Databasadministratör
Sök bland 21 lediga jobb som Databasadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Är du passionerad för data och vill vara med och säkra kvaliteten inom en av bankens viktigaste områden? Som Data Steward får du en central position där du ansvarar för datamodellering, styrning av kritiska dataelement och kvalitetskontroller. Tillsammans med olika intressenter bidrar du till att skapa en trygg och transparent datagrund som stödjer både affärsbeslut och tekniska processer. Starten är omgående, så skicka in din ansökan redan idag! OM TJÄNSTEN Swedbank söker nu fyra Data Stewards till Risk Data Domain inom Group Risk. I denna roll arbetar du för att skapa en stabil datagrund för deras riskberäkningar, där du hanterar och säkerställer datakvalitet, klassificerar och styr kritiska dataelement, och bygger en förståelse för informationens flöde genom deras system. Du erbjuds - En möjlighet att vara del av Swedbanks datadrivna resa, där du får arbeta i nära samarbete med agila team och intressenter inom hela banken för att bygga robusta och kvalitativa datalösningar. - En tillsvidareanställning med fast månadslön hos Academic Work. Goda chanser till överrekrytering till Swedbank finns för rätt kandidat! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och underhålla informationsmodeller. * Hantera teknisk och affärsmässig härledning (lineage) av data. * Beskriva och klassificera kritiska dataelement. * Identifiera viktiga dataelement och säkerställa att de uppfyller våra kvalitetskrav genom datakontroller och styrning. * Kravinsamling för datakvalitetskontroller. * Koordinera uppdrag som involverar intressenter från flera organisatoriska enheter. * Arbeta nära olika intressenter och säkerställa effektiv datastyrning och kvalitet. VI SÖKER DIG SOM - Har en master- eller kandidatexamen inom exempelvis datavetenskap, business intelligence eller statistik. - Har kunskap om dataanalys från tidigare erfarenheter. - Har erfarenhet av stakeholder management och att skapa samförstånd kring datakvalitet och governance. - Har god förmåga att koordinera och driva projekt framåt. - Är analytisk, strukturerad och gillar problemlösning. - Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Job description For this position, you need to have at least 5 years experience from Mongo DB and AWS (cloud and on prem.) As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area. Responsibilities • You will be involved in managing PostgreSQL, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation. • With SQL development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities • You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution. • You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries. • You will work with traditional DBA tasks and at the same time contribute to improve our database platform • You will be helping with automation, quality, stability and security with regards to our databases Qualifications • Good Experience in handling PostgreSQL & MongoDB database in production. (Mandatory skill at least 3 years hands-on managing PROD systems) • Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and good cloud engineering knowledge (Mandatory skill) • Advanced working SQL knowledge and experience working with relational databases, query authoring (SQL) and/or good knowledge of MongoDB. • Ability to work independently and drive activities. • Development Experience in Database area will have added advantage. • Experience in implementing changes to larger database environments • Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage • Ability to leveraging best practices in continuous integration and delivery is an advantage • Experience in handling On-Call support About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Är du en noggrann och strukturerad person som trivs i en stödjande roll? Nu söker Bravida en administratör till sin centrala biladministration i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på administration, systemuppdateringar och dokumenthantering – i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund Bravida, ett service- och installationsföretag med anställda på fler än 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Bravidas ansvarar du för att stödja verksamheten med olika administrativa uppgifter kopplade till bolagets fordonsflotta och dokumenthantering. Du arbetar med att effektivisera rutiner och säkerställa att information hanteras korrekt i både interna system och i kontakt med externa parter. Arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden via en gemensam inkorg Administrera fordonsändringar, exempelvis byte av bil eller förare Hantera leasingavtal och ha kontakt med leasingbolag Uppdatera och underhålla interna system, såsom ekonomisystem och Excel Skapa, strukturera och underhålla blanketter, manualer och stöddokument i Word Ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i organisationen Dina egenskaper I rollen som administratör är det viktigt att du är strukturerad och noggrann, då du hanterar detaljerad information och ansvarar för att dokument och processer är korrekta och uppdaterade. Du har ett prestigelöst och enkelt sätt, vilket gör det lätt för kollegor att samarbeta med dig och be om stöd. Eftersom rollen innebär att ge service och stöd till andra, trivs du med att arbeta i team och bidra till att skapa en välfungerande arbetsmiljö där alla kan göra sitt jobb på bästa sätt. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av administration och service God datorvana, särskilt Excel och Word Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35302 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Handläggare ledning- och sambandplanering Markstridsskolans (MSS) roll är att tillsammans med övriga delar av armén skapa förutsättningar för att markstridsförbanden skall kunna lösa sina tilldelade uppgifter på bästa sätt nationellt såväl som internationellt. MSS löser även uppgifter för hela Försvarsmakten såsom utveckling och anskaffning av soldatburen utrustning, eldhandvapen och understödsvapen. Inom ramen för detta utbildar Markstridsskolan Försvarsmaktens blivande chefer med hjälp av avancerade utbildningsanläggningar och med en gedigen kunskap. Sökande enhet MSS Träningsenhet utvecklar Arméförbandens färdigheter i strid och stridsledning genom övning och träning. Enheten är uppdelad i två avdelningar, träningsavdelningen och övnings- och evalueringsavdelningen. Träningsavdelningen består av ledningsträningsanläggningen, besättningsträningsanläggningen 122, och stridsträningsanläggning kompani och MOUT. Övnings och evalueringsavdelningen består av övningsplanerare och evaluerare vilka arbetar för att utveckla arméns krigsförband. Avdelningen planerar och genomför övningar samt värderar arméns förband. Huvudsakliga arbetsuppgifter Placeringen kommer att vara vid övnings- och evalueringsavdelningen, där du kommer att bistå de övningsplaneringsansvariga med funktionskompetens avseende ledning/sambandskompetens och IT-säkerhet. Övnings- och evalueringsavdelningen ansvarar bland annat för större övningar i Armén och Försvarsmaktsövningar. Planeringen av övningar stöds av ett planeringsteam, vilket sammansätts av personal från försvarsmaktens olika förband. Ledning och sambandshandläggarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att delta i och stödja planering, genomförande och uppföljning av ledning och sambandssystem för större övningar i Armén. Dessutom ansvara för IT-säkerhet under de olika faserna. Stödja övriga delar på träningsenheten med it- och sambands kompetens. Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är: - Planering av sambandslösningar för övningar samt uppföljning och stöd under genomförande - Deltaga som sakkunnig i lokala övningar i våra träningsanläggningar. - Leda och samordna informations- och IT-säkerhetsskyddstjänsten vid enheten och övningar - Genomföra eller leda kontroll vad avser informations- och IT-säkerhetsskyddstjänst vid övningar - Stödja med administrativa uppgifter inom it- och sambandssystem. - Stödja MSS IT-säkerhetschef vid behov med exempelvis ackrediteringsarbeten. - Praktiska uppgifter/arbete på plats där olika övningar genomförs i Sverige och utomlands avseende fältnära verksamhet i Sverige och utomlands förekommer regelbundet i olika omfattning. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom IT området. • Goda kunskaper inom Microsoft Office • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift • Körkort (körkortsklass B, manuell) • Arbetslivserfarenhet med uppbyggnad och drift av it- och sambandssystem. Meriterande • Erfarenhet av Försvarsmakten eller annan statlig myndighet, genom exempelvis tidigare anställning eller genomförd grundläggande militär utbildning. • Arbetat med arméns lednings- och sambandssystem. • Civila it certifieringar. • Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete. • Militära förarbevis. Personliga egenskaper Du har god förmåga att dels arbeta självständigt och samtidigt kunna arbeta i en tillfälligt sammansatt arbetsgrupp. Du har god kunskap i planering av komplexa uppgifter och förmåga att hantera planering i flera steg och vara förutseende. Du är engagerad, strukturerad, kommunikativ och flexibel. Du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningen • Tjänstgöringsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Arbetsort: Skövde. I tjänsten kommer resor i Sverige samt utomlands att förkomma. • Tjänstgöringsgrad: Heltid • Befattningsnivå: Civil • Tillträde: Vi ser gärna tillträde snarast efter överenskommelse. Välkommen med din ansökan med personligt brev och CV senast 2025-08-10 Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Avdelningschef Mj Peter Lantz, 070 640 22 02, [email protected] Information om rekryteringsprocessen HR-generalist Emma Eklund, 070-329 35 57 Fackliga representanter nås via växel 0500-46 50 00 OFR/O Peter Edman Försvarsförbundet, [email protected] SEKO Crister Florin Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Markstridsskolan är en armégemensam skola för utveckling, utbildning och träning av arméns krigsförband. Markstridsskolan utbildar officerare och specialistofficerare, planerar och genomför övningar och tränar krigsförbanden i avancerade stridsträningsanläggningar. I nära samarbete med arméstaben och övriga förband utvecklar Markstridsskolan typförband, förmågor, metoder och materiel. Inom ramen för hela Försvarsmaktens tillväxt spelar Markstridsskolan en viktig roll i den pågående moderniseringen av armén. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Varje tjänst som är tillsvidare inleds med 6 månaders provanställning, så till vida du inte redan är anställd i Försvarsmakten. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
We are seeking a detail-oriented and analytical Junior Data Analyst to join our client's team in Stockholm. This is a great opportunity for a student to gain practical experience in data analysis and support administrative tasks on a part-time basis. OM TJÄNSTEN As a Junior Data Analyst, you will be responsible for ensuring data quality, performing Excel analysis on large datasets, and providing support with various administrative tasks. This role offers a flexible part-time schedule, 2-3 days per week, ideal for a student looking to gain hands-on experience in a dynamic environment. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Data quality checks * Excel analysis of large data sets * Support with administrative tasks VI SÖKER DIG SOM - Basic Microsoft Excel skills - Basic system and tooling knowledge - Student in data science, statistics, math, or economy - Thorough and analytical with a solution-oriented mindset It is meritorious if you have - Previous experience with data quality checks - Previous experience with Excel analysis of large data sets - Previous experience with administrative tasks To succeed in the role, your personal skills are: - Goal oriented - Orderly - Responsible - Intellectually curious This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Your New Role Are you passionate about data and eager to kick-start your career within data analytics? We are currently looking for a Junior Data Analyst to join a dynamic and collaborative team within the retail industry. This is a great opportunity for a student or recent graduate who wants to gain hands-on experience working with large data sets in a fast-paced, international environment. In this role, you will support the team with various data-related tasks and play a key part in ensuring high data quality and valuable insights. You’ll work closely with experienced analysts and gain valuable exposure to tools, processes, and business operations. Your daily tasks may include: Performing data quality checks and validations Analyzing large data sets in Excel Supporting the team with administrative and reporting tasks Assisting in the creation of clear, actionable data visualizations and presentations To succeed in this role, you will need: Strong skills in Microsoft Excel. A basic to intermediate understanding of data systems and tools. Preferably a current student looking to work approximately 2–3 days per week alongside your studies. Fluent in English, oral and written. Who You Are We believe you are thorough, detail-oriented, and curious about data and problem-solving. You have a solution-oriented mindset and enjoy working with numbers and structure. We look forward to receiving your application Scope of employment: 50% (approx. 2-3 days per week) Type of contract: Fixed-term employment as a consultant via JobBusters. Start date: 2025-07-14 End date: 2026-06-30 Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client. Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply! You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application. Company Presentation Our client who operates in retail is a Swedish listed company. They have clear values regarding respect for the individual, strong faith in employees and teamwork. They have stores all over the world and a number of offices in Stockholm where you will be located.
Är du en noggrann och strukturerad person som trivs i en stödjande roll? Nu söker Bravida en administratör till sin centrala biladministration i Stockholm. Här får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll med fokus på administration, systemuppdateringar och dokumenthantering – i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en administratör till vår kund Bravida, ett service- och installationsföretag med anställda på fler än 150 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tjänsten är placerad på deras huvudkontor i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör hos Bravidas ansvarar du för att stödja verksamheten med olika administrativa uppgifter kopplade till bolagets fordonsflotta och dokumenthantering. Du arbetar med att effektivisera rutiner och säkerställa att information hanteras korrekt i både interna system och i kontakt med externa parter. Arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden via en gemensam inkorg Administrera fordonsändringar, exempelvis byte av bil eller förare Hantera leasingavtal och ha kontakt med leasingbolag Uppdatera och underhålla interna system, såsom ekonomisystem och Excel Skapa, strukturera och underhålla blanketter, manualer och stöddokument i Word Ge administrativt stöd till chefer och medarbetare i organisationen Dina egenskaper I rollen som administratör är det viktigt att du är strukturerad och noggrann, då du hanterar detaljerad information och ansvarar för att dokument och processer är korrekta och uppdaterade. Du har ett prestigelöst och enkelt sätt, vilket gör det lätt för kollegor att samarbeta med dig och be om stöd. Eftersom rollen innebär att ge service och stöd till andra, trivs du med att arbeta i team och bidra till att skapa en välfungerande arbetsmiljö där alla kan göra sitt jobb på bästa sätt. Låter detta som en spännande tjänst? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Erfarenhet av administration och service God datorvana, särskilt Excel och Word Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, uppdrag initialt 6 månader via Perido, därefter möjlig överrekrytering till kunden. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35302 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Vill du kickstarta din karriär inom IT och datahantering på ett av Sveriges mest ikoniska modehus? Acne Studios söker nu en strukturerad och nyfiken student till rollen som Data Coordinator – en spännande möjlighet för dig som vill kombinera dina studier med praktisk erfarenhet i en internationell och kreativ miljö. Här får du chansen att arbeta nära både IT och verksamheten, och vara med och påverka hur Acne Studios arbetar med datakvalitet och systemintegration. Starten på uppdraget är omgående, så sök direkt! OM TJÄNSTEN Som Data Coordinator kommer du att spela en viktig roll i att stötta Acne Studios Porduct & Design-avdelning i deras dagliga arbete med datakvalitet och systemhantering. Du blir en nyckelperson i att identifiera, felsöka och lösa problem kopplade till Acne Studios produktsystem (PLM) och dess integrationer med ERP och övriga system. Rollen innebär både operativt arbete och samarbete med flera team inom organisationen – från IT till produktutveckling. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill bygga erfarenhet inom datahantering, systemintegration och IT-support, samtidigt som du får inblick i hur ett globalt modeföretag arbetar bakom kulisserna. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du anställs av Academic Work men arbetar på uppdrag hos Acne Studios. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Felsöka och hantera ärenden kopplade till PLM-systemet och systemintegrationer. * Agera länk mellan IT, produktutveckling och andra interna team. * Arbeta proaktivt för att identifiera och förebygga återkommande fel. * Förmedla verksamhetens behov i dialog med IT. * Dokumentera processer och bidra till förbättrad datakvalitet. * Stötta Production Controllers i deras dagliga arbete med datahantering. VI SÖKER DIG SOM - Studerar inom systemvetenskap, IT/Ekonomi, data science eller liknande - Tar examen tidigast VT26 och kan arbeta ca 20 h/veckan - Har ett intresse för datakvalitet, system och användarperspektiv - Är van vid att arbeta i ärendehanteringssystem som Jira eller ServiceNow - Har grundläggande förståelse för molnlösningar (t.ex. AWS) och integrationer - Är trygg i att kommunicera på engelska – Acnes affärsspråk - Är strukturerad, lösningsorienterad och pedagogisk i din kommunikation - Trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Acne Studios is a Swedish fashion house with a multidisciplinary approach. Through founder and Creative Director Jonny Johansson’s interest in photography, art, architecture and contemporary culture, an alternative path has been found, turning Acne Studios into a well-respected creator of ready-to-wear, magazines, furniture, books and exhibitions. Acne Studios operates through own distribution channels and wholesale partners with >60 own stores worldwide, including flagship stores in Stockholm, Paris, Milan, London, New York City, Los Angeles, Seoul, Tokyo, and Beijing. Each store has a unique distinctive character based on its surroundings, yet with common key design elements reflecting the Acne Studios brand identity. Acne Studios HQ is located in Stockholm, in a brutalist masterpiece that formerly housed the Czechoslovakian Embassy. Completely restored to facilitate a fashion school-like atmosphere, the overall aesthetic reflects the Acne Studios brand identity, telling the story of its history and global vision. Acne Studios also operates offices in Paris, Empoli, New York, Shanghai, and Tokyo.
About Us Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve exclusively Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights and TUI. Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2300 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India and Poland. Are you ready to be a cornerstone of innovation in a company experiencing rapid global expansion? We're seeking a highly motivated Database Administrator to join our dedicated team in Gothenburg. At Etraveli Group, our DBA team is at the forefront, constantly pushing the boundaries of what's possible in database management. We pride ourselves on a culture that blends unwavering professionalism with a passion for learning, development, and genuine enjoyment in our work. As a DBA with us, you'll gain in-depth expertise with cutting-edge technologies and shape optimal database environments within a world-leading, high-growth organization. You'll collaborate with a team of exceptional professionals, supported by abundant resources designed to fuel your personal and career growth. We tackle daily challenges with enthusiasm, fostering an environment where going the extra mile extends to ensuring we have fun, both in and out of the office. Your impact: Key Responsibilities As a Database Administrator in our dynamic team, your core mission will be to ensure the stability and peak performance of our critical production applications. You'll work hand-in-hand with your team to: Elevate and optimize our diverse database environments through meticulous maintenance and proactive monitoring. Drive efficiency by automating complex processes using Bash scripting, directly supporting our exponential growth. Strategically partner with development teams, providing expert database support for their projects and testing initiatives. Harness and implement pioneering database technologies, including MySQL InnoDB Cluster, Singlestore, SQL Server, Hadoop, ScyllaDB, PostgreSQL, and Couchbase. Requirements We're looking for a professional with a robust foundation in Database Administration, including: A proven track record in administering MySQL databases. Comprehensive knowledge of Disaster Recovery (DR) principles. Expert proficiency in Linux and extensive experience with shell (Bash) scripting to enhance database management and performance. Candidates who also possess the following will be highly regarded: Experience with Vitess and/or Database sharding in large-scale distributed systems. Administration experience with SQL Server, Hadoop, Singlestore, and PostgreSQL. Familiarity with containerization and orchestration tools like Docker and Kubernetes, configuration management with Ansible, and version control with Git. Experience with TiDB. Benefits When working at Etraveli Group you will always feel that you are trusted and that you can rely on others to help you. To work together as a team and feel that you are challenged in a way that helps you evolve within your profession. You will have awesome colleagues together with whom you will solve complex problems in a fast-moving business. But not just that. What else do we offer? Brand New Office in the City, located in the heart of Gothenburg at Merkurhuset, close to public transport and great lunch spots Inclusive Culture Celebrating Diversity; a vibrant team representing many nationalities and cultures as well as regular cultural events and celebrations to share traditions from around the world Afterworks & social gatherings to unwind, socialize, and strengthen team bonds Breakfast at the Office every morning to start the day right Conferences, Workshops and other opportunities for personal and professional growth Wellness Benefit; annual healthcare allowance for gym memberships, massages, or other wellness activities, as per Swedish Tax Agency guidelines. Comprehensive Pension and Health Insurance; full coverage through partners, ensuring quick assistance in case of illness or injury. Hackathons and Dev Week At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation. Welcome to Etraveli Group. As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form.
Vill du vara med och säkerställa driften av några av Sveriges mest samhällsviktiga IT-system? Just nu söker vi en erfaren databasadministratör till vår kund – en myndighet i centrala Stockholm – som spelar en nyckelroll i Sveriges välfärdssystem. Om uppdraget Du kommer att ingå i ett specialiserat databasteam som ansvarar för drift, livscykelhantering och vidareutveckling av verksamhetskritiska databaser såsom PostgreSQL, MySQL, Oracle DB och Microsoft SQL Server. Teamet arbetar agilt enligt ramverket SAFe och ingår i en större IT-leveransenhet. Rollen innebär ett nära samarbete med utvecklare och andra tekniska specialister. Du förväntas bidra med expertkunskap inom bland annat: Felsökning och prestandaoptimering Installation, uppgraderingar och patchning Backup- och återställningsstrategier Klustrade miljöer och hög tillgänglighet Verktyg som Git, Subversion eller motsvarande Linux-baserade miljöer Placering & arbetssätt Uppdraget är på heltid med placering på myndighetens kontor vid Hornstull. Kunden tillämpar hybridarbete med upp till två dagar per vecka på distans. Observera att uppdraget är säkerhetsklassat och kräver godkänd säkerhetsprövning innan start. Vi söker dig som har: ✔ Minst 5 års erfarenhet som DBA ✔ Djup kunskap i minst två av Oracle, PostgreSQL, MySQL ✔ Vana av uppgraderingar, tuning, backup ✔ Erfarenhet av Git/Subversion/CVS/Mercurial ✔ God Linux-erfarenhet ✔ Erfarenhet av klustrade miljöer Meriterande: ➕ Kunskap i xtrabackup, RMAN, Barman ➕ Erfarenhet av Data Guard, Galera, EDB/EFM ➕ Erfarenhet av Puppet och agila arbetssätt Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Ibland åker vi utomlands och ibland pustar vi ut på en trevlig afterwork tillsammans. Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge! Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har röstat fram oss hela 12 år i rad bland Sveriges bästa arbetsgivare. I Topp-4 har vi legat under åren 2019-2023 och med stor glädje blev vi framröstade 2024 till Sveriges tredje bästa arbetsgivare! Vill du vara med på denna resa? Sök omgående! 😊
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb