Enhetschef, offentlig förvaltning
Sök bland 112 lediga jobb som Enhetschef, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Jurek söker nu dig som är intresserad av ett konsultuppdrag som interim enhetschef ute hos vår offentliga kund inom bostadsbranschen som förmedlar bostäder, Uppdraget förväntas starta omgående och pågår cirka 6 månader framöver, med chans till eventuell förlängning, Välkommen med din ansökan idag! Arbetsuppgifter I rollen kommer du bli en av avdelningens fyra enhetschefer som arbetar tätt tillsammans. Ni ansvarar gemensamt för att leda och fördela arbetet på avdelningen och för att nå uppsatta mål. Du bidrar även i arbetet med att utveckla avdelningens arbetssätt. På enheten arbetar i dagsläget 6 förmedlingshandläggare och dessutom finns en grupp specialister bestående av en verksamhetsanalytiker, en verksamhetsutvecklare och två verksamhetscontrollers. På enheten ligger också samordningsansvar för de kommunala bostadsbolagen i Stockholm. Detta innebär att du ansvarar både för att samordna och säkerställa samarbetet med stadens kommunala bostadsbolag i Stockholm och för att representera verksamheten i utvecklings- och förvaltningsfrågor. Dessutom bidrar du till avdelningens totala leverans. Rollen innebär också ett närvarande ledarskap i form av individuella uppföljningar, kommunikation och coachning. I uppdraget kommer du rapporterar till avdelningschefen. Vem är du? Som person är du trygg, stabil och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har ett helhetsperspektiv och ser till hela verksamhetens bästa. Du har också en god samarbetsförmåga och ser värdet i att skapa goda relationer och samverka. Rollen innebär flera interna och externa kontakter som ställer krav på din kommunikativa förmåga och att du på ett professionellt sätt kan representera bolaget. Det är viktigt att du har en vana att hantera olika kunddialoger och bevarar lugn och fokus. Att trivas i miljöer där arbetsdagen ofta förändras och att anpassa sig till ändrade förutsättningar är något som är självklart för dig. Du har en personlig mognad och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. För att vara kvalificerad för uppdraget ska du uppfylla följande; • Adekvat högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som kan bedömas som likvärdig av arbetsgivaren • Chefserfarenhet med budget- och personalansvar • Erfarenhet av uppföljning och verksamhetsutveckling • Vana av att leda specialister • God vana att arbeta i olika affärssystem • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Meriterande för uppdraget är om du uppfyller: • Chefserfarenhet inom offentlig verksamhet • Chefserfarenhet från en verksamhet med handläggning i högt tempo • Chefserfarenhet från verksamhet där service, leverans och kundfokus är centralt • Erfarenhet av bostadsuthyrning • Erfarenhet av att hantera olika kunddialoger. Du erbjuds Tjänsten är på heltid och placeringsort: söderort, möjlighet att arbeta delvis på kontoret och delvis hemifrån, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Uppdragets start omgående och förväntas pågå i 6 månader, med chans till eventuell förlängning. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Kajsa Lidén, [email protected] konsultchef Elvira Björebäck på [email protected] Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Fastighetskontoret förvaltar och utvecklar ett unikt fastighetsbestånd viktigt för Stockholms invånare, företagare och besökare. Fastighetsbeståndet består av allt från välkända Stockholmsbyggnader till offentliga lokaler för kultur och idrott, kontorsbyggnader, brandstationer, saluhallar, slott, gårdar och torp. Vi förvaltar även natur- och friluftsområden utanför stadsgränsen. Vi sitter i Tekniska Nämndhuset på Fleminggatan 4, cirka 5 minuters promenad från Centralstationen. Enhetschef till enheten Projektstöd vid Fastighetskontoret Stockholm Stad Projektavdelningens uppdrag är att genomföra större och mindre byggprojekt inom kontorets fastighetsbestånd. Den årliga projektvolymen ligger på ungefär 3 mdkr. Många projekt löper över flera år och bedrivs i några av stadens mest kända byggnader, exempelvis Stadshuset och Kulturhuset, Liljevalchs, Östermalmshallen och Medborgarhuset. Avdelningen ansvarar för genomförande av samtliga pågående projekt, både vad gäller investeringar och planerat underhåll samt att genomförandet optimeras utifrån tid, kostnad och kvalitet. Avdelningen är organiserad i 3 enheter, projektenhet 1 till 3 samt enhet för projektstöd. Vi erbjuder Ett spännande uppdrag och en arbetsplats där du kommer att få ta mycket eget ansvar, samtidigt som stöd finns hos många erfarna och kunniga kollegor. Här får du vara med och utveckla Stockholm. Vi har ett kreativt och inkluderande arbetsklimat och vår gemensamma strävan är att skapa värde för Stockholmarna genom attraktiva miljöer som lämnar positiva avtryck. Du får även: Vara med och utveckla Stockholm. Arbeta med spännande och unika fastigheter. Goda möjligheter att utvecklas inom ramen för ditt uppdrag och inom Stockholms stad. Stor frihet att planera ditt arbete. En chef som engagerar, stöttar och utmanar. Hjälpsamma och kompetenta kollegor som bidrar till en god stämning på kontoret. En centralt belägen arbetsplats. Förmåner som exempelvis Edenred lunchförmån, friskvård och semesterväxling. En arbetsgivare som jobbar med sina utmaningar. Din roll som enhetschef projektstöd Vi söker dig som är en engagerad och närvarande ledare, med erfarenhet av att samordna och stötta olika stödfunktioner. Hos oss får du en viktig roll i att se till att våra projektledare får det stöd de behöver för att fokusera på att driva projekt framåt – samtidigt som du bygger ett team där varje individ känner sig sedd, inkluderad och delaktig. Som enhetschef för projektstöd ansvarar du för att samordna och utveckla flera funktioner som tillsammans bildar ett nav i vår projektverksamhet – exempelvis miljö och kvalitet, kalkylstöd, ekonomisk uppföljning, eftermarknad och förvaltningsstöd. Din roll är att skapa en helhet där stödfunktionerna jobbar nära projektledarna och bidrar till en trygg och professionell projektleverans. Du är en del av ledningsgruppen för projektavdelningen och rapporterar till avdelningschefen. I din enhet har du projektadministratör, projektcontroller, kvalitetsansvarig, KMA, kalkylingenjör, projektledare eftermarknad, projektledare förvaltningsstöd och verksamhetssamordnare. Du har också ett nära samarbete med våra centrala stödfunktioner inom HR, ekonomi, juridik, IT och hållbarhet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker en coachande ledare med dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team, där fokus ligger på både kortsiktiga mål och långsiktig strategi. För den här tjänsten krävs det att du har: Erfarenhet av att leda och koordinera stödfunktioner, gärna inom bygg och fastighetsbranschen. Stark förmåga att arbeta tvärfunktionellt och skapa effektiv samverkan mellan olika funktioner. Förmåga att stödja stödfunktioner genom att säkerställa att de har rätt förutsättningar för att lyckas. Utmärkta ledaregenskaper med fokus på samarbete, kommunikation och resultat. Meriterande: Erfarenhet från likande roller inom projektstöd, bygg- eller teknikbranschen. Erfarenhet av kvalitetssäkring, ekonomisk uppföljning och kalkylhantering. Relevant akademisk utbildning för tjänsten. Du leder med tillit och tydlighet, och tror på att goda resultat skapas genom ett hållbart ledarskap. Du skapar struktur, men också utrymme för dialog, samarbete och lärande. I din vardag växlar du mellan att vara ett bollplank, en coach och en strategisk samordnare. Du ser till att kompetenser utvecklas, att arbetssätt förbättras och att enheten tar sig till nästa nivå. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Arbetspsykologiska tester kan komma att bli aktuella i rekryteringsprocessen. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Räddningstjänsten Skåne Nordvästs uppdrag är att bidra till att skapa ett tryggare och säkrare samhälle för invånarna i förbundets fem medlemskommuner Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga, Båstad och Bjuv. RSNV: s geografiskt stora område med c.a 238 000 invånare, är en expansiv region och en logistiknod, med flygplats och hamnar vilket innebär en ständigt föränderlig riskbild. För att möta framtidens utmaningar och riskbild är vi en organisation i ständig utveckling, med ambitionen att ligga i framkant både vad gäller samarbeten, insatsmetodik, teknik, utbildning och socialt förebyggande arbete. Vårt mål är också att vara en attraktiv arbetsgivare som speglar samhället och som har fokus på en säker arbetsmiljö, med trygga, förtroendeingivande och inkluderande ledare och medarbetare. Räddningstjänsten Skåne Nordväst består av cirka 350 anställda (heltid och RIB) fördelade på 10 brandstationer i Helsingborg, Bjuv, Båstad, Ängelholm och Örkelljunga. Operativa avdelningen är inne i en organisationsutveckling där vi formar fem enheter för att möta framtidens behov. Operativa avdelningen består av enheterna Heltid (2), RIB, Övergripande ledning samt Insatsledning och förmåga. På avdelningen finns totalt ca 280 medarbetare. Enheten Insatsledning och förmåga innefattar 8 insatsledare, insatsledare i beredskap samt 2 samordnare för vår internutbildning (KVAS samt RUHB) ARBETSUPPGIFTER Vill du leda och utveckla operativ verksamhet inom en samhällsbärande organisation? Vill du bidra med tydligt och tillitsfullt ledarskap i en miljö som präglas av ansvar, samarbete och utveckling? Räddningstjänsten Skåne Nordväst söker nu en professionell enhetschef till enheten för insatsledning och förmåga på operativa avdelning. Som enhetschef får du ansvar för vår enhet Insatsledning och förmåga där du har helhetsansvar för personal, arbetsprocesser och resultat. Du är en central del av vår ledningsstruktur och bidrar aktivt till verksamhetens strategiska och operativa utveckling. Enheten driver utveckling, förmågor och internutbildning Du ingår i operativa avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till chefen för operativa avdelningen • Leda, motivera och utveckla medarbetare samt verksamhet • Deltager i operativa ledningsgruppens strategiska arbete • Säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och att resurser används på ett klokt sätt • Personalansvaret för 10 medarbetare samt budgetansvar för hela enheten • Beroende på din bakgrund kan du komma att ingå i en operativ roll. KVALIFIKATIONER Vi söker en ledare som bidrar till en kultur där samarbete, ansvar och tillit är grundläggande förhållningssätt. Som enhetschef är du en tydlig och konsekvent företrädare för organisationens riktning och beslut - oavsett om de är enkla eller komplexa att förmedla. Du lever som du lär, står stadigt i beslut som fattats och verkar för ett sammanhållet och professionellt ledarskap inom RSNV. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att agera långsiktigt, professionellt med integritet samt skapa arbetsklimat där medarbetare och chefskollegor upplever att du bidrar till utveckling, samspel och tydlighet. Du är trygg i din roll, har god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du arbetar lösningsfokuserat, skapar struktur i en dynamisk miljö och har lätt för att ta till dig information. Vi lägger stor vikt vid att du är prestigelös, lyhörd och bidrar till ett professionellt arbetsklimat med fokus på gemensamma mål och ansvarstagande • Körkort (lägst B) • Erfarenhet från kommunal räddningstjänst (krav) • Erfarenhet från en ledande position (meriterande) • Chefs- och ledarskapsutbildning (meriterande) • God analytisk och strategisk förmåga • Svenskt medborgarskap (krav) tjänsten kommer genomgå säkerhetsprövning inför anställning ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Räddningstjänsten Skåne Nordvästs uppdrag är att bidra till att skapa ett tryggare och säkrare samhälle för invånarna i förbundets fem medlemskommuner Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga, Båstad och Bjuv. RSNV: s geografiskt stora område med c.a 238 000 invånare, är en expansiv region och en logistiknod, med flygplats och hamnar vilket innebär en ständigt föränderlig riskbild. För att möta framtidens utmaningar och riskbild är vi en organisation i ständig utveckling, med ambitionen att ligga i framkant både vad gäller samarbeten, insatsmetodik, teknik, utbildning och socialt förebyggande arbete. Vårt mål är också att vara en attraktiv arbetsgivare som speglar samhället och som har fokus på en säker arbetsmiljö, med trygga, förtroendeingivande och inkluderande ledare och medarbetare. Räddningstjänsten Skåne Nordväst består av cirka 350 anställda (heltid och RIB) fördelade på 10 brandstationer i Helsingborg, Bjuv, Båstad, Ängelholm och Örkelljunga. Operativa avdelningen är inne i en organisationsutveckling där vi formar fem enheter för att möta framtidens behov. Operativa avdelningen består av enheterna Heltid (2), RIB, Övergripande ledning samt Insatsledning och förmåga. Vår RIB enhet består av tre områden där våra 8 RIB enheter/stationer samt våra två RSNV värn är verksamma. Du driver och leder enheten tillsammans med våra tre områdeschefer. På enheten finns totalt ca 190 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Vill du leda och utveckla operativ verksamhet inom en samhällsbärande organisation? Vill du bidra med tydligt och tillitsfullt ledarskap i en miljö som präglas av ansvar, samarbete och utveckling? Räddningstjänsten Skåne Nordväst söker nu en professionell enhetschef till enheten RIB på operativa avdelning. Som enhetschef får du ansvar för vår RIB enhet där du har helhetsansvar för personal, arbetsprocesser och resultat. Du är en central del av vår ledningsstruktur och bidrar aktivt till verksamhetens strategiska och operativa utveckling. Du ingår i operativa avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till chefen för operativa avdelningen. • Leda, motivera och utveckla medarbetare samt verksamhet • Deltager i operativa ledningsgruppens strategiska arbete • Säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och att resurser används på ett klokt sätt • Personalansvaret för områdescheferna samt budgetansvar för hela enheten • Beroende på din bakgrund kan du komma att ingå i en operativ roll. KVALIFIKATIONER Vi söker en ledare som bidrar till en kultur där samarbete, ansvar och tillit är grundläggande förhållningssätt. Som enhetschef är du en tydlig och konsekvent företrädare för organisationens riktning och beslut - oavsett om de är enkla eller komplexa att förmedla. Du lever som du lär, står stadigt i beslut som fattats och verkar för ett sammanhållet och professionellt ledarskap inom RSNV. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att agera långsiktigt, professionellt med integritet samt skapa arbetsklimat där medarbetare och chefskollegor upplever att du bidrar till utveckling, samspel och tydlighet. Du är trygg i din roll, har god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du arbetar lösningsfokuserat, skapar struktur i en dynamisk miljö och har lätt för att ta till dig information. Vi lägger stor vikt vid att du är prestigelös, lyhörd och bidrar till ett professionellt arbetsklimat med fokus på gemensamma mål och ansvarstagande • Körkort (lägst B) • Erfarenhet från kommunal räddningstjänst (krav) • Erfarenhet från en ledande position (meriterande) • Chefs- och ledarskapsutbildning (meriterande) • God analytisk och strategisk förmåga • Svenskt medborgarskap (krav) tjänsten kommer genomgå säkerhetsprövning inför anställning ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Räddningstjänsten Skåne Nordvästs uppdrag är att bidra till att skapa ett tryggare och säkrare samhälle för invånarna i förbundets fem medlemskommuner Helsingborg, Ängelholm, Örkelljunga, Båstad och Bjuv. RSNV: s geografiskt stora område med c.a 238 000 invånare, är en expansiv region och en logistiknod, med flygplats och hamnar vilket innebär en ständigt föränderlig riskbild. För att möta framtidens utmaningar och riskbild är vi en organisation i ständig utveckling, med ambitionen att ligga i framkant både vad gäller samarbeten, insatsmetodik, teknik, utbildning och socialt förebyggande arbete. Vårt mål är också att vara en attraktiv arbetsgivare som speglar samhället och som har fokus på en säker arbetsmiljö, med trygga, förtroendeingivande och inkluderande ledare och medarbetare. Räddningstjänsten Skåne Nordväst består av cirka 350 anställda (heltid och RIB) fördelade på 10 brandstationer i Helsingborg, Bjuv, Båstad, Ängelholm och Örkelljunga. Operativa avdelningen är inne i en organisationsutveckling där vi formar fem enheter för att möta framtidens behov. Operativa avdelningen består av enheterna Heltid (2), RIB, Övergripande ledning samt Insatsledning och förmåga. På avdelningen finns totalt ca 280 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef får du ansvar för en av våra två heltids enheter där du har helhetsansvar för personal, arbetsprocesser och resultat. Du är en central del av vår ledningsstruktur och bidrar aktivt till verksamhetens strategiska och operativa utveckling. Du ingår i operativa avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till chefen för operativa avdelningen. • Leda, motivera och utveckla medarbetare samt verksamhet • Deltager i operativa ledningsgruppens strategiska arbete • Säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och att resurser används på ett klokt sätt • Personalansvaret för 8 underställda styrkechefer samt budgetansvar för hela enheten • Beroende på din bakgrund kan du komma att ingå i en operativ roll. KVALIFIKATIONER Vi söker en ledare som bidrar till en kultur där samarbete, ansvar och tillit är grundläggande förhållningssätt. Som enhetschef är du en tydlig och konsekvent företrädare för organisationens riktning och beslut - oavsett om de är enkla eller komplexa att förmedla. Du lever som du lär, står stadigt i beslut som fattats och verkar för ett sammanhållet och professionellt ledarskap inom RSNV. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att agera långsiktigt, professionellt med integritet samt skapa arbetsklimat där medarbetare och chefskollegor upplever att du bidrar till utveckling, samspel och tydlighet. Du är trygg i din roll, har god förmåga att kommunicera och samarbeta. Du arbetar lösningsfokuserat, skapar struktur i en dynamisk miljö och har lätt för att ta till dig information. Vi lägger stor vikt vid att du är prestigelös, lyhörd och bidrar till ett professionellt arbetsklimat med fokus på gemensamma mål och ansvarstagande Vi söker dig med: • Körkort (lägst B) • Erfarenhet från kommunal räddningstjänst (krav) • Erfarenhet från en ledande position (meriterande) • Chefs- och ledarskapsutbildning (meriterande) • God analytisk och strategisk förmåga • Svenskt medborgarskap (krav) tjänsten kommer genomgå säkerhetsprövning inför anställning ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Nära ledarskap, förändring, hållbar arbetsplats Som enhetschef är du den chef som befinner dig närmast medarbetarna och verksamheten. Du ansvarar för att leda och driva det dagliga arbetet utifrån avdelningens uppdrag och mål där den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom ditt ledarskap förmedlar du tydliga förväntningar, följer upp mål och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att ta sitt ansvar. Du har personalansvar såväl som resultat- och uppföljningsansvar för teamen i din enhet. Din enhet består av cirka 20 medarbetare som arbetar med inriktningen arbetsmarknadsstöd i Gävle. Genom ett nära ledarskap skapar du den förutsägbarhet, trygghet och hållbarhet som är nödvändig för att medarbetarna ska kunna ta sitt ansvar samt möta behov av förändring. Du skapar förståelse för sammanhang, riktning och de målbilder avdelningen satt upp och tar fram de planer din verksamhet behöver. Som enhetschef är du ett stöd för områdeschefen och du ingår i områdets ledningsgrupp som består av 12 personer där du bidrar med din kompetens och ditt engagemang. Du anpassar och utövar ditt ledarskap på ett sätt som skapar förutsättningar för medarbetarna att använda sitt omdöme och kompetens. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god ledarskapsförmåga • främjar andras professionella och personliga utveckling • arbetar för att nå mål och resultat, följer upp effekterna av egna och andras aktiviteter • har ett systematiskt arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god självkännedom och är stabil som person, främjar ett förtroendeskapande arbetsklimat • främjar ömsesidig dialog, är lyhörd och anpassar sin kommunikation efter behov och situation Det är meriterande om du • har erfarenhet av operativt ledarskap • har erfarenhet av ledarskap i liknande verksamhet • har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • har erfarenhet av att leda team • har erfarenhet av produktionsstyrning av ärendehandläggning • har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt 1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Gävle Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Anna Elofsson 010-118 33 90. HR-specialist: Sofia Öhman [email protected] 010-113 45 10 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Anne Catrine Gemzell 010-111 25 29, Seko: Eliza Grundström 010-115 34 02 , Saco-S: Matti Norrby 010-111 84 76. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Vill du vara med och ta ansvar och göra skillnad? Återbetalning är ett prioriterat fokusområde och ditt arbete kommer spela stor roll i att skapa en rättssäker och effektiv verksamhet. Vi söker dig som är trygg och erfaren ledare med stort engagemang i socialförsäkringen där du arbetar med ett nära ledarskap och är en van förändringsledare samt skapar förutsättningar för en hållbar arbetsplats. Nära ledarskap, förändring, samhällsviktigt uppdrag Som enhetschef är du den chef som befinner dig närmast medarbetarna och verksamheten. Du ansvarar för att leda och driva det dagliga arbetet utifrån avdelningens uppdrag och mål där den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Genom ditt ledarskap förmedlar du tydliga förväntningar, följer upp mål och ger dina medarbetare rätt förutsättningar att ta sitt ansvar. Du har personalansvar såväl som resultat- och uppföljningsansvar för teamen i din enhet. Din enhet består av ca 20 medarbetare som arbetar med återbetalning och har sin placering i Malmö. Genom ett nära ledarskap skapar du den förutsägbarhet, trygghet och hållbarhet som är nödvändig för att medarbetarna ska kunna ta sitt ansvar samt möta behov av förändring. Du skapar förståelse för sammanhang, riktning och de målbilder avdelningen satt upp och tar fram de planer din verksamhet behöver. Som enhetschef är du ett stöd för områdeschefen och du ingår i områdets ledningsgrupp som består av enhetschefer, administratör och controller där du bidrar med din kompetens och ditt engagemang. Du anpassar och utövar ditt ledarskap på ett sätt som skapar förutsättningar för medarbetarna att använda sitt omdöme och kompetens. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god ledarskapsförmåga • främjar andras professionella och personliga utveckling • arbetar för att nå mål och resultat, följer upp effekterna av egna och andras aktiviteter • har ett systematiskt arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god självkännedom och är stabil som person, främjar ett förtroendeskapande arbetsklimat • främjar ömsesidig dialog, är lyhörd och anpassar sin kommunikation efter behov och situation. Det är meriterande om du • har erfarenhet av operativt ledarskap • har erfarenhet av ledarskap i liknande verksamhet • har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • har erfarenhet av att leda team • har erfarenhet av att leda på distans • har erfarenhet av produktionsstyrning av ärendehandläggning • har erfarenhet av att planera din verksamhet i samarbete med chefskollegor på distans. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Två tillsvidareanställningar, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Malmö. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Emma Gren, 010-118 68 02 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Stig Lindblom, 010-116 90 63 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Annica Borg, 010-117 61 32. Saco-S: Johan Dahl, 010-118 87 50. Seko: Johanna Grundström, 010-115 30 44. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 4 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Är du en engagerad och tydlig ledare som vill göra skillnad? Här får du möjlighet att i tjänsten för Borås leda en enhet på cirka 20 medarbetare som ska skapa trygghet och hållbarhet, och bidra till att stötta individer tillbaka i arbete och egenförsörjning. I tjänsten för Skövde/Trollhättan är du med och bygger upp en nystartad enhet. Med personal- och resultatansvar får du en nyckelroll i att driva utveckling och samverkan – både internt och externt. Nära ledarskap, förändring och samarbete Som enhetschef inom stöd för återgång inom sjukförsäkringen är du den chef som befinner dig närmast medarbetarna och verksamheten. Du ansvarar för att leda och driva det dagliga arbetet utifrån avdelningens uppdrag och mål där den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Du har personalansvar såväl som resultat- och uppföljningsansvar för medarbetarna i din enhet. Genom ett situationsanpassat och nära ledarskap skapar du förutsägbarhet, trygghet och hållbarhet för att medarbetarna ska kunna ta sitt ansvar för att nå uppsatta mål samt möta behov av förändring. Du skapar förståelse för sammanhang, riktning och de målbilder avdelningen satt upp och tar fram de planer din verksamhet behöver. Du bygger tillit, främjar lärande, motiverar dina medarbetare och arbetar främst med kvalitativ måluppföljning. Du representerar Försäkringskassan i externa samarbeten och arbetar både operativt och strukturellt i samverkan med andra organisationer. För att åstadkomma resultat tillsammans med våra olika parter, huvudsakligen Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvård samt arbetsgivare, tar du stort ansvar och har en aktiv roll. Den ena enhetschefen ska ansvara för en befintlig enhet som består av ca 20 medarbetare och har sin placering i Borås. Den andra enhetschefen ska ansvara för en nystartad enhet som är under uppbyggnad. Enheten kommer bestå av medarbetare som har sin placering i orterna Skövde och Trollhättan. Du kommer att ingå i en områdesledning som har upptagningsområde Västra Götaland och Halland i uppdraget att stödja individer för återgång i arbete. Som enhetschef är du ett stöd för områdeschefen och du ingår i områdets ledningsgrupp som består av totalt 13 enhetschefer där du bidrar med din kompetens och ditt engagemang. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god ledarskapsförmåga • främjar andras professionella och personliga utveckling • arbetar för att nå mål och resultat, följer upp effekterna av egna och andras aktiviteter • har ett systematiskt arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god självkännedom och är stabil som person, främjar ett förtroendeskapande arbetsklimat • främjar ömsesidig dialog, är lyhörd och anpassar sin kommunikation efter behov och situation • har B-körkort. Det är meriterande om du • har erfarenhet av operativt ledarskap i liknande verksamhet • har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • har erfarenhet av att leda och bedriva verksamhet på distans • har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag • har kunskap om och erfarenhet av arbete med regelverk som styr samordning och samverkan • har erfarenhet av samverkan mellan olika organisationer, framför allt på strukturell nivå. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Tjänst 1 i Borås, Tjänst 2 i Skövde, alternativt Trollhättan. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Louise Samuelsson 010-112 49 18 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Peter Olgeson 010-112 68 75 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST. Marita Lantto, 010 – 119 52 48, Saco-S Anton Gustafsson 010-111 92 43, Seko Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Till enheten Trafik och projekt på Gatuavdelningen söker vi en kommunikativ och engagerad chef. Enheten består av två verksamhetsområden Trafik och Projekt. Trafik ansvarar för trafikplanering, kollektivtrafik och myndighetsutövning som dispenser och tillstånd. Projekt ansvarar för planering, projektering samt om- och nybyggnation av gator, gång-och cykelvägar, torg och broar. Vi ser framemot din ansökan! Arbetsuppgifter Du har ansvar för enhetens personal, ekonomi, verksamhet och arbetsmiljö. För närvarande arbetar 10 medarbetare på enheten. Du styr enheten utifrån mål och strategier samt arbetar med att kvalitetssäkra och utveckla enheten. För oss är det viktigt med utveckling och att du aktivt arbetar med ständiga förbättringar. Som enhetschef har du ansvar för den strategiska trafikplaneringen och att förbättra framkomlighet och trafiksäkerhet inom kommunen. Enhetschefen ansvarar även för uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken samt att planera och följa upp framdriften i investeringsprojekt. Rollen innebär många kontakter med andra kommunala avdelningar, myndigheter, företag och organisationer. Rollen innebär även att du är delaktig i det dagliga arbetet, dvs arbeta med utredningar, avtal, upphandlingar, samverkan, planering, omvärldsbevakning, tillståndsärenden etc. Enhetschefen rapporterar direkt till avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du förväntas bidra i avdelningens övergripande utvecklingsarbete. Kvalifikationer Vi ser att du har några års erfarenhet av arbete som chef. Du har också en lämplig utbildning alternativt kunskap förvärvad genom erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av entreprenadarbeten, samhällsplanering- och/eller trafikfrågor är det meriterande. Som person är det viktigt att du har förmågan att se helheten, att du är tydlig och strukturerad samt har förmågan att motivera och leda andra. För tjänsten krävs B-körkort. Mer om tjänsten Tillsvidareanställning, heltid. Du är placerad på Stadsporten mitt i Piteås centrum, där vi arbetar aktivitetsbaserat i moderna lokaler. Välkommen med din ansökan senast 2025-05-11. Om arbetsplatsen Samhällsbyggnad är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: www.pitea.se Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Inflyttarservice Piteå (Move to Piteå)
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Är du en engagerad och tydlig ledare som vill göra skillnad? Här får du möjlighet att i tjänsten för Borås leda en enhet på cirka 20 medarbetare som ska skapa trygghet och hållbarhet, och bidra till att stötta individer tillbaka i arbete och egenförsörjning. I tjänsten för Skövde/Trollhättan är du med och bygger upp en nystartad enhet. Med personal- och resultatansvar får du en nyckelroll i att driva utveckling och samverkan – både internt och externt. Nära ledarskap, förändring och samarbete Som enhetschef inom stöd för återgång inom sjukförsäkringen är du den chef som befinner dig närmast medarbetarna och verksamheten. Du ansvarar för att leda och driva det dagliga arbetet utifrån avdelningens uppdrag och mål där den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Du har personalansvar såväl som resultat- och uppföljningsansvar för medarbetarna i din enhet. Genom ett situationsanpassat och nära ledarskap skapar du förutsägbarhet, trygghet och hållbarhet för att medarbetarna ska kunna ta sitt ansvar för att nå uppsatta mål samt möta behov av förändring. Du skapar förståelse för sammanhang, riktning och de målbilder avdelningen satt upp och tar fram de planer din verksamhet behöver. Du bygger tillit, främjar lärande, motiverar dina medarbetare och arbetar främst med kvalitativ måluppföljning. Du representerar Försäkringskassan i externa samarbeten och arbetar både operativt och strukturellt i samverkan med andra organisationer. För att åstadkomma resultat tillsammans med våra olika parter, huvudsakligen Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvård samt arbetsgivare, tar du stort ansvar och har en aktiv roll. Den ena enhetschefen ska ansvara för en befintlig enhet som består av ca 20 medarbetare och har sin placering i Borås. Den andra enhetschefen ska ansvara för en nystartad enhet som är under uppbyggnad. Enheten kommer bestå av medarbetare som har sin placering i orterna Skövde och Trollhättan. Du kommer att ingå i en områdesledning som har upptagningsområde Västra Götaland och Halland i uppdraget att stödja individer för återgång i arbete. Som enhetschef är du ett stöd för områdeschefen och du ingår i områdets ledningsgrupp som består av totalt 13 enhetschefer där du bidrar med din kompetens och ditt engagemang. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • har god ledarskapsförmåga • främjar andras professionella och personliga utveckling • arbetar för att nå mål och resultat, följer upp effekterna av egna och andras aktiviteter • har ett systematiskt arbetssätt • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god självkännedom och är stabil som person, främjar ett förtroendeskapande arbetsklimat • främjar ömsesidig dialog, är lyhörd och anpassar sin kommunikation efter behov och situation • har B-körkort. Det är meriterande om du • har erfarenhet av operativt ledarskap i liknande verksamhet • har erfarenhet av coachande ledarskap och att leda i förändring • har erfarenhet av att leda och bedriva verksamhet på distans • har god förståelse för Försäkringskassans uppdrag • har kunskap om och erfarenhet av arbete med regelverk som styr samordning och samverkan • har erfarenhet av samverkan mellan olika organisationer, framför allt på strukturell nivå. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Två tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Tjänst 1 i Borås, Tjänst 2 i Skövde, alternativt Trollhättan. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Louise Samuelsson 010-112 49 18 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Peter Olgeson 010-112 68 75 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST. Marita Lantto, 010 – 119 52 48, Saco-S Anton Gustafsson 010-111 92 43, Seko Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 maj 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 112 jobb