Enhetschef, offentlig förvaltning

Sök bland 81 lediga jobb som Enhetschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till stadsunderhåll
Eskilstuna kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

På Samhällsbyggnadsförvaltning är vi drygt 350 medarbetare i många befattningar, organiserade i en stab och fyra verksamhetsområden. Tillsammans ansvarar vi för strategisk utveckling av staden, hantera ansökningar, tillstånd och genomföra kontroller, att sköta våra gator, parker och naturområden, samt att hindra och begränsa skador på människor, egendom och miljö via räddningstjänsten. Vill du bli vår nya ledare? Nu söker vi enhetschef till en av våra enheter inom område stadsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef inom stadsunderhåll leder du ca femton medarbetare med ansvar inom dagvatten, gatubelysning och vägskyltar. Här tar du vid och leder verksamheten vidare på utvecklingsresan mot en modern organisation där vi nyttjar teknik och kompetens på bästa sätt. Du analyserar och följer upp verksamheten, bidra till effektivisering av arbetsprocesser, upprättar budget och kalkyler samt bevakar och håller dig uppdaterad om lagar, regler och verktyg som rör drift och underhåll. Vi söker nu en ledare som kan motivera, stödja och skapa delaktighet i verksamheten för att tillsammans fokusera på samma mål och ett gemensamt synsätt. Du arbetar i en utåtriktad roll som innehåller mycket samarbete både internt inom kommunen, men också externt med entreprenörer, medborgare, myndigheter och intresseorganisationer. Du ingår i en ledningsgrupp tillsammans med tre andra enhetschefer och självklart har du fullt ansvar för personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Nu söker vi dig som genom tillit, ödmjukhet och tydlighet skapar förutsättningar för engagemang, trygghet och mod i den verksamhet du leder. Med ditt positiva och coachande förhållningssätt tacklar du utmaningar på ett professionellt sätt. Du trivs i relationsbyggandet och att leda i förändring, samverka och samarbeta är enkelt för dig. Du är en god lyssnare och självständig som person med förmåga att arbeta mot uppsatta mål, planera, strukturera, analysera och att se till helheten. I grunden har du en högskoleutbildning inom teknik, samhällsbyggnad eller annat relevant område, alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad genom arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du arbetet i någon form av ledande befattning och att du har arbetslivserfarenhet inom drift och underhåll. Har du dessutom byggt på din kompetens med ledarskapsutbildning ses det som ett plus. Du har goda IT-kunskaper och en god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef | projektenheten | fastighetsavdelningen
Experis AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Nu söker vi en engaggerad Enhetschef till Projektenheten inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att vara med och bygga morgondagens Mölndal. Om arbetsplatsen Samhällsbyggnads­förvalt­ningen ansvarar för den fysiska planeringen av staden och arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd med en god infrastruktur. I förvaltningens uppdrag ingår bland annat strategisk samhällsplanering, översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt långsiktig planering av mark- och vattenanvändning. Vill du vara med och utforma morgondagens Mölndal och bli en viktig del i vår nya Samhällsbyggnadsförvaltning? Arbetsuppgifter Som enhetschef på projektenheten på fastighetsavdelningen har du ett varierande arbete med stort eget ansvar samt en viktig roll i Mölndals stads fortsatta utveckling. Du har fullt personal- och verksamhetsansvar för din enhet och tillsammans med ditt team arbetar du både strategiskt och operativt för att nå uppsatta mål. Du är huvudansvarig för byggprocessen och ansvarar för att vidareutveckla och följa upp enhetens arbete. Du stöttar dina medarbetare och övriga på avdelningen genom lokalförsörjnings- och byggprocessens alla skeden. Vidare ansvarar du för att kvalitetssäkra och kontrollera resultaten i pågående projekt. Huvudsakliga ansvarsområden: * Engagera och stödja medarbetarna inom enheten för att säkerställa en god arbetsmiljö samt positiva resultat och tillväxt utifrån enhetens övergripande mål och strategier. * Ansvara för enhetens verksamhetsplan samt leda, planera och följa upp verksamheten i relation till uppsatta mål och säkerställa att enheten utvecklas enligt fastställd budget, mål och planer. * Aktivt bidra till utveckling av arbetssätt och rutiner inom enheten Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschefen. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har antingen en ingenjörsutbildning som bas eller så har du tillgodogjort dig kunskaperna i arbetslivet. Du har ett tekniskt kunnande, är van vid projektutveckling, upphandling av entreprenörer samt olika entreprenadformer. Du är även van vid att arbeta utifrån ett processorienterat arbetssätt. Du besitter gedigen ekonomisk kompetens och har erfarenhet av budgetarbete. Har du tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet från politiskt styrd organisation så är det starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med god ledarskapsförmåga. Utifrån ett coachande och kommunikativt ledarskap säkerställer du en god arbetsmiljö för medarbetarna och ger goda förutsättningar för verksamheten att uppnå resultat och arbeta fokuserat mot övergripande mål och strategier. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är duktig på att bygga förtroendefulla relationer och samarbeten. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du bidrar in som en lagspelare med din kompetens och ditt engagemang! Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation som präglas av tillväxt, utveckling och framåtanda. Varmt välkommen med din ansökan! Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 11 augusti. Vi ser fram emot att höra från dig Om Mölndals Stad I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Mölndals stad har ett strategiskt och fördelaktigt läge nära Göteborg, i Västra Götalands-regionen. Mölndal befinner sig i ett expansivt skede med en befolkning på 70 000 invånare, stora infrastrukturella satsningar och ett växande näringsliv.

3 juli 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Enhetschef | Strategiska enheten | Mölndals Stad
Experis AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda arbetet med Mölndals långsiktiga utveckling? Nu söker vi en engagerad och strategiskt driven chef till den strategiska enheten på Samhällsbyggnadsförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att bidra till hållbar samhällsplanering, samverka med politik och organisation - och vara med och bygga morgondagens Mölndal. Arbetsuppgifter Som enhetschef för strategiska enheten är du en central aktör i utvecklingen av Mölndals långsiktiga planering för mark- och vattenanvändning. Med ett tillitsbaserat och samverkande arbetssätt leder du enheten i det strategiska arbetet med översiktsplanering, bostadsförsörjning, strategisk mark- och vattenförvaltning samt naturvårdsarbete. Enheten tar fram övergripande planeringsunderlag och styrdokument. Du har det övergripande ansvaret för verksamheten, personalen och ekonomin inom enheten. I rollen driver du utvecklingsarbete, förbättrar arbetssätt och processer och säkerställer att enheten levererar välgrundade och hållbara planeringsunderlag. Du är föredragande i plan- och exploateringsutskottet och har en nära dialog med politiken. Strategiska enheten består idag av 8 kompetenta och engagerade medarbetare som tillsammans tar fram de strategiska ramarna för Mölndals stadsutveckling. För närvarande pågår och planeras arbete bland annat med fördjupad översiktsplanering i Lindome respektive Åby/Åbro och delar av Västra Balltorp, reviderad naturvårdsstrategi samt aktivt genomförande av vattenförvaltning. Inom kommande år planeras utveckling av markstrategi, strategiskt naturvårdsarbete samt strategiskt arbete mot översvämning. Strategiska enheten är en relativt ny enhet på förvaltningen. En viktig del av uppdraget är därför att fortsatt utveckla enheten och dess verksamhetsområden. Enheten är organiserad utanför de två avdelningarna för stadsutveckling respektive fastighet för att ges ett övergripande strategiskt ansvar för förvaltningens samhällsutvecklingsuppdrag. Du rapporterar till förvaltningschefen och är en del av förvaltningens ledningsgrupp, där du förväntas bidra utifrån ett helhetsperspektiv - med Mölndalsbornas bästa i fokus. Din profil Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av arbete inom samhällsplanering, fysisk planering eller liknande område. Du har erfarenhet som chef med ansvar för personal, budget och verksamhetsutveckling, och du är van att driva förändringsarbete i komplexa organisationer. Du har god förståelse för kommunal verksamhet och politiskt styrda processer och är trygg i att röra dig mellan strategiska perspektiv och operativa behov. Du har ett genuint intresse för långsiktig planering och har lätt för att se helheten och hitta balansen mellan olika intressen. Som ledare är du lyhörd, kommunikativ och tydlig. Du skapar engagemang, bygger tillit och arbetar aktivt för delaktighet och samskapande. Du motiveras av att nå resultat tillsammans med andra, har mod att prioritera och förmåga att leda enheten framåt i förändring. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från kommunal sektor eller annan politiskt styrd organisation. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om samhällsbyggnadsförvaltningen Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd. Förvaltningen arbetar målmedvetet för att Mölndal ska bli en attraktiv, hållbar och framgångsrik stad i regionen. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för den långsiktiga fysiska planeringen av staden och bygger och utvecklar den hållbara staden, utifrån en helhetssyn på stadsutveckling i samspel med dess omgivning. I uppdraget ingår bland annat strategisk samhällsplanering med långsiktig planering av mark- och vattenanvändning såsom översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt planering för användning och hänsynstagande av mark och vatten. Arbetet sker i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö, där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för stadens invånare och verksamheter. För närvarande arbetar förvaltningen aktivt tillsammans med Trafikverket och andra parter för att utveckla infrastrukturen genom, till och från Mölndal och att planera för en stadsutveckling för framtiden i samband med ny järnväg, Göteborg-Borås med utvecklat stationsläge i Mölndal. Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 11 augusti. Vi ser fram emot att höra från dig Om Mölndals Stad I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Mölndals stad har ett strategiskt och fördelaktigt läge nära Göteborg, i Västra Götalands-regionen. Mölndal befinner sig i ett expansivt skede med en befolkning på 70 000 invånare, stora infrastrukturella satsningar och ett växande näringsliv.

3 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Interim enhetschef
Future People AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Vi på Future People söker en enhetschef till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.  Uppdraget är en del av division Nät och innebär personal- och verksamhetsansvar för en enhet som bemannar roller i anläggningsprojekt över hela landet. Du kommer att verka i en komplex matrisorganisation där ledarskap, samordning och styrning är avgörande för framgång. Om rollen Som interim enhetschef har du det övergripande ansvaret för att leda verksamheten i linje med övergripande strategier och mål. Du rapporterar till sektions- eller avdelningschef och leder både anställda och konsulter placerade på olika orter. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda, planera, följa upp och återrapportera enhetens arbete Omsätta strategier och mål till operativa handlingsplaner Säkerställa budgetföljsamhet och personaldimensionering Ansvara för arbetsmiljö, rehabilitering och psykosocialt klimat Genomföra utvecklingssamtal och lönesättningar Bevaka lagkrav och interna styrdokument Säkerställa informationsklassificering och säker hantering Bidra till verksamhetsutveckling, processtyrning och projektledning Stödja enhetens utveckling mot ett hållbart, coachande och modigt ledarskap Kvalifikationer – kravprofil För att lyckas i rollen krävs: Högskole- eller universitetsexamen Minst 10 års erfarenhet som chef, inklusive ansvar för: -Budget och personalram -Kommunikation och efterlevnad av styrdokument -Arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvar -Informationssäkerhet och dokumentation -Löpande verksamhetsuppföljning och styrning -Genomförande av utvecklings- och lönesamtal Dokumenterad erfarenhet av: -Verksamhetsutveckling och förändringsledning -Processtyrning/-utveckling -Projektstyrning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Meriterande erfarenhet För att skapa ytterligare mervärde för uppdraget ser vi gärna att du även har: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom offentlig verksamhet eller myndighet Minst 2 års erfarenhet av att ha haft en beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling varit en betydande del Minst 2 års erfarenhet av att samverka med olika interna och externa aktörer, såsom beställare, leverantörer, entreprenörer, sakägare och andra myndigheter Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med infrastrukturprojekt Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 31/3-2026 med möjlighet till förlängning Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdagen: 10/7-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
PRV söker chef till teknisk enhet på Patentavdelningen
Patent- och Registreringsverket
Förvaltnings- och planeringschefer

Patent- och registreringsverket, PRV, är myndigheten för immaterialrätt. Vi arbetar med nya idéer i teknikens och utvecklingens framkant för att stärka Sveriges tillväxt och konkurrenskraft. Genom att öka insikten och förmågan att omsätta immateriella tillgångar bidrar PRV till ett innovationskraftigt och hållbart samhälle. Vår vision är att PRV ska vara en drivande och självklar aktör för världens mest innovativa land. Vi är en öppen och kundorienterad myndighet där våra anställda bidrar med kunskap, framåtanda och engagemang. Välkommen att utvecklas med oss på PRV!Nu söker vi en chef till en teknisk enhet på Patentavdelningen! PRV:s patentavdelning hanterar patentansökningar med skyddsrätt för Sverige. Avdelningen består av fem tekniska enheter, en formaliaenhet samt en juristenhet. Sammanlagt arbetar ca 125 personer på patentavdelningen. PRV är aktivt i det internationella utvecklingsarbetet inom patentområdet och har en nära relation till den europeiska patentorganisationen EPO, FN-organet WIPO m.fl.  Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att tillitsbaserat leda och utveckla din enhet i enlighet med uppsatta verksamhetsmål. Du ingår i patentavdelningens ledningsgrupp där du förväntas ta ett gemensamt och aktivt ansvar för frågor som berör hela avdelningen.  I rollen som enhetschef ingår i huvudsak: • personal-, arbetsmiljö-, ekonomi- och budgetansvar för ca 20-25 medarbetare • att aktivt stödja dina medarbetare individuellt och i grupp • att ansvara för att sätta mål för arbetet och följa upp dessa • att ansvara för enhetens produktion och roll i ärendeprocessen • att driva verksamheten ur ett kundperspektiv • att delta aktivt i frågor som rör PRV ur ett ledningsperspektiv • att ansvara för omvärldsbevakning PRV är ISO-certifierat enligt ISO 9001:2015. Detta innebär att chefer vid myndigheten ska säkerställa att verksamhetsprocesserna alltid drivs med ständiga förbättringar mot kundfokus, dvs. tillämpa och utveckla kvalitetsledningssystemet. Vem är du? Du som söker har civilingenjörsexamen eller motsvarande akademisk examen. Du har ledarerfarenhet i någon form samt flerårig och aktuell erfarenhet av patenthandläggning. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har ledarskapsutbildning samt erfarenhet av internationella samarbeten. Som person är du resultatdriven, tydlig och har förmåga att engagera och stimulera nytänkande och problemlösning hos din omgivning. Du är lyhörd, visar tillit och god samarbetsförmåga. Du är trygg i dig själv, har helhetssyn samt situationsanpassar ditt ledarskap. Då PRV jobbar med att utveckla medarbetarskap och ledarskap är det självklart att du har ett genuint intresse av att leda, motivera och utveckla människor.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.  PRV erbjuder Förutom ett intressant, utmanande och självständigt arbete erbjuder vi också trevliga kollegor, bra stämning och fina lokaler i centrala Stockholm med möjlighet till distansarbete. De statliga avtalen erbjuder i vissa delar bättre förmåner när det gäller t ex semesterdagar och ledigheter, än andra arbetsgivare. Vi har även friskvårdsbidrag och friskvårdstimme för alla medarbetare, läs mer här. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Stockholm, vi tillämpar sex månaders provanställning. Tester kan komma att användas i rekryteringen. Läs mer om oss och se vilka du kommer att jobba med på https://www.linkedin.com/company/prv/.  På vår webbplats kan du läsa mer om hur det är att arbeta på PRV: http://www.prv.se/jobb.  Låter det intressant? Du ansöker genom att bifoga ett utförligt CV, skrivet på svenska, samt besvarar ett antal urvalsfrågor senast den 10 augusti  2025.   Välkommen med din ansökan! Du ansöker direkt via vår hemsida prv.se/jobb. För mer information är du välkommen att kontakta Sara Backman, avdelningschef (semester v 28-29 och 31-32). Vid frågor om anställningsvillkor kontakta HR-specialist Anna Wiklund (semester v 28-31). Fackliga representanter är Carolina Gomez-Lagerlöf (Saco-S) och Håkan Bodin (ST). Alla kontaktpersoner nås på telefon 08-782 28 00. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- ochrekryteringshjälp.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Interim enhetschef till vår kund i Sundbyberg
Quest Consulting Sverige AB
Förvaltnings- och planeringschefer

Uppdragsbeskrivning Uppdraget omfattar att vara interrimschef för en enhet inom division Nät. Du kommer arbeta i en matrisorganisation där enheten ansvarar för bemanning av vissa roller i anläggningsprojekt. Enheten kommer bestå av både anställda medarbetare som inhyrda konsulter med stationering i olika delar av landet. På grund av pågående omorganisation är det i dagsläget ej beslutat vilken enhet som uppdraget kommer avse. Som enhetschef rapporterar du till Sektions- eller avdelningschef. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter: Leda (planera, genomföra, följa upp och återrapportera) arbetet inom den egna verksamheten Säkerställa att organisationen uppgifter genomförs och att övergripande strategi och mål omsätts till mål, planer och resultat inom den egna verksamheten Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar) Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Enheten ska verka för ett helhetsperspektiv. Förväntningarna på konsulten är att denne bidrar till: En god och säker arbetsmiljö Framdrift i för organisationen i viktiga frågor Effektiva arbetssätt Styrning och planering utifrån nytta och effektivitet Ett modigt, hållbart och coachande ledarskap Att utveckla den kollektiva förmågan  Skallkrav: Högskole-/universitetsexamen Minst 10 års erfarenhet som chef där samtliga nedan nämnda ansvarsområden ingått: Hålla fastställd budget och ram för antalet anställda enligt personalstaten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument (policyer, riktlinjer och anvisningar) Följa utveckling inom det egna ansvarsområdet Bevaka att lagar och regler efterlevs inom den egna verksamheten Säkerställa att medarbetarna känner till relevanta styrdokument(policyer, riktlinjer och anvisningar) Genomföra utvecklingssamtal och lönesättande samtal med varje medarbetare Verka för en god fysisk och psykosocial arbetsmiljö Ha arbetsmiljö- och rehabiliteringsansvaret för medarbetare inom sin verksamhet Tillse att verksamhetsområdets information klassificeras samt hanteras säkert och rätt Dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsutveckling och förändringsledning Dokumenterad erfarenhet inom processtyrning/-utveckling och projektstyrning Mycket goda kunskaper i svenska/engelska i tal och skrift. Mervärdeskrav: Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom myndighet. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av beslutsfattande roll där rekrytering och konsultupphandling ingår som betydande del av arbetsuppgifter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att samarbeta med olika interna och externa kontaktytor som t ex beställare, sakägare, leverantörer, entreprenörer och myndigheter. Minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med infrastrukturprojekt Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Enhetschef Park och Natur, Tekniska avdelningen till Järfälla kommun
Järfälla kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens Järfälla? Nu söker vi en engagerad och verksamhetsutvecklande chef till vår nya enhet Park och Natur – en viktig roll i växande Järfälla där hållbart samhälle samt trygg och attraktiv utemiljö står i centrum. Idag arbetar ungefär 320 personer på vår förvaltning och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Tekniska avdelningens viktiga uppdrag innehåller både förvaltning och teknikstöd i en expansiv kommun. Tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. Tekniska avdelningen är en ny avdelning som i sin tur är del av den knappt ett år gamla samhällsbyggnadsförvaltningen. Därav befinner vi oss mitt uppe i förändring och söker de bästa lösningarna. Där har du som enhetschef en viktig roll. Vi söker en person som är van att ta initiativ, leda verksamhetsutveckling och ta förändringsarbeten i mål. Järfälla är en dynamisk kommun nordväst om Stockholm som kombinerar närhet till natur, stad och vatten. I Barkarbystaden växer en helt ny, modern stadsdel fram med bostäder, handel, arbetsplatser och en ny tunnelbanestation som stärker Järfällas redan goda kommunikationer. Järfälla är en mångfacetterad förort med en rik mix av kulturer, bostadsområden och fritidsmöjligheter. Vi söker nu en Enhetschef för Park och Natur, Tekniska avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten är nyskapad där den forna avdelningen Park och gata delas i två enheter, Park och Natur samt Trafik och Gata. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef kommer du dels ansvara för kommunens park- och naturmark och dels allmänplats. Järfälla kommun består av en tredjedel skyddad natur. Därtill kommer parker, torg, stadsnära grönområden och skog. Kommunen har även ett jordbruk. I din chefsroll ansvarar du för medarbetarfrågor, ekonomi (däribland drift- och investeringsbudget) och arbetsmiljö inom din enhet. Du leder och utvecklar din enhet och säkerställer att verksamheten fungerar väl. I din roll genomför du medarbetar- och lönesamtal, planerar kompetensutveckling och arbetar aktivt för att skapa en trivsam och trygg arbetsmiljö. Ytterligare ett viktigt ansvarsområde är att utveckla enhetens arbetssätt och processer. Du driver ett systematiskt förbättringsarbete med fokus på ökad effektivitet och kvalitet. Genom att skapa tydliga strukturer, arbeta med kompetensutveckling och främja ett gott samarbetsklimat ger du förutsättningar för att enheten ska lyckas i sina leveranser.  Du arbetar aktivt tillsammans med övriga tre enhetschefer i ledningsgruppen. Där du bidrar i avdelningens utveckling. Enheten har i dagsläget 11 medarbetare som består av Stadsträdgårdsmästare, Parkingenjör, Parkförvaltare, Ekologer, Landskapsarkitekter, Skog- och lantbruksförvaltare, Jordbruksförvaltare och Vattenhandläggare. Enheten ansvarar för parker, grönytor, naturreservat och naturområden inom allmän platsmark i Järfälla kommun. Det gör att det finns många som är beroende av enhetens kompetens och tjänster varför även antalet kontakter med både interna och externa intressenter är många. Du har ett spännande uppdrag med drift och utvecklingsfrågor gällande park- och naturmiljön i fokus. Ditt närmaste team blir dina egna medarbetare. Rollen rapporterar till avdelningschefen, som i sin tur är underställd stadsbyggnadsdirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Ingenjörsexamen, examen inom samhällsbyggnad eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst fem års erfarenhet av ledande befattning/uppdrag • B-körkort • Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift Meriterande: • Arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av offentliga upphandlingar Personliga egenskaper: • Samarbete - Du bör ha god förmåga att bygga relationer med stor tillit och förmåga att bygga förtroende • Relationsskapande Du har ett lyhört och nära ledarskap med goda relationer • Målorienterad - Du sätter upp mål för enheten, dig själv och för dina medarbetare utefter de politiskt satta målen • Strukturerad - Du arbetar enligt en tydlig process samt organiserar och planerar ditt arbete väl. Du är bra på att slutföra det som påbörjats och håller deadlines ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef Trafik och Gata, Tekniska avdelningen till Järfälla kommun
Järfälla kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens Järfälla? Nu söker vi en engagerad och verksamhetsutvecklande chef till vår nya enhet Trafik och gata – en viktig roll i växande Järfälla där hållbar mobilitet samt trygg och smart infrastruktur står i centrum. Idag arbetar ungefär 320 personer på Samhällsbyggnadsförvaltningen och vi agerar på uppdrag från tekniska nämnden, miljö- och bygglovsnämnden och kommunstyrelseförvaltningen. Tekniska avdelningens viktiga uppdrag innehåller både förvaltning och teknikstöd i en expansiv kommun. Tillsammans skapar vi framtidens Järfälla – en plats för alla. Tekniska avdelningen är en ny avdelning som i sin tur är del av den knappt ett år gamla samhällsbyggnadsförvaltningen. Därav befinner vi oss mitt uppe i förändring och är söker de bästa lösningarna. Där har du som enhetschef en viktig roll. Vi söker en person som är van att ta initiativ, leda verksamhetsutveckling och ta förändringsarbeten i mål. Järfälla kommun är en expansiv kommun där fler ska dela på befintlig infrastruktur samtidigt som ny infrastruktur byggs. Järfälla är en dynamisk kommun nordväst om Stockholm som kombinerar närhet till natur, stad och vatten. I Barkarbystaden växer en helt ny, modern stadsdel fram med bostäder, handel, arbetsplatser och en ny tunnelbanestation som stärker Järfällas redan goda kommunikationer. Järfälla är en mångfacetterad förort med en rik mix av kulturer, bostadsområden och fritidsmöjligheter. Vi söker nu en Enhetschef för Trafik och Gata, Tekniska avdelningen inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Enheten är nyskapad där den forna avdelningen Park och gata delas i två enheter, Park och Natur samt Trafik och Gata. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för medarbetarfrågor, ekonomi (däribland drift- och investeringsbudget) och arbetsmiljö inom din enhet. Du leder och utvecklar din enhet och säkerställer att verksamheten fungerar väl. I din roll genomför du medarbetar- och lönesamtal, planerar kompetensutveckling och arbetar aktivt för att skapa en trivsam och trygg arbetsmiljö.  I din chefsroll har du även ett viktigt ansvar i att utveckla enhetens arbetssätt och processer. Du driver ett systematiskt förbättringsarbete med fokus på ökad effektivitet och kvalitet. Genom att skapa tydliga strukturer, arbeta med kompetensutveckling och främja ett gott samarbetsklimat ger du förutsättningar för att enheten ska lyckas i sina leveranser.  Du arbetar aktivt tillsammans med övriga tre enhetschefer i ledningsgruppen. Där du bidrar i avdelningens utveckling. Enheten har i dagsläget 16 medarbetare som består av trafikingenjörer, trafikplanerare, gatuingenjörer, belysningsingenjör och handläggare för markupplåtelser. Enheten ansvarar för trafik och gator inom allmän platsmark i Järfälla kommun. Det gör att det finns många som är beroende av enhetens kompetens och tjänster varför även antalet kontakter med både interna och externa intressenter är många. Du har ett spännande uppdrag med drift och utvecklingsfrågor gällande trafik- och gatumiljön i fokus. Ditt närmaste team blir dina egna medarbetare. Rollen rapporterar till avdelningschefen som i sin tur är underställd stadsbyggnadsdirektören. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har:  • Ingenjörsexamen, examen inom samhällsbyggnad eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst fem års erfarenhet av ledande befattning/uppdrag • B-körkort • Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift Meriterande: • Arbetslivserfarenhet av liknande verksamhet • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av offentliga upphandlingar Personliga egenskaper: • Samarbete - Du bör ha god förmåga att bygga relationer med stor tillit och förmåga att bygga förtroende • Relationsskapande Du har ett lyhört och nära ledarskap med goda relationer • Målorienterad - Du sätter upp mål för enheten, dig själv och för dina medarbetare utefter de politiskt satta målen • Strukturerad - Du arbetar enligt en tydlig process samt organiserar och planerar ditt arbete väl. Du är bra på att slutföra det som påbörjats och håller deadlines ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation och goda utvecklingsmöjligheter. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla Vi genomför arbetspsykologiska tester vid denna rekrytering. Vi genomför begränsade bakgrundskontroller för slutkandidaterna vid detta anställningsförfarande. I de fall utdrag ur belastningsregistret är lagstadgat kommer du även behöva uppvisa ett sådant utdrag. För mer information om hur vi arbetar med bakgrundkontroller och säkerhetskontroller, se www.jarfalla.se/bakgrundskontroller På grund av sommarsemester kommer vi att börja granska ansökningarna i mitten av augusti och återkommer med återkoppling så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef till Specialistteam redovisning och controlling i Lund
REGION SKÅNE
Förvaltnings- och planeringschefer

Gör skillnad. Varje dag. Är du en modig ledare som ser positivt på förändringar? Har du dessutom gedigen erfarenhet inom redovisning eller controlling och har tidigare arbetat i en serviceinriktad verksamhet? Då ska du söka tjänsten som enhetschef hos oss i Lund! Gemensam servicefunktion är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Administrativa Service Center med cirka 400 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar. Specialistteamet redovisning och controlling är en enhet med samlad specialistkompetens inom ekonomi. Vi ansvarar idag för redovisning och bokslut för flertalet av Region Skånes förvaltningar och bolag. Utöver det har vi controllinguppdrag och uppdrag kopplade till projektredovisning. Vår verksamhet bedrivs i lokaler i Rådhus Skåne i Kristianstad och på Medicon Village i Lund. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne:https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/arbeta-som-chef/ Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Till enheten Specialistteam redovisning och controlling söker vi nu en enhetschef som vill vara med på en spännande resa att fortsätta utveckla vår verksamhet framåt! Mycket av ditt vardagliga arbete kommer handla om att motivera och engagera din personal, så att ni tillsammans jobbar mot samma strategiskt uppsatta mål. Under det gångna året har stort fokus varit på att implementera ett nytt ekonomisystem för hela Region Skåne. Nu är systemet på plats och uppdraget som enhetschef kommer innebära att bygga nya processer och arbetsmetoder. Att tillsammans med medarbetarna skapa nya sätt att jobba framåt på ett effektivt sätt. Du kommer ansvara för cirka 17 medarbetare som till största delen är redovisningsekonomer i grunden med stor erfarenhet inom området. Klimatet på enheten bygger på god gemenskap, där vi stöttar varandra i vår vardag. Vi söker dig som vill ta ansvar för och vågar ta initiativ kring våra leveranser och enhetens utveckling samt alltid agerar för medarbetarnas och kundernas bästa. I rollen som enhetschef ansvarar du för personal, budget och verksamhetsutveckling. Du leder och driver den dagliga verksamheten, vidareutvecklar standardiserade processer, skapar enhetliga arbetssätt inom enheten samt arbetar med avvikelsehantering och ständiga förbättringar. Din uppgift blir att utifrån en helhetssyn uppnå kvalitet och effektivitet i delprocesser inom ekonomiområdet. Vi ser därför att ett strategiskt tänk är av vikt. Vi behöver dig som är en engagerad chef, en god kommunikatör och som tycker om att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo. Vi erbjuder ett stimulerande arbete med många kontaktytor i en organisation som är i ständig förändring. KVALIFIKATIONER Vi tror att rätt kandidat är en erfaren chef alternativt en person med erfarenhet från ledningsgruppsarbete med rätt personliga egenskaper som har ett stort intresse för relationer och grupputveckling. Du som söker har avslutad högskoleutbildning, inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god kännedom inom redovisning och controlling, samt erfarenhet av att implementera, driva och utveckla processer. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att leda högskoleutbildad personal i bokslutsarbete. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i en organisation präglad av service. Du har ett coachande ledarskap samt motiverar och utvecklar dina medarbetare. Samtidigt är det viktigt för oss att du är analytisk och lösningsfokuserad. Att du är en nyfiken och engagerad person som trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter ser vi som en självklarhet. Du drivs av att arbeta målinriktat och sporras av att hålla uppsatta tidplaner. Vidare har du god samarbetsförmåga och delar gärna med dig av dina kunskaper till dina medarbetare och kollegor. Då arbetet innebär mycket kundkontakt värderar vi att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i Lund, men rollen kräver att du är i Kristianstad en dag i veckan. Fler resor inom Skåne kan förekomma i tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne. Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 400 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka 2,4 miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Enhetschef till VO applikation på Digitalisering IT MT i Lund – med fokus p
REGION SKÅNE
Förvaltnings- och planeringschefer

Gör skillnad. Varje dag. Vill du ha ett meningsfullt uppdrag i en organisation som verkligen gör skillnad för den skånska hälso- och sjukvården? Trivs du i en ledande roll med ett stort fokus på utveckling samt på processer och avtalsstyrning? Har du dessutom erfarenhet från IT-branschen? Då ska du söka tjänsten hos oss som Enhetschef! Här ges stora möjligheter att vara med och påverka och jobba nära ledningen inom verksamhetsområdet Applikation. Förvaltningen Digitalisering IT och MT bildades i januari 2020 och ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården samt alla andra verksamheter inom Region Skåne. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. Vi möjliggör arbetet med digitalisering och införande av nya arbetssätt i Region Skånes verksamheter. Verksamhetsområdet applikation ansvarar för att utveckla och förvalta det digitala tjänsteutbudet inom Digitalisering IT och MT. Uppdraget innebär ett nära samarbete med verksamheten för att ta fram ändamålsenliga digitala lösningar som möjliggör effektiva, smarta och innovativa arbetssätt. Vi har ansvar för både vidareutveckling och förvaltning av såväl digitala tjänster som tillhörande applikationer och system. Verksamhetsområdet är organiserat i sex enheter med ansvar för olika delar av tjänsteportföljen. Inom ramen för uppdraget ingår också ansvar för flera affärskritiska processer samt samverkan med ett stort antal leverantörer. Detta kräver god struktur, tydlig samordning och kontinuerlig uppföljning av både avtal och leveranser. En av de centrala enheterna inom vårt verksamhetsområde är just VO-stöd, som spelar en nyckelroll i att driva verksamhetens interna utveckling. Enheten ansvarar för processutveckling, avtalshantering och uppföljning, samt stödjer arbetet med gemensamma frågor som målstyrning och intern kommunikation. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta som chef i Region Skåne:https://www.skane.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-oss/utvecklas-med-oss/arbeta-som-chef/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en enhetschef till verksamhetsområde applikation och till enheten VO-stöd. Du ansvarar för cirka 10 medarbetare med roller som processledare (exempelvis Incident, Problem, Change) samt avtalscontrollers. Det här är en roll för dig som har ett tydligt ledarskap, trivs med struktur och drivs av att driva förändringsarbete, skapa effektiva processer och bibehålla och utveckla en god arbetsmiljö. Vi söker dig som vill vara en del av ett öppet och prestigelöst klimat i en ledningsgrupp med gemensamt fokus på förbättring och samarbete. Som enhetschef ansvarar du för att: • Leda och coacha dina medarbetare i deras dagliga arbete • Ha ett övergripande ansvar för enhetens uppföljning, utveckling och leverans • Säkerställa att våra processer utifrån ITIL-ramverket utvecklas och följs upp på ett effektivt sätt • Arbeta strategiskt med verksamhetens interna processer såsom att leda och samordna målarbetet inom hela verksamhetsområdet • Delta i förvaltningsövergripande projekt och initiativ där din kompetens och enhetens perspektiv behövs • Säkerställa en strukturerad uppföljning av leverantörer och avtal samt stötta i avtalsdialoger och avrops- och inköpsprocesser • Bidra aktivt i ledningsgruppen för Applikation KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en högskoleutbildning inom IT eller annan relevant utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Innehar dokumenterad ledarerfarenhet med personalansvar i en större organisation • Har vana att driva både strategiska och taktiska samt operativa frågor • Har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska För tjänsten är det meriterande om du: • Har erfarenhet inom processer utifrån ITIL-ramverket och processutveckling • Besitter erfarenhet inom avtalshantering och upphandling inom offentlig sektor Som person söker vi dig som är strukturerad, lösningsfokuserad och har ett öga för förbättringsmöjligheter. Vidare är du självgående som person och du trivs med att arbeta målorienterat och inte minst, en glad och positiv ledare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi planerar att ha första intervjuer på plats i Lund den 27 samt 28 augusti. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. Förvaltningen Digitalisering IT och MT ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Förvaltningens uppdrag är att införa en modern och sammanhållen digital vårdmiljö parallellt med drift och effektiv konsolidering av dagens befintliga IT-miljö. I uppdraget ingår förvaltning och support av befintliga och kommande system. Medicinsk teknik (MT) arbetar även med service, underhåll, inköp och egentillverkning av medicinteknisk utrustning. Förvaltningen ansvarar också för de grundläggande vårdinformationssystemen och driver utvecklingen av framtidens vårdinformation. Vi är cirka 350 medarbetare i förvaltningen och finns vid samtliga sjukhusområden i Skåne med huvudsäte i Lund. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025