Territory Sales Manager to Components

We are looking for a Territory Sales Manager representing our factory sales and marketing of On-Load Tap-Changers and High Voltage Bushings used in Transformers produced in our Swiss and Swedish components factories. In this role you will be part of a Sales team and develop an in-depth knowledge of our products and in combination with high sensitivity to our customers’ needs you will find the right solutions to win customer trust and thereby orders. You will be a part of a team that has a passion for continuous improvements and quality assurance. We have fun at work and what we do is important with a direct impact on our customers, co-workers, and company’s success! This position is with placement in Ludvika, Sweden and will require traveling, circa 20-30%. Your responsibilities Work with dedicated markets and generating new business by working closely with our customers to become their first choice when selecting On-Load Tap-Changers and High Voltage Bushings to their Transformers. Establishing and maintaining strong customer relationships also with the transformer manufacturers end-users, which in many cases are utility companies or large industries. Build close cooperation and teamwork with local sales people to get their support to reach our sales targets and product approvals with end-users through excellent service and your knowledge of customer needs. Preparation of technical/commercial offers by translating customer requirements into appropriate technology solutions and proposals. Follow the sales processes to ensure that customer requirements and contracts are handed over to project management team effectively. Follow-up on sales opportunities to give best forecasting to the management. Establish plans and continuously follow up so both our short term and long term actions are executed as planned. Your background We are looking for an engaged, determined and service-minded person who can work both independently and as well in a team. You have electrical and/or technical background and preferably hold a master’s degree combined with commercial competence. You have good communication, negotiation and presentation skills. You are structured, persistent and well-organized in your way of working and committed to customer satisfaction. Proven ability to develop and manage customer relationships. You are a curious person with the drive to challenge yourself for continuous development. Fluency in English, both written and verbal is required. Other languages are advantageous. More about us Are you ready for an exciting new challenge? Welcome with your application, but no later than 2024-05-13! We review the selection continuously, and the advertisement may close before the last application date. Hiring Manager Giuseppe Gresia, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Håkan Blomquist, +46107383152, Unionen: Olle Ruzicka, +46 (10) 7383144, Ledarna: Christer Fridlund, +46 107-38 29 12. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Filippa Bengtsson, [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Försäljnings- och Marknadschef till Unigraphics

Brinner du för att ansvara för och utveckla sälj- och marknadsfrågor, då kan vi på Unigraphics erbjuda en utvecklande roll med den unika kombinationen av flexibiliteten hos det svenska företaget Unigraphics och musklerna i det globala moderbolaget COLOP. Ett härligt gäng med mycket energi, kunskap och glädje gör jobbet som operativ försäljnings- och marknadschef hos oss till ett nöje. Din framtida arbetsgivare Unigraphics är en producent och leverantör av produkter och tjänster för märkning och profilering. Med ett marknadsledande utbud, mångårig erfarenhet och hög innovationsgrad har vi sedan 1934 hjälpt våra kunder att sticka ut och göra skillnad. För oss är effektivitet, kvalitet, kompetens och närhet avgörande – vi jobbar tätt med våra kunder för att anpassa erbjudandet efter företagets specifika behov, där målet är att stärka bådas affär. Unigraphics produkt- och tjänsteutbud utvecklas ständigt. Våra produktområden är exponeringsmaterial (namnbrickor, skyltar, expo- och eventprodukter, flaggor och trycksaker), samt traditionella stämplar och gravering och kreativa märkningsprodukter. Våra kunder finns till största delen inom olika branscher i Sverige. Som Operativ Försäljnings- och Marknadschef har du din arbetsplats vid vårt huvudkontor i Borås. Unigraphics har idag 30 anställda i Borås och 1 i Stockholm. Tillsammans omsätter vi ca 46 miljoner. Våra kunder finns främst inom privat sektor och omfattar både mindre och större företag och myndigheter. Vi vill fortsätta att ligga i framkant i utvecklingen av vår bransch och erbjuda användarvänliga, hållbara kvalitetsprodukter och webbaserade beställningslösningar, med den teknik som marknaden kräver. Vi har under 2024 certifierarat oss för ISO 9001:2015 och 14001:2015. Läs mer om oss på www.unigraphics.se Vad erbjuder rollen? Som operativ försäljnings- och marknadschef hos oss på Unigraphics får du ett spännande och utvecklande jobb! Du kommer att få säljansvar för utvalda större kunder och i den rollen fungera som key account, samt ansvarig för centrala upphandlingar mot kunder. Du har i din befattning ansvar för företagets försäljning och därmed planera, leda och fördela arbetet i din arbetsgrupp. Tjänsten medför personal- och resursansvar. Teamet du skall leda består av 3 utesäljare, 7 personer på kundsupport/pre press samt ytterligare 4 personer som jobbar med marknad och webb. Du kommer ha följande ansvarsområden: • Prioritera ihop med marknadsutvecklaren vad som skall marknadsföras. Du stöttar denne i sin roll och ger den förutsättningar att lyckas. • Ansvar för vårt viktiga sälj- och marknadsverktyg webb och stöttar webbansvarig med resurser och prioriteringar. • Tjänsten innebär ett sortimentsansvar och du är tillsammans med VD ansvarig för urval och prissättningar. • Du har budgetansvar för dina avdelningar och bidrar till en optimering av intäkterna och till en kostnadseffektiv organisation. Tjänsten innebär att du är medlem i företagets ledningsgrupp med det ansvar och de befogenheter detta medför. Produktutveckling är en väsentlig del av arbetet, att bedöma vad i sortimentet som skall utvecklas och hur det skall bli marknadsfört. Tjänsten innebär resande i begränsad omfattning. Huvudkontoret finns i Österrike och det finns sälj- och marknadskonferenser som ledningsgruppen skall medverka på. Du är en ”doer” som håller tidsramar med stor noggrannhet och mycket struktur. Du har god kännedom om sälj- och marknadsprocesser och har god kommunikations- och samarbetsförmåga. Medarbetarna är grunden för vår framgång och utveckling, därför är vårt viktigaste mål entusiastiska medarbetare. Arbetet kommer att utföras mycket tätt med VD och tjänsten kommer även att rendera i en Vice VD-titel i Bolagsverket. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, driven och har en gedigen sälj-och marknadserfarenhet. Du har lätt för att arbeta självständigt men även leda och coacha team. Tillsammans med ledningen skapar du strategi och aktiviteter hur vi ska nå målen, men det är du som gör den största insatsen! Krav: - Förmåga av att hålla många ”bollar i luften” samtidigt - Förmåga att arbeta lösningsorienterat - Egen initiativ- och beslutsförmåga - Flytande engelska Meriterande: - Arbetat tidigare i liknande befattningar Som person är du affärsmässig, noggrann, ansvarstagande och strukturerad, vilket vi tycker är viktiga egenskaper för att lyckas i rollen. Och återigen, vi lägger stor vikt vid din vilja, driv och ambition! Ta chansen att bli en del av UniGraphics spännande resa framåt – vi ser fram emot din ansökan! Är detta din perfekta match? Vi erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss. Medarbetarna är grunden för vår framgång, och vi är engagerade i att stödja din professionella utveckling. Du får jobba ihop med ett härligt gäng med mycket energi, kunskap och glädje. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning, därefter erbjuds tillsvidareanställning efter överenskommelse. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 19 maj. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth på [email protected] eller Mikael Svensson på [email protected].

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Dital söker Försäljningschef till Kalmar

Om Dital Dital är en exklusiv partner till Telia och har specialiserat sig på att tillhandahålla Telias mobila kommunikationstjänster till företag. Sedan 2009 har Dital kontinuerligt levererat skräddarsydda lösningar som möter kundernas behov och underlättat för företag att fokusera på sin kärnverksamhet. Med tiden har vi vuxit från 5 till över 20 anställda. Majoriteten jobbar med försäljning och support, men vi har även ekonomi- och logistikavdelningar som arbetar med administrationen och ser till att kunderna får rätt produkt i rätt tid. För oss är den personliga kontakten och servicen är otroligt viktig. Klyschigt men helt sant i vårt fall.  Om tjänstenI rollen som Försäljningschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för vår försäljning i Kalmar. Detta inkluderar fullt personal-, budget- och resultatansvar och du rapporterar direkt till VD. Du kommer att leda ett team av säljare med hjälp av en säljcoach och arbeta för att skapa en framgångsrik arbetsmiljö där medarbetarna trivs och utvecklas. För att göra detta på bästa sätt hos oss, behöver du arbeta nära säljarna för att hela tiden hålla dig uppdaterad på vad som händer i verksamheten. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera att driva kontinuerliga förbättringar av försäljningsprocesser och strategier, samt att rekrytera och utbilda ny personal. Genom din positivitet och coachande ledarstil motiverar och inspirerar du ditt team till att uppnå framgångsrika försäljningsresultat, samtidigt som du upprätthåller hög kvalitet och effektivitet i arbetet. Tjänsten är placerad i Kalmar och förväntas att tillsättas omgående. Kvalifikationer Vi prioriterar erfarenhet inom ledarskap framför formell utbildning, men tidigare erfarenhet från försäljningsorganisationer och uppsökande försäljning är viktigt. Har du tidigare erfarenhet av telecom, är detta meriterande. Du bör vara van vid att hantera personalansvar och ha en trygg och kommunikativ ledarstil som främjar motivation och engagemang hos dina medarbetare. Vi på Dital är en energifylld och engagerad grupp som brinner för vårt arbete. För att trivas och passa in i vår organisation är det viktigt att du är en positiv teamspelare med ett ödmjukt förhållningssätt som värdesätter samarbete och kunskapsdelning. Flytande svenska i tal och skrift samt god förmåga att arbeta helhetsorienterat är en förutsättning för denna roll. Dital erbjuder en arbetsmiljö där din kompetens och engagemang kommer att uppskattas, där du ges möjlighet att växa och utvecklas i din roll som försäljningschef. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt framgångsrika team, ser vi fram emot din ansökan. Hur du ansöker I denna rekrytering samarbetar vi med Telin och du söker tjänsten via telinrekrytering.se Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Gustav Warelius på telefon 072-377 74 54 eller e-post [email protected] Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län. Välkommen med din ansökan!

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sektionschef AFRY, Digital Quality

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Brinner du för ledarskap och försäljning samt älskar en utmaning? Då kan du vara den vi söker! Till AFRYs enhet inom Digital Quality, Malmö, söker vi en entreprenöriell och engagerad chef med säljådra som har ett stort intresse för göra affärer och arbeta med människor! Du får möjligheten att axla en rolig, mångfacetterad och spännande roll där du får kombinera dina intressen för försäljning och personal i en teknikdomän. Som Sektionschef har du ett helhetsansvar med försäljning, leverans och per försäljning, medarbetare och lönsamhet. I rollen kommer du att bli en del av ledningsgruppen och tillsammans med andra chefer i affärsenheten bidra till verksamhetens framgång. Du ansvarar för kundrelationer och försäljning inom ditt område och är den som ser nya möjligheter för både AFRY och våra kunder. Kunderna finns i Malmö med omnejd och våra konsulttjänster är inriktade primärt mot krav och test. Som sektionschef har du direkt personalansvar för konsulter, både specialister och yngre talanger, och du arbetar bland annat aktivt med kompetensutveckling, rekrytering och gruppens välmående. Du rapporterar till chef för Business Unit Digital Services South. Kravspecifikation Vi söker dig med erfarenhet inom försäljning av kvalificerade konsulttjänster samt kompetensen och drivkraften att fortsätta att utveckla såväl kundrelationer som organisationen vidare. Du besitter egenskapen att naturligt entusiasmera andra människor. I grunden har du utbildning från teknisk högskola, universitet eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet från sektionens verksamhetsområde inom krav och test.Då du har kontakt med många olika kunder inom olika branscher krävs goda kunskaper i svenska och engelska. Eftersom resor förekommer i tjänsten är B-körkort en förutsättning.Som person är du en driven och positiv lagspelare som motiveras av att skapa många och goda relationer med kunder, medarbetare och kollegor. Du trivs i en roll där du får jobba brett tillsammans med andra för att nå dina resultat och nätverkar gärna både internt och externt för att utveckla dina affärer och dig själv.För att bli framgångsrik i rollen tror vi helt enkelt att du har en god affärsmässig förståelse, drivs av att möta uppsatt mål och att utveckla ditt team! Ytterligare information Varmt välkommen med din ansökan, rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.Vi erbjuder dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. På AFRY tycker vi att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid. Vår fantastiska Communities club AFRY som drivs av engagerade medarbetare, ordnar evenemang utanför jobbet för att just du ska trivas. Det finns något för alla! Som chef på AFRY erbjuds du ledarskapsutveckling, bra stöttning från HR, rekryterare, säljare och 19 000 andra modiga, hängivna lagspelare. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss, vi kan däremot inte ta emot ansökningar via mail. Startdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 10 maj, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så skicka gärna in din ansökan redan idag! Fredrik Hellström, BU Manager [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Manager Global Export and Trade

Who are we? Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future. Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent. We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future. What we do Volvo Cars has established a central function to manage the company’s Used Cars and Remarketing operations. The team is working in close collaboration with the wider business on global matters. Volvo Global Used Cars and Remarketing is now looking for a new Manager, Global Export and Trade Operations (E&T), who will manage the Global Used Cars Export operations, working in close collaboration with the National Sales Companies (NSC’s) and various central functions.  You will work in an area with significant impact on the company’s short-term business as well as long-term strategies. You will report to the Head of Global Used Cars Export and Trade. What will you do? The Manager, Global Export and Trade Operations (E&T) has the overall operational responsibility for the current Global Export &Trade business, now in 26 countries, with the aim to increase the share of Volvo Used Cars (UC) through the Volvo network. Once implemented, the Manager, Global Export and Trade will have the overall operational responsibility for the E&T business globally (in APEC, Europe, LATAM).   A majority of your job will be to manage the weekly online international cross-border auctions and approved online methods for selling vehicles internationally, cross-border. You should expect a collaborative and fast-moving work environment where your responsibilities related to the online international cross-border auctions and sales include: * Management of weekly international cross-border auctions and other approved online cross-border sales methods in close cooperation with the NSC’s and their vendors and where retailers from different countries can bid and buy vehicles. * Reporting of the international cross-border online sales results weekly, monthly, annually, and as required to support the overall business needs. * Analysis of the international cross-border online sales and sales results to track success versus your KPI, to support continuous improvement of the global export and trade operations. * Onboarding of new buying and selling countries in close cooperation with the NSC’s. * Close cooperation with the NSC’s and their retailers and vendors, monitoring customer satisfaction, intervening as required, and recommending associated improvements. * Continuous work to increase the effectiveness and efficiency of the Global Export and Trade. * You will work closely to guide the new Remarketing Specialist, Global Export and Trade (E&T). The Remarketing Specialist, Global Export and Trade will support you with your global operational responsibilities for the global export and trade business. You will also be involved with other topics within the Global Used Cars and Remarketing scope. You will collaborate with and support your teammates on Remarketing sales, Export & Trade and Remarketing Operations who will likewise support you and you will support the Head of Global Used Cars and Remarketing on other strategic topics. Do you fit the profile? * You are a Manager with experience from operational collaboration with managers from Volvo Car and from other companies. * You are comfortable in working across organizational barriers to “get things done”. * You have a curiosity and capacity to learn new topics, building on a broad understanding of the core processes in automotive and solid analytical and problem-solving skills. * Direct international experience from Used Cars/Remarketing operations. * You have experience both from developing direct reporting team members as well as non-reporting members working towards a common goal. * You can build a team both in terms of process, content and influence and have an analytical ability to go deep in the core issues when needed. * You know how to leverage the team members but also enjoy working hands-on yourself. * You have a strong integrity and an ability to take initiative on what you believe is right. * Last but not least, we are looking for someone who - on a personal level - shares our values. Being enthusiastic, curious, collaborative, with high integrity and a pragmatic approach towards things goes a long way. Last but not least, we are looking for someone who - on a personal level - shares our values and is a true leader. Being enthusiastic, curious, collaborative, with high integrity and a pragmatic approach towards things goes a long way.

23 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
B2B Sales Manager till Scandinavian Photo

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och driva framgång inom B2B-försäljning på nordisk nivå? Scandinavian Photo söker en driven B2B Sales Manager som brinner för att utveckla affärer och leda sitt team mot nya höjder. Om du är en strategisk tänkare med en passion för teknik och ledarskap, fortsätt läsa för att upptäcka hur du kan bli en del av vår resa. Din framtida arbetsgivare SP genomsyras av deras värdegrund med stark laganda, hög kvalitet, tydligt kundfokus och mycket passion. Det som började med ett huvudfokus på kameror och fotografering har under deras 40 år i branschen breddats till ett stort utbud av teknikprodukter för produktion och konsumtion av foto, video och ljud. Bland kunderna finns allt från nya kreatörer, entusiaster och influencers till erfarna utövare, företag och produktionsbolag. Det SP har gemensamt med sina kunder är ett brinnande intresse för kreativt skapande och teknik. SP har webbförsäljning i Sverige, Norge, Finland och Danmark samt butiker i Stockholm, Oslo, Köpenhamn, Malmö och Borås. Huvudkontor och centrallager ligger i Borås. Vi är 140 anställda och omsätter 900 miljoner kronor. Vad erbjuder rollen? Som B2B Sales Manager på Scandinavian Photo spelar du en central roll i att driva och utveckla vår nordiska B2B-försäljning och leda ett team av Key Account Managers och Success Specialists. Ditt uppdrag är att förstärka relationer med nya och befintliga kunder över olika branscher, identifiera strategiska kundsegment och styra teamet mot våra gemensamma mål. Du förväntas utveckla försäljningsstrategier och driva verksamhetens tillväxt. Dina ansvarsområden inkluderar bland annat; - Strategisk utveckling och ledning av B2B-försäljningen över de nordiska marknaderna, inklusive nyckelkundsstrategier och försäljningskanaler - Identifiera och kartlägga nya kundsegment för att möta och överstiga försäljnings- och vinstmål - Leda och utveckla ditt team bestående av Key Account Managers och Success Specialists - Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa en enhetlig och effektiv försäljningsstrategi över hela företaget - Analysera och rapportera försäljningsresultat till ledningsgruppen, inklusive försäljningsutveckling, KPI:er och vinstutveckling över olika kanaler och kundkonton Du utgår från Borås och rapporterar till COO. Vem är du? Som vår framtida B2B Sales Manager bör du ha en gedigen bakgrund inom B2B-försäljning, med flera års erfarenhet av Senior Account Management samt erfarenhet av att leda ett säljteam. Din tekniska kunskap och förståelse för försäljningsprocesser i en B2B-miljö kommer att vara avgörande för att lyckas i denna roll. Du är flytande i både svenska och engelska och innehar B-körkort. Vi ser gärna att du har en stark affärsförståelse samt erfarenhet av att arbeta i en dynamisk och målinriktad miljö. Du är en naturlig ledare; nyfiken, hungrig och driven, med en passion för försäljning, affärsutveckling och ledarskap. Din förmåga att analysera, sätta mål och motivera ditt team är avgörande. Som ledare strävar du efter att ge frihet under ansvar samtidigt som du uppmuntrar till samarbete och vill utveckla en stark teamanda. Är detta din perfekta match? Att arbeta hos Scandinavian Photo innebär att bli en del av ett företag i ständig rörelse, som präglas av en stark vilja till utveckling och en kultur fylld av entreprenörsanda. Här värdesätts din förmåga att omfamna nya projekt och förändringar. Vi är stolta över att vara en ledande specialist inom vår bransch, med en bred och varierad kundbas som sträcker sig från enskilda bolag till några av Sveriges största företag. Hos oss får du friheten att styra din avdelning med stöd från ett nära och tillgängligt ledningsteam, vilket skapar en arbetsplats där kvalitet, kunskap och medarbetarnas utveckling står i centrum. Om Team Effektiv Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del. Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget. Varmt välkommen med din ansökan Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 12 maj 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens på [email protected] Sökord salesforce, microsoft sales, leads, KAM, prospect, sales management, B2B, Sales processes, nykundsbearbetning, CRM

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Operativ Försäljningschef till WR Controls i Timmele

WR Controls är specialister på vajer- och kabelsystem samt tillhörande reglage. Idag är vi en koncern med huvudkontor och produktion i västgötska Timmele. Vi har även produktionsanläggningar i Estland (Tallinn), Kina (Shanghai) samt i Italien (Turin). Försäljningskontor finns i Tyskland, England, Frankrike och USA. Våra produkter används inom fordonsindustrin, skogs- och trädgårdsmaskiner, handikapprodukter, tåg och marina sektorn. Vi omsätter 950 MSEK och har totalt inom koncernen cirka 1250 anställda. I Timmele är vi 90 anställda och omsätter 130 MSEK. Läs mer på www.wrcontrols.eu Är du en affärsdriven operativ försäljningschef som vill ha en nyckelroll i ett bolag med stark tillväxt? Arbetsuppgifter och mål I rollen som Operativ Försäljningschef hos WR Controls kommer du att leda, utveckla och analysera verksamheten inom försäljningsfunktionen utefter affärsplan, budget och mål. I rollen ansvarar du för kalkylering, prissättning för prislistor och offerter där du driver projekten tillsammans med kund och utvecklar produktsortimentet. Du ansvarar även för större upphandlingar och avtalskunder inom bil- marin- och industrisektorn. Du har budget och resultatansvar för WR Controls Sweden AB och WR Controls Estonia A/S där du är processägare med uppgift att på ett strukturerat sätt leda, samordna och utveckla försäljningsarbetet. Du har personalansvar för en innesäljare och ett nära samarbete med säljare på de olika försäljningskontoren i Frankrike, Tyskland och England. Deltagande på olika underleverantörsmässor och övriga resor inom EU är en viktig del i rollen. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD. Tjänsten är placerad i Timmele. Din Profil Vi söker dig som har ett stort tekniskt intresse och erfarenhet av försäljning- och projektprocesser. Du har affärsmässigheten med goda försäljningsresultat, gärna med internationell koppling och erfarenheter av produkter inom liknande branscher. Vi ser också att du har erfarenhet av både nykundsbearbetning, utveckling av befintliga kunder, produktutveckling och en god förhandlingsvana. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Du är en prestigelös, engagerad, självdrivande och trygg person med god kommunikativ förmåga. Du har en förmåga att inspirera och motivera med fokus på framtida utveckling med många olika kontakter. Att utveckla kvalitativa affärer tillsammans med team ser du som en självklarhet. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. WR Controls erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete där du har stor möjlighet att påverka företagets utveckling! Låter det intressant för dig? Kontakt I den här rekryteringen samarbetar WR Controls med Human & Executive. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Lotta Preijde på tel +46 705 80 98 93 på Human & Executive. Intervjuer kommer att göras löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 12 maj 2024!

23 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Försäljningschef till BTJ

Har du också passion för att hjälpa kunder till framgång? På BTJ erbjuder du och ditt team effektiva, digitala informationstjänster och frigör tid och resurser för bibliotek, skolor och kommuner. BTJ är specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Din goda energi och ditt engagemang gör att du trivs i ett högt tempo med dagliga kundkontakter. Du är den som tar initiativ, sätter tydliga mål och älskar att ha många bollar i luften. Att vara ute på marknaden och möta kunder: kommunledningar, utbildningschefer för skolor och bibliotek ger dig lika mycket energi som att ta det strategiska ansvaret och bidra till affären på en helhetsnivå. Du har: •erfarenhet av att skapa tillväxt och egen erfarenhet av B2B-försäljning • erfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler• relevant högskoleutbildning• svenska och engelska flytande i tal och skrift• skicklighet i att navigera genom digitala verktyg och system Som Försäljningschef har du utöver eget säljansvar även budget-, och resultatansvar för BTJ:s samtliga produkter, målgrupper och marknader. Här utvecklar du BTJ:s hela erbjudande, sätter KPI:er ochleder och utvecklar säljavdelningen som erbjuder SaaS-tjänster och partnerskap till ledningar för bibliotek, skolor och kommuner. För att lyckas i rollen behöver du ha med digerfarenhet av kampanjarbete inom content marketing i digitala marknadsföringskanaler. Ett övergripande mål för dig som försäljningschef blir att skapa tillväxt för BTJ på nya marknader. Du utvecklar den digitala försäljningen och arbetet med marknad, prissättning, digital bearbetning, SoMe och kampanjer för hela BTJ:s produktportfölj. Du rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen tillsammans med VD, CFO, marknads, - produkt och digitaliseringschef. Du jobbar från vårt fantastiska, nybyggda huvudkontor i Lund där samtliga ca 55 medarbetare utgår från. Vi erbjuderett härligt team i ett företag som är marknadsledande inom sin nisch. Som försäljningschef blir du ansiktet utåt och en nyckelperson för bolagets framgång. Hos oss får du: • ett värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras•ett roligt och varierande arbete i ett växande företag• möjlighet att påverka hela bolagets utveckling• engagerade kollegor med gemensamt fokus• kompetensutveckling Ansökvia länken, vi tillämpar löpande urval. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, [email protected] Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skola, myndigheter och företagsvärlden. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund.

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Försäljningschef

ERA Fönster tillverkar och levererar kundanpassade fönster av högsta kvalitet och är även återförsäljare av svensktillverkade ytterdörrar. Till verksamheten i Halmstad söker vi nu en Försäljningschef Det här är ERA Fönster Det hela började med det lilla snickeriet ERA Fönster i Väröbacka 1913. Snickeriet blev 1967 försäljningsbolaget ERA. Det dröjde inte länge innan verksamheten flyttade till Göteborg för att sedan 1980 köpa en snickerifabrik i Tidaholm. Där kunde Elsy och Rolf bli självförsörjande på trädetaljer, köpte hela träd och gjorde allt i processen själva. Expansionen fortsatte och vi byggde en ny fabrik i Lindome som Mölndals kommun utsåg till årets snyggaste byggnad. Fabriken blev snabbt för liten och i slutet på 90-talet flyttade vi tillbaka dit allt startade – Väröbacka. Elsy och Rolf drev ERA Fönster i nära 40 år tills deras söner och Inwido-koncernen tog över. Sedan 2006 har ERA Fönster i Sverige AB varit en del av Inwido. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar. Inwido består av 34 affärsenheter med cirka 4 700 anställda runt om i Europa. 2023 omsatte koncernen 9 miljarder kronor. ERA Fönster omsätter idag 75 miljoner och har sex anställda. Bolaget drivs självständigt och vi ser nu en spännande tid framåt. Din roll Som försäljningschef på ERA Fönster är du en nyckelperson i vår satsning framåt, där ditt ansvar ligger i att driva och utveckla försäljningen utifrån det koncept vi under en längre tid har arbetat fram. Du kommer att på daglig basis delta i och driva bolagets egenförsäljning och ha en nära och direkt kontakt med slutkunder. Vi samarbetar med certifierade fönsterbytare i hela Sverige och har en nära kontakt med dessa yrkesmän. Du är beställare till vår marknadsbyrå för att tillsammans identifiera och implementera korta och långsiktiga marknadsaktiviteter för bolaget, exempelvis mässor och andra säljfrämjande aktiviteter. Rollen innebär att styra försäljningsorganisationen utifrån försäljningsstrategier och nedbrutna mål mot bolagets övergripande strategi. Du utvecklar och säkerställer att bolaget jobbar med relevanta affärstödjande system för att bedriva en effektiv och professionell säljverksamhet. Som försäljningschef ansvarar du också för att specifika sälj- och KPI-rapporter regelbundet följs upp. Du har personalansvar för fyra personer, inne- och utesäljare samt eftermarknad och ansvar för att utveckla organisationen. Du har eget budgetansvar och är en del av ledningsgruppen tillsammans med VD och CFO och kommer ha ett nära samarbete med VD inom ERA Fönster i strategiska och taktiska frågor. Placering för tjänsten är Halmstad men tjänsten omfattar några resdagar i månaden. Du rapporterar till vd. Dina erfarenheter Vi ser att du har erfarenhet av försäljning, gärna fältförsäljning och uppsökande försäljning, och av att bygga och vårda kundrelationen. Har du tidigare jobbat med teknisk försäljning och B2B är det ett plus. Vi ser också att du har erfarenhet av ledarskap eller coachning inom försäljning och att du behärskar svenska samt engelska i både tal och skrift. Din profil Du är en engagerad person där försäljning och relationsbyggande är naturligt för dig. Du har lätt att sätta dig in i olika situationer och kan snabbt byta fokus mellan det strategiska och operativa arbetet. Du är förtroendeingivande och trivs med att coacha och inspirera människor i din omgivning och kan på ett naturligt sätt skapa goda relationer med olika yrkeskategorier. Till naturen är du en ledare med en tydlig kommunikationsstil och förmågan att vara lyhörd. ERA Fönster kan erbjuda dig En försäljningschefs roll i ett väletablerat bolag med en öppen och jordnära miljö med stort engagemang och driv i att hitta lösningar. En tjänst som innebär att ta eget ansvar, men givetvis med laget i ryggen. Great Place To Work är något vi prioriterar och aktivt jobbar med. Varje år hamnar poängen högt vilket är något vi är mycket stolta över! Vi har fokus på hållbarhet, både i dag och i framtiden, och är ledande i utvecklingen av energibesparande fönster och ställer höga krav på våra underleverantörer. I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, telefon 070-302 15 23 eller Malin Classon 070-397 31 40. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast För att få en hög kvalitet i rekryteringsprocessen vill vi att du skickar in din ansökan via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Area Sales Manager

MiTek Industries AB tillverkar och säljer spikplåt och byggbeslag till den Skandinaviska byggindustrin. Företaget är specialiserat på att erbjuda takstolstillverkare i Skandinavien ett komplett system för rationell tillverkning. All produktion av spikplåt för den nordiska marknaden sker i Tranås. Vår nybyggda anläggning är 9300m2 inklusive kontor i två våningar och ett stort råvaru- och färdigvarulager. Vi har 11 automatpressar som har en kapacitet att producera 15 000 ton spikplåt årligen. Förutom spikplåt säljer och utvecklar vi även produkterna Posi-Joist, byggbeslag, designtjänster, beräkningstjänster och våra egna programvaror. Koncernen är världsledande när det gäller utveckling och tillverkning av spikplåt samt programvaror för trähusindustrin. Koncernen har ca 6000 anställda och verksamhet i ett 19-tal länder och är helägt av det amerikanska företaget Berkshire Hathaway. För mer info se www.mitekab.se och www.posi-joist.se Till MiTek Industries söker vi nu en Teknikdriven AREA SALES MANAGER Du ansvarar för kontakt och bearbetning av främst befintliga men även till viss del nya potentiella kunder inom ditt marknadsområde. Du kommer att ha ansvar för att dina egna och därigenom företagets försäljningsmål uppfylls, naturligtvis med stöttning från vår kompetenta grupp av byggnadsingenjörer när det behövs. Arbetsuppgifter: Merförsäljning till befintliga kunder inom trähusindustrin Kartlägga befintliga och potentiella kunders behov av spikplåt samt kringprodukter produkterna Posi-Joist, byggbeslag, design-beräkningstjänster och våra programvaror Du kommer analysera kundens behov/utmaningar själv eller tillsammans med kollegor och presentera lösningar och offerter samt delta i tekniska och kommersiella möten med kunderna Du har kontakt med nyckelpersoner hos kunderna som deltar i beslutsprocessen Geografiskt arbetar du huvudsakligen i Sverige, främst i mellan och södra Sverige. Du är 1–2 dagar per vecka på kontoret i Tranås. Du rapporterar till Commercial & Sales Director Scandinavia. Den vi söker Vi söker dig med säljerfarenhet inom byggbranschen och som har god teknisk kompetens, gärna inom teknisk byggnadskonstruktion. Du är bra på att bygga och upprätthålla goda långsiktiga kundrelationer och kan sälja in MiTeks Industries mervärde när det gäller våra produkter och tjänster. Du har en god problemlösningsförmåga och har du någon erfarenhet inom ritning/design, Pamir, AutoCad, Revit etc. är det ett stort plus. Som person är du driven, resultatinriktad, strukturerad och självgående. MiTek Industries kan erbjuda dig En Area Sales Manager roll i ett tryggt och stabilt företag som investerat i ett nytt kontor och en ny fabrik i Tranås. Ett företag med siktet inställt på tillväxt med nya produkter och affärer i framtiden, där du ges möjlighet att växa tillsammans med erfarna kolleger. Drivs du av att skapa resultat tillsammans med andra inom ett företag med stora utvecklingsmöjligheter – då är du välkommen att sända din intresseansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Roger Johansson tfn 070-88 11 310. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024