Controller

Nu söker vi för ett långt uppdrag en controller till Försvarets radioanstalt. Om uppdraget För ett konsultuppdrag med planerad start 240528 söker vi nu en controller. Uppdraget är på heltid till och med 241231. Möjlighet till förlängning med ett år i taget finns, längst till och med 280527. Dina arbetsuppgifter Alla förekommande arbetsuppgifter som Controller vid Ekonomienheten. Utföra arbete med budget, redovisning samt analys och arbeta i programverktyg/programvara UNIT4. genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat sammanställa rapporter ta fram prognoser kopplade till verksamheten ta fram riktlinjer för budgetarbete genomföra budgetarbete och budgetuppföljning servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) Dina kvalifikationer gymnasium eller likvärdig utbildning genomgått utbildning inom aktuellt område minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) erfarenhet av statlig redovisning kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift Meriterande Du uttrycker dig väl på svenska och på engelska. Vi söker en social och serviceinriktad konsult som arbetar effektivt med andra, delar med sig av kunskaper, erfarenhet och information. En person som stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Det är viktigt att man uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Du handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Som person värdesätter du att ditt arbete blir genomfört i tid och att dina arbetsuppgifter blir slutförda på ett strukturerat sätt. Du har en pedagogiskt förmåga i ditt sätt att arbeta för att snabbt och effektivt hantera svårigheter om de skulle uppstå. Vi ser även att du är prestigelös och har lätt för att be om hjälp från andra när det behövs för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240508 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Controller

Cost Controller to Uddevalla Join the green revolution! Are you passionate about sustainability, innovation, and circular economy? Do you want to work for a company that transforms waste into wealth? If yes, then you might be the perfect fit for Tyres Recycling Uddevalla AB. It´s happening now! We are building a new plant in Uddevalla which will operate with Scandinavian Enviro Systems leading technology for recovering end of life tyres.You will be part of a dynamic and diverse team of professionals who share a common vision and passion for the environment. Now you have the opportunity to work in an exciting and challenging project that make a positive difference for the planet and the society. We offer you to enjoy a stimulating and supportive work environment that fosters creativity, learning, and growth. About the role As a Cost Controller you will initially control and monitor the Capital Budget as well as the new plant project authorisations for expenditures (AFE) spending. Once the development of the Uddevalla plant is completed, the role will focus on the Opex associated with the normal production operations. Including but not limited to, budget control, cost forecasting, estimation, and reporting. Key responsibilities Track, analyse, support and plan costs across different departments and activities. Review budget variances, investigate discrepancies and identify trends. Work with department heads to establish cost targets and monitor performance against budgetary goals. Develop and implement cost control procedures and policies. Prepare regular cost reports and presentations for management review. Control and monitor project expenditures including verifying and checking of invoices and reconciling them to Purchase Orders. Collaborate with other departments, such as finance, procurement, and operations, to gather relevant cost data and information. Participate in cross-functional projects and initiatives to optimize cost management processes, including assisting with the preparation of new plant AFEs. Identify potential risks and opportunities related to cost control. Actively contribute to the achievement of organizational goals and objectives. Qualifications and experience Bachelor’s degree in accounting, finance, business administration, or related field. Proven experience in cost control, financial analysis, or management accounting. Several years of work experience in an international environment with large industrial projects or industry. Proficiency in financial modelling and cost analysis techniques. Technical knowledge in cost planning and project management. Advanced knowledge of Excel, Ms Office, and financial management software. Proficiency in Swedish and English. Personal attributes Capable of analysing and understanding complex data and financial information with a high level of precision. A problem solver with great communication and interpersonal skills. You can work well with others and on your own in a team that involves different functions. Contact and application In this recruitment we are working with recruitment consultant Josefine Petersson, 0702-501429, at Intenso Teknikrekrytering. Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously. We welcome your application! About the company Tyre Recycling Uddevalla AB is part of a new joint venture initiative, promoted and owned by Antin Infrastructure Partners, a leading infrastructure investment fund, Scandinavian Enviro System, a Swedish technology company that has developed a unique and patented technology for the extraction of carbon black and pyrolysis oil from end-of-life tyres, and Michelin, a leading worldwide manufacturer of tyres. The aim of the joint venture is to create the world's first large-scale tyre recycling group, entirely powered by Enviro proprietary technology and whose first plant is the one being built in Uddevalla. The vision is to create a cleaner and greener world by reducing the environmental impact of tire waste, while offering a profitable and sustainable solution for tire recycling that meets the highest standards of quality, safety, and environmental performance. Our values are innovation, excellence, customer focus, and teamwork. Scandinavian Enviro Systems, co-investor and technology partner of the initiative, operate since ten years a state-of-the-art tire recycling test facility in Åsensbruk. The plant in Uddevalla will be a significant scale-up and create the basis for taking the technology globally.

29 april 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024
Finance Director Global Segments

With more than 75 years of experience combined with competence and presence in more than 38 countries, we offer global solutions and local service worldwide to companies in industries such as Telecom, Datacom, Semicon, Energy, Healthcare equipment, Mining & Construction, and LiB & E-mobility. Nefab Group has over 4700 employees spread across 38 countries, with a yearly turnover of 10.3 BSEK. The owners are the Nordgren/Pihl family and FAM AB, a privately owned holding company within the Wallenberg Ecosystem. About the job Are you passionate about supporting global sales and our purpose of saving resources? As Director of Business Unit Control you play a key role in our global business unit that leads and coordinates our work with global key accounts. You drive the execution of our strategy, both in terms of finance and sustainability. Business reviews with the segments is a natural part of the job and you work closely with other Corporate Functions to ensure adequate support to the Business Unit. You report to the EVP of Business Unit Global Segments and is a member of the Business Unit management team. Main responsibilities • Drive strategy execution within the Business Unit (BU) • Responsible for adherence to governance processes • Prepare and present financial reports to BU board meetings • Responsible for the yearly budget and forecasting processes • Drive and participate in BU projects • Support, review and analyze important agreements • Support with compensation and benefits matters in the BU Role requirements To succeed in this role, we believe you need: • Minimum 10 years of relevant experience, preferably within business controlling • Availability for travel • A university degree • Good communication skills • Leadership capabilities • Cultural awareness • Analytical skills • Good English, verbal and written • Experience from matrix organization is meriting Job location could alternatively be Kista. Company values and Ways of Working Our core values are Simplicity, Empowerment and Respect. Our ways of working are characterized by Customer First, Cooperation and Communication. This means that we are always putting customers first, through cooperation and communication. We respect each other and the environment. People are empowered to grow and innovate to simplify. Application Send us your CV/resume and motivational letter, written in English, no later than May 24, 2024. For questions about the role, please send an email to our CFO Maria Oksanen, [email protected]. Nefab is an equal opportunity employer, embracing diversity and inclusion. We are committed to building teams with a variety of backgrounds, perspectives and skills. We believe everyone has talent, and therefore welcome all applications

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Vi söker juniora och seniora Controllers

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. På The Place hjälper vi våra kunder dels i rekryteringsuppdrag och när de behöver en konsult för ett specifikt uppdrag eller under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Ekonomi? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Just nu söker vi dig som har erfarenhet som redovisningsekonom eller controller och som vill utvecklas vidare på en ny arbetsplats. Vår förhoppning är att kunna hjälpa dig att få kontakt med intressanta arbetsgivare! Vi på The Place rekryterar löpande roller som tex. Credit Controller, Business Controller samt Financial Controller - både konsultuppdrag samt direkt rekrytering till kund. Våra kunder finns inom olika branscher och vi samarbetar med både medelstora och större attraktiva företag.  Tjänsten Då vi får in både enklare och mer kvalificerade uppdrag söker vi medarbetare med såväl kortare som längre erfarenhet inom redovisning och controlling. Vi försöker matcha din profil mot uppdragens krav för att finna den bästa lösningen för dig och vår kund. Kvalifikationer För att matcha våra kunders behov ser vi följande bakgrund som lämplig: • Akademisk examen inom ekonomi. • Erfarenhet av rollen som redovisningsekonom och/eller controller. • Datadriven och drivs av att arbeta med statistik och bygga flöden. • Kunna se samband och kunna dra slutsatser av datan. • Mycket god systemvana.  Är du redo för nya utmaningar i arbetslivet? Skicka in din ansökan redan idag! Hur processen går till Det första steget för att gå vidare är att du skickar in din ansökan, laddar upp ditt CV och fyller i hur vi får tag på dig. Tro mig, det går snabbt! Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom Ekonomi. För dig som omedelbart går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Controller sökes för konsultuppdrag på viktig myndighet

Jurek söker för kunds räkning en erfaren controller för ett konsultuppdrag som löper till årsskiftet. Har du minst tre års erfarenhet som controller och erfarenhet av statlig redovisning? Då är det dig vi söker!  Varmt välkommen att läsa annonsen och ansök uppdraget redan idag. Arbetsuppgifter Du kommer att utföra arbete med budget, redovisning samt analys och arbeta i programverktyg/programvara UNIT4. I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma; • genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser • analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat • sammanställa rapporter • ta fram prognoser kopplade till verksamheten • ta fram riktlinjer för budgetarbete • genomföra budgetarbete och budgetuppföljning • servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion • arbete i förekommande ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.). Vem är du? För att vara kvalificerad för uppdraget måste du uppfylla samtliga nedan krav:  • gymnasium eller likvärdig utbildning • genomgått utbildning inom aktuellt område • minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) • kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) • erfarenhet av statlig redovisning • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Vår kund söker en social och serviceinriktad medarbetare som arbetar effektivt med andra, delar med sig av kunskaper, erfarenhet och information. En person som stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Det är viktigt att man uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Medarbetaren handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. Som person värdesätter du att ditt arbete blir genomfört i tid och att dina arbetsuppgifter blir slutförda på ett strukturerat sätt. Du har en pedagogiskt förmåga i ditt sätt att arbeta för att snabbt och effektivt hantera svårigheter om de skulle uppstå. Vi ser även att du är prestigelös och har lätt för att be om hjälp från andra när det behövs för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Du erbjuds Du erbjuds ett konsultuppdrag med start under maj eller juni 2024 och löper till 2024-12-31 men med möjlighet till option om förlängning med upp till 12 månader i taget, dock längst t.o.m. 2028-05-27. Omfattningen är 100 %. Placering är i Stockholm.  Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected]. Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Controller till växande bolag

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om uppdraget Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos vår kund. Först och främst söker vi en Controller som är kopplad till organisationen. Hos vår kund talar vi om vikten av samarbete och den här rollen förväntas ofta bidra till detta för att driva organisationen mot att fatta bättre och mer datadrivna beslut. En grundpelare för att fatta datadrivna beslut är korrekta, tillförlitliga och välstrukturerade data. Detta kommer att vara ditt huvudsakliga uppdrag: att hjälpa oss validera, uppdatera och underhålla våra datakällor. Vi arbetar i Dynamics, PowerBI och Oracle Smartview och du kommer att göra dessa system till din bakgård, där du inte bara intimitet känner till systemen själva, utan även datan inom dem. Under prognos- och budgetarbete kommer du att vara nyckeln, genom att validera och ladda upp data. Och under hela året vill vi att du inte bara upprepar siffrorna och erbjuder begripliga rapporter och utdrag, utan även tillhandahåller analys och gör rekommendationer baserade på din expertis. Krav Minst 3 års erfarenhet av att arbeta som Business Controller eller Financial Controller Meriterande Jobbat i en Europeiskmiljö Bekväm med PowerBI, Oracle Smartview, Dynamics Franska eller tyska Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självständig och analytisk. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm (Telefonplan) Omfattning: 80% Anställningsform: Konsult Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. www.wrknest.se

28 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Controller till växande bolag

Om uppdragetDetta är ett konsultuppdrag på 6månadermed goda chanser tillförlängning, där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hosvår kund. Först och främst söker vi en Controller som är kopplad till organisationen. Hos vår kund talar vi om vikten av samarbete och den här rollen förväntas ofta bidra till detta för att driva organisationen mot att fatta bättre och mer datadrivna beslut. En grundpelare för att fatta datadrivna beslut är korrekta, tillförlitliga och välstrukturerade data. Detta kommer att vara ditt huvudsakliga uppdrag: att hjälpa oss validera, uppdatera och underhålla våra datakällor. Vi arbetar i Dynamics, PowerBI och Oracle Smartview och du kommer att göra dessa system till din bakgård, där du inte bara intimitet känner till systemen själva, utan även datan inom dem. Under prognos- och budgetarbete kommer du att vara nyckeln, genom att validera och ladda upp data. Och under hela året vill vi att du inte bara upprepar siffrorna och erbjuder begripliga rapporter och utdrag, utan även tillhandahåller analys och gör rekommendationer baserade på din expertis. Krav Minst 3 års erfarenhet av att arbeta somBusiness Controller eller Financial Controller Meriterande Jobbat i en Europeiskmiljö Bekväm medPowerBI, Oracle Smartview, Dynamics Franska eller tyska Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början – men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självständig och analytisk. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Stockholm (Telefonplan) Omfattning: 80% Anställningsform: Konsult Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. www.wrknest.se

26 april 2024
Sista ansökan:
13 oktober 2024
Projektcontroller för Elnätsinvesteringar

Din uppgift Rollen som projektcontroller innebär att aktivt arbeta med planering och genomförande av verksamhetsnära operativ projektekonomi. Proaktivt stötta projektledare och chef på enheten med projektekonomi och övergripande resursplanering. Stöd i samband med månads-, delårs- och helårsbokslut. Du kommer att arbeta strukturerat med processer för projektekonomi. Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten tex upprätthållande av utpekade funktionsansvar samt arbete med att utveckla och administrera underlag inom projektuppföljning. I arbetet ingår även att självständigt analysera, följa upp, rapportera nyckeltal för genomförda, pågående och kommande ny och reinvesteringsprojekt. Vid behov medverka vid ramavtalsupphandling för entreprenader. Projektcontrollern skall inom ansvarsområdet ha eller kunna utveckla en god kunskap och förståelse för affären och den operativa verksamheten.    Ditt team Du kommer att tillhöra teamet på avdelningen projekt. Vi är 22 personer i yrkesgrupperna byggledare, tidplanerare, miljöingenjör och projektledare som jobbar för att ge Göteborgarna ett nät i världsklass! Din chef blir Annica Andrén; - Jag tror på ett lyhört och motiverande ledarskap och uppmuntrar mina medarbetare till att visa engagemang. För mig är det viktigt att värna om att bibehålla ett arbetsklimat där alla känner delaktighet, hjälps åt och stöttar varandra. Medarbetarna vill göra varandra bättre och samtidigt själva ta ansvar för att utvecklas i sina roller. Vi har många spännande projekt de kommande åren då staden växer. Här får du möjlighet att påverka verksamheten och ta del av utvecklingen genom bl a genomföra och kvalitetssäkra projektens resultat. Vill du veta mer om Annica är du välkommen att läsa mer i hennes https://www.linkedin.com/in/annica-andrén-7928b8143/.   Din kompetens Du har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter, samtidigt som du är resultat- och lösningsorienterad med förmåga att driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Rollen innefattar en stor mängd kontaktytor och passar dig som trivs med människor och har förmåga att skapa hållbara samarbeten. Du arbetar strukturerat, lösningsorienterat och förmågan att se helhet. Vidare har du; - Relevant högskoleutbildning på 120 p(motsvarar 180 HP) eller annan motsvarande utbildning. - erfarenhet av projektanalys inom en större organisation - kunskap om projektmodeller Meriterande - Erfarenhet av hållbarhetsekonomi  - erfarenhet av att driva förändrings- och processarbete Vi kommer arbeta löpande med urval och tillsättning i denna rekrytering så vänta inte med din ansökan! Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Ekonom till ShortLink!

Har du ett stort intresse av ekonomi och trivs när du får arbeta administrativt? Är du initiativtagande och noggrann i ditt arbete samt trivs med frihet under ansvar? Välkommen med din ansökan till ShortLink! Här välkomnas du in i en inspirerande och utvecklande miljö hos en ledande aktör inom utvecklingen av lågenergiteknik för trådlös kommunikation och portabla produkter.  Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med ShortLink en Ekonom. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos ShortLink. Anställningens omfattning kan variera mellan 75-100% baserat på önskemål och överenskommelse.  Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till [email protected]  Arbetsuppgifter Som ekonom hos ShortLink kommer du arbeta i en bred roll där du blir delaktig i det dagliga ekonomiarbetet. Arbetet innebär huvudsakligen:   • Löpande bokföring inklusive projektredovisning • Vara delaktig i månadsbokslut  • Utföra löpande betalningar och hantera fakturering samt resultatföring • Arbeta löpande med övrig kontorsadministration som att hantera frakter, post och inköp Vi söker dig som: • Har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom ekonomi • Har flera års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomihantering  • Är kommunikativ på både svenska och engelska då båda språken används i arbetet Meriterande till tjänsten • Erfarenhet av att arbeta i Visma • Bekant med ledningssystem ISO 9001 • Tidigare erfarenhet av att hantera frakter, import- och exportdeklarationer samt tulldeklarationer Vi tror även att dina personliga egenskaper kommer vara avgörande i hur väl du kommer trivas i rollen hos ShortLink. Du är en strukturerad person som vet hur viktigt det är att vara noggrann och planera för att möta deadlines. Vidare är du initiativ- och ansvarstagande samt besitter en god förmåga till att driva ditt arbete framåt. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Enligt överenskommelse  STAD: Karlstad URVAL: Sker löpande KONTAKT: Rebecka Permestam #shortlink #ekonomi #elektronik  Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

26 april 2024
Sista ansökan:
24 juni 2024
Controller & Accountant

Lyssna på Addpeoples podcast där Finance Manager Henrik Högberg berättar mer om Etac och den lediga tjänsten: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4200863 Därför är du viktig Får du saker och ting att hända? Gillar du utveckling och analys? Då kan det här vara helt rätt tjänst för dig! På Etac tänker vi framåt – så även på Finance-avdelningen. Nu vill vi utvecklas tillsammans med dig! Du som är driven, analytisk och önskar flexibilitet där du får forma din egen roll kommer förhoppningsvis trivas hos oss och med tjänsten som Controller & Accountant. Vi längtar efter att få lära känna dig! Det här är Etac Etac är en världsledande utvecklare och leverantör av ergonomiska hjälpmedel. Genom våra specialiserade produktvarumärken, erbjuder vi lösningar för ett brett spektrum av dagliga behov och vårdmiljöer, för människor i alla skeden av livet. Oavsett om produkten är för ett barn eller en äldre person är vårt mål att främja individens förmågor och förbättra vårdgivarens arbetsmiljö – genom kvalitet, funktionalitet och design. Etac har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge, Storbritannien, Nederländerna, Tyskland, Frankrike, Italien, Polen, Australien och USA, och ett stort distributionsnätverk med aktörer runt om i världen. I Anderstorp är vi 130 medarbetare, globalt ungefär 1400. Globalt omsätter vi cirka 400 miljoner euro årligen. Läs mer om oss på www.etac.com. Vår kultur Hos oss på Etac genomsyras verksamheten av engagemang och passion ända ut i fingerspetsarna. Vår vision är att alla människor ska ha möjlighet till en egen vardag, oavsett vilka fysiska förutsättningar man har. Vår värdegrund i kombination med våra medarbetares höga kompetens och ambitionsnivå gör att vi tillsammans skapar värde åt människor – varje dag. Det i sin tur skänker oss ett arbetsklimat som vi trivs att arbeta i! Fokus i din roll Som Controller & Accountant får du en bred roll där bara ditt eget driv och innovationskraft sätter gränsen för vad du kan åstadkomma. Du erbjuds stor möjlighet att analysera, utveckla och påverka inom såväl redovisning som controlling. Som Controller & Accountant kommer du få ägna dig bland annat åt analys, prognos, uppföljning och utveckling. Att driva förbättringsprojekt för att öka effektivitet och kvalitet i alla led är något du kommer få engagera dig i – ett område som vi sätter stort värde på att utveckla tillsammans med dig. Du ansvarar även för vår redovisning där du kommer att få göra bokslut, årsredovisningar, koordinera revisionsprocesser, genomföra externredovisning och andra tillhörande arbetsuppgifter. Här arbetar du nära dina två kompetenta kollegor och din närmsta chef. Om vi får önska Vi vet inte vem du är - än, men vi har en idé om vad du har med dig sedan tidigare! Vi tror att du har ett brinnande intresse för controlling. Kanske har du några års erfarenhet i rollen som controller eller så har du arbetat med redovisning tidigare, alternativt är du nyexaminerad och vill växa med ett globalt bolag? Det viktigaste för oss är dina personliga egenskaper, att du har viljan och drivet att lära nytt i kombination med din analytiska förmåga att förstå helheter och samband. För att lyckas effektivt i rollen ser vi att du har en god IT-/systemförståelse och är vass på Excel. Meriterande är: Förståelse för fabriksekonomi Erfarenhet från M3 Cloud eller annat affärssystem Erfarenhet från Power BI Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet Är det rätt plats för dig? Genom dina egna initiativ och ditt utvecklingsinriktade arbetssätt kommer du långt i den här rollen. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm i att själv skapa dina egna arbetsuppgifter och tryggt navigera i organisationen för att förstå helheten. Att ena stunden arbeta med redovisning och nästa stund med utveckling och analys tror vi är en kombo som passar dig. Det är naturligt för dig att vilja ta ansvar och sätta värde på att leverera hög kvalitet. Vi tror också att du är en lagspelare och gillar att vara en del av en mindre sammansvetsad arbetsgrupp! Vi ser att du har en vilja att förstå fabriksekonomin, att du kan hitta samband, skapa förståelse för helheter och ta fram relevanta analyser och rapporter. Allt med målet att utveckla avdelningen, och skapa bättre effektivitet och kvalitet för Etac. Har vi träffat mitt i prick? Ansök redan idag! Bra att veta Placering i Anderstorp Du rapporterar till Henrik Högberg, Finance Manager Tjänsten avser en tillsvidareanställning Visa gärna ditt intresse redan idag, dock senast den 22 maj 2024. Urval sker löpande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vid frågor, kontakta Elina Terne 073 – 039 70 04.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024