Financial Controller

Vi på Future People söker en Financial Controller till vår kund i centrala Stockholm Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag på sex (6) månader. Om samarbetet fungerar väl för båda parter finns goda möjligheter till övergång i en tillsvidareanställning hos vår kund. Ta nästa steg i din karriär och väx tillsammans med oss! Om rollen Som Financial Controller blir du en nyckelperson i företagets ekonomiteam. Du kommer att arbeta nära budgetansvariga och ledningsgrupper inom flera affärsområden och bidra med djupgående analyser, budgetarbete och kostnadskontroll. Rollen kombinerar både strategiskt och operativt ansvar och erbjuder stora möjligheter att växa, exempelvis inom affärscontrolling. Du rapporterar till Head of Financial Reporting and Accounting och blir en viktig del i att driva det datadrivna arbetssättet framåt. Arbetsuppgifter: Budgetering och finansiell prognostisering Uppföljning av nyckeltal och analys av avvikelser Utveckling av finansiella dashboards och rapportverktyg (BI) Vara ett proaktivt affärsstöd i ekonomiska beslut Bidra till effektiva processer för finansiell rapportering och datakvalitet Vi söker dig som: Minst 2 års erfarenhet inom financial controlling eller motsvarande roll Goda kunskaper i ekonomisk analys, redovisning och KPI-uppföljning Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av moderna BI-verktyg Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från SaaS eller prenumerationsbaserad affärsmodell är meriterande Du är analytisk, strukturerad och kommunikativ – och du trivs i en miljö där du får ta initiativ, samarbeta brett och påverka med siffror och insikter. Vad erbjuds duHos oss får du: En utvecklande roll i ett tillväxtbolag med starkt engagemang och höga ambitioner Möjlighet att arbeta med både strategi och operativ analys Centralt kontor i hjärtat av Stockholm Ett team som kombinerar energi, professionalism och värme Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: Augusti  Sista ansökningsdag: 30/6  Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Financial Controller

Vi på Future People söker en Financial Controller till vår kund i centrala Stockholm Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag på sex (6) månader. Om samarbetet fungerar väl för båda parter finns goda möjligheter till övergång i en tillsvidareanställning hos vår kund. Ta nästa steg i din karriär och väx tillsammans med oss! Om rollen Som Financial Controller blir du en nyckelperson i företagets ekonomiteam. Du kommer att arbeta nära budgetansvariga och ledningsgrupper inom flera affärsområden och bidra med djupgående analyser, budgetarbete och kostnadskontroll. Rollen kombinerar både strategiskt och operativt ansvar och erbjuder stora möjligheter att växa, exempelvis inom affärscontrolling. Du rapporterar till Head of Financial Reporting and Accounting och blir en viktig del i att driva det datadrivna arbetssättet framåt. Arbetsuppgifter: Budgetering och finansiell prognostisering Uppföljning av nyckeltal och analys av avvikelser Utveckling av finansiella dashboards och rapportverktyg (BI) Vara ett proaktivt affärsstöd i ekonomiska beslut Bidra till effektiva processer för finansiell rapportering och datakvalitet Vi söker dig som: Minst 2 års erfarenhet inom financial controlling eller motsvarande roll Goda kunskaper i ekonomisk analys, redovisning och KPI-uppföljning Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av moderna BI-verktyg Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet från SaaS eller prenumerationsbaserad affärsmodell är meriterande Du är analytisk, strukturerad och kommunikativ – och du trivs i en miljö där du får ta initiativ, samarbeta brett och påverka med siffror och insikter. Vad erbjuds duHos oss får du: En utvecklande roll i ett tillväxtbolag med starkt engagemang och höga ambitioner Möjlighet att arbeta med både strategi och operativ analys Centralt kontor i hjärtat av Stockholm Ett team som kombinerar energi, professionalism och värme Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100%  Start: Augusti  Sista ansökningsdag: 30/6  Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat självständigt med månads- och årsbokslut samt ekonomiska analyser och uppföljning. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du arbetat i SAP så är det meriterande. Som person är du strukturerad och trivs med att arbeta tydligt efter en årsklocka och hålla deadlines. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är samarbetsorienterad och en lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Din analytiska förmåga gör att du kan se helheten och identifiera avvikelser och mönster i data. Vidare är du flexibel och kan arbeta i dynamiska miljöer. Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Financial Controller till nytänkande bolag 
Vindex AB
Controller

Vill du bli en del av ett nytänkande bolag som befinner sig i stark tillväxt? Är du dessutom en fena inom redovisning med en vilja att axla en ansvarstagande roll? Då har du kommit rätt! Vi på Vindex är just nu ute efter en Financial Controller till vår kund. Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden. I rollen som Financial Controller arbetar du varierat med bolagets rapportering, redovisning, budget och forecast. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera och kvalitetssäkra den löpande redovisningen och månadsbokslut Kvartalsrapportering Årsbokslut och årsredovisningar enligt K3 och IFRS Budgetering, prognoser och likviditetsplanering Analysarbete Arbete med finansiell planering Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som har en kandidatexamen inom ekonomi eller liknande. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med redovisning och upprättar bokslut självständigt. Dessutom värdesätter vi dina kunskaper inom K3 och IFRS samt ditt genuina intresse för finansiell rapportering. Utöver det kommunicerar du tydligt och effektivt på både svenska och engelska. Som person är du trygg i din kompetens och självgående i ditt arbete. Du är engagerad och drivs av att utvecklas tillsammans med bolaget. Dessutom ser du fram emot att axla en operativ roll där du får glänsa med din redovisningskompetens! Ansökan Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer ERFC2937. Vid frågor om processen, kontakta ansvarig rekryterare Erica Röös ([email protected], 073-338 10 85) Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! Om Vindex Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.

16 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Financial Controller
Servistore AB
Controller

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi över 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i världen med att digitalisera hela flödet för kund från bokning, betalning till tillträde. Din roll I rollen som Financial Controller är ditt uppdrag att analysera företagets finansiella data och säkerställa att verksamheten följer uppsatta mål. Du ansvarar för att tolka siffrorna från verksamheten och omsätta dem till insikter och underlag som hjälper oss fatta rätt beslut. Du kommer också att kunna påverka innehåll och arbetssätt i rollen som är en helt ny roll i företaget. Huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Finansiell analys och uppföljning Rapportering och beslutsstöd Redovisning och revision (i samverkan med redovisningsekonom) System, processer och automatisering inom det finansiella området Samverkan med andra avdelningar där du bidrar med finansiell information Du rapporterar till VD och samverkar med såväl redovisningsekonom som övriga funktioner i verksamheten. Du har en nyckelroll för att vi ska ha en effektiv rapportering till våra internationella ägare. Rollen är ny och passar dig som trivs i en miljö där tillväxt och utveckling står i fokus samtidigt som vi arbetar standardiserat och skapar struktur. Som Financial Controller kommer du att komma in just när vi är i starten av en ny fas där du är delaktig i att säkerställa en effektiv framdrift. Din profil Vi tror att du som uppskattar att självständigt driva på ditt arbete och ta stort ansvar kommer att känna dig hemma hos oss. Du är nyfiken, initiativrik och van att tänka både operativt och strategiskt. Med ett analytiskt förhållningssätt och ett öga för detaljer ser du samband i siffrorna - men också möjligheter i helheten. Du gillar att skapa struktur där det saknas, och får energi av att arbeta i en miljö där mycket händer och där ditt bidrag har stor effekt på verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi också att du är trygg i din kompetens, kommunikativ i ditt sätt och trivs med att samarbeta nära både ledning och andra delar av verksamheten. Vi ser att du har: Ekonomexamen eller motsvarande utbildning Minst 5 års erfarenhet av redovisning och finansiell analys Är van att arbeta med rapportering till investerare, gärna inom venture capital/ private equity Har god kunskap om finansiella nyckeltal, gärna även kopplat till fastighetsbranschen Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem Internationell erfarenhet är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Varför Servistore? I det skede Servistore är i just nu möts du av en unik kombination av entreprenörsdriv i kombination med att vi nyligen fått in ägare i form av en av världens största VC-firmor. Målet är att ta Servistore från medelstor till störst. Du som financial controller har därmed en verklig utmaning framför dig där du har all möjlighet att både bidra och utvecklas! Entreprenörsandan lever kvar på det sättet att allas idéer spelar roll för utfallet. Vi är dessutom ett litet team sett till våra mål om att bli största aktören i Sverige. Du får vara med och bygga strukturer, samtidigt som du har ett tydligt mandat och stöd från ledningen. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

15 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Financial Controller
Servistore AB
Controller

Om Servistore Servistore erbjuder sedan 2006 tjänsten Self Storage till både privatpersoner och företag och idag har vi närmare 30 anläggningar runt om i Sverige. Vårt team i Linköping arbetar med alla anläggningar, så det finns ingen fast bemanning ute i landet. Vår onlinebokning lanserades 2016 och vi var då först ut i Europa att erbjuda digital försäljning med tillträde till tjänsten på en gång. Din roll I rollen som Financial Controller är ditt uppdrag att analysera företagets finansiella data och säkerställa att verksamheten följer uppsatta mål. Du ansvarar för att tolka siffrorna från verksamheten och omsätta dem till insikter och underlag som hjälper oss fatta rätt beslut. Du kommer också att kunna påverka innehåll och arbetssätt i rollen som är en helt ny roll i företaget. Huvudsakliga ansvarsområden i rollen: Finansiell analys och uppföljning Rapportering och beslutsstöd Redovisning och revision (i samverkan med redovisningsekonom) System, processer och automatisering inom det finansiella området Samverkan med andra avdelningar där du bidrar med finansiell information Du rapporterar till VD och samverkar med såväl redovisningsekonom som övriga funktioner i verksamheten. Du har en nyckelroll för att vi ska ha en effektiv rapportering till våra internationella ägare. Rollen är ny och passar dig som trivs i en miljö där tillväxt och utveckling står i fokus samtidigt som vi arbetar standardiserat och skapar struktur. Som Financial Controller kommer du att komma in just när vi är i starten av en ny fas där du är delaktig i att säkerställa en effektiv framdrift. Din profil Vi tror att du som uppskattar att självständigt driva på ditt arbete och ta stort ansvar kommer att känna dig hemma hos oss. Du är nyfiken, initiativrik och van att tänka både operativt och strategiskt. Med ett analytiskt förhållningssätt och ett öga för detaljer ser du samband i siffrorna - men också möjligheter i helheten. Du gillar att skapa struktur där det saknas, och får energi av att arbeta i en miljö där mycket händer och där ditt bidrag har stor effekt på verksamheten. För att lyckas i rollen tror vi också att du är trygg i din kompetens, kommunikativ i ditt sätt och trivs med att samarbeta nära både ledning och andra delar av verksamheten. Vi ser att du har: Ekonomexamen eller motsvarande utbildning Minst 5 års erfarenhet av redovisning och finansiell analys Är van att arbeta med rapportering till investerare, gärna inom venture capital/ private equity Har god kunskap om nyckeltal som burn rate, ARR, CAC och LTV Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av affärssystem Internationell erfarenhet är meriterande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Varför Servistore? I det skede Servistore är i just nu möts du av en unik kombination av entreprenörsdriv och "big league". Vi har nyligen fått in ägare i form av en av världens största VC-firmor och målet är att ta Servistore från medelstor till störst. Du som financial controller har därmed en verklig utmaning framför dig där du har all möjlighet att både bidra och utvecklas! Entreprenörsandan lever kvar på det sättet att allas idéer spelar roll för utfallet. Vi är dessutom ett litet team sett till våra mål om att bli största aktören i Sverige. Du får vara med och bygga strukturer, samtidigt som du har ett tydligt mandat och stöd från ledningen. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan och sista ansökningsdag är 3 augusti 2025. Vårt mål är att ta beslut om anställning under augusti 2025 för att sedan starta anställningen under hösten. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

13 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Business Financial Controller

HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures, and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. For the HVDC Finance team in Ludvika, Sweden, we are now searching for you who have previous experience as a Business Controller and want to join us on our exciting journey ahead! As a Business Financial Controller at HVDC, you will act as a financial business partner to various business managers. Effective collaboration & working with local controlling teams to optimize financial performance will be the center of attention in your daily job. You will also support effective business decisions by monitoring, controlling, analyzing, and interpreting financial data to evaluate various business alternatives and recommend appropriate business solutions. These tasks require you to be a driven person with an ability to effectively apply your knowledge & skills into practice. Your responsibilities also include recommending and implementing initiatives to improve productivity, reduce costs and increase efficiencies, as well as to evaluate various business plans and support in building scenarios and recommend suitable action. Therefore, we ideally see that you have knowledge and good amount of working experience from related tasks in a previous roles, i.e. factory controller/business controller/controller within manufacturing companies. We hope that you believe in lifelong learning and that you are not afraid of stepping in as the leader to drive the team forward, as well as to coach, mentor, share knowledge, and learn from your colleagues. Does this seem interesting to you? Don’t hesitate to apply! Your Responsibilities Manage business planning and forecasting, lead the financials and ensuring reconciliation of the forecast with project execution plans, and serve as interface to business managers. Assess financial impacts, develop scenarios, and offer strategic recommendations based on thorough financial analysis. Drive cost structure, effective function controlling and propose suitable business model. Drive various initiatives to improve productivity and cost efficiency and provide insight and analysis to support the decision-making. Lead annual budget creation, hourly rate updates, and ensure accurate, timely financial reporting as per guidelines. Monitor progress across business operations, delivering in-depth insights and analysis to support informed decision-making at all levels of the organization. Take charge of optimizing cost structures and improving line function controls, focusing on enhancing overall productivity and efficiency. Address under-absorption issues and take proactive corrective actions and develop and implement internal controls, manage audits, and improve operations. Your Background Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Business Admnistration, or related area. Several years of relevant business controlling, factory controlling experience or similar. Several years of experience in Factory controlling including Inventory and capex management. Exceptional analytical decision making and planning skills and structured way of working. Good working knowledge of SAP S4 Hanna financial module and excellent skills in Excel. English, both written and spoken, is required. Swedish and/or other languages are considered an advantage. Self-motivated, goal-orientated, and driven person with an ambition to learn and develop, capable of working both alone and as part of a team. Additional Information This role can be based in either Ludvika or Västerås, Sweden. We are looking for two new colleagues with the right mindset to join our team. Don’t hesitate to apply even though you don’t meet all requirements, we want to learn more about you and how you can contribute to the team. Applications will be reviewed on an ongoing basis and the position can be filled during the advertisement period. Recruiting manager Ritesh Rai, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer; Mikael Hjort, + 46 107 38 29 86; Ledarna: Christer Fridlund, + 46 107-38 29 12; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107 38 21 85. Any other questions can be directed to Talent Partner [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
8 december 2025
Financial Controller till framtida uppdrag

Har du tidigare erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen. I din roll som Financial Controller kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde. • Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor. • Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts. • Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer. • Supportera vid interna och externa revisioner. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och har goda kunskaper i Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov. Vidare har du en god förståelse för redovisningsregler och finansiella processer. Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi. • Erfarenhet som financial controller. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

11 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat självständigt med månads- och årsbokslut samt ekonomiska analyser och uppföljning. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du arbetat i SAP så är det meriterande. Som person är du strukturerad och trivs med att arbeta tydligt efter en årsklocka och hålla deadlines. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är samarbetsorienterad och en lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Din analytiska förmåga gör att du kan se helheten och identifiera avvikelser och mönster i data. Vidare är du flexibel och kan arbeta i dynamiska miljöer. Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Commercial Project Manager till Siemens Energy

Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter I rollen som Commercial Project Manager ansvarar du för de finansiella och avtalsmässiga delarna i Siemens Energys projekt inom Gas & Power. Du har en viktig roll i att skydda Siemens Energy’s intressen samtidigt som du bidrar till goda kundrelationer och en lönsam projektleverans. Du kommer att: - Vara kommersiell kontaktperson gentemot kunder, partners, interna och externa intressenter såsom banker, försäkringsbolag, skattemyndigheter, finans- och juridikavdelning. - Ansvara för att hantera projektets risker och möjligheter samt driva kravhantering i nära samarbete med teknisk projektledare. - Säkerställa att avtal och villkor efterlevs, inklusive kassaflödeshantering, finansiella garantier, skatter, försäkringar, valutasäkring, samt löpande budgetering, uppföljning och rapportering. - Representera Siemens Energy i projektets alla faser med hög integritet och professionalitet. Din profil Vi söker dig som är driven, noggrann och har en naturlig förmåga att leda och skapa struktur. Du trivs i en internationell och komplex miljö där du får ta stort ansvar och agera affärspartner i projektets alla delar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: - En examen inom företagsekonomi eller motsvarande erfarenhet inom affärsadministration. - 3–5 års erfarenhet som Commercial Project Manager inom industri eller infrastruktur – alternativt inom projektfinansiering, inköp, juridik eller trade finance. - Förmåga att prioritera, arbeta självständigt och ta ansvar för leverans med rätt kvalitet och i tid. - Goda kunskaper i MS Office. Erfarenhet av SAP är meriterande. - Mycket god kommunikativ förmåga i engelska, både i tal och skrift. Andra språk är meriterande. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64

5 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025