Fastighetsskötare / Housekeeper, Scandic Växjö, heltid

Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar. Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell. Nu söker vi en fastighetsskötare till Scandic Växjö. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Du agerar värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen? Som fastighetsskötare hos oss på Scandic är ditt främsta fokus att hålla hotellet i fint skick för våra gäster. Scandic är hyresgäst och ansvarar driftmässigt för såväl hotellets egendom som byggnaden. Arbetet sker till stor del i hotellrum och andra gästutrymmen, och det blir därmed många hej i korridoren till våra gäster - det är precis där och då vi påvisar den goda service vi har. I din roll arbetar du med daglig drift samt planerat och felavhjälpande underhåll av hotellets lokaler och installationer så som dörrar, lås och inredning och utrustning i hotellrum, gym, kök och restaurang, konferens, pool och bastu/relax. Åtgärder för driftoptimering av byggnadens klimatsystem, värme och ventilation, avläsningar av förbrukningar ingår också. Cirka 50% av din arbetstid kommer du även att vara en del av vårt housekeeping-team där lokalvård och rumsstäd är en del av vardagen. Vidare ingår i rollen att arbeta med hotellets brand- och säkerhet, fastighetsdrift och underhåll, såväl förebyggande som akut. Hållbarhet är ett viktigt ledord och du arbetar således aktivt med att få in det i våra arbetssätt ytterligare. Verksamheten innebär en del myndighetskrav och du är involverad i många av dessa. Struktur, noggrannhet, driv och flexibilitet är viktiga egenskaper, du har ett öga för detaljer och du trivs bland människor och att arbeta i en föränderlig miljö. Du rapporterar till vår Housekeeping Manager. Vem är du? Vi söker dig som har teknisk utbildning och erfarenhet inom fastighetsdrift. Kunskaper om brandsäkerhet behövs för tjänsten och vi ser gärna att du har certifikat för anläggningsskötare brandlarm och certifikat i Heta Arbeten. I övrigt har du datorvana och goda kunskaper i svenska och engelska. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning. Din närmaste chef kommer att vara vår Housekeeping Manager. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, vår kultur och våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

25 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Sommarvikarie Fastighetsskötare till Linköping

Är du nyfiken på eller har erfarenhet av rollen som Fastighetsskötare och lockas av att arbeta självständigt på ett branschledande fastighetsföretag där du har mycket frihet under ansvar? Heimstaden söker nu sommarvikarie till vårt Fastighetsskötarteam i Linköping och hoppas att du är den vi söker! Vår vision är att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Samhälleliga bidrag är viktigt för oss och vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Vi äger och förvaltar i dagsläget cirka 2800 hyresrätter, två förskolor, två vårdboenden samt ytterligare ett par verksamhetslokaler i Linköping. På orten arbetar ytterligare nio fastighetsskötare och andra kollegor inom förvaltningen. Vikariatet sträcker sig från mitten av juni till mitten av augusti 2024 och är på heltid. Du rapporterar till Manager Facility Manager (chef inom förvaltningen) som utgår från samma kontor.   Arbetsuppgifter Du startar varje morgon på kontoret för att sedan åka ut till fastigheterna där du granskar att allt är rent och snyggt i och omkring fastigheterna. Som Fastighetsskötare åtgärdar du felanmälningar från hyresgäster och arbetsdagarna är varierande med olika typer av uppdrag. Allt från att byta ett lås, åtgärda vvs-ärenden, göra enklare reparationer, smörja en krånglade entréport till att byta en trasig glödlampa i trapphuset. Dina viktigaste arbetsuppgifter är således att stötta våra ordinarie Fastighetsskötare i samband med semesterperioden och bidra med en god service till våra hyresgäster. Regelbunden översyn av fastigheterna, så kallad rondering, är en annan viktig del i arbetet och du åtgärdar sådant som upptäcks och säkerställer att kraven på brandsäkerhet uppfylls. Till din hjälp har du kollegor i teamet i Linköping där ni tillsammans hjälps åt. Kvalifikationer Relevant arbetslivserfarenhet, gärna inom något praktiskt yrke Vi ser det som starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet som Fastighetsskötare / Fastighetstekniker / Vaktmästare eller tidigare har haft sommarvikariat inom området Gymnasial utbildning - om du läser en KY-utbildning med inriktning fastighetsskötsel ser vi det som meriterande. God datorvana och att arbeta med digitala verktyg God svenska och engelska i tal och skrift B-körtkort Vem är du? Vi ser att du som söker sommarjobb hos oss har fyllt 18 år och är självständig och ansvarstagande. Du tar initiativ och är praktiskt lagd. Du har dagligen nära kontakt med våra hyresgäster vilket innebär att du behöver kunna bemöta människor i olika situationer. Rollen innebär varierade arbetsuppgifter och passar dig som är flexibel och lösningsorienterad. Du gillar att ingen dag är den andra lik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Heimstaden Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ Ansökan Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 16 maj. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Vikarierande Fastighetsskötare

P&E söker nu fastighetsskötare till Kalmar. Som fastighetsskötare är du direkt underställd områdesansvarig och arbetar nära övriga på förvaltningen. Arbetsuppgifter I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår att: Arbeta med den dagliga driften och den inre och yttre skötseln av tilldelade fastigheter. Arbeta med felavhjälpande underhåll och förebyggande arbete i och runt fastigheterna genom ronderingar, mottagande och utförande av felanmälan samt återkoppling till kund och ansvarig. Bistå med kontroll av utförda tjänster. Medverka vid, alternativt utföra, besiktningar av lägenheter/lokaler. Erfarenhet och utbildning Vi söker dig med erfarenhet av arbete i fastigheter som fastighetsskötare eller med likvärdigt arbete. Du är van att arbeta självständigt och är en utåtriktad person. Du har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. B-körkort är ett krav. Personligt Du kommer att vara vårt ansikte utåt genom att dagligen synas och finnas till hands för våra kunder. Du är pålitlig, engagerad, strukturerad och har en god samarbetsförmåga både med kunder och kollegor. Du är enkel att förstå och kommunicerar på ett lyhört och ödmjukt sätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Fastighetstekniker till Heba Fastighets AB!

Tjänstebeskrivning & erbjudande Är du driven och tycker om att arbeta varierat med mycket eget ansvar? Ser du det som en självklarhet att alltid arbeta serviceinriktat, göra det lilla extra och sätta kunderna i fokus? Då kan denna tjänst som Fastighetstekniker till Heba vara något för dig! I rollen som Fastighetstekniker ingår drift, skötsel och underhåll samt andra service- och driftrelaterade ärenden för hyresgäster och fastigheterna i ditt område. Som Fastighetstekniker hos Heba är du ansiktet utåt gentemot hyresgästerna och därför är det av stor vikt att du hela tiden arbetar kundorienterat och strävar efter att fastigheterna upprätthåller så hög standard som möjligt. Du börjar dagen på kontoret där du planerar din dag för att sedan åka ut till dina fastigheter i ditt ansvarsområde. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta: - Rondering av fastigheter - Ta emot felanmälningar och utföra åtgärder - Kontakt med hyresgäster gällande hantering av felanmälan, planering av åtgärder samt återkoppling - Planera och genomföra lägenhets- och avflyttningsbesiktningar - Nyckelhantering Personprofil Vi söker dig som är en driven och prestigelös problemlösare. Vi tror att du kommer från en bransch där du fått arbeta händigt och med kroppen, kanske inom snickeri, el, eller bygg. Vid frågor eller problem så kommer du vara den primära kontakten som hyresgästerna vänder sig till, vilket ställer krav på dig som söker att du är kommunikativ och tycker om att lösa problem samt bemöter hyres-gästerna på ett professionellt och trevligt sätt. Har du tidigare arbetat som servicetekniker, fastighetstekniker, drifttekniker eller fastighetsskötare är det meriterande. För att lyckas i rollen som fastighetstekniker krävs: - Svenska och engelska flytande i tal och skrift. - B-körkort. - Datorvana Övrigt Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetstid: mån 07-18, tis-tors 07-16, fre 07-14 Arbetsplats: Gullmarsplan, Olaus Magnus väg 10 PerformIQ är vår samarbetspartner, och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Filip Lundström på [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Heba Fastighets AB är en långsiktig och erfaren fastighetsägare som grundades 1952. Vi erbjuder hållbara och trygga boenden där våra hyresgäster ska kunna trivas i alla skeden i livet. Vi har ungdomsbostäder, hyresbostäder och samhällsfastigheter i centrala lägen i Stockholmsregionen och Mälardalen. Vi tar hand om våra hus och gårdar med stor yrkesstolthet. Det ska vara välskött både i och runt våra hus. Vi vet att det bidrar till en trygg upplevelse, för våra hyresgäster som bor hos oss och för området. Förvaltningen driver vi i egen regi.

24 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Kvartetsvärd

Som medarbetare på Mimer är du en viktig del av vår vision – att skapa hemlängtan och framtidstro. För att lyckas måste vi kvalitetssäkra våra processer, våga tänka innovativt och utveckla nya smartare lösningar. Totalt är vi cirka 190 medarbetare som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värderingar; omtanke, nytänkande och engagemang. Om rollen Som kvartersvärd är du relationsbyggaren som ska skapa bra kontakter med Mimers kunder men även med entreprenörer, myndigheter, förvaltningar och föreningar. Du arbetar i ett team som har gemensamt ansvar för drift, tillsyn och utveckling av ett specifikt område, samt ett ekonomiskt ansvar för fastigheterna i området och att ni gemensamt följer budget. Typiska arbetsuppgifter: Ansvara för/utföra reparationer Ansvara för kvaliteten på utförda reparationer Utföra ronderingar i ditt område Ansvara för förberedelserna och genomförandet av kundens in-och utflytt Hantera och utreda störningsärenden Driva lokala projekt som utvecklar området Administrera samthantera fakturor och arbetsorder med mera. Besvara frågor och funderingar från kunder vid exempelbomöten, personliga möten, mail och telefon Vi tror att du: Har en avklarad gymnasieutbildning Har erfarenhet av att arbeta med service mot kund Gillar att arbeta praktiskt Har B-körkort Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande om du talar fler språk. Har god datorvana med kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i olika IT-system. För oss är det viktigt att du motiveras av att ge förstklassig service och har ett bemötande som är tillmötesgående. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Eftersom du kommer att använda både mobil ochdator som ditt arbetsverktyg är det viktigt att du är van att arbeta digitalt och med lätthet kan lära dig och navigera i olika datasystem. Har du därtill erfarenhet inom förvaltning är även det meriterande. Vad vi erbjuder: En transparent verksamhet där vi har högt i tak och delar idéer, nya tankesätt och uppmuntrar delaktighet. En träningsretur som innebär att du kan registrera din träning utanför arbetstid och få tillbaka i ledighet. Fri eller subventionerad träningpå ett flertal gym här i Västerås. Fantastiska kollegor som kan, som orkar och som vill göra skillnad varje dag. Möjligheten att få vara med och utveckla en hel stad - vårt Västerås! Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt aktivitetsbaserade huvudkontor här i Västerås. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista ansökningsdag är 12/5.

24 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Fastighetsskötare till Kommunfastigheter i Laholm AB

Laholmshem är det samlande namnet på Laholms kommuns helägda fastighetskoncern innefattandes två bolag, Laholmshem AB och Kommunfastigheter i Laholm AB med drygt 100 anställda som tillsammans förvaltar 230.000 kvm, varav halva ytan är 1550 lägenheter, resten förvaltningsbyggnader (främst skolor och förskolor). Utmärkande för fastighetskoncernen är en tydlig satsning på mycket hög egen kompetens inom projektledning, byggteknik, utemiljö, städ, driftteknik, upphandling, ekonomi, HR, fastighetsskötsel, tidiga skeden och kundtjänst. Bolagskoncernen omsatte 2022 knappt 300 miljoner. Bolaget är idag utlokaliserat på 2 kontor men beslut är tagna att flytta ihop verksamheten i ett gemensamt kontor. Det arbete som vi gör gemensamt har på både kort och lång sikt stor betydelse för såväl individer som verksamheter. För dig som vill bidra till den lokala samhällsutvecklingen och bli en viktig del i våra stora framtidsprojekt finns det nu en fantastisk möjlighet i rollen som byggprojektledare. För mer information om verksamheten, se www.laholmshem.se Om tjänsten Befattningen ingår i organisationens Driftavdelning bestående av fastighetsskötare, trädgårdsarbetare, trädgårdsanläggare och städpersonal. Rollen innebär att tillsammans med medarbetare ansvara för fastighetsskötsel och verksamhetsservice inom ett geografiskt område med ett visst antal kommunala fastigheter och lokaler såsom skolor, förskolor och andra verksamhetslokaler. I arbetet ingår bland annat, tillsyn och viss skötsel av tekniska installationer, avläsningar av energi och vattenförbrukning. Mottagning av felanmälningar och servicebeställningar samt åtgärder och reparationer efter sådana. Felsökning, felavhjälpande underhåll och ronderingar. Dessutom tillkommer beställning och uppföljning av arbete utförda av entreprenörer. Du blir spindeln i nätet i projekt och underhållsarbeten som genomförs i de fastigheter du ansvarar över. Det ingår även allmän fastighetsskötsel enligt egenkontrollschema Du ansvarar för att återkommande kontroller genomförs på fastigheterna i rätt intervaller och att brister åtgärdas. Exempel på dessa är SBA-ronder, kvartalsprover, månadsprover. Du kommer att genomgå en kurs i att vara anläggningsskötare för brandlarm för att få rätt förutsättningar för dina ansvarsområden. Arbetsuppgifterna är varierande med allt vad det innebär att ta hand om våra fastigheter och hyresgäster på bästa sätt såsom att boka och instruera entreprenörer och diverse serviceuppdrag till våra hyresgäster etc. Utöver dina tilldelade fastigheter har du ett nära samarbete med dina kollegor och utför arbeten över hela vårt fastighetsbestånd där störst behov finns för stunden. Arbetet utförs till stor del självständigt med hög grad av eget ansvar men i samverkan inom fastighetsskötargruppen med en teamledare som samordnare. Även i samverkan med övriga avdelningar. Arbetstiderna är huvudsakligen måndag-fredag 07.00-16.00. Beredskapstjänstgöring kan förekomma. Vi söker dig som är utåtriktad, driven, och trivs bra med täta kundkontakter. Du har lätt för att samarbeta, är tydlig i din kommunikation och samtidigt gillar att arbeta självständigt. Du är praktiskt lagd, lite av en problemlösare och har god yrkeskunskap inom fastighetsskötsel. Du skall vara strukturerad och ha förmåga att planera och prioritera din arbetstid på ett effektivt sätt, även när det i perioder är högt tempo och många ärenden som kallar på din uppmärksamhet. Då du är en viktig kontaktväg för våra hyresgäster är det av stor vikt att du trivs i en roll med mycket kundkontakt där service och kundrelationer är två nyckelord. Är du den vi söker? Krav: Grundläggande och gymnasial utbildning 1-2 års erfarenhet i rollen som fastighetsskötare eller liknande såsom fastighetstekniker, bovärd, husvärd etc. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Du har B-körkort, då det krävs för tjänsten. Meriterande:  Yrkesutbildning fastighetsskötare/fastighetstekniker 3-5 års erfarenhet i rollen som fastighetsskötare eller liknande såsom fastighetstekniker, bovärd, husvärd etc. Anläggningsskötare för brandlarm Heta arbeten Systematiskt brandskyddsarbete Lift och fallskyddsutbildning Om anställningen Antal tjänster: 1 Tillträde enligt överenskommelse Övriga upplysningar Till följd av lag om belastningsregister ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom LSS, barnomsorg samt skola. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken Information till annonssäljare Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Vi erbjuder ett utvecklande arbete och friskvård i olika former samt tillämpar rökfri arbetstid. Laholms kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning.

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Logivärd & fastighetsskötare

Arbetet som logivärd och fastighetsskötare innebär övergripande fastighetstjänster med en stor variation av arbetsuppgifter i våra olika typer av fastigheter såväl våra egna fastigheter samt lägenheter och stugor i våra anläggningar. Du kommer att ansvara för regelbundet underhåll och service av stugor och lägenheter samt se till att anläggningen är i toppskick. Du ingår i ett team och kommer att ha en central roll för den dagliga driften där vårt fokus alltid är att se till att våra gästers behov kopplat till sitt boende tillgodoses. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Dagligt underhåll och ärendehantering kopplat till vårt område inom fastighetsförvaltning. - Besiktning och underhåll av såväl vatten & avlopp, lås & larm, ventilation och övriga faciliteter inom området. - Felavhjälpning inom enklare el, vitvaror, VVS och snickerier. Arbetet passar dig som är engagerad, lösningsorienterad, ansvarsfull och händig. Du bör även kunna ta egna initiativ och är van att arbeta självständigt. Arbetet innebär oregelbunden arbetstid och till viss del beredskapsarbete. Du kommer mestadels att arbeta självständigt men du tillhör en arbetsgrupp. Förkunskapskrav - B-körkort för bil med manuell växellåda. Meriterande - Utbildning inom el, VVS eller bygg. - Arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. - Arbete med administrativa datasystem. - Allmän teknisk kunskap. - Tidigare erfarenhet av badanläggning. Anställningsperiod & anställningsform Säsongsanställning i perioden juni - aug Arbetstider 30-40h/vecka, varierande arbetstider vardag och helg. Lön Enligt HRF avtal Att få jobba med minnesvärda fjällupplevelser året runt tycker vi är det bästa som finns! Vår personal är vår absolut största tillgång. Ett gemensamt engagemang och en strävan efter att skapa en bra fjällupplevelse för våra gäster är en stor del av vår framgång. Hos oss kan du vara dig själv och ha kul, samtidigt som du levererar ett betydande resultat tillsammans med fantastiska kollegor. På SkiStar är vi fler än 500 helårsanställda som tillsammans jobbar med bland annat försäljning, ekonomi, drift, aktiviteter, It, administration, logiförmedling, fastighetsservice och marknadsföring. Under vintersäsong har vi dessutom över 2200 säsongsanställda.

23 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Lokalsamordnare till skol- och barnomsorgsavdelningen

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare! ARBETSUPPGIFTER Skol- och barnomsorgsavdelningen står inför många stora projekt i närtid och nu behöver vi fylla på med kompetens till avdelningen. Vi söker dig som kan stötta våra rektorer, chefer och medarbetare i frågor som rör lokaler och i första hand kommer uppdraget handla om byggprojektet Gällö nya skola som pågår just nu. Beräknad inflyttning i den nya lokalen är hösten 2027. Under byggtiden så behöver vi samordna evakueringslokaler i en nära samverkan med projektledning på tekniska enheten. Din roll blir också att under projektet hantera interna frågor kring byggprocessen, delta i projektmöten och vara vår spindel i nätet. Du är direkt underställd avdelningschef. Det finns även en byggrektor som du kommer att jobba nära under projektet liksom skyddsombud. Uppdraget kommer också innebära andra lokalfrågor, bland annat kommer du vara en del av det strategiska arbetet med att ta fram en ny översiktsplan, som kommer pågå parallellt med bygget av nya Gällö skola. Du kommer också ansvara för de fysiska skyddsronderna tillsammans med rektorer, chefer och verksamhetsuppvecklare. KVALIFIKATIONER Skallkrav: Ett krav för att arbeta som lokalsamordnare är att du har eftergymnasial utbildning. Du ska dessutom ha erfarenhet av samordning av lokalfrågor på verksamhetsnivå. Det krävs att du har mycket god dokumenterad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av projektledning och att jobba självständigt och samtidigt hålla ihop grupper. Körkort är ett krav. Meriterande: Meriterande om du har högskoleexamen eller vidare utbildningar som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Erfarenhet av att jobba nära chefer/rektorer och inom politisk styrd verksamhet. Dokumenterad erfarenhet av samordning vid renovering och nybyggnation av verksamhetslokaler (skolor). Jobbat i MS365. Erfarenhet och kunskap om fysiska arbetsmiljöfrågor ÖVRIGT Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Fastighetstekniker till Victoriahem i Jordbro!

Välkommen till Victoriahem, ett fastighetsbolag där både hyresgäster och personal trivs! Att vi har kommit så här långt är tack vare alla drivna, engagerade och kunniga medarbetare. Vår arbetsmetod är frihet under ansvar, tillsammans med en prestigelös anda som gör att vi vågar tänka nytt och prova nya idéer. Vi tar idag hand om över 40 000 familjers hem och vi fortsätter växa. Nu hoppas vi att även du vill vara med på vår resa! Om tjänstenI rollen som fastighetstekniker kommer du vara en del i ett team som arbetar med reparationer och felavhjälpande underhåll, samt generell tillsyn av fastigheterna. Rollen är social och serviceinriktad och du ska kunna planera ditt arbete och upprätthålla goda kontakter med hyresgäster, leverantörer och underentreprenörer. I rollen ställs det även höga krav på struktur, digital dokumentation och uppföljning. Vi ser därför att du som söker ser ordning och reda som en självklar komponent i arbetet. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Arbeta med planerat underhåll och proaktiva åtgärder Ronderingar, tex systematiskt brandskyddsarbete Energiavläsningar Din profilVi söker dig med några års bred praktisk kompetens och erfarenhet inom fastighetsförekommande reparationer. Du har en bred praktisk kompetens ochär generellt tekniskt intresserad. Du är en duktig problemlösare eftersom du kommer ställas inför olika uppgifter att lösa varje dag. Vi ser gärna att du har en relevant yrkesutbildning. Det är även meriterande om du har kunskaper inom vvs ochvitvaror. B-körkort är ett krav. Personliga egenskaperI rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi ser därför att du som söker är en driven lagspelare som trivs med att ta egna initiativ och driva din arbetsdag framåt. Det är viktigt att du gillar att ha kontakt med människor, är serviceinriktad och har ett professionellt kundbemötande. Du är lösningsorienterad ochhittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Vidare trivs du med eget ansvar, gillar att engagera dig och vill vara med och utveckla bostadsområden på flera nivåer. Vi erbjuderVictoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget, samtidigt som vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner, där vi dagligen utvecklas både som individer och bolag. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Jordbro Bakgrundskontroll och referenstagningpå slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen AnsökanI denna rekrytering samarbetar Victoriahem med Devotum. Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos Devotum. Nästa steg är en intervju hos oss på Victoriahem. Bakgrundskontroll och referenstagning på slutkandidater är en del av rekryteringsprocessen. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 Varmt välkommen med din ansökan!

23 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare

Nu har du möjlighet att bli en del av ett väl fungerande och framgångsrikt företag som alltid sätter sina anställda och kunder i fokus. Vi utför alltid alla våra jobb till högsta kvalité och ger våra kunder den bästa servicen. Vill du ha ett arbete som innebär ansvar under frihet i en mycket positiv arbetsmiljö? Vi söker en fastighetsskötare som är motiverad, självgående och vill vara en del av ett växande företag. Du har lätt att skapa kontakter med både kollegor och kunder och är van att ha många bollar i luften. Lavamus AB utför utvändig rengöring på fastigheter för privatpersoner och företag. På Lavamus är miljön och säkerhet det viktigaste och vi utför därför de flesta arbeten ifrån marken med långa skaft och lågt tryck vatten. Arbetsuppgifterna är följande: Tvättning av fasader med långa skaft och mjuka borstar ifrån marken. Takrengöring med långa skaft som oftast utförs ifrån marken. Vi sprayar taket med ett långtidsverkande medel och med detta medlet behövs oftast ingen förbehandling. Fönsterputs både invändigt och utvändigt. Utvändigt tvättar vi ifrån marken med ultrarent vatten och långa skaft. Rensning av hängrännor med en industriell dammsugare och långa skaft ifrån marken. Kompetens: Inga förkunskaper krävs, vi kommer ge all utbildning internt. Skylift licens är fördelaktigt om du har. Skallkrav: Körkort krävs Arbetet kan vara fysiskt krävande så du behöver vara uthållig.

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024