Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Sök bland 214 lediga jobb som Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Till avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor söker vi nu två strateger med inriktning mot boendefrågor och myndighetsfrågor och en strateg med inriktning mot avtalsuppföljning. Vill du ha ett arbete där du får möjlighet att ingå i ett härligt och kompetent team där alla eftersträvar att göra skillnad i stadens äldreomsorg? Är svaret ja så tycker vi att du ska fortsätta läsa mer om vad rollen innebär, både gällande utmaningar och möjligheter. Välkommen till oss Avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor består av två team/enheter, upphandling och uppföljning samt utveckling och utbildning. Totalt består avdelningen av ett 30-tal medarbetare och tre chefer. Vi arbetar med förvaltning och utveckling av stadens myndighetsutövning, samordning och strategisk planering av utbudet av särskilda boenden för äldre samt upphandling och avtalsförvaltning inom äldreomsorgens verksamheter. Vi ansvarar därutöver även för utbildningsfrågor, hälso- och sjukvårdsfrågor, anhörigfrågor, nationella minoritetsfrågor, frågor kopplade till psykisk (o)hälsa, hemlöshet, missbruk och våld i nära relation samt för stadsbidrag och föreningsbidrag till ideella organisationer. Samtliga medarbetare inom avdelningen och på förvaltningen som helhet arbetar i nära dialog med varandra och med stadens stadsdelsförvaltningar och övriga fackförvaltningar. Vi erbjuder Äldreförvaltningen erbjuder dig som anställd möjlighet till subventionerad friskvård och möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym. Vi har också flextidsavtal och möjlighet till semesterväxling. Din roll som strateg Som strateg har du en central roll i förvaltningens arbete med strategiska frågor inom äldreomsorgen. I uppdraget ingår bl. a att: utarbeta strategiska dokument såsom riktlinjer och tillämpningsanvisningar genomföra kvalificerade utredningar, svara på motioner, skrivelser och remisser samt att bereda tjänsteutlåtanden till äldrenämnden driva utvecklingsarbeten och leda projekt planera och organisera utbildningar, föreläsningar, nätverk och konferenser samverka i projekt och nätverk med interna och externa parter representera förvaltningen i olika arbetsgrupper och nätverk boendeplanering avtalsuppföljning/upphandling Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: relevant högskoleutbildning, t ex jurist, beteendevetare, statsvetare, socionom relevant erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska tal och skrift aktuell arbetslivserfarenhet och goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom området såsom, kommunallagen, förvaltningslagen, socialtjänstlagen erfarenhet och kunskap om myndighetsutövning samt erfarenhet av utredningsarbete aktuell erfarenhet av att följa upp och tolka avtal relevant erfarenhet från arbete i äldreomsorg Det är meriterande om du har: mycket goda kunskaper i Excel erfarenhet av upphandling erfarenhet av att arbeta i Stockholms stad Du är van vid att självständigt driva projekt och uppdrag utifrån politiska uppdrag. Du arbetar strukturerat och planerar arbetet både på egen hand och i samverkan med dina kollegor på avdelningen. Då tjänsten som strateg innebär många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du är professionell, kommunikativ, lyhörd, drivande och prestigelös. Du har en god analytisk förmåga och du drivs av en genuin känsla av att vilja ge god service till alla du möter. Du följer aktivt utvecklingen inom det område där du verkar, såväl lokalt, regionalt som nationellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan. Övrigt I den här rekryteringen arbetar vi utan ett personligt brev och vi bedömer din ansökan utifrån ditt CV och de frågor som du har besvarat i samband med din ansökan. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vill du arbeta med frågor inom Miljöprövningsenhetens område? Nu söker vi en handläggare med start omgående. Det här är en tjänst för dig som är i början av din karriär. Arbetsuppgifter Du kommer huvudsakligen att handlägga överklagandeärenden. Beroende på kunskap och tidigare erfarenhet kan även andra uppgifter bli aktuella. Miljöprövningsenheten, Klimat- och näringslivsdepartementet Enheten ansvarar för frågor om miljöprövning i en vid bemärkelse. Det innebär att enheten svarar för handläggningen av regeringsärenden inom miljöområdet, bl.a. om tillåtlighet och tillstånd till miljöfarlig verksamhet, överklagade områdesskydd samt tillstånd till verksamhet i Sveriges ekonomiska zon och på kontinentalsockeln. Enheten ansvarar även för frågor om systemet för prövning och tillsyn enligt miljöbalken vilket omfattar lagstiftning om och annan styrning av bl.a. miljöprocessen, industriprövning, miljöbedömning och riksintressen. Enhetens ansvarsområde omfattar nationella frågor, EU-frågor och internationella frågor. Tyngden ligger på lagstiftning Enheten ansvarar även för myndigheten Naturvårdsverket. Miljöprövningens funktion är ett område i fokus och under utveckling, bl.a. mot bakgrund av behovet av en snabb men samtidigt hållbar klimatomställning. Enheten har hanterat flera av de senaste årens mest aktuella frågor inom områdena industri, gruvor och vind. De närmaste åren kommer att präglas av ett arbete med att effektivisera miljöprocesserna i olika avseenden. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Du har en juristexamen samt erfarenhet av att ha arbetat som handläggare på Regeringskansliet. Således har du även kunskap om Regeringskansliets processer. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av frågor inom enhetens ansvarområde. Dina egenskaper Som person har du god analysförmåga och löser komplicerade problem. Du är flexibel, har god samarbetsförmåga och ett gott omdöme. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Det här är en tidsbegränsad anställning i åtta månader med start omgående. Det kan finnas möjlighet till fortsatt anställning. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Magnus Moreau som är enhetschef, eller HR-handläggare Carl Garellick. Fackliga kontaktpersoner är Sara Kymenvaara för Saco och Anne-Charlotte Gramén för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 21 oktober 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Klimat- och näringslivsdepartementet har ansvar för frågor som rör klimat, miljö, energi, näringsliv och innovation.
På Läkemedelsverket gör vi skillnad tillsammans. I livet och för livet. Vi jobbar för människors och djurs hälsa, för ett bättre Sverige idag och i framtiden.Vill du arbeta som utredare och har erfarenhet av tillverkning av biologiska läkemedel, plasmaderiverade läkemedel eller produkter baserade på blod, celler och vävnader? Vi på Enheten för Farmaci och Bioteknologi söker en ny kollega! Vår verksamhet Verksamhetsområdet Tillstånd verkar på flera sätt för att ändamålsenliga läkemedel ska nå patienten. Godkännanden av nya läkemedel, säkerhetsuppföljning och hantering av ändringar av godkända produkter är centrala delar i vårt uppdrag, liksom rådgivning avseende läkemedelsutveckling och information om läkemedel. Enheten för Farmaci och Bioteknologi (FoB) består av drygt 70 medarbetare som arbetar inom ett brett vetenskapligt område. Enheten ansvarar för värdering av dokumentationen rörande tillverkning, karakterisering och kontroll av läkemedel i ansökningar om godkännande. Värderingen, tillsammans med den för läkemedlens effekt och säkerhet (utreds av andra enheter), ligger till grund för beslut om ett läkemedel kan godkännas för kliniskt bruk. Utredningsarbetet sker även i samverkan med andra medlemsländer i EU. Vår enhet växer och vi söker nu en utredare till gruppen Bioteknologi 2, en av två grupper som utreder ansökningar om biologiska/bioteknologiska läkemedel. Gruppen består i dagsläget av nio medarbetare. Fokusområdet för gruppen är biologiska läkemedel, såsom vacciner, blod/plasmaderiverade läkemedel, läkemedel för avancerade terapier samt värdering av virussäkerhet. Dina arbetsuppgifter Din huvuduppgift som utredare är att göra en kritisk vetenskaplig bedömning av kvaliteten hos biologiska läkemedel baserad på dokumentationen för hur produkterna utvecklats, karakteriserats, tillverkas och kontrolleras. Värderingen innefattar såväl läkemedelssubstans som läkemedelsprodukt. Arbetet är varierande och omfattar en produkts hela livscykel; vetenskapliga rådgivningar, kliniska prövningar, godkännande av nya läkemedel och ändringsansökningar. Bedömningarna dokumenteras i utredningsrapporter. Du kommer främst att arbeta med bedömning av plasmaderiverade läkemedel och/eller produkter baserade på blod, celler och vävnader. Även bedömning av andra biologiska/bioteknologiska läkemedel, såsom vacciner och rekombinanta proteiner samt värdering av virussäkerhet kan komma att ingå i arbetsuppgifterna. Arbetet är självständigt och utvecklande och innefattar samverkan såväl internt som med andra läkemedelsmyndigheter, både i ärenden om godkännande av läkemedel och i utveckling av krav och riktlinjer inom vårt ansvarsområde. Det omfattande europeiska samarbetet kan medföra engagemang i olika expertgrupper. Den nya EU-förordning om kvalitets- och säkerhetsstandarder för humanmaterial (SoHO), som påverkar plasmaderiverade läkemedel och/eller produkter baserade på blod, celler och vävnader, ska snart tillämpas och involvering i implementeringsarbetet kring denna kan bli aktuellt. Din bakgrund Vi söker dig som har en naturvetenskaplig universitets- eller högskoleutbildning och flerårig yrkeserfarenhet inom för tjänsten relevant område, exempelvis cellbiologi, virologi, molekylärbiologi och proteinkemi. Du har god kunskap om plasmaderiverade läkemedel, produkter baserade på blod, celler och vävnader, vacciner och/eller virusriskvärdering av biologiskt material. Forskarutbildning inom relevant område samt arbete med farmaceutisk regulatorisk dokumentation är meriterande liksom erfarenhet av bioinformatik och sterila läkemedelsberedningar. Du bör även ha erfarenhet från processutveckling och/eller -tillverkning av biologiska/bioteknologiska läkemedel. Det dagliga arbetet ställer krav på god förmåga att kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Dina personliga egenskaper Du har ett vetenskapligt tänkande, är nyfiken och engagerad och stimuleras av att få arbeta i en miljö med bred vetenskaplig och regulatorisk kompetens. Du är analytisk och kan tillgodogöra dig omfattande och komplex information, göra rationella bedömningar och sammanställa dessa på ett tydligt sätt inom fastställda tidsramar. Du är noggrann och har god förmåga att arbeta metodiskt och systematiskt, samtidigt som du upprätthåller den kvalitet och produktivitet som rollen kräver. Du arbetar självständigt, agerar förtroendeingivande och är ansvarstagande. Du har god förmåga att samarbeta och att skapa dialog och laganda. Du delar med dig av dina kunskaper och värnar om din egen och gruppens utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2024-11-11 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Farmaci och bioteknologi Diarienummer: 2.4.1-2024-087021 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta gruppchef Anna-Karin Rehnström. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected]. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
På Läkemedelsverket gör vi skillnad tillsammans. I livet och för livet. Vi jobbar för människors och djurs hälsa, för ett bättre Sverige idag och i framtiden.Vill du arbeta som utredare och har erfarenhet av tillverkning av rekombinanta proteiner? Vi på Enheten för Farmaci och Bioteknologi söker en ny kollega! Vår verksamhet Verksamhetsområdet Tillstånd verkar på flera sätt för att ändamålsenliga läkemedel ska nå patienten. Godkännanden av nya läkemedel, säkerhetsuppföljning och hantering av ändringar av godkända produkter är centrala delar i vårt uppdrag, liksom rådgivning avseende läkemedelsutveckling och information om läkemedel. Enheten för Farmaci och Bioteknologi (FoB) består av drygt 70 medarbetare som arbetar inom ett brett vetenskapligt område. Enheten ansvarar för värdering av dokumentationen rörande tillverkning, karakterisering och kontroll av läkemedel i ansökningar om godkännande. Värderingen, tillsammans med den för läkemedlens effekt och säkerhet (utreds av andra enheter), ligger till grund för beslut om ett läkemedel kan godkännas för kliniskt bruk. Utredningsarbetet sker även i samverkan med andra medlemsländer i EU. Vi söker nu en utredare till gruppen Bioteknologi 1, en av de två grupper som utreder ansökningar om biologiska/bioteknologiska läkemedel. Gruppen består i dagsläget av åtta medarbetare. Fokusområdet för gruppen är bedömning av bioteknologiskt framtagna läkemedel, såsom rekombinanta proteiner och monoklonala antikroppar. Dina arbetsuppgifter Din huvuduppgift som utredare är att göra en kritisk vetenskaplig bedömning av kvaliteten hos biologiska läkemedel baserad på dokumentationen för hur produkterna utvecklats, karakteriserats, tillverkas och kontrolleras. Värderingen innefattar såväl läkemedelssubstans som läkemedelsprodukt. Arbetet är varierande och omfattar en produkts hela livscykel; vetenskapliga rådgivningar, kliniska prövningar, godkännande av nya läkemedel och ändringsansökningar. Bedömningarna dokumenteras i utredningsrapporter. Du kommer att arbeta med bedömning av bioteknologiskt framtagna läkemedel, såsom rekombinanta proteiner och monoklonala antikroppar. Bedömning av andra typer av biologiska läkemedel som exempelvis vacciner och plasmaderiverade läkemedel kan också komma att ingå i arbetsuppgifterna. Arbetet är självständigt och utvecklande och innefattar samverkan såväl internt som med andra läkemedelsmyndigheter, både i ärenden om godkännande av läkemedel och i utveckling av krav och riktlinjer inom vårt ansvarsområde. Det omfattande europeiska samarbetet kan medföra engagemang i olika expertgrupper. Din bakgrund Vi söker dig som har en naturvetenskaplig universitets- eller högskoleutbildning och flerårig yrkeserfarenhet inom för tjänsten relevant område, exempelvis proteinkemi, molekylärbiologi, virologi eller tillverkning av rekombinanta proteiner. Du bör även ha erfarenhet från processutveckling och/eller -tillverkning av biologiska/bioteknologiska läkemedel. Forskarutbildning inom relevant område samt arbete med farmaceutisk regulatorisk dokumentation är meriterande liksom erfarenhet av sterila läkemedelsberedningar, validering av analytiska metoder, riskvärdering av biologiskt material och bioinformatik. Det dagliga arbetet ställer krav på god förmåga att kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Dina personliga egenskaper Du har ett vetenskapligt tänkande, är nyfiken och engagerad och stimuleras av att få arbeta i en miljö med bred vetenskaplig och regulatorisk kompetens. Du är analytisk och kan tillgodogöra dig omfattande och komplex information, göra rationella bedömningar och sammanställa dessa på ett tydligt sätt inom fastställda tidsramar. Du är noggrann och har god förmåga att arbeta metodiskt och systematiskt, samtidigt som du upprätthåller den kvalitet och produktivitet som rollen kräver. Du arbetar självständigt, agerar förtroendeingivande och är ansvarstagande. Du har god förmåga att samarbeta och att skapa dialog och laganda. Du delar med dig av dina kunskaper och värnar om din egen och gruppens utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2024-11-11 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Farmaci och bioteknologi Diarienummer: 2.4.1-2024-087023 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta gruppchef Anna-Karin Rehnström. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post [email protected]. Mer om Läkemedelsverket Du tänker kanske inte så ofta på Läkemedelsverket, men vi kan lova att du möter oss i din vardag. Resultatet av det vi gör märks på apotek, sjukhus, hos veterinären och i ditt badrumsskåp. Vi ser nämligen till att du och alla andra i Sverige får tillgång till säkra och effektiva läkemedel och medicintekniska produkter, allt från plåster och graviditetstester till rollatorer och appar. Det gör vi genom att godkänna och ge tillstånd, övervaka och kontrollera och genom att informera och ge råd. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du redo att göra skillnad och vill jobba i en roll där du får använda dina ekonomiska kunskaper för att stärka Sveriges försörjningsförmåga av livsmedel och dricksvatten? Vårt arbete ändrar nu karaktär från utredande till att även vara förmågeskapande. I detta skede söker vi medarbetare till enheten för strategiskt investeringsprogram, en ny enhet som bildas 1 januari 2025. Enheten är placerad vid avdelningen för livsmedels- och dricksvattenförsörjning. Enheten för strategisk investeringsprogram Den nya enheten kommer att arbeta med uppdraget att utveckla ett investeringsprogram med syfte att höja den civila beredskapen för aktörer inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Investeringsprogrammet ska vända sig till aktörer som kommun, region och näringsliv. Här kommer du få chansen att engagera dig i bygget av ett starkt civilt försvar och vara en del av ett team där samarbete, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Om rollen Som medarbetare på enheten för strategiskt investeringsprogram kommer du att verka inom hela enhetens ansvarsområde med ett fokus på uppbyggnad av ett investeringsprogram. Initialt handlar uppdraget om att utforma stöd inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Parallellt kommer pilotprojekt för stödutveckling att pågå på enheten. Tillsammans med andra medarbetare förväntas du kunna utforma olika stödformer som exempelvis bidrag till kommuner, investerings- och projektstöd. Detta inkluderar bland annat framtagandet av stödvillkor och urvalskriterier samt stödberättigande kostnader. I övrigt bidrar du till enhetens övriga arbete. Området är under stark utveckling vilket innebär att arbetets karaktär kan skifta över tid. De kompetenser och erfarenheter du bär med dig samt förvärvar har stor betydelse för arbetets utformande. Arbetet ställer krav på förmåga att röra sig mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter. Vardagen kommer att innebära kontakter med olika typer av verksamheter och med olika nivåer inom beredskapssystemet. I många delar kommer samverkan med näringslivet, kommuner och regioner att krävas. Att driva frågor framåt i olika forum innebär genomförande, uppföljning och avrapportering av dessa. Tillhandahållandet av expertis och stöd sker såväl muntligt som skriftligt. Som medarbetare vid enheten förväntas man vara en del av Livsmedelsverkets stöd till lokala, regionala och centrala aktörer inom området. För att vara framgångsrik i din roll och nå ut med din kompetens krävs en god omvärldsbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis statskunskap, ekonomi eller agronomi. Du behöver ha erfarenhet från arbete med statliga finansiella stöd och kunskap om stödutformning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med statsstödsregler och styrmedelsanalys. Har du tidigare arbetat på en myndighet är det ett plus, liksom om du är väl förtrogen med de svenska förutsättningarna för verksamheter inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Erfarenhet av arbete från området samhällsskydd och beredskap är också meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Som person söker vi dig som kan hantera osäkerheter på ett positivt sätt. Det krävs god förmåga att arbeta självständigt, tolka in och genomföra uppdrag och leda utveckling samtidigt som du är en del av laget. Du hittar praktiska lösningar på en rad olika problem och ser ingående komponenter utan att tappa helheten. För att fungera i rollen, där mötet med andra människor med olika förutsättningar är centralt, krävs prestigelöshet kopplat med en dos ödmjukhet och en förmåga att sätta sig in i målgruppens behov. Du gillar att skapa och uppfinna. Det kommer vara många olika uppdrag som pågår samtidigt på enheten och det är viktigt att du kan hantera detta genom förmåga till fokusering och omprioritering. Att formulera målgruppsanpassade texter och föredrag på ett välstrukturerat och logiskt sätt är en egenskap du besitter och trivs med. Förmågan att arbeta effektivt i team med andra medarbetare, experter och extern kompetens är viktig liksom förmågan att jobba mot deadlines men att aldrig släppa fokus på Livsmedelsverkets erkänt höga krav på saklighet och korrekthet. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mats Johansson eller, om det rör frågor om arbetsuppgifterna, beredskapshandläggare Lena Lind. Representant för Saco-S är Karin Gustavsson och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-11-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/03419. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Placeringsort: Uppsala All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss får du möjligheten att bidra till en viktig samhällsfunktion och arbeta i en dynamisk miljö där din personliga och professionella utveckling står i fokus. Tveka inte att ansöka om du vill vara med på vår resa mot en säkrare framtid! Vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.
Är du redo att göra skillnad och vill jobba i en roll där du får använda dina ekonomiska kunskaper för att stärka Sveriges försörjningsförmåga av livsmedel och dricksvatten? Vårt arbete ändrar nu karaktär från utredande till att även vara förmågeskapande. I detta skede söker vi medarbetare till enheten för strategiskt investeringsprogram, en ny enhet som bildas 1 januari 2025. Enheten är placerad vid avdelningen för livsmedels- och dricksvattenförsörjning. Enheten för strategisk investeringsprogram Den nya enheten kommer att arbeta med uppdraget att utveckla ett investeringsprogram med syfte att höja den civila beredskapen för aktörer inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Investeringsprogrammet ska vända sig till aktörer som kommun, region och näringsliv. Här kommer du få chansen att engagera dig i bygget av ett starkt civilt försvar och vara en del av ett team där samarbete, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Om rollen Som medarbetare på enheten för strategiskt investeringsprogram kommer du att verka inom hela enhetens ansvarsområde med ett fokus på uppbyggnad av ett investeringsprogram. Programmet kan komma att inkludera olika stödformer som exempelvis bidrag till kommuner, investerings- och projektstöd. Initialt handlar ditt uppdrag om att ge juridisk vägledning i arbetet med att utforma stöd inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Parallellt kommer pilotprojekt för stödutveckling att pågå på enheten. Du förväntas bland annat kunna bidra med statsstödsutredningar, vägledning för legala grunder för stödhantering på myndigheten samt att säkerställa att juridiska frågor identifieras under arbetets gång. I övrigt bidrar du till enhetens övriga arbete. Området är under stark utveckling vilket innebär att arbetets karaktär kan skifta över tid. De kompetenser och erfarenheter du bär med dig samt förvärvar har stor betydelse för arbetets utformande. Arbetet ställer krav på förmåga att röra sig mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter. Vardagen kommer att innebära kontakter med olika typer av verksamheter och med olika nivåer inom beredskapssystemet. I många delar kommer samverkan med näringslivet, kommuner och regioner att krävas. Att driva frågor framåt i olika forum innebär genomförande, uppföljning och avrapportering av dessa. Tillhandahållandet av expertis och stöd sker såväl muntligt som skriftligt. Som medarbetare vid enheten förväntas man vara en del av Livsmedelsverkets stöd till lokala, regionala och centrala aktörer inom området. För att vara framgångsrik i din roll och nå ut med din kompetens krävs en god omvärldsbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis juridik, statskunskap eller ekonomi. Du behöver ha erfarenheter av arbete med finansiella stöd och kunskap om statsstödsregler. Det är meriterande om du har kunskap om stödutformning och styrmedelsanalys. Har du tidigare arbetat på en myndighet är det ett plus, liksom om du är väl förtrogen med de svenska förutsättningarna för verksamheter inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Erfarenhet av arbete från området samhällsskydd och beredskap är också meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Som person söker vi dig som kan hantera osäkerheter på ett positivt sätt. Det krävs god förmåga att arbeta självständigt, tolka in och genomföra uppdrag och leda utveckling samtidigt som du är en del av laget. Du hittar praktiska lösningar på en rad olika problem och ser ingående komponenter utan att tappa helheten. För att fungera i rollen, där mötet med andra människor med olika förutsättningar är centralt, krävs prestigelöshet kopplat med en dos ödmjukhet och en förmåga att sätta sig in i målgruppens behov. Samtidigt står du fast vid principer och värderingar och har en stark personlig integritet. Du gillar att skapa och uppfinna. Det kommer vara många olika uppdrag som pågår samtidigt på enheten och det är viktigt att du kan hantera detta genom förmåga till fokusering och omprioritering. Att formulera målgruppsanpassade texter och föredrag på ett välstrukturerat och logiskt sätt är en egenskap du besitter och trivs med. Förmågan att arbeta effektivt i team med andra medarbetare, experter och extern kompetens är viktig liksom förmågan att jobba mot deadlines men att aldrig släppa fokus på Livsmedelsverkets erkänt höga krav på saklighet och korrekthet. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mats Johansson eller, om det rör frågor om arbetsuppgifterna, beredskapshandläggare Lena Lind. Representant för Saco-S är Karin Gustavsson och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-11-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/03420. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Placeringsort: Uppsala All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss får du möjligheten att bidra till en viktig samhällsfunktion och arbeta i en dynamisk miljö där din personliga och professionella utveckling står i fokus. Tveka inte att ansöka om du vill vara med på vår resa mot en säkrare framtid! Vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.
Är du redo att göra skillnad och vill jobba i en roll där du får använda dina kunskaper för att stärka Sveriges försörjningsförmåga av livsmedel och dricksvatten?Vårt arbete ändrar nu karaktär från utredande till att även vara förmågeskapande. I detta skede söker vi medarbetare till enheten för strategiskt investeringsprogram, en ny enhet som bildas 1 januari 2025. Enheten är placerad vid avdelningen för livsmedels- och dricksvattenförsörjning. Enheten för strategisk investeringsprogram Den nya enheten kommer att arbeta med uppdraget att utveckla ett investeringsprogram med syfte att höja den civila beredskapen för aktörer inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Investeringsprogrammet ska vända sig till aktörer som kommun, region och näringsliv. Här kommer du få chansen att engagera dig i bygget av ett starkt civilt försvar och vara en del av ett team där samarbete, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Om rollen Som medarbetare på enheten för strategiskt investeringsprogram kommer du att verka inom hela enhetens ansvarsområde med ett fokus på uppbyggnad av ett investeringsprogram. Initialt handlar uppdraget om att implementera pilotprojekt för stöd inom livsmedel och dricksvatten, som senare kan övergå till fasta delprogram. Parallellt kommer arbetet med att utveckla nya stödformer att pågå på enheten. Du förväntas kunna projektleda pilotprojekten och bidra in till enhetens övriga arbete. Området är under stark utveckling vilket innebär att arbetets karaktär kan skifta över tid. De kompetenser och erfarenheter du bär med dig samt förvärvar har stor betydelse för arbetets utformande. Arbetet ställer krav på förmåga att röra sig mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter. Vardagen kommer att innebära kontakter med olika typer av verksamheter och med olika nivåer inom beredskapssystemet. I många delar kommer samverkan med näringslivet, kommuner och regioner att krävas. Att driva frågor framåt i olika forum innebär framtagande av projektplaner, genomförande, uppföljning och avrapportering av dessa. Tillhandahållandet av expertis och stöd sker såväl muntligt som skriftligt. Som medarbetare vid enheten förväntas man vara en del av Livsmedelsverkets stöd till lokala, regionala och centrala aktörer inom området. För att vara framgångsrik i din roll och nå ut med din kompetens krävs en god omvärldsbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis inom statskunskap, ekonomi, eller agronomi. Du behöver ha erfarenhet av projektledning samt av arbete med statligt finansiella stöd. Meriterande är kunskap om statsstödsregler, stödutformning och styrmedelsanalyser. Har du tidigare arbetat på en myndighet är det ett plus, liksom om du är väl förtrogen med de svenska förutsättningarna för verksamheter inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Erfarenhet av arbete från området samhällsskydd och beredskap är också meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Som person söker vi dig som kan hantera osäkerheter på ett positivt sätt. Det krävs god förmåga att arbeta självständigt, tolka in och genomföra uppdrag och leda utveckling samtidigt som du är en del av laget. Du skapar relationer och vårdar dina nätverk. För att fungera i rollen, där mötet med andra människor med olika förutsättningar är centralt, krävs prestigelöshet kopplat med en dos ödmjukhet och en förmåga att sätta sig in i målgruppens behov. Du gillar att skapa och uppfinna. Det kommer vara många olika uppdrag som pågår samtidigt på enheten och det är viktigt att du kan hantera detta genom förmåga till fokusering och omprioritering. Att formulera målgruppsanpassade texter och föredrag på ett välstrukturerat och logiskt sätt är en egenskap du besitter och trivs med. Förmågan att arbeta effektivt i team med andra medarbetare, experter och extern kompetens är viktig liksom förmågan att jobba mot deadlines men att aldrig släppa fokus på Livsmedelsverkets erkänt höga krav på saklighet och korrekthet. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mats Johansson eller, om det rör frågor om arbetsuppgifterna, beredskapshandläggare Lena Lind. Representant för Saco-S är Karin Gustavsson och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-11-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/03421. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Placeringsort: Uppsala All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss får du möjligheten att bidra till en viktig samhällsfunktion och arbeta i en dynamisk miljö där din personliga och professionella utveckling står i fokus. Tveka inte att ansöka om du vill vara med på vår resa mot en säkrare framtid! Vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.
Är du redo att göra skillnad och vill jobba i en roll där du får använda dina kunskaper för att stärka Sveriges försörjningsförmåga av livsmedel och dricksvatten? Vårt arbete ändrar nu karaktär från utredande till att även vara förmågeskapande. I detta skede söker vi medarbetare till enheten för strategiskt investeringsprogram, en ny enhet som bildas 1 januari 2025. Enheten är placerad vid avdelningen för livsmedels- och dricksvattenförsörjning. Enheten för strategisk investeringsprogram Den nya enheten kommer att arbeta med uppdraget att utveckla ett investeringsprogram med syfte att höja den civila beredskapen för aktörer inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Investeringsprogrammet ska vända sig till aktörer som kommun, region och näringsliv. Här kommer du få chansen att engagera dig i bygget av ett starkt civilt försvar och vara en del av ett team där samarbete, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Om rollen Som medarbetare på enheten för strategiskt investeringsprogram kommer du att verka inom hela enhetens ansvarsområde med ett fokus på uppbyggnad av ett investeringsprogram. Programmet kan komma att inkludera olika stödformer som exempelvis bidrag till kommuner, investerings- och projektstöd. Initialt handlar uppdraget om att bygga upp en ekonomisk uppföljning av programmet, följa utvecklingen för programmets insatser, prognostisera och planera för kommande års ekonomiska åtaganden och utbetalningar samt ge underlag till olika rapporteringar. Det kan även bli aktuellt med vägledning kopplat till medfinansiering och stödutformning utifrån ekonomiskt tekniska aspekter. Parallellt med fortsatt programutformning kommer pilotprojekt för stödutveckling att pågå på enheten. I övrigt bidrar du till enhetens övriga arbete. Området är under stark utveckling vilket innebär att arbetets karaktär kan skifta över tid. De kompetenser och erfarenheter du bär med dig samt förvärvar har stor betydelse för arbetets utformande. Arbetet ställer krav på förmåga att röra sig mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter. Vardagen kommer att innebära kontakter med olika typer av verksamheter och med olika nivåer inom beredskapssystemet. I många delar kommer samverkan med näringslivet, kommuner och regioner att krävas. Att driva frågor framåt i olika forum innebär genomförande, uppföljning och avrapportering av dessa. Tillhandahållandet av expertis och stöd sker såväl muntligt som skriftligt. Som medarbetare vid enheten förväntas man vara en del av Livsmedelsverkets stöd till lokala, regionala och centrala aktörer inom området. För att vara framgångsrik i din roll och nå ut med din kompetens krävs en god omvärldsbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis inom ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta på en myndighet och av att ha arbetat med finansiella stöd. Det är meriterande om du är väl förtrogen med de svenska förutsättningarna för verksamheter inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Har du kunskap om statsstödsregler, stödutformning eller styrmedelsanalys är detta meriterande. Erfarenhet av arbete från området samhällsskydd och beredskap är också meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Som person söker vi dig som kan hantera osäkerheter på ett positivt sätt. Det krävs god förmåga att arbeta självständigt, tolka in och genomföra uppdrag och leda utveckling samtidigt som du är en del av laget. Du står fast vid principer och värderingar samt uppvisar stark personlig integritet. Vi tror att du hittar praktiska lösningar på en rad olika problem och ser ingående komponenter utan att tappa helheten. För att fungera i rollen, där mötet med andra människor med olika förutsättningar är centralt, krävs prestigelöshet kopplat med en dos ödmjukhet och en förmåga att sätta sig in i målgruppens behov. Du gillar att skapa och uppfinna. Det kommer vara många olika uppdrag som pågår samtidigt på enheten och det är viktigt att du kan hantera detta genom förmåga till fokusering och omprioritering. Att formulera målgruppsanpassade texter och föredrag på ett välstrukturerat och logiskt sätt är en egenskap du besitter och trivs med. Förmågan att arbeta effektivt i team med andra medarbetare, experter och extern kompetens är viktig liksom förmågan att jobba mot deadlines men att aldrig släppa fokus på Livsmedelsverkets erkänt höga krav på saklighet och korrekthet. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mats Johansson eller, om det rör frågor om arbetsuppgifterna, beredskapshandläggare Lena Lind. Representant för Saco-S är Karin Gustavsson och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-11-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/03422. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Placeringsort: Uppsala All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss får du möjligheten att bidra till en viktig samhällsfunktion och arbeta i en dynamisk miljö där din personliga och professionella utveckling står i fokus. Tveka inte att ansöka om du vill vara med på vår resa mot en säkrare framtid! Vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.
Är du redo att göra skillnad och vill jobba i en roll där du får använda dina ekonomiska kunskaper för att stärka Sveriges försörjningsförmåga av livsmedel och dricksvatten? Vårt arbete ändrar nu karaktär från utredande till att även vara förmågeskapande. I detta skede söker vi medarbetare till enheten för strategiskt investeringsprogram, en ny enhet som bildas 1 januari 2025. Enheten är placerad vid avdelningen för livsmedels- och dricksvattenförsörjning. Enheten för strategisk investeringsprogram Den nya enheten kommer att arbeta med uppdraget att utveckla ett investeringsprogram med syfte att höja den civila beredskapen för aktörer inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Investeringsprogrammet ska vända sig till aktörer som kommun, region och näringsliv. Här kommer du få chansen att engagera dig i bygget av ett starkt civilt försvar och vara en del av ett team där samarbete, ansvarstagande och engagemang står i centrum. Om rollen Som beredskapshandläggare med fokus nationalekonomi kommer du att verka inom hela enhetens ansvarsområde med ett fokus på uppbyggnad av ett investeringsprogram. Programmet kan komma att inkludera olika stödformer som exempelvis bidrag till kommuner samt investerings- och projektstöd. Initialt handlar uppdraget om att bistå i arbetet med att genomföra behovs- och styrmedelsanalys för de åtgärder som kan ingå i ett investeringsprogram för aktörerna inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Det kan även bli aktuellt med vägledning kopplat till stödutformning utifrån samhällsekonomiska aspekter. Parallellt med fortsatt programutformning kommer pilotprojekt för stödutveckling att pågå på enheten. I dessa förväntas du bidra med expertis gällande analys av insatsutformningens kostnadseffektivitet och alternativa lösningar. I övrigt bidrar du till enhetens övriga arbete. Området är under stark utveckling vilket innebär att arbetets karaktär kan skifta över tid. De kompetenser och erfarenheter du bär med dig samt förvärvar har stor betydelse för arbetets utformande. Arbetet ställer krav på förmåga att röra sig mellan strategiska, taktiska och operativa arbetsuppgifter. Vardagen kommer att innebära kontakter med olika typer av verksamheter och med olika nivåer inom beredskapssystemet. I många delar kommer samverkan med näringslivet, kommuner och regioner att krävas. Att driva frågor framåt i olika forum innebär genomförande, uppföljning och avrapportering av dessa. Tillhandahållandet av expertis och stöd sker såväl muntligt som skriftligt. Som medarbetare vid enheten förväntas man vara en del av Livsmedelsverkets stöd till lokala, regionala och centrala aktörer inom området. För att vara framgångsrik i din roll och nå ut med din kompetens krävs en god omvärldsbevakning. Vem är du? Vi söker dig som har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, exempelvis inom nationalekonomi eller statskunskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med finansiella stöd, samhällsekonomisk analys, statsstödsregler, stödutformning och styrmedelsanalys. Har du tidigare arbetat på en myndighet är det ett plus, liksom om du är väl förtrogen med de svenska förutsättningarna för verksamheter inom sektorn livsmedelsförsörjning och dricksvatten. Erfarenhet av arbete från området samhällsskydd och beredskap är också meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska. Som person söker vi dig som kan hantera osäkerheter på ett positivt sätt. Det krävs god förmåga att arbeta självständigt, tolka in och genomföra uppdrag och leda utveckling samtidigt som du är en del av laget. För att fungera i rollen, där mötet med andra människor med olika förutsättningar är centralt, krävs prestigelöshet kopplat med en dos ödmjukhet och en förmåga att sätta sig in i målgruppens behov samtidigt som du står fast vid principer och värderingar samt uppvisar stark personlig integritet. Du gillar att skapa och uppfinna. Det kommer vara många olika uppdrag som pågår samtidigt på enheten och det är viktigt att du kan hantera detta genom att fokusera och omprioritera. Att formulera målgruppsanpassade texter och föredrag på ett välstrukturerat och logiskt sätt är en egenskap du besitter och trivs med. Förmågan att arbeta effektivt i team med andra medarbetare, experter och extern kompetens är viktig liksom förmågan att jobba mot deadlines men att aldrig släppa fokus på Livsmedelsverkets erkänt höga krav på saklighet och korrekthet. Välkommen att kontakta oss Du är välkommen att kontakta rekryterande chef Mats Johansson eller, om det rör frågor om arbetsuppgifterna, beredskapshandläggare Lena Lind. Representant för Saco-S är Karin Gustavsson och för ST Annika Gunnarsson. Samtliga nås via vår växel, tel. 018-17 55 00. Sista ansökningsdag är 2024-11-03. Ansök via platsannonsen på Lediga jobb (livsmedelsverket.se), märk ansökan med diarienummer 2024/03423. Mer information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Placeringsort: Uppsala All tillsvidareanställd personal vid Livsmedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap är därmed ett krav för anställning. En säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med gällande säkerhetsskyddslagstiftning. Inför intervju Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss får du möjligheten att bidra till en viktig samhällsfunktion och arbeta i en dynamisk miljö där din personliga och professionella utveckling står i fokus. Tveka inte att ansöka om du vill vara med på vår resa mot en säkrare framtid! Vi ser fram emot att höra från dig! Denna rekrytering sker helt genom Livsmedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Livsmedelsverket arbetar för att maten som produceras, säljs och serveras i Sverige ska vara säker och ärlig, för ett samhälle där det är lätt för människor att äta på ett hälsosamt och hållbart sätt, och en trygg livsmedels- och dricksvattenförsörjning i vardag och kris. Våra verktyg är kunskap, råd, regler och kontroll. Totalt är vi cirka 700 medarbetare, varav drygt 390 i Uppsala och ytterligare ca 300 som arbetar med livsmedelskontrollen ute i landet.
Ref: 20242153 Arbetsuppgifter Rollen innebär att du är förvaltningens specialist inom arkiv och informationshantering. Som arkivarie arbetar du med samordningen av förvaltningens arkiv- och informationshantering genom att bland annat ansvara för nämndens arkivredovisning, ordna och förteckna arkiv, bevaka lagstiftning och genomföra gallringsuppgifter. Du tar även fram rutiner för arkiv- och informationshantering och håller dem uppdaterade. Rollen innebär ett viktigt demokratiskt uppdrag i att säkerställa att offentlighetsprincipen följs genom bland annat sekretessprövningar och bedömningar kring vilka handlingar som kan lämnas ut till allmänheten. Du arbetar aktivt med att sprida information om god informationsförvaltning inom förvaltningen, till exempel genom utbildningsinsatser och rådgivning. Du är miljöförvaltningens representant i Malmö stads arkivnätverk. Du har en framträdande roll i förvaltningens arbete med systematiskt kvalitetsarbete och verksamhetsutveckling, bland annat genom digitalisering. Du driver och utvecklar förvaltningens systematiska kvalitetsarbete och arbetar med kvalitetssäkring, inklusive analys, åtgärder och uppföljning. Utifrån din profession som arkivarie och i din roll kopplat till verksamhetsutveckling kommer du arbeta tätt med bland annat systemförvaltare, informationssäkerhetssamordnare och enhetschef för registratur för att tillsammans utveckla och kvalitetssäkra hela ärendeprocessen. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort engagemang för kvalitetsutveckling och som tycker att det är roligt att utveckla processer. Du trivs med att arbeta i demokratins tjänst och har förståelse för stödfunktioners uppdrag gentemot verksamheterna. Du har en akademisk examen med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du har även erfarenhet av arbete med arkiv och informationsförvaltning i offentlig verksamhet. Det är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehantering inom offentlig sektor. Du är uppdaterad inom verksamhetsområdet och har god kännedom om regelverk, standarder och praxis. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och kan anpassa språket efter olika situationer och mottagare. I rollen krävs att du har en hög digital mognad. Du är van vid att arbeta i digitala miljöer och har förmåga att både värna säker hantering av information och att driva digital utveckling. Vi söker dig som tycker om att ge service, är kommunikativ, strukturerad och noggrann. Då du är ensam arkivarie på förvaltningen har du en förmåga att arbeta självständigt och kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt utifrån behov. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga då du har en viktig roll i många olika samarbeten och processer. Du har förmågan att skapa dig en helhetssyn över verksamheterna inom staden och kan där genom ta initiativ till att utveckla avdelningens uppdrag och ansvarsområden. Om arbetsplatsen Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen för kansli och juridik. Avdelningen består av ungefär 20 medarbetare, varav hälften är placerade på enheten för registratur. Kansliet arbetar både operativt och strategiskt och har utvecklings- och samordningsansvaret för juridik, arkiv, dokument- och ärendehantering, nämndadministration samt förvaltningens utvecklingsarbete med digitalisering dataskydd- och informationssäkerhet. Avdelningens uppdrag är att arbeta med stöd och service genom samarbete med hela miljöförvaltningen, övriga förvaltningar, Malmöbor och stadens verksamhetsutövare. Miljöförvaltningen leder och samordnar Malmö stads klimat- och miljöarbete. Genom tillsyn och kontroll enligt miljöbalken och livsmedelslagen arbetar vi för en säker miljö som inte är skadlig för människors hälsa. Vi tillvaratar miljöintressena i samhällsplaneringen, ansvarar för kommunens energi- och klimatrådgivning samt arbetet med Fairtrade City. Med tillsyn, rådgivning och strategiskt miljöarbete arbetar vi för att Malmö ska bli en hållbar stad. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Efter överenskommelse Övrigt Malmö stad har tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Visar 1 till 10 av 214 jobb