Entrecon Consulting rekryterar erfaren fastighetsförvaltare
EntreCon Consulting AB
Fastighetsförvaltare

Har du erfarenhet av roll som fastighetsförvaltare? Isåfall kan denna roll vara något för dig! Entrecon Consulting rekryterar erfaren fastighetsförvaltare till gediget fastighetsbolag. Rollbeskrivning Vår kund söker en engagerad och driven fastighetsförvaltare till sitt team i Västerås och Eskilstuna. I centrala Eskilstuna ansvarar du för cirka 60 lägenheter och ett tjugotal lokaler, medan Västerås omfattar cirka 200 lägenheter och ytterligare några lokaler. Fastigheterna är äldre och kan vara utmanande. Som fastighetsförvaltare ansvarar du för den dagliga driften och förvaltningen av kundens fastigheter, där du säkerställer hög service och kvalitet för hyresgästerna. Arbetet är till stor del självständigt, men du har kollegor på plats för stöd. Fastighetsförvaltaren utgår från Eskilstuna eller Västerås, där fastigheterna är placerade, medan det administrativa arbetet hanteras från huvudkontoret i Stockholm. Kompetens Vi ser gärna att du har en bakgrund inom bygg, fastighet eller ett annat installationsområde. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper snarare än utbildningen. Du bör ha jobbat som fastighetförvaltare i minst fem år. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med goda möjligheter till utveckling. Detta är vi Entrecon Consulting är ett konsultbolag verksamt inom bygg & fastighet, mark & anläggning samt infrastruktur. Vi erbjuder våra kunder noga utvald kompetens och våra konsulter bra arbetsklimat och spännande konsultuppdrag. Det är viktigt för oss med en balans mellan arbete och privatliv. Vi tror att nöjda, glada och motiverade medarbetare presterar bättre och det framförallt när de befinner sig i spännande och utmanande projekt. Vi försöker därför alltid matcha konsultens önskemål och profil med uppdragets art och karaktär för att uppnå en win-win situation med en nöjd beställare och nöjd medarbetare/konsult! Besök gärna vår hemsida! Kontakt & Ansökan Hör gärna av er vid frågor kring ovan tjänst! Joakim Ruchatz 070- 651 79 39 [email protected] www.entreconconsulting.se

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Förvaltare med personalansvar till Rinkeby
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem – ett framgångsrikt fastighetsbolag där både hyresgäster och medarbetare trivs! Vi är ett växande företag med en prestigelös kultur, frihet under ansvar och en stark drivkraft att tänka nytt och utvecklas. Nu söker vi en engagerad fastighetsförvaltare som vill vara med på vår resa och skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Om tjänsten Som fastighetsförvaltare på Victoriahem kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt. Du ansvarar för den löpande förvaltningen av vårt fastighetsbestånd i Rinkeby, där du leder ett team bestående av 6 fastighetstekniker och 4 miljövärdar. Du kommer också att driva underhålls- och förbättringsarbete, arbeta fram investeringsbeslut och säkerställa nöjda hyresgäster. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för planerat underhåll och löpande förvaltning Leda och utveckla ditt team av fastighetstekniker och miljövärdar Arbeta affärsmässigt med förbättringsåtgärder Ha nära kontakt med hyresgäster, myndigheter och entreprenörer Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av fastighetsförvaltning, gärna från en affärsdriven organisation. Du har ledarerfarenhet och trivs i en snabbfotad miljö. Du har en stark förmåga att skapa långsiktiga relationer och drivs av att leverera resultat av hög kvalitet. Vi erbjuder: En självständig roll med frihet under ansvar En arbetsplats med korta beslutsvägar och stort utvecklingsfokus Möjlighet att påverka och utvecklas inom företaget Mer information om oss som företag och arbetsgivare hittar du på vår hemsida. Övrig information: Start: Enligt överenskommelse Placering: Rinkeby Omfattning: Heltid Låter det som en spännande möjlighet? Skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande. För frågor, kontakta områdeschef Monika Biela på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Förvaltare med personalansvar till Märsta
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Nu söker vi en resultatorienterad och engagerad fastighetsförvaltare som drivs av att skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en snabbfotad miljö där affärsmässighet, utveckling och hög kvalitet står i fokus. Som fastighetsförvaltare kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt, säkerställa nöjda kunder och leverera på våra affärsmål. Till den här rollen söker vi därför dig som har affärsförståelse, förmåga att identifiera möjligheter och som inte är rädd för att ta initiativ för att nå framgång. Vårt fastighetsbestånd i Märsta består av 700 lägenheter. Teamet består av 7 personer. I rollen som förvaltare har du personalansvar för två fastighetstekniker och en fastighetsskötare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning och formellt personalansvar för två fastighetstekniker och en miljövärd Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Din profil Relevant högskoleutbildning alternativt ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av hyresrätter i en affärsdriven organisation Tidigare arbetslivserfarenhet som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen Ledarerfarenhet från en affärsdriven organisation Ditt arbetssätt präglas av ett lösningsorienterat förhållningssätt och ett starkt engagemang för att leverera resultat av hög kvalitet. Dessutom har du en välutvecklad kommunikationsförmåga och är skicklig på att bygga och vårda långsiktiga relationer, både internt och externt. Vi är snabba och innovativa, därför är det viktigt att du gillar förändringar och vill utveckla den lokala fastighetsmarknaden med ett starkt affärssinne. Hos oss värderas den egna drivkraften, med nyfikenhet och initiativtagande. Låter detta som ett spännande arbete? Tveka inte att söka tjänsten redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team på Victoriahem! Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Märsta Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Stefan Malmsten på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

6 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Områdeschef till Kungälv
Förbo AB
Fastighetsförvaltare

Vi på Förbo har höga ambitioner för framtiden och vi söker dig som med engagemang och nytänkande vill bidra till vår framgång. Förbo skapar fler bostäder, agerar hållbart och stärker erbjudandet till våra kunder. Vill du vara med och utveckla hyresrätten i bostadsområden där människor trivs och bor kvar länge? Förbo söker nu en Områdeschef med förvaltningsansvar. Du kommer att bidra till att Förbos övergripande mål uppfylls genom att arbeta för nöjda kunder, nöjda ägare och skapa förutsättningar för engagerade medarbetare. Ansvarsområden Ansvara för ditt områdeskontor gällande ekonomi, förvaltning och personal. Ha personalansvar för ditt team om cirka 8 personer som du leder, stöttar och coachar i vardagen. Genomföra medarbetarsamtal och lönesamtal samt planera och genomföra avdelningsmöten. Handlägga vid behov förvaltningsfrågor såsom fastighetsunderhåll och större skador. Följa upp att avtal efterlevs och ansvara för myndighetskontakter. Budget- och resultatansvar för ditt områdeskontor samt för de projekt du driver. Arbeta med löpande underhåll, besiktningar och frågor gällande underhåll. Arbeta aktivt med samarbetspartners och samordna entreprenörsträffar. Kvalifikationer och personliga egenskaper Minst fem års erfarenhet från en liknande roll inom fastighetsbolag, bostadsbolag eller förvaltningsbolag. Utbildning inom fastighetsförvaltning och hyresjuridik. Meriterande om du har någon ledarskaps- och/eller arbetsmiljöutbildning. Kommunikativ och social framtoning. Tydlig, strukturerad och har ett stort intresse för kunder och service. Stöttande och coachande förhållningssätt som chef. Engagerande och drivande med trygghet i dig själv och ditt ledarskap. Placering för tjänsten är på Förbos områdeskontor i Kungälv som ligger på Skolvägen i Ytterby. Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Ansökan Urval sker löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta förvaltningschef Lars-Gunnar Börve på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-chef Louise Alemyr på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

3 mars 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Förvaltare till Södertälje
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Vårt fastighetsbestånd i Södertälje består av 3 350 lägenheter i Ronna, Geneta, Fornhöjden, Mariekäll och Järna. Vi är ett drivet och engagerat team om 25 personer med olika roller såsom miljövärd, fastighetstekniker, fastighetsskötare, förvaltningskoordinator, uthyrare, förvaltare och områdeschef. Nu söker vi dig som vill ta dig an rollen som förvaltare och utvecklas tillsammans med oss. Om tjänsten Som förvaltare ansvarar du för fastighetsbeståndet ur ett övergripande tekniskt perspektiv, samt att detta görs enligt vår förvaltningsfilosofi på ett affärsmässigt optimalt sätt. Du leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll och det ställs höga krav på att du är en god ledare och förebild samt är proaktiv och initiativrik. Du driver projekt med varierad komplexitet och lokala förutsättningar och krav på leveranstid, därför är det viktigt att du som person är flexibel och lösningsorienterad. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Arbetsledning för fastighetstekniker och miljövärdar Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Arbeta fram investeringsbeslut Driva och följa upp energieffektiviseringsprojekt Handla upp och beställa åtgärder av entreprenörer i samråd med områdeschef Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Rollen som förvaltare innebär skiftande arbetsuppgifter, och vi söker dig som är strukturerad och kan prioritera rätt. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort ett krav för denna tjänst. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Södertälje Bakgrundskontroll samt personlighets- och logiktest är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Roger Malmquist på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Erfaren Förvaltare sökes till Brinova Fastigheter i Malmö!
Brinova Fastigheter AB (publ)
Fastighetsförvaltare

Brinova utvecklar och förvaltar primärt bostäder och samhällsfastigheter belägna på utvalda orter med goda kommunikationer i södra Sverige. Företaget har kontor i Helsingborg, Landskrona, Eslöv, Malmö, Kristianstad och Karlskrona, och kommer att expandera ytterligare med kontor i både Växjö och Hässleholm inom en snar framtid. Verksamheten kännetecknas av långsiktighet, samverkan med samhällssektorn och en lokal egen förvaltning. Våra värdeord är engagerad, pålitlig och ansvarstagande vilket speglas både internt och externt. Som anställd hos Brinova tar du del av ett gediget tjänstepension- och försäkringspaket samt ett generöst friskvårdsbidrag. Brinovas B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm och handlas på Mid Cap-listan. Kort om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning som föregås av en provanställning enligt överenskommelse. Planerad start våren 2025. I din roll som förvaltare ansvarar du för utvecklingen av våra fastigheter. Du ansvarar även för att på ett affärsmässigt, och kundorienterat sätt utveckla fastigheternas värde och våra områden. Du medverkar till att skapa goda relationer med hyresgäster, entreprenörer och myndigheter. Du har direktkontakt med våra hyresgäster. Du löser förvaltningsrelaterade frågor och engagerar hyresgäster och andra lokala aktörer för att tillsammans skapa och behålla en trygg och trivsam miljö. Din profil Du har sammanlagt minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som förvaltare och en universitets- högskole- eller YH-utbildning inom fastighetsförvaltning. Som person så trivs du med att ha ansvar, både för fastigheternas underhåll och skick, men också för hyresgästers trivsel. Du ser värdet av att planera ditt arbete, både självständigt och med kollegor. I den här rollen förekommer mycket kontakt med våra hyresgäster, därför bör du ha arbetat med kundkontakt tidigare. Vi söker dig som har Erfarenhet av ny- och ombyggnadsprojekt för bostäder och lokaler Dokumenterad erfarenhet och kompetens inom fastighetsjuridik En analytisk förmåga för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter En övergripande förståelse för områden som till exempel el, ventilation, uppvärmningssystem, byggnadsteknisk kunskap och underhållsplanering Erfarenhet från att arbeta med relevanta digitala system. Meriterande om du arbetat med Vitecs olika moduler. Erfarenhet från arbete med lokalhyresavtal och/eller hyresförhandlingar är meriterande Bra kommunikationsförmåga i tal och skrift Rollen är bred och kontaktytorna många, vilket gör samarbete till en central del i ditt arbete. Du utgår från Malmö, arbetsområdet innefattar även bland annat Oxie, Bara, Lund och Skurup. Du ingår i en arbetsgrupp med god sammanhållning bestående av förvaltare, uthyrare- och förvaltningsassistent samt fastighetstekniker. Du rapporterar till Fastighetschef i Malmö. Mer om tjänsten Som förvaltare hos oss så arbetar du bland annat med: • Upprättande av underhållsplaner, uppföljning av mediaförbrukning och kontrollera så myndighetskrav följs • Uthyrning av lokaler samt ansvarar för eventuella anpassningar av dessa • Budgetering och ekonomisk uppföljning för de fastigheter som du ansvarar för • Kundvård och medverka till nöjda hyresgäster .. och sist men inte minst! • Aktivt medverka till en god trivsel på arbetsplatsen, vilket vi alla ansvarar för! Låter det intressant? Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Urval påbörjas vecka 2. Start: Enligt överenskommelse Observera att vi dessvärre inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringen, vänligen kontakta HR-ansvarig Ellen Broomé på [email protected]

24 februari 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Förvaltare med personalansvar till Malmö
Victoriahem AB
Fastighetsförvaltare

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om ca 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänsten Nu söker vi en resultatorienterad och engagerad fastighetsförvaltare som drivs av att skapa långsiktigt värde i våra fastigheter. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en snabbfotad miljö där affärsmässighet, utveckling och hög kvalitet står i fokus. Som fastighetsförvaltare kommer du att spela en central roll i att driva vår verksamhet framåt, säkerställa nöjda kunder och leverera på våra affärsmål. Till den här rollen söker vi därför dig som har affärsförståelse, förmåga att identifiera möjligheter och som inte är rädd för att ta initiativ för att nå framgång. Vårt fastighetsbestånd i Malmö består av 2107 lägenheter. Teamet består av 20 personer. I rollen som förvaltare har du personalansvar för fastighetstekniker och vitvarutekniker. Huvudsakliga arbetsuppgifter Huvudansvar för planerat underhåll och löpande förvaltning Ansvara för förbesiktningar, underhållsbesiktningar och avflyttsbesiktningar Handla upp, beställa åtgärder samt arbeta fram investeringsbeslut Arbetsledning och formellt personalansvar för ett par fastighetstekniker Upprätta och följa upp drift- och underhållsplaner genom att driva förändrings- och förbättringsarbete Kontakt med hyresgäster Löpande kontakt med myndigheter och övriga intressenter i området Kontinuerliga avstämningar med driftsorganisationen med målsättning att optimera fastighetens värme, ventilation och andra tekniska system Din profil För att vara aktuell för den här rollen hos oss ser vi att du har ett par års erfarenhet av arbete med förvaltning av bostadsfastigheter i en affärsdriven organisation. Du har troligtvis arbetat som förvaltare, teknisk förvaltare, driftledare eller projektledare i fastighetsbranschen. I dina tidigare roller har du fått erfarenhet av personalledning och att driva projekt - kunskaper och erfarenheter som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss. Utbildningsmässigt har du en högskole- eller KY-utbildning eller motsvarande, alternativt gymnasiekompetens i kombination med relevant yrkeserfarenhet inom fastighetsförvaltning. Du har goda kunskaper i Officepaketet, Excel i synnerhet. Då arbetet innebär att du behöver kunna förflytta dig under arbetstid är även B-körkort och tillgång till egen bil ett krav för tjänsten. Som person är du ansvarstagande, van vid att ta egna initiativ och driva dessa i mål. Arbetet innebär många skiftande arbetsuppgifter, så du måste vara strukturerad och kunna prioritera vad som är viktigast. Du har en god samarbetsförmåga, är en relationsbyggare och trivs med många kontakter i ditt arbete. Det är viktigt att du trivs med att möta många olika slags människor. I vårt bestånd har vi en del lokaler, har du erfarenhet eller intresse av kommersiell förvaltning är detta absolut en bonus. Vi erbjuder dig Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Som förvaltare får du en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget på flera nivåer. Du kommer att utmanas men också stöttas i din utveckling. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Bakgrundskontroll och tester är en del av rekryteringsprocessen Ansökan Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår karriärsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Amélija Ernemyr på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

17 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Drifttekniker till KunskapsPorten
Bravura Sverige AB
Fastighetsförvaltare

Har du erfarenhet av tekniska serviceyrken och trivs i en roll där du självständigt tar ansvar för att lösa problem och säkerställa en trygg drift? Vi söker dig som är flexibel, har en hög servicekänsla och lätt för att samarbeta med både kollegor och leverantörer. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos KunskapsPorten. Om företaget KunskapsPorten är en fastighetskoncern som grundades 2007 och är idag närmre 100 anställda. Bolaget har från start haft en strategisk inriktning på profilfastigheter. Kunskapsporten förvärvar och bygger främst skolbyggnader, sportarenor och badhus. De har byggt upp ett kunnande kring lärande lokaler som gör att de går in i projekt med stor entusiasm avseende nya skolbyggnader eller andra lärande lokaler. Ambitionen är att skapa de bästa lokalerna i Sverige. KunskapsPorten har sitt huvudkontor i Malmö men i den här rollen arbetar du lokalt i Kristinehamn på Kristinehamn Arena. ”Att utveckla kreativa miljöer är drivkraften för oss. Vi vill vara engagerade i våra fastigheter och skapa liv och aktiviteter. Våra hus ska lyfta den verksamhet som ryms i dem.” Joakim Ollén, VD KunskapsPorten AB Arbetsuppgifter Som drifttekniker på Kristinehamn Arena har du en nyckelroll i att säkerställa anläggningens dagliga drift och underhåll. Med en mångsidig arbetsmiljö som inkluderar ett badhus, en stor fotbollshall och en padelhall, varierar dina uppgifter och kräver både teknisk skicklighet och problemlösningsförmåga. Dina arbetsuppgifter omfattar hantering av felanmälningar och serviceärenden, dagliga ronderingar samt både planerat och avhjälpande underhåll. Du ansvarar för att fastighetstekniska system fungerar optimalt och att försörjningssystem och installationer uppfyller både fastighetsägarens krav och hyresgästernas förväntningar. I rollen ingår också att hålla kontakt med leverantörer, följa underhållsplaner och ge teknisk support till fastighetsskötare. I den här rollen blir du en viktig del av teamet på Kristinehamn Arena och bidrar till att skapa en väl fungerande och trivsam miljö för besökare och verksamheter. • Tillsyn och ansvar för fastighetstekniska system • Kontakt med leverantörer • Följa underhållsplan för fastigheterna • Arbetstiden är normalt mellan 07:00-16:00, även obekväm arbetstid och jour kan förekomma Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Flera års arbetslivserfarenhet av en roll med liknande arbetsuppgifter eller inom liknande tekniskt serviceyrke Erfarenhet från arbete med kommersiella fastigheter eller inom industrin är meriterande Vi söker dig som är lösningsorienterad och har en stark förmåga att identifiera och åtgärda tekniska problem på ett effektivt sätt. Du är ansvarstagande och arbetar självständigt med ett tydligt fokus på att säkerställa en trygg och välfungerande drift. Din servicekänsla är hög, och du har en naturlig förmåga att samarbeta med kollegor och leverantörer på ett professionellt och hjälpsamt sätt. Vidare är du flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har lätt för att anpassa dig till förändringar. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kristinehamn Lön: Enligt överenskommelse Övrigt: Arbetstiden är normalt mellan 07:00-16:00, även obekväm arbetstid och jour kan förekomma Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-14.

14 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Områdeschef till Förbo
Förbo AB
Fastighetsförvaltare

Vi på Förbo har höga ambitioner för framtiden och vi söker dig som med engagemang och nytänkande vill bidra till vår framgång. Förbo skapar fler bostäder, agerar hållbart och stärker erbjudandet till våra kunder. Vill du vara med och utveckla hyresrätten i bostadsområden där människor trivs och bor kvar länge? Förbo söker nu en Områdeschef med förvaltningsansvar. Du kommer att bidra till att Förbos övergripande mål uppfylls genom att arbeta för nöjda kunder, nöjda ägare och skapa förutsättningar för engagerade medarbetare. Ansvarsområden Ansvara för ditt områdeskontor gällande ekonomi, förvaltning och personal. Ha personalansvar för ditt team om cirka 8 personer som du leder, stöttar och coachar i vardagen. Genomföra medarbetarsamtal och lönesamtal samt planera och genomföra avdelningsmöten. Handlägga vid behov förvaltningsfrågor såsom fastighetsunderhåll och större skador. Följa upp att avtal efterlevs och ansvara för myndighetskontakter. Budget- och resultatansvar för ditt områdeskontor samt för de projekt du driver. Arbeta med löpande underhåll, besiktningar och frågor gällande underhåll. Arbeta aktivt med samarbetspartners och samordna entreprenörsträffar. Kvalifikationer och personliga egenskaper Minst fem års erfarenhet från en liknande roll inom fastighetsbolag, bostadsbolag eller förvaltningsbolag. Utbildning inom fastighetsförvaltning och hyresjuridik. Meriterande om du har någon ledarskaps- och/eller arbetsmiljöutbildning. Kommunikativ och social framtoning. Tydlig, strukturerad och har ett stort intresse för kunder och service. Stöttande och coachande förhållningssätt som chef. Engagerande och drivande med trygghet i dig själv och ditt ledarskap. Placering för tjänsten är på Förbos områdeskontor i Kungälv som ligger på Skolvägen i Ytterby. Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar provanställning. Ansökan Urval sker löpande, så vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta förvaltningschef Lars-Gunnar Börve på [email protected]. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR-chef Louise Alemyr på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

14 februari 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Teknisk förvaltare till konsultuppdrag i Stockholm!
Devotum AB
Fastighetsförvaltare

För vår kunds räkning söker vi just nu en teknisk förvaltare till ett konsultuppdrag i Stockholm. Uppdraget är på 75-100% och förväntas starta 2025-03-03 och pågå till och med 2025-09-03. Om uppdraget Vår kund som är en kommun i Stockholms län söker nu en ) teknikförvaltare till fastighetsavdelningen. Konsulten kommer ingå i ett team med två andra tekniska förvaltare. Som teknisk förvaltare ansvarar konsulten för att bevaka, utveckla och förädla förvaltningsobjekten ur ett långsiktigt byggnadstekniskt perspektiv. Konsulten kommer att vara kravställare i fastighetsägarinvesteringsprojekt och bolla byggnadstekniska frågor med förvaltare och projektledare. Konsulten ska vara den som kundens medarbetare vänder sig till i tekniskt komplicerade frågor. Konsulten kommer vara samordnare för fastighetsinvesteringar och underhållsåtgärder samt att tillse att fleråriga planer finns för både kommande investeringar och underhåll. Konsulten kommer även att vara projektägare för fastighetsägarinvesteringar samt vissa underhållsprojekt där vederbörande kravställer, följer upp samt ansvarar för mottagandet av projekten. Vidare kommer konsulten ansvara för framtagandet av energiplaner för kundens fastigheter samt tillse att myndighetsbesiktningar och åtgärder efter detta sker enligt lagkrav. Sammanfattningsvist kommer konsultens huvudsakliga (men inte begränsande) uppgifter att vara: bevaka, utveckla och förädla förvaltningsobjekten ur ett långsiktigt byggnadstekniskt perspektiv kravställare/projektägare i projekt/fastighetsinvesteringar – upphandling, granskning, avrop stöd i byggnadstekniska eller tekniskt komplicerade frågor för förvaltare och projektledare myndighetsärenden/-krav – utredning och redovisning, ta fram underlag inför tillsyn, personbelastningskartor energiuppföljning teknisk status för installationer/fastigheter, inventeringar, bevaka fastigheternas tekniska status samordnare för fastighetsinvesteringar och underhållsåtgärder tillse att fleråriga planer finns för både kommande investeringar och underhåll kontering fakturor Övrigt: Start: 2025-03-03 Slut: 2025-09-03 Omfattning: 75-100% ca 30-40 timmar/vecka Placering: Stockholm Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom relevant område alternativt en annan relevant utbildning. du har tidigare erfarenhet av rollen som teknisk förvaltare inom en kommunal verksamhet Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: erfarenhet av upphandling enligt LOU För att komma vidare i processen behöver konsulten ha tidigare erfarenhet som teknisk sakkunnig samt ha medverkat och utfört uppdrag likvärdiga denna förfrågan. Konsulten ska bifoga sin merit-/referensförteckning med en kort beskrivning av minst två (2) liknande referensuppdrag. Uppdragen kan vara pågående eller avslutade. Uppdragen kan ha genomförts åt samma beställare, eller inom samma kommun/bolag. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025