Försäljningschef

Sök bland 115 lediga jobb som Försäljningschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säljchef med entreprenörs själ
Jobbplats Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om BraElpris: Bra Elpris Grundades 2022 med ambitionen att minska företags elkostnader. Vi erbjuder en helhetslösning kring våra kunders elkostnader vilket omfattar förvaltning, optimering och förhandling av avtal. Om tjänsten: Som säljchef ansvarar du över försäljningen och den dagliga driften av säljkåren. Din arbetsroll innefattar totalansvar över budget, säljprocess, kundvård och uppsatta expansionsmål. Du ingår i ledningsgruppen och är med och utvecklar hela företagets affärsutveckling och arbetar direkt under vd:n. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar: Rekrytering och övergripande hr-ansvar Budget och resultatansvar Säljoptimering och utveckling av säljstrategier Uppföljning och utveckling av marknadsföring Uppföljning och utveckling av samarbetsavtal Övergripande storkunds ansvar och uppföljning Vad vi söker: Vi söker dig som har arbetat med försäljning sedan tidigare och som har en god förmåga att arbeta med säljstrategier och har erfarenheter från telemarketing sedan tidigare. Du har ett starkt inre driv och är självmotiverande! Du drivs av att leda andra och att uppnå resultat. Du är en naturlig ledare som kan inspirera, utveckla och skapa en trivsam miljö för ditt säljteam Om du har tidigare erfarenhet av försäljning av elavtal eller liknande produkt är det ett stort plus. Vi erbjuder: En spännande och utvecklande arbetsplats, med god gemenskap och högt i tak. (både på arbetsplatsen och i organisationen) Ett företag i en spännande tillväxtfas som ger möjlighet för rätt person att kunna växa i så väl din roll som bolagsstruktur. Du erhåller en fast lön samt generös provision utan tak. Tjänsten är på heltid. Låter detta intressant för dig så spara inte på din ansökan. Vår rekrytering sker löpande, välkommen in med din ansökan.

29 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Teamledare Eventförsäljning
Jobbplats Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Teamledare med goda befordringsmöjligheter Vi söker en driven ledare med säljfokus Leder du hellre än att följa? Agerar du hellre än att reagera? Och har du insett att du lyckas när dina medarbetare lyckas? Då kan det mycket väl vara dig vi söker till rollen som TL på Jobbplats. Sedan starten har Jobbplats drivits av två nyckelord: driv och lagspel. Vi har byggt ett team av drivna säljare som är lättare att likna vid ett idrottslag än ett företag. På Jobbplats vinner vi tillsammans, och förlorar tillsammans. Det är viktigt för oss. Nu söker vi en teamledare till event som delar vår ambition av att alltid bli bättre – både individuellt och kollektivt. Vad går jobbet ut på? Som teamleader på Jobbplats ansvarar du för budget, schemaläggning och utbildning av nya och befintliga medarbetare. Du slänger inte upp fötterna på skrivbordet och bränner igenom dina gamla telefonlistor utan är aktivt ute och träffar dina säljare och kunder. Dessutom säljer du själv i sann laganda. Du lever som du lär, föregår med gott exempel och inspirerar dina medarbetare. Befordringsmöjligheter Skulle jobbet som teamledare gå bra finns goda möjligheter att ta rollen som säljchef. Då ansvarar du för våra teamledare. Vem tror vi att du är? Du vet att försäljning kan vara snabba pengar – inte enkla pengar. Du har en tydlig målsättning i vad och vart du vill i karriären, och du ser ett stort värde i att skapa och utveckla ett bra team. Du gillar att sätta upp budget, och krossa den. Du är en tävlingsmänniska som hjälper dina säljare att trivas och prestera på arbetet. Hos Jobbplats får du allt stöd och all utbildning du behöver oavsett om du är säljare eller chef. Vill du veta mer? Hör av dig till oss så bokar vi in en tid och tar ett förutsättningslöst snack över en kopp kaffe. Eller så skickar du en ansökan här. Vi hörs!

29 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Key Account Manager till Sodexos samarbete med SkiStar
Sodexo AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker nu en affärsdriven och strukturerad Key Account Manager som vill vara med och bygga upp och vidareutveckla vår leverans till SkiStar – Skandinaviens ledande semesterarrangör. Du får en nyckelroll i en växande affär med stort ansvar, starka kundrelationer och potential att påverka både innehåll och resultat. Det här är en roll för dig som aldrig nöjer dig – som ser möjligheter, skapar struktur och får affärer att växa. Din roll - helhetsansvar för affären och relationen Som Key Account Manager har du det övergripande ansvaret för Sodexos leverans på SkiStars anläggningar i Åre, Vemdalen och Sälen. På varje ort finns en platschef, ett antal gruppledare och totalt ca 60–70 lokalvårdare per site. Du är chef över platscheferna och leder arbetet genom dem. Du är också vår främsta kontaktperson gentemot kunden – med ansvar för relation, uppföljning och affärsutveckling. Du kommer bland annat att: • Leda och coacha platschefer i både operativa och strategiska frågor för att säkerställa en stabil och kvalitativ leverans • Utveckla kontraktet i samverkan med kund  • Identifiera affärsmöjligheter och bygga långsiktiga relationer med SkiStar • Driva förbättringsarbete, säkerställa struktur och skapa effektiva arbetssätt • Ansvara för resultat och måluppfyllelse – med fullt ansvar för budget, kvalitet och kundnöjdhet • Säkerställa en stabil och flexibel leverans i en dynamisk verksamhet som påverkas av säsongsvariation och höga krav på anpassningsförmåga Vem vi söker - en affärsdriven ledare med struktur och fingertoppskänsla Vi söker dig som har stark kommersiell förmåga och erfarenhet av att driva, utveckla och följa upp verksamheter i stor skala. Du är van att leda genom andra, har ett strukturerat arbetssätt och drivs av att skapa både nöjda kunder och tydliga resultat. Du är trygg i kontakten med beslutsfattare, har god ekonomisk förståelse och ett naturligt affärsdriv. Och du trivs i en roll där du får kombinera strategi med operativ närvaro. För att lyckas i rollen tror vi att du har: • Tidigare erfarenhet från kommersiell roll, till exempel KAM, distriktschef, affärsområdeschef eller liknande • Erfarenhet av att leda chefer i personalintensiva miljöer • Starkt kundfokus och vana att bygga affärer och relationer • Ekonomisk förståelse och vana att arbeta med budget och resultat • Erfarenhet av städ-, hotell-, service- eller FM-branschen är meriterande Vårt erbjudande • En roll med stort ansvar och stora möjligheter att påverka • En miljö där både du och affären kan växa – på riktigt • Tillgång till interna utbildningar och utvecklingsvägar • Ett företag med starkt fokus på hälsa, säkerhet och hållbarhet • Möjlighet till volontärarbete på betald arbetstid Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Önskat tillträde senast 1 september. Du utgår från vårt kontor i Åre men har regelbundna tjänsteresor till Sälen och Vemdalen. Frågor om tjänsten hänvisas till Annika Kronholm, Head of Cleaning, via [email protected]. Observera att alla ansökningar ska gå via vårt rekryteringssystem. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2025-06-29. Vi reserverar oss för att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdatum. För denna tjänst kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidat i samarbete med en extern leverantör. Slutkandidaten informeras och tillfrågas om samtycke innan kontrollen genomförs. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

27 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Försäljningschef
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Försäljnings- och marknadschefer

Är du vår nya försäljningschef? Vill vara med och forma framtidens försäljningsarbete inom energisektorn och infrastrukturområdet – ett arbete där du får arbeta med både hjärna och hjärta? Vill du leda en grupp som skapar smarta, hållbara lösningar för tusentals kunder – varje dag? På Tekniska verken söker vi nu en försäljningschef som brinner för ledarskap, utveckling och att förenkla vägen från behov till leverans. Det här är rollen för dig som vill göra försäljning till något mer än siffror – du vill bygga team, driva förbättring och skapa en tydlig, enhetlig kundresa för hela koncernen. Som försäljningschef blir du en del av ett härligt och kompetent team där du har det övergripande ansvaret för att leda och styra avdelningen mot uppsatta mål samt utveckla funktionsområdet inom koncernen. Tillsammans säkerställer ni försäljning, ordermottagning och kundvård inom flera av våra viktigaste distribuerande tjänster – el, fjärrvärme och bredband. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och samverka med olika avdelningar inom koncernen. Med varierande och utvecklande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med: - personal- och försäljningsansvar - kompetensutveckling av ditt team - att standardisera och effektivisera försäljningsprocessen i hela Tekniska verken - att paketera kunderbjudanden som möter framtidens krav - att utveckla vårt försäljningsarbete inom nya områden så som NOC, IoT och datacenter Är du den vi söker? Vi tror att du är en kommunikativ och lyhörd ledare som trivs med att coacha andra och skapa tydlighet i förändring. Du har förmågan att se helheten men tappar inte bort detaljerna som gör skillnad i vardagen. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, målmedveten och trygg i att fatta beslut. Du gillar att arbeta tillsammans med andra, bygga relationer och har ett genuint intresse för att utveckla både människor, processer och affärer. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - Affärserfarenhet - Ledarskapserfarenhet - Säljerfarenhet Har du kunskap om Tekniska verkens nyttigheter och/eller har erfarenhet av kompetensutveckling samt förbättring- och förändringsarbete ses det meriterande. Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Tomas Stålnert, 013-30 86 77. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-20 92 46, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013- 30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande och genomföra intervjuer. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 3 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Head of Sales PCR
Careerguide Media Group AB
Försäljnings- och marknadschefer

Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/head-of-sales-pcr. Vi ser fram emot din ansökan! We are searching for a Head of Sales to an innovative life science company that develops advanced PCR kits and services. Background Our client is on the forefront of a new innovative PCR technique that enables customers to push boundaries within molecular analysis using hyperplexing. Our client has a unique solution that can help researcher to get more efficient data from various applications, such as pathogen detection, wasterwater montoring, liquid biopsy analysis and many more. The company is now expanding and are searching a new Head of Sales that can help to grow the commercial organisation and reach out to more researchers to help enable science. Key Responsibilities: • Implement sales strategies and processes to ensure growth in new and existing markets. • Collaborate with internal stakeholders to ensure alignment with RochD, production planning and commercial goals to achieve business objectives. • Build, maintain, and develop a comprehensive customer data base to support sales growth and improve customer relationships. • Oversee and manage the budget for the commercial team to ensure that financial targets are met and profitability is achvied. • Be the responsible person to find new commercial partnerships in new markets and support existing distributors Requirements and abilities to be successful in the role: • Molecular biology background and extensive sales experience. • Proven international experience working with customers and partners in an international context. • Familiar to work in a start-up environment. • A strong track record of identifying and executing on new business opportunities. • Proactive mindset and results-oriented approach on business growth and revenue generation. • Operate in process oriented manner to ensure operational efficiency and scalability across key business activities. • Good team player and can do attitude. If you feel this sounds like a interesting opportunity, we would like to get in contact with you. Send your CV to us and lets explore the future together.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Säljdriven Bolagschef till Hogia Public Transport Systems
Hogia Service AB
Försäljnings- och marknadschefer

Bolagschef till Hogia Public Transport Systems – säljdriven ledare med fokus på affär och organisation  Trivs du bäst i förändring och innovation? Söker du en ledande position där du får fullt ansvar för affär, organisation och framtida tillväxt? Då kan rollen som bolagschef för Hogia Public Transport Systems (HPTS) vara ditt nästa steg!  HPTS är ett bolag inom Hogia-gruppen som tillhandahåller IT-system för kollektivtrafikens aktörer i Norden – med ambitionen att göra resandet enklare och effektivare för både resenärer och operatörer. Vi söker nu en affärsdriven bolagschef som vill ta ansvar för att utveckla både bolaget och marknaden.    En strategisk roll i ett marknadsledande bolag  HPTS är marknadsledande inom offentlig sektor och verkar idag på en tvådelad marknad: traditionellt med trafikhuvudmän inom offentlig sektor, men med växande affär även mot privata trafikoperatörer. Bolaget befinner sig i en viktig fas där affärsmodellen utvecklas, marknaden breddas geografiskt och nya kundsegment bearbetas.  Som bolagschef har du en central roll i att driva denna utveckling och att leda HPTS mot fortsatt tillväxt. Du har fullt ansvar för resultat, personal och verksamhet, och driver både befintliga kundrelationer och nya affärer framåt. Uppdraget kräver att du bygger starka partnerskap, utvecklar affären långsiktigt och säkerställer att organisationen är rustad för framtiden. Du arbetar såväl strategiskt – med affärsmodeller, positionering och tillväxt – som operativt, nära kunder, team och det dagliga arbetet.  Ansvarsområden:  - Fullt ekonomiskt, organisatoriskt och operativt ansvar  - Leda både stabilitet i den befintliga affären och affärsutveckling i nya segment  - Sätta riktning och strategi för bolaget  - Du rapporterar till affärsområdeschef och kommer vara en nyckelperson i affärsområdets framtida tillväxt    Vi söker dig som har:  - Erfarenhet från ledande position med helhetsansvar  - Arbetat med strategisk affärsutveckling i komplexa kundmiljöer  - Ansvarat för budget och resultat  - Drivit förändringsledning och kulturutveckling i samband med marknadsförflyttning  - Erfarenhet av att göra större affärer inom B2B  - Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande  - Framgångsrikt arbetat med långsiktiga kundrelationer  Att du har lett andra ledare är meriterande men inget krav.    Vi söker dig som är:  - Affärsdriven, ambitiös och har ett starkt inre driv  - Trygg, tydlig och relationsskapande  - En god kommunikatör, både strategiskt och operativt  - Van att representera bolaget och trivs i externa samarbeten    En del av Hogia – Tillsammans bygger vi framtidens IT-lösningar  Hogia är en koncern med cirka 30 bolag i ständig utveckling. Våra ledare arbetar affärsnära i en entreprenöriell och framåtlutad kultur, där det finns en stark anda i att göra skillnad – för kunderna, samhället och varandra. Trots många olika affärsområden är samarbete en avgörande framgångsfaktor. Hos oss växer vi tillsammans.  Vi söker ledare som agerar, engagerar, delegerar och informerar – och som är lika duktiga på att skapa resultat som att bygga välmående team. Det här är en roll för dig som är trygg, affärsmässig, kommunikativ och har modet att utmana och driva förändring.    Låter detta som din nästa utmaning?  Skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att höra hur du kan bidra till HPTS och Hogia-gruppens fortsatta framgång! Vi kommer som tidigast börja kalla kandidater till första intervju i mitten av augusti.  För frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan du vända dig till Olof Kinell, People Experience Manager, [email protected].  Om Hogia-gruppen Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den privatägda koncernen totalt 650 anställda på kontor i Sverige, Norge och Finland. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

26 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Försäljningschef till Bengt-Martins
Qtym AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om Bengt-Martins Bengt-Martins grundades 1964 och har sedan dess erbjudit marknaden fantastiska reseupplevelser genom våra tre varumärken. Bengt-Martins förmedlar över 5 000 olika fjällboenden på ett 20-tal orter i Sverige och Norge. I Danmark går vi under varumärket Hyttespecialisten. Vårt varumärke CruiseMarket har ett av Skandinaviens ledande erbjudande för kryssningar till olika destinationer runt om i världen. Alla våra tre varumärken strävar efter att erbjuda högsta kvalitet och service till resenärer. Vi är en del av Magic Carpet Group - ett familjeföretag som fokuserar på resor, äventyr och fritid. Andra medlemmar i familjen är OLKA Sportresor, OLKA Express, Golf by OLKA och Quality Travel. Försäljningschef Bengt-Martins fortsätter sin tillväxtresa och söker nu en försäljningschef till kontoret i Karlstad. Där finns idag ett team av kompetenta kollegor som jobbar med produktutveckling, försäljning- och kundservice, och som ser fram emot att välkomna en ny kollega. Om rollen I rollen som försäljningschef rapporterar du till VD i Göteborg. Du har det kommersiella ansvaret för hela vårt erbjudande och att försäljningsteamet har rätt förutsättningar för att lyckas. Det gör du genom att stötta teamet i den dagliga försäljningen, men också genom att löpande utveckla processer och produkterbjudanden. Vem är du För att trivas i rollen så är du en trygg ledare. Du tycker om försäljning och trivs med att motivera och inspirera dina kollegor i teamet. Du får energi av att se till att andra växer och har de verktyg de behöver för att lyckas med sitt försäljningsarbete. Du är analytisk, gillar siffror och är duktig på att se trender i försäljning och marknad. Du har goda kunskaper i att arbeta med boknings- och affärssystem, SoMe, och trygg med office-paketet. Meriterande är såklart erfarenhet från resebranschen, men vi tror en duktig försäljningsledare från annan bransch också kan lyckas hos oss. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Tjänsten är stationerad på kontoret i Karlstad. Din ansökan vill vi ha senast den 2025-07-30. Vi kommer att gå igenom ansökningar löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sofia Graflund eller Erik Ramström på 054-14 18 00 eller, [email protected] , [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Regional Försäljningschef för Region Väst
Isolerab AB
Försäljnings- och marknadschefer

Isolerab växer och söker en driven Regional Försäljningschef för region Väst! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder – och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro, Östergötland, Värmland och Stockholm är vi stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt och ser fram emot en fortsatt positiv utveckling på både befintliga och framtida marknader. Om tjänsten som Regional Försäljningschef på Isolerab Vi söker nu en engagerad och erfaren Regional Försäljningschef för region Väst. I denna nyckelroll kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla vår säljorganisation i regionen. Din huvudsakliga uppgift blir att driva uppsökande försäljning, coacha och utveckla din region. Som ledare på Isolerab får du möjlighet att påverka och vara med på vår fortsatta expansion, samtidigt som du får en central roll i vårt framgångsrika företag. Vad vi erbjuder dig: Kontinuerlig utbildning inom ledarskap, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar, inklusive utlandsresor En attraktiv lönemodell baserad på prestation Vem söker vi? Vi söker en person med erfarenhet av att leda och driva säljteam, gärna från en liknande bransch. Du är en naturlig ledare med ett starkt affärs fokus och förmåga att skapa resultat genom dina ledare. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning, drivs av utmaningar och vill vara en del av ett företag i snabb tillväxt. Som person är du kommunikativ, målmedveten och har en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Du har förmågan att bygga långsiktiga relationer och motivera dina team att nå sina mål. Vi söker dig som har ett starkt engagemang för både affärer och människor, och som har en vilja att utvecklas och ta ansvar. Krav: Minst 3 års erfarenhet av att leda och utveckla sälj team, gärna inom D2D-försäljning eller liknande bransch Dokumenterad erfarenhet av att uppnå försäljningsmål och skapa tillväxt Starka ledarskapsförmågor och erfarenhet av coaching och personalutveckling B-körkort (obligatoriskt) Flytande svenska i tal och skrift Erfarenhet från bygg- eller installations branschen är meriterande Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande, så ansök redan idag för din chans att bli en del av vår framgångsrika organisation! Hos oss ansöker du snabbt och enkelt via mobil eller dator. Vi ser fram emot att höra från dig!

26 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Sales Manager to Beyond Gravity Gothenburg
Beyond Gravity Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

🚀 Challenge the Impossible​ ​ Aldrig har det funnits så många bolag och idéer att nyttja rymden. Drivet av att kostnaden att skjuta upp satelliter har minskat till en hundradel och förväntas sjunka ytterligare. Alla bolagen behöver utrustning för att förverkliga sina drömmar. Vi står för denna utrustning, både till traditionella så väl som till nya snabbfotade bolag. Får att möta denna utmaning så behöver vi växa och för att växa så behöver vi dig! About Beyond Gravity Beyond Gravity har sitt huvudkontor i Zürich, Schweiz. Vi är inte det ”traditionella” rymdbolaget - utan en unik mix av flexibilitet, snabbhet och innovation. Vi möter ”new space” med årtionden av branschkunskap och en framgångsrik historia med 100% mission success. Vårt team med över 1700 experter på 13 platser i sex länder, är hängivna i att utmana gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Inte bara genom att utveckla nyckelprodukter för satelliter och bärraketer, utan också genom att bidra till att förbättra livet på jorden. Ditt Crew Beyond Gravity är uppdelad i två divisioner; Satellites och Launchers. Inom divisionen Satellite så ansvarar Business Unit Electronic Solutions för alla divisionens elektronikprodukter. Detta inbegriper, marknadsföring och försäljning, produktportföljhantering, utveckling, inköp, tillverkning, testning och leverans. Där våra säljare spelar en avgörande roll i att marknadsföra och sälja våra produkter. Våra kunder finns över hela världen, där Europa och Nordamerika är våra största marknader. Våra säljare arbetar nära övriga organisationen och agerar sammanhållande och leder offertarbetet. Vi erbjuder elektronikprodukter till satelliter så som antenner, mikrovågsutrustning, datorer och datahanteringssystem. I form av standardprodukter ”COTS” likväl som kundspecifika lösningar. På Beyond Gravity kommer du att arbeta i en intellektuellt stimulerande arbetsmiljö där kunderbjudanden i världsklass uppnås genom starkt samarbete över landsgränser och genuin laganda. Du kommer att ingå i ett lag av 13 säljare som sitter i Finland, Sverige, USA och Österrike. Ditt Misson • Du gillar att ligga steget före genom att bygga kundnätverk, hålla dig uppdaterad om affärstrender, marknadsinformation och innovativa lösningar allt för att hitta nya vägar att lösa kundens utmaningar. • Du delar din kunskap och dina idéer med kollegor för att skapa en gemensam förståelse och pusha våra team. • Du gillar att vinna nya affärer och du gör det genom strukturerat arbetssätt. Där du adresserar vad som krävs för att vinna, map teknik, tidplan, pris, kvalitet, alternativa lösningar etc • Du har koll på orderingång och gör försäljningsprognoser inom ditt produktområde så att organisation kan säkerställa att vi har de resurser som behövs när du vinner nya projekt • Du håller ihop våra erbjudande från första kundpresentation till signatur, och arbetar nära våra offertteam inklusive försäljningskollegor, produktportföljschefer, chefsingenjörer, våra kontrollers och juridiska experter • Du formar vår framtid genom att spela en nyckelroll i arbetet med vår produktportföljstrategi Din Story • Du är nyfiken och entreprenöriell, söker kunskap och förståelse • Som Sales Manager hos oss är det avgörande att du har ett holistiskt perspektiv och en passion för att hitta kundlösningar och vinna nya affärer. • Vi tror att du är civilingenjör i botten så att du kan diskutera hela erbjudandet med våra kunder. Det är ett plus om du har erfarenheter mjukvarualgoritmer, elektronik, datateknik, mjukvara, RF-, antennteknik eller närliggande områden. • Det är meriterande om du har jobbat med: o tekniskproduktförsäljning o produktutveckling direkt eller indirekt genom att ansvara för produktportfölj o bakgrund inom projektstyrda organisationer, produktstrategi och långsiktiga kundrelationer o god förståelse för kostnadsuppskattningar och projektekonomi. • Du har en strategiskt steg-för-steg tillvägagångssätt för att säkra kontrakt och växa kundrelationer. • Beroende på din bakgrund så kan vi forma ditt ansvarsområde inom elektronikprodukter så som system, datorer, antenner eller mikrovågsutrustning. Varför Beyond Gravity? • Hos oss får du arbeta i ett växande högteknologiskt företag med karriärmöjligheter inom företaget nationellt och internationellt. • Du kommer att vara en del av ett engagerat team med ambitionen att förnya rymden. • Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö, hög flexibilitet och självständighet, samt ett fantastiskt team att utvecklas och ha roligt med! • Resor ingår i rollen. 🌌Are you ready for lift-off?​ Våra värdeord - passion, tillsammans, och nyfikenhet – vi gör utmaningar till möjligheter. Följ med på en resa utöver det vanliga. Skicka in din ansökan genom att klicka på Apply now senast den 2025-06-01. Vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart vi hittar rätt kandidat. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta: Tom Seeman | [email protected] För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta: Breno Silva | [email protected] Ansökningar via e-post kan inte beaktas. Vi tar inte emot ansökningar från rekryteringsföretag för denna tjänst.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
COO till Human Performance Consulting // Stockholm
Oddwork Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Ditt mål som COO? Att ta över som VD inom ett år. Du har drivet. Affärskänslan. Entrepenörskapet. Du har ett tydligt fokus: att skapa struktur, bygga team och leverera resultat. Du förstår kraften i människor – och vet att en stark affär börjar med en stark kultur. Human Performance Consulting (på väg att bli Vertiq) söker tillsammans med Oddwork dig som är redo att axla ansvaret. Om rollen: Du kommer agera länken mellan sälj, produktion, ekonomi och strategi. Du ser till att affären håller ihop, att teamen har det de behöver och att vi hela tiden rör oss framåt med kvalitet, tempo och tydlig riktning. Det operativa ansvaret är ditt från dag ett, med fullt mandat från ägare och ledning. Allt du gör bäddar för VD-rollen du ska axla fullt ut inom ett år. Du kommer bland annat att: Ansvara för att driva affären framåt och säkerställa lönsam tillväxt Stötta och coacha teamchefer (framför allt sälj- och produktionsledare) i deras operativa arbete Säkerställa strukturer, processer och rutiner som stödjer effektivitet och tillväxt Utveckla och följa upp KPI:er, budget och strategiska målsättningar Bygga vidare på och förvalta en stark kultur där trivsel och prestation går hand i hand Identifiera affärsmöjligheter och driva förändringsprojekt Arbeta nära bolagets ägare och CFO i frågor som rör tillväxt, lönsamhet och investering Om dig: Du är en närvarande ledare med entreprenörsdriv och en stark vilja att teamet lyckas – varje dag. Du trivs i en miljö där tillväxt är ett självklart mål och där prestation belönas. Hos oss pratar vi pengar, tävlar om resultat och firar framgångar. Du är den som sätter riktning, bygger team och skapar god energi. En doer med affärssinne som ser möjligheter, tar initiativ och får saker att hända. Och viktigast av allt, du får med dig gänget längs vägen. Ca 3-5 års erfarenhet som försäljningschef Har erfarenhet av affärsutveckling, ledarskap och försäljning inom media eller tjänsteförsäljning Tidigare erfarenhet av budgetansvar och ledningsgruppsarbete Har du tidigare drivit eget bolag är detta meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om oss: Human Performance Consulting är ett mediebolag i tillväxt med tydlig riktning och stark framtidstro. Genom partnerskap med några av Sveriges mest välkända mediehus – däribland Schibsted och Bonnier. Vi erbjuder ett brett utbud av tjänster inom marknadsföring och media, från skräddarsydda, datadrivna marknadsföringsstrategier till engagerande innehållsproduktion och varumärkesanpassad digital design. Vi har tagit oss igenom en omställning och byggt upp en organisation som presterar och vill framåt, med dig i spetsen. Hos oss hittar du kunniga säljare, kreativ produktion och ett klimat där idéer snabbt omsätts till handling. Just nu står vi inför ett nytt kapitel: ett varumärkesbyte till Vertiq, en utvecklad affärsstrategi och en förstärkt ledningsstruktur. Det är här du kommer in – för att leda, bygga vidare och ta oss in i nästa fas av vår tillväxtresa. START: Omgående PLATS: Stockholm OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön + rörlig del KONTAKT: Head of Recruitment Ellinor Hellberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande, sök idag! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

25 juni 2025
Sista ansökan:
12 december 2025