiella och strategiska mål. Du bidrar med ekonomiskt stöd till specifika funktioner och för att trivas i rollen behöver du vara intresserad av verksamheten och ha förståelse för de behov som finns. Dina arbetsuppgifter innefattar att ta fram och analysera finansiell information, rapportera relevanta insikter och rekommendationer till ledning, samt följa upp prestation i förhållande till nyckeltal. Du identifierar avvikelser, hanterar risker proaktivt och är med och driver förbättringsinitiativ. I rollen är du en del av det lokala controller-teamet och dessutom förekommer samarbete med den globala finansorganisationen inom Xylem. Kvalifikationer Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi/finans och 4–5 års erfarenhet av controllerarbete, gärna i tillverkande industri. Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med budget, prognoser och ekonomiska analyser. Erfarenhet av att arbeta i SAP är meriterande. Vi tror att du är en person som: Är analytisk, affärsmässig och strukturerad Kommunicerar tydligt och kan förklara ekonomiska samband för olika målgrupper Trivs i en föränderlig miljö där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra Har god samarbetsförmåga och engagemang i verksamhetens utveckling Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Information Välkommen med din ansökan via vår hemsida! Urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] alternativt [email protected]

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Verksamhetscontroller till Räddningstjänsten Storgöteborg

Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara en del av en samhällsviktig organisation i förändring? Räddningstjänsten Storgöteborg söker nu en Verksamhetscontroller till vår ekonomienhet för att stödja och utveckla vår verksamhet. Arbetsuppgifter Som verksamhetscontroller kommer du dels stödja våra chefer och avdelningar inom områden som budget, uppföljning och prognos, dels arbeta med övergripande delar som verksamhetsstyrning, central budget, årsredovisning m.m. Du kommer att ha egna ansvarsområden, men också samarbeta nära kollegor och chefer i olika frågor. Vårt förbund har på senare år utökats med ytterligare medlemskommuner och i början av året sjösattes en ny organisation. Du blir därför viktig för att driva utvecklingen av våra ekonomiprocesser och förändringsarbetet framåt. KVALIFIKATIONER Krav för tjänsten • Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Längre arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en liknande organisation • God datorvana • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift För att lyckas i den här tjänsten behöver du • Ha erfarenhet av ekonomistyrning/verksamhetsstyrning inom offentlig förvaltning, gärna på kommunal nivå • Ha erfarenhet av att arbeta med ekonomiska processer i en större organisation Du behöver vara noggrann för att säkerställa kvalitet och tillförlitlighet i rapportering och beslutsunderlag. Du kommer att ha nytta av god pedagogisk förmåga och hög nivå av integritet. Det är också viktigt att ha en helhetssyn och kunna koppla samman aktiviteter med organisationens mål ur ett övergripande ekonomiskt perspektiv. Vi värdesätter att du har ett starkt eget driv och att du med ett flexibelt förhållningssätt kan ta dig an ny kunskap, pröva olika perspektiv och se lösningar där andra ser utmaningar. ÖVRIGT Varför välja Räddningstjänsten Storgöteborg? Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk organisation med en spännande framtid. Ekonomienheten präglas av samarbete och en transparent arbetsmiljö där vi stöttar varandra utan prestige. Du kommer att vara del av en enhet med välfungerande processer, men där det också finns goda möjligheter till utveckling och nya utmaningar. Ekonomienheten består i dag av åtta personer och nu förstärker vi med ytterligare en controller. Vi är placerade på Brandstationen i Gårda. Vi erbjuder • En stimulerande och meningsfull arbetsmiljö • Möjligheter till kompetensutveckling och fortbildning • En stödjande och inkluderande arbetskultur • Kollektivavtal och förmåner enligt gällande avtal • Möjlighet till fysisk aktivitet på arbetstid 2 timmar per vecka • Gym på jobbet • Flextid och viss möjlighet till distansarbete Innan din anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt organisationens policy och i samarbete med vår företagshälsa. För att säkerställa en rättvis rekrytering ingår digitala problemlösnings- och personlighetstest i processen. Med din anställning följer krigsplacering på Räddningstjänsten Storgöteborg med allmän tjänsteplikt, vilket innebär att du är skyldig att tjänstgöra i händelse av höjd beredskap eller krig.

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Engagerad Senior Analytiker med fokus på planering och styrning

Är du analytisk och engagerad med intresse för ekonomistyrning, verksamhetsutveckling och processoptimering? Vill du ha en strategisk roll där du kan påverka och driva utvecklingen inom ett av Europas ledande sjukhus? Då är det dig vi söker till vårt team Central Controlling och Planering! Du erbjuds en central roll i en spetskompetent grupp inom Stab Ekonomi och Inköp möjlighet att utveckla sjukhusövergripande ekonomisk planering och rapportering på koncern- och sjukhusnivå möjlighet att bidra med strategisk analys, planering och kommunikation i ett engagerat team. Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Vi söker en medarbetare till vårt team Central Controlling och Planering, där du får en nyckelroll i att analysera verksamheten och optimera ekonomiska processer. Du bidrar med strategiska insikter och utvecklar sjukhusets ekonomistyrning på både koncern- och sjukhusnivå. Centrala Controllersektionen är en del av Stab Ekonomi och Inköp och arbetar med sjukhusövergripande ekonomisk planering och rapportering. Gruppen hanterar komplexa och strategiska frågor med höga krav på snabba och kvalitetssäkrade leveranser. I rollen kommer du, tillsammans med teamet, driva utvecklingen av den ekonomiska planeringen och rapporteringen på central nivå. Du ansvarar för delar av koncernrapporteringen, vilket kräver hög kompetens inom strategisk analys, planering och kommunikation. Vi söker dig som har mycket god analytisk förmåga, är strukturerad och kan se både helhet och detaljer samt har erfarenhet av att analysera och dra slutsatser utifrån ekonomisk och verksamhetsrelaterad information är en skicklig relationsbyggare med god samarbetsförmåga, vilket är avgörande då du kommer ha många kontaktytor på olika nivåer inom verksamheten är en tydlig och engagerad kommunikatör som trivs med att förmedla information och arbeta i team tar stort ansvar för både ditt eget ansvarsområde och samarbetet med andra har erfarenhet av operativ och strategisk planering samt är van vid projekt- och förändringsledning, samtidigt som du är driven och initiativrik med förmåga att driva aktiviteter som ger konkreta resultat. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Kvalifikationer Krav: Universitets- eller högskoleutbildning, magisterexamen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer är likvärdig, ex. industriell ekonomi Flera års erfarenhet av att genomföra förbättringsarbeten och projekt inom ekonomi- och/eller verksamhetsstyrningsområdet, antingen genom linjearbete eller som managementkonsult Erfarenhet av att skapa kvalificerat analysmaterial på koncernnivå Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, särskilt PowerPoint och Excel Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet som controller eller verksamhetsutvecklare på strategisk nivå Erfarenhet av att leda och arbeta inom komplexa organisationer Erfarenhet av att strategiskt stötta ledare och ledningsgrupper. Om rekryteringsprocessen Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Stab Ekonomi och inköp För att stödja sjukhusets alla kliniska verksamheter arbetar jurister, ekonomer, kommunikatörer, HR, Inköpare och IT för att vi tillsammans ska generera vård i världsklass och vara en verkligt Attraktiv Arbetsgivare! https://www.karolinska.se/om-oss/om/organisation/Administrativa-verksamheter/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

11 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025