Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Om företaget WESAG är en etablerad leverantör inom byggbranschen med fokus på VVS. De är specialiserade på kvalitetsprodukter från starka leverantörer och kundanpassade lösningar för specifika behov. WESAGs gedigna kunskap ger dig trygghet och rätt produkter i varje projekt. WESAG har väl etablerade samarbeten med några av branschens starkaste varumärken, och har genom åren fått förtroendet att leverera produkter till en lång rad prestigefyllda projekt. Deras expertis efterfrågas ofta när det handlar om skräddarsydda lösningar för specifika applikationer inom områden som offentlig miljö, sjukvård, kriminalvård och industri. Kraven kan omfatta funktionalitet, när det gäller exempelvis skydd och säkerhet, eller estetiska värden, som särskilda önskemål vad gäller formgivning eller stiluttryck. Hos WESAG blir du en del av ett erfaret team med högt i tak och en vilja att göra skillnad. Läs mer om WESAG här: www.wesag.se Om rollen Som Regionansvarig blir du företagets tekniska representant i fält med ansvar för Mälardalen, Storstockholm och hela norra Sverige. Du utgår hemifrån, gärna från Stockholm med omnejd, och planerar själv dina resor och kundmöten. Fokus ligger på att informera, demonstrera och skapa intresse för WESAGs produkter hos VVS-konsulter, installatörer, grossister och i vissa fall även slutkunder. Det handlar inte om att ta ordrar på plats utan om att skapa förutsättningarna för affären genom närvaro, kunskap och uppföljning. Mer konkret innefattar tjänsten: - Genomföra kundbesök hos VVS-konsulter, installatörer och grossister - Presentera tekniska produkter och lösningar på ett förtroendeingivande sätt - Hålla regelbunden kontakt med huvudkontoret i Malmö för offert- och prisfrågor - Du förväntas planera och strukturera ditt arbete proaktivt. I slutet av veckan rapporterar du till din chef avseende veckan som varit och veckan som kommer Om dig Vi söker dig som är nyfiken, självgående och har ett genuint tekniskt intresse. Vi tror att du är en person som drivs av att vara ute i fält, att träffa människor, bygga förtroende och vara med där besluten fattas. Du trivs med att representera tekniskt avancerade produkter och är inte rädd för att ta första steget i en kontakt, vare sig det är via telefon eller ett spontanbesök. Du är nyfiken, självgående och ser affärsmöjligheter snarare än hinder. Du tycker om att informera och presentera, snarare än att ”sälja in”, här handlar det om att så frön och skapa relationer som håller över tid. Följande är krav för tjänsten: - Erfarenhet från VVS-branschen, exempelvis som utesäljare, innesäljare eller arbetsledare - God teknisk förståelse - Vana av att planera ditt eget arbete och följa upp kontakter strukturerat - Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska - Körkort B Övrig information Start: Omgående enligt överenskommelse Plats: Stockholm med omnejd - hemmakontor Omfattning: Heltid Arbetstider: måndag - fredag Lön: Enligt överenskommelse Resor: Regelbundna resor över ett område som sträcker sig från Stockholm till Norrland Övrigt: Tjänstebil ingår Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen. Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Anna Svensson på [email protected]. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Nyckelord: teknisk representant, teknisk säljare, regionansvarig, utesäljare, VVS, VVS-produkter, byggteknik, rörläggare, installatör, arbetsledare, konsultbesök, Stockholm, Mälardalen, resande säljare, teknisk rådgivare, relationsförsäljning, rekrytering
Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.
Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare i Kiruna med omnejd. Läs mer om rollen nedan. Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort och tala och skriva svenska flytande, samt ha en god kunskap i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder oss av många olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september. Välkommen med din ansökan!
Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering i Skellefteå. Läs mer om rollen nedan. Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september. Välkommen med din ansökan!
Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare med placering i distriktet runt Motala och Vadstena med omnejd. Läs mer om rollen nedan. Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare ska få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att få till en affär som alla parter är nöjda med. Detta görs genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en auktionsmäklare med placering runt Enköping, Upplands-Bro och Håbo. Läs mer om rollen nedan. Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort samt tala och skriva svenska flytande. Du behöver också ha goda kunskaper i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder flera olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra, men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Vi kommer att ha en semesterpaus under veckorna 27-32 och vill därför informera om att vi inte kan garantera någon återkoppling förrän i mitten av augusti/början på september. Välkommen med din ansökan!
PROSE är en internationell ingenjörsbyrå som arbetar med interna projekt och externa uppdrag. Vi är specialiserade på tåg och järnväg och assisterar våra kunder i allt från små till storskaliga projekt. Vår kärna är projekt för moderniseringar samt utvecklingsprojekt för delsystem och komponenter för spårburna fordon tillsammans med våra erfarna internationella team. Vi skapar morgondagens mobilitet. Vill du vara med på resan? Just nu söker vi en teknisk säljare med kundfokus till vårt kontor i Västerås eller Sundbyberg. Rolbeskrivning: I den här rollen är du både dörröppnare och relationsbyggare. Du ansvarar för att hitta och vinna nya kunder men också för att fördjupa samarbetet med de vi redan idag samarbetar med. Du drivs av att se affärer ta form och har dokumenterad erfarenhet av att bygga upp en stark säljpipeline och ta affärer i mål. Du är van att arbeta självständigt, gillar struktur och har lätt för att kommunicera på ett tydligt och övertygande sätt. Eftersom våra lösningar ofta är tekniskt komplexa, behöver du ha en god teknisk förståelse och kunna sätta dig in i kundens verklighet. Till en början kommer du även att bidra operativt i olika kundprojekt, det kan handla om koordinering, uppföljning eller offertarbete. På sikt är målet att du ska kunna fokusera helt på försäljning. Ansvar: Generera nya affärsleads genom olika försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter, stort fokus på nätverkande, kalla samtal och kundmöten Prata direkt med beslutsfattare på teknikavdelningar för att förstå deras behov och presentera hur PROSE kan hjälpa Hålla tydliga och relevanta presentationer som visar PROSE:s tekniska lösningar och tjänster Ta fram träffsäkra förslag, både som svar på anbud och på eget initiativ genom att lyssna och förstå våra kunders behov Hantera flera försäljnings-case samtidigt, prioritera rätt och jobba strukturerat för bästa resultat Arbeta nära andra team, som projekt och marknad, för att utveckla nya lösningar och stärka kundrelationer Följa upp försäljningspipeline och intäkter noggrant Nå eller överträffa försäljningsmålen Krav: Relevant universitetsutbildning – kandidat, master eller motsvarande Minst 3–5 års erfarenhet av försäljning eller affärsutveckling för B2B, meriterande inom järnvägsbranschen eller liknande bransch. Självgående och initiativrik Kunna presentera och förklara värdet av våra lösningar Strukturerad, kommunikativ, dokumenterad erfarenhet inom förhandling och samarbete Kreativ och strategisk i att hitta nya sätt att nå affärsmål Erfarenhet från järnvägsbranschen är meriterande Flytande engelska, fler språk är ett plus Mycket goda kunskaper i MS Office (Excel, Word, PowerPoint, Outlook) Erfarenhet av CRM-system är en fördel Vad vi erbjuder: En branschledande kultur med stort eget ansvar och frihet att tänka nytt Flexibel arbetsplats: moderna kontor kombinerat med möjlighet till hemarbete Ett engagerat och internationellt team med järnvägsexperter Möjlighet att förverkliga dina idéer och ambitioner Utmanande möjligheter i en internationell miljö Kollektivavtal, fokus på våra medarbetare och kontinuerlig kompetensutveckling Generöst friskvårdsbidrag PROSE kommer att behandla och lagra din ansökan under rekryteringsprocessen i enlighet med villkoren i vår policy „Candidate Terms of Use- policy“. Policyn finns att läsa på vår webbplats: https://www.prose.one/privacy-notice. Genom att skicka din ansökan till PROSE ger du ditt samtycke till att PROSE behandlar dina personuppgifter. Vi rekryterar löpande och kan komma att tillsätta rollen innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan. Om PROSE Vi är ingenjörsbyrån som kan tåg. PROSE är en oberoende ingenjörspartner som jobbar med både interna utvecklingsprojekt och externa uppdrag, experttjänster likväl som materialförsäljning. Vi är specialiserade på spårfordon. Våra uppdrag spänner över hela fordonets livscykel: från strategi och utveckling till modernisering, godkännande och underhåll. Vi finns i Schweiz, Sverige, Tyskland, Italien, Frankrike och Österrike, och vi hjälper kunder i hela världen att lösa tekniska utmaningar – oavsett om det gäller komponenter, delsystem eller kompletta fordon. Våra kunder är tillverkare, operatörer, myndigheter och underhållsleverantörer. Vi är omkring 150 medarbetare som tillsammans har genomfört över 5 000 projekt. Vi är medarbetarägda, det betyder att vi kan ge råd utan påverkan utifrån. Vi arbetar för våra kunder och för oss själva. Vill du vara med och skapa morgondagens mobilitet? Välkommen till PROSE.
Är du en driven och resultatinriktad person som vill medverka till vår tillväxt i Norrbotten? På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Vill du vara med och göra våra framtida affärer? Är du driven, affärsmässig och vill tillhöra ett professionellt och engagerat team där vi drivs av att hjälpa våra kunder med bästa transportlösningen i Sverige och Europa? Vill du tillsammans med teamet vara med och öka DHL Freights marknadsandelar och närvaro i Norrbottens län? Då är du kanske vår nästa fältsäljare i Luleå. Arbetsuppgifter och ansvar * Bygg relationer som gör skillnad: Du kommer att vara ansiktet utåt och skapa långvariga relationer med våra kunder. Ditt engagemang kommer att bidra mycket till deras framgång. * Hitta nya affärsmöjligheter: Genom att identifiera och bearbeta potentiella kunder kommer du att bidra till vår tillväxt och utveckling. * Skräddarsy lösningar: Lyssna och förstå kundernas behov och erbjuda skräddarsydda transportlösningar som överträffar deras förväntningar. * Arbeta mot mål: Du kommer att ha tydliga försäljningsmål och uppskattar att tävla och vara innovativ i din strävan att nå målen. * Samarbeta och inspirera: Tillsammans med våra kunder samt även genom att ingå i och leda interna team kommer du att säkerställa att DHL Freight levererar hög och pålitlig kvalitet och service. Profil & Bakgrund Vi tror att du är en person som är lyhörd och med en stark drivkraft. Du har mod att utmana dig själv samt har en god planeringsförmåga för att kunna effektivisera din tid. Du gillar att göra både DHL Freight och kunden framgångsrika. Utöver detta så tror vi du även har: * Erfarenhet av försäljningsarbete, av primärt tjänster * Vana och erfarenhet att supportera andra delar av organisationen med stöd och lösningar * Gymnasieexamen, eftergymnasial utbildning är meriterande * Erfarenhet av logistikbranschen och god kunskap om transportprodukter är meriterande * Goda kunskaper inom MS office paketet, samt vana att arbeta i CRM verktyg * Struktur * Goda språkkunskaper i svenska såväl som i engelska Rollen rapporterar till Försäljningschefen för Area STONORR. Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning tillämpas, på 100% heltid med tillträde snarast. Din placering kommer vara på vår terminal i Luleå. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 17 augusti, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att maila alternativt ringa Patrik Hermansson, Area Manager Field Sales STONORR på mail: [email protected] eller tel: 0709 - 57 92 74 Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram. Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. #LI-Freight
Välj ett jobb för att visa detaljer