Är du en erfaren och självgående lastbilschaufför med CE-behörighet? Trivs du bakom ratten, har ett gott säkerhets tänk och gillar ett högt tempo? Då kan det här vara jobbet för dig! Vi på Simplex söker nu CE-chaufförer till vår kund Frigoscandia – ett välrenommerat transportföretag med stark närvaro i Göteborgs området. Här erbjuds du en heltidstjänst med goda villkor, möjlighet till utveckling och ett stabilt uppdrag inom livsmedels distribution. Om rollen Som chaufför hos Frigoscandia ansvarar du för att leverera varor med precision, punktlighet och ett gott bemötande. Du arbetar strukturerat och ser till att gods hanteras på ett säkert och korrekt sätt. Uppdraget omfattar körning av lastbil med släp, och arbetet är förlagt på dag, kväll och natt, med schemaläggning måndag till söndag. Arbetsuppgifter Framföra fordon på ett tryggt och ansvarsfullt sätt Säkerställa att leveranser sker enligt tidsplan Ansvara för lastning/lossning samt godshantering Upprätthålla ett trevligt och professionellt kundbemötande Vi söker dig som Har CE-körkort och YKB (krav) Har erfarenhet av att köra med släp Gärna har ADR (meriterande) Är trygg, stresstålig och gillar ordning och reda Talar och skriver svenska obehindrat Har en positiv attityd och är lösnings orienterad Vad vi erbjuder Heltidstjänst med snarast tillträde Lön enligt kollektivavtal och konkurrenskraftig ersättning Möjlighet att bli en del av ett växande och stabilt företag Arbete i en strukturerad och professionell miljö Arbetstider kan vara förlagda på dag, kväll och natt Om oss: Det är vi som är Simplex. Framtidens bemanningsföretag med siktet inställt på utveckling. För det är precis vad vi vill skapa, utveckling för företag och människor. Med rätt person, på rätt plats skapas nytta för alla parter. Idag ser ni våra konsulter köra truck på terminaler, leverera pallar med tunga fordon, leda logistiken på byggarbetsplatser eller packa orders på lager. Men det är bara en liten del av vad vi erbjuder. Hos oss arbetar människor som vill framåt och som driver på logistiken i hela Sverige. Svårare eller enklare behöver det inte vara. Är du redo för nästa steg i karriären, öppnar vi dörrar till nya möjligheter. Vårt mål är att ta vara på varje individs unika kompetens och förädla med erfarenheter. Välkommen till Simplex!
Lastbilschaufför på Deltid – Möjlighet till Heltid till Sommaren Är du en driven och ansvarsfull lastbilschaufför? Vi söker nu en lastbilschaufför på deltid som har en mycket god möjlighet att övergå till heltid till sommaren. Hos oss får du möjlighet att arbeta för ett ledande företag inom asiatiska livsmedel, där vi levererar till restauranger och andra grossister i södra Sverige. Om oss: Vi är en väletablerad asiatisk livsmedelsgrossist och en ledande aktör på marknaden. Vi levererar ett brett sortiment av kvalitetsprodukter till restauranger, butiker och grossister i södra Sverige. För oss är det viktigt att erbjuda våra kunder snabb och pålitlig service, och vi söker nu en engagerad chaufför som vill bli en del av vårt framgångsrika team. Arbetsuppgifter: Som lastbilschaufför hos oss kommer dina arbetsuppgifter främst att innebära leveranser till våra kunder, som huvudsakligen består av restauranger och andra grossister. Du kommer att: Köra lastbil och leverera livsmedel enligt fastställda rutter. Hantera tunga lyft vid lastning och lossning, vilket kräver god fysik. Säkerställa att leveranser sker enligt överenskomna tider och enligt våra höga kvalitetskrav. Kommunicera med våra kunder och bidra till en god kundupplevelse. Arbeta självständigt och ta ansvar för din arbetsdag. Vi söker dig som: Har giltigt körkort för lastbil (C/CE) och YKB (Yrkeskompetensbevis). Har god fysik och kan hantera tunga lyft i arbetet. Kan arbeta självständigt och är van vid att ta eget ansvar. Har goda kunskaper i svenska eller engelska, både i tal och skrift. Är noggrann, ansvarsfull och har en hög servicekänsla. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande men inte ett krav. Vi erbjuder: En flexibel deltidsanställning med möjlighet till övergång till heltid till sommaren. Ett stabilt och tryggt arbetsklimat i ett ledande företag inom livsmedelsgrossistbranschen. Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Konkurrenskraftig lön och förmåner. En arbetsplats där du är en viktig del av teamet och bidrar till företagets fortsatta framgång. SKICKA ENDAST IN ER ANSÖKAN PÅ ANGIVEN MAILADRESS
Om jobbet Terraplants söker en medarbetare till vårt team för växtleveranser Terraplants hyr ut och sköter företagsväxter, växtväggar och utemiljö till kontor och offentliga miljöer. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda växtlösningar med service av högsta kvalitet och engagemang. Terraplants är ett familjeföretag som är beläget i Danderyd med erfarenhet inom branschen sedan 1967. Varje person fyller en viktig funktion för att kunna ge bästa resultat till kund. Om tjänsten Vi söker nu en person för heltidsanställning inom växtleveranser. Arbetet innefattar transporter av växtinredning, plantering av växter, montering av växtväggar och andra växtinstallationer, växtskötsel av tropiska växter så som vattning, beskärning och uppfräschning. Vi utgår från vårt kontor i Danderyd och levererar till hela Stockholm med omnejd, våra kunder består av företagsytor, kontor och offentlig miljö både inomhus och utomhus. I din roll ansvar du för leverans av växtinredning till kunder enligt schemalagda tider på ett effektivt sätt. Arbetet innebär mycket fysiskt arbete och många lyft, samt förmåga att läsa av order, ritningar och arbetsbeskrivningar för uppdraget. Detta utförs och planeras tillsammans med leveranschef och medarbetare, vi är alla tillsammans ett engagerat team med lång erfarenhet. Arbetstid vardagar 06.30-15.30. Om dig Vi söker dig som har ett intresse av att jobba fysiskt och samtidigt är serviceinriktad. Du ser kundens behov i första hand. Du är ordningsam, ansvarsfull och vid god fysisk hälsa. Du behöver vara lösningsorienterad och händig. Tidigare erfarenheter är meriterande så som transporter, trädgårdsvana, trädgårdsutbildning, erfarenhet inom blomsterhandel eller motsvarande, erfarenhet av att hantera verktyg och maskiner. C-körkort eller truckkörkort är ett plus. Krav B-körkort Tror du att du är rätt person för denna roll så ser vi varmt fram emot din ansökan! [email protected]
Är du en skicklig chaufför som är snabb i steget och kan leverera bra service? Då har vi jobbet för dig! Arbetsbeskrivning I rollen som chaufför vid vår terminal i Umeå blir du en del av ett team på ca 60 personer, både chaufförer, terminalarbetare och tjänstemän. Arbetet som chaufför består främst i att distribuera gods i Umeå med omnejd men tjänsten innefattar även sortering och scanning av gods samt lossning och lastning av bilar. Hos oss är varje bil en egen ekonomisk enhet och du ansvarar för att den linjen du kör bidrar med positiva ekonomiska resultat till företaget i stort. Vi tillämpar alltid provanställning med förhoppning om att det ska övergå i en tillsvidareanställning. Kvalifikationer Vi söker dig som är snabb i steget, är noggrann, självgående och har ett bra kundbemötande. För att söka tjänsten som C/CE-chaufför krävs C/CE-behörighet, YKB, ADR. För båda tjänsterna krävs goda kunskaper i svenska språket. Vi arbetar med digital skanning så det krävs att du har systemvana och kan hantera digitala arbetsverktyg. Kunskaper i engelska, truckbehörighet, traktorvana och tidigare branscherfarenhet samt vana ifrån styckegodshantering är meriterande. Vid eventuell anställning kontrolleras belastningsregistret och ett utslag i belastningsregistret kan påverka din möjlighet till anställning. Om anställningen Vi månar om våra anställda och erbjuder exempelvis: Friskvårdsbidrag Förstärkt föräldrapenning Rekryteringsbonus Ersättning för landstingsfinansierad sjukvård upp till högkostnadsskydd Trivselpeng Rikskortets lunchförmån Dagligt fika Förmånscykel Vi är även kollektivavtalsansluta och tillämpar transportavtalet. Välkommen att söka tjänsterna som chaufför till vår terminal i Umeå redan idag. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök genom att mejla din ansökan till: [email protected] och ange referens "Chaufför Umeå".
HÅJ Transporter AB är ett transportföretag i södra Stockholm. Vi söker dig som har C-körkort. Arbetet är enkelt och det är fasta arbetstider. Lön enligt kollektivavtal med transportarbetareförbundet. Du som söker detta arbete ska ha: - minst C-körkort - YKB - digitalt färdskrivarkort - erfarenhet av distributionsarbete med lastbil - god lokalkännedom i hela Stockholm Arbetet är i högt tempo och då tunga lyft förekommer, krävs det att du har god fysik. Vi vill även att du är serviceinriktad, stresstålig, pålitlig och ambitiös samt att du kan läsa, tala och förstå det svenska språket bra. Extra meriter: - egen bil för resa till/från arbetet. - vana att arbeta i sthlm city
Textilia levererar tvätt-och textilservice till kunder med höga krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Genom Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus skapar vi tillsammans med våra kunder en renare morgondag. Om tjänsten Arbetet som chaufför är en mycket viktig del i vår verksamhet då våra kunder förväntar sig en punktlig service och ett professionellt bemötande av oss som leverantör. Vi söker därför dig som hanterar att planera och utföra sitt arbete självständigt och noggrant, och samtidigt är professionell i mötet med våra kunder. Vem är du? Vi tror att du är en positiv person som tycker om att samarbeta och skapa resultat tillsammans med dina kollegor. Du är engagerad, nyfiken och tar ett stort ansvar för dina uppgifter. Det är viktigt att du har förmågan att uttrycka dig själv på svenska i både tal och skrift och kan ta till dig instruktioner och annan information som är viktig för att kunna utföra arbetet. Övrigt om tjänsten Tjänsterna kräver körkort behörighet C och CE Tillträde omgående eller snarast möjligt. Tillsvidareanställning. Lön enligt kollektivavtal. Rekrytering- och bemanningsföretag undanbedes vänligen att höra av sig. Låter det intressant? Sök redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. TILLSAMMANS FÖR EN RENARE MORGONDAG! En renare morgondag innebär att vi skräddarsyr lösningar som underlättar våra kunders vardag – med ren tvätt som följd. Det innebär också att vi strävar efter att göra det på ett så långsiktigt hållbart sätt som möjligt, med handlingar som främjar både miljö och människa. För att lyckas har vi tillsammans med Textilia Danmark närmare 2600 medarbetare utspridda på 28 tvätterier. I Sverige finns vi över hela landet - från Boden i norr till Malmö i Söder. Vi har över 40-nationaliteter representerade, ett stort åldersspann och en könsfördelning på cirka 50 % män/kvinnor inom hela företaget och 40 % kvinnor i ledning. Sunt förnuft i stället för regler och manualer På Textilia drivs vi av syfte, tydliga intentioner och värderingar – inte av regler och manualer. Vi använder vårt omdöme och sunda förnuft när vi utför vårt arbete, och vi vågar göra fel på vägen för att lära oss och växa. Självklart har vi mål, handlingsplaner och ledningssystem precis som i många andra företag, men vi kombinerar det med en platt ledningsstruktur och decentraliserat ansvar. Ledaren finns till som stöd och medarbetaren är expert inom sitt område. Det skapar tillit och utgör grunden för att det inom Textilia är möjligt att växa med uppgiften. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på textilia.se/jobb.
Om du gillar ett serviceinriktat arbete med många kundkontakter, trevliga arbetskamrater och att röra på dig så skulle du trivas hos oss! Arbetsuppgifter En dag på arbetet bjuder på möten med kunder och du kommer att vara involverad i allt från lastning och lossning till att leverera styckegods och partisändningar direkt till kundens dörr. Vi söker dig med engagemang och där din serviceanda kan skina. Din arbetsdag kommer att vara flexibel och stimulerande. Med en provanställning på 6 månader och sedan en övergång till en tillsvidareanställning ger vi dig möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss. Arbetstiderna sträcker sig vanligtvis över 10 timmar och 4 vardagar i veckan, med starttider mellan kl. 05-08. Du kommer att vara baserad på DB Schenkers terminal på Örsholmen i Karlstad. Vad vi erbjuder När du börjar hos oss erbjuder vi en individanpassad upplärningsperiod på cirka två veckor för att du ska känna dig bekväm och säker i ditt arbete. Dessutom garanterar vi dig trygghet genom vårt kollektivavtal och ett nära samarbete med Transport-förbundet. Hos oss är du en viktig del av teamet och det vill vi visa genom våra förmåner – eget gym, friskvårdsbidrag på 2000 kr, Rikskupongskort och spännande personalaktiviteter. Kvalifikationer För att trivas och utmärka dig hos oss är ett CE-kort och ett giltigt YKB en förutsättning. Vi blir extra glada om du också innehar truckförarbevis och ett giltigt ADR-bevis för farligt gods. Din förmåga att hantera digitala verktyg är värdefull, då alla våra ordrar hanteras via handdatorer. Är du den vi söker? Skicka ditt cv och personliga brev till [email protected]. Vi ser fram emot att välkomna dig ombord på en spännande resa mot nya framgångar! Om oss Hos Godsservice Karlstad är vi stolta över att vara den största transportören för DB Schenker i Värmland. Vi är med och formar framtidens logistik genom vårt arbete inom krets- och lokaltrafik samt fjärrverksamhet. Vi strävar efter att vara ett modernt transportföretag med fokus på miljö, säkerhet och kvalitet genom hela verksamheten. Vi har ISO 9001 & 14001-certifiering och strävar efter att vara en del av den tekniska branschutvecklingen.
Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning-, sopbil- och slambilskörning i någon av Lysekil, Munkedal, Sotenäs eller Tanums kommun. Anställningen är på heltid där arbetstiderna är dagtid. Tiderna kan variera beroende på uppdrag mellan kl 06:00-14:00 alt 07:00-16.00. Andra arbetstider kan även förekomma enligt överenskommelse. I din roll som C-chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Chaufför inom Renhållning/Sopbil alt. slamsugning - Daglig kundkontakt Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och med anställning hos oss på Adecco. Om dig Vi söker dig som minst har C-behörighet och YKB. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet som chaufför och i synnerhet ifrån renhållning och/eller slamsugning. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull samt noggrann i det du gör. Du är även en sociala person då kundkontakter sker dagligen. Ur säkerhetssynpunkt och för att man i det dagliga arbetet har mycket kundkontakt behöver man kunna använda svenska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget - Rambo AB Varje dag underlättar vi vardagen för över 40 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar! Vårt uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktig hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi ska verka för ett effektivare tillvaratagande av gemensamma resurser för bästa samhälls- och miljönytta. Vi ska också verka för en långsiktig kompetensutveckling i avfallshanterings- och resurshushållningsfrågor. Vi ägs av Lysekils, Sotenäs, Tanums och Munkedals kommuner, omsätter 173 miljoner och har 86 medarbetare. Affärsområde Insamling är bolagets transportverksamhet som idag med sina 40 fordon bedriver insamling av hushållsavfall samt slamsugning åt hushållskollektiven i bolagets ägarkommuner, samt att man samlar in förpackningar åt FTI och företagskunder. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Om oss Bake My Day är ett av Sveriges snabbast växande bageriföretag. Vi producerar allt från bröd och surdegsprodukter till tårtor, bakelser och färdigrätter. För att möta vår tillväxt har vi byggt en ny toppmodern produktionsanläggning på 10 000 m² i Arlandastad. Vill du vara med på en resan? Vi söker engagerade och erfarna distributionsförare som kan säkerställa att våra produkter levereras i tid och med högsta kvalitet. Du kommer att jobba med att transportera våra livsmedelsprodukter mellan våra produktionsenheter och våra kunder vilket kräver noggrannhet och ansvarstagande, samt erfarenhet. Vad erbjuder du oss? Ett glatt humör och en positiv inställning Du är en engagerad medarbetare Du gillar att ta initiativ och ansvar Du vill lära dig mer för att kunna utvecklas Du är en stolt representant för vårat varumärke Vad erbjuder vi dig? En rolig och social arbetsplats där du får träffa olika människor i arbetet dagligen Chansen att arbeta inom ett växande företag där du kan följa med oss på resan Möjligheten att utvecklas ihop med dina kollegor. Arbetet kommer vara schemalagd natt Måndag-Fredag 01:30-10:00 eller 02:30-11:00 , samt att man skall vara beredd att arbeta vissa helger. Schematiderna kan komma att förändras beroende på arbetsstation.
Är du en person med erfarenhet inom distribution? Har du det lilla extra i kontakten med kunder och medarbetare? Vi söker nu distributörer till vår kund i Kävlinge! Du kommer att arbeta under hela sommaren och vid behov kommer tjänsten att fortsätta även efter perioden. Sommarperioden sträcker sig omgående till 17 augusti 2025. Arbetsuppgifter Arbetet innebär distribution och uppackning av bröd i butik. Du kommer att arbeta nära kunder och se till att de får sina leveranser i tid. Arbetet är fysiskt krävande då du kommer lyfta produkter. Upplärning kommer att ske i samband med anställning så att du får chans att komma in i arbetet och lära dig alla dess rutiner. Kompetens, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som är kundfokuserad, lösningsfokuserad och som har ett B eller C-Kort samt YKB. Du kommer vara ansiktet utåt för företaget och kommer att hålla den primära kundkontakten med våra kunder, butiker och dess medarbetare, vilket även kräver en god social förmåga och att behärskar svenska i både tal och skrift. En god fysik är fördelaktigt för att orka med tidigare morgnar och tunga lyft.Dagen kommer att starta mellan 04.30 - 05.30 vilket ställer krav på att du är punktlig och håller tider. Tidigare erfarenhet av kundkontakt, sälj och distribution är er meriterande. Vi erbjuder dig Möjligheten att arbeta på JKS Sverige i ett spännande uppdrag hos vår kund. JKS är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag, har kollektivavtal och följer de regler och avtal som finns på arbetsmarknaden, så att du som konsult kan känna dig trygg i din anställning hos oss. JKS Sverige JKS Sverige erbjuder bemannings- och rekryteringslösningar inom både arbetar- och tjänstemannasektorn. JKS finns etablerade i Sverige, Danmark och Norge med över 40 kontor i Skandinavien och med över 3500 medarbetare i uppdrag dagligen. Vi prioriterar en nära kontakt med kunder, konsulter och kandidater, då vi tror att det ger alla parter de bästa förutsättningarna för ett gynnsamt samarbete. Ansökan Sök gärna tjänsten redan idag, då vi gör löpande urval. Registrera ditt CV på www.jksgroup.se och sök tjänsten via ansökningslänken. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Jörhov på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer