Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning

Sök bland 200 lediga jobb som Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning och börja ditt nya yrkesliv idag!

Säkerhetsskyddshandläggare

Åklagarmyndigheten söker en säkerhetsskyddshandläggare med inriktning säkerhetsskyddad upphandling (SUA) och personalsäkerhet till Säkerhetsavdelningen vid huvudkontoret i Stockholm.   På säkerhetsavdelningen arbetar idag cirka 16 medarbetare fördelade på två enheter. Avdelningen ansvarar för att stödja myndigheten i säkerhetsfrågor inom områdena säkerhetsskydd, verksamhetsskydd och totalförsvar. Arbetet inom verksamhetsskydd och totalförsvar bedrivs i egna enheter och säkerhetsskyddsfrågor leds direkt genom säkerhetschefen, som också är säkerhetsskyddschef. En biträdande säkerhetsskyddschef stödjer arbetet inom säkerhetsskydd. Tillsammans med säkerhetschefen utgör enhetscheferna säkerhetsavdelningens ledningsgrupp.   Dina arbetsuppgifter   Som säkerhetsskyddshandläggare ansvarar du för SUA-frågorna vid myndigheten och arbetar även med personalsäkerhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:   ansvara för framtagning, förvaltning och uppföljning av säkerhetsskyddsavtal, samt att företräda myndigheten gentemot tillsynsmyndigheten och leverantörer, samverka med myndighetens upphandlingsenhet avseende säkerhetsskyddsbedömningar och åtgärder, planera och genomföra säkerhetsprövningar med grundutredningar, säkerhetsprövningsintervjuer och framställan om registerkontroll,   följa utvecklingen inom området och hålla utbildningar i säkerhetsskydd, ta fram och förvalta rutiner och arbetsformer avseende SUA-processen och stödja övriga enheter på säkerhetsavdelningen när behov finns.   Dina kvalifikationer   Vi söker dig som har: avslutad eftergymnasial utbildning inom det samhällsvetenskapliga området, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, relevant påbyggnadsutbildning inom säkerhetsskydd eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, erfarenhet av processbaserat arbete såsom upphandlingar eller komplexa utvecklingsprojekt, goda kunskaper om lagar, förordningar och föreskrifter som gäller inom området, erfarenhet av arbete med säkerhetsskydd inom området SUA såsom särskild säkerhetsskyddsbedömning och samrådsprocesser med tillsynsmyndigheter.  erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningsintervjuer, god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i tal och skrift, aktuell och relevant erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration.   Det är meriterande om du har   arbetat med framtagning av säkerhetsskyddsanalyser och säkerhetsskyddsplaner.   Som person vill vi att du:   har lätt för att samarbeta och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, är analytisk, noggrann och strukturerad, är initiativrik och lösningsorienterad, har förmåga att arbeta uthålligt och effektivt i syfte att nå önskade resultat har god självkännedom, tycker om att arbeta självständigt och är ansvarstagande, har en hög säkerhetsmedvetenhet.   Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll. Svenskt medborgarskap är ett krav för denna anställning. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under  Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 900 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan idag!

23 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Verksamhetsutvecklare med inriktning mot individ- och familjeomsorgen

Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.Om tjänsten Inom verksamhetsområde Internt Stöd är vårt främsta uppdrag att övergripande samordna och stödja Socialförvaltningens övriga verksamhetsområden och dess förvaltningsledning. I verksamhetsområdet finns enheten för utveckling och administration där det ingår medarbetare som arbetar både strategiskt och operativt med bland annat utvecklingsarbete, uppföljning, analys och förvaltningsadministration.  Som verksamhetsutvecklare kommer du ingå ett team med andra verksamhetsutvecklare och verksamhetsstrateg. Du kommer främst att arbeta med strategiskt förbättringsarbete, systematiskt kvalitetsarbete, bidra med analyser, utreda och ta fram underlag till beslut, samt strategiska ställningstaganden med fokus på kvalitet och utveckling. Du ska aktivt följa utvecklingen såväl nationellt som regionalt och omvärldsbevaka nämndens ansvarsområden, med särskilt fokus på individ- och familjeomsorg. Inom teamet hjälps ni åt för att ta er an gemensamma frågor eller för att tackla större uppdrag även utanför det egna fokusområdet. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra stödfunktioner så som bemanningscontroller och verksamhetsutvecklare IT, m.fl.  Initialt kommer ditt huvudfokus vara på omställningsarbetet inför ny socialtjänstlag, något som berör hela socialförvaltningen, där du kan behöva ta en aktivt drivande roll för att hjälpa till med kommande utvecklings- och förändringsarbeten.  Tjänstens innehåll kan komma att förändras över tid för att möta upp de behov som uppstår inom förvaltningen.  Kvalifikationer Vi söker dig som har:  • Relevant eftergymnasial utbildning eller gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren anser är likvärdig.  • Erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete. • God kännedom om de lagar som ligger till grund för socialnämndens ansvarsområden, t.ex. SoL, LVM, LVU, LSS, m.fl.  Du bör även ha en god kännedom om den kommunala individ- och familjeomsorgen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta utifrån kvalitetsledningssystem och om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.  För att du ska trivas och göra ett bra jobb i rollen som verksamhetsutvecklare behöver du kunna ta egna initiativ och driva arbetet framåt för att uppnå resultat. När omständigheter ändras kan du snabbt behöva ändra synsätt eller förhållningssätt, och kunna se möjligheter med förändringarna. Du är en person som gärna kommer med idéer och tankar kring nya angrepssätt, och som även kan omsätta dessa i praktiken och utvärdera resultatet. För att kunna hantera de många olika processer som pågår paralellt behöver du vara strukturerad och ta eget ansvar för att planera, organisera och prioritgera på ett effektivt sätt.   Övrig information Vänta inte med att skicka in din ansökan då urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid.    Lön: Individuell lönesättning. Startdatum: Enligt överenskommelse. Härnösand i Höga Kusten är platsen för dig som gillar det nära och enkla livet. Här kan du bo nära havet, naturen och kulturen. Vad du än är intresserad av så finns det bara några minuter bort. Ena stunden på jobbet – i nästa på havet, i skogen eller på konsthallen. Välkommen till Härnösand! Säkerhetsprövning Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Kvalificerad handläggare inom internationella socialförsäkringsfrågor

Socialförsäkringsenheten, Socialdepartementet Har du mångårig erfarenhet av arbete inom socialförsäkringsområdet? Vill du fortsätta arbeta med intressanta, komplexa och varierande arbetsuppgifter i händelsernas centrum? I det omväxlande arbetet på Socialdepartementet kan vi erbjuda en utvecklande roll där du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar till samhällsutvecklingen. Just nu söker vi flera erfarna kollegor till vår enhet. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som anställd på Socialförsäkringsenheten bidrar du till enhetens arbete med att utveckla och förvalta socialförsäkringen - ett område under ständig förändring som samspelar och anpassas till både nationella och internationella omvärldsfaktorer. Arbetet sker i högt tempo och är i hög grad problemlösningsfokuserat. Enhetens huvudsakliga arbetsuppgifter är framtagande av lagstiftningsprodukter, myndighetsstyrning, framtagande av underlag och analyser till den politiska ledningen, budgetarbete och samordning av internationella socialförsäkringsfrågor. Arbetet sker i nära dialog med såväl departementets ledning som med andra enheter, departement, myndigheter och organisationer. Arbetsuppgifterna kommer att spänna över socialförsäkringens olika områden. Huvudinriktning för den aktuella anställningen kommer att vara samordning av internationella, främst europeiska, socialförsäkringsfrågor. Det kan bli aktuellt att arbeta med andra frågor inom enhetens ansvarsområde. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen i första hand inom statsvetenskap, juridik eller ekonomi, alternativt har du en annan motsvarande examen som vi bedömer vara relevant. Du har mångårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av arbete med frågor inom socialförsäkringsområdet inom statlig verksamhet kombinerad med erfarenhet av arbete med EU-frågor alternativt annan relevant erfarenhet av  internationellt arbete. Vidare har du kunskap om svensk statsförvaltning och god förståelse för EU:s organisation, arbetssätt och regelverk. Tjänsten ställer höga krav på din kommunikativa förmåga vilket innebär att du ska kunna kommunicera flytande på svenska och engelska, muntligt och skriftligt. Har du kunskaper i franska är det fördelaktigt. Det är meriterande med kunskap om den svenska socialförsäkringen i ett europeiskt och internationellt perspektiv, förståelse och kunskap om socialförsäkringens syften och systemets konstruktion och dess regelverk, förmåner och administration. Vidare är det meriterande med erfarenhet av arbete med internationella socialförsäkringsfrågor och arbete i en EU-institution eller EU-myndighet. Det är även meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet. Dina egenskaper För att trivas i rollen som handläggare på Socialförsäkringsenheten behöver du självständigt kunna planera, strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och ta ansvar för att hålla såväl korta deadlines som att driva långsiktiga processer framåt. Vi söker personer med gott omdöme och hög integritet som är initiativrika och samarbetsinriktade. Du har förmåga att knyta och utveckla kontakter. Du är analytisk och kan sammanställa och dra slutsatser utifrån omfattande och komplexa underlag. Du får vara beredd på det oförutsedda och du förväntas kunna leverera och byta fokus snabbt, vilket ställer höga krav på din flexibilitet. Du har erfarenhet av att arbeta fram högkvalitativa skriftliga underlag och hålla stringenta muntliga föredragningar som anpassats till mottagaren. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi erbjuder tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning och tillsätts så fort som möjligt. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Therese Karlberg eller gruppchef Peter Johansson. Du kan även kontakta rekryteringsspecialist Marjut Thelin. Fackliga kontaktpersoner är Kristoffer Lundberg för ST och Pia Fagerström för SACO. Samtliga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8 maj, 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Socialdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för frågor som rör samhällets välfärd. De handlar bl.a. om folkhälsa och sjukvård, socialtjänst inklusive äldreomsorg, omsorg om och rättigheter för personer med funktionsnedsättning, sjuk- och föräldraförsäkring, pensioner och premiepensionssystemet samt idrott, civilsamhället, ungdomspolitik, begravningsfrågor och trossamfund.

23 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Arméstaben söker Arbetsmiljösamordnare

Arméstabens fokus är att leda och utveckla den nya armén. En armé som har fokus på arméns förmåga i fält och i detta bygga nya såväl som omstrukturera befintliga förband. Parallellt leder arméstaben förband såväl nationellt som internationellt. Arméstaben utvecklar och produktionsleder i armén ingående krigsförband samt underställda organisationsenheter som utgörs av förband och skolor. Ovanstående kombinerat med att fortsatt etablera arméstaben som en sammanhållen och sammanhållande kraft gör att arbetsuppgifterna är mycket omväxlande, utvecklande och dynamiska. Vi är alla lösningsfokuserade och tar våra uppgifter och ansvar med stort engagemang där ALLT för armén är vår drivkraft. Armén – när och där det avgörs! Befattningen är placerad vid Planeringsavdelningen, som är den avdelning inom Arméstaben som är ansvarig för att leda och sammanhålla armén i HR frågor och processer på en aggregerad nivå, försvarsmaktsplanering, försvarsplanering, förbandsproduktion och utveckling.   Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som arbetsmiljösamordnare, vilket är att betrakta som en arbetsledande befattning, ansvarar du för det systematiska arbetsmiljöarbetet, sammanställer statistik samt ansvarar för rapportering till högre stab. Du har även en samordnande roll i arbetet med arméns arbetsmiljökommitté. En viktig del i arbetet är att samverka med övriga försvarsgrensstaber, FST, stödja chefer och kollegor i både det systematiska arbetsmiljöarbetet och enskilda arbetsmiljöfrågor. Utöver detta kommer även samverkan med skyddsombud och företrädare för både marksäkersäkerhetsfrågor och Företagshälsovården att ingå i tjänsten. Utöver arbetsmiljöområdet förväntas du kunna arbeta med att samordna, planera och genomföra nätverksträffar inom arbetsmiljö och närliggande områden. • Som arbetsmiljösamordnare kommer du att ha funktionsansvar inom arbetsmiljöarbetet och din roll är till stor del att stödja och utveckla arbetsmiljöarbetet inom armén. • Sammanställa- och analysera statistikunderlag, analysera iakttagelser, tillbud och olyckor. Komma med förslag på åtgärder, följa upp handlingsplaner, och stödja i riskhantering. • Svara på remisser och analysera arbetsmiljörelaterade undersökningar på arméövergripande nivå.   Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom området som bedöms relevant, alternativt tjänstgöring som arbetsgivaren anser likvärdig. • Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området • Erfarenhet från arbetsmiljöarbete integrerat i arbetsmiljöledningssystem • Vara väl insatt i arbetsmiljölagen, arbetsmiljöförordningen samt övriga författningar, aktuell lagstiftning och riktlinjer avseende arbetsmiljö • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Meriterande • God erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom Försvarsmakten eller annan offentlig myndighet. Erfarenhet av SAP/PRIO • God erfarenhet av att vara föredragande i arbetsmiljöfrågor • Erfarenheter av att leda projekt på ett framgångsrikt sätt Personliga egenskaper För att du ska trivas är det viktigt att du kan samverka med alla samtidigt som du kan arbeta drivande och självständigt. Som person ska du vara tydlig och prestigelös. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i frågor av skiftande karaktär och kan leverera resultat med hög kvalité inom givna tidsramar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).   Övrigt: Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning tillämpas för dig som inte är anställd i Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid Befattningen är en civil befattning och arbetsort är Enköping. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse   För information om befattningen kontaktas: HR Chef Armén, Dick Torberger. Nås via växeln 0171 15 70 00 eller email: [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontaktas: HR-specialist Maria Törnqvist nås via växeln 08 788 75 00   Fackliga företrädare: OFR/O: Tobias Brandt   OFR/S: Claus Delin Saco-S: Karin Gällmo SEKO: Benny Augustsson Fackliga företrädare kan nås via FM växel 0171 15 70 00   Villkor Anställningsformen kräver godkänd säkerhetsprövning. Arméstaben är ett krigsförband vilket innebär att du kommer att bli krigsplacerad och du förväntas därmed kunna verka i hela beredskapsskalan. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-21 ansökan skall innehålla CV samt ett ansökningsbrev (max 1 sida) där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.   Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten är inne i ett omfattande utvecklingsarbete för att bygga ett starkare försvar mot bakgrund av ett försämrat omvärldsläge och ny försvarspolitisk inriktning med fokus på det nationella försvaret. Ledning för ett starkare försvar syftar till att öka robustheten, förenkla lednings- och lydnadsförhållanden samt genom decentralisering av mandat och ansvar öka förutsättningarna för uppdragstaktik. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 april 2024
Sista ansökan:
21 maj 2024
Erfaren handläggare SUA med SÄK-kompetens

Vill du göra Sverige och Försvarsmakten säkrare? På Försvarsstabens Suasektion kan du göra det varje dag tillsammans med kompetenta och drivande kollegor inom Säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal (SUA) Om verksamheten Som handläggare SUA tillhör du Försvarsstabens Stödenhet vid Försvarsmaktens Högkvarter och ingår i den Kommersiella avdelningens Suasektion. Avdelningen ansvarar för Försvarsmaktens kommersiella verksamhet med upphandling och avtal på den strategiska nivån. Suasektionen ansvarar för att omhänderta säkerhetsskyddad upphandling och avtal på den myndighetsgemensamma nivån. Suasektionen bidrar även med metodstöd inom SUA-området till hela Försvarsmakten. Avdelningen och sektionen samverkar med alla försvarsgrenar och stridskrafter såväl som med närliggande myndigheter som FMV och MUST. Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som handläggare SUA arbetar du tillsammans med övriga kollegor inom Suasektionen med upphandlingsförfaranden som kan innebära krav på säkerhetsskydd på den myndighetsgemensamma nivån inom Försvarsstaben. Den myndighetsgemensamma nivån avser upphandlingar där hela eller stora delar av Försvarsmakten är avropsberättigade. Fokus ligger på ramavtalsnivå med säkerhetsprövning av leverantörernas ledning och styrelse. Du stödjer även avdelningen och sektionschefen med samverkan mot övriga delar av Försvarsmakten samt andra myndigheter inom försvarsområdet, främst avseende exponering av säkerhetskänslig verksamhet vid upphandlingsförfaranden (säkerhetsskyddad upphandling med säkerhetsskyddsavtal – SUA). Suasektionen arbetar i nära samverkan med Försvarsstabens säkerhetssektion (FST STAB SÄK). Sektionen kommer från halvårsskiftet i samverkan med FST STAB SÄK att ta ett större ansvar för såväl analyser inför säkerhetsskyddade upphandlingar som uppföljning av de säkerhetsrelaterade kraven i säkerhetsskyddsavtalen varför tidigare erfarenhet och kompetens inom säkerhetstjänst och säkerhetsskyddsanalys kommer att vara mycket viktiga för oss i bedömningen av dig. Sektionen har idag en hög kompetens inom SUA. Du kommer att vara en viktig komponent i att vidareutveckla hela sektionen inom säkerhetsområdet med målet att bredda gruppens kompetens från handläggare SUA till att bli säkerhetshandläggare med SUA och SÄK-kompetens. Exempel på arbetsuppgifter: • Utarbeta och upprätta säkerhetsskyddsavtal vid upphandlingsförfaranden. • Genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av styrelse och ledning hos upphandlade företag. • Vid behov genomföra grundutredning och säkerhetsprövning av företagens personal och konsulter. • Samordna förstagångsbesök vid upphandlade företag. • Förvalta ingångna säkerhetsskyddsavtal. • Stödja Avdelningen och Sektionen i arbetet med Säkerhetsskyddsanalys, Särskild säkerhetsskyddsbedömning, Lämplighetsprövning mm. • Delta i sektionens metodstödsarbete kopplat till SUA. • Medverka vid utarbetandet, utveckling och vidmakthållande av styrande och beskrivande dokument för SUA-funktionen. • Medverka vid genomförande av utbildningar. • Bistå enheter inom Försvarsstaben och SUA-företag med bl.a. stöd inom egen funktion samt genomföra utbildningsinsatser. • Delta i övriga vid Försvarsstaben vanligt förekommande arbeten. KRAV Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område, militär eller civil • Flerårig och dokumenterad arbetslivserfarenhet inom säkerhetsskydd/säkerhetstjänst • Aktuell och relevant erfarenhet som handläggare/utredare eller motsvarande • Kunskap och erfarenhet om SUA-upphandling och säkerhetsprövning • Kunskap om sekretesslagstiftning och informationsklassning • Kunskap om Säkerhetsskyddslagen • B-körkort • God förmåga att kommunicera i tal och skrift. Dina personliga egenskaper Arbetet kräver att du har en mycket god förmåga att samarbeta med andra och en god förmåga att planera, genomföra och på egen hand slutföra ditt arbete. Du är stresstålig och besitter en mycket god förmåga att anpassa dig till nya arbetsuppgifter. Du är säkerhetsmedveten, har integritet och uthållighet samt är ordningsam och strukturerad i ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet från hantering av avtalsfrågor • Genomförd säkerhetsutbildning (SUA/SÄK) vid statlig myndighet • Kunskap om och erfarenhet av Försvarsmaktens organisation och arbetssätt • Aktuell och relevant erfarenhet av att utbilda större och mindre grupper Övrig information Anställningsform: tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning för dig som inte tidigare är anställd inom Försvarsmakten. Tillträde: snarast enligt överenskommelse. Arbetsort: Stockholm. Nationella resor ingår i tjänsten. Upplysningar om befattningen Rekryterande chef Jakob Gille För uppgifter om anställningsvillkor m.m. HR-generalist Anna Reijner Fackliga företrädare OFR/O HKV Arne Nilsson SACO HKV Camilla Robertsson SEKO HKV Lise-lotte Larsson Ovanstående kontaktpersoner nås via myndighetens växel på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-20. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

23 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Handläggare till försöksdjursenheten

Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1750 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet. Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans. Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs Djuravdelningens uppdrag är att skapa goda förutsättningar för en hållbar och konkurrenskraftig jordbruksnäring, miljö, djurhållning och livsmedelsproduktion. Sverige har höga ambitioner inom djurskydds-, djurhälso- och smittskyddsarbetet, inte minst i syfte att verka för en låg användning av antibiotika och motverka resistensutveckling. Målet är att Jordbruksverket i samarbete med andra aktörer ska leda utvecklingen inom dessa områden. ARBETSUPPGIFTER På försöksdjursenheten ansvarar vi för de nationella djurskyddsbestämmelserna och de olika typer av tillstånd och godkännanden som krävs för försöksdjursverksamhet i Sverige. Vi arbetar även med internationella försöksdjursfrågor och ansvarar för vägledningar till kontrollmyndigheterna. Totalt arbetar 13 medarbetare på enheten. Du kommer att ingå i förvaltningsteamet på enheten och här jobbar idag tio medarbetare. Teamets ansvarsområden är brett och dina arbetsuppgifter kommer att variera därefter. I rollen ingår i huvudsak handläggning av olika ärendetyper bland annat förhandsgodkännande och godkännande av försöksdjursanläggningar, verksamhetstillstånd och anläggningar för genmodifierade djur. Det kan också bli aktuellt att delta i utformning av regelverk, utredningar och i arbetet med att utbilda de regionala försöksdjursetiska nämnderna. Arbetet med frågor inom försöksdjursenhetens ansvarsområden innebär mycket kontakt med våra kunder som är forskare, universitet, andra myndigheter och intresseorganisationer. Kontakten innebär exempelvis att svara på frågor och att vägleda kunderna rätt, men också att vara med och utveckla våra samarbeten och verksamhet. Vi söker nu ytterligare en kollega till teamet under en period med bakgrund av en kommande föräldraledighet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning inom naturvetenskap, eller att du är husdjursagronom. Alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl skriftligen som muntligen och har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har arbetat inom försöksdjursområdet, har vana av arbete med regelverk och/eller myndighetsutövning. Har du erfarenhet av förprövning är det också meriterande. I denna rekrytering läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är strukturerad. Du är trygg som person och har förmåga att göra egna prioriteringar. Vidare är du samarbetsorienterad och bidrar till ett gott arbetsklimat. Varm välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Placeringsort är Jönköping med möjlighet att arbeta delar av arbetstiden på distans. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

23 april 2024
Sista ansökan:
20 maj 2024
Brottsförebyggande samordnare

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Kommunledningsförvaltningen ansvarar för övergripande utveckling, kommun- och koncernstyrning samt olika projekt. Totalt är vi cirka 170 medarbetare som arbetar inom kommunledning, medborgarkontor, näringsliv, ekonomi, HR, kommunikation, IT, måltid, städ och enheten för trygghet, säkerhet och folkhälsa. Kommunledningsförvaltningen ger genom sina olika enheter stöd och service gentemot övriga förvaltningar och är en verksamhet i direktkontakt med förtroendevalda, medborgare, besökare och företagare. Vill du förändra, förbättra och forma framtidens samhällsklimat tillsammans med oss? Placering: Trygghetsskapande enheten, Trygghet, säkerhet och folkhälsa. Området (enheten) leder och driver Sölvesborgs kommuns arbete på kärnområdena -trygghet, säkerhet och folkhälsa. Detta innefattar det övergripande kommunala ansvaret för det brotts- och drogförebyggande arbetet (ANDTS). Folkhälsoarbetet är en viktig del då trygghet är ett grundläggande behov och en viktig skyddsfaktor för människors hälsa, utveckling och välbefinnande. Arbetet leds ytterst av kommunens säkerhetschef. Enheten arbetar på samtliga nivåer, strategisk, taktisk och operativ och driver även kommunens samordnings- och samverkansarbete på de aktuella områdena, internt och externt. Inom de aktuella kärnområdena ansvarar och hanterar enheten också kommunens övergripande lägesbildsarbete. Målsättningen är att skapa- och öka tryggheten, säkerheten och folkhälsan för alla som bor, verkar och vistas i Sölvesborgs kommun. Uppdraget genomförs enligt de strategiska direktiv och inriktningar som Sölvesborgs kommun upprättar. Som brottsförebyggande samordnare i Sölvesborg bidrar du direkt till utvecklingen inom dessa viktiga områden. ARBETSUPPGIFTER Trygghets- och säkerhetsfrågorna aktualiseras allt mer för Sveriges kommuner och vi söker någon som tillsammans med oss kan arbeta med- och vidareutveckla det brottsförebyggande och trygghetsskapande arbetet. De aktuella frågorna har hög politisk prioritet och i rollen arbetar du nära kommunledning såväl som den politiska organisationen. I uppdraget ingår det att stötta kommunorganisationen, de kommunala bolagen och de kommunala förbunden med omvärldsbevakning, lägesbild, analys, beslutsunderlag, konsultation, utbildning, samt styrdokumentation. Parallellt strukturerar och vidareutvecklar du det brottsförebyggande och trygghetsskapande arbetet tillsammans med enhetens övriga tjänstepersoner. Som brottsförebyggande samordnare står du för professionalism, tillit, nyskapande, kontinuitet och systematik. Du bidrar genom att skapa ökad kompetens och ett ökat engagemang i hela kommunorganisationen. Samordning och samverkan med andra verksamheter, kommuner, myndigheter, företag och näringsliv är en stor del av arbetet. I rollen fungerar du exempelvis som kommunens huvudsakliga kontaktyta gentemot Polismyndigheten och i denna samverkan delas bland annat lägesbild och planeras myndighetsgemensamma insatser. Du leder och driver kommunens övergripande lägesbildsarbete inom aktuella områdena. Arbetet innefattar att inriktningsleda främst det operativa arbetet, följa upp och sammanställa samt att i samverkan förmedla aktuell och relevant information till korrekt verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot brottsförebyggande, kriminologiskt, trygghetsskapande eller säkerhetsinriktat arbete, alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms relevant. Polisiär utbildning och erfarenhet premieras. Du är som person ansvarskännande, strukturerad, drivande och initiativrik. Du har hög integritet och uppdraget kräver god samarbets- och relationsskapande förmåga, såväl internt som externt. Tillsammans med dina kollegor i enheten tar ni ansvar för att uppdraget och att området utvecklas i positiv riktning. Du måste därför fungera väl i grupp och trivas i att arbeta nära och integrerat i ett litet team. Du är pedagogisk och bekväm med att föredra, utveckla och genomföra utbildning och fortbildning. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbete på samtliga nivåer gör uppdraget brett och mångfacetterat vilket kräver att du behöver kunna växla mellan helheten och det lilla genom att arbeta självständigt, strukturerat och systematiskt. Du trivs helt enkelt med att både tänka strategisk och långsiktigt, som att kunna hantera uppkomna och direkta situationer i det dagliga arbetet. Inom ramarna för uppdraget och inom sina områden står enheten även för kreativitet och visionärt nytänkande. Samordnarrollen vilar på grundstenarna samordning, samverkan, strategi, omvärldsbevakning, pedagogik och utveckling. Befattningen är säkerhetsklassad, därför krävs det ett svenskt medborgarskap. Den som erbjuds tjänsten kommer att genomgå säkerhetsprövning. Du innehar sunda värderingar och ser alla människors lika värde. Beskrivning av kvalifikationer: • Relevant eftergymnasial utbildning om minst 120 hp med inriktning mot brottsförebyggande arbete, kriminologi, statsvetenskap eller säkerhet • Erfarenhet av myndighetsgemensam samverkan • Körkort, behörighet B • Goda IT-kunskaper • God kunskap och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift (svenska) Meriterande: • Polisiär utbildning och erfarenhet • Erfarenhet av pedagogik, arbete på flera nivåer, informationshantering och processledning • Goda kunskaper i engelska (tal och skrift) • Kunskap i samverkande parters regelverk och lagstiftning ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

23 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Förundersökningsledare till bedrägerisektionen i region Syd, placeringsort

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en förundersökningsledare med placeringsort Malmö. Ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Bedrägerisektionen tillhör utredningsenheten i region Syd. Sektionen är en modern utredningssektion där vi aktivt arbetar enligt utredningsstrategin för att nå förbättrat utredningsresultat. Brottsfenomenet bedrägeri utvecklas och förändras i takt med utvecklingen i samhället, därför är en stor uppgift för sektionen att utveckla verksamheten för att möta nya förutsättningar. Sektionen arbetar utifrån ett internationellt, nationellt, regionalt samt lokalt perspektiv. Bedrägerisektionen ansvarar för handläggningen av regionens inkomna bedrägeribrottsärenden. Sektionens inriktning är tydlig och vi försöker i stor utsträckning arbeta medarbetardrivet där grupperna tar fram strategier och planer för att hantera de olika brottskategorierna. Sektionen är indelad i 12 grupper med placering på olika orter i regionen där huvudorterna är Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Växjö, och Eslöv och vi söker nu en förundersökningsledare till bedrägerigrupp 4 med placeringsort Malmö. Grupp 4 är i dagsläget specialiserad mot att hantera vishingbedrägerier och andra komplexa ärenden med kopplingar till grov organiserad brottslighet. Gruppen arbetar ofta i insatser med hemliga tvångsmedel och i nära samverkan med andra sektioner och enheter. Just nu pågår arbete för implementering av Frigg kopplat till vishingbedrägerier och gruppen är genom det involverad i pågående nationellt nod-arbete. ARBETSUPPGIFTER I rollen som förundersökningsledare ansvarar du i huvudsak för att: • Utöva arbetsledning inom utredningsprocessen i samråd med gruppchef • Fatta beslut i eller utanför förundersökning i enlighet med ditt förordnande/delegation • Stödja och coacha utredarna i gruppen • Koordinera och skapa en helhetsbild över pågående utredningar • Säkerställa att verksamheten bedrivs enligt Polismyndighetens intentioner och anvisningar enligt gällande lagstiftning, föreskrifter och övriga regelverk • Medverka i utbildningsinsatser och utvärdering av verksamheten • Vid behov vara beredd att svara som gruppchef vid dennes frånvaro • Vid behov svara som förundersökningsledare i annan grupp än den du är placerad i • Tillsammans med övriga förundersökningsledare på sektionen ansvara för det gemensamma inflödet av sektionens ärenden KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Polis enligt Förordning (2014:1105) om utbildning till polisman alternativt annan akademisk examen/utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift • B-körkort för manuellt växlad bil Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: • Förundersökningsledarutbildning eller motsvarande utbildning • Dokumenterad erfarenhet av brottsutredande arbete under minst 6 månader • Dokumenterad erfarenhet av rollen som förundersökningsledare • Dokumenterad erfarenhet av arbetsledning • Erfarenhet av hemliga tvångsmedel • Kunskap om polisens centrala utredningssystem såsom DurTvå, RAR, MR/BR, STATUS och KUPOL • God kunskap om polisens organisation • Erfarenhet av att verka som mentor/instruktör/utbildare Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett genuint intresse för utredning av brottslighet. Tjänsten som förundersökningsledare ställer höga krav på eget ansvar. Arbetet kan vara mycket intensivt och kräver att du är flexibel med förmåga att snabbt strukturera, planera och prioritera ärendeflödet utifrån verksamhetens helhetsperspektiv. Du har en god förmåga att fatta beslut, en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vidare krävs det att du är lösningsinriktad, flexibel och har god förmåga att hantera flera frågor parallellt. Du behöver kunna se ett helhetsperspektiv och ta tillvara medarbetarnas kunskap för att utveckla verksamheten. Du skall vara skicklig på att använda och förmedla din kunskap, lämna direktiv och visa ett gott omdöme även under tidspress. Du ska ha förmåga att arbeta både självständigt och i grupp vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Du har ett starkt engagemang, är lyhörd och engagerar dig gärna i medarbetardrivet förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. ÖVRIGT Fackliga kontakter Polisförbundet: Johan Sjögren, 073-079 27 93 Seko Polisen: Monica Veberg, 070-549 11 35 SACO-S: Carina Ivarsson, 073-348 37 10 ST: Johan Källström, 070-279 11 46 Placeringsort: Malmö Funktion: förundersökningsledare Anställningsbenämning: Polisinspektör/handläggare Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xx 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Utredare inom det internationella utvecklingssamarbetet

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Vad ska du jobba med? Vi söker dig som vill ingå i teamet som arbetar med myndighetens internationella utvecklingssamarbete inom global hälsa. Arbetet är främst Sida och EU-finansierat, Som utredare kommer du att: • Vara en av myndighetens kontaktperson på tre nivåer: 1) mot Sida och EU-nivå gentemot de centrala projektledningarna, 2) internt på myndigheten samt, 3) gentemot andra deltagande aktörer inom Sverige (såsom andra myndigheter). • Projektleda internationella utvecklingssamarbeten • Ha det övergripande administrativa ansvaret och stötta internt på myndigheten om praktisk hantering av administration av Sida och EU-finansierade projekt. • Hantera och koordinera ansökningar inför kommande Sida och EU-projekt/program. • Ha överblick av myndighetens internationella utvecklingssamarbeten inom och global hälsa och säkra den interna kunskapsöverföringen. • Ansvara för utvecklingen av arbetssätt och rutiner. • Organisera, leda och planera gemensamma möten för pågående och kommande projektaktiviteter. • Att samla in och analysera data samt uppdatera projektdokumentation kan också bli aktuellt. Du kommer att arbeta nära tillsammans med andra medarbetare och chefer som arbetar med våra internationella utvecklingssamarbeten och andra personer som arbetar med att koordinera myndighetens EU- och internationella arbete. Du kommer att arbeta både självständigt och som en del av ett större team, medan du samarbetar med såväl kollegor som externa aktörer. Rollen passar dig som tilltalas av struktur och en samordnande funktion. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Akademisk examen inom folkhälsovetenskap, statskunskap eller annat för verksamheten relevant område. • Erfarenhet av projektledning. • Erfarenhet av att skriva, delta i samt genomföra arbeten/projekt inom det internationella utvecklingssamarbetet finansierat av främst Sida och EU. • Mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av deltagande i Sida och/eller EU-projekt inom utvecklingssamarbetet. • Erfarenhet av projektadministration eller koordinering, inom EU eller internationellt. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, ansvarstagande samt strukturerad är av vikt för arbetet. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. • Dokumenterat duktig på att skriva och att sammanställa data. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av samverkan och samarbete mellan statliga myndigheter, universitet och andra nationella och internationella aktörer. • Projektledarutbildning.  Vikt läggs vid: • Kunskap i andra språk än engelska och svenska. • Erfarenhet av Sidas och/eller EUs rapporteringssystem. • Erfarenhet av något projektledningsverktyg. • Erfarenhet av att jobba med exempelvis Excel, Powerpoint. • Mastersexamen inom folkhälsovetenskap eller annat för verksamheten relevant område. Vad gör GD-kansliet? GD-kansliet ansvarar för myndighetens övergripande ledningsstruktur, bland annat ledningsgruppsmöten, beslutsföredragningar för gd och insynsrådets möten. Vidare ansvarar kansliet för kontakterna med Regeringskansliet samt fördelning av inkomna regeringsuppdrag och remisser. Kansliet ansvarar även för övergripande samordning av EU och internationellt arbete. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Ellen Jones, telefon 010- 205 25 10. Fackliga företrädare är för SACO Sandra Wåger, telefon 010-205 25 41, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2024-05-14 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 01750-2024-2.1.1

23 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Projektsamordnare utbildningsförvaltningen

Just nu står Piteå inför stora förändringar i och med de samhällsomställningar som pågår i norra Norrland som bland annat medför satsningar på nya bostadsområden. Utbildningsförvaltningens lokalteam arbetar för att tillhandahålla förskolor, skolor och fritidshem med fokus på kvalitet, säkerhet, miljö och funktion i hela kommunens skolverksamheter. Nu söker förvaltningen en projektsamordnare till lokalteamet med placering på förvaltningens centrala administration. Arbetsuppgifter  Lokalteamet består av två personer som arbetar med att förse Piteås förskolor och skolor med funktionella lokaler som erbjuder god arbetsmiljö för barn, elever och personal. Teamet arbetar både operativt och strategiskt med frågor gällande ny- till- och ombyggnader, anpassningar och långsiktigt strategis planering av Piteås skolstruktur. Som projektsamordnare i lokalteamet kommer du att vara direkt underställd verksamhetschef för ekonomi och planering. Du kommer att arbeta i nära samarbete med förvaltningens lokalstrateg och vara ett samordnande stöd i lokalteamets arbete. Uppdraget som projektsamordnare innebär mycket kontakt och samverkan med Fastighets och serviceförvaltningen samt andra förvaltningar i Piteå kommun. Uppdragen är varierande beroende av projekt men innebär i stort att vara ett konsultativt stöd till rektorer i förvaltningen kring lokalfrågor och tillhörande arbetsmiljöfrågor. Arbetsområdet berör främst inventarier, utemiljö och trafikplaneringsfrågor men även lokalfrågor kopplade till förvaltningens aktuella projekt. Som projektsamordnare är du även ett operativt stöd till rektorer och kommer att arbeta med planering, beställning och inköp av tjänster från interna och externa aktörer, exempelvis beställning av städ- och vaktmästeritjänster. Tillsammans med lokalstrateg är du som projektsamordnare i lokalteamet sakkunnig kring framtida investeringsbehov och kommer att bidra i framtagandet av förvaltningens/nämndens långsiktiga strategiska plan för förskola och skola. Kvalifikationer För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare erfarenhet från en samordnande roll och goda erfarenheter av deltagande i projekt. Du är handlingskraftig och har ett strukturerat och systematiskt arbetssätt. Meriterande om du tidigare arbetat med lokalfrågor, har en byggnadsteknisk utbildning på högskolenivå, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör vara insatt i aktuell arbetsmiljölagstiftning och vi ser gärna att du har erfarenhet i ett liknande uppdrag inom offentlig verksamhet. För uppdraget behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Uppdraget kräver att du har goda kunskaper i Office-paketet samt är förtrogen med GIS eller annat digitalt system för hantering av kartor och ritningar. Som person uppskattar du samarbete och har förmåga att samverka med både interna och externa kontakter. Tjänsten kräver B-körkort. Mer om tjänsten  Tillsvidareanställning 100%. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2024-05-07 Om arbetsplatsen  Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  Utbildningsförvaltningen Utbildningsförvaltningen - Våra verksamheter (pitea.se)  Jobba i Piteå kommun Jobba hos oss - Arbete (pitea.se)  Piteå växer Piteå växer - Hållbar samhällsutveckling (pitea.se)  Inflyttarservice – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Inflyttarservice Piteå (https://www.pitea.se/inflyttare/kontakta-inflyttarservice)

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024