Enhetschef, offentlig förvaltning

Sök bland 76 lediga jobb som Enhetschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Lönechef

I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi söker just nu en lönechef som vill vara med på en häftig resa som sällan förekommer i Sverige. Som lönechef leder du Lönecenter, en centralt samordnad enhet som tillhandahåller tjänster kopplat till löneadministration. Enhetens uppdrag är att ge professionell och hög service inom löneområdet samt säkerställer att rätt lön betalas ut i rätt tid till alla medarbetare. Varje månad levereras cirka 10 000 löner. Med digitaliseringens möjligheter, integrationer, E-tjänster och RPA processer arbetar Lönecenter aktivt för att skapa en effektiviserad lönehanteringsprocess. Resan är bara påbörjad! Lönecenter tillhör avdelningen Personalsupport som har uppdraget att kvalitetssäkra och utveckla kommunens stödprocesser inom personalområdet. På avdelningen finns utöver Lönecenter även Rekryteringscenter, personalsystem, förhandling och HR. Som lönechef ingår du i personalsupports ledningsgrupp som gemensamt jobbar för att personalsupport ska vara en självklar servicepartner i organisationen. Som medarbetare hos oss har du möjlighet att jobba i en av kommunens mest innovativa och centrala arbetsmiljöer, Skellefteås stadshus! En aktivitetsbaserad arbetsplats som är utformad för att möta just dig och dina behov. I din ansökan behöver du enbart bifoga ditt CV, se gärna till att det är uppdaterat och tydligt. Personligt brev vill vi inte att du bifogar. ARBETSUPPGIFTER Som lönechef kommer du att ha en viktig roll i att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera löneprocessen. Du leder ett team bestående av 25 medarbetare. Du har personal- verksamhets och ekonomiansvar för enheten samt säkerställer att gällande lagar, avtal och interna riktlinjer följs. Du kommer driva förändringsarbete, delta i utvecklingsprojekt inom löneområdet samt representera verksamheten i strategiska beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande som bedöms lämplig för uppdraget och har erfarenhet av arbete som chef eller ledare. Du har förmåga att leda förändring och kan på ett professionellt sätt fatta beslut samt driva arbetet och verksamheten framåt. Du är trygg som person, står stabilt när det behövs, du ser möjligheter där andra ser hinder och är inte rädd för att testa nya angreppssätt. Din initiativkraft i sociala sammanhang gör att du snabbt kan bygga starka nätverk och samarbeten. Du gör vad som krävs för att uppnå goda resultat och räds inte att ta dig an utmaningar. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

23 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Enhetschef HSL till Nynäshamn kommun

Nu söker vi en driven enhetschef för HSL i Nynäshamn kommun. Led teamet mot framtidens vård med fokus på kvalitet och utveckling! Som enhetschef för den kommunala primärvården (KPV) i Nynäshamns kommun leder du personal, driver kvalitet och samverkar med externa partners. Du har även en roll som verksamhetschef för den kommunala hälso- och sjukvården (HSL). Ditt arbete består både av att bedriva den dagliga vården inom kommunens särskilda boenden och LSS-verksamheter men även ett strategiskt utvecklingsarbete för att driva kommunens arbete framåt. Är du legitimerad sjuksköterska som kanske arbetar som enhetschef eller chef inom äldreomsorg eller LSS idag? Är du en värderingsstyrd ledare som vill vara med och skapa framtidens vård och omsorg i en trygg och utvecklande miljö? Välkommen att söka rollen som enhetschef för KVP! Ditt anställningserbjudande Som en nyckelperson på enheten får du möjligheten att utveckla ledarskapet, samarbeta med engagerade kollegor och bidra till en positiv arbetsmiljö. Hos oss är du en del av en viktig samhällsfunktion med fokus på hälsa och välbefinnande. I denna delade roll är du både enhetschef och verksamhetschef för HSL och ingår i avdelningens ledningsgrupp. På Nynäshamn kommun erbjuds du goda utvecklingsmöjligheter och ett nära samarbete med kollegor och externa partners, vilket ger dig en stimulerande och meningsfull arbetsplats där du kan göra verklig skillnad för både medarbetare och brukare. Vi erbjuder också en stabil arbetsplats i en framåtlutad och lagom stor kommun med en engagerad och dynamisk arbetsgrupp med hög kompetens inom vård och omsorg. • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. • Här har vi flextid och kortare arbetstid under sommaren. Det finns också möjlighet till distansarbete.   Dina arbetsuppgifter Du har som enhetschef ansvar för personal-, ekonomi- och kvaliteten för verksamhet samt är verksamhetschef för HSL. I rollen har du som huvudsakliga arbetsuppgifter: • Enhetschefsansvar för den kommunala primärvården. • Verksamhetschef för hälso- och sjukvården. • Skapa och bibehålla god kontakt med medicinskt ansvarig sjuksköterska och externa aktörer. • Delta i avdelningens ledningsgrupp och samarbeta över avdelningsgränser. • Ständigt arbeta med att utveckla ditt ledarskap för att kunna leda medarbetare genom komplexa situationer eller etiska dilemman. • Omvärldsbevakning och kompetensutveckling för att hålla dig uppdaterad om den senaste forskningen, digitaliseringen, välfärdstekniken och ny lagstiftning. Värt att veta Som enhetschef och verksamhetschef får du en viktig möjlighet att påverka och utveckla vårdens framtid i kommunen. Genom att leda ett erfaret team av sjuksköterskor och rehab har du en nyckelroll i att skapa en positiv arbetsmiljö och implementera innovativa lösningar. Du rapporterar direkt till avdelningschefen inom äldreomsorgen. Som enhetschef för KPV-verksamheten i Nynäshamns kommun kommer du att ingå i en enhet bestående av ca 15 sjuksköterskor, 3 arbetsterapeuter, 3 sjukgymnaster/fysioterapeuter och en samordnare, som vänder sig till både äldreomsorgen och funktionsstöd inom kommunen. Vi har ett nära samarbete med brukare, närstående, kollegor och andra myndigheter. Verksamhetsområdet äldreomsorgen består av fyra särskilda boenden om totalt ca. 200 lägenheter inklusive korttidsboende, växelvårdsamt samt en dagverksamhet. Funktionsstöd består av gruppboenden, stödboende och daglig verksamhet. Din placering är i centrala Nynäshamn, med kontor på Rosengårdens särskilda boende, där också en kollega som är enhetschef för Rosengården SÄBO sitter. Välkommen till Nynäshamn kommun! Våra förväntningar Vi söker dig med följande kvalifikationer: • Legitimerad sjuksköterska. • Minst fem års erfarenhet som enhetschef inom hälso- och sjukvården. • Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen och kommunal primärvård. • Goda kunskaper inom svenska, i både tal och skrift. • God IT-vana och goda kunskaper i Microsoft Office-program. • B-körkort är ett krav. • Vi ser gärna att du har kunskap inom digitalisering och välfärdsteknik. Vi söker en enhetschef för Hälso- och Sjukvård (HSL) med starka personliga kompetenser. Du bör kunna visa starkt ledarskap och ha förmågan att utveckla teamet, skapa en positiv arbetsmiljö och motivera medarbetare till att nå gemensamma mål. En mål- och resultatorienterad inställning är avgörande för att driva verksamheten framåt och säkerställa hög kvalitet inom vård och omsorg. Din förmåga att samarbeta effektivt med både interna och externa partners är viktig för att skapa goda relationer och samverka för bästa resultat. Dessutom behöver du hantera komplexa situationer och etiska dilemman och kunna fatta välgrundade beslut som gynnar både medarbetare och brukare inom vården. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Vänligen notera att din ansökan även kommer att registreras i kommunens eget rekryteringssystem och allra senast när rekryteringen är avslutad. Du får då en bekräftelse om detta per mail. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen!

23 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Enhetschef till rättsenheten på Naturvårdsverket

Vi söker en enhetschef till rättsenheten på förvaltningsavdelningen som vill bidra till att Naturvårdsverkets uppdrag genomförs på ett effektivt sätt och i enlighet med gällande rätt. Hos oss kommer du att arbeta tillsammans med engagerande kollegor samtidigt som du får vara med och driva utvecklingen mot ett hållbart samhälle. I rättsenhetens uppdrag ingår att ge juridiskt stöd i frågor som rör dataskydd, förvaltningsrätt, skadeståndsrätt, digitaliseringsjuridik, avtal och överenskommelser, offentlighet och sekretess, upphandling och statsstöd. Enheten har ett ansvar för myndighetens arbete mot korruption och oegentligheter. Enheten ger stöd till chefsjuristen. Enhetens jurister håller även utbildningar och deltar i regeringsuppdrag. Dina arbetsuppgifter Du arbetar med att leda, utveckla och följa upp arbetet på enheten. I uppdraget ingår att skapa förutsättningar för samverkan samt att kommunicera och företräda enheten, både internt och externt. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar till helheten och ett gott samarbetsklimat. Den juridiska verksamheten på rättsenheten kännetecknas av ett konsultativt arbetssätt och ska bedrivas med hög kvalitet, god service och effektivitet. Du bidrar till och fördelar stöd till övriga delar av verksamheten och kvalitetssäkrar enhetens leveranser. Arbetet sker i nära samverkan med chefsjuristen som är placerad på gd-staben. Enheten ska bidra till utvecklingen av myndigheten. En aktuell och central uppgift för enheten är att ge stöd vad gäller kontroll, statsstöd och åtgärder mot oegentligheter kopplat till myndighetens ökade bidragshantering. En annan stor uppgift är stöd i digitalisering på miljöområdet. Vidare är en central uppgift att utveckla arbetsformer för att hitta en balans mellan löpande rådgivning och ett proaktivt stöd genom styrande dokument och vägledning. Din kompetens Vi söker dig som har juristexamen och flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete. Du har mycket goda kunskaper inom flera av de rättsområden som är relevanta för enhetens arbete. Du har erfarenhet av att leda andra. Chefserfarenhet är meriterande liksom erfarenhet från kvalificerat arbete på domstol eller myndighet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där vi ser att du är strategisk, samarbetsinriktad och kan se till helheten. Du leder andra genom att skapa en förtroendeskapande arbetsatmosfär där du stödjer och uppmuntrar. Du har också förmåga att prioritera, fatta beslut i komplexa frågor och har ett starkt, eget driv. Du har god kommunikativ förmåga och förmåga att skapa tydlighet och riktning i arbetet. Du bidrar med att utveckla medarbetarnas engagemang och ser till att de har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Du medverkar till gott arbetsklimat, delaktighet och samverkan med medarbetare och personalföreträdare. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med chefsförordnande som är tidsbegränsat till tre år med möjlighet till förlängning. Anställningens placering är Stockholm alternativt Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Naturvårdsverket vill erbjuda ett flexibelt arbetssätt genom möjlighet till distansarbete upp till 50% av arbetstiden. Vi eftersträvar en effektiv verksamhet och ett hållbart arbetsliv. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 13 juni 2024. Kontakt Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta nedanstående personer via växeln, tel.nr. 010-698 10 00. Håkan Svaleryd, avdelningschef Karin Sparrman, chefsjurist Kontaktpersoner för ST och Saco Om Naturvårdsverket Naturvårdsverket driver och samordnar arbetet för en god livsmiljö tillsammans med andra. Vi bygger vårt arbete på kunskap och visar på möjligheter för en hållbar utveckling. Vi är en miljömyndighet som arbetar på uppdrag av regeringen. Naturvårdsverket ansvarar för frågor som handlar om klimat och luft, mark, biologisk mångfald, förorenade områden, kretslopp och avfall, miljöövervakning samt miljöforskning. Naturvårdsverket eftersträvar en arbetsplats präglad av jämställdhet och mångfald. Vi ser att medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter är en viktig förutsättning för detta. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

23 maj 2024
Sista ansökan:
13 juni 2024
Chef till enheten Logistiksystem inom Marknad och Inköp

Som myndighet i försvarssektorn är vårt uppdrag att leverera det som vårt svenska försvar behöver viktigare än någonsin. Vi befinner oss i en spännande tid med tillväxt där vi till avdelningen Armé- och Logistiksystem söker en enhetschef till Logistiksystem. Vill du bidra till att göra Sverige och världen säkrare? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef inom Marknad och inköp för Logistiksystem företräder du FMV:s vision, mål och värdegrund. Du har verksamhetsansvar, arbetsgivaransvar och ekonomiskt ansvar vilket innebär att du arbetar med att tydliggöra mål och uppdrag, planera, följa upp och återkoppla inom ansvarsområdena. Tillsammans med dina medarbetare och chefskollegor är du med och driver och utvecklar Marknad och Inköps del i att vara Sveriges ledande upphandlande myndighet. Du som enhetschef har en nyckelroll i att skapa förutsättningar, så att vi genom upphandlingar levererar de varor och tjänster som efterfrågas, till så bra kommersiella villkor som möjligt. Du arbetar i enlighet med gällande regelverk och riktlinjer inom aktuella ansvarsområden, exempelvis författningskrav, regeringsbeslut, myndighetsföreskrifter och FMV:s regelverk. Rollen som enhetschef innebär också att skapa delaktighet och engagemang, i enlighet med FMV:s ledarskapsprinciper och se till att medarbetarnas kompetens underhålls och utvecklas i linje med FMV:s behov. Tjänsten är placerad på Gärdet i Stockholm. Vi söker dig som Du har akademisk examen med ekonomisk, juridisk, samhällsvetenskaplig eller teknisk inriktning, eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet av stora, komplexa upphandlingar och affärer eller erfarenhet av att leda projekt. Då rollen innebär ett operativt stöd till dina medarbetare ska du ha flera års erfarenhet av offentlig upphandling och strategiskt inköp, antingen i en utförande eller arbetsledande roll. Du har kunskap om regelverket för upphandling enligt LOU och/eller LUFS. Vi ser det som meriterande om du från tidigare arbete har erfarenhet av materielförsörjning inom försvarssektorn. Vi ser också positivt på om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning, av förhandling samt av internationell verksamhet. För att lyckas i arbetet ser vi att du är bra på att samarbeta, samtidigt som du är självständig och drivande. Du är tydlig och pedagogisk samt bra på att prioritera, planera, delegera och följa upp. Du agerar prestigelöst och med integritet. Du är nyfiken och lär dig gärna mer om aktuella sakområden. Du visar omtanke om andra och ditt ledarskap präglas av engagemang och delaktighet. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi lägger mycket stor vikt vid personliga egenskaper. I urvalsarbetet genomför vi tester med stöd av extern leverantör. Om oss Armé- och Logistiksystem är en av fem avdelningar inom Marknad och Inköp. Avdelningen ansvarar för de kommersiella frågorna inom FMV:s upphandlingar av armé- och logistikmateriel i form av teknik, tjänster och materiel till Försvarsmaktens verksamhet. Exempel på kategorier som enheten Logistiksystem hanterar är soldat- och uniformsutrustning, generell underhållsutrustning och sjukvårdsutrustning. I rollen som enhetschef har du ca 14 medarbetare och rapporterar till avdelningschefen för Armé- och logistiksystem. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är OFR/S Pia Edström, Saco-S Lars Larsson och Seko Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells. Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström på [email protected] alternativt 0730-62 33 72. Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta Avdelningschef Andréas Kinnander på telefon 08-782 40 00. Sista ansökningsdag är 2024-06-05. Välkommen med din ansökan. FMV finns för landet, i många delar av landet. För att jobba hos oss behöver du vara svensk medborgare och genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tillämpar provanställning och som anställd kommer du att krigsplaceras utifrån totalförsvarets behov. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via FMV:s webbplats eller via vår registratur. Vi har redan gjort vårt medieval, därför undanber vi oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Biträdande Projektchef Tvärförbindelse Södertörn

Är du en ledare som gillar att jobba med tekniska frågor i komplexa stora projekt? Vi kan erbjuda dig en spännande och utmanande ledarroll inom infrastrukturutvecklingen i Stockholmsregionen. Biträdande Projektchef Tvärförbindelse Södertörn Arbetsuppgifter Tvärförbindelse Södertörn - Väg 259 och E4/E20 Vårbybroarna är en två mil lång, säker och hållbar förbindelse mellan Kungens kurva och Jordbro. En fjärdedel av sträckan kommer att gå i tunnlar. Vägen är en viktig pusselbit i den yttre tvärleden runt Stockholm, och skapar möjligheter för utveckling i en starkt växande region. Tvärförbindelse Södertörn går in i en ny fas där programmet förbereder för produktionsstart. Vi söker nu en produktionsfokuserad, målmedveten och kommunikativ ledare som vill vara en del av ett av Trafikverkets största vägprojekt. I din roll som biträdande Projektchef ansvarar du för den operativa framdriften i programmet. Du har ett nära samarbete med projektchefen som har ett mer strategiskt omvärldsperspektiv och tillsammans arbetar ni för ett tillgängligare Södertörn. En av Trafikverkets viktigaste frågor är att vara leverantörens första val, för att vara det så behöver vi förstå leverantörens utmaningar. Vi ska arbeta proaktivt med riskminimering och att inte dra frågor i långbänk. Därför är din erfarenhet som tidigare entreprenör viktig. Programmet består bla av tio huvudentreprenader, vilka var och en är mycket stora, alla i miljardklassen. Det är därför viktigt att du har förmågan att ha en helhetssyn och dels kan sätta enskilda frågor i Tvärförbindelse Södertörns hela sammanhang men även i ett större sammanhang. Det är viktigt att du har mycket god förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer, att kommunicera utifrån mottagarens behov och att skapa engagemang och delaktighet i organisationen och med våra leverantörer. Du kommer också vara ombud i ett flertal entreprenader. Du kommer ha ett chefsansvar där du själv kommer bygga den organisation som du ser krävs för att stötta verksamheten. Du rapporterar till projektchefen och ingår i programmets ledningsgrupp. Jag som blir din chef heter Alexandra, du och jag kommer jobba nära varandra. Jag vill att du ska komplettera mig genom att ha en djup entreprenörsbakgrund. Jag vill att du är samarbetsorienterad och gillar att jobba med människor. Övrig information Som chef i Trafikverket drivs du av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Du skapar tillit och bygger förtroende med din problemlösande och kommunikativa förmåga. Du levererar resultat och driver samhällsutvecklingen framåt genom delaktighet och engagemang. Du utmanar och ifrågasätter och skapar en kultur som främjar ständiga förbättringar. Att inspirera, klargöra riktning och vara mottaglig för nya möjligheter och lösningar är en förutsättning för att lyckas. Anställningen inom Trafikverket är tillsvidare men chefsförordnandet är tidsbegränsat, inledningsvis på 4 år Tjänsten är placerad i Huddinge. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. #LI-Hybrid Kvalifikationer Vem är du? Som chef i Trafikverket motiveras du av att leda, åstadkomma resultat tillsammans med andra och bidra till att andra kan växa och utvecklas. Genom att inspirera och involvera skapar du engagemang och delaktighet, vilket är viktiga förutsättningar inte bara för att vi skall nå våra mål utan också för utvecklingen av verksamheten, dina medarbetare och dig själv. Skicklighet i att bygga förtroendefulla relationer och hantera olika intressen är viktigt i en verksamhet som vår. Det innebär bland annat att det är av stor vikt att du är närvarande i ditt ledarskap och öppen för andras tankar och idéer. Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med inriktning inom anläggning eller samhällsbyggnad alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig har mångårig aktuell ledarerfarenhet där du arbetat med förändringsledning och lett och utvecklat andra har mångårig erfarenhet i ledande roller i komplexa projekt inom bygg/anläggning har minst 10 års erfarenhet av att arbeta som entreprenör kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift har körkort för personbil Det är meriterande om du innehar en chefstjänst idag har erfarenhet av att arbeta med tekniska installationer Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

22 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Enhetschef till Utvecklingsenheten

Var med och bidra till utvecklingen av Örebro kommuns förskolor och skolor för att ge barn och eleverna en trygg och inspirerande lärmiljö! Den nya Utvecklingsenheten söker en enhetschef. Enheten har som uppdrag att samordna Förskole- och grundskoleförvaltningens prioriterade utvecklingsområden och pedagogiska stödprocesser. Förskole- och grundskoleförvaltningens medarbetare möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan. Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns och elevs bästa! Om tjänsten Enheten har som uppdrag att samordna Förskole- och grundskoleförvaltningens prioriterade utvecklingsområden och pedagogiska stödprocesser.  Uppdragen handlar bland annat om språkutveckling, digitalisering, studie- och yrkesvägledning, kompetensförsörjning och tillgänglig lärmiljö. I enheten ingår även PedagogÖrebro, kommunens gemensamma webbsida för pedagoger. Enheten arbetar med utgångspunkt från vetenskap och beprövad erfarenhet och är en viktig länk till samarbeten med lärosäten och skolmyndigheter. Förskole- och grundskoleförvaltningen befinner sig i en spännande utvecklingsprocess tillsammans med förvaltningsledning och rektorer vilket innebär att uppdraget som enhetschef kan förändras över tid. I rollen arbetar du utifrån ett helhetsperspektiv där barn och elevers utveckling från förskola till årskurs 9 ständigt finns i fokus. Du ingår i en ledningsgrupp på förvaltningens Kvalitetsavdelning tillsammans med andra enhetschefer och är underställd avdelningschef. Du kommer vara en viktig del i att leda och utveckla det systematiska kvalitetsarbetet och förändringsprocessen med att utveckla en förvaltningsorganisation till stöd för förskolor och skolors arbete.  Exempel på arbetsuppgifter: • som enhetschef har du verksamhets-, personal- och budgetansvar för enheten  • leder stödprocesser och utvecklingsarbete på uppdrag av förvaltningsledning utifrån prioriterade behov och politiska beslut  • du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål  • i rollen ingår att leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare som är vana att arbeta självständigt.   • du arbetar utifrån en helhetssyn och fattar självständiga beslut inom verksamhetsområdet  • stödjer Förskolenämnd, Grundskolenämnd och förvaltningsledning  • du förväntas ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området  • du samverkar med olika aktörer och representerar förvaltningen i olika forum tex lärosäten  • självklart ingår även att utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus Om arbetsplatsen Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4500 medarbetare. Utvecklingsenheten är en av den förvaltningsgemensamma Kvalitetsavdelningens fem enheter. Enheten består av ca 20 medarbetare med stor specialistkompetens och självständiga uppdrag. Enheten stöttar förvaltningsledning och skolledningar för kommunens 113 förskolor och 49 grundskolor i både generella och riktade uppdrag. Kvalifikationer Som enhetschef har du en mycket god förmåga att bygga relationer och skapar bra samarbeten tack vare din känsla för helheter. Med stor tillit samordnar du arbetet och leder självständiga medarbetare mot förvaltnings- och kommungemensamma mål och visioner. Du strukturerar komplexa och komplicerade frågor och processer samt kommunicerar på ett tydligt sätt lösningar både skriftligt och muntligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Krav: • relevant examen från högskola eller universitet  • dokumenterad chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar  • erfarenhet av arbete på skolhuvudmannanivå och en politiskt styrd organisation  • kunskap och erfarenhet av att driva förändringsarbete och systematiskt kvalitetsarbete på olika nivåer inom kommunal verksamhet  • vara väl insatt i nationella och kommunala styrdokument och lagstiftning inom skolväsendet  • vara väl insatt i aktuell skolforskning Meriterande: • erfarenhet av att leda övergripande stödfunktioner och självständiga medarbetare med specialistkompetens  • utbildning inom ledarskap och organisationsutveckling  • erfarenhet av att delta i Samverkan för bästa skola på huvudmannanivå med Skolverket och lärosäten  • upparbetade samarbeten med lärosäten Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Intervju beräknas hållas; 12 och 13 juni  Övrig information Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida på orebro.se/jobb. Examensbevis bifogas i ansökan.  Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. Ansökan Sista ansökningsdag är 6 juni. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

22 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Enhetschef inriktning Analys och Uppföljning

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. I grunden handlar jämställdhetsarbetet om att omfördela makt och resurser för att uppnå målen. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Avdelningen för Analys och Uppföljning söker nu en Enhetschef till utredningsenheten 2. Arbetsuppgifter Avdelningen för Analys och Uppföljning har ett särskilt ansvar för myndighetens uppdrag att följa upp och analysera jämställdhetspolitiken, nationellt och internationellt. Det handlar både om löpande och fördjupade uppföljningar och analyser. Avdelningen är uppdelad i två utredningsenheter (1 och 2) och består i dagsläget av cirka 25 medarbetare med olika typer av kompetenser och bakgrund inom analys och uppföljning. Avdelningen svarar också för att ta fram relevant statistik för att belysa utvecklingen inom jämställdhetsområdet. Tjänsten är placerad på utredningsenhet 2 som har i uppdrag att följa upp de jämställdhetspolitiska målen, analysera jämställdhetspolitiska insatser, svara för myndighetens vetenskapliga råd samt annan övergripande samverkan med forskningssamhället. I uppdraget ingår även att bedriva omvärldsbevakning, delta i remissarbete samt att bidra med analys- och metodstöd till myndighetens andra avdelningar. Att vara enhetschef innebär att leda och utveckla enhetens verksamhet. Tjänsten innebär fullständigt personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du kommer att ha ansvar för planering av resurser och prioriteringar inom enheten och tar en aktiv roll i budgetarbetet. På enheten finns i dagsläget 10 medarbetare som du arbetar tillsammans med för att driva enhetens utvecklingsfrågor och övriga uppdrag. Du bidrar även till avdelningens utveckling. I uppdraget ingår också att ansvara för upphandling inom enheten och du rapporterar till avdelningschefen. Arbetet innebär även att du deltar aktivt i enhetens aktiviteter, företräder verksamheten internt och externt samt att du arbetar för att driva enhetens utveckling i enlighet med avdelningens och myndighetens övergripande uppdrag och utmaningar. Kvalifikationer • Akademisk examen inom området eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt och relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete. • Dokumenterad och flerårig ledarerfarenhet som chef eller att i andra sammanhang självständigt lett grupper, större projekt eller liknande. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. • Kunskap inom jämställdhetsområdet och den svenska jämställdhetspolitiken. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av utrednings- och analysarbete inom det statliga området. • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp. • Erfarenhet av upphandling av statistik-, utrednings- och forskningstjänster. • Kunskaper inom ett eller flera av de områden som täcks av de jämställdhetspolitiska delmålen • Goda kunskaper om olika metoder för analys, uppföljning och utvärdering. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet Som person leder du kommunikativt och tydligt med en god förmåga att skapa förtroende. Du är resultatorienterad och har förmågan att driva din enhet mot uppsatta mål och du vågar fatta beslut. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är att vara strukturerad, samarbetsorienterad samt ha ett genuint intresse av ledarskap. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten kommer att vara placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Peter Vikström, Avdelningschef, 031–392 91 77. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Amanda Karlsson, HR-konsult, 031-392 90 38. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Robert Kristiansen 031–392 90 83. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast den 2024-06-12. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

22 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Hälsocentralschef till Hälsocentralen Nyland

Region Västernorrland är en av länets största arbetsgivare med cirka 6500 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionen, hälso- och sjukvården och tandvården. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för invånarna, i ett län som erbjuder både aktivitet och avkoppling. Inom Region Västernorrland finns tre närsjukvårdsområden; söder, väster och norr där lokal samverkan sker inom/mellan kommun, primärvård och specialistvård. Tillsammans arbetar vi för att skapa en sammanhållen vårdkedja för de växande patientgrupperna kroniker och multisjuka. Västra närsjukvårdsområdet har ett sjukhus och fem regiondrivna hälsocentraler. I området finns två kommuner. Organisatoriskt i närsjukvårdsområdet ligger också Primärvårdens särskilda uppdrag som är Länsövergripande verksamheter, Ungdomsmottagningen, Psykologmottagningen för föräldra- och barnhälsovården, Barn-och ungdomsentrén psykisk hälsa 7-17 år, 1177 Vårdguiden på telefon samt Livsstilsmedicin Österåsen. Närsjukvårdsområde Väster har cirka 300 medarbetare och fyra verksamhetschefer. Just nu händer många spännande saker inom Primärvården. Vi utvecklar bl.a. den digitala tekniken i vården för att hitta nya sätt att möta patienters behov. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor från övriga Hälsocentraler inom Ådalenområdet. Tillsammans inspirerar och lyfter vi varandra! I Kramfors kommun finns tre hälsocentraler som drivs av Region Västernorrland. Det är hälsocentralerna Kramfors, Nyland och Höga Kusten. Hälsocentralen Nyland ligger ca 2 mil från Kramfors centrum och vi som arbetar här är läkare, medicinsk sekreterare, kanslist, distriktssköterskor, undersköterska, fysioterapeuter, arbetsterapeut, psykolog och kurator. Vår verksamhet täcker alla åldrar och vi är stolta över vår hälsocentral, vårt öppna klimat, flexibla arbetssätt och höga ambitioner. Hälsocentralen är belägen med en fantastisk utsikt över Ångermanälven och bara några minuters bilväg ifrån oss finns Kramfors/Sollefteå flygplats och tågförbindelse direkt norr/söderut via Västeraspby tågstation. ROLLEN SOM HÄLSOCENTRALSCHEF Söker du en intressant arbetsplats där du kan göra skillnad? Vill du vara med och påverka i vårdens utveckling av nära vård? Då är detta uppdrag rätt för dig! Vi erbjuder: - ett viktigt, utvecklande och ansvarsfyllt uppdrag. - goda möjligheter att utvecklas som ledare. - en arbetsplats med härligt arbetsklimat och en fantastisk utomhusmiljö. Som hälsocentralschef leder och utvecklar du verksamheten framåt i enlighet med verksamhetens övergripande mål. I ditt ledarskap stödjer du medarbetarna genom dialog och återkoppling samt främjar ett öppet, kreativt och förtroendefullt arbetsklimat. Du har arbetsmiljö, ekonomi- och personalansvaret för medarbetarna vid verksamheten och vid din sida finns regionens stödfunktioner samt din chef. I arbetet ingår även kontakter med andra verksamheter inom regionen och du kommer spela en viktig roll i hälsocentralens utveckling för att hjälpa invånare att få en god vård. Du kommer att ingå i ledningsgrupp med verksamhetschef och områdets hälsocentralschefer där vi har ett öppet och stöttande arbetsklimat med god samverkan. Vi söker dig som har akademisk examen inom hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av primärvård. Som hälsocentralschef ställs höga krav på ditt ledarskap och att du känner dig trygg i rollen, därför ser vi gärna att du har dokumenterad ledarerfarenhet men detta är inget krav då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift. Du är en ledare som uppmuntrar till delaktighet och har förmåga att inspirera och engagera medarbetare för att nå gemensamma mål. Du har god självkännedom, är tydlig i din kommunikation och trivs med att stå i arbetsgivarrollen. Att ställas inför små eller stora utmaningar där ständiga förbättringar står i fokus är något som motiverar dig och du har förmågan att på egen hand driva projekt framåt med din chef som bollplank. Vidare har du förmåga att se de stora sammanhangen men kan också omsätta visioner och mål till praktiska, konkreta handlingsplaner som ni kan arbeta med på hälsocentralen. Anställningen är en tillsvidareanställning i grundprofession med tidsbegränsat chefsförordnande. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Du får tillgång till regionens friskvårdsanläggningar i Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik samt Sollefteå. Genom din anställning hos oss har du flera anställningsförmåner som exempelvis tillägg till föräldraförsäkringen, extra semesterdagar när du fyllt 40 år, möjlighet att löneväxla till tjänstepension. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. Region Västernorrlands arbetsplatser är rökfria och vi tillämpar rökfri arbetstid. Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

22 maj 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Enhetschef myndighetsavdelningen

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3650 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Om arbetsplatsen På myndighetsavdelningen arbetar cirka 75 kompetenta medarbetare. Myndighetschefen leder avdelningen tillsammans med tre enhetschefer som ansvarar för det dagliga arbetet. I avdelningens ledningsgrupp ingår enhetschefer och en verksamhetsutvecklare. Myndighetsavdelningen ansvarar för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL), lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lag om bostadsanpassningsbidrag (BAB). Här ingår även förebyggandeenheten med ansvar att främja ett meningsfullt och aktivt liv. Arbetsbeskrivning Vi förstärker nu avdelningen med ytterligare en chef för enheten med handläggare som arbetar enligt SoL. Tillsammans med din kollega leder du arbetet inom enheten som idag bemannas av 37 medarbetare. Handläggarna utreder och fattar beslut i ärenden enligt SoL. Ansvar för samverkan vid utskrivning från sluten hälso- och sjukvård ingår också i enhetens uppdrag. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer För uppdraget krävs lämplig högskoleexamen och erfarenhet av ledarskap. Vi förutsätter att du har erfarenhet av myndighetsutövning. Du har hög kunskapsnivå inom den lagstiftning som styr socialtjänst- och hälso- och sjukvårdsområdena. Kunskap om lagstiftning inom funktionsstödsområdet är ett plus. Ditt arbetssätt är proaktivt och du har en god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift. För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk och tillträdesdatum i din ansökan.  Övrig information Löpande urval sker och vi kommer att genomföra intervjuer tisdagen den 18 juni på Maria park. Sista ansökningsdag: 2024 06 09 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

21 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Enhetschef inom teknisk förvaltning

Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Fastigheterna är av olika karaktär och ålder. Våra största hyresgäster är Växjö kommun och Linnéuniversitetet. Vi arbetar både som fastighetsförvaltare och byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en enhetschef inom avdelningen för teknisk förvaltning. Teknisk förvaltning består av avdelningschefen samt sex enhetschefer med olika ansvarsområden: en enhetschef för underhåll, en enhetschef för vår förvaltningsadministration och fyra enhetschefer för vår fastighetsdrift där denna tjänst är placerad. Fastighetsdriften levererar helheten mot våra kunder med kompetenser som till exempel tekniker, hantverkare, vaktmästare och fastighetsskötare. Tillsammans med övriga enhetschefer och medarbetare samverkar du för att säkerställa att våra fastigheter drivs effektivt och hållbart, samtidigt som du upprätthåller och utvecklar starka relationer med våra kunder. Arbetsuppgifterna kommer att inkludera personalansvar, budgetansvar, omvärldsbevakning, kundrelationer, arbetsmiljö och fastighetsförvaltning. Som enhetschef kommer du att spela en central roll där du har möjlighet att påverka och bidra till utvecklingen av Vöfab och därmed även vår framgång. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom fastighet eller bygg samt minst några års erfarenhet av arbete inom fastighetsbranschen eller liknande. Saknar du eftergymnasial utbildning kan kunskap och erfarenhet från många års arbete inom fastighetsbranschen eller liknande bedömas som motsvarande. Du behöver ha erfarenhet av att vara ledare och vi ser helst att du har en bakgrund som chef. Meriterande är om du har erfarenhet av offentlig sektor. Som ledare är du stabil och trygg. Ditt ledarskap grundas på tillitsbaserad styrning och du är prestigelös, har förmåga att skapa delaktighet och engagemang och ger dina medarbetare förutsättningar för att lyckas. För rollen krävs även god strategisk och kommunikativ förmåga samt att du kan samarbeta med olika intressenter. Övriga kvalifikationer är god svenska i tal och skrift samt B-körkort. Som del i vårt urval använder vi oss av två tester som de sökande som uppfyller kvalifikationerna för tjänsten kommer att få genomföra. Inbjudan att göra tester mailas ut när publiceringstiden för annonsen har gått ut. ÖVRIGT Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024