Fastighetschef region Öst - Berga

Fortifikationsverket söker en fastighetschef till den del av vår östra region som täcker det geografiska området södra Stockholms och Gotlands län. Som fastighetschef har du det övergripande verksamhetsansvaret för avdelat fastighetsbestånd och personal. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med strategisk utveckling och förvaltning inom fastighetsbranschen. Vill du också vara med och bidra till att stärka Sveriges försvarsförmåga, ansök redan idag! Vi utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - Chef i stark tillväxt och förändring Region öst verksamhet bedrivs i Stockholms och Gotlands län, här arbetar ca 120 medarbetare och chefer med våra fastigheter. Som fastighetschef Syd har du det övergripande verksamhetsansvaret för regionens södra fastighetsenhet vilket innebär ansvar för att både byggnader, anläggningar och medarbetare utvecklas enligt regionens strategi och fastställda mål. En viktig del av uppdraget handlar om att utveckla och bevara goda relationer med våra kunder som också är i en stark utvecklingsfas. Som fastighetschef är du direkt underställd chefen för region Öst, du ingår i regionens ledningsgrupp och leder även den egna fastighetsenhetens ledningsgrupp. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning, alternativt har du annan utbildning med inriktning vi bedömer relevant för rollen. Du har även utbildning i ledarskap och flerårig erfarenhet från chefsbefattning med personal- och ekonomiansvar. Det betyder att du har god erfarenhet av budget-, resultat- och prognosarbete från bygg eller fastighetsbranschen samt att du arbetat med underhålls- och reinvesteringsplanering. Du har dokumenterat god erfarenhet av att leda och utveckla medarbetare och chefer i en komplex och föränderlig verksamhet. Du har goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem och du kommunicerar och uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt på svenska. Vi är på väg in i Nato varför även goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är av vikt. Körkort lägst klass B är ett krav. Det är meriterande om du är utbildad inom försvarssektorn, till exempel genomförd värnplikt, samt om du har tidigare erfarenhet av arbete i statlig myndighet. Det är även meriterande med god erfarenhet av strategiskt arbete i ledningsgrupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. I urvalsarbetet kommer vi att genomföra tester. Som fastighetschef på Fortifikationsverket skapar du förutsättningar för dina medarbetare, därför behöver vi dig som är strukturerad, analytisk, intresserad av omvärldsbevakning samt har en hög säkerhetsmedvetenhet. Du har lätt för att skapa goda relationer och agerar professionellt i din vardag då du har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Att ha goda ledaregenskaper, sätta sig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn kommer naturligt för dig likväl som att du är trygg i dig själv. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med ca 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi bygger, förvaltar, underhåller och utvecklar ett bestånd av samhällsviktiga byggnader anpassade för våra hyresgäster. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar enligt den statliga värdegrunden och dess principer, lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Berga. Svenskt medborgarskap är ett krav eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter, har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 14 maj 2024. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta fastighetsdirektör Magnus Palm 010-44 44 585 eller rekryteringsspecialist Jenny Bolinder 010-44 44 913. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, telefon 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Fastighetsansvarig Sommarvik AB, Årjäng

Arbetsplatsen: Sommarvik AB har tre campingfastigheter i Värmland: Sommarvik i Årjäng, Haganäset i Charlottenberg och Herrgårdscampingen i Kristinehamn och är en av Värmlands största boendeaktörer sett till antal gästnätter. Tjänsten: Välkommen att söka en spännande och varierande tjänst där ingen dag är den andra lik. Fastighetsansvarig (FA) för Sommarvik AB har en central roll i förvaltningen av företagets tre campinganläggningar. Fastighetsansvarig är baserad i Årjäng men förväntas även arbeta på de andra anläggningarna vid behov. I rollen som Fastighetsansvarig har man det övergripande ansvaret för all fastighetsrelaterad verksamhet där huvuduppgiften är att, i samspel med platschefer och samarbetspartners, säkerställa att samtliga fastigheter och anläggningar kontinuerligt håller en hög nivå vad gäller standard, säkerhet och funktion. Rollen inkluderar: Fastighetsförvaltning: Övergripande ansvar för företagets fastighetsförvaltning, vilket innefattar både byggnader och mark. Detta inkluderar utveckling och uppföljning av en omfattande underhållsplan för att säkerställa långsiktig kvalitet och hög standard för samtliga anläggningar. Säkerhetsarbete: Övergripande ansvar för säkerheten på alla anläggningar genom att säkerställa dokumentation, implementera och följa upp säkerhetsrutiner samt se till att lagar och regler efterlevs för att garantera en trygg miljö för gäster och personal. Teknisk infrastruktur: Ansvara för den tekniska infrastrukturen på anläggningarna, inklusive V/A-system, elinstallationer, fibernätverk och andra tekniska anläggningar. Fordons- och maskinunderhåll: Se till att fordon och maskiner på anläggningarna underhålls regelbundet för att säkerställa deras funktion och säkerhet. Parkmiljö: Övergripande ansvar för skötsel och utveckling av parkmiljö. Kommunikation och samarbete: Ha löpande kontakt med kommun, entreprenörer och konsulter i frågor som rör fastigheternas drift och utveckling. Samarbeta nära med platscheferna på varje anläggning för att säkerställa att fastigheterna hålls i bästa möjliga skick. Energi- och miljöarbete: Ansvara för att implementera och följa upp energibesparingsåtgärder samt minimera miljöavtrycket på anläggningarna. Uppföljning och rapportering: Ansvara för att regelbundet följa upp och rapportera om fastigheternas skick och eventuella behov av åtgärder. Profil: Egenskaper Vi söker dig som med stort engagemang och hjärta under lång tid framöver vill vara med och förvalta och utveckla våra anläggningar i en positiv riktning och till en hög standard, allt för att kunna ge våra gäster den bästa möjliga boende-och semesterupplevelsen. Du är bra på att självständigt lägga upp ditt arbete, du ser vad som behöver göras och har inga problem att planera, delegera, kommunicera och följa upp. Du känner igen dig i våra värdeord: glädje, energi, service och professionalitet, har en god samarbetsförmåga och är pålitlig, trygg, strukturerad och lösningsorienterad. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat som fastighetsskötare eller liknande. Eftergymnasial utbildning av något slag inom fastighetsförvaltning är önskvärt, liksom kunskaper inom VA, el, bygg, teknik och markarbeten. Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav. Är du den nyckelperson vi söker? Skicka in din ansökan/intresseanmälan till [email protected]. Obs! Dubbelkolla så att du inte har stavat med ”ö”, så att mejlet verkligen kommer fram. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så vänta inte med att ta kontakt. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan! Intressant arbetsplats men inte rätt roll? Inom kort kommer vi också att söka en ekonomiassistent. Välkommen med din intresseanmälan!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
Vikarierande Fastighetschef

Närheten till Vindelfjällen och den outbyggda Vindelälven gör att Sorsele kommun kan erbjuda många olika miljöer och en mångfald av aktiviteter. Här har du alla möjligheter att leva ett aktivt liv. Sorsele är känt för sitt kvalitativa fiske, och för dig med jaktintresse finns här unika möjligheter att kunna ägna dig åt det. Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar: närhet och enkelhet. Här verkar vi tillsammans. Det finns ett stort behov av arbetskraft i hela kommunen, så har du familj kan vi hjälpa till med tips på arbetsgivare för din respektive. Sorsele ligger strategiskt till mellan flera olika flygplatser, med nio mil till den närmaste. Fastighetsenheten söker nu en vikarierande enhetschef på heltid med arbetsuppgifter inom vår tekniska verksamhet. Vi kan erbjuda dig ett utmanade och utvecklade arbete som innefattar såväl operativt som strategiskt arbete. Välkommen med din ansökan! Om arbetsplatsen: Tekniska verksamheten det samordnade ansvaret för kommunens egendomar. Med samlad kompetens, fördelat på sex enheter, stöttar vi kommunens verksamheter och servar medborgare med alla frågor kopplat till fastigheter, gatukontor, storkök, lokalvård, centraltvätt och tekniskt kontor med bl.a. mark- och exploateringsfrågor. Ansvarig för verksamheten är teknisk chef och respektive enhet leds av enhetschef. Om enheten: Fastighetsenhetens primära uppdrag är att tillgodose ändamålsenliga lokaler till kommunens kärnverksamheter, förvalta kommunens byggnader samt ansvara för såväl ombyggnationer som nybyggnationer. Bland enhetens fastigheter finns också lokaler som hyrs ut externt. Hos oss på fastighetsenheten arbetar åtta medarbetare inkl. enhetschef. Vi levererar tjänster och service till kommunens alla verksamheter och samarbetar med våra två kommunalägda bolag. Tillsammans ansvarar vi för kommunens fastighetsbestånd och fastighetsteknik samt avhjälper felanmälningar. Arbetsuppgifter: I uppdraget, som innehåller många olika ansvarsområden, ingår budget-, personal-, verksamhetsansvar och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Som enhetschef har du i uppgift att: - koordinera byggprojekt och byggledning - ha övergripande ansvar för arbetet inom anläggningsskötsel av brand-/utrymningslarm, inbrottslarm, låssystem och fastigheternas utomhusmiljöer. - planera, följa upp, genomföra fastighetsunderhåll, projekt och investeringar - ansvara för kontakt/beställning/avrop med upphandlande hantverkare och entreprenörer samt Inköp/upphandling/avrop av material och tjänster. - arbetsleda dina medarbetare i fastighetsskötarpoolen. Dina egenskaper: Det är viktigt att du har en god känsla för service eftersom uppdraget i stor del handlar om att ge service till kommunens alla verksamheter. Som ledare har du förmåga att agera som förebild genom ett tillitsbaserat och coachande ledarskap och ser vikten av delaktighet i vardagen. Du är prestigelös, lösningsorienterad och lyhörd och har god kommunikativ förmåga. Du ser värdet i samarbete såväl internt som externt och har god förmåga till helhetssyn. Kvalifikationer: Erfarenhet av bygg- och arbetsledning är meriterande liksom erfarenhet av personal- och budgetansvar. För att vara aktuell för tjänsten behöver du också ha goda datakunskaper. Erfarenhet från fastighetsområdet och teknisk förståelse efterfrågas. B-körkort är ett krav samt god förmåga att utrycka dig på svenska, i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper! Varaktighet/arbetstid: Vikariat under perioden 2024-08-12 till 25-04-30. Tjänsten kan komma att förlängas - dock längst till ordinarie befattningshavares återgång i tjänst. Heltid. Lön: Sorsele kommun tillämpar individuell lönesättning Tillträde: 2024-08-12 till 25-04-30

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Fastighetsutvecklingschef

Vi kan fastigheter. Tillsammans har vi som arbetar på Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. Våra cirka 480 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler är fördelade i Trollhättans tätort med omnejd. Vår vision är miljöer där alla får plats att växa och när Trollhättan ska närma sig 70 000 invånare till 2030 så spelar vi en central roll för att erbjuda arbetsplatser. Kraftstaden Fastigheter söker fastighetsutvecklingschef! I rollen som fastighetsutvecklingschef har du det övergripande ansvaret för att strategiskt utveckla fastighetsprojekt för nyproduktion- och ombyggnadsprojekt inom båda kommunala samt kommersiella fastigheter. Du kommer leda och fördela det dagliga arbetet samt ansvara för att driva gruppen framåt efter Kraftstadens vision, mål och strategier vad gäller utveckling av medarbetarna, arbetssätt, processer, rutiner, lönsamhet samt affärsutveckling. Du har personalansvar för 7 personer som arbetar som projektledare och mobilitetsutvecklare. Du kommer ha ett nära samarbete med fastighetschefen i frågor som rör planering för större underhållsåtgärder, ombyggnationer och nyetableringar. Uppdraget innefattar också att, tillsammans med fastighetschefen, delta i strategiska utvecklingsarbeten tillsammans med både näringslivet och Trollhättan stad. Kvalifikationer Vi söker dig som är civilingenjör inom bygg eller lantmäteri alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har en gedigen erfarenhet av bygg- och/eller fastighetsbranschen ifrån utvecklingsprojekt och tidigare ledarerfarenhet, gärna med erfarenhet av ledningsgruppsarbete. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förhandlingsvana samt är affärsmässig med ett strategiskt förhållningssätt. Du har en god fastighetskännedom. Du har också god kunskap och vana av fastighetsekonomi och kan hantera investeringskalkylering. Du har tydliga ledaregenskaper och behandlar alla med respekt. Du entusiasmerar dina medarbetare genom en hög grad av delaktighet och delegering. Vi ser att du är handlingskraftig och har ett stort driv för utvecklingsfrågor. Du bygger förtroendefulla relationer och har en god samarbetsförmåga. Välkommen till Kraftstaden Fastigheter – där medarbetarnas välmående är vår högsta prioritet! Vi är en arbetsplats som strävar efter att skapa en miljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och stöttad. Som en del av vårt fantastiska team kommer du att få ta del av en rad förmåner som är utformade för att främja hela din hälsa. Med flexibel arbetstid, generösa friskvårdsbidrag och möjligheten att använda din arbetstelefon för personligt bruk, vill vi säkerställa att du har balans mellan arbete och fritid. Vi är inte heller snåla när det gäller avtalsförmåner. Med förmåner som tjänstepension, extra semesterdagar när du fyller 40 år och omfattande försäkringar, vill vi se till att du känner dig trygg både nu och i framtiden. Det är inte bara förmåner som gör oss till en eftertraktad arbetsgivare. Vår aktiva personalklubb och friskvårdsgrupp ordnar regelbundet roliga aktiviteter både under och utanför arbetstid, vilket ger dig möjlighet att skapa starka band med dina kollegor och samtidigt hålla dig frisk och aktiv. När det kommer till kollegorna, kan vi lova att du kommer att trivas i vår välkomnande och härliga gemenskap av cirka 60 personer.  Tillsammans utgör vi Kraftstaden Fastigheter och vi ser fram emot att välkomna dig till oss! Ansökan Kraftstaden Fastigheter ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett digitalt system - kontakta kontaktperson som står i annonsen. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Fastighetschef

Vi kan fastigheter. Tillsammans har vi som arbetar på Kraftstaden Fastigheter Trollhättan AB över 400 års erfarenhet av fastigheter och förvaltning. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar i ändamålsenliga lokaler, som också håller över tid. Dessutom älskar vi att vara i framkant med projekt utöver det vanliga. Våra cirka 480 000 kvm industri-, kontors- och utbildningslokaler är fördelade i Trollhättans tätort med omnejd. Vår vision är miljöer där alla får plats att växa och när Trollhättan ska närma sig 70 000 invånare till 2030 så spelar vi en central roll för att erbjuda arbetsplatser. Kraftstaden Fastigheter söker fastighetschef! I rollen som fastighetschef har du det övergripande ansvaret för den löpande förvaltningen, ekonomi, omvärldsbevakning och kundrelationer. Du kommer leda och fördela det dagliga arbetet samt ansvara för att driva gruppen framåt efter Kraftstadens vision, mål och strategier vad gäller utveckling av medarbetarna, arbetssätt, processer, rutiner, lönsamhet samt affärsutveckling. Du har personalansvar för cirka 15 personer som arbetar som förvaltare, säkerhetssamordnare, energisamordnare, uthyrare och förvaltningsadministratörer. Uppdraget innefattar också att, tillsammans med fastighetsutvecklingschefen, delta i strategiska utvecklingsarbeten tillsammans med både näringslivet och Trollhättan stad. Du kommer också att ansvara för att kundenkäter följs upp och att rätt åtgärder vidtas utifrån bolagets strategi och affärsplan. Du deltar vid behov i kommunala förstudier och lokalplaneringar. En viktig del av rollen är att vara delaktig i upphandling av tjänster inom ditt ansvarsområde och att bevaka efterlevnaden av dessa. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant utbildning inom exempelvis fastighetsteknik, fastighetsekonomi eller fastighetsförvaltning. Du har en gedigen erfarenhet av bygg- och/eller fastighetsbranschen och tidigare ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med kommersiellt fastighetsbestånd. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god förhandlingsvana samt är affärsmässig med ett strategiskt förhållningssätt. Du har goda kunskaper inom hyres-/fastighetsjuridik, kontraktsadministration och byggteknik. Du har tydliga ledaregenskaper, bygger förtroendefulla relationer och är duktig på att skapa engagemang och motivation.   Välkommen till Kraftstaden Fastigheter – där medarbetarnas välmående är vår högsta prioritet! Vi är en arbetsplats som strävar efter att skapa en miljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och stöttad. Som en del av vårt fantastiska team kommer du att få ta del av en rad förmåner som är utformade för att främja hela din hälsa. Med flexibel arbetstid, generösa friskvårdsbidrag och möjligheten att använda din arbetstelefon för personligt bruk, vill vi säkerställa att du har balans mellan arbete och fritid. Vi är inte heller snåla när det gäller avtalsförmåner. Med förmåner som tjänstepension, extra semesterdagar när du fyller 40 år och omfattande försäkringar, vill vi se till att du känner dig trygg både nu och i framtiden. Det är inte bara förmåner som gör oss till en eftertraktad arbetsgivare. Vår aktiva personalklubb och friskvårdsgrupp ordnar regelbundet roliga aktiviteter både under och utanför arbetstid, vilket ger dig möjlighet att skapa starka band med dina kollegor och samtidigt hålla dig frisk och aktiv. När det kommer till kollegorna, kan vi lova att du kommer att trivas i vår välkomnande och härliga gemenskap av cirka 60 personer.  Tillsammans utgör vi Kraftstaden Fastigheter och vi ser fram emot att välkomna dig till oss!   Ansökan Kraftstaden Fastigheter ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett digitalt system - kontakta kontaktperson som står i annonsen. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

12 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Fastighetschef till Hjortviken Country Club

Fastighetschef till Hjortviken Country Club Välkommen till Hjortviken Country Club - där lyx möter natur i perfekt harmoni. Hos oss är varje detalj noggrant utvald för att skapa oförglömliga upplevelser för våra gäster. Vår anläggning erbjuder 150 hotellrum,en pool club på över 1 700 kvadratmeter, två restauranger och ett flertal barer, en lite hemlig festnattklubbslokal, sports club, padelbanor och 10 mötesrum.Vi strävar efter att göra vartenda besök speciellt och minnesvärt, stöttade av våra kärnvärden: passion, professionalism, lekfullhet och personlighet. Är du vår nya fastighetschef?Som Fastighetschef spelar du en essentiell roll i vårt team. Du ansvarar för att förvalta och utveckla vår fastighet till att fortsätta vara en plats där lyx och natur möts. Med ett öga för både detaljer och den stora bilden säkerställer du att Hjortviken Country Club alltid representerar vår höga standard, både visuellt och strukturellt. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Övergripande ansvar för drift, underhåll och utveckling av fastigheten och dess omgivningar. Projektledning för renoveringar och förbättringsprojekt. Ansvarig för upprättande och uppföljning av budget för fastighetsdriften. Samarbeta med externa leverantörer och entreprenörer. Arbeta proaktivt med hållbarhetsfrågor och miljövänliga lösningar. Vem söker vi? Du som söker denna position har tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna inom hotellbranschen. Du är en person med goda ledaregenskaper, ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att se lösningar där andra ser problem. Du delar våra värderingar och brinner för att skapa extraordinära miljöer. Om tjänsten Anställningsform: Heltid, tillsvidare. Tillträde och lön: Tillträde 1 November och lön enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 24 maj. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

12 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Avdelningschef för fastighetsavdelningen

Nu har du chansen att bli en av oss! Vi arbetar tillsammans med hjärta och kvalitet för att kunna ge bästa möjliga service till Ronneby kommuns invånare. Ronneby ligger vackert mellan hav och skog i mitten av Blekinge. Dessutom har vi bra kommunikationer med bil, tåg och flyg. Dina 2500 blivande kollegor är duktiga på att möta framtidens utmaningar och våra invånares ökade förväntningar genom digitalisering, samarbete och ett engagerat ledarskap. Tillsammans med dig gör vi Ronneby ännu bättre! ARBETSUPPGIFTER Vi söker en avdelningschef till Fastighetsavdelningen som idag hanterar ca 230 000 kvm yta. Som avdelningschef har du ett övergripande ansvar för att förvalta kommunens fastigheter och avdelningens verksamhet. Du leder och driver avdelningen på ett positivt och engagerat sätt i en expansiv och förändringsbenägen framtid. Förutom det direkta ledarskapet för avdelningens medarbetare förväntas du bland annat ansvara för projekt avseende fastighet, underhåll samt interna processer och digitalisering. Avdelningen består av en administrativ förvaltarorganisation, driftorganisation samt en vaktmästarorganisation med totalt 36 medarbetare, där du har direkt personalansvar för 8 personer. Två personer är enhetschefer under dig. Du kommer att bli en viktig part i vårt arbete att verka mot högt uppsatta mål för energieffektivisering, att fortsätta utveckla ett effektivt fastighetsunderhåll samt att bibehålla en hög servicegrad mot våra hyresgäster. Du kommer att ha ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö på din enhet. Ditt arbete sker i nära samarbete med såväl förvaltningens övriga avdelningar som med kommunens övriga förvaltningar och bolag i kommunen. Tjänsten innebär även att du får en viktig roll i Teknik-, Fritid- och Kulturförvaltningens ledningsgrupp när det gäller förvaltningsövergripande frågor och du kommer att rapportera direkt till förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER För att bli framgångsrik i rollen ska du ha erfarenhet från liknande befattning samt kunskap och erfarenhet av fastigheter/fastighetsförvaltning, upphandlingsprocesser och budgetarbete. Eftergymnasial utbildning inom fastighetsområdet är ett krav, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kunskap kring hyresjuridik och erfarenhet av upphandling enligt LOU är meriterande. Du har ett bra bemötande, hög servicenivå och en god samarbetsförmåga. Det krävs att du är kommunikativ i både tal och skrift. Du ska vara målinriktad och strukturerad med god förmåga att prioritera och organisera arbetet och se medarbetarna som en stor resurs. Du är en god ledare som är fokuserad på lösningar. Du engagerar dig i hela din organisation för att utveckla den och använder dig av den kompetensens som finns i organisationen för att fatta beslut. Du har ett uttalat ekonomiskt tänk. Som ledare är du duktig på att genomdriva förändringar. Du är bra på att samarbeta och tycker om att arbeta strategiskt i en operativ verksamhet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten innebär vissa resor och det krävs B-körkort. ÖVRIGT Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas. Ronneby kommun krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande ber vi dig ansöka via ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Ronneby kommun är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR.

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Facility Manager

We are looking for an experienced Facility Manager to join us in our mission to contribute to a greener future. The role is a part of our passionate Facility Maintenance team based in Västerås. By joining us, you will be a key player in contributing to building one of the first large scale European battery factories. About the job As a Facility Manager at Northvolt, you will play a critical role in developing and executing maintenance strategies for our facility area, ensuring reliability, cost-effectiveness, and safety. You will be responsible for implementing and enforcing health and safety policies, recruiting and developing a world-class maintenance team, and setting strategies for internal maintenance and outsourcing. Additionally, you will oversee preventive and reactive maintenance, control facility activities, manage budgets, and drive continuous improvement initiatives. Key responsibilities include but are not limited to: Develop and execute maintenance strategies for facility maintenance, focusing on availability and cost-effectiveness. Supervise all facilities staff and external contractors, ensuring high-quality work and adherence to safety standards. Create and execute plans for preventive and reactive maintenance to ensure optimal facility operation. Review utilities consumption and strive to minimize operating costs. Develop the "4Ms" within the facility area – Manning, Machine, Method, and Materials – to optimize operations. The person we are looking for is driven, caring and structured. You thrive by leading others and work towards common goals. You are used to a high paced work environment and got good time management skills. Qualities that we cherish are flexibility, sense of quality, friendliness, motivation to take on new challenges, grit and a sense of humour. Northvolt is an equal opportunity employer. We're a diverse group of individuals, united by a common mission, who recognise that while our actions as individuals have a role to play in driving Northvolt towards its goals, we always seek to move forward as a team. We offer you an open and welcoming atmosphere where we win as a team – and fail as a team. Northvolt is growing at the speed of light and we are a strong believer in internal career development. For us it’s important to look at your skills and potential, please refrain form including your picture and age with your application to help us with this. Apply with CV in English or your complete LinkedIn profile. Full time employment, fixed salary. Planned starting date is asap. Please note that any applications submitted via email or direct messaging will not be considered. Skills & Requirements We believe that you have : BSc or MSc in Mechanical or Electrical Engineering or equivalent University degree with good understanding of basic financial principles Proven leadership in large manufacturing organizations (50+ people) Minimum 5-10 years’ experience of similar role with management and manufacturing An example driven management of the shop floor. Resolute 5S Capacity to move from strategic level to problem solving leader in the matter of seconds Solid understanding of budgeting and statistical data analysis Working knowledge of MS Office

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Områdeschef till Södertälje

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som områdeschef och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten I rollen som områdeschef har du ett övergripande ansvar för förvaltning, uthyrning och underhåll av fastighetsbeståndet. Detta innebär att du kommer att leda och fördela arbetet i teamet som består av förvaltare, uthyrare, fastighetstekniker och miljövärdar. Du ansvarar även för att utveckla och implementera Victoriahems värdeskapande förvaltningsmodell lokalt, vilket utgår från två centrala områden: Förbättringar av bostadsområdena - där social hållbarhet är en viktig faktor, och arbetet med att förbättra fastigheternas driftnetto. I den här rollen ställs höga krav på ledarskapet, att agera som en förebild, vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat, samt att skapa goda förutsättningar för medarbetarna att nå sina mål och ta ansvar för att på så sätt vidareutveckla verksamheten. Huvudsakliga ansvarsområden - Ekonomiskt ansvarig för samtliga intäkter och kostnader ner till driftsnettonivå - Ansvara för arbete med budget, affärsplan och prognoser - Övergripande personalansvar - Aktivt identifiera investeringar och affärsmöjligheter samt förverkliga beslutade projekt - Ansvar för att uthyrningar sker genom Bostadsförmedlingen - Skapa god dialog genom regelbundna möten och exempelvis rundvandring med lokala hyresgästföreningen - Vara delaktig i förhandlingar med hyresgästföreningen, i förekommande fall årlig förhandling och tilläggsförhandlingar - Ansvara för upphandlingar av till exempel entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt - Agera som förebild och representera Victoriahem Vem söker vi? Vi söker dig som idag arbetar som områdeschef/förvaltare eller liknande och som har en gedigen kunskap och erfarenhet av bostadsförvaltning. Din utbildningsbakgrund är företrädesvis relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du har flerårig erfarenhet från en ledande roll och förmågan att leda och inspirera dina medarbetare mot uppsatta mål. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är social och har förmågan att bygga förtroendeingivande relationer. Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta med andra. Kvalifikationer - För tjänsten relevant högskoleutbildning, företrädesvis ekonomi, juridik eller byggnadsteknik - Gedigen kunskap och minst 5 års erfarenhet av bostadsförvaltning - Minst 3 års erfarenhet från ledande roll med personal, budget och resultatansvar samt förmågan att leda och inspirera medarbetare mot uppsatta mål. - Goda kunskaper inom hyresjuridik, entreprenadjuridik och fastighetsägaransvar - God beställarkompetens och förhandlingsvana - Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete - Goda kunskaper i Microsoft Office - Kommunicerar obehindrat i såväl svenska som engelska - Körkort klass B Vad kan Victoriahem erbjuda dig? Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som områdeschef får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Victoriahem är en arbetsgivare som månar om sina medarbetare genom att erbjuda trygga anställningsvillkor och förmåner. Övrig information - Start: Enligt överenskommelse - Plats: Södertälje - Omfattning: Heltid - Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta regionchef Roger Malmquist på e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

8 mars 2024
Sista ansökan:
25 augusti 2024