Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare

Sök bland 20 lediga jobb som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Försäkringssäljare till ett snabbväxande fintech-bolag
Talent & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Nu söker vi nästa Försäkringssäljare till ett snabbväxande fintech-bolag i hjärtat av Stockholm! Vill du ta nästa steg i din karriär i ett framtidsinriktat företag där utveckling, resultat och laganda står i centrum? Då kan detta vara din nästa utmaning! Om tjänsten Vi söker en driven och målinriktad försäkringssäljare till ett fintech-företag som befinner sig i en stark tillväxtfas. Här får du chansen att vässa dina försäljningsskills, påverka din egen lön och bli en del av en energifylld arbetsplats med högt i tak. Om företaget Det här är ett innovativt fintech-bolag som brinner för att leverera smarta finansiella lösningar med kundens bästa i fokus. Företaget expanderar kraftigt och söker nu fler försäkringsförmedlare som vill vara med på en spännande tillväxtresa. Rollen som Försäkringsförmedlare I rollen kontaktar du kunder som redan tagit steg i sin låneprocess och erbjuder försäkringslösningar som matchar deras behov. Du arbetar målinriktat och får kontinuerligt stöd och coachning från din teamledare. Vi inleder med en gedigen introduktionsutbildning där du får lära dig allt om försäljningsteknik, produkter och branschen – och du får regelbunden uppföljning för att kunna växa i din roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Kontakta kunder och presentera försäkringslösningar på ett professionellt och engagerat sätt. Arbeta mot tydliga försäljningsmål tillsammans med ditt team. Delta i löpande coachning och utbildningar för ständig utveckling. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning, gärna via telefon. Är flytande i svenska i både tal och skrift, samt har god engelska. Är tävlingsinriktad, självgående och älskar att jobba mot mål. Gillar ett högt tempo och en dynamisk arbetsmiljö. Vad vi erbjuder dig: Fast grundlön + attraktiv provisionsmodell – du styr din egen lön. Friskvårdsbidrag på 4 000 kr och tjänstepension. Två utvecklingsdagar per år och en träningstimme varje vecka. 25 semesterdagar och möjlighet till hybridarbete. Interna och externa utbildningar inom lån och krediter. Regelbundna teamaktiviteter och sociala happenings. Ett ambitiöst och kul team där vi stöttar och firar varandras framgångar. Plats & arbetstider Huvudkontoret ligger centralt i Stockholm. Arbetstider: Heltid, kl. 08.00–17.00 eller 08.45–17.45. Vi jobbar hybrid – kontorsdagar tisdagar och torsdagar. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Talent&Partner. Skicka in ditt CV och personliga brev via länken eller direkt till [email protected]. Urval sker löpande – vänta inte med din ansökan!

25 april 2025
Sista ansökan:
10 maj 2025
Kundrådgivare inom privat försäkring
Länsförsäkringar Göteborg och Bohus län
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän Är du en säljare som brinner för att hitta lösningar och överträffa kundens förväntningar? Då är det här den perfekta utmaningen för dig! Din utmaning Som kundrådgivare hos oss kommer du att arbeta med privatförsäkringar i våra moderna och fantastiska lokaler i Gårda, nära Ullevi. Du kommer att ha en central roll i att proaktivt sälja via telefon, både inkommande och utgående samtal. Ditt mål är att hitta de bästa lösningarna för våra kunder och säkerställa att de är rätt försäkrade. Du ansvarar för kundkontakten, följer upp offerter och har en egen försäljningsbudget som motiverar dig att prestera på topp. Vi förväntar oss att du håller hög tillgänglighet och kundnöjdhet. Rollen innebär också att du behöver vara strukturerad och kvalitetsmedveten, då vi har flera lagar att följa och dokumentation att hantera. Du kommer att samarbeta med kollegor inom andra avdelningar som bank, företag, liv- och pension samt fastighetsförmedling för att ge kunden en helhetslösning. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och 100% tjänstgöringsgrad på vårt kontor Gårda Vesta. Arbetstiderna är dagtid, måndag till fredag. Vem är du? Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av försäljning (gärna över telefon) samt erfarenhet av att arbeta mot en försäljningsbudget. Du har visat goda prestationer kopplat till mål, kommunikation och kvalitet. Erfarenhet av försäkringsbranschen är meriterande. Du är en person som får energi av tydliga mål, hög aktivitet och kontinuerliga uppföljningar. Du triggas av att hitta lösningar och överträffa kundens förväntningar i varje samtal. Du är flexibel, lösningsinriktad och bra på att bygga relationer med både kunder och kollegor. Initiativ och ansvar är viktigt för dig, både för att nå dina egna och gruppens försäljningsmål. Du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och är en lagspelare som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald och vill att du bidrar till en inkluderande kultur. Det är meriterande om du kan fler språk än svenska och att du delar vår syn på hållbarhet. Självklart känner  du igen dig i våra värderingar - vi är engagerade, professionella och nyfikna. Vårt erbjudande * Gedigen grundutbildning i produkt, system och kundkommunikation * Certifiering i försäkringsdistribution * Fast månadslön och ett attraktivt förmånspaket inklusive bank- och försäkringsrabatter, lunchsubvention och sjukvårdsförsäkring * Härlig arbetsmiljö i fräscha lokaler i Gårda * En kultur som fokuserar på hållbar prestation, utveckling, hälsa och inkludering Sista ansökningsdag: 2025-01-05  Vår rekryteringsprocess Ansök enkelt genom att svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi använder ett fördomsfritt och kompetensbaserat arbetssätt, vilket innebär att vi rekryterar utan personligt brev och med urvalsfrågor och två tester tidigt i processen. Intervjuer sker löpande med de kandidater som bäst matchar kompetensprofilen. Var uppmärksam på att mejlet med testerna kan hamna i din skräppost. Har du skyddad identitet, skicka din ansökan märkt med annonstitel och ort per post till: Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Vestagatan 6, 404 84 Göteborg. Ange HR-partnerns namn på brevet. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för tjänsten. Bakgrundskontrollerna hanteras av extern part. Välkommen med din ansökan idag!

25 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Relationsskapande och nyfikna säljare till Dina försäkringar
Academic Work Sweden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du också vara med på Dina Försäkringars tillväxtresa? Är du student och söker ett flexibelt extrajobb vid sidan om studierna? Dina Försäkringar Syd söker nu resultatinriktade säljare till sitt utringande team, med placering i Kalmar. OM TJÄNSTEN Som säljare i det utringande teamet arbetar du proaktivt med att utveckla befintliga kundengagemang och etablera nya kundrelationer via utgående samtal. Du arbetar med produktområdet privat som innefattar bland annat hem, bil- och personförsäkringar. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i och förstå varje kunds unika situation, analysera deras försäkringsbehov och därefter föreslå lämpliga lösningar. Introduktion och utbildning sker under 6 veckor och kommer att hållas enligt nedan schema. Du behöver därför vara tillgänglig heltid under dessa veckor. - Heltid under v. 24-27 - Ledig v. 28-31 då kontoret stänger för sommarledighet - Heltid under v. 32-33 och eventuellt v. 34 Du erbjuds - En fartfylld och målfokuserad arbetsroll vid sidan om studierna - En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa och välmående - Möjligheten att ständigt få arbeta med din egen kompetensutveckling - En konsultchef som följer dig hela vägen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Proaktiv försäljning och rådgivning via telefon * Offertuppföljning och försäkringsadministration * Initiera och bidra till gemensamma säljaktiviteter t ex deltagande på mässor etc. VI SÖKER DIG SOM - Har minst ett år kvar på dina eftergymnasiala studier - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Har säljerfarenhet sedan tidigare - Är socialt självsäker och tycker om försäljning - Är självgående och har ett eget driv - Vill leverera resultat och uppfylla kundförväntningar - Är tävlingsinriktad och triggas av att nå och överträffa säljmål Det är meriterande om du - Har telefonvana från en tidigare roll - Arbetat med proaktiv försäljning - Är van vid att arbeta mot egen budget - Tidigare använt digitala hjälpmedel tex. Salesforce - Kan presentera och kommunicera försäkringar och behov Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Målmedveten - Socialt självsäker - Energisk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Dina Försäkringar är en federation lokalt förankrade, kundägda försäkringsbolag med 250 års historia. Hos oss är beslutsvägarna korta, utvecklingstakten hög och möjligheterna att påverka stora. Vår vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Det gör vi genom att förstå kundernas vardag, tänka nytt, vara nära och finnas till för våra kunder när de behöver oss. Vårt engagemang i lokalsamhället är stort och vi stöttar föreningar, kulturevenemang och skadeförebyggande insatser över hela landet. Dina Försäkringars vision är att ge hela Sverige trygghet i vardagen och mod att investera i en hållbar framtid. Därför gör du skillnad på riktigt när du arbetar hos oss och vi är måna om att du ska känna att du är en viktig del i det. Långsiktiga relationer och hållbarhet är något vi strävar efter – så även inget undantag när det kommer till våra medarbetare. En förutsättning för att vi ska fortsätta vara långsiktigt hållbara är att medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Våra värdeord; Nära, Nytänkande och Engagerad präglar hur vi bemöter varandra och våra kunder.

23 april 2025
Sista ansökan:
24 maj 2025
Jobba Med Försäkringar
Getdet AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Sök jobbet som försäkringssäljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar

22 april 2025
Sista ansökan:
22 maj 2025
Försäkringsförmedlare
Talent & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären erbjuder Lendos kunder bästa möjliga service. Vi på Lendo fortsätter att växa och i takt med det söker vi fler försäkringssäljare. Älskar du försäljning, drivs av att arbeta med en rörlig ersättningsmodell kan detta vara jobbet för dig! Vi letar huvudsakligen efter dig som har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning och som vill fortsätta utvecklas inom det. På vår avdelning värnar vi om en kultur som speglar våra fyra värderingar, Win as a team, Always Improve, Customer Centric och Focus on Execution och det är värderingar som verkligen syns i vårt vardagliga arbete! Rollen I din roll som försäkringsförmedlare tar du kontakt med Lendos kunder som har valt att gå vidare med ett lån. Under samtalet gör du ditt yttersta för att förmedla försäkringsprodukterna som vi kan erbjuda kunden. Du arbetar mot tydliga mål och försöker hela tiden utveckla din försäljning tillsammans med din närmsta chefs stöd. Tjänsten inleds med en utbildning rörande försäljning, Lendos produkter och om branschen i Sverige. Detta kombineras med medlyssning för att kunna inspireras både av kollegor och chefer och få den feedback som krävs för att utvecklas. Efter grundutbildningen fortsätter givetvis din utveckling genom fortsatt coaching och utbildning, både från närmsta chef samt våra erfarna säljare. Hos oss på Lendo arbetar du tillsammans med din närmsta teamchef och ditt team som för närvarande är 5 heltidsanställda försäkringssäljare. På vår avdelning är det viktigt att vi gör saker tillsammans och vi når våra resultat tillsammans! Som försäkringssäljare hos oss på Lendo har du en grundlön men utöver den kan du påverka din lön utifrån en attraktiv rörlig ersättningsmodell. Vi söker dig som: -Har säljerfarenhet, gärna från telefonförsäljning -Talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska väl -Är resultatinriktad (kanske är du även tävlingsinriktad?) -Gillar att jobba enligt tydliga och ambitiösa mål Du erbjuds: -Regelbundna team-och företagsaktiviteter -Tjänstepension -Friskvårdsbidrag på 4000 kr -Två utvecklingsdagar per år och en träningstimme i veckan -25 dagars semester -Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen -Interna och externa utbildningar inom lån och krediter -Väldigt trevliga kollegor Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har dom arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work. Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag! Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll. Arbetstider: Heltid - 08-17 alternativt 08.45-17.45 Placering: Du kommer utgå från kontoret i centrala Stockholm men har också möjlighet att kombinera det med arbete på distans. Vi på Lendo arbetar tillsammans på kontoret minst varje tisdag samt torsdag. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Lendo självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Skicka din ansökan idag via länk eller direkt till [email protected]

17 april 2025
Sista ansökan:
1 maj 2025
Nyexaminerad eller dags för ett karriärsbyte? Bli finansiell rådgivare!
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du i början av din karriär och redo för ett nästa kliv? Ge dig själv möjligheten att bli en del av Söderberg & Partners Traineeprogram Sales Academy. Programmet är vår satsning för dig med målbild att utvecklas som person, bli en av nästa generations mest framgångsrika rådgivare och ge dig själv goda framtida karriärmöjligheter hos Söderberg & Partners. Programmet, som sträcker sig över 24 månader, lämpar sig till dig som har ett driv utöver det vanliga. Du är nyexaminerad från högskola/universitet och/eller har en dokumenterat framgångsrik säljbakgrund. Under programmets gång kommer du att utbildas inom våra största affärsområden Pension, Non-Life och Wealth Management, samtidigt som du bokar prospektmöten med framgångsrika bolag och personer, vilket snabbt bygger ovärderlig kompetens och erfarenhet inom vår bransch och många andra områden. Du erbjuds: En skräddarsydd utbildningsplan för att du ska bli nästa generations mest säljdriva rådgivare hos Söderberg & Partners - Du inspireras och motiveras dagligen med tät coachning för att säkerställa din utveckling - Karriärmöjligheter inom organisationen Efter avslutat traineeprogram tar du klivet mot kundansvarig rådgivare, specialist eller vidare inom management/ledarskap. Vem är du? Vi söker dig med ett driv utöver det vanliga. Du är nyutexaminerad från högskola/universitet – eller har en dokumenterat framgångsrik säljbakgrund – och har siktet inställt på att göra karriär i finansbranschen. Vi tror att du har: - Ett starkt inre driv och högt målfokus - En vinnande personlighet och social förmåga - Intresse för finansiella frågor och rådgivning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Programstart: 11 augusti 2025 Rekrytering sker löpande – ansök redan idag! Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

16 april 2025
Sista ansökan:
14 juni 2025
Exportfinansieringslots Göteborg
Exportkreditnämnden
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en driven ekonom som gillar många företagskontakter? Har du en god lokal förankring i region Västra Götaland och Halland? Har du dessutom ett intresse för svenskt företagande och finansieringsfrågor? Nu söker vi en exportfinansieringslots för anställning vid behov och på timme. Vi erbjuder dig Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering. Det här är en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 170 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer och att göra svåra marknader tillgängliga för svenska företag. Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/. Dina framtida arbetsuppgifter Som exportfinansieringslots är du EKN:s förlängda arm och förmedlar EKN:s budskap till företag och Exportfrämjare främst inom region Västra Götaland och Halland. Du har en aktivt uppsökande roll med fokus på att öka företagens och andra aktörers kännedom om EKN:s erbjudanden i regionen. Du har många kontakter med svenska exportföretag inom SME segmentet men även med företag som är i tidiga faser. Som exportfinansieringslots förväntas du ha en god lokal förankring och i din roll gör du många företagsbesök och träffar finansiärer samt andra aktörer. Företagen är främst inom segmenten teknikindustri, Saas bolag, medtech samt impact bolag med fokus på tidiga bolag i tillväxtfas. I arbetet ingår att utveckla samarbete med potentiella kunder, etablera nya kontaktytor och hitta nya affärsmöjligheter. Det innebär också att presentera EKN:s tjänster i möten med företag, underleverantörer och exportfrämjare samt att representera EKN vid event, mässor och andra relevanta forum. Du har tät kontakt med våra kunder och i tjänsten förekommer resor inom Sverige, främst inom regionen. Ditt framtida team Affärsområdet SME och Midcorp har kontor på fem orter i Sverige och arbetar med företag som omsätter upp till 5 miljarder kronor samt lokala bankkontor i landet. Kunderna finns i alla branscher och över hela Sverige. Arbetet inom affärsområdet kännetecknas av många kundkontakter och ett högt flöde av internationella affärer som kräver snabba beslut. Arbetet sker i ett nära samarbete med EKN:s jurister och landriskanalytiker. Flödesaffärerna dominerar men affärsområdet hanterar även stora och komplexa affärer, ingen affär är för liten eller för stor. Affärerna varierar i längd och komplexitet och finns på alla marknader. Inom affärsområdet arbetar ca. 40 medarbetare främst kundansvariga underwriters. Din bakgrund Du har en gedigen arbetslivserfarenhet från startup samt finansierings- och investeringsverksamhet och/eller industriföretag. Du behöver ha en god lokal förankring inom region Västra Götaland. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi. Det är meriterande om du har minst ca fem års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med tillväxtbolag och kapitalanskaffning liksom erfarenhet från styrelseuppdrag. Ditt ansvarsområde kommer att bestå av företag främst inom segmenten teknikindustri, Saas bolag, medtech samt impact bolag varför vi ser det som meriterande att du har gedigen erfarenhet från dessa branscher. Egenskaper Du är utåtriktad, drivande och har förmåga att självständigt lösa uppgifter. Arbetet ställer höga krav på ansvarstagande, analytisk förmåga, flexibilitet och samordningsförmåga. Du kommer att ha många kontakter och behöver ha en god samarbetsförmåga samt kunna skapa, utveckla och bibehålla goda relationer med partners och kunder. Du har en hög servicenivå såväl externt som internt, samt ett stort engagemang och en vilja att aktivt bidra till att utveckla verksamheten vidare. Vi förväntar oss att du har ett genuint intresse för svenskt företagande. Arbetet ställer krav på hög kommunikations- och presentationsförmåga i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Timanställning vid behov, omfattning ca 15–20%. med placering i Göteborg. Befattningen medför resor främst inom region Västra Götaland. Körkort är ett krav. Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen. För mer information Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att ringa Greger Leijonhufvud, regionansvarig. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist, facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-788 00 00. Sista ansökningsdag är den 4 maj, 2025. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering. Om EKN EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

16 april 2025
Sista ansökan:
4 maj 2025
Serviceinriktad säljare - Privatavdelningen
Dina Försäkring AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en serviceinriktad säljare som brinner för kundmötet? Vi söker dig som trivs i en uppsökande roll, har en stark känsla för service och samtidigt är strukturerad med god administrativ förmåga. Vill du också vara med på Dinas tillväxtresa? Då vill vi gärna höra från dig!  Om tjänsten Som säljare i det utringande teamet på Privatavdelningen arbetar du proaktivt med att utveckla befintliga kundengagemang och etablera nya kundrelationer via utgående samtal. Du arbetar med produktområdet inom bland annat hem-, bil- och personförsäkringar. För att trivas och lyckas i rollen bör du ha en god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i- och förstå varje kunds unika situation, analysera deras behov och därefter föreslå lämpliga försäkringslösningar. Arbetsuppgifter •    Proaktiv försäljning och rådgivning via telefon •    Offertuppföljning •    Försäkringsadministration •    Initiera och bidra till gemensamma säljaktiviteter t ex deltagande på mässor etc Vem du är Du är nyfiken och ansvarstagande, vilket gör att du alltid strävar efter att hålla en hög servicenivå för att leverera det bästa kundbemötandet. Du är målinriktad och resultatorienterad med ett starkt driv och engagemang, din positiva inställning hjälper dig att vara lösningsorienterad i ditt dagliga arbete. Sist men inte minst vill vi att du i alla situationer ska tänka och agera efter bolagets värdegrund: Nytänkande, Nära och Engagerad. Våra kunder är viktiga och vi vill att de ska känna sig välkomna till oss.  Övrigt Arbetstiden är schemalagd dagtid (mån-fre) kl. 8-16 alt. 8-17 varav varannan måndag till kl 19.00 (kompenseras med att sluta tidigare på fredagar; varje vecka), placering i Bollnäs. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med en 6 månaders provanställning, tillträde efter överenskommelse.  Vad vi erbjuder Hos oss får du växa. Vi erbjuder en kultur präglad av samarbete, utveckling och engagemang. Här får du möjlighet att påverka, ta ansvar och bidra. Vi tror på en inkluderande och flexibel arbetsmiljö där du kan vara dig själv. Här vågar vi tänka nytt och jobbar tillsammans för att göra skillnad – för våra kunder, varandra och framtidens försäkringslösningar. Välkommen in med din ansökan! Eftersom vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 2025-04-25. Har du frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till HR: [email protected] eller Facklig representant: [email protected].  Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via e-post. Vi uppmuntrar och ser gärna sökanden som bidrar till en mångfald inom vår federation.  För att säkerställa en trygg arbetsmiljö genomför vi en bakgrundskontroll på slutkandidaten i rekryteringsprocessen.

11 april 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Går du ut gymnasiet i sommar? Se hit för en spännande möjlighet
Sensor Försäkring Norden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vi på Sensor sitter i fräscha lokaler i centrala Luleå och är alltid på jakt efter nya talanger och vill ge dig en unik chans att tillsammans med oss påbörja en kul och lärorik tid men även ge dig en språngbräda in i arbetslivet - eller bara en chans att testa något nytt. Du kommer utvecklas som individ samtidigt som du så klart, tjänar pengar. Arbetsplatsen präglas av glädje, öppenhet och gemenskap. Här kommer du till ett företag där du får alla verktyg som behövs för att du ska lyckas i din roll som säljare. Som säljare hos oss består dina arbetsuppgifter av att kontakta både befintliga och potentiella nya kunder, i avsikt att skapa sund försäljning och långvariga kundrelationer. Telefonen och datorn är dina främsta arbetsverktyg och dina kunder återfinns över hela landet. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av försäljning eller försäkring, vi står för både utbildning och de certifikat som krävs inom rollen. Om Sensor Försäkring Sensor Försäkring är en nytänkande utmanare på svenska försäkringsmarknaden. Vi har idag ca 165 anställda och planerar tillväxt inom samtliga avdelningar inom det närmaste året.

1 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025
Går du ut gymnasiet i sommar? Se hit för en spännande möjlighet
Sensor Försäkring Norden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vi på Sensor sitter i fräscha lokaler i centrala Umeå och är alltid på jakt efter nya talanger och vill ge dig en unik chans att tillsammans med oss påbörja en kul och lärorik tid men även ge dig en språngbräda in i arbetslivet - eller bara en chans att testa något nytt. Du kommer utvecklas som individ samtidigt som du så klart, tjänar pengar. Arbetsplatsen präglas av glädje, öppenhet och gemenskap. Här kommer du till ett företag där du får alla verktyg som behövs för att du ska lyckas i din roll som säljare. Som säljare hos oss består dina arbetsuppgifter av att kontakta både befintliga och potentiella nya kunder, i avsikt att skapa sund försäljning och långvariga kundrelationer. Telefonen och datorn är dina främsta arbetsverktyg och dina kunder återfinns över hela landet. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet av försäljning eller försäkring, vi står för både utbildning och de certifikat som krävs inom rollen. Om Sensor Försäkring Sensor Försäkring är en nytänkande utmanare på svenska försäkringsmarknaden. Vi har idag ca 165 anställda och planerar tillväxt inom samtliga avdelningar inom det närmaste året.

1 april 2025
Sista ansökan:
30 april 2025