Financial Controller med revisionsbakgrund till kommersiellt bolag

Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 1–3 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

5 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Nordic Financial Controller till Warner Bros - 70%
Perido AB
Controller

Vill du ha en nyckelroll i ett internationellt bolag där du får kombinera redovisning, lön och processutveckling i en nordisk kontext? Har du erfarenhet av arbete med dansk redovisning och lön? Gillar du att jobba självständigt med frihet under ansvar – samtidigt som du är en del av ett glatt och samarbetsinriktat team? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Perido söker nu en Nordic Financial Controller för vår kunds räkning – ett globalt, välkänt och kreativt mediabolag med kontor i centrala Stockholm. Här blir du en del av ett mindre lokalt team som arbetar nära både den nordiska organisationen och det globala huvudkontoret. Tjänsten är på 70%. Dina arbetsuppgifter Du får ett helhetsansvar för den danska och norska redovisningen, där det danska bolaget är aktivt med anställda och produktion, medan det norska för närvarande är vilande. Rollen passar dig som vill ha variation, tydligt ansvar och stor möjlighet att påverka och utveckla arbetssätt och processer. Ansvara för månadsbokslut och balansavstämningar Hantera löner för Danmark; agera kontaktperson mot lönekonsulter samt stötta internt Ta fram underlag för årsredovisningar och deklarationer i samarbete med extern revisionsbyrå Lokalt ansvar för momsrapportering för båda bolagen Utföra löpande bokföring samt annan intern och extern rapportering Effektivisera och dokumentera processer, främst i det danska bolaget Delta i kommande byte av lönesystem i Danmark Arbeta i SAP, Microsoft Dynamics och i stor utsträckning Excel Dina egenskaper Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och trivs med att ta ansvar i en bred roll. Du har ett intresse för digitalisering och processutveckling, är nyfiken och tycker om att fördjupa dig i detaljer utan att tappa helheten. Du samarbetar gärna, men är också trygg i att arbeta självständigt. Låter detta som din nästa utmaning? Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer: Flerårig erfarenhet av dansk redovisning och lön Minst 10 års erfarenhet inom redovisning, gärna i en bred roll Erfarenhet av att arbeta i olika ekonomisystem (gärna SAP och Microsoft Dynamics) God vana av Excel, inklusive pivottabeller, formler och arbete med stora datamängder Mycket goda kunskaper i engelska Meriterande: Erfarenhet av digitaliseringsprojekt och processförbättringar inom ekonomi Omfattning och tillträde Deltid, konsultuppdrag på 70% i 12 månader med chans till förlängning. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sofia Nilsson som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35298 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

4 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har några års erfarenhet från en liknande roll där du har arbetat självständigt med månads- och årsbokslut samt ekonomiska analyser och uppföljning. Dina kunskaper i Excel är mycket goda och har du arbetat i SAP så är det meriterande. Som person är du strukturerad och trivs med att arbeta tydligt efter en årsklocka och hålla deadlines. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är samarbetsorienterad och en lagspelare som ställer upp för dina kollegor. Din analytiska förmåga gör att du kan se helheten och identifiera avvikelser och mönster i data. Vidare är du flexibel och kan arbeta i dynamiska miljöer. Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Financial Controller till Office Depot

Söker du en dynamisk arbetsplats? Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi bygger en modern, effektiv och kundnära organisation med en övertygelse om att hållbara arbetssätt och produkter kommer bidra till en livskraftig framtid för alla. Vi erbjuder en arbetsplats där tempot är högt med möjligheten att bidra i ett företag där vi värdesätter engagemang, ansvar och affärsmässighet. Vi har en god team spirit, främjar initiativ och snabba vägar mellan tanke och beslut, har ett lösningsfokus utan dess like och trivs i en föränderlig och utmanande tid där närvaro, omtanke och hållbarhet är viktigare än någonsin. På Office Depot levererar vi kundlöften varje dag. Vi brinner för att varje möte skall göra skillnad på riktigt, långsiktigt, för ett bättre arbetsliv vart än våra kunder befinner sig. Som Financial Controller kommer du arbeta nära 7 kollegor i teamet och rapportera till CFO. Du kommer ha en nyckelroll i att säkerställa bolagets finansiella stabilitet och styrning. Du ansvarar för kassaflödesprognoser, den månatliga bokslutsprocessen och den interna kontrollen. Rollen innebär ett nära samarbete med ekonomiavdelningen och andra delar av verksamheten, med fokus på att leverera korrekta prognoser, utveckla processer och säkra den finansiella kontrollen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Upprättande av kassaflödesprognoser på veckobasis med daglig uppföljning mot utfall Planering och attestering av leverantörsutbetalningar samt hantering av prioriteringar och förskottsbetalningar Genomförande av månadsbokslut enligt K3-regelverket, med fokus på periodiseringar, reserveringar och bedömningsposter Löpande hantering och analys av nyckelbalansposter såsom varulager, kund- och leverantörsbonusar samt upplupna kostnader Månatliga avstämningar och avvikelseanalyser Sammanställning av resultat-, balans- och kassaflödesrapporter Finansiell rådgivning till verksamheten samt stöd i ekonomiska frågeställningar Identifiering av förbättringsområden för att utveckla finansiella och operativa processer Stöd vid interna och externa revisioner Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi och minst 10 års arbetslivserfarenhet från kvalificerat redovisnings- eller controllerarbete. Du har god insikt och förståelse för redovisningsregler och finansiella processer, och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Du har en avancerad analytisk förmåga och kompetens. Efterfrågade kompetenser Mycket goda kunskaper i Excel Väl dokumenterad erfarenhet av redovisning och avstämning av varulager Förmåga att hantera och analysera stora datamängder God kommunikativ förmåga och vana att stötta organisationen i redovisnings-, skatte- och systemfrågor Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande Erfarenhet av affärssystem, gärna M3 (meriterande) Personliga egenskaper Som person är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du tar initiativ, arbetar proaktivt och har lätt för att samarbeta. Du trivs i ett högt tempo och är van att prioritera och leverera mot deadlines. Din flexibilitet och affärsförståelse är outstanding och du hanterar såväl detaljer som helhetsperspektiv i dina åtaganden. Du är ödmjuk i din framtoning och förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Tillsättning Detta är en heltidstjänst med start efter sommaren. Vårt huvudkontor ligger i Frösunda i Solna och vi erbjuder flexibla arbetsformer med hybridarbete. Vi har kollektivavtal och erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, löneväxling, fjällenstuga och förmånliga priser på vår hemsida. Ansökan sker via vår rekryteringsportal, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Har du frågor kopplat till tjänsten, kontakta Ilona Kristiansson på [email protected] Om Office Depot Office Depot är en av Sveriges ledande leverantörer av produkter och tjänster till arbetsplatsen. Med ett brett sortiment av kontorstjänster och kontorsprodukter såsom kontorsmaterial, konferensteknik, kaffemaskiner, möbler, städ- och förbrukningsartiklar riktar vi oss till både företag och privatpersoner. Vi kombinerar en stark e-handelsplattform med personlig service för att skapa en smidig och effektiv köpupplevelse. Besök gärna vår hemsida för att bekanta dig med oss.

1 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Financial Controller Skellefteå

Rekryteringsgruppen söker en Financial Controller för kunds räkning! Om rollen: I rollen som Financial Controller kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team av tre personer som leds av redovisningschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och kommer att bestå i allt från finansiell redovisning och kontroll till kommersiell ekonomi och projektledning. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor inom koncernen samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget, som exempelvis försäljningsansvariga i våra affärsenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Redovisning Koordination av outsourcad reskontra Månads- och årsbokslut Intern och extern rapportering Budget- och prognosarbete Uppföljning och analyser Projektarbete Vidareutveckla och förbättra processer och rutiner Kvalifikationer: Högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning eller motsvarande Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete Goda kunskaper i Excel Arbetat i SAP (meriterande) Är strukturerad och organiserad Trivs med att arbeta i ett högt tempo Är en nyfiken, positiv och drivande person som ser möjligheter och lösningar Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Har lätt för att samarbeta med andra Kunden erbjuder: Goda utvecklingsmöjligheter Inblick i samtliga delar av ekonomifunktionen Stark teamkänsla Möjlighet till hybridarbete Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Arbetstiderna är 08-17 med möjlighet till flexibilitet. Tjänsten är en heltidsanställning. Detta är en direktrekrytering där man blir anställd av kundföretaget och tjänsten finns i Byske, Skellefteå. Ansök endast via Teamtailor. Tjänsten tillsätts omgående och intervjuer sker löpande. Sökord: ekonomi, ekonomiansvarig, löneansvarig, financial controller, ekonomipersonal  Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen startades år 2001 och tillhandahåller personal inom tre olika affärsområden, transport, lager/industri och kontor. Vi tillsätter en stor variation av tjänster inom ovan nämnda affärsområden, alla med olika krav på utbildning och erfarenhet. Gemensamt för alla tjänster vi levererar är att vi håller högsta servicenivå och att vi alltid sätter kunden i fokus. Rekryteringsgruppen har sedan 2004 kollektivavtal och är ett auktoriserat Bemanningsföretag. Läs mer om oss på www.rekryteringsgruppen.com

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Finansiell Controller - Stockholm

Vi söker en erfaren och självgående Finansiell Controller för ett konsultuppdrag hos ett välrenommerat pensionsbolag. Uppdraget omfattar ekonomiskt stöd till affärsområdena IT och Försäkring, med fokus på budgetarbete, prognoser och kostnadsuppföljning. Du kommer att arbeta nära verksamheten och övriga controllers, samt bidra i ett pågående implementeringsprojekt av ett nytt budget- och uppföljningssystem. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Fungera som ekonomisk rådgivare till enheterna IT och Försäkring • Stötta chefer och kollegor i frågor som rör budgetering och uppföljning • Upprätta kostnadsprognoser och delta aktivt i budgetprocesser • Bearbeta, analysera och följa upp budget- och prognosdata • Utveckla ekonomiska rutiner och rapporteringsformat i samverkan med controllerteamet • Medverka i implementeringen och tillämpningen av det nya systemstödet Hypergene Profil vi söker: Vi söker dig som är analytisk, strukturerad och resultatinriktad, med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är bekväm med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra, har god kommunikativ förmåga och lätt för att bygga relationer i organisationen. Krav: • Akademisk examen inom ekonomi • Flera års erfarenhet av arbete som controller • Gedigen erfarenhet av budgetering, prognosarbete och kostnadsuppföljning • Mycket goda kunskaper i Excel • Vana att arbeta i analys- och rapporteringsverktyg • Flytande svenska i tal och skrift • Erfarenhet av ekonomisk uppföljning och budgetprocesser Meriterande: • Bakgrund inom försäkrings- eller pensionssektorn • Controllingerfarenhet från IT-verksamhet • Erfarenhet av systemen Raindance och/eller Hypergene Tillträde och ansökan: Start: 2025-06-19 Slut: 2025-12-19 Sista ansökningsdagen: ASAP Omfattning: 100% Plats: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Financial controller till Bemannias huvudkontor

Ta nästa steg i din karriär – bli Financial Controller hos oss på Bemannia AB! Är du en analytisk och driven ekonom med passion för siffror och strategiskt tänkande? Vill du ha en central roll där din kompetens bidrar till affärsbeslut och verksamhetens utveckling? Då är detta rätt möjlighet för dig. Om uppdraget Som Financial Controller blir du en del av vår ekonomiavdelning, där du arbetar tillsammans med kollegor inom Accounts Receivable, Payroll & Accounting samt Vice VD. Vi har en stark teamkänsla och hjälper varandra när det behövs – därför söker vi dig som är prestigelös och har en genuin vilja att samarbeta. Vi tillämpar ett "business first"-tänk med närvaro på kontoret fem dagar i veckan på Sveavägen 155. Möjlighet till hemarbete finns när verksamheten tillåter. Som Financial Controller på Bemannia AB får du en nyckelroll i vår ekonomiavdelning. Du kommer att: Utveckla och övervaka budgetar samt finansiella prognoser Analysera ekonomiska data och identifiera trender gällande koncernens utveckling Förbereda och presentera rapporter som stödjer ledningen i strategiska beslut Arbeta med månads- och årsbokslut Dina kvalifikationer Kandidatexamen i ekonomi, finans eller redovisning Minst 3-5 års erfarenhet inom finansiell analys eller redovisning Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska rapporter och budgetering Erfarenhet av att arbeta med ekonomiska programvaror (t.ex. Visma.net, Hogia) samt verktyg som Excel. Kunskap i redovisning, finansiella regelverk (K2/K3) och skattelagstiftning Stark analytisk förmåga och erfarenhet av budget- & prognosarbete Meriterande Meriterande om du har en bakgrund från Big four Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete, där du blir en viktig spelare i bolagets tillväxtresa. Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och möjligheten till att arbeta med flextider. Du har även tillgång till fastighetens gymlokal. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/1. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

21 maj 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Financial Controller - Procurement
Jobbusters AB
Controller

Your New Role  We are currently partnering with an esteemed client to find an experienced Procurement Financial Controller to strengthen their finance team in Gothenburg. This is a unique opportunity for a senior finance professional with a sharp analytical mindset and a solid background in financial management within procurement operations. In this role, you will take the lead in overseeing the financial aspects of procurement, driving insightful product cost analyses, and presenting clear, actionable reports to senior leadership. You’ll also play a key part in identifying and implementing process improvements that enhance operational efficiency and financial performance. Key Responsibilities: Take ownership of financial management for procurement, including budgeting, forecasting, and cost control. Perform detailed product cost analysis to support strategic decision-making. Prepare and present comprehensive monthly and quarterly procurement reports, highlighting critical metrics and performance indicators to senior management. Identify opportunities for process optimization and implement financial best practices within procurement operations. This is a fantastic opportunity to work in a forward-thinking, international organization, contributing directly to business-critical decisions. You’ll collaborate with talented professionals and have the platform to make a meaningful impact while developing your expertise in procurement finance. To succeed in this role, you will need:  Bachelor’s degree in finance or similar. Minimum of 10 years of experience in finance. Advanced Excel skills and experience working with large amounts of data. Fluency in English is required. Proficiency in Swedish is a plus. Meritorious: Previous experience within procurement. Meritorious: Experience in SAP, Power BI, and other financial tools.  Who You Are  You are a highly skilled and driven finance professional with a strong command of data, reporting tools, and financial controls, who thrives in a fast-paced and collaborative environment. We look forward to receiving your application Scope of employment: 100% Type of contract: Fixed-term employment Start date: Immediately End date: 2025-10-31, with the possibility of extension Selected benefits: Collective agreement, wellness allowance, Benifex In your application: Please make sure it is clear that you meet the qualifications required by the client.  Good to Know We review applications on a rolling basis. Since recruitment processes in the consulting industry often move quickly, the position may be filled before the application deadline — so don’t wait to apply! You do not need to include a cover letter. Instead, please answer the screening questions as part of your application.  Company Presentation Our client, which is an international company in automotive, creates and develops powertrain solutions for a global market. As a pioneering global supplier, they are at the forefront of technology and have manufacturing capabilities on two continents.

9 maj 2025
Sista ansökan:
26 oktober 2025
Group Financial Controller

About us: Magle Group is a dynamic organisation within the life sciences sector, dedicated to bringing life-changing products to patients in need. We are seeking a highly experienced and detail-oriented Group Financial Controller to join our headquarters in Malmö, Sweden. In this pivotal role, you will oversee and manage the financial reporting and consolidation processes across the group’s international operations. Reporting directly to the Group CFO, this role will be a key strategic partner in driving financial excellence and compliance across multiple jurisdictions. The Role: As Group Financial Controller, you will take full ownership of the month, quarter, and year-end financial close process for the consolidated group under local (K3) GAAP, first, and then into IFRS. You will ensure the timely and accurate preparation and publishing of the Quarterly and Annual Reports for the Group, as well as support the team with the preparation of local accounts for the companies 4 main subsidiaries. This role will also oversee VAT, Tax, and Social Security reporting, while ensuring compliance with all relevant financial regulations. You will be the first point of contact for external auditors, playing a crucial role in managing audits and ensuring compliance with both internal policies and external regulatory requirements. Key Responsibilities: Lead and manage the Group financial reporting process, ensuring compliance with local (K3) GAAP and IFRS. Prepare consolidated financial statements for the Group and ensure accuracy in month-end, quarter-end, and year-end closing. Oversee the preparation and submission of Quarterly and Annual Reports for the Group and support the preparation of local financial statements for subsidiaries. Manage and coordinate VAT, Tax, and Social Security reporting across the Group. Be the primary liaison for external auditors, ensuring efficient audits and compliance with reporting standards. Provide guidance on Purchase Price Allocation (PPA) models, Impairment testing, and Transfer Pricing. Implement and maintain strong internal controls and compliance measures across the Group’s financial operations. Support the Group CFO in strategic financial decision-making and act as their "right hand" in the business. Drive process improvements to enhance efficiency in financial reporting and consolidation. Lead and develop the annual budgeting/forecasting process. About You: To succeed in this role, you will have a solid background in Group Financial Reporting and Accounting in a complex international environment. You are highly organized, detail-oriented, and able to manage multiple priorities while ensuring compliance and accuracy in financial reporting. Key qualifications: Extensive experience in group financial reporting under IFRS Strong knowledge of local (K3) GAAP. Proven experience in Purchase Price Allocation (PPA) models, Impairment testing, and Transfer Pricing. Comfortable operating in a complex matrix style environment, where there are multiple stakeholders, both internally and externally. Strong communication skills and the ability to liaise effectively with external auditors. Highly proficient in financial systems, reporting tools, and consolidation software. Fluent in English and Swedish, with the ability to communicate clearly and concisely. Strong analytical and problem-solving skills with a proactive approach to process improvement. Why join us? We offer a dynamic, collaborative, and fast-paced work environment where you will play a crucial role in shaping the financial success of the Group. Our mission is to ensure that patients remain at the heart of everything we do, and as a key member of our core finance team, you will contribute to the financial stability and efficiency that enables us to drive innovation which makes a difference to patients’ everyday lives. This is an excellent opportunity for a finance professional looking to step into a senior position with direct influence over the company’s financial strategy and operations. To thrive at Magle Group, it is important that you share our values and that you are willing to make an IMPACT. We therefore put a high emphasis on your personality and how well you will fit within the company culture. If you are a results-driven finance professional, looking to make a significant impact while supporting a patient-focused mission, we look forward to receiving your application.

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Financial Controller
Jobbusters AB
Controller

Din nya roll För vår kunds räkning söker vi en Financial controller! Som Financial controller kommer du att ansvara för IFRS16 bokningen där visst arbete sker löpande under månaden och viss del i bokslutet. Du kommer även att vara ansvarig för AP flödet (accounts payable) där den löpande bokföringen sker hos en outsourcing partner. Du kommer även driva förbättringsarbete gentemot AP flödet samt äga processen. Övriga projekt som är relaterade till AP flödet och IFRS16 samt ansvarar för ICFR kontroller kommer även ligga på ditt bord. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Vara en senior Financial Controller med goda kunskaper om accounts payable processen. Ha kunskap om IFRS 16. Ha goda kunskaper inom svenska redovisningsregelverk K3 och IFRS. Ha mycket goda kunskaper i Excel och van vid att hantera stora mängder data.  Ha erfarenhet av större bolag med komplex verksamhet och systemmiljö. Ha erfarenhet att arbeta med shared service center. Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i både tal som skrift. Vem är du? Som person trivs du med att samarbeta och har mycket goda kommunikativa och sociala förmågor, vilket är viktigt då rollen innebär många kontaktytor. Du är van att arbeta självständigt på ett strukturerat och noggrant sätt, samtidigt som du är lösningsorienterad och har en stark drivkraft. Du har ett gott sinne för detaljer men tappar aldrig helhetsperspektivet ur sikte. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Distansarbete: 25% Lön: Enligt överenskommelse Start: 2025-05-05 Slut: 2026-05-05, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund har funnits i Sverige sen början av 2000-talet och de levererar mobil-, bredbands- och tvlösningar till över 4 miljoner svenskar. Mottot här är att människan alltid kommer först och tekniken därefter. Det betyder att det viktigaste är att du alltid ska kunna vara uppkopplad med de som betyder mest för dig.

24 april 2025
Sista ansökan:
11 oktober 2025