Policyexpert

Vill du arbeta med ReAct-Action on Antibiotic Resistance och vara del i att brygga mellan vetenskap och policy och skapa förändring vad gäller en av världens största folkhälsoutmaningar? Vill du vara del av ett internationellt nätverk med kompetenta och drivna kollegor vid Uppsala Universitet och på andra platser i världen? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart och inkluderande medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som policyexptert hos ReAct på Uppsala universitet. Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se Den aktuella anställningen tillhör enheten ReAct. Enheten samarbetar nära med andra delar av universitetet, och med ReAct-nätverkets andra regionala center genom utbyte med en rad olika institutioner och civilsamhället både i Sverige och globalt. Mer information om ReAct hittar du här  https://www.reactgroup.org/ Arbetsuppgifter Bland arbetsuppgifterna ingår att strategiskt utveckla samt genomföra ReActs policy- och påverkansarbete. Detta innfattar framtagande av policyrekommendationer och positioner som bygger på god vetenskaplig grund, bidra i politiska processer, representera ReAct vid möten, utveckla och skriva underlag, utforma kommunikationsmaterial samt anordna aktiviteter som internationella möten, webinarium mm. I tjänsten ingår också att delta och ibland även leda ReActs interna arbetsgrupper och möten. Vidare är tjänsten en viktig del i ReActs mobilisering och administrering av finansiella resurser och i arbetsbeskrivningen ingår specifika ansvarsområden inom detta. Kvalifikationskrav Vi söker en Expert med en gedigen erfarenhet från internationella sammanhang inom global hälsa och antibiotikaresistens. Akademisk examen (minimum Masternivå) inom global hälsa eller annat medicinskt område, statsvetenskap, internationella relationer, kommunikation eller annat relevant för tjänster är ett krav. Flerårig erfarenhet av policy eller påverkansarbete samt tidigare erfarenhet av mobilisera medel för internationella projekt (inom forskning alt ideell verksamhet) krävs. Personen bör ha en mycket väl utvecklad förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Svenska samt andra språkkunskaper är meriterande. Vi söker en person som kan arbeta självständigt, ta sig an komplexa utmaningar och leda initiativ och projekt av olika karaktär. Vidare ska kandidaten trivas i multidisciplinära och internationella team. Övriga viktiga personliga egenskaper är god analytisk förmåga, initiativtagande, flexibilitet, kreativitet, uthållighet och god samarbetsförmåga. Arbetsspråket är engelska och i tjänsten ingår resor både inom och utanför Europa. Önskvärt/meriterande i övrigt Svenska och andra språkkunskaper samt tidigare arbetserfarenhet från låg- eller medelinkomstland. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare. Omfattningen är 100 %. Tillträde 1 juli 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Anna Sjöblom, enhetschef ReAct, [email protected] +46739866637 Välkommen med din ansökan senast den 10 Maj 2024, UFV-PA 2024/1353. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Expert inom antibiotikaresistens

Expert inom antibiotikaresistens Vill du arbeta med ReAct-Action on Antibiotic Resistance och vara del i att brygga mellan vetenskap och policy och skapa förändring vad gäller en av världens största folkhälsoutmaningar? Vill du vara del av ett internationellt nätverk med kompetenta och drivna kollegor vid Uppsala Universitet och på andra platser i världen? Vill du ha en arbetsgivare som satsar på ett hållbart och inkluderande medarbetarskap och erbjuder trygga, förmånliga arbetsvillkor? Välkommen att söka anställning som expert inom antibitikaresistens hos ReAct på Uppsala universitet. Institutionen för medicinska vetenskaper är en stor klinisk institution med ca 250 anställda och över 900 personer som är anknutna via Akademiska Sjukhuset. Institutionen har en bred forskningsprofil med starka forskargrupper inom en rad områden. Mer om institutionens verksamhet finns på http://www.medsci.uu.se Den aktuella anställningentillhör enheten ReAct. Enheten samarbetar nära med andra delar av universitetet, och med ReAct-nätverkts andra regionala center genom utbyte med en rad olika institutioner och civilsamhället både i Sverige och globalt. Mer information om ReAct hittar du här  https://www.reactgroup.org/ Arbetsuppgifter Bland arbetsuppgifterna ingår att utveckla och genomföra olika initiativ inom policyutveckling, samhällesengagemang samt att bidra till ReActs starka förankring i de vetenskapliga fälten som rör antibiotikaresistens. Detta innefattar även att bidra i politiska processer, representera ReAct vid möten, producera kommunikationsmaterial, vetenskapliga artiklar samt anordna aktiviteter som internationella möten, webinarium mm. I tjänsten ingår också att delta och ibland även leda ReActs interna arbetsgrupper och möten. Vidare är tjänsten en viktig del i ReActs mobilisering och administrering av finansiella resurser och i arbetsbeskrivningen ingår specifika ansvarsområden inom detta. Kvalifikationskrav Vi söker en expert inom antibiotikaresistens med tidigare erfarenhet inom internationellt arbete/global hälsa. Doktorsexamen inom global hälsa, medicin, farmaci, biologi eller annat relevant område med forskning inom antibiotikaresistens är ett krav. Tidigare erfarenhet av vetenskapligt, policy eller påverkansarbete samt tidigare erfarenhet av att mobilisera medel för internationella projekt (inom forskning alt ideell verksamhet) krävs. Personen bör ha en mycket väl utvecklad förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska. Vi söker en utåtriktad person som trivs att arbeta i och leda initiativ av skiftande karaktär i multidisciplinära och internationella team samt har en samordnande och administrativa färdigheter. Övriga viktiga personliga egenskaper är god analytisk förmåga, initiativtagande, flexibilitet, kreativitet, god samarbetsförmåga. Arbetsspråket är engelska och i tjänsten ingår resor både inom och utanför Europa. Önskvärt/meriterande i övrigt Svenska och andra språkkunskaper samt tidigare arbetserfarenhet från låg- eller medelinkomstland. Om anställningen  Anställningen är tillsvidare. Omfattningen är 100 %. Tillträde 1 juli 2024 eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Upplysningar om anställningen lämnas av: Anna Sjöblom, enhetschef ReAct, [email protected] +46739866637 Välkommen med din ansökan senast den 10 Maj 2024, UFV-PA 2024/1354. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

25 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Utredare

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt. Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten. Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet. Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin. ARBETSUPPGIFTER Gillar du att lösa komplexa problem i en framåtdriven teknisk miljö? Vi söker nu en utredningsingenjör som ska jobba med utredningar inom VA! Som utredare hos oss tillhör du en enhet som ansvarar för framtagande av förvaltningens långsiktiga verksamhetsplaner. I tjänsten ingår det att kontinuerligt arbeta med långsiktig planering, utredningar, beslutsunderlag och FOU inom VA. I den här rollen kommer du bland annat att arbeta med avancerad hydraulisk modellering av Göteborgs VA-nät. Du kommer även ta fram förslag på utformning av VA-nät i samband med nya detaljplaner och andra förstärkningsåtgärder. Av arbetets karaktär är detta en roll där du får helikopterperspektiv över vår verksamhet och blir kunnig inom hela den tekniska processen. Idag är vi 11 utredningsingenjörer och specialister på enheten. Vi har en bred kompetens inom VA med stort fokus på kunskapsöverföring och kompetensutveckling. Som utredare kommer du driva utredningar inom hela VA-området både självständigt och i mindre arbetsgrupper. Utöver att vi möts i det dagliga arbetet har vi flera forum där vi utbyter kunskap för att utveckla våra gemensamma arbetssätt. Du kommer även figurera i nätverk med både externa aktörer för att diskutera frågor som rör vår verksamhet, vilket ger dig möjlighet att utöka ditt personliga professionella nätverk. KVALIFIKATIONER För att klara uppdraget behöver du: • Vara examinerad civilingenjör. • Modelleringskunskaper inom VA • Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har flera års erfarenhet av liknande roller inom VA.. Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Det innebär bland annat registerkontroll via Säpo samt alkohol- och drogtest. Vi söker dig som på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Tjänsten kräver att du kan ta egna initiativ för att föra ditt arbete framåt. Du behöver kunna använda din tid effektivt genom att arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt. Välkommen med in ansökan! ÖVRIGT Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Projektledare enheten för kliniska studier, Universitetssjukhuset Örebro

Är du nyfiken på framtidens vård och behandlingar? Trivs du med att kombinera många olika kontakter med IT-frågor och administrativt arbete? Uppskattar du en tempofylld och föränderlig miljö? Då är EKS något för dig! Vi söker nu en projektledare till vår enhet med uppdrag som objektproduktledare! Enheten för kliniska studier, EKS, är en del av Region Örebro läns Forsknings- och Utbildningsorganisation. Här genomförs kliniska studier på patienter inom många olika terapiområden med olika diagnoser på uppdrag av både läkemedelsindustri, sjukvård och akademi. I enhetens uppdrag ingår alla moment inom kliniska studier - från idé till genomförd och rapporterad studie. Du kommer vara en del av teamet på enheten för kliniska studier, här erbjuds en kunskapsintensiv och kundorienterad arbetsplats med stor flexibilitet. Inom enheten finns idag 18 medarbetare med olika kompetens såsom läkare, projektledare och forskningssjuksköterskor. Enheten strävar inte bara efter kompetens, service, professionellt omhändertagande och stor flexibilitet, vi vill också vara en arbetsplats som präglas av värme, delaktighet och glädje. Våra lokaler finns i S-huset på USÖ-området. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Projektledare enheten för kliniska studier, Universitetssjukhuset Örebro Arbetsuppgifter All typ av klinisk forskning omges av ett omfattande regelverk som ska garantera god kvalitet, tillförlitliga data och inte minst studiedeltagarnas säkerhet och integritet. Dina arbetsuppgifter är varierande och kommer att bestå av två huvudsakliga delar, objektproduktledning av Regionens e-CRF och projektledning av forskningsstudier. Projektledaren har till uppgift att projektleda kliniska läkemedelsprövningar på uppdrag av läkemedelsindustrin och att stödja ansvariga prövare i kliniska läkemedelsstudier där Region Örebro län är sponsor. Den andra huvudsakliga delen i uppdraget är att axla rollen som objektproduktledare för Regionens datainsamlingsverktyg, ett så kallat e-CRF där forskningsdata registreras. Objektproduktledaren är ansvarig för IT-verktyget och att samordna de objektspecialister som arbetar i verktyget. Arbetet innefattar bland annat: projektleda/koordinera kliniska studier och objektspecialister ta fram relevant dokumentation för processflöden samt kvalitetssäkring av e-CRF systemet bygga, planera och validera i Regionens e-CRF samverka med IT-organisationen om licensfrågor och utveckling av e-CRF systemet besvara studieförfrågningar och föra dialog med prövare och läkemedelsindustrin planera, kostnadsberäkna, granska/skriva avtal och fakturera rådgivning kring kliniska studier medverka vid interna och externa utbildningstillfällen skriva ansökningar till aktuella myndigheter medverka till verksamhetsutveckling och bidra till att öka möjligheterna för att kunna bedriva högkvalitativ klinisk forskning inom Region Örebro län och nationellt. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna med forskningserfarenhet och med god kunskap om medicinsk forskning och gällande regelverk. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska samt goda IT-kunskaper. För tjänsten är det meriterande att ha praktisk erfarenhet av att arbeta med klinisk forskning/klinisk prövning och kunskaper i Good Clinical Practice. I mötet med forskare, studiepersonal och andra samarbetspartners behöver du vara serviceinriktad, lyhörd och kunna hatera förändrade förutsättningar. Arbetet kräver att du är kvalitetsmedveten och att du självständigt driver arbetet i dina uppdrag. Vi värdesätter egenskaper som positiv attityd och god samarbetsförmåga men även att du kan arbeta självständigt och ta eget ansvar. Vi kommer att lägga stor vikt på personliga egenskaper och lämplighet. Ansökan Intervjuer sker fortlöpande. Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

25 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Skogshandläggare

Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss. Beskrivning Enheten Regional utveckling jobbar för hållbar regional tillväxt i Värmland. Vi jobbar både strategiskt och operativt för att nationella och regionala mål och strategier ska få genomslag i länet. Förändringsarbete genom intern och extern samverkan är en viktig del verksamheten. En stor del av enhetens arbete är inriktat på utveckling av landsbygden. På enheten är vi femton medarbetare som arbetar med frågor inom regional tillväxt, energi och klimat, friluftsliv, skog, livsmedel med mera. Arbetsuppgifter Förvaltning av Jordfonden kommer att vara en väsentlig del av tjänsten som skogshandläggare. Genom Jordfonden köper och säljer Länsstyrelsen fastigheter för att förbättra fastighetsstrukturen i omarronderingsområden och därmed underlätta ett rationellt jord- och skogsbruk. I arbetet ingår även handläggning av förvärvstillstånd samt samråd och underställningar om fastighetsreglering.   I förvaltning av Jordfonden ingår arbetsuppgifter som att: - Köpa och sälja fastigheter, inklusive förhandling - Värdera skog - Föra dialog med markägare, närboende och spekulanter - Planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder - Administrera fastighetsaffärer, inklusive arbete i diariesystem och att förbereda handlingar för arkivering - Samordna arbetet med andra sakområden inom Länsstyrelsen - Utgöra kunskapsstöd till Länsstyrelsen i skogsfrågor - Föreslå och genomföra förbättringar av arbetet.   I arbetet med förvärvstillstånd kommer du att handlägga tillståndsansökningar om förvärv av lantbruksfastighet, då detta krävs för att få lagfart enligt jordförvärvslagen. Du kommer även att skriva yttranden över samråd och underställningar utifrån fastighetsbildningslagen som lämnas av Lantmäteriet. Även andra uppgifter inom myndigheten kan ingå i tjänsten. Tjänsten innebär till viss del arbete i fält. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant skoglig inriktning. Du har erfarenhet av praktiskt arbete med skogsvärdering och förmåga att genomföra arbete i skogsterräng. Du har även en god administrativ förmåga samt vana av att följa rutiner och regelverk. B-körkort är ett krav. Meriterande är erfarenhet av naturvärdesbedömning, kunskaper i skogsekonomi och erfarenhet av att planlägga skogsbruks- och avverkningsåtgärder. Erfarenhet av myndighetsarbete, gärna statligt, och av arbete med landsbygdsutveckling är också meriterande. Villkor För att lyckas i din roll bör du som person vara stabil, målmedveten och strukturerad. Du bör ha lätt för att skapa förtroende i både interna och externa kontakter och ha förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Förmåga att föra dialog och att sätta sig in i andra människors perspektiv är viktiga egenskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och kan kommunicera på engelska. Kunskaper i tyska eller nederländska är meriterande. För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Multimediahandläggare till LPO Norrköping

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner från landsbygd och skärgård till storstad. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli. ARBETSUPPGIFTER I din roll hanterar du film som är viktiga för att utreda brott. Under en arbetsdag kommer du bland annat att arbeta med inhämtning av övervakningsfilm ute på fältet. Du är delaktig i att granska filmen och samarbeta med förundersökningsledare och utredare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Vara ett tekniskt stöd i hantering av bild och film i polisiära förundersökningar. • Analysera och bearbeta filmer samt upprätta PM eller andra typer av presentationer. • Inhämtning av bild och film. • Leverera övrigt stöd gällande bild- och filmhantering i utredningsarbetet. • Framöver kan det bli aktuellt att ingå i den regionala bild- och filmberedskapen. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning. • Erfarenhet av serviceinriktat arbete med kundkontakt. • Relevant erfarenhet av digital bild- och filmredigering i närtid eller längre relevant utbildning. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Erfarenhet av bild-, video- och ljudhantering • Kunskaper i olika övervakningssystem som hanterar bild och film. • Kunskaper i flera olika datorprogram. • Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område. • Kunskaper inom juridik. • Erfarenhet av polisiärt arbete. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete och struktur. I din roll arbetar du nära olika utredningsgrupper och har många externa kontakter vilket kräver att du är skicklig på att samarbeta med olika människor. Ofta behöver du kunna anpassa dig till uppdrag med kort varsel och prioritera. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vidare krävs det en förståelse för hur din roll påverkar helheten och förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetsprov kan komma att ingå som ett moment i rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Placeringsort: Norrköping Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Multimediahandläggare till LPO Motala

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner från landsbygd och skärgård till storstad. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. På polisområdesnivå finns utredningssektionen och ett polisområdeskansli. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER I din roll hanterar du film som är viktiga för att utreda brott. Under en arbetsdag kommer du bland annat att arbeta med inhämtning av övervakningsfilm ute på fältet. Du är delaktig i att granska filmen och samarbeta med förundersökningsledare och utredare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Vara ett tekniskt stöd i hantering av bild och film i polisiära förundersökningar. • Analysera och bearbeta filmer samt upprätta PM eller andra typer av presentationer. • Inhämtning av bild och film. • Leverera övrigt stöd gällande bild- och filmhantering i utredningsarbetet. • Ingå i den regionala bild- och filmberedskapen. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning. • Erfarenhet av serviceinriktat arbete med kundkontakt. • Relevant erfarenhet av digital bild- och filmredigering i närtid eller längre relevant utbildning. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Erfarenhet av bild-, video- och ljudhantering • Kunskaper i olika övervakningssystem som hanterar bild och film. • Kunskaper i flera olika datorprogram. • Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område. • Kunskaper inom juridik. • Erfarenhet av polisiärt arbete. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete och struktur. I din roll arbetar du nära olika utredningsgrupper och har många externa kontakter vilket kräver att du är skicklig på att samarbeta med olika människor. Ofta behöver du kunna anpassa dig till uppdrag med kort varsel och prioritera. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vidare krävs det en förståelse för hur din roll påverkar helheten och förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetsprov kan komma att ingå som ett moment i rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Placeringsort: Motala Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Multimediahandläggare till LPO Linköping

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisområde Östergötland är region Östs största polisområde sett till både antal invånare och yta. Det geografiska området sträcker sig över 13 kommuner från landsbygd och skärgård till storstad. Polisområde Östergötland är indelat i tre lokalpolisområden: Linköping, Norrköping och Motala. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service. ARBETSUPPGIFTER I din roll hanterar du film som är viktiga för att utreda brott. Under en arbetsdag kommer du bland annat att arbeta med inhämtning av övervakningsfilm ute på fältet. Du är delaktig i att granska filmen och samarbeta med förundersökningsledare och utredare. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Vara ett tekniskt stöd i hantering av bild och film i polisiära förundersökningar. • Analysera och bearbeta filmer samt upprätta PM eller andra typer av presentationer. • Inhämtning av bild och film. • Leverera övrigt stöd gällande bild- och filmhantering i utredningsarbetet. • Ingå i den regionala bild- och filmberedskapen. KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning. • Erfarenhet av serviceinriktat arbete med kundkontakt. • Relevant erfarenhet av digital bild- och filmredigering i närtid eller längre relevant utbildning. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Erfarenhet av bild-, video- och ljudhantering • Kunskaper i olika övervakningssystem som hanterar bild och film. • Kunskaper i flera olika datorprogram. • Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område. • Kunskaper inom juridik. • Erfarenhet av polisiärt arbete. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är det viktigt att du har förmågan att driva ditt eget arbete och struktur. I din roll arbetar du nära olika utredningsgrupper och har många externa kontakter vilket kräver att du är skicklig på att samarbeta med olika människor. Ofta behöver du kunna anpassa dig till uppdrag med kort varsel och prioritera. Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och har förmåga att arbeta strukturerat och lösningsfokuserat. Vidare krävs det en förståelse för hur din roll påverkar helheten och förmåga att ta hänsyn till det större perspektivet. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetsprov kan komma att ingå som ett moment i rekryteringsprocessen. ÖVRIGT Placeringsort: Linköping Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

25 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Tullverket söker handläggare till uppbördsavdelningen Tillstånd

Vill du arbeta i en myndighet som gör skillnad i samhället och ha meningsfulla och intressanta arbetsuppgifter inom handel och tullhantering? I så fall är Tullverket något för dig. Tullverkets operativa verksamhet är indelad i fyra avdelningar: kontroll, uppbörd, underrättelse och tullkriminal. Uppbördavdelningen har ett brett uppdrag inom tre verksamhetsområden, tillstånd, efterkontroll och uppbördsbevakning. Uppbördsavdelningens operativa arbete bedrivs inom fyra enheter med flexibla grupper som arbetar med hela avdelningens uppdrag, men är specialiserade utifrån verksamhetens behov. Vi söker nu handläggare till uppbördsavdelningen i område syd med placeringsort Malmö. Om tjänsten Arbetet som handläggare med tillstånd inom uppbördsavdelningen är varierande. Verksamheten är till stora delar efterfrågestyrd därav finns stort behov av flexibilitet hos handläggaren att kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Tillståndsverksamheten innebär främst att granska och utreda tillståndsansökningar men även övervakning av redan utfärdade tillstånd ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet som handläggare innefattar mycket kontakt via våra handläggningssystem och telefon/e-post med speditörer, företag, och andra myndigheter. Vissa arbetsuppgifter omfattar även företagsbesök. Som handläggare arbetar du både självständigt och i grupp. Handläggningen medför ständigt nya frågeställningar och situationer vilket innebär att du som handläggare behöver vara både flexibel och problemlösande. Exempelvis ingår det i handläggartjänsten att bevaka interna rutiner och förbättra arbetssättet. Handläggningen utförs i ett flertal system. Arbetstiden / normtiden är måndag till fredag 8.00-16.30. Vi söker dig som har: • Minst 90 högskolepoäng/Universitetsutbildning inom samhällsvetenskap, spedition/logistik, juridik eller ekonomi. • Minst 2 års erfarenhet av handläggning eller ärendeadministration från annan offentlig verksamhet, alternativt liknande arbetsuppgifter inom privat näringsliv. • Erfarenhet av att utreda och skriva beslut eller andra handlingar. • Grundläggande kunskaper inom MS Office och Excel. • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. • Svenskt körkort, klass B för personbil. Det är meriterande om du har: • Tullspecialist (CCS) – Yrkeshögskola. • Avslutad för tjänsten relevant Kvalificerad yrkesutbildning. • Erfarenhet av att självständigt tolka lagstiftning och handläggning från annan statlig myndighet eller offentlig förvaltning. • Erfarenhet av utredningsarbete. • Erfarenhet av arbete i verksamhet som arbetar med tullhantering, till exempel logistik, spedition och internationell handel. • Erfarenhet med kundbemötande och service, till exempel kundkontakter. • Erfarenhet av arbete inom Tullverket. • Goda IT kunskaper samt intresse för utvecklingsfrågor inom detta område. Personliga egenskaper Vi söker dig som är analytisk, noggrann och ansvarstagande och som kan utifrån givna ramar självständigt verka inom ett område och ta egna initiativ. Du som person har social kompetens, är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Arbetet kräver att du periodvis kan hantera stora arbetsmängder, prioritera det väsentliga, lösa problem och formulera beslut med god kvalitet. Som medarbetare i Tullverket är du professionell och arbetar enligt våra värdeord: ansvarstagande, helhetssyn och nytänkande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Genom att jobba på Tullverket har du ett viktigt jobb där du bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi värderar trivsel och kompetensutveckling högt och vi strävar efter att du som anställd hos oss ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor och våra förmåner omfattar bland annat friskvårdsbidrag, subventionerade läkemedel och goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV-2024-09857. Placeringsort: Malmö. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning och individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: Enligt överenskommelse dock senast den 16 september 2024 Resor och övernattningar kan förekomma i tjänsten. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Upplysningar om tjänsten kan lämnas av Petra Arvidsson, tel. 040-661 31 87 eller Martina Askar, tel. 040-661 31 18. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Sandra Sånesson, tel. 040-661 29 96 och för Saco-S, Charlotta Lindgren tel. 040-661 3107. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/meritförteckning, ska ha inkommit till Tullverket senast den 9 maj. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 500 anställda och leds av tf. generaltulldirektör Johan Norrman.

24 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
ESV söker utredare

Vill du vara med och utveckla den finansiella styrningen i staten? Enheten för redovisning och finansiering ansvarar för förvaltning och utveckling av regelverket inom statlig finansiell redovisning och finansiering. Vi genomför utredningar, svarar på remisser från regeringen, samråder om myndigheters avgifter och ger råd och stöd till Regeringskansliet och andra myndigheter. Dina arbetsuppgifter Rollen som utredare hos oss är varierande och du har möjlighet att fördjupa dig inom olika ämnesområden utifrån erfarenhet och intresse. Du arbetar ofta med flera parallella projekt och uppgifter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är regeringsuppdrag och utredningsarbete av olika omfattning, att planera och genomföra utbildningar för myndigheter samt att ge råd och stöd på ESV Forum och genom vår rådgivningsfunktion Fråga ESV. Vi besvarar också ett flertal remisser utifrån våra kompetensområden, ofta tillsammans med kollegor från andra delar av ESV. På enheten arbetar vi tätt tillsammans och hjälper och stöttar varandra. Vi har även ett nära samarbete med andra myndigheter och Regeringskansliet. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer är relevant för tjänsten. Du bör ha några års aktuell erfarenhet av arbetsuppgifter som är relevanta för rollen. Du har även en god språklig förmåga i svenska i såväl tal som skrift. Har du erfarenhet inom statlig finansiering/redovisning, styrning och uppföljning, utredningsarbete och projektledning är det meriterande. ESV arbetar med att utveckla och tillvarata digitaliseringens möjligheter och därför är det positivt om du har ett intresse för, och erfarenhet av, detta område. Dina personliga egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara bra på att analysera komplexa frågeställningar och att se lösningar. Du har en god förmåga att själv strukturera ditt arbete och självständigt driva det framåt. Du har initiativförmåga, nyfikenhet och intresse av att utveckla verksamhet och arbetssätt. Därtill har du god samarbetsförmåga och tycker det är viktigt att bygga goda relationer både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer om oss Vi söker dig som delar våra värdeord - öppna, professionella och utvecklingsinriktade - och som vill vara med och utveckla ESV till att bli en myndighet i toppklass. Våra öppna lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se en film där flera medarbetare berättar om varför de valt ESV som arbetsgivare. Så här rekryterar vi Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 19 maj 2024. Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Anne Bryne, telefon 08-690 43 46. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Jenny Carlson, HR-specialist, telefon 08-690 43 59 alternativt på [email protected]. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, [email protected] och Agnes Berglund, ordförande ST, [email protected].   Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

24 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024