Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Sök bland 29 lediga jobb som Fastighetschef/Fastighetsdirektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Fastighetschef
Ljusnarsbergs kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

Ljusnarsbergs kommun är den lilla kommunen i norra Örebro län där vi har en värdegrund med en övertygelse om att alla människor kan och vill göra ett gott arbete. Vi möter människor respektfullt och jämlikt och i alla möten visar vi empati och engagemang. Här finns goda förutsättningar för bra boende, arbete och företagande. Naturen in på knuten ger dig möjlighet till ett rikt friluftsliv. Ljusnarsbergs kommun med huvudorten Kopparberg ligger mitt i Bergslagen som under många hundra år utmärkt sig för gruvdrift och metallindustri. Kommunen har ett varierat näringsliv med mestadels små företag men också några större. Välkommen! Läs mer om Ljusnarsberg på www.ljusnarsberg.se . På en timme tar du dig enkelt med tåg till och från Örebro och på en halvtimme till och från Ludvika. Som medarbetare i Ljusnarsbergs kommun är du med och bygger ett välkomnande samhälle där olikheter respekteras och där det finns plats för stolthet, vilja och handlingskraft. Beskrivning Vi söker en strategisk och handlingskraftig fastighetschef som vill vara med och utveckla Ljusnarsbergs kommuns fastighetsverksamhet. Du får en nyckelroll i att förvalta och utveckla ett varierat fastighetsbestånd samt leda ett erfaret och engagerat team. Fastighetsavdelningen ansvarar för kommunens samtliga fastigheter, inklusive skolor, särskilda boenden, kontor och allmännyttiga bostäder. Totalt omfattar beståndet cirka 21 000 kvm lokalyta. Enheten har bred kompetens och består av bland annat fastighetstekniker, drifttekniker, arbetsledare, parkarbetare, fastighetsskötare, lokalvårdare och hyresadministratör. Som fastighetschef ansvarar du för såväl strategisk utveckling som den dagliga verksamheten. Du leder avdelningen mot uppsatta mål och skapar effektiva, hållbara och kostnadsmedvetna lösningar för kommunens lokalförsörjning. Du ingår i kommunens ledningsgrupp och rapporterar direkt till kommunchefen. Arbetsuppgifter I rollen som fastighetschef har du ett övergripande ansvar för drift, underhåll, lokalplanering, energieffektivisering och fastighetsrelaterade projekt. Du leder arbetet med att utveckla kommunens fastighetsförvaltning i takt med nya behov och tekniska möjligheter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: - Driva och utveckla den kommunala fastighetsverksamheten - Ansvara för ny-, om- och tillbyggnadsprojekt i alla skeden – från skiss till inflyttning - Samverka med kommunens olika verksamheter kring lokalförsörjning och anpassningar - Arbeta aktivt med energieffektivisering och hållbar utveckling - Leda enhetens medarbetare samt arbetsledare inom lokalvård och grönyteskötsel - Kvalitetssäkra och följa upp ekonomi, arbetsmiljö och resultat - Föredra ärenden inför kommunledning och politiska nämnder Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom byggteknik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig - Erfarenhet av att leda bygg- eller fastighetsprojekt, gärna från offentlig sektor - Erfarenhet av att vara chef eller arbetsledare med ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsutveckling - Kunskap om lagar och regelverk inom fastighetsförvaltning, byggnation och upphandling - God ekonomisk förståelse, med vana att arbeta med budget och uppföljning - Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom lokalvård, grönyteskötsel eller fastighetsdrift, men det är inte ett krav – stöd och kompetens finns internt inom dessa områden. Personliga egenskaper Du är en närvarande ledare som skapar förtroende och tydlighet i ditt ledarskap. Du har förmåga att motivera, stödja och utveckla dina medarbetare, samtidigt som du driver verksamheten framåt mot uppsatta mål. Du arbetar strukturerat, kommunicerar klart och är trygg i att fatta beslut även i komplexa sammanhang. Du har god förståelse för vad det innebär att leda i en politiskt styrd organisation och skapar samverkan både internt och externt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

13 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Teamchef fastighet och förråd
Halmstads Energi och Miljö AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi levererar en så enkel sak som trygghet. Som det största energi- och miljöbolaget i regionen bidrar vi med samtliga delar till ett fungerande och hållbart samhälle. Vi levererar el till din kaffebryggare 24 timmar om dygnet, 365 dagar om året och tar hand om den efter att den bryggt sin sista kopp. Våra anställda är vardagshjältar, är du?Vill du vara med och leda och utveckla en verksamhet som spelar en avgörande roll för både funktion och framtid? Vi söker nu en engagerad och strategisk teamchef fastighet och förråd till HEM. Här får du chansen att arbeta i en bred och operativ ledarroll där du är med och formar effektiva processer, driver förbättringar och säkerställer hållbar drift – både idag och för framtiden. OM ROLLEN Som teamchef för fastighet och förråd har du ett helhetsansvar för daglig drift, långsiktig planering och utveckling av både personal och verksamhet. Du leder ett team med kompetenta medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt, säkert och i linje med våra värderingar. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Leda och följa upp drift, underhåll och utveckling av fastigheter och förråd • Driva bygg- och renoveringsprojekt samt investeringar inom fastighetsområdet • Ha budget- och personalansvar, inklusive arbetsmiljö och kompetensutveckling • Säkerställa att verksamheten uppfyller gällande lagkrav, interna riktlinjer och miljömål • Utveckla processer, digitala systemstöd och arbeta med uppföljning av nyckeltal DIN PROFIL Vi söker dig som är en trygg och engagerad ledare med en stark vilja att utveckla både människor och verksamhet. Du har god struktur, ett tekniskt intresse och trivs med att ta ansvar. Din kommunikativa förmåga och ditt strategiska tänk gör att du skapar tydlighet, samsyn och framdrift i organisationen. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom fastighet/fastighetsteknik • Erfarenhet av fastighetsförvaltning, underhållssystem och byggrelaterade projekt • B-körkort  Meriterande • El-behörighet eller erfarenhet av SCADA/styr- och övervakningssystem • Erfarenhet av Maintmaster eller liknande underhållssystem • Erfarenhet av lagerarbete inom industriell verksamhet Vill du ha ett jobb med variation, stort ansvar och möjlighet att göra verklig skillnad? Då kan detta vara din nästa utmaning! Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. ANSÖKAN Varmt välkommen att ansöka om tjänsten! Sista ansökningsdag 2025-06-01. På HEM är medarbetarna verkligen nöjda. I vår senaste medarbetarundersökning undersökte vi bland annat vårt eNPS, alltså Employee Net Promotor Score. eNPS är ett vanligt sätt att mäta företagets medarbetarnöjdhet, hur medarbetarna uppfattar sin arbetsgivare och hur troligt det är att de skulle rekommendera företaget som arbetsplats. HEMs score landade på 23, på en skala där 0 – 20 är bra och 20 – 50 är mycket bra, ett resultat vi är väldigt stolta och glada över. Vi bryr oss om miljö och hållbarhet, och inte minst dig som är anställd hos oss på HEM. Därför erbjuder vi bl.a. förtroendeflextid, föräldrapenningtillägg, friskvårdsbidrag samt 63 timmars arbetstidsförkortning per år. Vi sitter i öppet kontorslandskap i nya, fräscha lokaler på Flygstaden och erbjuder massage och anordnar träningspass på arbetstid. Du har även möjlighet att beställa lunch till arbetsplatsen; allt för att underlätta för dig i arbetsvardagen. Beroende på hur ditt uppdrag ser ut har du som medarbetare på HEM möjlighet att arbeta hemifrån 2-3 dagar i veckan. På HEM har vi dessutom möjlighet att erbjuda mer förmånliga pensionsavtal än många andra arbetsgivare.

12 maj 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Regionchef till Mälardalen
Victoriahem AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vill du vara med och leda utvecklingen av framtidens bostadsområden – där affärsmässighet, långsiktiga investeringar och starkt ledarskap går hand i hand? Då kan det här vara rollen för dig. Nu söker vi en affärsdriven och engagerad Regionchef till Mälardalen – en region med stor potential där du får leda både verksamhet och människor framåt.  Din rollSom Regionchef i Mälardalen har du det övergripande ansvaret för resultat, budget och operativ utveckling inom regionen. Regionen består av 8000 lägenheter utspridda på olika orter i Mälardalen. Största beståndet ligger i Eskilstuna med ca 5000 lägenheter. Ditt team består av områdeschefer som har det operativa ansvaret för sina respektive orter. Ditt uppdrag är att skapa resultat genom andra – med fokus på att skapa värde i vår förvaltning. Utöver det interna ledarskapet är du en viktig extern representant för Victoriahem. Du skapar och vårdar relationer med kommuner, lokala samarbetspartners och andra nyckelintressenter – och arbetar strategiskt för att identifiera nya möjligheter till förädling, utveckling och tillväxt. Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet från strategiskt ledarskap i en affärsdriven organisation Har ett utpräglat affärsdriv och förstår sambandet mellan driftnetto, investeringar och långsiktigt värdeskapande Är en trygg och närvarande ledare som skapar tydlighet, motivation och resultat i teamet Har B-körkort och är bekväm med resor inom regionen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder: En nyckelposition i ett växande bolag med höga ambitioner och korta beslutsvägar  En roll där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt ledarskap Konkurrenskraftiga förmåner  Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan redan idag!  Frågor? Kontakta HR på [email protected].

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Regionchef till Stockholm Norra
Victoriahem AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vill du vara med och leda utvecklingen av framtidens bostadsområden – där affärsmässighet, långsiktiga investeringar och starkt ledarskap går hand i hand? Då kan det här vara rollen för dig. Nu söker vi en affärsdriven och engagerad Regionchef till Stockholm Norra – en framåtlutad regionen med stort affärsdriv och potential.   Din rollSom Regionchef i Stockholm Norra har du det övergripande ansvaret för resultat, budget och operativ utveckling inom regionen. Regionen består av ca 6000 lägenheter i Rinkeby/Tensta, Husby/Sollentuna, Uppsala, Märsta och Bro. Ditt team består av områdeschefer som har det operativa ansvaret för sina respektive orter. Ditt uppdrag är att skapa resultat genom andra – med fokus på att skapa värde i vår förvaltning. Utöver det interna ledarskapet är du en viktig extern representant för Victoriahem. Du skapar och vårdar relationer med kommuner, lokala samarbetspartners och andra nyckelintressenter – och arbetar strategiskt för att identifiera nya möjligheter till förädling, utveckling och tillväxt. Vi söker dig som Har arbetslivserfarenhet från strategiskt ledarskap i en affärsdriven organisation Har ett utpräglat affärsdriv och förstår sambandet mellan driftnetto, investeringar och långsiktigt värdeskapande Är en trygg och närvarande ledare som skapar tydlighet, motivation och resultat i teamet Har B-körkort och är bekväm med resor inom regionen Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder: En nyckelposition i ett växande bolag med höga ambitioner och korta beslutsvägar  En roll där du får kombinera strategiskt ansvar med operativt ledarskap Konkurrenskraftiga förmåner  Praktisk information Start: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll är en del av rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande – skicka in din ansökan redan idag!  Frågor? Kontakta HR på [email protected].

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Sektionschef vid sektionen för marknad och utveckling vid fastighetsavdelni
Kriminalvården
Fastighets- och förvaltningschefer

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Fastighetsavdelningen vid Kriminalvårdens huvudkontor har det sammanhållande ansvaret för myndighetens lokalförsörjning, både vad gäller planering, förvaltning, utveckling och avveckling. Fastighetsavdelningens består av tre enheter: projektenheten, fastighetstekniska enheten samt förvaltningsenheten. Sektionen för marknad och utveckling är organisatoriskt placerad under avdelningschefen och ansvarar främst för planeringen och utvecklingen av lokalförsörjningens tidiga skeden. ARBETSUPPGIFTER Fastighetsavdelningen inrättades i januari 2024 och är under fortsatt utveckling. Avdelningen ansvarar för att tillgodose myndighetens behov av lokaler, vilket i dagsläget är på en unikt hög nivå och en kraftig utbyggnad pågår. I rollen som sektionschef har du utöver personalansvar för underställda medarbetare ansvar för att omhänderta och utveckla sektionens uppdrag i samverkan med övriga enheter inom avdelningen, vilket omfattar bl. a. : - Eftersökande av lämpliga lokaler och tomter för nyetablering. - Mottagande och initial bedömning av ny- och utbyggnadsmöjligheter, på initiativ från både interna och externa parter - Upprättande och vidmakthållande av myndighetens lokalförsörjningsplan som anger hur identifierat lokalförsörjningsbehov ska omhändertas. I denna samordnas underlag från övriga enheter inom avdelningen. - Planering och dialog med andra avdelningar avseende övergripande tidig planering av lokalförsörjningsfrågor. - Förvaltning och utveckling av avdelningens systemstöd avseende lokalförsörjning. - Framtagande och vidmakthållande av normeringar på fastighetsområdet - Utvecklig av koncept på fastighetsområdet - Verksamhetsutveckling kopplat till genomförande av lokalförsörjningens tidiga skeden och fastighetsprojekt, innefattande processer, metoder/metodik och systemstöd för området Som sektionschef har du ett utmanade och utvecklande uppdrag framför dig, där du tillsammans med övriga chefer ansvarar för fastighetsavdelningens totala leverans i en starkt växande myndighet. Du kommer att ha verksamhets-, budget- och personalansvar för ca 10 st medarbetare och rapporterar direkt till avdelningschefen samt ingår i dennes ledningsgrupp. Verksamheten ska bedrivas effektivt och inom tilldelade budgetramar där kompetens och materiella resurser används optimalt och i god samverkan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en stabil person, har stor personlig mognad, är relationsbyggare och besitter en god kommunikativ förmåga. I ditt chefs- och ledarskap har du framträdande kompetenser inom förändringsledarskap, problemlösningsförmåga, planeringsförmåga och resultatorientering. Vi förutsätter att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. I handling omsätter du den värdegrund vår verksamhet vilar på och därmed agerar du förebild för dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att bli aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande krav: • Flerårig akademisk utbildning, gärna inom bygg eller fastighet, eller annan akademisk utbildning Kriminalvården bedömer relevant • flerårig väl vitsordad chefserfarenhet med verksamhets-, budget- och personalansvar, gärna från offentlig verksamhet • inom fastighetsområdet arbetat med förändringsarbete i en stor verksamhet • lyckats med att skapa samverkan både internt och externt för att nå verksamhetens mål • arbetat med projektstyrning, projektledning och genomförande av byggprojekt • goda kunskaper om lokalförsörjningsprocessernas alla delar • goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Meriterande är om du har: • Dokumenterad utbildning inom chef- och ledarskap • erfarenhet av arbete med fastighetsfrågor, gärna inom 24/7-verksamhet, andra samhällsfastigheter eller avseende teknikintensiva verksamheter • erfarenhet av arbete med/nyproduktion av större komplexa fastighetsprojekt • erfarenhet av hyresförhandlingar (långa hyresavtal) • erfarenhet av upphandling (enligt LOU) inom fastighetsområdet • erfarenhet av arbete med fastighetsutveckling • kunskap om planeringsprocesser inom kommuner • goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling • goda kunskaper om Kriminalvårdens behov och krav avseende lokalförsörjning • B-körkort ÖVRIGT Kriminalvården strävar efter ökad mångfald och jämn könsfördelning. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering. Läs mer: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vid frågor kontakta Visma Recruit 0771- 693 693.

8 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Operativ Fastighetschef till Artipelag
Sifferverket i Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vår nya hjälte måste vara en lyhörd problemlösare, en ledare som förstår fastighetens balans i konst, kultur och kommers (ja, många krafter driver oss här). Som hjälte trivs du med både strategiskt ansvar och praktiskt arbete, självklart är fastighetsteamet också hjältar men du är ledaren.  På Artipelag arbetar alla tillsammans för att skapa en upplevelse i världsklass under gästens hela besök. Som operativ Fastighetschef har du ett stort eget ansvar för att förbättra arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi söker nu en operativ fastighetschef som vill ansvara för att Artipelag är i toppskick och såklart att säkerhetsarbetet fungerar optimalt. Det här är en roll för dig som har en kombination av strategiskt tänk och praktisk problemlösning – du trivs lika bra med att planera och leda och att vid givna tillfällen själv hugga i. Som fastighetschef är driftsäkerhet ett fokus och ofta kan våra projekt vara riktigt utmanande, ibland måste du vara den som vet bäst och mest… på ett art smart sätt.  Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till vår kultur där vi bryr oss på riktigt, om varandra, våra besökare och vår plats. Vårt främsta fokus är konstutställningar, men många kommer också för att konferera, genomföra stora event eller bara för en bit mat. Detta innebär en stor variation av gäster och besökare. Vi erbjuder våra medarbetare en spännande, utvecklande och utmanande arbetsplats i en unik skärgårdsmiljö där konst möter natur. Du ska dela vår passion för unika upplevelser i fantastiska omgivningar. Såklart har du besökt oss innan du går vidare i denna process. And you got to be art smart! Jag tycker att du ska ringa mig direkt för vidare information och ev visning av Artipelag. Per Mellström 070/609 33 98 eller mail [email protected] Eller så ansöker du enligt länken här nedan. Välkommen ansök

5 maj 2025
Sista ansökan:
26 maj 2025
Project Manager till Plantagen
Plantagen Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!     Om rollen Som Project Manager Plantagen Sverige ingår du i ett team tillsammans med Project Manager Plantasjen Norge och Operations Manager. Tillsammans ansvarar teamet för att butikernas inköp av produkter och tjänster för fastighetsdrift, såsom el/värme, säkerhet, städning, avfallshantering, skadedjursbekämpning, service och reparationer, sker så ändamålsenligt och kostnadseffektivt som möjligt. Du kommer att ha daglig kontakt med butiker och leverantörer för att säkerställa att driften fungerar smidigt. Du behöver bilda dig en uppfattning om rådande status på butikernas olika installationer och planera för kommande åtgärder, samt tillse att Plantagen följer gällande och framtida lagkrav. Du förväntas arbeta på kort sikt med att lösa problem som uppstår och på lång sikt med att förhindra problem från att uppstå. Du kommer att driva projekt för att förbättra butikernas förutsättningar inom ramen för fastighetsdrift, och tillsammans med Operations Manager regelbundet konkurrensutsätta existerande leverantörer för att optimera servicegrad och kostnad. Att upprätthålla ett nära och väl fungerande samarbete med andra avdelningar, butikschefer och butikspersonal är en förutsättning för arbetet, och du förväntas kunna vara på plats i butik vid behov. Vid nyöppning eller nedläggning av butik fungerar du som projektledare som håller ihop och följer upp projektplan och framdrift, ansvarar för att involvera och informera relevanta interna och externa resurser, och ser till att projektet håller tidsplan och budget.   Arbetsuppgifter • Stötta butiker med åtgärder och kontakter för att säkerställa löpande drift • Kommunicera och förhandla med leverantörer • Följa upp och analysera levererade tjänster och kostnader löpande • Identifiera och hantera risker samt föreslå lösningar på eventuella utmaningar • Projektleda nyöppningar/nedläggningar av butiker • Kontinuerligt utvärdera och förbättra metodik och arbetsprocesser för att uppnå bättre service och lägre kostnader • Säkerställa att lagkrav uppfylls   Kravprofil • God förståelse för svenska och engelska, i tal och skrift • Vana vid att hantera Office-paketet • God kunskap om databearbetning i framför allt Excel • Erfarenhet av projektledning, avtalshantering och förhandling • Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt • Strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad • Tidigare erfarenhet av Plantagens anläggningar och butiksdrift är meriterande • B-körkort krävs   Placeringsort är Barkarby, Stockholm, och du rapporterar till Operations Manager. För frågor gällande tjänsten kontakta Maria Troselius, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart så möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

2 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Affärsorienterad Områdeschef till Heimstaden i Luleå
Isaksson Rekrytering & Bemanning AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Är du en affärsmässig ledare, med passion för fastighetsförvaltning, ekonomisk lönsamhet och kundrelationer? Har du en gedigen fastighetsbakgrund och drivs av ständig förbättring samt att utveckla andra? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet! Vi söker en Områdeschef till Luleå. I området förvaltar vi ca. 1400 bostäder med ett team om 7 anställda. Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som Områdeschef? Som Områdeschef kommer du att vara en nyckelperson för att säkerställa affärsdriven förvaltning med fokus på ekonomisk lönsamhet. Genom professionell förvaltning skapar du rätt förutsättningar för nöjda kunder inom ditt område. I rollen som Områdeschef förväntas du ta fullt ägandeskap för din resultatenhet och dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:   Tydligt och engagerat ledarskap: utöva ett aktivt ledarskap av förvaltningens medarbetare med fokus på engagemang, tydlighet, samarbete och tillit. Uppmuntra medarbetarna till utveckling, nytänkande och egna initiativ. Säkerställa att alla medarbetare vet vad som förväntas av dem, att vi är rätt bemannade och att verksamheten fungerar optimalt. Förvaltningen består av förvaltare, uthyrare, fastighetsskötare samt att vi har företagets avtalsansvarig som utgår från Luleå.   Affärsdriven förvaltning: optimera kassaflöden och fastighetsvärden med ett långsiktigt perspektiv. Aktivt identifiera hyrespotential och kostnadsbesparingar i området, samt genomföra väl avvägda underhållsprojekt och smarta investeringar.   Affärsplaner och uppföljning: ansvara för att ta fram affärsplan (budget) för området samt följa upp det ekonomiska resultatet månadsvis. Detta inkluderar ansvar för beståndets totalavkastning samt att säkerställa så att portföljen når uppsatta mål. Aktivt deltagande i långsiktiga strategiska beslut såsom portföljoptimering.   Kundnöjdhet och fastighetsägarens ansvar: säkerställa att vi levererar trivsamma boenden till våra hyresgäster i området genom att det är helt, rent och funktionellt både i och omkring husen. Ansvara för att ronderingar, serviceanmälningar, lokalvård, jourhantering och driftavtal hanteras effektivt samt att vi upprätthåller en god kommunikation med våra hyresgäster. Säkerställa att vi alltid uppfyller Fastighetsägarens ansvar. Rollen rapporterar till Regionchef som utgår från Skellefteå och du kommer utgå från kontoret i Luleå, resor i tjänsten förekommer vid enstaka tillfällen per år. Vem är du och vad har du med dig? För att lyckas i rollen har du en gedigen fastighetsbakgrund, är en ledare som engagerar din personal samt har en god förmåga att planera och strukturera upp ditt och ditt teams arbete och fokusområden. Vår drömkandidat har: Dokumenterad ledarskapserfarenhet. Erfarenhet av att leda andra chefer är meriterande. Gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning. Förvaltning inom bostadssegmentet är meriterande.   Stark affärsförståelse samt tidigare erfarenhet av ekonomisk styrning och budgetarbete. Förmåga av att identifiera och genomföra kostnadsbesparingar och intäktsökningar. Behärskar svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. B-körkort Högskole- eller universitetsexamen med inriktning inom fastighetsteknik, förvaltning, finans/ekonomi eller liknande är starkt meriterande – dock inget krav. Vad erbjuder vi dig? Som anställd hos oss erbjuder vi dig: En dynamisk och utmanande nyckelroll hos Sveriges största bostadsbolag Möjlighet att påverka och utveckla Heimstadens verksamhet i ditt område Ett engagerat och kompetent team att leda och utveckla Konkurrenskraftiga villkor och förmåner Frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete Då inte bara vi ska välja dig, utan vi ska välja varandra har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på! Välkommen med din ansökan!  Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 2025-03-04. Vänta därför inte med din ansökan. På grund av GDPR tar vi inte emot några ansökningar via mejl. Övrigt Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss.  Vi är också stolta över att ha fått utmärkelsen Karriärföretag 2024 för tredje året i rad. Motiveringen till varför Heimstaden anses vara en attraktiv framtida arbetsgivare kan du läsa mer om här: Årets karriärföretag 2024. För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.

1 maj 2025
Sista ansökan:
31 maj 2025
Nordic Facility Manager
Four Fm AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Four FM offers first-class solutions in Facility Management, built on entrepreneurship, engagement, and a strong company culture. Are you looking for a dynamic and developing workplace. Take your career to the next level with us! Four FM is growing and developing quickly, and as a Facility Manager, you will have a great opportunity to grow with us and develop professionally. We know that our employees are the foundation of our success, and we always value engagement and drive Location The role is based at our client's site in central Stockholm and includes exciting travel opportunities within the Nordics, especially to Oslo and Helsinki. You will be supported by a strong and collaborative Four FM team, with colleagues in Sweden, Denmark, Finland, and Norway. Our Clients All of Four FM's clients are well-known international companies of the highest caliber, expecting our services to match their high standards. This gives you the opportunity to work with some of the most renowned brands in the world and to constantly strive to meet and exceed their expectations for first-class service. Your Mission As a Facility Manager, you will be responsible for one of our clients within the tech Industry. You will have full control over the service delivery. Four FM tailors each FM solution to fit the client’s needs and always ensures that every client experiences a smooth and personalized relationship with us. Four FM operates across the Nordic region, and your client account will extend across national borders. This creates a stimulating and international work environment with great opportunities for professional growth and development. Your Main Responsibilities You will be located at one of our clients' offices, leading a dedicated on-site team. You will work closely with them to ensure the highest quality of service delivery. Part of your mission is to lead, develop, and support your team, providing them with the tools they need to deliver our services, always keeping the highest standard. Plan, execute, and manage the daily service delivery. Deliver services according to SLAs and job descriptions, and meet established KPIs Take full responsibility for the client, subcontractors, and agreements. Plan and carry out activities to drive growth and upselling. Drive a continuous improvement process. Ensure that all Facility Management operations comply with applicable laws and regulations. Accountable for meeting P&L targets. Develop your team members. What we are looking for We are looking for someone who wants to be part of a dynamic company that is rapidly expanding and developing. You enjoy working in an international environment with a high level of freedom and responsibility to plan and drive business. You are service-minded and have the ability to communicate with people from different nationalities and backgrounds. You are social and outgoing, with the ability to quickly build trust and establish long-term relationships with clients, suppliers, and staff. You also have a strong drive to develop the business and drive growth. Qualifications Previous experience in relevant areas, such as managing client contracts and delivering services according to agreements. You are fluent in both English and Swedish, both spoken and written. You have previous experience in customer-focused services. You have experience in personnel management. You have been accountable for budgets. You have good knowledge of Microsoft Office 365. You have at least three years of experience in Facility Management. Bonus Skills Experience in international sales, especially in a global and multicultural context, is a strong advantage Working Hours Full-time. Employment Permanent position. Start Date As soon as possible or by agreement. Application Deadline The application deadline is June 1, 2025, but the position may be filled earlier, so submit your application today! Four FM's vision "We take C.A.R.E." Our values serve as our moral compass and are reflected in everything we do – from our client relationships to the way we support our employees. "We take C.A.R.E." If you're passionate about making a difference, thrive in a supportive environment, and believe in the power of Compassion, Attention, Respect, and Excellence, we would love to hear from you! Take the next step in your career journey and become a part of Four FM.

29 april 2025
Sista ansökan:
1 juni 2025
Leveranschef drift, energi och utemiljö sökes till Riksbyggen
AxÖ Consulting AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen. Vill du bli Riksbyggens Leveranschef för drift, energi och utemiljö? Riksbyggen söker nu en erfaren ledare med ett starkt och affärsmässigt kundfokus som drivs av förändringsarbete och fortsatt bidragande till vår gemensamma utveckling. I denna tjänst rapporterar du till marknadsområdeschefen och ingår i ledningsgruppen samt har uppdraget som biträdande marknadsområdeschef.  Riksbyggen har fokus på att aktivt erbjuda och leverera värdeskapande tjänster som bidrar till kundernas framgång. Vi har en spännande tid framför oss där vi löpande implementerar ny teknik för att vara effektiva i vår leverans. Marknadsområde Norr spänner över geografin från Skellefteå upp till Kiruna och befinner sig i en spännande fas med samhällsomvandling och industriboom. Dina arbetsuppgifter Som chef för drift, energi och utemiljö har du ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i leveransen mot kund. Ditt främsta uppdrag är att vara en god ledare för verksamhetens gruppchefer och deras medarbetare. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter och ansvar är tydliga men där man samtidigt har roligt och utvecklas tillsammans. I ditt chefsansvar ingår även frågor som resursplanering och kompetens­försörjning. Med ditt personalansvar gäller det också att säkerställa en god och säker arbetsmiljö liksom att genomföra medarbetar- och utvecklingssamtal. I rollen förutsätts du ha ett nära samarbete med andra delar inom organisationen för att vi tillsammans ska skapa det bästa värdet för våra kunder. Du deltar i budget- och prognosarbetet samt uppföljning av resultatet som sker på kundnivå snarare än verksamhetsnivå.  Kvalifikationer - Du har utbildning på högskolenivå alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. - Du har arbetat i ledande befattning tidigare och har erfarenhet av resultat- och budgetansvar.  - Det är meriterande med erfarenhet från ett eller flera av dessa områden: fastighetsskötsel, lokalvård, drift av installationer eller energi.  - Det är en fördel om du har erfarenhet från upphandling och upprättande av avtal med entreprenörer samt kunskap om AFF - fastighetsbranschens egen avtalsstruktur. - Har du erfarenhet från styrelsearbete är det meriterande. Villkor Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Skellefteå eller Luleå och kräver tillgång till körkort och i viss mån tillgång till egen bil. Som anställd på Riksbyggen kommer du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar med ett tillhörande ansvarsarvode vilket också kan innebära arbete på kvällstid, detta kompenseras med din egna planering och förtroendetid. Urvalet kommer att ske löpande så vi vill ha din ansökan så snart som möjligt men tjänsten kommer inte att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar vi med AxÖ Consulting och välkomnar därför vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist eller Cathrine Lind.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

28 april 2025
Sista ansökan:
28 maj 2025