Enhetschef till Äldreboenden, Knutshemmet och Skogsbrynet

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för äldreomsorg, hälso- och sjukvård och omsorg om funktionsnedsatta. Vill du tillsammans med oss bidra till ett bättre liv för de vi är till för? Medborgarens bästa ska alltid vara utgångspunkten för förvaltningens verksamheter. En förutsättning för att kunna utveckla verksamheten är att alla medarbetare inom kommunkoncernen har en gemensam bild av riktningen och visionen tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla. Vi söker nu en engagerad och driven enhetschef för våra äldreboenden Knutshemmet och Skogsbrynet i Stöde. Knutshemmet är ett äldreboende med 17 lägenheter som har somatisk inriktning och Skogsbrynet är ett boende för personer med demenssjukdom med 18 lägenheter. Både Skogsbrynet och Knutshemmet ligger centralt i Stöde och är byggda på ett våningsplan. Du kommer att ha en viktig roll i att skapa en trygg och trivsam miljö för de boende samt att säkerställa en hög kvalitet och kontinuitet i omsorgen. Du kommer att leda och motivera medarbetarna samt ansvara för ekonomi, personalfrågor och verksamhetsutveckling. Är du intresserad av att göra skillnad? Då kanske det är just dig vi söker som medarbetare till Sundsvalls kommun. Vi ser fram emot din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vård och omsorgsförvaltningen i Sundsvalls kommun arbetar med ett förhållningssätt som präglas av tillitsbaserad ledning och styrning. Målsättningen med detta förhållningssätt är att arbeta med att förändra kultur och arbetssätt med fokus på verksamhetens syfte och medborgarens behov. Ditt uppdrag som enhetschef i äldreomsorgen spänner över många områden. Du har det yttersta ansvaret för en enhet vilket innebär att du ansvarar för att säkerställa ett verksamhetsnära och fullgott administrativt-, arbetsmiljömässigt - och professionellt stöd i kärnverksamheten. I ditt arbete bidrar du till att dina medarbetare ges möjlighet till handlingsutrymme, professionalism och arbetsglädje i arbetet där medarbetarnas kompetens tas tillvara och inflytande möjliggörs. Tillsammans med dina medarbetare och kollegor utvecklar du din enhet utifrån uppsatta mål och tillsammans möter ni framtida utmaningar. Som enhetschef på Knutshemmet och Skogsbrynet har du ansvaret för att styra, leda och kvalitetsutveckla verksamheten på enheten. Du har även ett aktivt ansvar för arbetsmiljö, ekonomiskt resultat och att lagstiftningar samt olika beslut och riktlinjer efterlevs. Genom ett tydligt och kommunikativt ledarskap skapar du goda förutsättningar för alla medarbetares utveckling, lärande och arbetsglädje. I ditt uppdrag ingår även att: • fortlöpande tillägna sig kunskaper om teambaserat, tvärprofessionellt arbetssätt för att kunna leda och styra arbetet utifrån medborgarens perspektiv och helhetsperspektiv som utgångspunkt • arbeta med uppföljning och utvärdering • samverka med övriga kollegor i förvaltningen som helhet, kring medborgarens perspektiv som utgångspunkt och kring resurser KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du har erfarenhet av budget- och personalansvar, kvalitetsledning, ekonomistyrning samt arbetsmiljölagstiftning. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet från verksamhetsområdet, förändringsledning samt kommunal eller annan offentlig verksamhet och därtill förvärvad förståelse för kraven på arbetet i en politiskt styrd organisation • kunskap i gällande lagstiftning inom verksamhetsområdet • dokumenterad ledarutbildning • dokumenterad utbildning i kvalitetsarbete, ekonomi eller arbetsrätt • grundläggande kunskap i de stödsystem som används i verksamheterna som exempelvis Flexite, Timecare, Qlick Sense, Adato, Procapita, Raindance och Heroma För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Vi söker dig som förstår värdet i ett gott samarbete inom och mellan teamgränser samtidigt som du ser hur ditt individuella bidrag påverkar teamets välmående och leverans. Som person är du trygg och stabil med en god självinsikt. Du bedriver ett ledarskap där du ständigt arbetar för att främja en god arbetsmiljö. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du kan på ett tydligt sätt kommunicera mål, fatta beslut och uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Din initiativförmåga och din helhetssyn gör det möjligt att både utveckla och förvalta verksamheten. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift. Vi förutsätter att du har grundläggande kunskaper i MS-Office. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Övriga fackliga representanter nås via kommunens växel, 060-19 10 00: Robin Fångsjö, Vision Peter Gustavsson, Akademikerförbundet SSR Katarina Carlsson, Fysioterapeuterna Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Enhetschef till den hydrogeologiska verksamheten vid SGU

Sveriges geologiska undersökning har som uppdrag att möta samhällets behov av hydrogeologisk information på bästa sätt. Vårt fokus handlar om att ta fram underlag för hur samhället ska hantera Sveriges grundvattensresurser nu och i framtiden, bland annat genom att förse samhället med mer och förbättrad information om hur vattentillgång och vattenkvalitet påverkas av klimatförändringar. Vi söker dig som vill vara med och leda och utveckla vår hydrogeologiska verksamhet, både operativt och strategiskt. Avdelningen Mark och grundvatten är uppdelad i fyra enheter och består av cirka 60 medarbetare som finns på kontor i Uppsala, Göteborg, Lund och Malå. Verksamheten består av flera områden, bland annat sanering av förorenade områden, miljösäkring av oljelager och hydrogeologisk verksamhet. Den hydrogeologiska verksamheten består av tre enheter och omfattar insamling, analys och tillhandahållande av omfattande datamängder kring grundvattennivåer, grundvattenkemi, brunnar och grundvattenmagasin. Vidare omfattar den hydrogeologiska verksamheten arbete inom vattenförvaltning, miljömålsuppföljning, klimatanpassning och som expertstöd i olika typer av grundvattenfrågor. Det finns en stor efterfrågan på vår information och expertis i samhället och vi strävar efter att nå ut effektivt och med rätt produkter till våra användare. Samtidig ökar behovet att utveckla och optimera våra dataflöden och dataanalys genom användning av moderna teknologier och metoder såsom automation och artificiell intelligens. För att leda denna utveckling och vår verksamhet framåt söker vi en engagerad enhetschef som vill ta över ledarskapet för en av våra enheter. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill vara chef för enheten Grundvattenövervakning, som idag består av 14 engagerade medarbetare. Enheten jobbar med att samla in, bearbeta och tillhandahålla information om Sveriges grundvatten. Ett arbete som både sker genom miljöövervakning, kartläggning i fält och insamling av data ifrån andra aktörer, exempelvis genom datavärdskap. Arbetet utförs ofta i samarbete med andra myndigheter och med inriktning mot ett hållbart nyttjande av våra grundvattenresurser och en tryggare vattenförsörjning. I rollen som enhetschef har du ansvar för personal, budget och arbetsmiljö inom din enhet. Det innebär bland annat att du planerar, driver och följer upp enhetens verksamhet och ekonomi. Du är ansvarig för att leda och fördela arbetsuppgifter inom enheten samt säkerställa att rätt kompetens finns för den hydrogeologiska verksamheten på avdelningen. Tillsammans med dina medarbetare och övriga enhetschefer inom avdelningen driver du den digitala utvecklingen framåt. Du deltar i avdelningens ledningsgrupp och bidrar till utvecklingen av både avdelningen och hela myndigheten. Du rapporterar till avdelningschefen för avdelningen Mark och grundvatten. Kompetens Vi söker dig som har: en för tjänsten relevant universitets- eller högskoleutbildning erfarenhet som ledare eller chef mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska Meriterande erfarenheter och kompetens: erfarenhet av personalansvar och budgetarbete erfarenhet att leda i förändring kunskaper inom grundvattenfrågor erfarenhet av digital verksamhetsutveckling kunskaper i informationssäkerhet erfarenhet från arbete på statlig myndighet Personliga kvalifikationer Som ledare är du trygg och säker, där delaktighet och förtroende är viktiga inslag i ditt ledarskap. Du är utåtriktad och har lätt att samarbeta med andra både internt och externt. Genom ditt öppna och kommunikativa sätt skapar du förtroende och bygger team samt är lyhörd för vad medarbetare och verksamhet behöver. Du är utvecklingsorienterad och visionär, kan se framtida möjligheter och föreslå en väg framåt. Samtidigt så behöver du vara strukturerad och ha en förmåga att prioritera. Erfarenheter och kunskaper är viktiga verktyg för att lyckas i tjänsten, men det är främst ledaren i dig vi söker. Därför kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med ett chefsförordnande som är tidsbegränsat, med möjlighet till förlängning. Vi tillämpar provanställning på sex månader. I din roll som enhetschef tillämpas förtroendearbetstid Anställningsort: Uppsala Tjänsten är säkerhetsklassad och en säkerhetsprövning inklusive registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att utföras på slutkandidat. För tjänsten krävs svenskt medborgarskap och en godkänd säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 2024-05-26. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Dina meriter ska kunna styrkas genom uppvisande av originalhandlingar eller styrkt meritförteckning. Vi tillämpar ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. SGU använder ett webbaserat rekryteringssystem som du ansöker genom via vår webbplats. Vill du veta mer, hör av dig till avdelningschef Jennie Abelsson eller våra fackliga företrädare: Peter Åkerhammar för Saco-S och Annika Törnkvist för ST-geologiska via vår växel 018-17 90 00. Rekryteringen utför SGU i egen regi och vi undanber oss därmed telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef fordonsenhet

Servicekontoret utgör kommunens interna basresurs för den tekniska och administrativa utförarverksamheten. Vi arbetar under företagsliknade former och är ca 350 anställda och har en omsättning på ca 500 Mkr. Vår verksamhet spänner från dataservice till anläggningsarbeten, fastighetsservice, parkskötsel, verkstadsmekanik till central redovisningsservice, löneservice och telefonväxel. Vi söker nu enhetschef till vår avdelning Fordon Förråd Verkstad. På avdelningen arbetar cirka 40 medarbetare och verksamheten är indelad i områdena; fordonshandläggning, förråd, fordonsverkstad och mekanisk verkstad. Enhetschef fordonsenhet Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som enhetschef för fordonsenheten. Verksamheten bedrivs enligt ett beställar-utförarkoncept och det innebär bland annat mycket kontakt med kunder och beställare. Du kommer att arbetsleda 6 stycken fordonshandläggare och en samordnare. Som enhetschef ansvarar du för verksamhetens resultat, ekonomi, arbetsmiljö och personal. Inom ramen för ett aktivt ledarskap genomför du medarbetar- och lönesamtal, personalmöten/arbetsplatsträffar, etc. I arbetsuppgifterna ingår även administrativa arbetsuppgifter, såsom offerering, fakturering, analyser och utvärderingar, mm. Övrig information I Borås stad arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö, vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid. Kvalifikationer Vi söker dig som har lägst en gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot fordon- och eller administration. Du har också B-körkort, dokumenterad erfarenhet av arbetsledning med personalansvar samt goda kunskaper inom IT Officepaket och inom något affärssystem. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom ledarskap. Tidigare dokumenterad chefserfarenhet med ansvar för budget, person och verksamhet ser vi som ett krav för tjänsten. Som enhetschef är du självgående, driven och lyhörd och du har både intresse och förmåga att leda och utveckla medarbetare och verksamhet i en positiv anda. Eftersom du kommer att ha daglig kontakt med våra beställare och verksamheter är det därför av stor vikt att du är relationsskapande och har ett starkt kundfokus. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via knappen Sök tjänst nedan.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Enhetschef till Fiberoptik, fotonik & twin transition

Vill du precis som vi, hjälpa svensk industri att bibehålla och stärka sin konkurrenskraft, såväl nationellt som internationellt? Är du en entusiastisk och positiv ledare även i utmanande situationer? Är du en person som tar ansvar och får saker att hända? Tycker du att samarbete över teknik- och verksamhetsområden är en självklarhet för skapandet av både nya affärer och nya innovationer? Låter detta spännande så har vi en tjänst att presentera för dig! Vi söker en Enhetschef till Enheten Fiberoptik, fotonik & twin transition som tillhör avdelningen Smart Hårdvara. Om oss Avdelningen har verksamhet inom tillämpad forskning och utveckling i nära samarbete med industripartners och offentliga aktörer. Ofta sker arbetet i tvärvetenskapliga projekt med fokus på teknologi och tillämpningar, t. ex sensorteknik, fiberoptiska och smarta material, organisk elektronik, processer, mjukvaruutveckling och tjänster. Avdelningen driver uppdrag och projekt för ett stort antal internationella/nationella företag med koppling till användning av ny teknologi och tillämpningar inom tvärsektoriella områden som med-tech, life-science, rymd, flyg, automotive, verkstad, energi och transport. Avdelningen har stora experimentella resurser och stora labbytor med möjlighet att tillverka och utveckla skräddarsydda fiberoptiska sensorlösningar för både industriella och forskningsinriktade miljöer och projekt. Enheten Fiberoptik, fotonik och twin transistion verkar inom områden optofluidik, distribuerad fiberavkänning (DAS, Raman etc.) och kvasidistribuerad fiberavkänning och optiska sensorer samt deras industriella tillämpningar. Därutöver bygger enheten just nu upp ytterligare ett avdelningsövergripande kompetensområde inom digital transformation för hållbar omställning. Om rollen Som enhetschef kommer du att leda en enhet på cirka 10 personer. Tillsammans med avdelningens ledningsgrupp och dina medarbetare arbetar du igenom övergripande inriktningar för RISE och skapar konkreta och tydliga mål för er enhet. Vi söker dig med kompetens inom affärsutveckling, kundakvisition och genomförande av kunduppdrag. Kunderna återfinns inom såväl industrin som offentlig sektor och vi förväntas förstå deras behov och kunna möta dem. Målet är att skapa konkreta resultat, såväl kvantitativa som kvalitativa samt nöjda kunder. Du arbetar nära våra kunder och hjälper oss att vidareutveckla våra olika erbjudanden inom området fiberoptik, fotonik, optiska sensorer samt digital och hållbar omställning. Vidare är en viktig del i rollen att bidra till att stärka och skapa nya nätverk med hela det svenska näringslivet. Du leder på ett närvarande och tillgängligt sätt utan att ge avkall på din roll som representant för arbetsgivaren. Du bidrar till att stärka vår affärsmässighet, innovationsförmåga och forskningsutveckling tillsammans med kollegor inom RISE och med våra partners. Som enhetschef rapporterar du till avdelningschefen och placeringsort är Kista. En del resor kan förekomma. Vem är du? För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en naturlig ledare och förebild som får dina medarbetare att prestera på bästa sätt. Du är lyhörd och lyssnar effektivt, du drivs av att leverera nytta och att engagera dina medarbetare genom ett inspirerande och modigt ledarskap. Du involverar och coachar dina medarbetare i deras uppgift att skapa kundnytta genom att säkra RISE leveransförmåga i våra forskningssamarbeten och de projekt vi driver. Du har ett starkt intresse för alla aspekter av fiberoptik, fotonik och optiska sensorer. Du har en universitetsexamen i elektronik, fysik (optik), eller liknande ämne. Vidare har du tidigare erfarenhet och expertis inom forskningsområdet fiberoptik, fotonik och optiska sensorer samt ett brinnande intresse av att bidra med nya lösningar till den hållbara omställningen. Som person har du ett affärsmässigt tankesätt med en förmåga att se möjligheter och du inger förtroende hos såväl kunder som medarbetare. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande.  Rollen kräver att du är en lagspelare med uttalad samarbetsförmåga som kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Du är analytisk, njuter av att arbeta i en dynamisk miljö och har god kommunikationsförmåga. Du är välorganiserad, entusiastisk, självmotiverad och strävar efter excellens i alla uppgifter. Är vi rätt för varandra? Inom RISE gillar vi olika och vi är övertygade om att mångfald bidrar till en innovativ miljö där vi tillsammans utmanar gränser och utvecklar ny kunskap och kompetens för framtiden. Vi lovar dig inte ett lätt jobb men vi kan lova en spännande resa där vi tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor bidrar till en hållbar framtid och till att säkra ett försprång i den globala konkurrensen. Vill du vara med på resan? Välkommen med din ansökan! Låter detta spännande så kom hjälp oss att göra världen lite bättre. Om du vill veta mer så är du välkommen att kontakta rekryterande chef Björn Samel,+46 70 475 00 81. Sista ansökningsdag är 26 maj, 2024.  Fackliga representanter är Ulf Nordberg, Sveriges Ingenjörer, 010-5166959 och Linda Ikatti, Unionen, 010-516 51 61.

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Enhetschef till Omsorg för personer med funktionsnedsättning, OF

Välkommen till en av landets absolut vackraste kuststräckor. Vår skärgård, med sina 5 429 öar, gör Oskarshamn till Sveriges fjärde örikaste kommun. Med havet som fond och skogen runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger dig alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Närhet, trygghet och passion kort sagt alla byggstenar för en långvarig kärlekshistoria. Med såväl stora arbetsgivare inom industri och teknik som drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande utbildningsmöjligheter. Välkommen att stanna i Oskarshamns kommun! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en enhetschef till Området för funktionsnedsatta, OF. Som enhetschef hos oss ingår du i ledningsgruppen och du är underställd områdeschefen med ansvar att verkställa beslut inom LSS och SoL. OF: s verksamhet växer och det pågår ständiga utvecklingsarbeten där vi försöker ta tillvara olika enhetschefers kompetens och erfarenhet inom olika områden så att det ska bli så bra som möjligt för verksamheterna. I ditt uppdrag ingår att omvandla politiskt fastställda mål till effektiv verksamhet. Du som enhetschef ansvarar för verksamhet, personal och ekonomi. Inom verksamheten OF vill vi ständigt ligga i framkant och driva utvecklingsarbeten och där har du som enhetschef en viktig roll att fylla. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning och gärna med en tidigare erfarenhet av arbetsledning. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad, med ett gott sinne för administration. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. I ditt uppdrag ingår det varierad dokumentation varför du behöver kunna formulera dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi använder oss av en mängd olika datasystem som exempelvis Medvind, WinLas, Personec P och Treserva. Det är därför viktigt att du, förutom en grundläggande datavana, lätt kan ta dig an olika datasystem. I ditt arbete har du stöd av områdeschef, HR-generalist, ekonom och framförallt av ditt team. Rekrytering sker löpande så ansök redan idag! ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://flyttahit.nu/ och https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

25 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Enhetschef till sim- och ishall

Vill du vara en del av en stad som växer och bidra till ökad folkhälsa? Nu söker vi en enhetschef som tillsammans med medarbetarna ansvarar och vill utveckla våra is- och simhallar. Rollen som enhetschef hos oss Denna enhetschefsroll har två mindre enheter till sin hjälp att lösa uppdragen. En av enheterna har en central position i hanteringen av Kungsbacka kommuns is- och simhallar. Ni skall tillsammans utföra det dagliga arbetet i två ishallar, två simhallar och två idrottshallar, samt lite övriga kommunala lokaler i närområdet (inlag). Ett nära samarbete med Kultur & Fritidsförvaltningen, föreningar, hyresgäster och eventarrangörer är avgörande för att säkerställa högkvalitativ service till våra kommuninvånare. Din andra enhet är Fastighetsdrift söder har du både budget- och personalansvar för en grupp på närmare 11 medarbetare. Din grupp består av fastighetstekniker som ansvarar för skötsel och tillsyn av byggnader och tillhörande miljöer. Enheten är ansvarig för leverans av verksamhetsservice till våra partners för att underlätta deras fokus på kärnverksamheten. Din roll är både strategisk och operativ. Det är din uppgift att navigera den dagliga verksamheten, fatta välgrundade beslut och prioritera teknikernas uppgifter utifrån aktuella ärenden. Tillsammans med dina medarbetare arbetar du för att leverera trivsamma, resurseffektiva och säkra inomhus- och utomhusmiljöer. Dessutom ingår det i din roll att säkerställa en jämn fördelning av arbetsuppgifter och noggrant följa upp de olika tjänsterna som din enhet tillhandahåller. Organisatoriskt tillhör du en ledningsgrupp tillsammans med sju enhetschefer. Tillsammans med utvecklare, ekonomer, HR, kommunikatör samt verksamhetschefen driver ni Service Fastighetsverksamhet framåt. Din profil Som ledare är du en källa till inspiration för ditt team, du uppmuntrar dem att utvecklas och tar eget ansvar för att föra verksamheten framåt. Du bygger nya relationer och vårdar befintliga, Vi ser att du är öppen för innovation och inte rädd för att utforska nya metoder. Du är ärlig och tydlig när du ger feedback och vågar gå in i dialog där du agerar på ett konstruktivt sätt. Vidare tar du ansvar för verksamheten i både med- och motgång, sätter invånaren i fokus samt tar ansvar för din och gruppens leverans och arbetsmiljö. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: - arbetserfarenhet av rollen som chef med budget- och personalansvar - arbetat aktivt i en serviceroll inom skötsel och tillsyn av fastigheter - B-körkort Det är meriterande om du har: - erfarenhet från liknande roll - erfarenhet/kunskap inom is och/eller vattenproduktion Läs gärna mer om oss https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/ Intresserad? Varmt välkommen med din ansökan senast 8 maj 2024. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. #LI-KUNGSBACKA Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Gruppchef till passverksamhet i Globen

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. ARBETSUPPGIFTER Som chef för vår passverksamhet rapporterar du till lokalpolisområdeschefen samt ingår i en ledningsgrupp, där du tillsammans med andra gruppchefskollegor ansvarar för att uppdraget genomförs, samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för gruppens verksamhet inom området resehandlingar, extern service och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten. Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet. KVALIFIKATIONER Krav Detta är en möjlighet för dig som har: • minst 6 månaders sammanhängande erfarenhet av att ha arbetat som chef eller arbetsledare den senaste femårsperioden. • erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten • erfarenhet från verksamhet som innefattat service/medborgarmöten eller annat område som arbetsgivaren bedömer relevant • för funktionen relevant examen/utbildning Meriterande Vi ser det som meriterande om du utöver detta även har: • erfarenhet av att leda andra mot uppsatta mål och resultat • ingått i ledningsforum • erfarenhet av att handlägga/bereda ärenden företrädesvis från serviceinriktade stödverksamheter som kansli/expedition, reception eller resehandlingsverksamheter • erfarenhet av polisorganisationens verksamhet • chefs- och ledarskapsutbildning för direkt, indirekt och/eller strategisk nivå • erfarenhet av att delta i/driva samverkan med samhällsaktörer innanför/utanför polisorganisationen/den egna organisationen • erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet företrädesvis som samordnare, projektledare, teamledare, arbetsledare eller motsvarande som myndigheten bedömer relevant • erfarenhet av förvaltningsfrågor När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor: • analys och helhetssyn • mål och resultat • utveckling och förändring • social säkerhet • muntlig och skriftlig kommunikation • skapa delaktighet och motivation Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare. Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas. ÖVRIGT Placeringsort: Globen Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 maj 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Enkätsvaren är en del av rekryteringsprocessen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult: [email protected]. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Biträdande enhetschef och verksamhetschef inom EMI

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Utbildningsförvaltningen inom Stockholms stad ansvarar för kommunal grundskola inklusive förskoleklass och fritidshemsverksamhet, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Inom förvaltningen finns Avdelningen för stöd kring lärande och elevhälsa som har till uppgift att på olika sätt stödja stadens skolor i arbetet med att främja och underlätta elevernas lärande, utveckling och hälsa. På Avdelningen för stöd kring lärande och elevhälsa finns Enheten för elevhälsa. Enheten arbetar med stöd till rektorer och elevhälsoteam, elevhälsans professioner och ledning av elevhälsans insatser inom hälso- och sjukvårdens område. Samt med mottagande till anpassad skola och beslut om verksamhetsstöd. Här arbetar skolsköterskor, skolläkare, psykologer, systemförvaltare, specialpedagoger, skolkurator och studie- och yrkesvägledare. Din roll Enheten för elevhälsa söker en biträdande enhetschef med personal- och budgetansvar för skolläkare och centrala EMI och tillika verksamhetschef enligt HSL över elevhälsans medicinska insats för gymnasieskola och anpassad gymnasieskola, som vill vara med och vidareutveckla vår elevhälsoenhet. Tillsammans med enhetschef och biträdande enhetschef skapar ni förutsättningar för enheten att vidareutveckla det systematiska kvalitetsarbetet. Du har personalansvar för drygt 30 ambulerande skolläkare samt fem MLA-skolsköterskor och en MLA-skolläkare centralt. Du arbetar nära verksamhetschef för grundskolans och anpassade grundskolans medicinska insats samt verksamhetschef för psykolog- och logopedinsatsen. Du rapporterar till enhetschef för enheten för elevhälsa. Vi söker dig som är en erkänt god ledare och som vill använda dina kunskaper till utvecklings- och ledningsarbete för elevhälsans medicinska insats samt för elevhälsa i stort. Du driver verksamhets- och utvecklingsfrågor tillsammans med medicinsk verksamhetschef för grundskolan och anpassad grundskola, MLA-skolsköterskor, MLA-skolläkare, samt med ett tvärprofessionellt team på enheten med representanter från alla professioner inom elevhälsan. Din kompetens och erfarenhet Som biträdande enhetschef inom Enheten för elevhälsa ska du ha erkänt god ledarerfarenhet, tidigare chefserfarenhet, kännedom om styrdokument och kvalitetsarbete inom grund- och gymnasieskolan samt medicinsk kompetens och god kompetens inom elevhälsa i stort. Uppdraget är mycket varierat och kräver flexibilitet, initiativförmåga, organisatorisk förmåga samt självständigt arbete. Dokumenterat god ledarskaps- och samarbetsförmåga är ett krav då arbetet innebär många kontakter med andra avdelningar och medarbetare inom Utbildningsförvaltningen, vårdgivare inom regionalt finansierad vård, samt flera myndigheter. Meriterande är genomgången ledarskapsutbildning, samt medicinsk kompetens och erfarenhet. Du är drivande i utvecklingsfrågor, har mål- och resultatfokus och har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Chef fastighetsdrift

Vi söker nu dig som är redo för utmaningen att som 1:a linjens chef leda medarbetare och verksamhet vid vår fastighetsdrift i Oskarshamn. Du kommer tillsammans med enhetens medarbetare att ansvara för drift, service, tillsyn och skötsel samt avhjälpande åtgärder på Region Kalmar läns fastigheter. För oss är arbetsglädje och trivsel viktigt – vi strävar efter att bli den bästa arbetsplatsen! I uppdraget har du personalansvar för fastighetsdriftens medarbetare som idag består av fem tekniker och två driftingenjörer. Tillsammans utvecklar ni verksamheten mot gemensamma mål. Du kommer även att ha tät samverkan med driftcheferna på våra sjukhus i Kalmar och Västervik. Du har ekonomiskt ansvar för verksamheten, är underställd basenhetschefen och ingår i Regionfastigheters ledningsgrupp. Utöver ditt uppdrag som chef kommer du att arbeta med övergripande frågor inom fastighetstekniska installationer och förebyggande underhåll. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Om dig Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning och/eller flera års erfarenhet av arbete i ledande befattning gärna med kvalificerade driftsfrågor. I tjänsten ingår personsäkerhetsansvar samt elanläggningsansvar för fastighetsdriften i Oskarshamn och det är därför önskvärt att du har tidigare erfarenhet av dessa roller. Vi tar även hänsyn till kompetens gällande medicinska gaser i bedömningen av din ansökan. B-körkort är ett krav då tjänsten medför resor över länet. För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du känner dig bekväm i rollen som ledare samt har förmågan att skapa delaktighet och engagemang bland dina medarbetare. Du är lyhörd med ett intresse för att hjälpa andra i rätt riktning för att uppnå bästa möjliga lösning utifrån uppsatta mål. I din kommunikation är du tydlig och du säkerställer att ditt budskap nått fram. Genom planering, prioritering och uppföljning skapar du struktur i ditt arbete både för egen del och mot gruppen du leder. Vi jobbar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Din framtida arbetsplats Basenheten Regionfastigheter finns i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Vår uppgift är att vara en strategisk fastighetsägare som på ett rationellt och effektivt sätt tillhandahåller ändamålsenliga lokaler för Region Kalmar läns olika verksamheter, samt att förvalta egendomen på ett sätt som bevarar värdet över tid. I detta ingår fastighetsdrift, underhåll och tekniskt verksamhetsanknutna tjänster. Vi arbetar med ny-, om- och tillbyggnadsprojekt och ansvarar för byggprocessens alla faser. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 200 byggnader med en total yta om cirka ca 400 000 kvadratmeter. Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Enhetschef till penningtvättstillsynen på Finansinspektionen

Har du erfarenhet av penningtvättsfrågor och trivs i en spännande internationell kontext där du har möjlighet att göra skillnad på riktigt? Vill du utvecklas som ledare och är redo att ta din karriär till nästa nivå? Då kan det här jobbet på Finansinspektionen (FI) vara något för dig. Om jobbet Som chef för enheten Internationella sanktioner på avdelningen Penningtvättstillsyn leder du en av våra två enheter i arbetet med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism på svensk finansmarknad. Enheten delar avdelningens övergripande ansvar att granska hur de finansiella företagen hanterar riskerna för att utnyttjas i kriminella syften och har ett särskilt ansvar för frågor som rör internationella sanktioner och internationellt tillsynssamarbete. Arbetet bedrivs i en snabbt föränderlig miljö med en tydlig internationell kontext som innehåller alltifrån konkret myndighetsutövning till global policyutveckling.  I rollen som enhetschef kommer du att tillsammans med övriga delar av avdelningen ta fram tillsynsstrategier och leda den operativa tillsynen. Du har personalansvar och ansvarar för att sätta och följa upp individuella och gemensamma mål och bidra till såväl dina medarbetares som verksamhetens resultat och utveckling. Du arbetar strategiskt och långsiktigt utifrån FI:s övergripande mål. Du har förmåga att etablera och utveckla väl fungerande samarbeten, såväl inom FI som i förhållande till andra svenska och utländska myndigheter. Som enhetschef har du ett mycket nära samarbete med övriga chefer på avdelningen. Vi förutsätter att du har ett stort intresse för ledarskapsfrågor och av att utvecklas i din roll som ledare. Vi erbjuder dig ledarskapsutbildning för att ge dig förutsättningar att lyckas i ditt ledarskap. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har relevant akademisk utbildning (exempelvis inom ekonomi eller juridik) • har gedigen erfarenhet av kvalificerat arbete inom finansiell sektor eller myndighet • har goda kunskaper om finansiell sektor och om penningtvättsregelverket • har utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt • har ledarerfarenhet och förmåga att leda, inspirera och utveckla ett team Det är meriterande om du                                                                   • har erfarenhet av internationella samarbeten • har erfarenhet av granskningsarbete och regelutveckling • har kunskap om internationella sanktioner. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • arbeta självständigt utifrån de värderingar och riktlinjer som styr verksamheten • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde. Om oss FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder:  https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Erik Blommé, avdelningschef, 08-408 988 86   Sista ansökningsdag: 2024-05-14

22 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024