Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare
Sök bland 13 lediga jobb som Försäkringsrådgivare/Försäkringssäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!
LF Jämtland Vi söker nu en engagerad och affärsmässig försäkringsrådgivare till vårt team inom privatförsäkring! Om tjänsten Som försäkringsrådgivare hos oss arbetar du proaktivt och målinriktat med att skapa nya kundkontakter och driva försäljning av våra försäkringslösningar. Du tar själv initiativet till att kontakta både nya och befintliga kunder, presenterar våra erbjudanden och arbetar aktivt för att hitta de bästa lösningarna för varje kund. Du ansvarar för hela säljprocessen – från första samtal till avslut och uppföljning – och har ett tydligt fokus på att överträffa kundens förväntningar och nå uppsatta försäljningsmål. Du trivs med att arbeta självständigt, men samarbetar också med kollegor för att maximera resultat och skapa långsiktiga kundrelationer. Vi erbjuder: * En tillsvidareanställning i ett stabilt och växande företag * Goda utvecklingsmöjligheter * Trevliga kollegor och en stimulerande arbetsmiljö * Fast lön (individuell lönesättning) * Friskvårdsbidrag och en rad andra fina förmåner Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka. Tjänsten planeras att tillsättas den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-07-28 Kvalifikationer För att vara aktuell för denna tjänst ska du tidigare ha arbetat med försäljning och/eller inom kundservice. Meriterande är erfarenhet från försäkringsbranschen. Du ska också ha god kommunikativ förmåga i svenska, både tal och skrift samtidigt som ytterligare språkkunskaper, utöver svenska, är meriterande. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är kommunikativ och har förmågan att lyssna aktivt, ställa rätt frågor och förklara lösningar på ett tydligt och engagerande sätt. Du är resultatfokuserad och har ett starkt driv att nå och överträffa uppsatta mål, samtidigt som du alltid sätter kundens behov i centrum. Vidare är du en problemlösare som snabbt kan identifiera kundens behov och hitta passande lösningar. Du har tålamod och uthållighet, och hanterar avvisanden och motgångar utan att tappa motivationen. Dessutom är du ödmjuk, stresstålig och affärsmässig, och du agerar alltid med hög integritet genom att sätta kundens bästa i första rummet.
Sök jobbet som försäkringssäljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar
För Howdens räkning söker vi nu en erfaren rådgivare som vill ta en nyckelroll i att bygga upp och leda ett nytt tjänsteerbjudande inom Employee Benefit advisory. Du blir en del av ett växande bolag med internationell förankring, där du får möjlighet att forma och utveckla verksamheten från grunden. Om rollen Inom denna roll förväntas du från Sverige driva Howdens rådgivningstjänster inom förmånsprogram och pensionsrådgivning, med fokus på företagskunder. Arbetet innebär både operativ rådgivning och strategisk utveckling, samt samarbete med såväl svenska som internationella aktörer. Du kommer att arbeta nära kollegor i Europa och bygga upp ett rådgivningsteam i Sverige i takt med att verksamheten växer. Inom tjänsten kommer du att: Utforma och implementera rådgivningsmodeller inom pension och företagsförmåner. Identifiera målgrupper och utveckla relevanta kundlösningar. Rådgivning kring tjänstepensioner och förmånsprogram. Etablera samarbeten med pensions- och kapitalförvaltare. Driva affärsutveckling, kundmöten och presentationer. Säkerställa regelefterlevnad enligt t.ex. TGL, ITP, IDD, och GDPR. Analysera kunders existerande pensionsscheman och föreslå förbättringar. Om dig Vi ser att du är en person som har drivet och rätt kunskap att bygga ett nytt affärsområde i Sverige inom förmåner och pension. Du besitter strategiskt tänkande och förmåga att identifiera marknadstrender och positionera verksamheten för framgång. Du är en person som är bra på att inspirera och bygga ett högpresterande team med ett kundfokuserat angreppssätt och engagemang för att tillgodose kundernas behov. Vidare ser vi att du har: Minst 8–10 års erfarenhet av rådgivning till företagskunder inom pension och andra förmåner. Djup kunskap om svenska pensionssystemet, skatteregler och relevant lagstiftning. Erfarenhet av att bygga kundrelationer och driva affärer. Förmåga att arbeta självständigt och strategiskt i en växande organisation. Flytande i svenska och engelska, skriftligt och muntligt. Det är meriterande om du har: SwedSec-licens, certifierad Finansiell Planerare (CFP) eller motsvarande. Tidigare erfarenhet av att leda rådgivningsteam. God kännedom om EU-direktiv som IDD och deras tillämpning i Sverige Om Howden Howden är en global försäkringsmäklare med rötter i London, grundad 1994. Företaget har växt till att bli en av världens största oberoende mäklare med över 20 000 anställda i mer än 90 länder. Howden erbjuder specialiserade försäkringslösningar, riskhantering och skadehantering för både företag och privatpersoner. Medarbetarna är delägare i företaget, vilket skapar en kultur präglad av entreprenörskap och engagemang. I Sverige finns Howden representerat i Stockholm, Göteborg och Malmö, där man erbjuder lokalt anpassade tjänster med global räckvidd. Här kan du läsa mer om Howden Om anställningen Detta är en rekrytering där du blir anställd direkt av Howden. Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Stockholm Ersättning: Konkurrenskraftig lön och möjlighet till delägarskap. Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Vill du bygga relevant och efterfrågad erfarenhet inom försäljning, rådgivning och kundkontakt? Hos Dina Försäkringar i Växjö får du chansen att växa i ett företag med stark framtidstro, hög kundnöjdhet och ett tydligt fokus på kvalitet i varje kundmöte. Är du lyhörd, kommunikativ och gillar att nå resultat tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker - till ett bolag som haft Sveriges nöjdaste försäkringskunder fem år i rad. Dina arbetsuppgifter Som försäkringsrådgivare hos Dina Försäkringar ansvarar du för att kontakta befintliga privatkunder i syfte att genomföra behovsanalys, ge kvalificerad rådgivning och erbjuda försäkringslösningar. Du arbetar proaktivt inom ramen för olika kampanjer och försäkringsperioder där fokus ligger på att säkerställa kundens helhetsbehov inom exempelvis bil-, hem- och personförsäkringar. Arbetet sker via systemstödda samtal där du, med hjälp av ett integrerat dialersystem och kundkort, snabbt sätter dig in i varje kunds ärende. Du registrerar och dokumenterar försäkringslösningar i affärssystemet och arbetar löpande i flera parallella system. Arbetsuppgifterna inkluderar: Utgående samtal till befintliga kunder Rådgivning och behovsanalys Dokumentation enligt gällande regelverk Försäljning av sakförsäkringar (bil, hem, olycksfall m.m.) Arbeta mot individuella och gemensamma mål Administrativa uppgifter kopplade till kunddialoger Du har tillgång till flera stödsystem (bl.a. CRM, affärssystem och dialersystem) och kommer genomgå en grundlig introduktion samt utbildning på plats under de första 3-4 veckorna, allt för att du ska känna dig säker och redo. Din profil För att lyckas i rollen som försäkringsrådgivare behöver du vara lyhörd, kommunikativ och trygg i en rådgivande roll. Du har en god känsla för service och försäljning, trivs med att arbeta målstyrt och har lätt för att skapa förtroende i samtal. Rollen kräver att du ställer rätt frågor för att förstå kundens behov och erbjuda rätt lösning. Vi söker dig som: Är kommunikativ och trygg i telefon Är lyhörd och har god förmåga att förstå kundens behov Är resultatorienterad och motiveras av mål Är strukturerad och trivs i ett högt arbetstempo Har god datorvana och kan hantera flera system parallellt Meriterande är om du har: Tidigare erfarenhet av försäljning eller rådgivning via telefon Arbetat inom kundservice, reception, butik eller annan roll där dialog och relationsbyggande är centralt Försäkringskunskap (ej krav - du får utbildning) Du pratar och skriver obehindrat på svenska. God förståelse i engelska är också önskvärt. Tjänsten passar dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50?%, exempelvis studier på universitet, högskola eller Komvux. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att planera din tid och ta ansvar för att kunna kombinera studier med ett deltidsarbete på 50?%. Som student ska du kunna uppvisa giltigt registreringsintyg vid eventuell anställning. Vi erbjuder dig Förutom möjligheten att bygga värdefull erfarenhet inom rådgivande försäljning, kundrelationer och försäkringsbranschen - en meriterande roll för dig som vill utvecklas inom service, sälj eller ekonomi - erbjuds du även: Ett utvecklande deltidsjobb i en spännande tillväxtfas Utbildning och löpande coachning från erfarna säljcoacher Trevliga, centralt belägna lokaler i Växjö Flexibla arbetstider inom ramen för dagtid (mellan kl. 10-17) En arbetsplats där kundnöjdhet, kvalitet och laganda står i fokus Övrig information Placeringsort: Arbetet sker på plats på kontoret i Växjö. Start: Omgående efter sommaren Arbetstid: Omfattning 50%. Dagtid mellan 10-17. Flexibla tider beroende på din tillgänglighet. Lön: Enligt kollektivavtal Dina försäkringar har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar på plats hos Dina Försäkringar i Växjö. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Pedersen, 073-320 56 36. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden Dina Försäkringar är ett kundägt försäkringsbolag med stark lokal närvaro, som i över 250 år stått för trygghet, omtanke och personlig service. Vi är det femte största sakförsäkringsbolaget i Sverige och har utsetts till branschens mest kundnöjda bolag flera år i rad. Vi består av sex lokala försäkringsbolag som samarbetar under ett gemensamt varumärke, och i Växjö är vi ett engagerat team med driv och ambition att växa - både som individer och bolag.
Sök jobbet som försäkringssäljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar
Lendo är ett innovativt fintech bolag i stark tillväxtfas. Vi söker nu dig som vill fortsätta utvecklas inom försäljning. Som med ditt engagemang och driv för affären erbjuder Lendos kunder bästa möjliga service. Vi på Lendo fortsätter att växa och i takt med det söker vi fler försäkringssäljare. Älskar du försäljning, drivs av att arbeta med en rörlig ersättningsmodell kan detta vara jobbet för dig! Vi letar huvudsakligen efter dig som har tidigare erfarenhet av telefonförsäljning och som vill fortsätta utvecklas inom det. På vår avdelning värnar vi om en kultur som speglar våra fyra värderingar, Win as a team, Always Improve, Customer Centric och Focus on Execution och det är värderingar som verkligen syns i vårt vardagliga arbete! Rollen I din roll som försäkringsförmedlare tar du kontakt med Lendos kunder som har valt att gå vidare med ett lån. Under samtalet gör du ditt yttersta för att förmedla försäkringsprodukterna som vi kan erbjuda kunden. Du arbetar mot tydliga mål och försöker hela tiden utveckla din försäljning tillsammans med din närmsta chefs stöd. Tjänsten inleds med en utbildning rörande försäljning, Lendos produkter och om branschen i Sverige. Detta kombineras med medlyssning för att kunna inspireras både av kollegor och chefer och få den feedback som krävs för att utvecklas. Efter grundutbildningen fortsätter givetvis din utveckling genom fortsatt coaching och utbildning, både från närmsta chef samt våra erfarna säljare. Hos oss på Lendo arbetar du tillsammans med din närmsta teamchef och ditt team som för närvarande är 5 heltidsanställda försäkringssäljare. På vår avdelning är det viktigt att vi gör saker tillsammans och vi når våra resultat tillsammans! Som försäkringssäljare hos oss på Lendo har du en grundlön men utöver den kan du påverka din lön utifrån en attraktiv rörlig ersättningsmodell. Vi söker dig som: -Har säljerfarenhet, gärna från telefonförsäljning -Talar och skriver svenska flytande och behärskar engelska väl -Är resultatinriktad (kanske är du även tävlingsinriktad?) -Gillar att jobba enligt tydliga och ambitiösa mål Du erbjuds: -Regelbundna team-och företagsaktiviteter -Tjänstepension -Friskvårdsbidrag på 4000 kr -Två utvecklingsdagar per år och en träningstimme i veckan -25 dagars semester -Att ta del av de aktiviteter och förmåner som ingår i Schibsted-koncernen -Interna och externa utbildningar inom lån och krediter -Väldigt trevliga kollegor Lendo har funnits på den svenska lånemarknaden sedan 2007 och köptes kort därefter upp av den norska mediekoncernen Schibsted. Sedan lanseringen har dom arbetat hårt för att göra lånemarknaden transparent, fördelaktig för kund och användarvänlig. Du kommer anställas på ett företag som flera år i rad blivit certifierade som en mycket bra arbetsplats av Great Place To Work. Anställningen är en heltidsanställning och du utgår från Lendos huvudkontor centralt i Stockholm. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och intervjuar löpande, inkom med din ansökan redan idag! Inför en anställning genomförs en bakgrundskontroll. Arbetstider: Heltid - 08-17 alternativt 08.45-17.45 Placering: Du kommer utgå från kontoret i centrala Stockholm men har också möjlighet att kombinera det med arbete på distans. Vi på Lendo arbetar tillsammans på kontoret minst varje tisdag samt torsdag. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Lendo självklart med Talent&Partner. Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Skicka din ansökan idag via länk eller direkt till [email protected]
Vill du jobba med försäljning och rådgivning mot företagskunder i Dalarna? Om jobbet I rollen som Företagsrådgivare arbetar du med försäljning, rådgivning och hantering av Dalarnas företagskunder. Du ansvar för din egen försäljning och du driver dina egna affärer till avslut. Du kommer jobba i en roll med tydliga målsättningar och fokus på långsiktig lönsamhet. Ett viktigt ansvar i rollen är att jobba tillsammans med kollegor inom bank och liv, för att tillsammans kunna leverera det bästa helhetserbjudandet till våra kunder. Du kommer utgå från Falun eller Borlänge, med arbetsområde i Dalarna. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, alternativt annan utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du diplomutbildning för företag sak och motor är det meriterande. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med långsiktiga kundrelationer, försäljning till företagskunder där du har god förståelse för företagsekonomi samt att du har ett brett kontaktnät i näringslivet. Har du även arbetat med företagsförsäkring är det klart fördelaktigt. Då det ingår resor i tjänsten krävs det att du har B-körkort samt tillgång till egen bil. Som person är du förtroendeingivande med ett stort intresse för service och kundens situation. Du trivs i en roll där du får ta egna initiativ, jobba mot mål och driva ditt arbete framåt där du ser till att vi träffar rätt kund på rätt tidpunkt för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Vidare har du förmåga att enkelt sätta dig in i nya situationer och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är också en aktiv lagspelare med organisationens uppdrag och vision som drivkraft, där du bidrar med många idéer och förbättringar för att utveckla både kund- och medarbetarupplevelsen. Om oss LF Dalarnas är ett av 23 lokala och kundägda länsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Hos oss jobbar ungefär 380 medarbetare från hela länet. Med våra kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Ludvika, Leksand, Mora och Malung finns vi nära våra kunder som också är våra ägare. Vår företagskultur är en central framgångsfaktor, kund- och prestationsinriktad, präglad av viljan till utveckling, högt engagemang, värme och glädje. Grunden är passionen för våra kunder, där vi genom stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar skapar det bästa kundmötet. Vi vill med en god företagskultur, attraktiva anställningsvillkor och ett stort engagemang, attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Tillsammans skapar vi en inkluderande arbetsplats som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Mer information Ansökningstiden pågår under sommaren, vilket gör att du kan förvänta dig att återkoppling kan dröja längre än normalt. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se För ytterligare information kontakta: Pernilla Hindsberg, tf Chef Rådgivare Företag och Lantbruk, 072-214 22 96, eller Johan Hellrup, Chef AO Försäkring, 072-546 30 94. Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena. 023-931 43. Varmt välkommen med din ansökan!
Lendo, Lendo – sparar du tusentals spänn på! Känner du igen refrängen? Nu har du chansen att bli en del av nästa framgångssatsning hos en av Sveriges mest välkända jämförelsetjänster. Vi söker dig som tycker om försäljning, triggas av kalla samtal och vill vara med och bygga upp ett helt nytt säljteam från grunden! OM TJÄNSTEN Vi söker nu drivna och målinriktade försäkringssäljare till ett helt nytt team hos Lendo. Du blir en del av en spännande satsning där fokus ligger på att via kalla samtal hitta nya företagskunder och bygga upp en stark kundbas. Rollen kräver att du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och har förståelse för vad det innebär att arbeta med uppsökande försäljning. Teamet kommer bestå av fyra konsulter och tillsammans arbetar ni mot tydliga KPI:er. Tjänsten börjar som ett långsiktigt konsultuppdrag via Academic Work. På Lendo är deras mission att ge fler människor verktygen och kunskapen för att fatta smarta beslut kring sin privatekonomi. Deras värderingar – Win as a team,Customercentric, Always improving och Focus on execution – präglar deras vardag och guidar dem mot målet att alltid vara en av Sveriges bästa arbetsplatser. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du ringer kalla kunder för att hitta nya affärsmöjligheter och erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar till helt nya kunder. * Du guidar dem genom deras försäkringsbehov. * Du skapar trygghet. Försäkringar kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt. * Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde. VI SÖKER DIG SOM - Har ett starkt driv för försäljning och en passion för att skapa värde för kunden. Du ser varje samtal som en chans att identifiera behov och presentera rätt lösning. - Är en tydlig och engagerad person som trivs att jobba i högt tempo och mot tydliga mål. - Du gillar när det händer mycket och har inga problem med att ha många samtal under en arbetsdag – telefonen är ditt främsta arbetsverktyg. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt, t.ex. inom telefonförsäljning, rådgivning eller annan serviceinriktad roll. För att lyckas i rollen tror vi att du: - Är trygg i samtal och har lätt för att skapa förtroende. - Brinner för att hjälpa kunder och leverera en positiv upplevelse. - Drivs av att nå mål. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A
Bli en del av ett säljteam där kundfokus och resultat går hand i hand. Vi söker dig som är driven, målmedveten och inte rädd för att lyfta telefonen och ringa helt nya kunder. Rollen som försäkringssäljare ger dig möjligheten att växa och göra skillnad! Sök idag så start är så snart som möjligt! OM TJÄNSTEN Det här är en junior roll för dig som är i början av din karriär, har rätt inställning och ett starkt driv att lyckas inom försäljning. Som försäkringssäljare kommer du att kontakta helt nya kunder via telefon och hjälpa dem att hitta rätt försäkringslösningar utifrån deras behov. Du representerar ett etablerat företag inom låneförmedling som nu breddar sitt erbjudande med försäkring, och din uppgift blir att identifiera nya affärsmöjligheter och skapa värde för kunden från första samtalet. Det här är en roll för dig som är hungrig, orädd och trivs i en tempofylld miljö där varje samtal räknas. Du blir en viktig del av ett mindre team där du får stöttning, coachning och möjlighet att växa – både personligt och professionellt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Du ringer kalla kunder för att hitta nya affärsmöjligheter och erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar till helt nya kunder. * Du guidar dem genom deras försäkringsbehov * Du skapar trygghet. Försäkringar kan vara krångliga, men du gör det enkelt och tydligt. * Du håller en hög telefonaktivitet – varje samtal är en chans att hjälpa en kund och skapa mervärde. VI SÖKER DIG SOM - Har ett starkt driv för försäljning och en passion för att skapa värde för kunden. Du ser varje samtal som en chans att identifiera behov och presentera rätt lösning. - Är en tydlig och engagerad person som trivs att jobba i högt tempo och mot tydliga mål. - Du gillar när det händer mycket och har inga problem med att ha många samtal under en arbetsdag – telefonen är ditt främsta arbetsverktyg. - Behärskar svenska flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har: - Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakt, t.ex. inom telefonförsäljning, rådgivning eller annan serviceinriktad roll. För att passa i rollen ser vi att du: - Trivs med att prata med människor och har lätt för att skapa förtroende i samtal. - Har ett genuint intresse för att hjälpa andra och vill att kunden alltid ska känna sig sedd och nöjd. - Motiveras av att jobba mot tydliga mål och drivs av att överträffa både dina egna och teamets resultat. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår klient
Sök jobbet som försäkringssäljare på GX Consulting för att jobba med försäkringar! Pratar du flytande svenska & vill jobba med försäkringar? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att jobba med försäkringar. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Grundlön, provision, bonus & pension ∙ Fräscht kontor & hög lön ∙ Sälj- & försäkringsutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill jobba som innesäljare ∙ Inga belastnings-/betalningsanmärkningar
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb