Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Sök bland 195 lediga jobb som Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Beskrivning Lockas du av att arbeta med intressanta uppgifter tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor? Då kan du vara den vi söker! På Länsstyrelsen Kalmar län jobbar du på uppdrag av regeringen och blir en viktig del i att verka för att nationella mål får genomslag i länet. Som anställd har du också möjlighet att ta del av många bra förmåner och generös friskvård. Arbetsplatsen genomsyras av en inkluderande kultur, ett tillitsbaserat ledarskap samt en god balans mellan jobb och fritid. Tillsammans gör vi skillnad för samhället! Läs mer om våra förmåner och hör våra medarbetare berätta om sina jobb hos oss https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html På landsbygdsutvecklingsenheten arbetar idag 10 medarbetare. Enheten jobbar med landsbygdsutveckling inom EU:s gemensamma jordbrukspolitik, både i projektform och genom handläggning av investeringsansökningar. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team som arbetar med projekt och med handläggning av investeringsansökningar och utbetalningar inom EU:s gemensamma jordbrukspolitik. I rollen ingår det kontakt med både lantbrukare och andra enheter på Länsstyrelsen. Vi söker en driven och flexibel medarbetare som trivs att arbeta med handläggning och administrativa uppgifter. Du kan komma att ingå i regionala och nationella nätverk och är Länsstyrelsens ansikte utåt. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter som finns på enheten och myndighetens uppdrag kan också göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen blir aktuella. Kvalifikationer För den här tjänsten är det avgörande att du har kombinationen av kunskap eller erfarenhet från de gröna näringarna med inriktning på lantbruk och ekonomi. Du behöver uppfylla något av följande: - Du har en ekonomisk utbildning och praktisk erfarenhet av lantbruk, djurhållning eller livsmedelsproduktion eller - Du har en utbildning och arbetat inom de gröna näringarna och har fallenhet för ekonomi, siffror och intresse av att jobba med handläggning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen behöver du: - kunna arbeta självständigt och ta ansvar för att driva arbetet framåt - ha lätt för att sätta dig in i regelverk och följa rutiner - uttrycka dig tydligt i både tal och skrift - vara lösningsorienterad, strukturerad och flexibel - bidra till en god stämning och samarbete i gruppen Villkor B-körkort Vid frågor om tjänsten hänvisar vi till mejl. Vi svarar på eventuella frågor när vi är tillbaka från semestern. Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html
Vill du vara med och bidra till TLV:s vision mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss!Gillar du att arbeta med kvantitativa metoder, utveckla arbetssätt och lösa utmaningar för samhällets bästa? Vill du arbeta med stora komplexa datamängder från flera olika datakällor? Är du en lagspelare som trivs med många kontaktytor? Då har vi ett jobb för dig! Om enheten för Analys och samordning TLV:s båda analysenheter arbetar bland annat med analyser av läkemedels-, apoteks- och tandvårdsmarknaderna. Myndigheten har i uppdrag att utveckla den värdebaserade prissättningen av läkemedel och är engagerad i olika regeringsuppdrag. Uppdragen som enheten för Analys och samordning arbetar med syftar till att analysera och följa upp läkemedelsanvändning samt effekt av läkemedel i klinisk vardag ur olika aktörers perspektiv – staten, regioner, apotek, läkemedelsindustri och patienter. Även internationella projekt där vi jämför läkemedelspriser med andra europeiska länder genomförs årligen. Analysverksamheten hos oss har vuxit under de senare åren, dels eftersom behovet har ökat i takt med att vi har fått fler och allt bredare regeringsuppdrag, dels för att övriga avdelningar på myndigheten har en ökad efterfrågan på analyser. Analysenheterna samverkar nära för att utveckla det kvantitativa arbetet och nu söker vi en ny kollega till enheten för Analys och samordning. Arbetsuppgifter Vi söker dig som är analytiker med kvantitativ specialisering och som vill arbeta med analyser och visualisering av stora mängder data från olika källor. Dina arbetsuppgifter syftar ofta till att ge en bild av hur läkemedelsanvändning och försäljning ser ut och hur förändringar kan komma att påverka myndighetens beslut och apoteks- och läkemedelsmarknaden och dess aktörer. I uppgifterna ligger också att vara delaktig i att utveckla våra prognoser inom läkemedelsområdet. Du bidrar i våra uppföljnings- och analysarbeten och går även in i teamet som ansvarar för våra analysdatabaser. Du bistår med stöd i analyser både inom enheten och på uppdrag av andra avdelningar på TLV. Du har några års erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och kvantitativa analyser samt av att visualisera resultaten. Du har mycket goda kunskaper i R eller Python eller motsvarande programmeringsspråk och har ett intresse att utveckla dig inom programmering. Som analytiker på TLV arbetar du ofta med flera parallella uppdrag som varierar i komplexitet. Du deltar i framtagande av olika rapporter som beskriver och drar slutsatser av analyser om utvecklingen inom våra marknadsområden. Du arbetar tillsammans med andra analytiker och olika professioner, till exempel nationalekonomer, jurister, farmaceuter, hälsoekonomer och medicinska utredare. Det finns en utbyggd samverkan mellan kvantitativa analytiker vilket bidrar till en utveckling av arbetssätt och ett fortlöpande lärande. Vi söker dig som har • universitetsexamen inom nationalekonomi med inriktning mot kvantitativa analyser (eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig) • minst tre års arbetslivserfarenhet som analytiker, data scientist eller liknande • mycket goda kunskaper i R, Python eller motsvarande programmeringsspråk • goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du har • erfarenhet av att göra kvantitativa analyser inom läkemedels- och apoteksområdet • erfarenhet från arbete inom läkemedelsindustri eller akademi • erfarenhet från statlig myndighet eller region • erfarenhet av datavisualisering • erfarenhet av versionshantering (av kod eller mjukvara) Som person är du resultat- och utvecklingsfokuserad och har en god analytisk förmåga. Du tycker om problemlösning och att lära dig nya arbetssätt som driver verksamheten framåt. Eftersom du kommer att presentera slutsatser av dina analyser behöver du ha en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor. Vi ser inte bara efter kompetens utan värdesätter också dina personliga egenskaper högt. Din förmåga att vara flexibel, problemlösande och en positiv kraft i vår arbetsmiljö är avgörande för oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform Tillsvidareanställning, på heltid, som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 2238/2025 senast den 10 augusti 2025. Vi jobbar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen består av en telefonavstämning, digital intervju samt en uppföljande intervju inkl. ett arbetsprov på vårt kontor. Vi använder oss av urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen så du bifogar inte något personligt brev utan endast ditt CV som ska vara på svenska. På TLV utgår vi från att varje människa är unik och vi verkar tillsammans för mångfald och inkludering samt en jämlik och jämställd arbetsmiljö Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Om TLV Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv, bland annat genom möjligheten att jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi sitter i fräscha, aktivitetsbaserade lokaler som erbjuder olika typer av arbetsplatser och mötesrum anpassade utifrån den typ av arbete som ska utföras.
Vill du vara med och skapa samhällsnytta genom tillsyn? Har du erfarenhet av ärendehandläggning inom det offentliga? Och skulle du tycka om att jobba centralt i Stockholm, med Kungsgatans puls utanför porten, men även ha möjlighet till att arbeta hemifrån? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig. Vad ingår i rollen? Som handläggare på Enheten för kommun- och stiftelsetillsyn blir du en del av ett team på 16 jurister och handläggare med specialistkunskaper som jobbar med tillsyn över stiftelser och kommunernas verksamhet med överförmyndare samt enligt tobaks- och alkohollagen. Länsstyrelsen är tillsynsmyndighet över kommunala beslut gällande tillstånd och tillsyn av serverings- och tobakstillstånd samt kommuners arbete med förmyndare, gode män och förvaltare. Arbetsuppgifterna består dels av att besöka kommuner och på plats granska beslut och dokumentation dels i att vägleda och stödja kommunernas arbete både genom att svara på frågor och hålla utbildningar. Arbetet inkluderar också att svara på remisser och skriva rapporter och beslut samt att genom nätverk utveckla arbetet och upprätthålla rättssäkerhet, tex i ett nationellt nätverk för länsstyrelsernas tillsynsverksamhet och att där bidra till utveckling av nätverket. Som medarbetare på länsstyrelsen tar du och dina kollegor gemensamt ansvar för planeringen och genomförandet av gruppens arbetsuppgifter med stöd av er enhetschef. Du kan även behöva arbetsledas tillfälligt till andra arbetsuppgifter inom enheten, avdelningen eller på myndigheten, då vi dels är en krisberedskapsmyndighet, dels kan få tillfälliga uppdrag som snabbt ska lösas. Det är således en förutsättning att du som person har intresse för att arbeta på bredden när tillfälle ges. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du ska ha - akademisk utbildning inom juridik, stats- eller samhällsvetenskap, ekonomi eller motsvarande som arbetsgivaren finner likvärdig - erfarenhet av ärendehandläggning vid inom statlig eller kommunal verksamhet - erfarenhet av att planera och genomföra tillsyn, både på plats och så kallad skrivbordstillsyn - erfarenhet av myndighetsutövning inom statlig eller kommunal verksamhet - mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på svenska. Som person är du samhällsintresserad och i ditt arbete är du resultatinriktad och du jobbar effektivt med förmåga att driva arbetet framåt. Du uttrycker dig tydligt och enkelt i tal och skrift och har god förmåga att förklara och lära ut till andra och lätt för att ta till dig av andras kunskap. Du har hög integritet, är professionell i tjänstemannarollen och lojal med den statliga värdegrunden. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Det är meriterande om du har - erfarenhet av statlig eller kommunal tillsyn och tillsynsvägledning inom alkohol eller tobaksområdet och/eller överförmyndartillsyn. Mer om oss och rollen Anställning är placerad på Enheten för kommun- och stiftelsetillsyn där 16 experter inom området arbetar. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetschefen leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Enheten tillhör Avdelningen för rättsliga frågor. Anställningen är ett vikariat på heltid om 1 år och 3 månader. Vi vill att du börjar så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av Mari Holopainen, tillförordnad enhetschef, tfn 010-223 14 36. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Susann Sass-Jonsson [email protected], 010-223 31 50 för SACO, för ST, [email protected]. Anställningsform: vikariat från oktober 2025 till december 2026 Sista ansökningsdag: 27 juli 2025 Referensnummer: 112-34900-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Vill du vara med och skapa bättre förutsättningar för studenters arbetslivskontakt? Karolinska Institutet söker en strategisk samordnare som på övergripande nivå driver och utvecklar arbetet med studenters övergång från utbildning till arbetsliv och alumnskap– i nära samverkan med funktioner inom hela KI. Din roll Som strategisk samordnare kommer du att ha ett nyckeluppdrag i att stärka stödet till studenter i slutet av utbildningen och i övergången till yrkeslivet. Tillsammans med en motsvarande samordnare med fokus på studentrekrytering och studentstöd i början av utbildningen bidrar du till att skapa en sammanhållen studentresa som ger värde för både studenten och KI. Du arbetar tvärfunktionellt och långsiktigt med att utveckla samarbeten inom och utanför KI, med särskilt fokus på att: - Tillsammans med dina kollegor utveckla strategier för studentstöd och alumnrelationer i syfte att stärka banden mellan KI, studenter och alumner - både under studietiden och efter examen. - Ta fram statistikrapporter och skapa underlag för att stötta dina kollegor i att fatta strategiska och verksamhetsutvecklande beslut inom sina uppdrag. - Aktivt bidra till VP-arbetet (verksamhetsplan) och omsätta strategiska mål i konkreta handlingsplaner som vägleder andra medarbetare i det operativa arbetet. Du bidrar även till verksamhetsplanering genom processer, årshjul, bakgrundsanalyser och strategiskt underlag. - Driva ett kontinuerligt förbättringsarbete genom att systematiskt identifiera behov, analysera resultat och följa upp insatser för att utveckla kvaliteten i arbetet. - Analysera och sammanställa data och omvärldsrapporter kopplat till området – såsom karriärrapporter, genomströmning och andra relevanta nyckeltal. - Initiera och driva samarbeten inom KI (exempelvis programansvariga, karriärservice, internationalisering, kommunikation m.fl.) för att stärka studenternas kontakt med arbetslivet, både nationellt och internationellt. - Vara en drivande aktör i universitetets arbete med talent retention och arbetsgivarrelationer för studenter. Vem är du? Vi söker dig som: - Har relevant akademisk examen och dokumenterad erfarenhet av strategisk verksamhetsutveckling inom högre utbildning eller närliggande sektor. - Har förmåga att bygga nätverk och driva samverkan internt och externt – gärna i internationella sammanhang. - Har förståelse för arbetsmarknadens behov och studenters karriärvägar, särskilt i övergången mellan utbildning och arbetsliv. - Är van vid att arbeta med statistik, uppföljning och analys. - Är noggrann, analytisk och strukturerad, med förmåga att omsätta data till relevanta underlag för utveckling. - Är kommunikativ och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Meriterande om du: - Har erfarenhet av statistikverktyget Bak- och framgrund - Har erfarenhet av att leda andra eller samordna projekt eller processer med flera personer inblandade Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Ett utvecklande och samhällsviktigt uppdrag i en internationell forsknings- och utbildningsmiljö där du gör skillnad för både studenter, alumner och arbetsgivare. Du får arbeta i en engagerad och kunskapsintensiv organisation som strävar efter att vara en ledande aktör inom hälsa och medicin – i Sverige och globalt. En kreativ, internationell och inspirerande miljö fylld av kompetens och nyfikenhet. Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. Vår vision är att driva utvecklingen av kunskap om livet och verka för en bättre hälsa för alla. Här bedriver vi framgångsrik medicinsk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar i Sverige. Som universitet är Karolinska Institutet en statlig myndighet. Det gör att du får goda förmåner genom vårt kollektivavtal. Medarbetare på KI erbjuds också möjlighet till ett flexibelt arbetssätt. Det innebär att om den verksamhet du jobbar i tillåter, så kan du arbeta en del av din arbetstid på distans. Du får även träna fritt i våra moderna friskvårdsanläggningar där utbildad personal finns på plats. Placering: Solna https://ki.se/om-ki/tio-skal-att-valja-karolinska-institutet Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. I denna rekrytering söker du med ditt CV utan personligt brev. I ansökningsformuläret kommer du istället att få svara på några frågor om varför du söker jobbet. Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning. Vill du göra skillnad – och bidra till en bättre hälsa för alla? Sök jobb hos oss
Vill du stötta och jobba tätt tillsammans med framgångsrika forskare på KTH – välkommen att söka till oss! Om avdelningen Du kommer vara anställd på Research Support Office, en avdelning som stöttar forskare och ledning på KTH med många olika slags kompetenser. Vi ingår i Verksamhetsstödet på KTH vars uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. I din roll kommer du jobba tätt med forskare på avdelningen Kommunikationssystem. Det är en avdelning med mycket externfinansierad forskning som sker i samverkan med företag och andra universitet. Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du främst att arbeta inom två kompetenscentrum, SMART 6GSAT samt SWEWIN. Du kommer att stötta administrativt med såväl uppbyggnaden av forskningscentrumet SMART 6GSAT som i administrationen avseende båda kompetenscentrumen. Det förekommer också stöd till andra större projekt inom forskningsgruppen där du ingår som administrativ projektledare. Det här innebär nära samarbete med de vetenskapliga föreståndarna och andra projektparter, forskningsgruppen samt det centrala verksamhetsstödet. Sammanfattningsvis innebär arbetet att du är spindeln i nätet både gentemot forskarna och administrationen. Du kommer bl a att: - utföra administration kopplat till styrgruppsmöten och andra möten och aktiviteter såsom workshops, seminarier och konferenser - ansvara för tidsplanering och ta fram processer, dokument och uppföljning kopplat till verksamhetsplanering, budgetarbete samt övriga typer av rutiner utifrån behov - ansvara för att hålla centrumens webbsidor och sociala mediekonton uppdaterade - vara kontaktperson mot det centrala verksamhetsstödet i arbetet med kontrakt, kommunikation, ekonomi och återrapportering - hålla ihop bland annat resebokningar och andra förekommande uppgifter med hjälp av skolans servicecenter Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda används i det dagliga arbetet. Många forskare talar endast engelska - Stor vana att arbeta med webbaserade system, molnapplikationer och MS Officeprogram Personliga egenskaper Vi söker dig som är lyhörd för andra och har lätt för att samarbeta. För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du tycka om att ge service och stöd. Du är självgående och strukturerad och har lätt för att snabbt ställa om med ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs i en dynamisk, händelserik miljö. Meriterande - Arbetslivserfarenhet av att koordinera projekt, skriva protokoll samt hantering av event - Arbetslivserfarenhet av arbete med forskningsadministration Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Är du intresserad av att arbeta som handläggare inom förnödenhetsförsörjningsområdet? I denna befattning som är civil kommer du arbeta med inventering av materiel, kassation och avveckling av materiel samt krigsplacering av mängdmateriel. Utöver de huvudsakliga ansvarsuppgifterna ska stöd ges till övriga ur avdelningen med förnödenhetssystem och administration. Du kommer vara en viktig resurs i vår stab som hanterar Marinbasens logistikstöd i hela Karlskronas garnisonsområde. Vi hoppas att du vill söka till oss och bli vår nya kollega! Om enheten Logistikenheten samordnar och prioriterar de logistiska behoven från understödda förband avseende förnödenhetsförsörjning ex. livsmedel, drivmedel, ammunition samt teknisk tjänst och transporttjänst. Logistikenheten består av en stab där man bereder inkomna ärenden inom ovan beskrivna funktioner. Försörjningsavdelningen genomför efter beredningen uppgifter inom förnödenhetsförsörjningen. Teknikavdelningen genomför den tekniska tjänsten för understödda förband. Mobiliseringsavdelning huvuduppgifter är att krigsplacera och förrådsställda material och förnödenheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Handlägger inventering av materiel, kassation och avveckling av materiel samt krigsplacering av mängdmateriel • Att generera inventeringsunderlag till berörda förband samt registrera in inventeringsresultat i LIFT • Handlägger bokning av inventeringsresultat i PRIO för samtliga förband i garnisonen • Sammanställa inkomna kassationsförslag • Skicka in hemställan gällande kassation till Ägarföreträdare för beslut • Ta emot beslut från Ägarföreträdare och genomför angivna åtgärder i enlighet med gällande rutiner och styrningar • Avveckling av materiel utifrån styrningar från Materielavveckling • Genomför godsaviseringar i system LIFT gällande mottagning samt utförande Övriga arbetsuppgifter: • Stödjer med uppgifter rörande LIFT, registervård • Stödjer i genomförande av Lokal beredning samverkan • Stödjer, följer upp och kontrollerar Försörjningsavdelningen inom förrådstjänst • Stödjer med materielbehovsplanering och tilläggsbeställningar enligt utgivna direktiv • Stödjer förbanden i Karlskrona garnison i frågor om materielfördelningsorder • Delta i stabens utpekade möten och kunna vara redundans i andra och nya uppgifter • Du kommer även att vara redundans i samverkan med andra medarbetare i staben • Delta i Logistikenhetens ledningslag vid övning och insats KRAV Kvalifikationer • 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt • Körkortsbehörigheter *B • Goda datakunskaper med färdigheter i Microsoft Office • Minst ett års erfarenhet från koordinering och planeringsarbete inom förnödenhetsförsörjning eller motsvarande • Minst ett års erfarenhet av att administrera, samordna, utveckla och vidmakthålla interna rutiner • Minst ett års erfarenhet av LIFT lokal • Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska Personliga egenskaper Du är noggrann och prestigelös, vilket också innebär att du är en god lagspelare. Du har förmåga att uttrycka dig och är således tydlig och kommunikativ. Du är flexibel och kan hantera tillfälliga toppar i arbetsbelastning, har hög integritet och en utpräglad ansvars- och servicekänsla. Du kan självständigt driva dina arbetsuppgifter och ta initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Arbetat inom Försvarsmakten • Minst ett års administrativt arbete • Erfarenhet av system PRIO (SAP) samt ärendehanteringssystem • Arbetat med logistik inom Försvarsmakten För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Karlskrona. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Sven-Åke A Söderbjörk Upplysningar om rekryteringsprocessen Lena Krusberg Fackliga företrädare Officersförbundet: Jonas Mård Försvarsförbundet: Jimmy Svensson SACO: Mikael Olsson SEKO: Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 010-82 85 000 Begränsad tillgänglighet under semester perioden Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Marinbasens övergripande uppgift är att stödja de marina förbanden med bland annat logistik i form av transporter, basering, bevakning och sjukvård, både hemma och utomlands. Marinbasen har sitt huvudsäte i Karlskrona, men bedriver verksamhet där behov finns, exempelvis i Berga/Muskö, söder om Stockholm och i Göteborg. Andra stora uppgifter för Marinbasen är övervakning av Sveriges 2700 km långa kust med territorialhav. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Nu har du chansen! Vi söker kvalificerad projektmedarbetare/utredare! Vi som söker: IQual är en del av JAG, vars medlemmar är personer med flera stora funktionsnedsättningar och en nedsättning av den intellektuella förmågan. Här ingår också JAG Personlig assistans, Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992. Den 1 september startar IQual, JAGs kunskapsnod i Stiftelsen JAG, ett nytt arvsfondsprojekt i syfte att säkerställa möjligheter till stödjande beslutsfattande även för personer med omfattande funktionsnedsättningar varav en är en nedsättning av den intellektuella och/eller kognitiva förmågan. Rollen: Vi söker en kvalificerad projektmedarbetare/utredare som tillsammans med projektledare/verksamhetsansvarig kommer att lägga upp en omfattande studie av självbestämmande som kommer att genomföras i samarbete med ett antal andra organisationer och med utgångspunkter som tagits fram i samarbete med forskare på Marie Cederschiölds högskola. I rollen kommer också praktiskt genomförande av projektets alla delar, administration och redovisning att ingå. Vi söker dig som - Har erfarenhet av att genomföra intervjuer och observationer i syfte att beskriva och generera ny kunskap. - Kan ta fram rapporter och vara väl förtrogen med att jobba utifrån vetenskapliga metoder. - Känner dig trygg i att utrycka dig i såväl tal som skrift. Kunskaper kring “supported-decisionmaking” och funktionsrättskonventionen (CRPD), samt god kännedom om de övriga frågor JAG driver är starkt meriterande, men inte ett krav. Vi söker dig som är - Utåtriktad och positiv med ett stort intresse för människor - Analytisk och produktiv och van att leverera resultat som är lätta att ta till sig - Kreativ i att se möjligheter och lösningar som gör att du uppnår resultat Kvalifikationer: - Akademiska studier i socialt arbete, psykologi, pedagogik eller liknande. - Erfarenhet av att genomföra intervjuer och observationer utifrån beprövade metoder. - Kunskaper i att planera och genomföra utbildningar. - Flytande svenska, både i tal och skrift. - Goda kunskaper i engelska. Vi erbjuder - Kontor i centrala Stockholm. - Ett spännande samarbete med andra organisationer i projektform. - Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner. - En trevlig och dynamisk arbetsmiljö där vi stöttar varandra och har roligt tillsammans. - Ett meningsfullt och utvecklande arbete i en värderingsstyrd organisation. Tjänsten gäller en projektanställning, 100%. Arbetsplats: JAGs kansli i centrala Stockholm. Tillträde: 1 september eller så snart som möjligt efter det. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Sista ansökningsdatum är 6 juli 2025. Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast! Ring eller mejla till verksamhetsansvarig Agneta Scherman om du har frågor om tjänsten. ([email protected] eller 076-5453038) Välkommen med din ansökan! JAG Personlig assistans är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi är stolta över våra assistenter och vill att du som assistent ska trivas och vilja stanna länge och utvecklas. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. Välkommen du också! Vill du veta mer om yrket personlig assistent?
Gör skillnad. Varje dag. Ängelholms sjukhus är beläget i det natursköna området vid Rönne å, med bara några minuters promenad till Ängelholms tågstation och centrum. Det finns goda pendlingsmöjligheter norr- och söderifrån, nära till E6 samt bra parkeringsmöjligheter på sjukhusområdet. Ängelholms sjukhus har det mindre sjukhusets fördelar vilket innebär korta beslutsvägar, ett närvarande ledarskap, effektiva enheter och hög flexibilitet. Innovation och utvecklingsenheten vid Ängelholms sjukhus driver ett flertal utvecklings- och innovationsprojekt med målet att främja en proaktiv och personcentrerad vård. Fokus ligger på att skapa förutsättningar för ett självständigt liv, individanpassade insatser i samverkan mellan aktörer samt digitalisering som möjliggörare för sömlösa och värdeskapande vårdprocesser. Vårt arbete rör bland annat digital cancerrehabilitering, digi-klinisk kompetens och utveckling av digital hälsolitteracitet, i både nationella och internationella sammanhang. Vi söker nu en nyfiken och strukturerad projektkoordinator som vill vara med och möjliggöra fortsatt innovation och utveckling i våra pågående och framtida satsningar! Du kan följa våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna! ARBETSUPPGIFTER Som projektkoordinator hos oss har du en central roll i att samordna och stödja våra externfinansierade projekt. I dagsläget arbetar vi i sex projekt; fyra med nationell finansiering och två inom EU:s Interreg-program. Du arbetar i nära samverkan med enhetschef, projektledare och andra projektdeltagare i frågor som rör: • projektadministration och projektplanering • ekonomihantering och uppföljning • kommunikation, både intern och extern • rapportering och kontakter med finansiärer • samordning av möten och dokumentation • framtagning av underlag till nya projektansökningar. Du är även kontaktperson gentemot våra samarbetspartners inom hälso- och sjukvård, akademi, näringsliv och civilsamhälle. I rollen ingår också att bidra till ett aktivt och kompetent innovations- och utvecklingsteam, där samverkan och lärande står i centrum. Du utgår från våra lokaler på Ängelholms sjukhus med goda möjligheter till distansarbete de dagar och tillfällen då arbetsuppgifterna och verksamheten tillåter. Annonseringen avser en tidsbegränsad anställning under ett till två år knutet till aktuella projekt. KVALIFIKATIONER För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har tidigare erfarenhet av arbete som projektkoordinator eller roll och arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer motsvarande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska med god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift. Därtill har du en mycket god datorvana och en digital kompetens. Det är en förutsättning för tjänsten att du har en god administrativ förmåga och vana av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi och rapportering. Vi ser även att du har en god kännedom om hälso- och sjukvårdens organisation och styrning. Därutöver är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i EU-projekt eller andra offentligt finansierade projekt. Rollen innebär även arbete med extern och intern kommunikation. Därför är det fördelaktigt om du har erfarenhet av arbete med kommunikation och även med att skapa och presentera visualisering av resultat. Har du dessutom erfarenhet av samverkan med olika aktörer inom vård, forskning och/eller offentlig sektor är det ett plus. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och samarbetsinriktad. Du trivs i sammanhang där det händer mycket, har en god förmåga att prioritera och ser till att saker blir gjorda. Du uppskattar att vara en del av ett engagerat team och delar vårt driv att förbättra vården för patienter i hela Region Skåne. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser framemot att lära känna dig. ÖVRIGT För övrig facklig hänvisning, var god kontakta växel på 042-406 10 00. Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om tjänsten Nu söker vi en avtal- och tillståndshandläggare för att stärka Vattenfalls avdelning Miljö och Tillstånd. Avdelningen arbetar med fastighets- och miljöfrågor kopplade till ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer i Sverige. Arbetet innebär att du bidrar med din specialistkompetens, främst inom fastighets- och miljörätt samt fysisk planering Förekommande arbetsuppgifter: - Upprätta avtal och tillståndsansökningar - Ansvara för samråd med myndigheter och kommuner - Samarbeta med entreprenörer och nätägare i frågor som rör ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer - Arbeta med markvärdering vid olika typer av intrång. Vidare ansvarar du och hela avdelningen även för att hålla goda kontakter med myndigheter och juridiska instanser. Arbetet som bedrivs kräver struktur, gott omdöme och att säkerhetsställa att du och avdelningen handlar i enlighet med mål och riktlinjer. Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som avtal- och tillståndshandläggare är ett konsultuppdrag på heltid som beräknas påbörjas 2025-09-21 och fortlöpa till och med 2026-03-21. Uppdraget utförs primärt i Vattenfalls lokaler i Trollhättan. Säkerhetsintervju förekommer innan tillträde. Krav för tjänsten: • Du har lägst kandidat- eller högskoleingenjörsexamen inom samhällsplanering, miljö eller fastighetsrätt. • Kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift • God datorvana För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Meriterande för tjänsten - Några års arbetslivserfarenhet, gärna av arbete med ledningsrätter, tillstånd, bygglov och/eller avtalshantering. Om dig För att lyckas i rollen tror vi att det är viktigt att du kan driva processer från start till mål med hög kvalitet och i nära kontakt med dina kunder. Du är tydlig i tal och skrift, både vad gäller svenska och engelska och en god datorvana är ett måste. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-03. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: maja.nyströ[email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Är du en tekniskt nyfiken problemlösare med erfarenhet av järnvägsfordon och dokumentationssystem? Vill du arbeta i en samhällsviktig bransch och bidra till smartare, säkrare och mer hållbara transporter? Då är det här uppdraget för dig! Vi söker nu en teknisk konsult för ett långsiktigt uppdrag hos en välrenommerad aktör inom den offentliga kollektivtrafiken. Uppdraget avser att driva förändrings- och förbättringsarbete för fordonstypen Coradia, som används av flera stora regionala trafikförvaltningar. Du kommer att Identifiera och driva tekniska ändringar på fordon och stödsystem. Arbeta med allt från dokumentationsuppdateringar till komplexa tekniska lösningar. Leda ersättningsarbeten för föråldrade komponenter, inklusive omkonstruktion, test och verifiering. Säkerställa att allt arbete sker enligt gällande lagar, inklusive CSM-RA och TSD:er. Samarbeta med flertalet aktörer inom kollektivtrafiksbranschen. Vi söker dig som har Krav: Minst 3 års erfarenhet av arbete med FORD som centralt system. Minst 3 års erfarenhet av arbete som inkluderat verktyg för fordonsdokumentation och statusuppföljning av fordon. Minst 3 års erfarenhet av arbete med fordonstyp Coradia. Meriterande: Erfarenhet av CSM-RA och tillhörande regelverk och tillämpning. Erfarenhet av framtagning av tekniska underlag och instruktioner. Praktisk erfarenhet från depåmiljö. Kontaktnät inom leverantörsledet för Coradia-fordon. Vem vi tror att du är Vi tror att du är en tekniskt nyfiken person som gillar att lösa problem – både stora som små. Du har en bred teknisk förståelse och trivs med att ta eget ansvar i ditt arbete. Med god struktur och självständighet har du lätt för att prioritera och driva uppgifter framåt, samtidigt som du har ett öga för detaljer och kvalitet. Du är van vid att samarbeta med både tekniska experter och andra intressenter, och du kan kommunicera lösningar och beslut på ett tydligt och förtroendeingivande sätt. Praktisk information Plats: Stockholm, på plats med möjlighet till några dagars distansarbete. Omfattning: Heltid på 100% Start: Flexibelt från 1 september 2025 - september 2027, med option på 1+1 år Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 195 jobb