Enhetschef, offentlig förvaltning

Sök bland 52 lediga jobb som Enhetschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till sim- och ishall

Vill du vara en del av en stad som växer och bidra till ökad folkhälsa? Nu söker vi en enhetschef som tillsammans med medarbetarna ansvarar och vill utveckla våra is- och simhallar. Rollen som enhetschef hos oss Denna enhetschefsroll har två mindre enheter till sin hjälp att lösa uppdragen. En av enheterna har en central position i hanteringen av Kungsbacka kommuns is- och simhallar. Ni skall tillsammans utföra det dagliga arbetet i två ishallar, två simhallar och två idrottshallar, samt lite övriga kommunala lokaler i närområdet (inlag). Ett nära samarbete med Kultur & Fritidsförvaltningen, föreningar, hyresgäster och eventarrangörer är avgörande för att säkerställa högkvalitativ service till våra kommuninvånare. Din andra enhet är Fastighetsdrift söder har du både budget- och personalansvar för en grupp på närmare 11 medarbetare. Din grupp består av fastighetstekniker som ansvarar för skötsel och tillsyn av byggnader och tillhörande miljöer. Enheten är ansvarig för leverans av verksamhetsservice till våra partners för att underlätta deras fokus på kärnverksamheten. Din roll är både strategisk och operativ. Det är din uppgift att navigera den dagliga verksamheten, fatta välgrundade beslut och prioritera teknikernas uppgifter utifrån aktuella ärenden. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du för att leverera trivsamma, resurseffektiva och säkra inomhus- och utomhusmiljöer. Dessutom ingår det i din roll att säkerställa en jämn fördelning av arbetsuppgifter och noggrant följa upp de olika tjänsterna som din enhet tillhandahåller. Organisatoriskt tillhör du en ledningsgrupp tillsammans med sju enhetschefer. Tillsammans med utvecklare, ekonomer, HR, kommunikatör samt verksamhetschefen driver ni Service Fastighetsverksamhet framåt. Din profil Som ledare är du en källa till inspiration för ditt team, du uppmuntrar dem att utvecklas och tar eget ansvar för att föra verksamheten framåt. Du bygger nya relationer och vårdar befintliga, Vi ser att du är öppen för innovation och inte rädd för att utforska nya metoder. Du är ärlig och tydlig när du ger feedback och vågar gå in i dialog där du agerar på ett konstruktivt sätt. Vidare tar du ansvar för verksamheten i både med- och motgång, sätter invånaren i fokus samt tar ansvar för din och gruppens leverans och arbetsmiljö. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - arbetserfarenhet av rollen som chef med budget- och personalansvar - arbetat aktivt i en serviceroll inom skötsel och tillsyn av fastigheter - B-körkort Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande roll - erfarenhet/kunskap inom is och/eller vattenproduktion Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/ Intresserad? Varmt välkommen med din ansökan senast 8 maj 2024. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Gruppchef till passverksamhet i Globen

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. ARBETSUPPGIFTER Som chef för vår passverksamhet rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i en ledningsgrupp, där du tillsammans med andra gruppchefskollegor ansvarar för att uppdraget genomförs, samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området resehandlingar, extern service och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Krav Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef eller arbetsledare den senaste femårsperioden. • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet från verksamhet som innefattat service/medborgarmöten eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant • för funktionen relevant examen/utbildning Meriterande Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av att handlägga/bereda ärenden företrädesvis från serviceinriktade stödverksamheter som kansli/expedition, reception eller resehandlingsverksamheter • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer innanför/utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet företrädesvis som samordnare, projektledare, teamledare, arbetsledare eller motsvarande som myndigheten bedömer relevant • erfarenhet av förvaltningsfrågor När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Placeringsort: Globen Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 maj 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Enkätsvaren är en del av rekryteringsprocessen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult: [email protected]. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Enhetschef till kommunal verksamhet i norrort

Nu söker vi en enhetschef till en kommun i norra Stockholm med start omgående och fram till årsskiftet. Om uppdraget Uppdraget är ett heltidsuppdrag på 100% via Bemannia med start omgående och fram till årsskiftet. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i norra Stockholm. Du kommer att arbeta somenhetschef på enheten i kommunenför en grupp på sju medarbetare samt flera timanställda.Enheten ingår i kommunens programverksamhet för barn och kulturprogram bland annat. Dina arbetsuppgifter I rollen som enhetschef kommer du att arbeta med att tadet fulla arbetsmiljöansvaret och se till att verksamheten bedrivs. Du kommer även attfullfölja arbetsmiljöutredningar och dialoger med medarbetare. Dina kvalifikationer För att axla rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: Du är en trygg och erfaren chef som har kunskap om arbetsrättsliga frågor Du har erfarenhet avorganisationsförändring och arbetsmiljöarbete Du hargedigen kompetens inom konflikthantering Du har tidigare arbetat medpersonalärenden och gruppdynamik Meriterande Har du arbetat som personalchef tidigare är det meriterande Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29/4. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

23 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Biträdande enhetschef och verksamhetschef inom EMI

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Utbildningsförvaltningen inom Stockholms stad ansvarar för kommunal grundskola inklusive förskoleklass och fritidshemsverksamhet, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Inom förvaltningen finns Avdelningen för stöd kring lärande och elevhälsa som har till uppgift att på olika sätt stödja stadens skolor i arbetet med att främja och underlätta elevernas lärande, utveckling och hälsa. På Avdelningen för stöd kring lärande och elevhälsa finns Enheten för elevhälsa. Enheten arbetar med stöd till rektorer och elevhälsoteam, elevhälsans professioner och ledning av elevhälsans insatser inom hälso- och sjukvårdens område. Samt med mottagande till anpassad skola och beslut om verksamhetsstöd. Här arbetar skolsköterskor, skolläkare, psykologer, systemförvaltare, specialpedagoger, skolkurator och studie- och yrkesvägledare. Din roll Enheten för elevhälsa söker en biträdande enhetschef med personal- och budgetansvar för skolläkare och centrala EMI och tillika verksamhetschef enligt HSL över elevhälsans medicinska insats för gymnasieskola och anpassad gymnasieskola, som vill vara med och vidareutveckla vår elevhälsoenhet. Tillsammans med enhetschef och biträdande enhetschef skapar ni förutsättningar för enheten att vidareutveckla det systematiska kvalitetsarbetet. Du har personalansvar för drygt 30 ambulerande skolläkare samt fem MLA-skolsköterskor och en MLA-skolläkare centralt. Du arbetar nära verksamhetschef för grundskolans och anpassade grundskolans medicinska insats samt verksamhetschef för psykolog- och logopedinsatsen. Du rapporterar till enhetschef för enheten för elevhälsa. Vi söker dig som är en erkänt god ledare och som vill använda dina kunskaper till utvecklings- och ledningsarbete för elevhälsans medicinska insats samt för elevhälsa i stort. Du driver verksamhets- och utvecklingsfrågor tillsammans med medicinsk verksamhetschef för grundskolan och anpassad grundskola, MLA-skolsköterskor, MLA-skolläkare, samt med ett tvärprofessionellt team på enheten med representanter från alla professioner inom elevhälsan. Din kompetens och erfarenhet Som biträdande enhetschef inom Enheten för elevhälsa ska du ha erkänt god ledarerfarenhet, tidigare chefserfarenhet, kännedom om styrdokument och kvalitetsarbete inom grund- och gymnasieskolan samt medicinsk kompetens och god kompetens inom elevhälsa i stort. Uppdraget är mycket varierat och kräver flexibilitet, initiativförmåga, organisatorisk förmåga samt självständigt arbete. Dokumenterat god ledarskaps- och samarbetsförmåga är ett krav då arbetet innebär många kontakter med andra avdelningar och medarbetare inom Utbildningsförvaltningen, vårdgivare inom regionalt finansierad vård, samt flera myndigheter. Meriterande är genomgången ledarskapsutbildning, samt medicinsk kompetens och erfarenhet. Du är drivande i utvecklingsfrågor, har mål- och resultatfokus och har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chef fastighetsdrift

Vi söker nu dig som är redo för utmaningen att som 1:a linjens chef leda medarbetare och verksamhet vid vår fastighetsdrift i Oskarshamn. Du kommer tillsammans med enhetens medarbetare att ansvara för drift, service, tillsyn och skötsel samt avhjälpande åtgärder på Region Kalmar läns fastigheter. För oss är arbetsglädje och trivsel viktigt – vi strävar efter att bli den bästa arbetsplatsen! I uppdraget har du personalansvar för fastighetsdriftens medarbetare som idag består av fem tekniker och två driftingenjörer. Tillsammans utvecklar ni verksamheten mot gemensamma mål. Du kommer även att ha tät samverkan med driftcheferna på våra sjukhus i Kalmar och Västervik. Du har ekonomiskt ansvar för verksamheten, är underställd basenhetschefen och ingår i Regionfastigheters ledningsgrupp. Utöver ditt uppdrag som chef kommer du att arbeta med övergripande frågor inom fastighetstekniska installationer och förebyggande underhåll. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Om dig Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete i ledande befattning gärna med kvalificerade driftsfrågor. I tjänsten ingår personsäkerhetsansvar samt elanläggningsansvar för fastighetsdriften i Oskarshamn och det är därför önskvärt att du har tidigare erfarenhet av dessa roller. Vi tar även hänsyn till kompetens gällande medicinska gaser i bedömningen av din ansökan. B-körkort är ett krav då tjänsten medför resor över länet. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du känner dig bekväm i rollen som ledare samt har förmågan att skapa delaktighet och engagemang bland dina medarbetare. Du är lyhörd med ett intresse för att hjälpa andra i rätt riktning för att uppnå bästa möjliga lösning utifrån uppsatta mål. I din kommunikation är du tydlig och du säkerställer att ditt budskap nått fram. Genom planering, prioritering och uppföljning skapar du struktur i ditt arbete både för egen del och mot gruppen du leder. Vi jobbar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Din framtida arbetsplats Basenheten Regionfastigheter finns i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Vår uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som på ett rationellt och effektivt sätt tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Kalmar läns olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. I detta ingår fastighetsdrift, underhåll och tekniskt verksamhetsanknutna tjänster. Vi arbetar med ny-, om- och tillbyggnadsprojekt och ansvarar för byggprocessens alla faser. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 200 byggnader med en total yta om cirka ca 400 000 kvadratmeter. Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till penningtvättstillsynen på Finansinspektionen

Har du erfarenhet av penningtvättsfrågor och trivs i en spännande internationell kontext där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt? Vill du utvecklas som ledare och är redo att ta din karriär till nästa nivå? Då kan det här jobbet på Finansinspektionen (FI) vara något för dig. Om jobbet Som chef för enheten Internationella sanktioner på avdelningen Penningtvättstillsyn leder du en av våra två enheter i arbetet med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism på svensk finansmarknad. Enheten delar avdelningens övergripande ansvar att granska hur de finansiella företagen hanterar riskerna för att utnyttjas i kriminella syften och har ett särskilt ansvar för frågor som rör internationella sanktioner och internationellt tillsynssamarbete. Arbetet bedrivs i en snabbt föränderlig miljö med en tydlig internationell kontext som innehåller alltifrån konkret myndighetsutövning till global policyutveckling.  I rollen som enhetschef kommer du att tillsammans med övriga delar av avdelningen ta fram tillsynsstrategier och leda den operativa tillsynen. Du har personalansvar och ansvarar för att sätta och följa upp individuella och gemensamma mål och bidra till såväl dina medarbetares som verksamhetens resultat och utveckling. Du arbetar strategiskt och långsiktigt utifrån FI:s övergripande mål. Du har förmåga att etablera och utveckla väl fungerande samarbeten, såväl inom FI som i förhållande till andra svenska och utländska myndigheter. Som enhetschef har du ett mycket nära samarbete med övriga chefer på avdelningen. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för ledarskapsfrågor och av att utvecklas i din roll som ledare. Vi erbjuder dig ledarskapsutbildning för att ge dig förutsättningar att lyckas i ditt ledarskap. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har relevant akademisk utbildning (exempelvis inom ekonomi eller juridik) • har gedigen erfarenhet av kvalificerat arbete inom finansiell sektor eller myndighet • har goda kunskaper om finansiell sektor och om penningtvättsregelverket • har utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt • har ledarerfarenhet och förmåga att leda, inspirera och utveckla ett team Det är meriterande om du                                                                   • har erfarenhet av internationella samarbeten • har erfarenhet av granskningsarbete och regelutveckling • har kunskap om internationella sanktioner. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • arbeta självständigt utifrån de värderingar och riktlinjer som styr verksamheten • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde. Om oss FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Erik Blommé, avdelningschef, 08-408 988 86   Sista ansökningsdag: 2024-05-14

22 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Enhetschef till kultur- och fritidsenheten

Har du erfarenhet att leda en varierad verksamhet med stort utbud? Vill du vara med och lyfta Nackas kultur- och fritidsliv till nya höjder? Då kan detta vara rätt utmaning för dig! Som enhetschef ansvarar du för enhetens kvalité, organisation, ekonomi, resultat, personal, och arbetsmiljö. I nära samråd med direktören leder och utvecklar du enheten så att Nackaborna, med fokus på barn och unga, har ett rikt kultur- och fritidsutbud med stor valfrihet. Ditt uppdrag Som enhetschef för kultur- och fritidsenheten har du personalansvar för 12 medarbetare med gedigen erfarenhet och kompetens inom kultur- och fritidsområdet. Enheten ansvarar för frågor som berör hela området med ansvar för att till exempel identifiera behov inom kultur- och fritidsområdet, planera och följa upp kommunens driftsaktörer och anläggningar för idrott, fritid och kultur samt att stödja föreningslivet.    Initialt ingår i uppdraget att forma och sätta gemensamma mål för enheten. Det ingår också att ta initiativ till utvecklingsinsatser och planera för hur de ska genomföras. I ditt dagliga arbete leder och fördelar du det löpande arbetet och i det ingår många dagliga kontakter med medarbetare och andra medaktörer i kommunen. Du säkerställer att rutiner och riktlinjer efterlevs och använder enhetens resurser optimalt utifrån kompetens och erfarenhet. Vid kultur- och fritidsdirektörens frånvaro företräder du denna vid behov med ärenden i nämnderna. Du förväntas även driva utveckling utifrån digitaliseringens möjligheter genom din roll som enhetschef. Du rapporterar till Kultur- och fritidsdirektören. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor i utvecklingen av Nackas kultur- och fritidsutbud, såsom med kollegor inom fastighetsområdet och inom ekonomi- och upphandlingsområdet. I ditt uppdrag ingår också att samverka med regionala, nationella och lokala nätverk inom verksamhetsområdet. Är det här du? Vi tror att du som söker drivs av förändringsledning och har lyckosamma erfarenheter i bagaget. Du ser till helheten och har vana av att göra verklighet av visioner och strategier i en komplex miljö med varierad verksamhet. Du har en öppen och tydlig kommunikation vilket leder till förtroendefulla relationer och samarbeten med både medarbetare och medaktörer, internt som externt. Vidare trivs du som bäst när du får planera för att förverkliga höga ambitioner och nå övergripande mål. Din erfarenhet - Minst tre års erfarenhet som chef med personalansvar - Akademisk utbildning - Minst tre års erfarenhet av mål- och budgetansvar - Erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation - Dokumenterad erfarenhet av verksamhetsutveckling - Mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift   Meriterande - Erfarenhet av kultur- och fritidsområdet - Erfarenhet av digitalisering inom området - Erfarenhet av samarbete med det lokala föreningslivet - Erfarenhet av att driva upphandlingar Vi erbjuder  I Nacka får du möjlighet att göra skillnad i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun utifrån visionen om öppenhet och mångfald och genom den grundläggande värderingen att lita på människors kunskap, förmåga och vilja att ta ansvar. Du kommer till en kommun i framkant med framtidstro och höga ambitioner som kännetecknas av tillit, starkt engagemang, nyskapande och stolthet över framgångarna.   Intresserad?  Vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig, kultur- och fritidsdirektör på [email protected] eller 070-431 87 80 Vi ser fram emot att få din ansökan! Sista ansökningsdag är 2024-05-05     Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker bygglovschef!

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter och över 200 yrken. Hos oss jobbar ingenjörer, lärare, socionomer, undersköterskor, projektledare, HR-specialister och många fler. Vi har jobb som märks, vi gör skillnad och tillsammans skapar vi en organisation som är unik vad gäller bredd på kompetens och kunskap. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker bygglovschef! På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar engagerade medarbetare som tillsammans vill vara med att skapa, bevara och säkerställa ett långsiktigt attraktivt Falun att bo, besöka och verka i. Här finns viljan att utvecklas och utmanas. Vi eftersträvar en kultur som är positiv och prestigelös, det ska vara lätt att lyfta en frågeställning och att få hjälp. Vi vill utvecklas och förbättras och arbetar med ett strukturerat förbättringsarbete. Vi trivs tillsammans och värnar om att varje medarbetare ska ha god balans mellan arbete och fritid och arbetar för att kännetecknas som en modern och hållbar arbetsplats. Nu tar sig vår bygglovschef an nya arbetsuppgifter inom verksamheten så vi söker hennes efterträdare som vill leda och säkerställa förvaltningens processer inom bygglovsfrågor. Intresserad? Isåfall, varmt välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen som bygglovschef leder du arbetet med att utveckla arbetssättet för det serviceinriktade myndighetsarbetet du och dina medarbetare hanterar inom bygglovsprocessen. Detta för att arbeta mot målet att ge bästa möjliga stöd och att både avdelning och förvaltning ska uppfattas som tillgänglig, serviceinriktad och kompetent. Du kommer även att stötta dina medarbetare i handläggning av ärenden. I tjänsten ingår verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för 12 medarbetare. Vidare rapporterar du till förvaltningschef och ingår i ledningsgrupp med ytterligare åtta avdelningschefer, som tillsammans arbetar för att driva miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningens utvecklingsarbete framåt. Just nu pågår ett arbete med att förbättra förvaltningens olika processer där du och dina kollegor förväntas delge era kunskaper och idéer för att bidra till Faluns samhällsutveckling. I din roll kommer du också att delta i kommunens mark- och exploateringslots, ett forum där företagare och medborgare får lyfta sina utvecklings- och framtidsidéer, allt från strategiska frågor vid översiktlig planering till konkreta beslut vid byggande. Kvalifikationer För rollen krävs: - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer relevant - Flerårig erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning med plan och bygglagen och tillhörande lagstiftning inom bygglov och förhandsbesked - Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift - B-Körkort Personliga egenskaper Du har förmågan att förstå och analysera komplexa frågor och problem, för att göra relevanta bedömningar utifrån de lagar som finns att förhålla sig till i ditt och dina medarbetares arbete. Vidare är du trygg i de beslut du tar och kan ansvara för dessa, då du besitter god sakkunskap inom ditt yrkesområde. Eftersom arbetet innebär många parallella arbetsuppgifter krävs att du har god prioriteringsförmåga och ett metodiskt tillvägagångssätt. Det är heller inga problem för dig att planera om när oförutsedda situationer uppstår och du har förmåga att hjälpa medarbetare att prioritera uppgifter under tillexempel hög arbetsbelastning. I ditt ledarskap ser vi också att du vill bidra med bra stämning till teamet genom att inspirera och utveckla dina medarbetare i deras arbete. Du kommunicerar enkelt och strukturerat. Varje arbetsdag innehåller ofta möten i olika forum där du kan presentera ärenden, planer och resultat på ett övertygande och tydligt sätt beroende på vem du möter. Vidare arbetar du och dina medarbetare utifrån målet att bidra med olika perspektiv till kund, både när det fungerar eller inte fungerar utifrån lag. Meriterande kvalifikationer - Dokumenterad ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar - Erfarenhet av att ha arbetat med Sveriges kommuner och regioners insiktsmätningar NKI - Erfarenhet av att tidigare ha drivit utvecklingsprocesser Anställningsvillkor Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju. Kontaktuppgifter Anna Tosteby, förvaltningschef, tel. 023-824 75 Fackliga företrädare Ulrika Bergman, Sveriges Ingenjörer, tel. 023-827 74 Christina Johansson, Vision, tel. 023 – 821 10 Marcus Nordlund, Kommunal, tel. 023 – 822 89 Frida Petersson, Sveriges Arkitekter, tel. 023-867 66 Övrigt Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet. Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering tillämpa arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Arbetsprov kan även komma att tillämpas. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.  Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected] Kontaktinformation Anna Tosteby, Förvaltningschef Arbetsplats  Falun

22 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Biträdande Elevhälsochef

Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns. Vi gillar dig – och vi hjälper dig att utvecklas. Vår mission är att barn och vuxna tillsammans ska utvecklas till kreativa, positiva individer som väljer livsglädje. Därför erbjuder vi en bred och djup verksamhet där vi ger dig möjligheterna, oavsett vilka mål du har. Motala ska vara en attraktiv och innovativ del av östgötaregionen där det är enkelt att bo och verka. Det är också vår drivkraft inom bildningsförvaltningen. Verksamhetsområdet gymnasium, har en varierande verksamhet som riktar sig till ungdomar. Våra enheter präglas av god kvalité, närhet och att vi arbetar aktivt för att skapa trygga och berikande möten mellan människorna som finns i verksamheterna. Vårt mål är att våra studerande och deltagare ska lämna utbildningen rustade med möjligheten att välja sin framtid och stolt tänka tillbaka på sin studietid. ARBETSUPPGIFTER Som biträdande Elevhälsochef kommer du att tillsammans med Elevhälsochefen driva det förebyggande och hälsofrämjande elevhälsoarbetet i grund och gymnasieskolan. I din roll förväntas du samordna och leda elevhälsoteamens professioner sjuksköterskor, kuratorer och psykologer så eleverna får tillgång till likvärdig elevhälsa. Tillsammans med elevhälsochefen leder ni elevhälsans arbete så att den bidrar till ökad måluppfyllelse för våra elever. Inom uppdraget ingår att samverka med olika externa parter tex socialtjänst och primärvård. Biträdande Elevhälsochef är direkt underställd verksamhetschef men arbetsleds i vardagen av Elevhälsochefen. Du bör därför se fördelarna med ett delat ledarskap. Du har ett övergripande chefsansvar för ekonomi, personal, verksamhet, utveckling och resultat. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med pedagogisk inriktning eller högskoleutbildning motsvarande någon av de personalkategorier som ingår i elevhälsan (skolkurator, skolpsykolog, skolsköterska eller specialpedagog). Du behöver även ha arbetslivserfarenhet från ditt utbildningsområde. För att lyckas i rollen behöver du ha ett intresse för att arbeta i ett delat ledarskap och i rollen som biträdande. Ett krav för tjänsten är även att du innehar god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt att du är van att arbeta med dator som arbetsverktyg. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från pedagogisk verksamhet samt välmeriterad chefserfarenhet. Utöver detta är det meriterande om du är förtrogen med elevhälsans styrdokument och/eller arbete med strategisk dokumentation. I chefsuppdraget ansvarar du för personal, ekonomi och verksamhet. Genom att vara tydlig och kommunikativ i ditt sätt att leda ges möjlighet att skapa lagarbete för att nå överenskomna resultat och möta nya behov. Du har ett delegerat arbetsmiljöansvar där du verkar för en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. ÖVRIGT Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut. Notera vikten av att du söker tjänsten digitalt via www.offentligajobb.se Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

21 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Enhetschef Produktionsstöd och ekonomi inom Ledningssystem

Vi söker dig som har förmågan och viljan att leda och som har erfarenhet av kvalificerade verksamhets- och ekonomifrågor. Du kommer att arbete i en miljö som präglas av en stark gemenskap och där du får ett stort ansvar och förtroende för att lösa dina uppgifter. Vi erbjuder en spännande roll där du bidrar till att utveckla Sveriges försvar! Arbetsuppgifter Som enhetschef ansvarar du för att leda, samordna och utveckla enhetens arbete och därmed trygga både effektivitet och kvalitet i såväl det interna arbetet som för verksamhetsområdets totala produktion och ekonomi. Enheten stödjer hela verksamhetsområdets i så väl planering samt verksamhets- och ekonomiuppföljning. Du ansvarar för verksamhet, ekonomi och resultat kopplat till enheten och en viktig del av rollen är att utveckla enhetens medarbetare samt arbeta för en god och hållbar arbetsmiljö. Vidare har du en nära samverkan med de producerande avdelningarna inom verksamhetsområde Ledningssystem, ekonomiavdelning och ledningsstaben på central nivå. Du rapporterar till Verksamhetsområde Ledningssystems stabschef och ingår i stabsledningen. Som chef företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. Du har verksamhetsansvar, arbetsgivaransvar och ekonomiskt ansvar och är dina medarbetares viktigaste kommunikationskanal. Som chef på FMV ansvarar du för att utveckla och utöva ett gott ledarskap enligt FMV:s ledarskaps principer; Föregå med gott exempel, Förtroende, Öppenhet och Resultat. Tjänsten är placerad i Stockholm och resor i tjänsten kan förekomma, företrädesvis i Sverige. Vi söker dig som Du har en akademisk utbildning alternativt motsvarande utbildning/kompetens förvärvat på annat sätt som FMV bedömer som likvärdig. Du har god chefserfarenhet med ansvar för verksamhet inom samordning, planering och genomförande i en mer komplex organisation. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är en fördel om du har god grund i såväl verksamhets- som ekonomiuppföljning från verksamhet med stor ekonomisk omslutning samt kvalificerat analysarbete. Vi tror att du kommer att ha nytta av din erfarenhet från arbete i en stab eller ledningsstöd samt från arbete i offentlig sektor. Har du dessutom erfarenhet av förändringsledning och/eller kunskap kring styrning och ledning inom offentlig sektor är det positivt men inget krav. Som chef på FMV skapar du förutsättningar för dina medarbetares och FMV:s utveckling. Därför behöver du ha förmåga att sätta in skeenden i ett större perspektiv och förstå din roll i dem. Din ledarstil kännetecknas av en stark vilja till utveckling, vilket syns när du tydliggör mål och ramar för verksamheten. I handling visar du omtanke om såväl medarbetare som andra samarbetspartners. Du förstår också att en effektiv och leveranssäker organisation bygger på en öppenhet inför olikheter. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. I urvalsarbetet kan vi komma att genomföra tester med stöd av extern leverantör. Om oss Vi befinner oss i en utmanande tid där vårt uppdrag är viktigare än någonsin. Vår organisation växer kraftigt och för att organisera oss effektivt och möta nya utmaningar skapar vi nu två nya enheter inom verksamhetsområde Ledningssystem stab, enheten produktion och ekonomi samt enheten ledningsstöd. Enheten produktion och ekonomi arbetar främst med olika stabsfrågor kopplade till verksamhetsområdets totala produktion avseende planering och ekonomi. Målet för enhetens arbete är att skapa förutsättningar för ett väl fungerande verksamhetsområde vilket bland annat kräver ett nära samarbete med andra delar av verksamhetsområdet samt med myndighetens centrala staber. FMV:s verksamhetsområde Ledningssystem ansvarar för att utveckla, upphandla och vidareutveckla materiel och tjänster till Försvarsmakten inom ledningssystemområdet, dvs IT-system som ska underlätta för den som ska leda och fatta beslut. Exempel kan vara mobila kommunikationssystem, försvarets telenät samt operativa och taktiska informationssystem inom armé, marin, flyg och försvarsmaktsgemensamma förmågor. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer och pansarterrängbilar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Kari Lehto, OFR/S Pia Edström, OFR/O Arne Molander och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid #LI-AM2 Vid frågor ber vi dig kontakta rekryterare Annica Magnell på [email protected]. Sista ansökningsdag är 2024-05-10. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. Som medarbetare hos oss får du både en trygg och utmanande anställning och ett stort eget ansvar. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

19 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024