Företagsrådgivare
Sök bland 5 lediga jobb som Företagsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Are you passionate about about Corporate Banking and the industrial sectors? In Swedbank you have the opportunity to: Develop and pursue the bank’s strategy for a portfolio of mid corporate clients within the industrial sector Maintain and develop relationships at senior client level being their trusted advisor and drive customer satisfaction Lead client meetings together with product specialists, negotiate and deliver product solutions across the portfolio Very important will be to create, discuss ideas and be responsible for acquisition of new clients Be responsible for needed bank internal processes such as credit processes Maximize risk adjusted return for your client portfolio Build and develop a network within Swedbank across product areas and geographies What isneeded in this role: Minimum bachelor’s degree in a relevant field Minimum five years of experience at senior level in a bank or similar Analytical skills and credit knowledge such as risk- and regulatory policies High degree of flexibility and client service orientation A true team player with a strong drive and a high degree of initiative without losing the ability to pay attention to details Strong sales skills, strategic thinking coupled with high integrity Strong leadership- and project management skills with the ability to coordinate specialists towards our clients What we offer when you join us: An open, simple and caring culture Opportunity to create the best experience for our customers An international, sustainable and inclusive work environment Development opportunities and advancement in your career Flexible working options Access to Group performance program, company pension plan, optional health insurance, and other benefits "Join our team and... be a part of a fun team of professionals, who are working with the most interesting customers in the bank. We are now looking for a Client Executive to be based in Stockholm to cover and expand our relationship with clients within Sector Industrials & Telecom. Our set-up is based on a Client Centric culture with the combination of sector knowledge and a good and solid knowledge of customer needs and Swedbanks product delivery. The Client Executive is the leader of the portfolio/client team as a proactive chairman with the overall client responsibility. The Sector team work seamlessly with colleagues across our home markets. This client executive position will be placed in Stockholm. Andreas de Neergaard, your future manager We look forward to receiving your application by 23.10.2024.Location: Stockholm Recruiting manager:Andreas de Neergaard We may begin the selection during the application period, so we welcome your application as soon as possible. We have made our choice regarding recruitment media and therefore kindly decline contact with ad sellers or sellers of other recruitment services.Swedbank does not discriminate anybody based on gender, age, sexual orientation or sexual identity, ethnicity, religion or disability – everybody is welcome. #LI-Hybrid
Företagsbeskrivning: Smart Living Spaces AB utvecklar just nu ett äldreboendeprojekt i Sverige och vi strävar efter att erbjuda högkvalitativa boendemiljöer och vårdtjänster för äldre. För att driva projektet framåt söker vi nu en erfaren investeringschef som ska ansvara för företagets investeringar och affärsutveckling i både Sverige och Kina. Befattningsbeskrivning: Vi letar efter en investeringschef som kan arbeta i både Sverige och Kina, med ansvar för investeringshantering inom äldreboendeprojektet. Du kommer att ansvara för att utveckla och genomföra investeringsstrategier, bygga och underhålla relationer med investerare, samordna projektets finansiering och säkerställa att projektet fortskrider smidigt. Du kommer att arbeta nära ledningen för att säkerställa projektets avkastning och långsiktiga utveckling. Krav på positionen: Minst 5 års erfarenhet av investeringshantering, väl förtrogen med den kinesiska investeringsmarknaden och med ett brett nätverk. Grundläggande kunskaper inom sjukvård, faciliteter och utrustning, samt insikt i äldreomsorgsindustrins behov och utvecklingstrender. Utmärkta projektledningsfärdigheter och erfarenhet av kapitalförvaltning. Innehar giltigt körkort och kan anpassa sig till att arbeta både i Sverige och Kina. Vi erbjuder: Konkurrenskraftig lön och förmåner. Arbetsmöjligheter i både Sverige och Kina, samt en internationell arbetsmiljö. Möjligheten att delta i ett mycket lovande äldreboendeprojekt och bidra till att förbättra boende- och vårdupplevelsen för äldre. Ansökan: Om du uppfyller ovanstående krav och är intresserad av denna tjänst, skicka ditt CV och personliga brev på kinesiska eller engelska till [email protected], och ange "Ansökan om investeringschef". Vi ser fram emot att ha dig med oss för att skapa framtidens äldreboenden!
The Transaction Advisory (TA) team is part of Marsh’s global Private Equity and Mergers & Acquisitions (PEMA) Practice. The TA team draws from Marsh’s in-depth global knowledge to deliver specialist services to the private equity, corporate, infrastructure, and alternative asset management industries. We work with clients during the lifecycle of an investment, advising on risk and insurance matters at acquisition; during the hold phase; and at exit. Our global PEMA practice consists of more than 220 professionals based worldwide and the Nordic PEMA practice consists of close to 20 professionals based in Stockholm, Copenhagen and Oslo. The Nordic TA team is one of the leading insurance and risk advisory teams in the market. Given that our Nordic-based private capital client community routinely invests in European / global companies, you can expect to regularly interact with our established network of colleagues across the world. This global network is consistently recognised by our clients as a key strength. Marsh is seeking candidates for the following position based in the Stockholm office: Transaction Advisory (TA) Project Manager The TA project manager role involves analyzing a vast number of different businesses from an insurance and risk perspective as well as coordinating input from various specialists across the Marsh business and presenting these findings in a coherent way to our clients. Given that the majority of our interactions are with executive-level managers or board members, you will quickly learn polished communication and presentation skills which are invaluable to any role. Additionally, the broad knowledge you will build (and relationships you will form) through your interaction with other teams in the Marsh (and wider Marsh McLennan) business provides ample opportunity to learn about other Marsh McLennan businesses and grow your career. Finally, with our clients raising ever-larger funds which need to be invested, the TA team remains on a strong growth trajectory which presents opportunities within the TA team itself. What can you expect? You will be providing insurance advice to clients. The team works with Private Equity, Infrastructure and Corporate clients throughout the lifecycle of their investments, advising on risk and insurance matters and solutions. The team provides pre-acquisition (and pre-divestment) insurance due diligence services. They advise clients on the insurance and risk profile of the companies the clients are seeking to acquire (or divest). The team also acts as an introducer for other Marsh services, such as cyber advisory and transactional risk insurances. You will manage due diligence projects (often several at a time). You will be operating in a diverse, client facing position where a mixture of technical insurance, excellent communication and organisation skills will be required. What’s in it for you? The opportunity to join a fast moving, fast growing successful operation within Marsh; A team that strives to deliver best practice, market-leading service and solutions with a focus on client service excellence; Excellent training and development with ongoing career opportunities; A creative, commercially focused role; Comprehensive benefits programs including: pension contributions, private health insurance, volunteer opportunities, and other programs. We will count on you to: Understand deal-specific requirements of clients, including the nature of target businesses; Negotiate commercial terms of engagement and issue engagement documentation; Assess the robustness of target company insurance programs and associated costs; Draw on the knowledge of colleagues across Marsh to support this assessment; Deliver findings to clients in a formal report format, typically supplemented by calls and/or meetings; Build strong working relationships with clients to support business growth; Identify opportunities to offer other Marsh McLennan services which would be valuable to clients. What you need to have: Strong technical insurance experience, gained working for an insurer or insurance broker; A strong understanding of Property & Casualty, Liability and Financial Lines insurance programmes would be advantageous; Knowledge and experience of global insurance programs (or working with global clients) would be highly beneficial; Prior experience of providing advisory services to the M&A community would also be beneficial (but not essential); English proficiency, both verbal and written. What makes you stand out: Property & Casualty experience; Current private equity / M&A exposure within insurance; A desire to challenge yourself in the fast-paced, demanding and rewarding world of M&A. If you are interested, we would love to hear from you. Please submit your application in English.
Brinner du för hyresgästrådgivning? Vi på Tenaco jobbar med att hjälpa företag att hitta nya lokaler. Arbetsgruppen består idag av två personer och vårt kontor ligger i Tyresö. Arbetsuppgifter delas upp i två huvudsakliga moment: • Analys: Med hjälp av systemstöd bevaka och kontakta lokalsökande bolag. • Projekt: Du driver hela projekt på kundens vägnar, vilket innebär att identifiera lokaler som uppfyller kundens önskemål, förhandla avtal och slutligen fullborda uthyrningsprocessen. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom fastighetsekonomi och juridiska hyresgästfrågor, gärna som konsult inom "Tenant Representation". Detta är dock inget krav för att ansöka till tjänsten. Du har erfarenhet av att arbeta i projektform och är en van användare av Officepaketet. Det är meriterande om du besitter relevant kunskaper inom juridik eller fastighetsekonomi, dock inget krav. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande. Du har ett intresse för fastighetsbranschen och är noggrann och affärsmässig som person i dina uppdrag. Du ser alltid till kundens bästa och är inställd på att göra "det där lilla extra" för att skapa den mest gynnsamma lösningen utifrån kundens behov och intressen. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga en stor vikt i dina personliga egenskaper och som person ser vi att du är: - Kommunikativ - Prestigelös - Lösningsorienterad Tjänsten är hybrid men vi har ett par dagar på kontoret tillsammans som vi kommer överens om. I rollen ser vi stora möjligheter att du är med och formar och utvecklar bolaget vidare. Ansökningar till tjänsten hanteras löpande, tveka därför inte att skicka in din ansökan redan idag.
Välkommen till Kommuninvest, där vi har hjärtat i kommunsektorn och hjärnan i finansbranschen! Hos oss får du chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling. Varför Kommuninvest?Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare, och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet. Vi bidrar till Sveriges utveckling med en lika fantastisk som enkel idé: Fler kommuner får bättre lånevillkor tillsammans, än var och en för sig. Sedan 1986 har idén bidragit till att sänka svenska kommuners lånekostnader med miljardbelopp. Vi ägs av 295 kommuner och regioner. Våra kunder finns inom kommun och region samt kommunala bolag och stiftelser. Om tjänsten Rådgivningsgruppen utgör tillsammans med utlåningsgruppen och kreditgruppen Kommuninvests utlånings- och rådgivningsavdelning. Rådgivningsgruppen ansvarar för vård och utveckling av kundrelationen, rådgivning till kunderna samt analys, handläggning och beslutsfattande inom ramen för kreditprocessen. Avdelningen hanterar en total utlåningsvolym på i storleksordningen 510 miljarder kronor. Rådgivningsgruppen består av en gruppchef, fem finansrådgivare och en hållbarhetsstrateg. Ansvaret för relationen till de 295 kundkoncernerna är fördelat mellan finansrådgivarna. Var och en arbetar alltså primärt mot en specifik kundkrets. Gruppen samarbetar tätt inom avdelningen och med andra delar av verksamheten för att förmedla rätt lösningar till kunderna. Det är nu aktuellt att förstärka gruppen med ytterligare en tillsvidaretjänst som finansrådgivare. Tjänsten rapporterar till Chef Rådgivningsgruppen. Du kommer att vara en viktig resurs i verksamheten och agera ett viktigt stöd för kommuner och regioner i olika typer av finansieringsbeslut där kreditprövning/-process och förståelse för kommunal ekonomi är en central del. Arbetsdagarna kommer att vara omväxlande och dynamiska med stor variation i kunder samt typ och behov av rådgivning. Huvudsakliga ansvarsområden Skapa förtroende genom att vårda och utveckla relationen med ett antal kundkoncerner genom möten, samtal, rådgivning och support Erbjuda rådgivning till kunderna inom lån/skuldförvaltning, annan finansförvaltning (exempelvis likviditetsplanering och finanspolicy), ekonomistyrning och god ekonomisk hushållning Utifrån ett särskilt kreditansvar stå för analys, handläggning och beslutsfattande inom ramen för kreditprocessen Bidra till och/eller delta i utbildningar, seminarier och konferenser som arrangeras av Kommuninvest och andra aktörer inom kommunal ekonomi och relaterade frågor Driva förbättringar i befintliga processer och arbetssätt Samverka inom avdelningen för att säkra en sammanhållen och kvalificerad leverans till kund Kvalifikationer Erfarenhet inom kreditprövning/-process samt inom kommunal ekonomi är centralt och mycket meriterande Du har en relevant akademisk examen eller andra kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta i en kundnära roll och av att bygga goda kundrelationer. Du har tidigare erfarenhet av finansmarknaden Om du har erfarenhet från liknande roller i andra företag eller organisationer så är även det meriterande. Färdigheter och egenskaper Du är en noggrann, ansvarstagande och pedagogisk lagspelare. Du har lätt för att skapa kontakt med nya människor och för att bibehålla goda relationer. Du är bra på att arbeta under tidspress och att kunna driva många olika frågor och uppgifter parallellt. Du är van vid att jobba med hög kvalitet samt vid att hela tiden förbättra processer och arbetssätt. Vad vi erbjuder Anslut dig till ett företag som är djupt engagerad i att bidra till en bättre ekonomisk framtid för kommuner och regioner. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, konkurrenskraftiga villkor och möjligheter till personlig och professionell utveckling. Förutsättningar och ansökan Tillträde och start så snart som möjligt. Placeringsort är Örebro, där vi sitter centralt i trevliga lokaler, med hög närvaro på kontoret och viss möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag. Kan detta vara något för dig? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna position. Sista ansökningsdag är 9:e augusti. Urval och intervjuer påbörjas i mitten av augusti. Välkommen med din ansökan till Kommuninvest – tillsammans gör vi skillnad för en hållbar framtid!
Visar 1 till 5 av 5 jobb