Fastighetschef/Fastighetsdirektör

Sök bland 38 lediga jobb som Fastighetschef/Fastighetsdirektör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till projektenheten på fastighetsavdelningen
Mölndals kommun
Fastighets- och förvaltningschefer

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Samhällsbyggnads­förvalt­ningen ansvarar för den fysiska planeringen av staden och arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd med en god infrastruktur. I förvaltningens uppdrag ingår bland annat strategisk samhällsplanering, översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt långsiktig planering av mark- och vattenanvändning. Vill du vara med och bli en viktig del i vår nya Samhällsbyggnadsförvaltning? Nu söker vi en engagerad enhetschef till projektenheten inom Samhällsbyggnadsförvaltningen. Hos oss får du möjlighet att vara med och bygga morgondagens Mölndal. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef på projektenheten på fastighetsavdelningen har du ett varierande arbete med stort eget ansvar samt en viktig roll i Mölndals stads fortsatta utveckling. Du har fullt personal- och verksamhetsansvar för din enhet och tillsammans med ditt team arbetar du både strategiskt och operativt för att nå uppsatta mål.  Du är huvudansvarig för byggprocessen och ansvarar för att vidareutveckla och följa upp enhetens arbete. Du stöttar dina medarbetare och övriga på avdelningen genom lokalförsörjnings- och byggprocessens alla skeden. Vidare ansvarar du för att kvalitetssäkra och kontrollera resultaten i pågående projekt.  Huvudsakliga ansvarsområden: • Engagera och stödja medarbetarna inom enheten för att säkerställa en god arbetsmiljö samt positiva resultat och tillväxt utifrån enhetens övergripande mål och strategier. • Ansvara för enhetens verksamhetsplan samt leda, planera och följa upp verksamheten i relation till uppsatta mål och säkerställa att enheten utvecklas enligt fastställd budget, mål och planer. • Aktivt bidra till utveckling av arbetssätt och rutiner inom enheten  Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till fastighetschefen. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har flerårig erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen. Du har antingen en ingenjörsutbildning som bas eller så har du tillgodogjort dig kunskaperna i arbetslivet. Du har ett tekniskt kunnande, är van vid projektutveckling, upphandling av entreprenörer samt olika entreprenadformer. Du är även van vid att arbeta utifrån ett processorienterat arbetssätt. Du besitter gedigen ekonomisk kompetens och har erfarenhet av budgetarbete. Har du tidigare chefserfarenhet samt erfarenhet från politiskt styrd organisation så är det starkt meriterande.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med god ledarskapsförmåga. Utifrån ett coachande och kommunikativt ledarskap säkerställer du en god arbetsmiljö för medarbetarna och ger goda förutsättningar för verksamheten att uppnå resultat och arbeta fokuserat mot övergripande mål och strategier.  Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är duktig på att bygga förtroendefulla relationer och samarbeten. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp, där du bidrar in som en lagspelare med din kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation som präglas av tillväxt, utveckling och framåtanda. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 11 augusti. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Marknadsområdeschef till Riksbyggen - Fastighetsförvaltning Norr
AxÖ Consulting AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss! Marknadsområde Norr Tjänsten ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att växa affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke - Du har ett tydligt tillväxtfokus. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället  - Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. - Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning, framåt.  Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer. Du har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete. Du trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer. Om du har erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är det starkt meriterande. Du är en ledare som har Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet. Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda andra chefer. God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus.  För att lyckas i rollen behövs Ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt. Du är affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt. Du har en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös. Du är relationsbyggande och vårdar goda relationer både externt och internt.  Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: - Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt - Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur - Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt - Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Övrigt Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi går igenom ansökningar löpande fram till sista ansökningsdag med hänsyn till semesterperiod v.28-31. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen med vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Avdelningschef projektavdelningen till Region Uppsala
Experis AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vill du arbeta med samhällsviktiga uppgifter, samarbeta med kunniga människor och härliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något som är viktigt på riktigt? En viktig uppgift i en region som kännetecknas av tillväxt Region Uppsalas Fastighet och service har en viktig funktion i regionens tillväxt. Vi utvecklar, bygger och förvaltar sjukhus, vårdcentraler, fordonsdepåer och en hel del annat. Vill du arbeta på beställarsidan, vara kravställare med en viktig uppgift? Vi är inne i en expansiv, utvecklande och spännande fas. I den pågående projektportföljen finns bl.a. spårvagnsdepå för Uppsalas nya spårväg, nybyggnad av produktionskök och campuslokaler samt tekniktäta ny-, om- och tillbyggnader för Akademiska sjukhusets avancerade behov. I den framtida projektportföljen ser vi nya vårdcentrum på flera platser i länet, ytterligare fordonsdepåer, omfattanden utveckling av Akademiska sjukhuset och mer därtill. Beställare av projekten är vanligen Fastighetsavdelningen som är en parallell organisation tillsammans med Teknik-, Drift- och Serviceavdelningen. Våra kunder är de övriga förvaltningarna inom Region Uppsala. Vi söker nu en avdelningschef som vill leda och utveckla vår projektavdelning Då vår nuvarande avdelningschef för Projektavdelningen ska gå i pension söker vi dig som vill axla rollen. På avdelningen arbetar idag 15 medarbetare, en enhetschef samt flertalet inhyrda konsulter som leder olika typer av fastighetsinvesteringsprojekt. Vi erbjuder dig utmanande samhällsviktiga arbetsuppgifter, samarbete med kunniga människor och härliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något som är viktigt på riktigt. Välkommen att söka dig till oss om du också vill bidra i detta viktiga arbete. Dina arbetsuppgifter På uppdrag och i samverkan med övriga avdelningar inom Fastighet och service, och inte minst med våra kunder, leder och utför Projektavdelningen fastighetsinvesteringsprojekt i alla faser: behovsanalys, förstudie, program, genomförande och överlämning. Du och din enhetschef ansvarar för att bemanna projekten med resurser som anpassas efter projektets behov avseende omfattning och komplexitet. Avdelningen ansvarar för att arbetssätt, processer och rutiner i projekten anpassas och utvecklas för att leva upp till omvärldens, kundens och den egna organisationens krav och behov. Avdelningen utför upphandlingar av konsulter och entreprenörer inom verksamhetsområdet. Efter genomförande levererar avdelningen lösningar som efter godkännande överlämnas till beställaren. Avdelningen följer löpande upp projekten och rapporterar utfallet till beställare och projektägare. En viktig uppgift som också ingår i uppdraget är att skapa engagemang hos dina medarbetare och med delaktighet driva verksamheten framåt. Du ingår i Fastighet och service ledningsgrupp och rapporterar till förvaltningsdirektören. Du har budget-, medarbetar- och verksamhetsansvar för avdelningen. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har högskole eller universitetsutbildning inom relevant område och mångårig erfarenhet från bygg- och fastighetsverksamhet eller infrastruktur. Arbetet kräver stor kunskap och lång erfarenhet inom projektledning för större projekt, entreprenadjuridik, teknik och inte minst ledarskap. Du ska ha erfarenhet av att aktivt utveckla och leda en verksamhet, då det är en strategisk roll som är viktig för Region Uppsalas fastighetsinvesteringar och utveckling. Du har datorvana och god kunskap om projektmodeller, fastighet- och projektsystem. Att vara avdelningschef för projektavdelningen innebär att du kommer ha många kontakter och samarbeten. Därför behöver du vara prestigelös, lyhörd och ha god förmåga att skapa bra relationer med kunder och medarbetare samt vara strukturerad och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du har stort engagemang för uppgiften, en vilja att entusiasmera och inkludera medarbetare och kollegor samt förmåga att se helheten. För att lyckas i den här rollen måste du ha en personlig mognad och vara stabil och trygg. Du har en gedigen ledarerfarenhet med intresse av personalutveckling och är van att leda genom andra. Att ta initiativ och att vilja uppnå resultat är något du trivs med. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vill du jobba med oss? Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. En film om Fastighet och service Förmåner hos Region Uppsala Kontaktpersoner: Anne Wegar Rekryteringskonsult 0709-535880 anne.wegar@jeffersonwells.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Marknadsområdeschef till Riksbyggen - Fastighetsförvaltning Norr
AxÖ Consulting AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss! Marknadsområde Norr Tjänsten ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att växa affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke - Du har ett tydligt tillväxtfokus. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället  - Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. - Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning, framåt.  Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer. Du har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete. Du trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer. Om du har erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är det starkt meriterande. Du är en ledare som har Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet. Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda andra chefer. God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus.  För att lyckas i rollen behövs Ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt. Du är affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt. Du har en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös. Du är relationsbyggande och vårdar goda relationer både externt och internt.  Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: - Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt - Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur - Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt - Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Övrigt Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi går igenom ansökningar löpande fram till sista ansökningsdag med hänsyn till semesterperiod v.28-31. Varmt välkommen med din ansökan! Välkommen med vidare frågor om tjänsten och processen till rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 78 56.   AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nu söker vi en Driftledare!
Arena Personal Sverige AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi söker en Driftledare till vår kund inom fastighetsbranschen! Vill du arbeta i en viktig och varierad roll med fokus på teknik, energi och inomhusmiljö? Nu söker vi dig som vill ta ansvar för driften i ett av våra distrikt. Som Driftledare kommer du bland annat att: Ansvara för distriktets energisystem, inklusive styrning av datoriserade värme- och ventilationsanläggningar. Följa upp och analysera energiprestanda samt hantera OVK. Vara med och sätta mål för energi- och medieförbrukning inom distriktet. Ge expertstöd i frågor som rör inomhuskomfort. Stötta områdeschefer och förvaltningskoordinatorer i tekniska frågor. Ta fram budgetförslag för teknikområdet inom distriktet. Säkerställa att beslutade åtgärder genomförs – antingen själv eller via projektbeställningar. Representera distriktet i ny- och ombyggnadsprojekt när det gäller drifttekniska frågor. Ansvara för arbetsmiljöfrågor i projektplanering och ibland även under genomförandet. Delta i andra uppgifter som kan uppstå inom distriktet. Vi söker dig som: Har en KY-utbildning inom energi eller motsvarande kompetens genom erfarenhet. Har gedigna kunskaper inom energisystem, styr- och reglerteknik, VVS, mätmetoder och el. Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Är självgående, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Har hög kvalitet i ditt arbete och är noggrann och professionell. Meriterande: – El behörighet (BB2) – Certifiering som energiexpert – Behörighet som OVK-besiktningsman Övrig information: Plats: Distrikt Järva Uppdrag: Konsultuppdrag från juni/juli 2025 till april 2026 Arbetstid: Vardagar kl. 08.00–17.00 Krav: B-körkort Låter det som något för dig? Välkommen med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Marknadsområdeschef
Riksbyggen ekonomisk förening
Fastighets- och förvaltningschefer

Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen! Riksbyggen är ett kooperativt företag som innebär att vi är medlemsägda och att vi arbetar efter våra fyra kärnvärden: Nytänkande, Trygghet, Samverkan och Långsiktighet. Vi utvecklar hållbara boendemiljöer och är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Oavsett dina intressen eller mål, är du alltid välkommen hos oss. Marknadsområdeschef till Fastighetsförvaltning Norr Marknadsområde Norr ingår i affärsområde Fastighetsförvaltning, vilket är ett av Riksbyggens två affärsområden. Riksbyggen erbjuder teknisk förvaltning, ekonomisk förvaltning, fastighetsdrift, utemiljö samt verksamhetsservice inom fastighetsförvaltning till bostadsrättsföreningar, kommersiella fastighetsägare och andra verksamheter som äger fastigheter. Verksamheten för marknadsområde Norr bedrivs i Norrbotten samt Skellefteå med omnejd. Kontor finns i Gällivare, Kiruna, Luleå och Skellefteå med ett antal mindre driftsställen på orter där vi har uppdrag. Ditt uppdrag – att väx affären, utveckla människor och stärka vårt varumärke Du har ett tydligt tillväxtfokus. Du vet hur man förvaltar affärer, men framför allt hur man får dem att växa. Som chef för ca 60 medarbetare får du arbeta både strategiskt och operativt – med fullt ansvar för resultat, affärsplan, budget och ledarskap. Du coachar dina chefer, bygger kundrelationer på plats – och får hela marknadsområdet att röra sig i samma riktning: framåt. Med kunden och affären i centrum identifierar du nya affärsmöjligheter, ökar kundnöjdheten och utvecklar erbjudandet, samtidigt som du bidrar till att vi som medlemsägt företag gör skillnad i samhället. Du är en ledare som skapar affärsvärde Vi söker dig som: • Har gedigen erfarenhet av ledarskap, gärna med vana att leda andra chefer • Har dokumenterat goda resultat av att utveckla affärer och driva förändringsarbete • Trivs i en roll med tydligt ansvar för tillväxt, lönsamhet och kundrelationer Erfarenhet inom fastighetsförvaltning eller relaterad bransch är starkt meriterande. Du är en ledare som har: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet från omfattande relevant arbetslivserfarenhet • Gedigen ledarskapserfarenhet, med vana att leda chefer som leder chefer • God erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter samt driva förändringsarbete, med affären och kunden i fokus Det är meriterande om du har bakgrund inom fastighetsbranschen och erfarenhet från fastighetsförvaltning För att lyckas i rollen behöver du: • Ha ett strategiskt och övergripande perspektiv samt handlingskraft att föra verksamheten och medarbetarna framåt • Vara affärsmässig, resultatorienterad, engagerad med initiativförmåga • Stimuleras av nya möjligheter och se dessa på ett kreativt sätt • Ha en social och kommunikativ förmåga samt vara öppen, förtroendeingivande och prestigelös • Vara relationsbyggande och vårda goda relationer både externt och internt. Därför ska du välja Riksbyggen Hos oss får du: • Påverka – du får utrymme att driva förändring och göra skillnad på riktigt • Utvecklas – både som ledare och som en del av en lärande kultur • Bidra – vi bygger hållbara samhällen, både ekonomiskt, miljömässigt och socialt • Balans – vi tror på frihet under ansvar och möjligheten att få ihop livets alla delar Du kommer att utgå från Luleå eller Skellefteå med ansvar för hela marknadsområdet – en roll som kräver närvaro och resor, men också ger stora möjligheter att skapa verkligt värde. Tjänsten är tillsvidareanställning. Tjänsten kräver körkort och tillgång till egen bil. Vill du ta klivet vidare i karriären – med fullt fokus på affär, ledarskap och medlemsvärde? Då ser vi fram emot att höra från dig. Välkommen till Riksbyggen! Vi önskar ha din ansökan senast 10 augusti 2025.  Vi beaktar ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se I rekryteringen samarbetar vi med AXÖ Consulting. Kontakta rekryteringskonsult Johan Rosenqvist 070-326 7856 eller Cathrine Lind, 070-577 0618 vid frågor om tjänsten. Övrigt Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode. Klicka HÄR om du är nyfiken på Riksbyggen. Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Nu söker vi en operativ Fastighetsförvaltningschef
Marks Bostads AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Marks Bostads AB är ett av kommunen helägt allmännyttigt bostadsbolag. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ca 200 mindre lokaler på 14 orter inom Marks kommun för uthyrning till privatpersoner och kommunal omsorg. Tillsammans är vi i nuläget 69 medarbetare som jobbar inom bolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden nära våra hyresgäster medan andra jobbar utifrån våra kontor som finns i Kinna och Örby. Hos oss finns en mängd av yrkeskategorier representerade men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma vision att tillsammans med våra hyresgäster och samarbetspartners skapa trygga och trivsamma bostäder för alla. Som en del i kommunkoncernen förhåller vi oss till Marks kommuns vision ”En Nära kommun med människan i fokus. Nära till natur, vår omvärld, varandra och framtiden.” Marks Bostad ska erbjuda ett varierat utbud av hyresbostäder av god kvalitet i kommunen för att tillgodose olika bostadsbehov avseende läge, bostadsstorlek, standard och pris samt bidra till bostadsproduktion i kommunens mindre orter. Marks Bostad är ett kommunalt helägt fastighetsbolag med uppdraget att erbjuda attraktiva och trygga bostäder i Marks kommun. Vi äger och förvaltar cirka 3 800 lägenheter samt ett antal samhällsfastigheter, med verksamhet i flera av kommunens orter. Vi är en aktiv del av samhällsbyggandet och arbetar långsiktigt med hållbarhet, kundnöjdhet och god kvalitet. Vår verksamhet vilar på en tydlig värdegrund som genomsyrar allt vi gör: Tillit, Engagemang, Tillsammans och Professionalism . Dessa värden speglar både vårt sätt att arbeta internt och hur vi bemöter våra hyresgäster och samarbetspartners. Vi söker nu en operativ Fastighetsförvaltningschef som vill ta ett helhetsgrepp om vår fastighetsförvaltning och leda den dagliga verksamheten. Du får personalansvar för förvaltningsteamet och ansvarar för att driva det operativa arbetet framåt samtidigt som du bidrar strategiskt till bolagets utveckling. Vill du vara med och forma framtidens boende i Mark? Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning och drivs av att leda och utveckla? Då kan det vara dig vi söker! Ansvarsområden och arbetsuppgifter Operativt leda och utveckla fastighetsförvaltningen med fokus på effektivitet, kvalitet och hållbarhet. Coacha och följa upp förvaltarna i deras arbete. Ansvara för budget, underhållsplanering och ekonomisk uppföljning med hänsyn till god ekonomi och nöjda hyresgäster. Ansvara för att myndighetsbesiktningar planeras, utförs och följs upp. Säkerställa att lagkrav, interna riktlinjer, dokumentation och kundfokus genomsyrar verksamheten. Bidra till utveckling inom områden som projektledning, energieffektivisering, digitalisering och hållbar förvaltning. Vara ett stöd till den övriga organisationen vid behov. I övrigt av arbetsuppgifter som uppdras av närmsta chef (VD). Flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna inom bostäder. Dina kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, byggnadsteknik eller motsvarande. Dokumenterad erfarenhet av projektledning och ledarskap God ekonomisk förståelse Förmåga att inspirera, samordna och skapa goda relationer. B-körkort Tidigare erfarenhet från kommunal verksamhet ses som meriterande. Du blir en i gänget på vårt trevliga kontor i Kinna där vi arbetar mycket tillsammans. Vi värnar om god gemenskap och att dela kunskap och erfarenheter. Utifrån vår vision om öppenhet och tillit skapar vi en tillsammanskultur såväl inom bolaget som inom kommunkoncernen och genom att vara "engagerade, omtänksamma och utvecklande" skapar vi även trygghet och goda relationer med våra hyresgäster. Välkommen m ed din ansökan Vid slutligt urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Referenser från tidigare arbetsgivare kommer att efterfrågas. Låter jobbet som klippt och skuret för dig? Sista ansökningsdag är 2025-09-20, men skicka gärna din ansökan redan idag då urval kommer att ske löpande. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Linda Wikfjärd eller VD, Svante Dahlqvist. Bra att veta Vi vill ta tillvara de kvaliteter som en blandad ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.  Vi tar endast emot ansökningar digitalt via platsannons till vårt rekryteringssystem, inte via e-post eller brev. Du kommer att få ett automatiskt svarsmejl som bekräftelse på att vi tagit emot din ansökan. Vi vill även informera dig att din ansökan blir en allmän handling när du skickar in den till oss. Det beror på att vi som kommunalägt bolag omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att om någon begär att få kopior på ansökningshandlingar kan personen få ut dessa.  Vi har valt annonserings- och marknadsföringsaktiviteter för denna rekrytering och därmed avsäger vi oss förfrågningar från andra aktörer.

2 juli 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Avdelningschef till regionfastigheter
REGION KRONOBERG
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi som arbetar med regionfastigheter har i uppdrag att skapa ändamålsenliga och moderna lokaler för Region Kronobergs olika verksamheter. Genom att bygga om och bygga nytt, driver vi utvecklingen framåt och säkerställer att våra vårdmiljöer är både attraktiva och hållbara. Byggprojektavdelningen är en avdelning inom Regionfastigheter och här arbetar 8 byggprojektledare och 4 ingenjörer. Vi arbetar tätt tillsammans med lokalutvecklare för att säkerställa att våra projekt möter regionens behov och krav. Vårt team präglas av samarbete, innovation och en stark vilja att leverera högkvalitativa resultat. Vi värdesätter en öppen och inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare har möjlighet att bidra med sina unika färdigheter och erfarenheter. Genom att arbeta tillsammans med lokalutvecklare säkerställer vi att våra projekt är väl förankrade i regionens långsiktiga utvecklingsplaner och att de bidrar till en hållbar och attraktiv miljö för invånarna. Region Kronobergs chefer är modiga och engagerade ledare som verkar utifrån våra ledord: helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se det stora sammanhanget och skapa förståelse genom att tydligt kommunicera mål, riktning och mening. Du bidrar aktivt till en kultur som genomsyras av vår värdegrund – respekt för människan. Hos oss i Region Kronoberg får du möjlighet att trivas, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans arbetar vi mot vår gemensamma vision: Ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och har ett helhetsansvar för personal, verksamhet, budget och arbetsmiljö. Du är närmaste chef för cirka tolv medarbetare och rapporterar till fastighetschefen. Du är en drivande kraft i utvecklingsarbetet och stöttar dina medarbetare i deras dagliga arbete genom att samordna, planera, strukturera och följa upp verksamheten. Utöver att stötta dina medarbetare kommer du kommer att arbeta med detaljerade tidsplaner och säkerställa att alla projektfaser följer dessa. Ansvar för projektbudgetar, inklusive kostnadsuppskattningar, budgetuppföljning och kostnadskontroll, ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer också att kontraktera och övervaka konsulter och entreprenörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt avtalade villkor. I din tjänst kommer du även att ansvara för ledning och koordinering av projektteam. Du utövar ett kommunikativt ledarskap som präglas av närvaro, tydlighet och öppen dialog. Genom ditt sätt att leda är du en förebild i det dagliga arbetet och bidrar till en kultur som bygger på tillit, öppenhet, trygghet och engagemang. Vi erbjuder dig: • En unik möjlighet att påverka, utveckla och driva regionfastigheter framåt • Tillgång till interna och externa chefsutbildningar Läs mer om våra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • har relevant högskoleingenjörsutbildning inom byggteknik eller motsvarande • har erfarenhet av byggprojektledning med större projekt, gärna över 400 miljoner • har erfarenhet av arbete som chef med personalansvar • har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kreativ, samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Du har en förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, kommer med innovativa lösningar och idéer för att övervinna utmaningar, arbetar bra i team och främjar en positiv arbetsmiljö samt har en stark förmåga att identifiera och implementera lösningar på problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen: Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. Intervjuer är planerade att hållas 25/8, 26/8 och 27/8. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Fastighetschef till Uppsalahems Distrikt Studentstaden
Uppsalahem AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Uppsalahem är Uppsalas ledande bostadsbolag och har ca 300 engagerade medarbetare som förvaltar vårt bestånd av ca 18 000 lägenheter. Hos oss får du arbeta med något av det som är mest betydelsefullt för människor, deras hem. Nu söker vi en Fastighetschef som vill vara med och bidra till utvecklingen av framtidens studentboende i en av Sveriges största studentstäder. Ditt uppdrag hos oss Som Fastighetschef för distriktet Studentstaden har du en nyckelroll i att leda och utveckla förvaltningen av våra studentbostäder. Tillsammans med ditt team ansvarar du för att skapa en trygg, hållbar och effektiv förvaltning som möter studenternas behov och skapar långsiktigt värde för både våra hyresgäster och verksamheten – idag och i framtiden. I denna roll leder du ett team av förvaltare, förvaltningsassistenter och skadesamordnare. Ni arbetar tätt tillsammans med andra avdelningar på Uppsalahem – med det gemensamma fokuset på hyresgästerna och verksamhetsnytta. Du ingår i ledningsgruppen för förvaltningen där du tillsammans med dina chefskollegor har en stor påverkan på hela Uppsalahems förvaltning och dess utveckling. Du rapporterar till Förvaltningschefen. Ditt huvudsakliga fokus kommer vara: Ha personalansvar och leda, coacha och utveckla teamet inom distriktet. Ansvara för budget, resultat och uppföljning Ansvara för att säkerställa att distriktets uppdrag går i linje med affärsplan och verksamhetsplan Driva förbättrings- och utvecklingsinitiativ som ökar kundnöjdheten och stärker värdet för både hyresgäster och bolaget. Säkerställa att studentboendet utvecklas i linje med målgruppens behov och framtida krav. Aktivt bidra till bolagets långsiktiga fastighetsutveckling och förvaltning av bostäder. Vem är du? Du är en tydlig och närvarande ledare som visar vägen, skapar engagemang och bygger tillit. Du ger din grupp en klar riktning, kommunicerar förväntningar och involverar medarbetare i beslut som rör deras vardag. Du arbetar lösningsorienterat och affärsmässigt, följer upp och är tillgänglig för stöd och dialog. Du uppmuntrar initiativ, främjar lärande och skapar en trygg miljö där det är okej att testa nytt och utvecklas tillsammans. Med positiv energi, mod och fokus på samarbete bidrar du till en arbetsmiljö där människor trivs och växer. Vi söker dig som har: Har högskole-eller universitetsutbildning inom fastighet, bygg, samhällsbyggnad eller ekonomi eller liknande. Har flerårig erfarenhet från affärsdrivande verksamhet inom fastighets- eller byggsektorn. Har en vana av att leda andra och är trygg i att driva förändringsarbete. Är van att arbeta med ekonomisk uppföljning och fastighetsutveckling. Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska. Har körkort B. Har du erfarenhet från ett allmännyttigt bolag, fastighetsförvaltning av studentbostäder eller arbetat på ett bostadsbolag tidigare är det meriterande. Vi på Uppsalahem Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på www.uppsalahem.se. Här kan du även läsa mer om vilka förmåner vi erbjuder. Om anställningen Omfattning: Heltid Arbetstider: 08.00-17.00 Anställningsform: Tillsvidare Start: Enligt överenskommelse Placering: Cykelfabriken  Nyfiken? Vill du veta mer om tjänsten? Då ska du kontakta Förvaltningschef, Benny Enholm, [email protected]. I och med semestertider kommer urvalet att ske efter sista ansökningsdag och därav kommer återkoppling att dröja. Varmt välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Vi ser fram emot att höra från dig!

1 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025