Master Data and Supply Chain Specialist

Schneider Electric™ creates connected technologies that reshape industries, transform cities and enrich lives. Our 140,000 employees thrive in more than 100 countries. From the simplest of switches to complex operational systems, our technology, software and services improve the way our customers manage and automate their operations. Help us deliver solutions that ensure Life Is On everywhere, for everyone and at every moment.   Schneider Electric has been ranked one of the world’s most sustainable corporations, in an annual list compiled by Corporate Knights, a media and research company focused on corporate sustainability performance  The World’s 50 Most Sustainable Companies in 2022   Find out more about us an employer: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ   What we are looking for   We are looking for a “Master Data and Supply Chain Specialist” for our EcoFit Manufacturing site in Sundsvall Sweden.   Responsibilities * Manage the master data in the ERP system and act as a key user for the site * Administration of customer orders to the Business Central (ERP) * Support planning process with project managers and lead MPP/SIOP * Ordering project related inside and outside group material * Support supplier quality improvements by monitoring the defect rates * Make the logistic arrangements for finished goods   Relevant skills and experiences * Data management and ERP knowledge * Industrial Manufacturing * Stock Management * Quality Management * Supply Chain Optimization   What do we offer you? This is a great opportunity to join Schneider Electric and power your career! You will be joining an international, dynamic, and responsible company, with an enviable reputation in the market. Schneider fosters the development of all its’ people around the world. Every day, we empower employees to achieve more and experience exciting careers. Find out how our values and unique position make Schneider Electric the employer of choice – apply now.   When you work for Schneider Electric you work for a company focused on its people. We are proud to promote diversity, inclusion, people development and work-life integration!   ...

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Databasadministratör till spännande myndighet

För vår kunds räkning söker vi en engagerad och kunnig databasadministratör för enheten IT-infrastruktur och IT-säkerhet. Vår kund erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering i antingen Karlstad eller Stockholm. Resor kan förekomma i tjänsten. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på grund av placering i säkerhetsklass. Du sitter på en aktivitetsbaserade arbetsplatser med en möjlighet till friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och förmånliga semestervillkor för statligt anställda. Ansvarsområden: Som databasadministratör kommer du att ha ansvar för att utveckla och förvalta myndighetens interna databasmiljö, huvudsakligen baserad på SQL Server. Du kommer att samarbeta med andra IT-specialister för att säkerställa en effektiv förvaltning och utveckling av databasmiljön. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera installationer, uppgraderingar, övervakning, felsökning och deltagande i utvecklingsprojekt där databasmiljön är central. IT-säkerhet är en viktig del av arbetet, och du kommer också att arbeta med att säkerställa skyddet av databaser och information. Kompetenser: För att vara en framgångsrik kandidat för rollen krävs en relevant högskoleutbildning eller likvärdig erfarenhet, samt flera års erfarenhet av drift, konfiguration och utveckling av databasmiljöer baserade på MS SQL Server. Du bör ha en bred teknisk kompetens och erfarenhet av att arbeta med kravställning på databasmiljöer ur olika perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av att delta i utvecklingsarbeten, förståelse för IT-komponenters samspel med databasmiljön och erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Som person förväntas du vara analytisk, strukturerad, integritetsfull och kunna hantera komplex information med gott omdöme. Du förväntas arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat och ha god dialogförmåga. Anställningen är på heltid med placering i Stockholm eller Karlstad och svenska medborgarskap krävs på grund av placeringen i säkerhetsklass. Om du vill vara med och göra skillnad, arbeta för ett säkrare samhälle och ha en central roll i IT-infrastrukturen och IT-säkerheten, kan detta vara rätt utmaning för dig. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria von Sterneck på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan idag!

16 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Documentation Engineer/Technical Writer, Tumba

We are seeking a skilled Documentation Engineer/Technical Writer with a focus on IT or technology-related projects on behalf of our client located in Tumba. About the roleYou will be responsible for managing the complete customer turnover package and providing crucial support to the business by delivering high-quality and easily accessible technical information. This role involves preparing andmaintaining the technical documentation package and ensure compliance, training and alignment. The position is primarily based in the office located in Tumba, with occasional visits to the factory in Jordbro. Your Key Responsibilities are: Conduct quality control of all documentation to ensure compliance with rules and regulations. Ensure that the turnover package adheres to GMP/GDocP standards. Coordinate with factories and other stakeholders to expedite the supply of documentation. Collaborate closely with Design/Automation/Electrical engineers, Project managers and Product supply teamon a daily basis. Cooperate with customers regarding the turnover package requirements and deliverables. About the assignment:During the first two weeks of June - 50%. Thereafter, full-time until April 2025.You will be employed as a consultantthrough us at EdZa. About you:You are detail-oriented with strong communication skills. You are perseverant and adept at collaborating within a team environment. In addition to your personal qualities, we are looking for candidates who possesses: Experience in documentation management within the pharmaceutical or biotechnology sectors. Proficiency in English; and knowledge of Swedish is advantageous. Welcome with your application! The recruitment process will be conducted by Ed:Za Group. If you have any questions or concerns related to the position and the process, you are welcome to contact us.

15 april 2024
Sista ansökan:
7 september 2024
Arboga - OnePartnerGroup söker Felsökare inom Elektronik

Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.   Vi söker nu felsökare till Saabs underhållsteam som arbetar med Gripen. Är du en lösningsorienterad lagspelare som gillar utmaningar inom teknikområdet så har vi en utmaning till dig.   Din roll Som felsökare kommer du att arbeta med kretskort och elektronikenheter till flygplan. Du kommer att testa, felsöka, reparera, verifiera och modifiera enheter inom våra verksamhetsområden. Felsökning och test sker både automatiserat och manuellt med hjälp av föreskrifter. Inom flygindustrin förhåller vi oss till olika regelverk och vi har en väl utarbetad metodik som vi arbetar efter. Många av våra tekniska underlag är skrivna på engelska. Vi arbetar kontinuerligt med att anpassa verksamheten till Lean produktion och att arbeta mer metodiskt och processtyrt. Du kommer att få vara med att bidra med dina tankar och idéer, både i stort och smått. För att trivas och prestera bra i denna roll är du noggrann och systematisk.   Profil Du har en utbildning på gymnasienivå, alternativt YH-utbildning, inom elektronik och har ett stort intresse av teknik. Meriterande är erfarenhet av elektronikreparationer och/eller erfarenhet av analog/digitalteknik, samt mikrovågsteknik. Övriga personliga egenskaper som vi värdesätter är förmågan att arbeta både självständigt och i grupp samt en positiv inställning till nya utmaningar.   Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.   Vad du blir en del av Du blir en del utav vårt reparations- och underhållsteam i Arboga som främst arbetar med apparatunderhåll och elektroniska enheter. Vi arbetar metodiskt och stöttar varandra för att lösa de problem och utmaningar som apparatunderhållet innebär. Vi är en del utav affärsområdet Aeronautics som ingår i Saab AB. Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och supportande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.   Ansökan Vi träffar kandidater löpande, sök därför tjänsten redan idag med ditt CV och personliga brev. Vi tar enbart emot ansökningar via annonsen.  Genom att söka den här tjänsten ger du ditt samtycke till att vi begär in utdrag ur belastningsregistret.   OnePartnerGroup  Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Att arbeta som konsult hos oss Denna tjänst innebär att du kommer att bli anställd av oss på OnePartnerGroup och du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som anställd hos oss kan du få prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Det betyder att vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer och du kommer ha en regelbunden kontakt med din konsultchef. Hos oss får du alltså testa nya utmaningar och utmanas under tryggaförhållanden

11 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Database Administrator

Cambio is one of the Nordics' leading suppliers in e-health with a comprehensive offering for the entire health and care chain. Our e-health solutions support healthcare professionals in their daily work and offer patients safer and more easily accessible care. We are proud to be an important part of Swedish healthcare. We are growing continuously and now have about 900 employees in several countries. The positionWe are looking for someone to help establish the infrastructure behind Sweden's largest electronic medical records system.As a member of the Technical and Service Operations team, you will be part of a team responsible for operating and maintaining the medical records system as a service to our customers. This entails focusing on the database platform and being responsible for the central operation of the databases. This includes working on critical areas such as clustering, optimization, sizing, availability, administration, and management of internal and external environments.Cambio is a company with employees from many countries, with many cultural backgrounds and creeds. We think that you share our belief that this diversity is a key building block in creating successful teams.Our culture is described through the words “Trust”, “Care” and “Together” which permeateeverything we do. About you We believe your passion lies within the realm of databases. You have strong communication skills and can easily collaborate with both internal and external stakeholders. You solve problems based on a fact-based approach with measurability and statistics. To deliver databases as a service effectively, it's important to be proactive and meticulous, continuously improving management for long-term stability and security. Requirements Five years of experience in database operations and maintenance, primarily with Microsoft SQL Server Experience with Always On Clustering Experience with scripting and automation Ability to communicate in Swedish and English It's a bonus if you Experience with databases other than Microsoft SQL Server Experience with database encryption Experience with Linux Experience with monitoring Knowledge of DevOps principles Experience working with Kanban/Scrum Place of employment: Stockholm or Linköping At Cambio we value a healthy work-life balance, and to encourage that we apply a hybrid working-model. Together with your team you decide which days you work at the office. On the remaining days you can work remotely from home, but you are always more than welcome to work at the office too. Scope: Full time Form of employment: Permanent employment, 6 months trial period Other: We screen the applications and hold interviews continuously so please send your application as soon as possible via the link. We encourage and eagerly welcome all applications, but we will only consider candidates who are located and have the legal right to work inSweden.We will ask for verification during the process. We look forward to receiving your application! Read more about us here! Are you interested in Cambio but you don’t feel that this position is the perfect match? Check out our other open positions at the career site here!

10 april 2024
Sista ansökan:
27 september 2024
Teknisk administratör | Kommande uppdrag | Stockholm

Är du en serviceinriktad och kommunikativ person med bakgrund inom teknik? Har du erfarenhet från arbete inom servicesektorn och är ute efter ett nytt uppdrag? Gör en intresseanmälan redan idag! OBS! DETTA ÄR EN INTRESSEANMÄLAN FÖR KOMMANDE UPPDRAG OCH GÄLLER ALLTSÅ INGEN AKTUELL TJÄNST. Arbetsuppgifter kan vara men är inte begränsade till: • Ärendehantering • Eskalera de ärenden som ej kan lösas via första instans till andra och tredje linjen. • Följa upp på eskalerade ärenden vid behov. • Hantera och analysera inkommande data. • Problemlösning i ärendehanteringssystem. • Förbättringsarbete. • Ge förslag på och driva övertagande av ärenden med mål att öka lösningsgraden och ge en bättre service till slutanvändare. Din bakgrund Vi söker dig med teknisk bakgrund gärna inom IT eller motsvarande på gymnasial alternativ eftergymnasial nivå. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller tycker det är kul med programmering. Du hanterar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Vidare är det fördelaktigt om du har arbetet mycket i Excel och har erfarenhet av energibranschen. Personliga egenskaper • Vi söker dig som är duktig på analys, att prioritera och som snabbt ser vad som behöver göras. • Du är serviceinriktad, är van vid att ha många kontaktytor och har god kommunikativ förmåga. • För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt, är duktig på att samarbeta samt trivs med att arbeta i högt tempo. Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsgrad Heltid, konsultuppdrag. 6 månader med mycket goda chanser till förlängning. Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Du kommer dessutom ha en ansvarig chef på plats från kunden som hjälper dig i ditt dagliga arbete. Erbjudande: En anställning som konsult bygger på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd på Lernia men arbetar som ambulerande konsult hos någon av våra kunder. Som konsult får du självklart friskvårdsbidrag. Information Urvalet hanteras löpande och avser kommande möjligheter. Med andra ord är denna annons en intresseanmälan. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chansen till jobb! Hur du ansöker För att söka tjänsten klickar du på "Sök tjänsten" ovan och fyller i formuläret eller loggar in med ditt Linkedin-konto nedan. Vänligen kontakta rekryterare Adrian Runsten via e-post: [email protected] om du har några frågor eller funderingar. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan! Lernia är vägen framåt Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Senior Database Administrator

We are looking for a Senior Database Administrator that can take full ownership of the tuning, configuration, upkeep, maintenance and structure of our PostgreSQL and Redis clusters. You will be part of the Infrastructure department, this department is made up of three teams that collectively maintain the infrastructure platform, Operating System configuration management, CI/CD build pipelines and server performance. This position is part of the Platform Team within the Infrastructure Department. The Platform team provides the platform for other teams to make use of. The infrastructure platform is made up of servers that other teams at Mullvad rely on to run or connect their software and containers. Systems maintained by the Platform Team include our customer-facing Encrypted DNS, Leta search engine, VPN servers, as well as the “behind the scenes” services for Payments and Accounts platform, Website, Hashicorp Vault, Authoritative DNS, and monitoring & metrics. The ideal candidates for this role will have extensive working with and owning PostgreSQL and Redis clusters, ideally at large scales spread across different geographical locations. We expect you to have worked with performance tuning, configuration and expansion, disaster recovery restoration, configuration of backup strategies, as well as cluster fail- and switch-over. Whilst this position is primarily focused on database administration, we welcome candidates that would also like to work with Linux server administration and deployments using Ansible. In our production environment we do not use VMs or cloud services, however we do self-host VM clusters in our testing and staging environment. We run Linux both on our workstations and server-side. About you Required: You have an in-depth knowledge of PostgreSQL, Redis and general database concepts, and would be completely comfortable maintaining multiple clusters. Required: You are a self-propellant individual that can work with a set goal in mind, but without requiring continuous direction. Required: You have complete fluency in English. Required: Swedish residency and Swedish citizenship. Ideal: You have maintained graphs and alerts within monitoring and metrics tools to ensure databases perform as expected. Ideal: Knowledge and experience working with Ansible for Linux server configuration management and deployment. Note: This is an on-site position in our office in Gothenburg, Sweden. We are flexible to remote work, but expect candidates to live in Sweden and be willing to work from our office minimum 60% of the working week. Due to the critical importance of our databases, access to our production customer-facing environment will not be granted until the 6 months probation has been completed at least.

9 april 2024
Sista ansökan:
26 september 2024
Databasansvarig till statsvetenskapliga institutionen

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Statsvetenskapliga institutionen är en internationell akademisk miljö, vilket innebär att vi välkomnar studenter, forskare och personal från hela världen. Vår forskning fokuserar bland annat på val, opinion och demokrati, politiska institutioner, samt internationell och europeisk politik. Studier bedrivs även kring miljöpolitik, korruption och politiska idéer. Vi anordnar forskningsseminarier och workshops inom de flesta av institutionens forskningsområden. Enligt 2023 års Shanghai-ranking är Statsvetenskapliga institutionen bäst i Sverige, nummer 5 i Europa, och nummer 16 i världen jämfört med andra statsvetenskapliga institutioner. Vi bedriver utbildning inom alla nivåer, på både svenska och engelska. Totalt studerar omkring 1 400 personer hos oss och vi är cirka 180 anställda. Varför kan vissa samhällen tillhandahålla säkra miljöer, bra utbildning, adekvat sjukvård och andra faktorer som främjar mänsklig utveckling, medan andra inte gör det? Institutet för samhällsstyrning och lokal utveckling (GLD) har som målsättning att förklara variationer i samhällsstyrning och lokal utveckling för att kunna bidra till ökad mänsklig välfärd globalt. Läs mer om institutet på vår hemsida www.gld.gu.se Statsvetenskapliga institutionen söker nu en databasansvarig till Institutet för samhällsstyrning och lokal utveckling (GLD). Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid och i 11 månader.  Läs mer om anställningen och sök på lediga anställningar på Göteborgs universitet. Arbetsuppgifter  Bistå programmets forskare med att implementera planer för dataanalys inför publikationer samt förbereda data och annat material för spridning. Detta inkluderar bland annat: • Skriva kod för genomförande av analysplaner • Skapa tabeller och grafer för publikation • Skapa data för spridning • Skriva preliminära rapporter • Assistera forskare med att ta fram analysplaner • Skapa material för marknadsföring Andra uppdrag inkluderar att samarbeta med datateamet för att ta itu med datacentrerade frågor på GLD. Arbetet utförs i nära samarbete med GLD-teamet inklusive programstatistiker, programsamordnare, forskare, doktorander, praktikanter och anslutna fakulteter och research fellows runt om i världen. Kvalifikationer  Följande krävs: • Examen i kvantitativ samhällsvetenskap, Computational Social Science, statistik, dataanalys, datavetenskap eller annat relevant område med minst två kurser i statistik/ekonometri/kvantitativa metoder. • Kunskap om kvantitativa metoder och dataanalys i samhällsvetenskapliga tillämpningar (inklusive, men inte begränsat till, datasammanslagning, datavisualisering, hypotestest, konfidensintervall, regression) • Dokumenterade färdigheter i databehandling (datarensning, etc.) • Dokumenterade färdigheter i statistisk programvaran R • Erfarenhet av att utföra kvantitativa analyser i en tjänstekapacitet, det vill säga att förbereda material (resultat, dashboards, rapporter etc.) för någon annan än sig själv eller handledare. • Grundläggande kunskaper om undersökningslogik och erfarenhet av undersökningskodningsapplikationer (t.ex. SurveyToGo, Qualtrics) • Förmåga att kommunicera tydligt och med säkerhet på engelska med vårt internationella team, både muntligt och skriftligt Följande är meriterande: • Tidigare erfarenhet av ett forskningsprojekt, särskilt med kvantitativ inriktning • Grundläggande kunskaper i ytterligare program (Stata, Python, C++, Java, etc.) • Grundläggande kunskaper om experimentell design och analys • Tidigare erfarenhet av att använda RMarkdown för rapportskrivning • Tidigare erfarenhet av Microsoft Teams • Tidigare erfarenhet av SharePoint • Kunskaper om sociala nätverksanalyser • Grundläggande kunskaper om komplexa system • Erfarenhet av att skapa datainstrumentpaneler, helst i Shiny for R • Tidigare erfarenhet från arbete i ett interdisciplinärt team Vi förväntar oss att du, med hjälp av programmets statistiker, lär dig nya statistiska metoder och program vid behov. Dessutom behöver du kunna förklara nya tekniker för dina forskarkollegor. Då arbetsspråket huvudsakligen är engelska krävs mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift. För att lyckas i anställningen måste du ha ett öga för detaljer, god organiseringsförmåga och kunna lösa problem. Du har mycket hög kommunikations- och samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet för anställningen. Vi kommer att göra en helhetsbedömning och den sökanden som anses vara bäst kvalificerad att genomföra och utveckla de arbetsuppgifter som beskrivs ovan kommer att erbjudas anställning. Anställning  Tidsbegränsad anställning på 11 månader med omfattning på heltid (100%) med placering för närvarande på Statsvetenskapliga institutionen. Tillträde snarast möjligt eller enligt överenskommelse. Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-04-29 Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

5 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Product Masterdata Administrator till ledande företag i Göteborg!

Är du redo att ta din karriär till nästa nivå med ett ledande företag som värderar innovation och kvalitet? Nu söker vår kund en engagerad och detaljorienterad Product Masterdata Administrator för att bli en del av deras team i Göteborg. OM TJÄNSTEN Vår kund är ledande inom sin bransch och deras passion för kvalitet och innovation har satt de i framkant av branschen i årtionden. I rollen som Product Masterdata Administrator kommer du att ha möjlighet att arbeta tillsammans med talangfulla yrkesmänniskor som brinner för det de gör. Deras samarbetsinriktade och stöttande miljö främjar tillväxt, kreativitet och kontinuerligt lärande. Ditt huvudsakliga ansvar kommer vara koordinering och administration av masterdata. Det innebär att du kommer att stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system. Dessutom kommer du att ha ansvaret för att säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du, som Produkt Masterdata Administrator, är involverad. En viktig del av din roll är att säkerställa att leveransdatum hålls inom varje projekts tidsram. Du erbjuds - En engagerad konsultchef och karriärspartner - En möjlighet att utvecklas och bidra till ett ledande företag inom sin bransch - I längden kommer du få möjligheten att arbeta upp till 2 dagar i veckan på distans om arbetsuppgifterna tillåter det ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Koordinering och administration av masterdata * Säkerställa att all produktdata i systemen och specifikationsdokumenten är korrekt och komplett för samtliga produkter som påverkas av de projekt där du är ansvarig * Stötta projekt för både nylanseringar och förändringar av befintliga produkter genom att komplettera produktdata i ERP- och MDM-system VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik, logistik eller ekonomi med inriktning mot IT, eller motsvarande förvärvad kunskap - Är en erfaren användare av ERP-system och en generell omfattande förståelse för IT-system - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då detta används i det dagliga arbetet - Besitter höga kunskaper inom MS Office-program, särskilt MS Excel Det är meriterande om du - Har god förståelse för danska - Har arbetat med liknande uppgifter tidigare - Arbetat med Microsoft Dynamics 365FO tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Kvalitetsmedveten - Kommunikativ - Självständig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

27 mars 2024
Sista ansökan:
28 april 2024
Oracle DevOps Engineer

What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative, and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for an Oracle DevOps Engineer to join our DevOps team. What will you be doing As part of a DevOps team you will be building, supporting, migrating, and automating the Oracle environment on Exadata Cloud at Customer (ExaCC). Products supported within that environment include Oracle databases, Oracle Enterprise Manager, Oracle Key Vault and ExaCC. You engineer the solution to build ExaCC platform to be complaint to regulatory requirements. You will be extensively working on Oracle Database migrations to ExaCC. A part of the workload will be developing the infrastructure as code to support CI/CD pipeline based on products such as Git, Jenkins, Ansible and Python. Your day-to-day activities range from actual engineering the Database migrations and coding automation scripts, but also engineering new or adapted solutions for customer organization. As part of the migration delivery team, you will also be responsible for configuration of monitoring, maximum availability architecture (MAA) and support during and after the cutover window. You work closely together with other teams and the Product Owner. Who are you You are an experienced Oracle DBA with Exadata/ExaCC knowledge and like to work in a DevOps team in a complex environment You love challenges and really motivated to achieve the project You love automation challenges You understand that the “Oracle Cloud & Engineered Systems” will be a very large part of any infrastructure solution You see the big-picture but like to go in the details to solve complex integration issues You are a team player, but also a self-starter/self-organizing and resilient You love to give and receive constructive feedback, since continuous improvement is one of your drivers. Requirements You need to have thorough experience of Oracle RDBMS Technology stack products and in Oracle Database migrations. Additionally, you also need: Extensive experience of MAA and Oracle Exadata/ExaCC Knowledge of Oracle Enterprise Manager, Oracle Enterprise Linux, and virtualization Good experience with CI/CD Pipeline, automation (Ansible, Git, Jenkins, and Python Working experience on Oracle Performance Tuning and on Oracle Key Vault You possess good communication skills and are transparent about your work within the team Experience with DevOps, Scrum, working in an agile way What you can expect Become part of a the ‘flag ship’ success story - We go through enormous growth! Based in the Nordics – we have offices in Norway, Denmark and Sweden in an European and Global network Organization driven by technology – We have a tremendous technology backbone Open, ‘can do’ team spirit Environment where you can make your own ideas reality To work on various challenging clients and projects

25 mars 2024
Sista ansökan:
25 juli 2024