Företagsrådgivare

Sök bland 13 lediga jobb som Företagsrådgivare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Junior risk partner till svensk storbank

Är du nyexaminerad nätverkande och social ekonomistudent, då ska du sökta till rollen som Junior Risk Partner till en av Sveriges Storbanker. Välkommen in med din ansökan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker för vår kunds räkning en junior Risk Partner till vår kunds first line riskfunktion. Du kommer stötta upp och agera spindeln i nätet för dina seniora kollegor med utvecklande arbetsuppgifter. Teamet arbetar med bankens privat- och företagskunder genom att bistå med information och navigering i riskhanteringsstyrning och krav, driva bästa praxis inom icke-finansiell riskhantering samt riskstyrning som stödjer affären för bankens kunder. Teamet säkerställer även att icke-finansiella risker bedöms korrekt och att risker kontrolleras i enlighet med koncernens standarder. Teamet består av 11 kollegor och tillhör en större enhet där samarbeten mellan de nordiska länderna är centralt. Samarbete, kommunikation och nyfikenhet präglar det högpresterande teamet. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där teamet syfte är att stödja organisationens mål och förbereda vägen för att uppnå dem. Du erbjuds en roll med stora utvecklingsmöjligheter och meriterad arbetslivserfarenhet inom såväl bankväsendet, som inom riskområdet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Incidenthantering för privat- och företagskunder * Sekreterare under möten med externa parter * Skapa och ge input av rapporter * Assister i projekt och risk assessment VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad kandidatexamen i ekonomi - Tidigare relevant arbetslivserfarenhet - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då det används i det dagliga arbetet såväl i skrift som muntligt - Har mycket god system- och datavana, specifikt ärendehanteringsystem och MS Office Det är meriterande om du har - Mycket goda kunskaper i ett eller flera av de nordiska språken - Tidigare relevant arbetslivserfarenhet från bank - En masterexamen inom ekonomi med relevant inriktning - Kunskap i Gira - Erfarenhet/kunskap i regelverk Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. Vi söker dig som är nyfiken, har hög integritet och är driven. Du har hög personlig mognad och är van att arbeta mot deadlines. Som person är du positiv, flexibel och ödmjuk inför nya utmaningar samt är drivande för din egna utveckling genom att ta initiativ. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Social - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Information om banken delges i telefonsamtal.

10 juni 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Riskkonsult till KPMG Financial Risk Management

Arbetar du idag med governance, riskhantering, internrevision, revision eller compliance och vill ta nästa steg i din utveckling? Har du ett brinnande intresse för finansiell sektor och riskhantering och vill vara med och göra skillnad på riktigt? Nu växer vårt team och vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas tillsammans med oss och våra kunder! Om oss Financial Risk Management (FRM) på KPMG Financial Services är ett mångsidigt team på cirka 60 kollegor med ämnesexpertis inom frågor som är centrala för finansiell sektor. Vi har medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi arbetar med allt ifrån operativa risker och IT-risker till compliance, regelverk- och tillståndsfrågor, kapitaltäckningsfrågor samt riskmodellering och treasury. Vi är en bred riskkonsultverksamhet som arbetar med hela spektrat av riskrådgivningstjänster och vårt djup i kompetenser gör oss till en ledande rådgivare på den finansiella marknaden. Vi arbetar med högpresterande kunder inom finansiell sektor. En viktig del av vårt arbete är digitalisering och IT för att optimera riskhanteringen för våra kunder. Vi ger råd till våra kunder i deras transformationsresor och driver utvecklingen av hållbara lösningar utifrån våra kunders affärsutmaningar. Din roll Du kommer arbeta som riskkonsult med fokus på riskhantering, compliance, intern styrning och kontroll och governance. Du kommer leda uppdrag och fungera som projektledare och ansvara för helheten i ett kunduppdrag - beroende av erfarenhet och kompetens. Har du längre erfarenhet kommer du ansvara för egna kunder. Du kommer arbeta med riskanalyser, framtagande av planer, genomförande av rådgivningsinsatser eller granskningar, intervjuer, analysarbete, rapportskrivning samt presentation till ledningar eller styrelse. Du kommer även att få arbeta i stora regulatoriska förändringsprojekt. Vi har en stor portfölj och du kommer få jobba med både stora och komplexa organisationer samt mer nischade tillväxtföretag. Är du nyfiken på att lära dig mer om riskhanteringsfrågor i finansiell sektor finns alla möjligheter att bredda kunskaperna ihop med några av landets ledande experterna inom finansiell sektor. Vi brinner för kvalitet, hållbarhetsfrågor samt att få göra skillnad på riktigt vad gäller att utveckla våra kunders verksamheter. Vi arbetar tillsammans och lär av varandra vilket innebär att vi dagligen delar kunskap och bollar frågor. Hos oss kommer du att få jobba med många olika slags tillståndspliktiga verksamheter och bolag, vilket gör jobbet otroligt varierande och spännande. Utöver specifikt kundarbete kommer du även få ta stort ansvar vad gäller ledarskap, coaching samt sälj- och offertarbete. Vårt erbjudande Hos oss får du stor variation i vardagen med uppdrag inom en bredd av kunder. Du blir del av ett stort team där vi arbetar och tillsammans och alltid hjälps år. Inom KPMG finns det alltid experter att tillgå för stöd i specifika frågeställningar. Vi utvecklar varandra och svaren på din fråga finns alltid inom KPMG:s väggar. Vi jobbar dessutom i nära samarbete med KPMG:s övriga nätverk där vi dagligen säljer och levererar tjänster ihop med våra utländska experter. Vi lever och arbetar i en global miljö vilket också präglar vår vardag. Som konsult på KPMG får du möjlighet att arbeta på en av världens ledande rådgivnings- och revisionsbyråer ihop med ledande experter i Sverige och utomlands. På KPMG löser vi samhällets och näringslivets allra mest komplexa utmaningar. Du kommer få arbeta i en spännande miljö där du är med och bidrar till hållbara lösningar som förbättrar styrning och kontroll hos våra kunder. Som medarbetare hos oss får du en personlig Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Vi vill att våra medarbetares karriär ska präglas av tydlighet och med möjlighet för individen att påverka sin utveckling. Vi jobbar digitalt vilket innebär en friare rörlighet och möjlighet att jobba varierande på kontoret, på plats hos våra kunder, från hemmet eller annan plats. För denna roll tror vi att du har: - Universitetsutbildning med examen inom ekonomi, juridik, systemvetenskap eller teknik. - 3-8 års arbetslivserfarenhet inom revision, riskhantering, compliance, internrevision eller intern styrning och kontroll. - Erfarenhet av finansiell sektor. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta som konsult på konsultföretag. - Erfarenhet inom riskhantering, revision eller internrevision, compliance eller intern kontroll. - Erfarenhet av kredithantering och kreditfrågor. - Erfarenhet av ESG-frågor och relaterade regelverk. - Erfarenhet av IT-risk, IT-revision eller digital transformation. Som person måste du vara dynamisk då ingen dag är den andra lik hos oss. Du har lätt för att samarbeta och gillar att prova på nya saker och vägar. Du är initiativrik, drivande och självgående. För att trivas hos oss så värdesätter du det personliga mötet, du tycker om att skapa relationer och vill hitta kreativa, kvalitativa lösningar för att ge våra kunder mervärde. Du har ett säljande sätt och drivs av att skapa affärer och leverera värde till kunder. Vill du göra skillnad med oss? Din ansökan ska bestå av CV. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Student till FX Services

Är du student och söker ett spännande jobb vid sidan av dina studier? Vi söker nu en driven och nyfiken student till teamet som hanterar våra företagskunders valutaaffärer. Hos oss påSwedbank har du en möjlighet att: Jobba deltid som student på Swedbank Corporate & Institutions Hjälpa våra kollegor och kunder i valutarelaterade frågor och tjänster Delta i en spännande digital moderniseringsresa inom FX Services och bidra med egna idéer Lära dig mer om den finansiella marknaden och hur API:er transformerar Banking och kundbeteende Knyta kontakter för en senare karriär inom C&I eller andra områden inom Swedbank I denna roll behöver du: Flytande språkkunskaper i svenska, både tal och skrift Vara service-minded och nogrann Ha viss erfarenhet av Support eller Kundstöd Nyfikenhet för teknik och digitala trender inom Banking, t ex API:er är en bonus Kunna hålla ett bra arbetstempo när det behövs Detta erbjuder vi dig som börjar arbeta hos oss: En öppen, enkel och omtänksam kultur Möjlighet att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder En internationell, hållbar och inkluderande arbetsmiljö Utvecklingsmöjligheter och avancemang i din karriär Flexibla arbetsmöjligheter Tillgång till koncernens prestationsprogram, pensionsplan, gruppförsäkring och andra förmåner "Bli en del av vårt team och... hoppa på en spännande utvecklingsresa inom vårt dynamiska team där vi har stor fokus på att hela tiden förbättra och modernisera oss själva, digitalisera våra arbetsmetoder – allt för att leverera den mest effektiva och relevanta servicen för våra stakeholders och kunder". Nils Waldmann, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2024-06-30.Arbetsplats:Stockholm City Kontaktpersoner Rekryterande chef:Nils Waldmann Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna.

10 juni 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
The Danish Embassy in Stockholm is looking

Do you have a passion for Swedish domestic politics, EU affairs as well as foreign and security policy? Do you want to be part of a team working to strengthen bilateral ties between Denmark and Sweden? And can you represent Danish interests in Sweden? Then you might be our new colleague at the Embassy in Stockholm. The Political and Economic Department of the Danish Embassy is looking for a new colleague in the position as Senior Political Adviser. The Political and Economic Department represents Danish interests on a broad range of topics defined by current developments on key domestic, EU and foreign and security policy issues in Sweden. As Senior Political Adviser, you will be responsible for a wide range of policy areas in the department. Main tasks and responsibilities - Analysing and reporting on current domestic, EU and foreign and security policy developments to the Danish Ministry for Foreign Affairs and other relevant governmental actors in Denmark. - Outreach and network building in Sweden to support Danish government interests and bilateral cooperation. ? Planning and implementation of Danish high-level visits to Sweden. Profile and qualifications - Strong analytical skills and ability to manage relations with multiple stakeholders. - Strong interest in foreign and security policy and in-depth knowledge of Swedish and Danish political issues. - Excellent communication skills in Danish and/or Swedish with a flair for structured communication. -A do'er with the desire to find solutions and results. - Motivated by working for the Danish government. An advantage with demonstrated relevant work experience. - Hold a relevant master's degree. -Well-versed in MS Office (Word, Outlook, PowerPoint etc.) We offer We are an Embassy of driven and dedicated people. Our work environment is dynamic with a high team spirit and a large degree of independence in planning daily work. We are motivated by making a difference and strive to represent Danish interests in Sweden in the best possible way - and have fun while doing it. We offer an opportunity to develop in an international environment with very diverse tasks, while providing value to Denmark. Employment conditions - Full time employment on an open-ended local contract based on Swedish labour law and the minimum standards of the Danish Foreign Service. - A standard 37 hours workweek, including 30 min lunch, based on a flexible hours schedule. - Entitlement to 2.08 days of paid holiday per month (25 days per year). - A salary which reflects the candidate's level of qualifications and functions. - Social security and workplace pension schemes. - Benefits and other conditions based on the Embassy's Staff Handbook. Application and Recruitment Process Please submit your application with the relevant supporting documents to [email protected] marked "Application: Senior Political Adviser". Deadline is 23 June 2024. Selected candidates will be invited for interviews, which are expected to take place in week 26. The chosen candidate must be able pass security clearance by the Danish authorities prior to appointment. In the Danish Foreign Service, we want to promote equality and diversity. Therefore, all qualified and interested candidates irrespective of age, gender, religion and ethnicity are encouraged to apply for the position. Additional information For additional information about the position, please feel free to contact Deputy Head of Mission Ole Neustrup, e-mail: [email protected], phone: +46 (0)8 406 75 02. For more information about the Embassy, please visit our website www.sverige.um.dk. About us The Danish Embassy is part of the Danish Foreign Service. The Embassy is an ambitious, high-paced and dynamic workplace with 19 employees, 4 of whom are posted from the Danish Ministry of Foreign Affairs. The Embassy promotes and strengthens political, commercial and cultural ties between Denmark and Sweden. For more information on the Embassy, see www.sverige.um.dk.

7 juni 2024
Sista ansökan:
23 juni 2024
Rådgivare till Gnosjö

Nu söker vi Företagsrådgivare och Privatrådgivare till vårt nya kontor i Gnosjö.  Vill du vara med på en spännande resa och bli en del av vårt team i den småländska Gnosjöandan?   Sparbanken Tranemo har god tillväxt, stark ekonomisk ställning och är marknadsledande inom vårt verksamhetsområde som vi nu utökar i Gnosjöregionen. Affärsvolymen är ca 12 miljarder kronor och banken har 25 medarbetare.   Bli en del av ett team som: Ger kvalificerad och hållbar personlig rådgivning med en ambition att ge den bästa kundupplevelsen.   Kontoret i Gnosjö ska bestå av ett team som tillsammans hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Vi möter kunderna såväl fysiskt som digitalt helt utefter deras behov och situation. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en vilja att utvecklas och göra affär utefter kundens behov. Vi erbjuder dig ett intressant och roligt arbete med spännande utmaningar i en föränderlig miljö.   Vi värdesätter att du som söker: Har en naturlig fallenhet för att bygga goda relationer med kunder kollegor. Är strukturerad, anpassningsbar och lätt för att ta till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden. Är bekväm i att arbeta självständigt, med förmåga att prioritera din tid ur ett affärsmässigt perspektiv och mot uppsatta mål. Är duktig på att ett tydligt pedagogiskt sätt förmedla information till våra kunder både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Är en ansvarsfull lagspelare, lyhörd och lösningsorienterad.   För att lyckas i denna yrkesroll behöver du: Swedsec-licens inom investeringsrådgivning och bolån. Utbildning och erfarenhet av rådgivning inom finanssektorn. Du är affärsdriven och i ditt arbetssätt är du strukturerad och noggrann. Din sociala kompetens och vilja att alltid överträffa våra kunders förväntningar är en framgångsfaktor för att lyckas i rollen.   Övrig information: Placeringsort: Gnosjö , plats är ännu inte bestämt Tillträde: Enligt överenskommelse  Omfattning: Heltid  Sparbanken Tranemo har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vi tillämpar löpande urval så ansök så snart som möjligt. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Stina Runesson, [email protected] alt 0371- 39 41 01

5 juni 2024
Sista ansökan:
5 juli 2024
Riskkonsult till KPMG Financial Risk Management

Arbetar du idag med governance, riskhantering, internrevision, revision eller compliance och vill ta nästa steg i din utveckling? Har du ett brinnande intresse för finansiell sektor och riskhantering och vill vara med och göra skillnad på riktigt? Nu växer vårt team och vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas tillsammans med oss och våra kunder! Om oss Financial Risk Management (FRM) på KPMG Financial Services är ett mångsidigt team på cirka 60 kollegor med ämnesexpertis inom frågor som är centrala för finansiell sektor. Vi har medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi arbetar med allt ifrån operativa risker och IT-risker till compliance, regelverk- och tillståndsfrågor, kapitaltäckningsfrågor samt riskmodellering och treasury. Vi är en bred riskkonsultverksamhet som arbetar med hela spektrat av riskrådgivningstjänster och vårt djup i kompetenser gör oss till en ledande rådgivare på den finansiella marknaden. Vi arbetar med högpresterande kunder inom finansiell sektor. En viktig del av vårt arbete är digitalisering och IT för att optimera riskhanteringen för våra kunder. Vi ger råd till våra kunder i deras transformationsresor och driver utvecklingen av hållbara lösningar utifrån våra kunders affärsutmaningar. Din roll Du kommer arbeta som riskkonsult med fokus på riskhantering, compliance, intern styrning och kontroll och governance. Du kommer leda uppdrag och fungera som projektledare och ansvara för helheten i ett kunduppdrag - beroende av erfarenhet och kompetens. Har du längre erfarenhet kommer du ansvara för egna kunder. Du kommer arbeta med riskanalyser, framtagande av planer, genomförande av rådgivningsinsatser eller granskningar, intervjuer, analysarbete, rapportskrivning samt presentation till ledningar eller styrelse. Du kommer även att få arbeta i stora regulatoriska förändringsprojekt. Vi har en stor portfölj och du kommer få jobba med både stora och komplexa organisationer samt mer nischade tillväxtföretag. Är du nyfiken på att lära dig mer om riskhanteringsfrågor i finansiell sektor finns alla möjligheter att bredda kunskaperna ihop med några av landets ledande experterna inom finansiell sektor. Vi brinner för kvalitet, hållbarhetsfrågor samt att få göra skillnad på riktigt vad gäller att utveckla våra kunders verksamheter. Vi arbetar tillsammans och lär av varandra vilket innebär att vi dagligen delar kunskap och bollar frågor. Hos oss kommer du att få jobba med många olika slags tillståndspliktiga verksamheter och bolag, vilket gör jobbet otroligt varierande och spännande. Utöver specifikt kundarbete kommer du även få ta stort ansvar vad gäller ledarskap, coaching samt sälj- och offertarbete. Vårt erbjudande Hos oss får du stor variation i vardagen med uppdrag inom en bredd av kunder. Du blir del av ett stort team där vi arbetar och tillsammans och alltid hjälps år. Inom KPMG finns det alltid experter att tillgå för stöd i specifika frågeställningar. Vi utvecklar varandra och svaren på din fråga finns alltid inom KPMG:s väggar. Vi jobbar dessutom i nära samarbete med KPMG:s övriga nätverk där vi dagligen säljer och levererar tjänster ihop med våra utländska experter. Vi lever och arbetar i en global miljö vilket också präglar vår vardag. Som konsult på KPMG får du möjlighet att arbeta på en av världens ledande rådgivnings- och revisionsbyråer ihop med ledande experter i Sverige och utomlands. På KPMG löser vi samhällets och näringslivets allra mest komplexa utmaningar. Du kommer få arbeta i en spännande miljö där du är med och bidrar till hållbara lösningar som förbättrar styrning och kontroll hos våra kunder. Som medarbetare hos oss får du en personlig Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Vi vill att våra medarbetares karriär ska präglas av tydlighet och med möjlighet för individen att påverka sin utveckling. Vi jobbar digitalt vilket innebär en friare rörlighet och möjlighet att jobba varierande på kontoret, på plats hos våra kunder, från hemmet eller annan plats. För denna roll tror vi att du har: - Universitetsutbildning med examen inom ekonomi, juridik, systemvetenskap eller teknik. - 3-8 års arbetslivserfarenhet inom revision, riskhantering, compliance, internrevision eller intern styrning och kontroll. - Erfarenhet av finansiell sektor. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta som konsult på konsultföretag. - Erfarenhet inom riskhantering, revision eller internrevision, compliance eller intern kontroll. - Erfarenhet av kredithantering och kreditfrågor. - Erfarenhet av ESG-frågor och relaterade regelverk. - Erfarenhet av IT-risk, IT-revision eller digital transformation. Som person måste du vara dynamisk då ingen dag är den andra lik hos oss. Du har lätt för att samarbeta och gillar att prova på nya saker och vägar. Du är initiativrik, drivande och självgående. För att trivas hos oss så värdesätter du det personliga mötet, du tycker om att skapa relationer och vill hitta kreativa, kvalitativa lösningar för att ge våra kunder mervärde. Du har ett säljande sätt och drivs av att skapa affärer och leverera värde till kunder. Vill du göra skillnad med oss? Din ansökan ska bestå av CV. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

4 juni 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Riskkonsult till KPMG Financial Risk Management

Arbetar du idag med governance, riskhantering, internrevision, revision eller compliance och vill ta nästa steg i din utveckling? Har du ett brinnande intresse för finansiell sektor och riskhantering och vill vara med och göra skillnad på riktigt? Nu växer vårt team och vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas tillsammans med oss och våra kunder! Om oss Financial Risk Management (FRM) på KPMG Financial Services är ett mångsidigt team på cirka 60 kollegor med ämnesexpertis inom frågor som är centrala för finansiell sektor. Vi har medarbetare i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi arbetar med allt ifrån operativa risker och IT-risker till compliance, regelverk- och tillståndsfrågor, kapitaltäckningsfrågor samt riskmodellering och treasury. Vi är en bred riskkonsultverksamhet som arbetar med hela spektrat av riskrådgivningstjänster och vårt djup i kompetenser gör oss till en ledande rådgivare på den finansiella marknaden. Vi arbetar med högpresterande kunder inom finansiell sektor. En viktig del av vårt arbete är digitalisering och IT för att optimera riskhanteringen för våra kunder. Vi ger råd till våra kunder i deras transformationsresor och driver utvecklingen av hållbara lösningar utifrån våra kunders affärsutmaningar. Din roll Du kommer arbeta som riskkonsult med fokus på riskhantering, compliance, intern styrning och kontroll och governance. Du kommer leda uppdrag och fungera som projektledare och ansvara för helheten i ett kunduppdrag - beroende av erfarenhet och kompetens. Har du längre erfarenhet kommer du ansvara för egna kunder. Du kommer arbeta med riskanalyser, framtagande av planer, genomförande av rådgivningsinsatser eller granskningar, intervjuer, analysarbete, rapportskrivning samt presentation till ledningar eller styrelse. Du kommer även att få arbeta i stora regulatoriska förändringsprojekt. Vi har en stor portfölj och du kommer få jobba med både stora och komplexa organisationer samt mer nischade tillväxtföretag. Är du nyfiken på att lära dig mer om riskhanteringsfrågor i finansiell sektor finns alla möjligheter att bredda kunskaperna ihop med några av landets ledande experterna inom finansiell sektor. Vi brinner för kvalitet, hållbarhetsfrågor samt att få göra skillnad på riktigt vad gäller att utveckla våra kunders verksamheter. Vi arbetar tillsammans och lär av varandra vilket innebär att vi dagligen delar kunskap och bollar frågor. Hos oss kommer du att få jobba med många olika slags tillståndspliktiga verksamheter och bolag, vilket gör jobbet otroligt varierande och spännande. Utöver specifikt kundarbete kommer du även få ta stort ansvar vad gäller ledarskap, coaching samt sälj- och offertarbete. Vårt erbjudande Hos oss får du stor variation i vardagen med uppdrag inom en bredd av kunder. Du blir del av ett stort team där vi arbetar och tillsammans och alltid hjälps år. Inom KPMG finns det alltid experter att tillgå för stöd i specifika frågeställningar. Vi utvecklar varandra och svaren på din fråga finns alltid inom KPMG:s väggar. Vi jobbar dessutom i nära samarbete med KPMG:s övriga nätverk där vi dagligen säljer och levererar tjänster ihop med våra utländska experter. Vi lever och arbetar i en global miljö vilket också präglar vår vardag. Som konsult på KPMG får du möjlighet att arbeta på en av världens ledande rådgivnings- och revisionsbyråer ihop med ledande experter i Sverige och utomlands. På KPMG löser vi samhällets och näringslivets allra mest komplexa utmaningar. Du kommer få arbeta i en spännande miljö där du är med och bidrar till hållbara lösningar som förbättrar styrning och kontroll hos våra kunder. Som medarbetare hos oss får du en personlig Performance Manager som blir din egen karriärcoach. Tillsammans lägger ni upp din individuella utvecklingsplan redan när du påbörjar din anställning. Vi vill att våra medarbetares karriär ska präglas av tydlighet och med möjlighet för individen att påverka sin utveckling. Vi jobbar digitalt vilket innebär en friare rörlighet och möjlighet att jobba varierande på kontoret, på plats hos våra kunder, från hemmet eller annan plats. För denna roll tror vi att du har: - Universitetsutbildning med examen inom ekonomi, juridik, systemvetenskap eller teknik. - 3-8 års arbetslivserfarenhet inom revision, riskhantering, compliance, internrevision eller intern styrning och kontroll. - Erfarenhet av finansiell sektor. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande: - Erfarenhet av att arbeta som konsult på konsultföretag. - Erfarenhet inom riskhantering, revision eller internrevision, compliance eller intern kontroll. - Erfarenhet av kredithantering och kreditfrågor. - Erfarenhet av ESG-frågor och relaterade regelverk. - Erfarenhet av IT-risk, IT-revision eller digital transformation. Som person måste du vara dynamisk då ingen dag är den andra lik hos oss. Du har lätt för att samarbeta och gillar att prova på nya saker och vägar. Du är initiativrik, drivande och självgående. För att trivas hos oss så värdesätter du det personliga mötet, du tycker om att skapa relationer och vill hitta kreativa, kvalitativa lösningar för att ge våra kunder mervärde. Du har ett säljande sätt och drivs av att skapa affärer och leverera värde till kunder. Vill du göra skillnad med oss? Din ansökan ska bestå av CV. Då vi arbetar med löpande urval, ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 maj 2024. Varmt välkommen med din ansökan! At KPMG, we know that if we use and act on our insights together with the right people, we find opportunities everywhere. With 2000 employees in Sweden, Latvia and Lithuania, and a network of more than 265 000 experts in 143 countries across the globe, we are one of the world’s leading professional services firms. We offer expertise within advisory, audit and tax and legal services to many of our region’s leading companies. We may support their organizational change, provide advice regarding risk and compliance, ESG reporting or development journeys, cyber threats, technology transformation, or finance strategy optimization. We also have experts within analysis, M&A and transactions, audit, tax and legal.

3 juni 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Investeringsanalytiker

Cihan Viviera söker ny Investeringsanalytiker till Teamet på Nordic Investin Group! Sedan 2018 har vi byggt bolag och verksamheter över hela Sverige och fortsätter vår spännande expansion. Nu söker vi en engagerad och driven kollega som ska hjälpa oss att granska marknaden och de senaste trenderna inom investering och tillväxt inom utbildning, IT och finansbranschen. Är du redo för en spännande utmaning i en dynamisk koncern? Nordic Investin Group expanderar och är på jakt efter en passionerad, kunnig och engagerad Investeringsanalytiker. Sök redan idag! Om rollen: Som vår nya Investeringsanalytiker kommer du att spela en avgörande roll i att identifiera och analysera nya investeringsmöjligheter. Du kommer att arbeta nära vårt team och våra partners för att säkerställa att våra investeringar inte bara är lönsamma, utan också hållbara med människan i fokus. Ditt uppdrag: Utföra djupgående marknadsanalyser och identifiera nya trender inom utbildning, IT och finans. Utvärdera investeringsmöjligheter med fokus på hållbarhet och långsiktig påverkan. Skapa detaljerade finansiella rapporter och analyser för att stödja våra investeringsbeslut. Bygga och vårda relationer med intressenter. Presentera investeringsmöjligheter och strategiska rekommendationer till ledningen. Vi söker dig som: Är strukturerad och organiserad, med en förmåga att hantera flera projekt samtidigt. Är självsäker och trygg i dig själv och din roll. Har alltid människan i fokus och strävar efter hållbarhet i alla investeringar. Har en relevant utbildning inom ekonomi, finans, teknik eller motsvarande. Har minst 3–6 års erfarenhet av arbete inom investeringar, finansiell analys eller liknande. Har stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med finansiella modeller och analyser. Är en utmärkt kommunikatör och kan bygga starka relationer. Varför Nordic Investin Group? En unik möjlighet att vara med och forma framtiden inom utbildning, IT och finans. En arbetsmiljö som präglas av innovation, samarbete och gemenskap. Möjlighet att arbeta med ett engagerat och passionerat team. Konkurrenskraftig lön och förmåner. Ansök nu! Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Om Nordic Investin Group: Nordic Investin Group är en investerings- och innovationskoncern med fokus på utbildning, IT, teknik och finans. Vår vision är att investera i potential och idéer som kan förändra världen. Med nio unika verksamheter strävar vi efter att skapa nytta för samhället och mäter framgång utifrån den positiva inverkan vi har på människors liv. Vi är alltid öppna för nya idéer, projekt och samarbeten – vi är mer än ett företag, vi är en kraft för positiv förändring. Vi ser fram emot din ansökan!

27 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Företagsrådgivare Lantbruk

Företagsrådgivare Lantbruk Vi söker en företagsrådgivare inom segmentet Lantbruk! I denna roll kommer du vara kundansvarig och för kunder i varierande storlek. Kunderna är företrädesvis lantbrukare och ditt ansvarsområde är primärt Österlen där de flesta nuvarande kunderna finns. Lockas du av att arbeta i en självständig bank med lokal förankring kan detta vara rätt möjlighet för dig! Om rollen Du kommer att prospektera marknaden och proaktivt ta dig an befintliga och potentiella kunder. Du hjälper kunden med ditt engagemang, kunskap och förståelse för lantbrukarens vardag. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå av: - Vara ett professionellt bollplank till kunden gällande kundens engagemang i banken - Prospektering av marknaden och nya kunder - Rådgivning gällande utlåning, sparande och betalningar - Ha en överblick och vara alert för kundens behov och önskemål. Det kan gälla allt ifrån finansiering av t.ex. fastigheter och maskiner, placering av överskottslikviditet samt långsiktigt sparande och försäkringar. Kvalifikationer och personliga egenskaper Vi söker dig som är erfaren, proaktiv, säljinriktad och som trivs i en självständig roll men uppskattar även att arbeta i team. Du har tidigare arbetat förslagsvis inom liknande roll på bank, försäljning eller på redovisningsbyrå men även annan bakgrund är relevant så länge du har kännedom och intresse av lantbruk. Vi tror att du som söker har en akademisk utbildning i grunden, gärna som lantmästare, agronom eller inom ekonomi. Du behöver även ha: - Swedsec-licens för rådgivare - Tillgång till bil - B-körkort Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde efter överenskommelse. Placeringsort är Ystad eller Simrishamn. Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att ringa Chef Företagsrådgivning Alexandra Senften, 044-20 48 06, eller HR Katariina Eskola, 0411-82 22 07. Kontaktperson för Finansförbundet är Richelle Cruz 0411–82 21 52. Ansökan Skicka in din ansökan senast den 16 juni. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Sparbanken Syd beskrivs av medarbetarna som en aktiv arbetsgivare. Här får man växa och ta eget ansvar med stöd och engagemang från kollegor och ledning. Medarbetarna känner sig trygga och det finns en familjär känsla i bolaget där alla känner alla vilket gör Sparbanken Syd till en mycket attraktiv arbetsgivare. Sparbanken Syd är Sveriges äldsta och enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och för samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling. Vi inspirerar och coachar människor till en god ekonomihälsa genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Vi är 160 medarbetare på nio kontor.  Besök gärna https://www.sparbankensyd.se för mer information Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber vi oss vänligen kontakter för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

24 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Chef - Chef för kundvård för kapitalmarknader

Plats: Stockholm, Mariehamn eller Helsingfors Resor: Frekventa resor mellan de tre kontoren i Stockholm, Mariehamn och Helsingfors krävs för att stödja ditt team. Resorna kommer att bli mer intensiva initialt, med resor varannan vecka. Om oss: På Crosskey ligger vi i framkanten av finansiell innovation och levererar banbrytande lösningar och oöverträffad expertis till företag. Vårt omfattande tillvägagångssätt för teknik och tjänsteleverans gör att vi kan skräddarsy lösningar för varje kunds unika behov, vilket driver effektivitet, tillväxt och smidighet. Följ med oss när vi fortsätter att revolutionera branschen och göra en bestående inverkan. Din roll: Som Chef för kundvård för kapitalmarknader kommer du att övervaka kundvård, inklusive kontohantering, projektleveranser, kundsupport och drift.  Du kommer att vara en nyckelledare inom vår organisation och spelar en avgörande roll i att fostra agila team, prioritera medarbetartillväxt och främja en kultur av samarbete, innovation och framgång. Du kommer att säkerställa att våra tjänster levererar kvalitet och uppfyller kundavtal, proaktivt hantera kapacitet och kompetens för projekt samt utveckla supporttjänster för vår SaaS-verksamhet i Sverige och Finland. Som en eskalerad kontaktpunkt i kunddialoger kommer du att vara en nyckelmedlem i Capital Markets ledningsgrupp, samarbeta med ledarskapet och ge strategisk input. Ansvar: Säkerställa att Capital Markets levererar kvalitet enligt fastställda avtal med kunder. Upprätthålla rätt kapacitet och kompetens för projekt och leveranser, proaktivt hantera merförsäljning och långsiktig planering för befintliga kunder. Utveckla och säkra lämpliga supporttjänster för kunder och hantera driften av SaaS och underhållstjänster i Sverige och Finland. Hantera människor direkt och genom rapporterande chefer enligt Capital Markets och Crosskeys praxis.  Fungera som en eskalerad kontaktpunkt i kunddialoger. Samarbeta med Capital Markets ledningsgrupp och produktdimensionen. Ge input till affärsområdets färdplan och strategi. Hantera andra tilldelade uppgifter och ansvar enligt anvisningar från arbetsgivaren. Leda Crosskey Capital Markets användarforum. Ansvara för att bemanna implementeringen av kundreleasen. Vem är du: Du är en erfaren yrkesman med bakgrund inom backoffice-förvaltning inom banker och kapitalmarknader, med stark teknisk kunskap inom förmögenhetsförvaltning och fondförvaltning. Som en beprövad ledare med minst 5 år i en chefsroll briljerar du med att hantera personalledningsuppgifter, inklusive 1-to-1 möten, löneförhandlingar, anställningar och uppsägningar. Du har en stark intern kommunikations- och kunddialogförmåga (B2B), och du besitter ett analytiskt och affärsorienterat tankesätt. Du är proaktiv och effektiv i både muntlig och skriftlig kommunikation på svenska och engelska, samt kapabel att självständigt sätta upp och implementera förbättringsprogram. En trygg och tydlig kommunikatör med ett samarbetande, icke-hierarkiskt förhållningssätt, du är också skicklig i SaaS-mjukvara. Vad vi erbjuder: En rolig och utmanande arbetsplats i ett innovativt företag. En öppen och flexibel kultur med frihet under ansvar. Möjligheter till kontinuerlig tillväxt genom utmanande uppdrag och löpande utbildningsinsatser. En hybrid arbetsmodell för att tillgodose olika preferenser. Generösa förmåner, inklusive 30 dagars semesterrätt per år. Utvecklingsmöjligheter: Ge dig ut på en spännande tillväxtresa med Crosskey och spela en avgörande roll för att bidra till stabilisering, skalbarhet och automatisering. Som en del av nästa generations ledningsteam kommer du att ha möjlighet att bredda kundsegment och geografisk räckvidd. Du får möjligheten av att arbeta i en stödjande småföretagsmiljö med en familjeliknande kultur och tillgång till resurser och karriärmöjligheter inom Ålandsbanken. Gå med oss och bli en nyckelspelare i att revolutionera framtidens finans! Att ansöka: Om detta låter intressant, ansök gärna med ditt CV och en kort introduktion av dig själv. Observera att vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning för den valda kandidaten. För ytterligare information, vänligen kontakta vår rekryterare Emma Hjorth via e-post på [email protected]. Ansök redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Mer om Crosskey: Crosskey grundades 2004 och kombinerar omfattande IT-kunskap med flexibilitet, engagemang och en personlig touch. Vi gör det enklare att skapa nya intäkter från finansiella tjänster, vilket hjälper dig att snabbare komma ut på marknaden med rätt erbjudande. Vår expertis omfattar allt från traditionell bankverksamhet till eBanking, kort- och mobilbetalningar och kapitalmarknader samt Open Banking. Vi har kontor i Mariehamn, Stockholm, Helsingfors och Åbo. Våra kunder spänner över Norden och inkluderar Ålandsbanken, S-Pankki, DNB och Marginalen Bank.

22 maj 2024
Sista ansökan:
3 juli 2024