Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Sök bland 15 lediga jobb som Fastighetschef/Fastighetsdirektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetschef till GRAM Group i Båstad

Nu söker vi en Fastighets- och Teknikansvarig till våra fastigheter i Båstad. Om oss GRAM Group är Bjärehalvöns främsta företag inom besöksnäringen. I GRAM Group ingår Hotel Skansen, Hotel Riviera Strand och Torekov Hotell samt ett flertal restauranger i Båstad och på Bjärehalvön. Alla med sin egen personlighet och karaktär, men med samma gemensamma känsla. En känsla skapad av atmosfär, passion och personlighet på en stark destination som lockar både individuella gäster och företaget, året runt. Om tjänsten I tjänsten, som är helt nyinrättad, ingår fastigheterna med verksamheter såsom Hotel Skansen, Torekov Hotell, Hotel Riviera Strand, Mamas, Papas, Pepes samt Båstad Hamn. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och strukturera allt arbete inom fastighet, underhåll, reparationer och byggnationer samt upphandlingar av underhåll/investeringar. Ansvara för att renoveringar/investeringar följer plan ekonomiskt och tidsmässigt. Proaktivt underhållsarbete, att skriva/dokumentera underhållsplaner inklusive uppföljning. Säkerställa tekniska installationer i fastigheten inklusive hiss, ventilation, värme etc. Optimera husen så att vi minimerar energiförbrukningen. Säkerställa anläggningsskötsel för brand & sprinkler. Systemansvarig för styr- och reglersystem. Uppdatering och kunnighet i hotellets brand- och säkerhetsrutiner. Övergripande ansvar för att egenkontroll och myndighetskrav efterföljs. Arbeta med uppföljning av garantiärenden och myndighetsrapportering. Du kommer även att ha framtida personalansvar för 2-5 medarbetare, detta varierar efter säsong. Om dig Du har en teknisk utbildning och/eller minst 3-5 års erfarenhet som fastighetschef. Du är positiv, drivande, engagerad och målinriktad. Du är lösningsorienterad, initiativrik och har en förmåga att se helheten och förstå verksamheternas önskemål. Du är operativ och du har en administrativ förmåga. Du är kvalitetsmedveten då detta genomsyrar hela verksamheten och ägarfamiljen. Vi ser gärna att du kan kommunicera obehindrat både på engelska och svenska i tal och skrift samt att du har körkort. Om anställningen Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse och med placering i Båstad. Du kommer resa mellan våra anläggningar som ligger i Båstad och Torekov. Om vårt erbjudande till dig Hos oss får du vara med på äventyret att utveckla och förstärka våra varumärken, i vackra miljöer där vi erbjuder unika gästupplevelser utöver det vanliga. Som arbetsgivare vill vi investera i dig som anställd för att du och dina kollegor ska kunna leverera ett värdskap du kan vara stolt över. Du blir dessutom en del av en fantastisk gemenskap, och får en trygg arbetsgivare som du kan lita på. Vill du veta mer om tjänsten? Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Marcus Thuresson, VD GRAM Group,[email protected]. Ansökan Känner du att du det här är jobbet är något för dig? Vill du vara med på resan att skapa Sveriges mest hållbara anläggningar för hotell, restaurang, arena & eventverksamhet? I så fall tycker vi att du ska skicka in din ansökan nu direkt. Vi arbetar med löpande urval.

14 juni 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024
Fastighetschef

Varmt välkommen till Dibber skolor och förskolor. Vi drivs av vår värdegrund, att alla barn och elever får uppleva att de är värdefulla. Värdegrunden är gemensam för alla medarbetare i både förskolor och skolor. Dibber etablerades i Sverige 2017 och bedriver idag både skolor och förskolor. Dibbers huvudkontor ligger i Sollentuna. På Dibber har vi hjärta för lärande. Det betyder att vi brinner för att varje barn och elev ska ges de bästa förutsättningarna för att utveckla ett livslångt lärande med hjärta för världen. Dibber i Sverige är en del av den norska friskolekoncernen Dibber som startades och ägs av två engagerade pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby.       Söker du en bred och ansvarsfull roll i en växande och dynamisk organisation med stort hjärta för barn och pedagogisk verksamhet? Välkommen som Fastighetschef hos oss på Dibber Sverige! Arbetsuppgifter Som fastighetschef på Dibber Sverige kommer du att spela en central roll i att säkerställa att våra lokaler bidrar till en trygg och inspirerande miljö för barn och personal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: .Ansvara för allt som rör våra hyresavtal, inklusive förhandlingar och omförhandlingar, i nära samarbete med våra hyresvärdar. .Säkerställa att våra förskolor och skolor bedrivs i lämpliga lokaler genom samverkan med övriga organisationen. .Efterleva myndighetskrav och säkerhetsföreskrifter gällande våra lokaler samt hålla kontakt med berörda myndigheter. .Samordna entreprenörer och byggmiljö för att säkerställa att våra lokaler håller hög standard. .Medverka i verksamhetsutveckling ur ett lokalperspektiv och aktivt bidra vid nyetableringar och förvärv. .Genomföra projektledning inom fastighetsunderhåll, ombyggnationer och nybyggnationer. .Stödja affärsutvecklingschefen i att utveckla våra enheter framåt och ge så bra förutsättningar som möjligt till alla våra barn, elever och medarbetare. .Vara ett bollplank för rektorer, regionala skolchefer och verksamhetschefer i frågor som rör fastigheter. .Leda och stödja den fastighetsansvarige i dennes dagliga arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller annan relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, ekonomi eller motsvarande erfarenheter. Du behöver även ha körkort då det ibland behövs vid enhetsbesök. Du har även god erfarenhet och kunskap från liknande ansvarsområden såsom avtalshantering, projektledning, budget, ombyggnationer och fastighetsunderhåll. Erfarenhet från skattefinansierad verksamhet är meriterande. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen som fastighetschef hos Dibber är du strukturerad, noggrann och har ett affärsinriktat och proaktivt arbetssätt. Du är lösningsorienterad, engagerad och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Som person är du självständig och ansvarstagande men också en prestigelös lagspelare som trivs att arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi erbjuder .En bred och ansvarsfull roll i en växande och dynamisk organisation med stort hjärta för barn och pedagogisk verksamhet. .Möjlighet att vara med och forma framtiden för våra verksamheter och bidra till att skapa de bästa förutsättningarna för våra barn och elever. .Ett bolag med starka ägare och ambitiösa mål att växa, alltid med fokus på respekt, engagemang och kreativitet. .En självständig roll med stöd av kompetenta kollegor både i Sverige och internationellt.   Skicka in din ansökan redan idag då intervjuver kan komma att ske löpande. Kontaktinformation Andreas Långbergs, Affärsutvecklingschef Arbetsplats Stupvägen 1 191 42 Sollentuna

10 juni 2024
Sista ansökan:
25 juni 2024
Interim Förvaltningschef till Bostadsbolag i Stockholm

Nu söker en interim förvaltningschef till ett bostadsbolag i Stockholm. Vi söker en erfaren och driven interim förvaltningschef till ett konsultuppdrag i Stockholm. Vår kund är ett av Sveriges största bostadsfastighetsbolag. Har du stort intresse och erfarenhet inom ledarskap och fastighetsförvaltning? Då ser vi fram emot din ansökan! Uppdraget startar i augusti och pågår 6 månader mot slutet av året. Placering i Stockholm.  Vad kan vi erbjuda dig? Isaksson erbjuder tjänster över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av personal av Sveriges ledande företag inom fastighet. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd hos oss kan vi erbjuda dig omväxlande och spännande arbetsplatser hos Sveriges ledande företag inom fastighet, bygg och teknik. Du omfattas av kollektivavtalets anställningsavtal gällande lön, semester, försäkring och pension. För oss är det viktigt att du känner av vår närvaro och stöd under din anställning. På Isaksson brinner vi för våra medarbetares välmående och är ett företag som styrs av våra ledord: Glädje, Engagemang, Kvalitet och Framåtanda.  Ditt uppdrag Som interim förvaltningschef för ett fastighetsbolag med bostäder i Stockholm, kommer du att leda, samordna och utveckla fastighetsförvaltningen med stort personal- och budgetansvar. Du ansvarar för ekonomisk uppföljning, drift, skötsel och löpande underhåll av fastigheterna, samt driftnetto. Dessutom tar du fram affärs- och verksamhetsplaner med fokus på god ekonomi och nöjda hyresgäster, och fungerar som stöd till övriga organisationen vid behov. Din profil Vi söker en kommunikativ och erfaren ledare som är skicklig på att driva och utveckla team. Du har en stark förmåga att bygga goda relationer både internt och externt och är duktig på att motivera och engagera medarbetare. Ditt ledarskap präglas av tydlig kommunikation, strategiskt tänkande och ett passionerat intresse för fastighetsförvaltning. Kvalifikationer: Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande yrkeserfarenhet Tidigare arbetat som fastighetschef eller förvaltningschef inom bostad Mycket goda kunskaper inom fastighetsförvaltning av bostäder  Ledningsgrupparbete Goda it-kunskaper och fastighetssystem Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. B-körkort Konsult via eget bolaget eller anställd hos Isaksson Rekrytering  Hos oss kan du välja att ta uppdrag som konsult med eget bolag eller bli direkt anställd hos Isaksson Rekrytering. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Som anställd konsult hos oss omfattas du av gällande kollektivavtal och anställningsvillkor gällande lön, semester, försäkringar och tjänstepension. Våra engagerade konsultchefer finns närvarande under hela uppdragsperioden. För oss är det viktigt att alla våra konsulter känner av vår närvaro och stöd Kontaktuppgifter och ansökan Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ira Isaksson, 070 – 485 75 59., [email protected]. Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

5 juni 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Heimstaden söker en affärsinriktad Regionchef till Region Mitt

Är du en affärsinriktad ledare med passion för fastighetsförvaltning och ekonomisk lönsamhet? Har du en gedigen fastighetsbakgrund och drivs av ständig förbättring? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet. Vi söker en Regionchef till Region Mitt, en region som består av 7,300 lägenheter, 50 anställda, tre lokala förvaltningskontor (Linköping, Norrköping och Katrineholm) och ett fastighetsvärde om cirka 12 mdkr. Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som regionchef? Som Regionchef kommer du att vara ansvarig för regionens resultat av vår långsiktiga strategi samt kortsiktiga fokusområden. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet och genom professionell förvaltning skapa rätt förutsättningar för nöjda kunder. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:   Affärsdriven förvaltning: Optimera kassaflöden och fastighetsvärden med ett långsiktigt perspektiv. Aktivt identifiera hyrespotential och kostnadsbesparingar, samt genomföra väl avvägda underhållsprojekt och smarta investeringar.   Affärsplaner och uppföljning: Ansvara för att ta fram affärsplan (budget) och följa upp resultat månadsvis mot detta styrdokument. Delta aktivt i långsiktiga strategiska beslut såsom portföljoptimering.   Kundnöjdhet och fastighetsägarensansvar: Säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster genom att det är helt, rent och funktionellt i och omkring husen. Säkerställa att alltid uppfyller fastighetsägarens ansvar, såsom systematiskt brandskyddsarbete och elsäkerhet.   Engagerad arbetsplats: Skapa en arbetsplats där engagemang, tydlighet och samarbete skapar en attraktiv miljö. Säkerställa att alla medarbetare vet vad som förväntas av dem, samtidigt som det finns en stor portion tillit. Uppmuntra nytänkande och egna initiativ. Rollen rapporterar till Head of Operations som utgår från vårt huvudkontor i Malmö och du kommer utgå från kontoret i Linköping eller Norrköping. Resor förekommer; främst till de olika lokalkontoren runt om i regionen men även runt om i landet. Vår drömkandidat har: Erfarenhet av ledarskap inom fastighetsbranschen helst från en liknande roll, en bakgrund inom bostadssegmentet är meriterande   Stark affärsförståelse, ett gediget intresse för fastigheter och erfarenhet av ekonomisk styrning samt budgetarbete.   Förmåga att identifiera och genomföra kostnadsbesparingar och intäktsökningar.   Erfarenhet av att arbeta med långsiktiga strategiska beslut och portföljoptimering.   Förmåga att skapa en engagerad och motiverad arbetsplats där medarbetarna trivs och presterar på topp.   Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande.   Van användare av Office-paketet, ekonomisystem och meriterande om du arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem.   Behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift och har B-körkort.   Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din ledarskapsförmåga. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad. Vad kan vi erbjuda dig? En dynamisk och utmanande nyckelroll hos Sveriges största bostadsbolag   Möjlighet att påverka och utveckla en hel region   Ett engagerat och kompetent team att leda och utveckla   Konkurrenskraftiga villkor och förmåner   Frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete   Då inte bara vi ska välja dig, utan vi ska välja varandra har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på! Välkommen med din ansökan!  Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 21 juni. Vänta därför inte med din ansökan. På grund av GDPR tar vi inte emot några ansökningar via mejl. Övrigt Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss.  Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se. För oss är det av stor vikt att du som kandidat känner dig inkluderad och trygg under hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar därför kontinuerligt för att hålla dig uppdaterad så långt som möjligt under processens gång. Heimstaden Bostad är för övrigt ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med cirka 2,000 medarbetare, 160,000 bostäder i nio länder och ett fastighetsvärde om 331 mdkr. Sverige är den största marknaden inom koncernen med sammanlagt nästan 48,000 lägenheter och 90 mdkr i fastighetsvärde.

4 juni 2024
Sista ansökan:
21 juni 2024
Avdelningschef Fastighetsavdelningen

Härjedalens kommun söker nu en ny Avdelningschef för Fastighetsavdelningen. I uppdraget ingår även att vara VD för det helägda kommunala bolaget Härjegårdar Fastighets AB. Vi söker en erfaren ledare som motiveras av att utveckla medarbetare i sina yrkesroller, samt leda och förbättra verksamhet på lång sikt! Brinner du för systematiskt kvalitetsarbete och letar efter ett mångsidigt ledaruppdrag inom fastighet och lokalvård kanske det är något för dig? Arbetsuppgifter I rollen som chef för Fastighet är du direkt underställd kommunchefen och ingår i kommuns ledningsgrupp. Du har det övergripande ansvaret för fastighetsavdelningens budget-, verksamhet-, personal- och arbetsmiljöfrågor. Samt innehar rollen som VD för det helägda kommunala bolaget Härjegårdar Fastighets AB. Här ingår fastighetsägaransvar för beståndet inom Härjedalens kommun och Härjegårdar Fastighets AB. Detta innebär huvudansvar för drift, underhåll och utveckling av våra fastigheter. Ansvaret inkluderar också hela organisationens lokalvårdsverksamhet. I uppdraget ingår att säkerställa planering, utförande och uppföljning för samtliga verksamheter inom avdelningen. Du initierar, genomdriver och utvärderar kontinuerligt åtgärder som bidrar med tydlig förbättring och vidareutveckling av avdelningens organisering och kvalitet. En annan viktig del är att främja dina medarbetares engagemang, motivation och förtroende. Genom ett nära ledarskap förebygger du aktivt ohälsa och säkerställer en god arbetsmiljö för alla på avdelningen. Som avdelningschef i Härjedalens kommun är du en god kommunikatör, inspiratör och förebild, för såväl egen verksamhet som kommunen i stort. Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning, vi tror att det är inom fastighet, bygg eller motsvarande område som arbetsgivaren bedömer vara likvärdigt. • Erfarenhet som chef och ledare. • Tidigare erfarenhet från arbete inom fastighetsbranschen. • Mycket goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift. • B-körkort. • Vi ser det som meriterande om din erfarenhet kommer från offentlig sektor. • Samt om du har mycket god administrativ förmåga. Personliga egenskaper För att passa i rollen som avdelningschef för Fastighetsavdelningen behöver du vara lösningsfokuserad, ha lätt för att fatta beslut samt förmåga att upprätthålla goda relationer. Du är även kvalitetsmedveten, strukturerad samt har god förmåga att organisera arbete. Vi ser också att du har mycket god kommunikativ förmåga, samt kan leda, motivera och utveckla medarbetare utifrån tydliga målsättningar. Utifrån dessa egenskaper lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi erbjuder Som avdelningschef hos oss får du ett ömsesidigt utvecklande arbete, med stor möjlighet att påverka hur Härjedalens lokalvård och fastighetsbestånd ska vidareutvecklas. Vi tillämpar flexibel arbetstid, vilket innebär att du, utifrån verksamhetens behov, självständigt planerar dina arbetstider. Möjlighet till friskvård, semesterväxling, pensionsväxling och vidareutbildning i tjänsten finns, såväl som visst distansarbete. Vi har även en förmånsportal med en rad olika erbjudanden, samt ett årligt friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast möjligt (enligt överenskommelse). Urval och kallelse till intervju kommer att ske löpande under annonseringstiden. Intervjuer på plats i Sveg är planerade att genomföras under v. 25 och v. 26. Sista ansökningsdag 16/6. Varmt välkommen med din ansökan till oss i Härjedalens kommun! Ansökan och kontakt I denna rekryteringsprocess har Härjedalens kommun valt att samarbeta med Adecco. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Stefan Wangdell på [email protected] eller 076-138 48 17. Om du har frågor angående din ansökan, vänligen kontakta Adeccos kandidatsupport via [email protected]   Kontaktinformation: Louice Larsson HR-Strateg 0680-162 57 Gunnel Gyllander Kommunchef 0680-177 22 Fackliga representanter Vxl 0680-16100 Välkommen till Härjedalens kommun! Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen. Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post: [email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.

31 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Fastighetschef Helsingborg

Fastighetschef Helsingborg Vill du arbeta på ett utav Sveriges största privata fastighetsbolag? Är du en trygg, erfaren engagerad ledare med tidigare erfarenhet av fastighetsförvaltning? Lockas du av möjligheten att ta helhetsansvar för ett specifikt bestånd och arbeta med utveckling av både medarbetare och fastigheter? Om du trivs som bäst i en händelserik vardag där du har möjlighet att göra stor skillnad är detta rollen för dig! Om rollen Som Fastighetschef kommer du att ha personalansvar för ett engagerat team bestående av två gruppchefer, dessa i sin tur ansvarar för fyra fastighetsförvaltare, en teknisk förvaltare, en skadehanterare, en förvaltningsassistent, sex uthyrare och 10 fastighetstekniker. Tillsammans har ni ett affärsansvar för Rikshems fastigheter i Helsingborg som består av ca 3600 lägenheter och utgör Helsingborgs största privata fastighetsbolag. I ditt dagliga arbete ansvarar du för fastighetsbeståndets affärsplan och driftnetto samt utveckling av ortens fastighetsportfölj. Du är en närvarande och engagerad ledare som stöttar dina medarbetare i de dagliga uppgifterna och arbetar aktivt för att ni tillsammans ska nå uppsatta mål. Genom att ta tillvara på nya idéer och innovationer arbetar du tillsammans med ditt team för att utveckla både verksamheten och organisationen.  Tjänsten utgår från Rikshems kontor i Helsingborg, där du ingår i Förvaltningsområde Syds ledningsgrupp och rapporterar till Förvaltningschef Södra Sverige. Helsingborg är en ort som de senaste åren genomgått en framgångsrik förändringsresa, vilket ger en unik möjlighet att bygga vidare på dess utveckling och bidra till stadens fortsatta tillväxt och framgång. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla teamet samt ansvara för den operativa och strategiska förvaltningen av fastighetsbeståndet på orten. Samordning av gruppchefer som i sin tur ska bygga en enhetlig verksamhet med fokus på en bra balans mellan ekonomi och kund genom Rikshems värderingar ENA. Ansvara för verksamhetsplanering och löpande budgetarbete samt uppföljning av budget. Fullt resultatansvar för Helsingborg som ort. Ansvara för årliga och projektspecifika hyresförhandlingar. Vara ansiktet utåt i ortens nätverk och gentemot andra intressenter. Övergripande ansvara för att egenkontroll och myndighetskrav efterlevs. Ansvara för leverantörsuppföljningar, viss upphandling, vissa projekt och lokaluthyrningar. Ansvara för att leverera kundnöjdhet vilket mäts genom bl.a. serviceindex. Ansvara för att vara med i centrala utvecklingsprojekt för att driva vårt företag framåt. Vem du är Du är en trygg och naturlig ledare med en förmåga att skapa engagemang och arbetsglädje. Du vill utöva ett närvarande ledarskap och motiveras av att coacha ditt team till framgång. Du är engagerad, driven och lösningsorienterad samt har en stor passion för människor och fastigheter. Vidare är du kommunikativ, prestigelös och kreativ med en förmåga att växla mellan detaljer och större frågor. Därtill har du ett positivt förhållningssätt, intresse och förståelse för kundens behov samt ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap.  Dessutom har du:   En akademisk examen relevant för rollen alternativt har du skaffat motsvarande kunskap via arbete. Erfarenhet som chef med ansvar över både fastigheter och medarbetare och du är van vid att leda andra chefer. Erfarenhet från att driva förändringsarbete i en chefsroll. Hög kompetens kring fastighetsekonomi med kunskap kring driftnetto samt kalkyl- och analysarbete. B-körkort. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Förståelse för fastighetsteknik och entreprenadjuridik är meriterande. Vad Rikshem har att erbjuda Ett härligt kontor med bra arbetsmiljö och med bra läge i Helsingborg. Som nyanställd får du ett introduktionsprogram som ger dig bra förutsättningar att komma in i jobbet, i det ingår en dag för nyanställda i Stockholm. Trygga och fina förmåner som tjänstebil, friskvårdsbidrag, receptkostnader, arbetsförkortningsdagar, tjänstepension och cykelförmån, samt ett måluppfyllnadsprogram. Utbildningar som utvecklar dig i din arbetsroll. Gemensamma frukostar och teamstärkande aktiviteter d, tex friskvård m.m Här kommer du trivas om delar Rikshems värderingar, prioriteringar och utvecklingsmål. På Rikshem arbetar man utifrån ”Ett Rikshem” och värdeorden Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande, ENA. Här får du kollegor med olika kompetenser och erfarenheter, och som arbetar fokuserat på att göra vardagen enklare för Rikshems kunder. Här finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang.   Välkommen med din ansökan! Har du läst ända hit? Kul! Om du är intresserad av rollen som fastighetschef ska du ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar Rikshem med Fasticon. Du söker tjänsten via annonsen. Vi går igenom alla ansökningar löpande, vilket innebär att rollen kan tillsättas före sista ansökningsdag. I vår rekrytering använder vi oss av tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult [email protected]. Om Fasticon: Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Läs mer www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.

29 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Chef för lokalsamordning

Chef för lokalsamordning Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential. Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som chef för lokalsamordningen kommer du att leda arbetet att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig lokalsamordning inom utbildningsförvaltningen och du kommer att ansvara för förvaltningens lokalprocesser. Kontaktytan riktas främst mot utbildningsförvaltningens verksamheter samt mot andra förvaltningar och det kommunala fastighetsbolaget Lejonfastigheter. Arbetsuppgifterna växlar mellan det strategiska och det operativa. En prioriterad del i uppdraget är att driva och aktivt bidra i arbets-/utvecklingsprocesser som syftar till att säkra lokaleffektiva lösningar som både möter dagens och framtidens behov. I uppdraget ingår även att genomföra utredningar, skriva och kvalitetssäkra tjänsteskrivelser samt framtagande av planer inom ansvarsområdet. Ytterligare områden kan bli aktuella inom uppdraget. Nuvarande chef har exempelvis personalansvar för förvaltningens säkerhetssamordnare och är involverade i dessa processer. Du rapporterar till avdelningschefen för staben och du förväntas bidra aktivt till hela avdelningens arbete och utveckling. Du kommer också att leda, samordna och delta i olika samverkansgrupper inom kommun- och förvaltningsorganisationen. Den här tjänsten är en strategiskt viktig roll där förmågan att driva och säkerställa leverans i olika uppdrag avgörande. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt våra stödfunktioner. Organisatoriskt ingår lokalsamordningen i utbildningsförvaltningens stabsavdelning och du har personalansvar för tre medarbetare som tillsammans med dig arbetar med att: leda och samordna förvaltningens lokalstrategiska arbete ta fram och följa upp förvaltningens lokalförsörjningsplaner omhänderta verksamheternas lokalbehov ta fram och presenterar beslutsunderlag (tjänsteskrivelser) för ärenden inom dina ansvarsområden delta och leder projektgrupper för förstudier i ny-, ombyggnads och utvecklingsprojekt bidra till skapa förutsättningar för kostnadseffektivt nyttjande av verksamheternas lokaler och att lokalprocessen synkroniseras med förvaltningens ekonomi- och budgetprocesser samt verksamhetsplanering Du som söker Vi söker dig med erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor och/eller fastighetsplanering. Du har akademiskt utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig arbetslivserfarenhet inom lokalförsörjningsfrågor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med strategisk fastighetsutveckling, fastighetsekonomiska processer och projektledning. Även erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation är meriterande. Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas i uppdraget behöver du vara mål- och resultatinriktad, engagerad och ha förmågan att säkerställa leveranser inom givna tidsramar. Du kan även snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Som person är du trygg i dig själv och din egen förmåga. Kravet på affärsmässighet kommer att vara hög. Du kommer att vara kravställare och måste både vara tydlig och ha god förmåga att samarbeta och att skapa och vårda goda relationer. Samverkan såväl inom som utanför enheten är en viktig del av uppdraget. Du är också strukturerad och har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Vi lägger även stor vikt vid god analytisk förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta [email protected] så hjälper vid dig med registrering. Sista ansökningsdag 16 juni. Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Chef för lokalsamordning

Tjänsten är placerad inom Utbildningsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi arbetar för att erbjuda en utbildning med hög kvalitet, från förskola till vuxenutbildning, som ger Linköpingsborna de bästa förutsättningarna att växa, utveckla sina kunskaper och nå sin fulla potential.Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!  Dina arbetsuppgifter Som chef för lokalsamordningen kommer du att leda arbetet att säkerställa en effektiv och ändamålsenlig lokalsamordning inom utbildningsförvaltningen och du kommer att ansvara för förvaltningens lokalprocesser. Kontaktytan riktas främst mot utbildningsförvaltningens verksamheter samt mot andra förvaltningar och det kommunala fastighetsbolaget Lejonfastigheter. Arbetsuppgifterna växlar mellan det strategiska och det operativa. En prioriterad del i uppdraget är att driva och aktivt bidra i arbets-/utvecklingsprocesser som syftar till att säkra lokaleffektiva lösningar som både möter dagens och framtidens behov. I uppdraget ingår även att genomföra utredningar, skriva och kvalitetssäkra tjänsteskrivelser samt framtagande av planer inom ansvarsområdet. Ytterligare områden kan bli aktuella inom uppdraget. Nuvarande chef har exempelvis personalansvar för förvaltningens säkerhetssamordnare och är involverade i dessa processer. Du rapporterar till avdelningschefen för staben och du förväntas bidra aktivt till hela avdelningens arbete och utveckling. Du kommer också att leda, samordna och delta i olika samverkansgrupper inom kommun- och förvaltningsorganisationen. Den här tjänsten är en strategiskt viktig roll där förmågan att driva och säkerställa leverans i olika uppdrag är avgörande. Din arbetsplats Din arbetsplats är på utbildningskontoret som ligger i centrala Linköping vid Stora torget. Vid utbildningskontoret arbetar förvaltningens högsta ledning samt våra stödfunktioner. Organisatoriskt ingår lokalsamordningen i utbildningsförvaltningens stabsavdelning och du har personalansvar för tre medarbetare som tillsammans med dig arbetar med att: • leda och samordna förvaltningens lokalstrategiska arbete • ta fram och följa upp förvaltningens lokalförsörjningsplaner • omhänderta verksamheternas lokalbehov • ta fram och presenterar beslutsunderlag (tjänsteskrivelser) för ärenden inom dina ansvarsområden • deltar och leder projektgrupper för förstudier i ny-, ombyggnads och utvecklingsprojekt • bidrar till att skapa förutsättningar för kostnadseffektivt nyttjande av verksamheternas lokaler och att lokalprocessen synkroniseras med förvaltningens ekonomi- och budgetprocesser samt verksamhetsplanering Du som söker Vi söker dig med erfarenhet av lokalförsörjningsfrågor och/eller fastighetsplanering. Du har akademiskt utbildning med relevant inriktning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom flerårig arbetslivserfarenhet inom lokalförsörjningsfrågor. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med strategisk fastighetsutveckling, fastighetsekonomiska processer och projektledning. Även erfarenhet av att ha arbetat i politiskt styrd organisation är meriterande. Uppdraget innebär att du kommer skriva och presentera beslutsunderlag varför du måste ha goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. För att lyckas i uppdraget behöver du vara mål- och resultatinriktad, engagerad och ha förmågan att säkerställa leveranser inom givna tidsramar. Som person är du trygg i dig själv och din egen förmåga. Kravet på affärsmässighet kommer att vara hög. Du kommer att vara kravställare och måste både vara tydlig och ha god förmåga att samarbeta och att skapa och vårda goda relationer. Samverkan såväl inom som utanför enheten är en viktig del av uppdraget. Du är också strukturerad och har lätt för att planera och prioritera ditt arbete. Vi lägger även stor vikt vid god analytisk förmåga och din förmåga att arbeta med komplexa problem. Som chef står du för ett tillitsbaserat ledarskap som ger handlingsutrymme för dina medarbetare, skapar engagemang och uppmuntrar till kunskapsutveckling och lärande. Övrig information När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan. Tillträde: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100 % Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: 13107 I denna ansökan bifogar du inget personligt brev Om Linköpings kommun Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt. Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

24 maj 2024
Sista ansökan:
22 juni 2024
Warehouse Facility Manager in Stockholm/Nykvarn

Find out how you can reach your potential at BSH Home Appliances Group: As a leading manufacturer of home appliances and solutions, we encourage commitment and open-mindedness among our employees. With our global brands Bosch, Siemens, Gaggenau and Neff as well as our local brands, our focus truly is on innovation. And that doesn’t just apply to our products and services, but also drives the way in which we cooperate, exchange ideas and organize our teams. Everyone is invited to make their individual contribution to our overall success. Join us now and give your career a home.BSH Home Appliances AB is looking for a Warehouse Facility Manager in Nykvarn!  Position: • Facility Manager for warehouse in Nykvarn • Operational and strategic role • Located at the warehouse in Nykvarn • Part of the Logistics Team Northern Europe Tasks and Responsibilities: • Manage rented warehouse building • Ensure compliance with local Occupational Health and Safety requirements • Maintain Fire protection and Security standards • Oversee building and equipment maintenance • Ensure adherence to the group's requirements • Document processes • Coordinate with colleagues from Nordic countries and Europe, authorities, landlords, and suppliers • Personnel responsibility for 3 employees in Sweden Experience, Education, and Personal Qualities: • Several years of experience in Facility Management • Experience in personnel responsibility • Relevant post-secondary education, preferably a university degree • Analytical and systematic approach • Structured and meticulous • Self-sufficient • Communicative and enjoys networking • Innovative and willing to develop • Proficient in Swedish and English • Good knowledge of Office Suite (Excel and PowerPoint) • B driver's license Application: Submit your application as soon as possible. Contact Recruiting Manager Gabriel Kaffman for questions: [email protected]

22 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Fastighet- och mediaansvarig

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Naturli, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen. Vill du arbeta i en framgångsrik organisation med spännande produkter så kan detta vara nästa utmaning för dig! Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass, och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Vill du jobba i en framgångsrik organisation med några av landets mest välkända varumärken? Då vår fastighet- och medieansvarig går vidare för nya uppdrag inom Orkla söker vi nu hans efterträdare. Om rollen Rollen som fastighet- och mediaansvarig är en viktig roll i vår verksamhet och spänner över ett brett område. Du ansvarar för utveckling, drift och underhåll av fastigheten liksom att ventilation, kyla, el, vatten, luft och energicentral fungerar enligt plan. Du är en central spelare för fabrikens drift men är också drivande i stora som små projekt gällande energieffektivisering och byggprojekt. Du kommer ha ett omfattande kontaktnät både internt och externt och ansvarar för leverantörskontakter, upphandlingar, avtal och inköp. I rollen som fastighet- och mediaansvarig ansvarar du huvudsakligen för att * Planera och säkerställa fastighet och mediaunderhåll * Planera och säkerställa tillförsel av media (tryckluft, vatten, el, kyla, värme) * Underhålla energicentral, skalskydd och larm enligt plan * Projektledning och CAPEX inom området * Långsiktig utveckling av fabrikens fastigheter och media Du rapporterar till underhållschef och ingår i underhållsavdelningens ledningsgrupp. Om dig För att lyckas och trivas i denna roll har du ett genuint intresse för fastighetsteknik och drift. Du tycker om att leda projekt och att ha flera kontaktytor både externt och internt. Du har en hög samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig till nya förutsättningar. Du är en initiativtagande problemlösare med servicekänsla. Vidare så ser vi att du har: * Teknisk utbildning med fördel inom fastighetsteknik eller fastighetsautomation * Erfarenhet av att projektleda och driva frågor kring fastighetsutveckling * Erfarenhet från industriella verksamheter, gärna inom underhåll * Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP Vi lägger stor vikt vid din personlighet och att din inställning samt dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, pålitlig och inspirerande! Vad kan Orkla erbjuda dig? Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad.  Hur ansöker jag? Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl.

21 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024