IT-Tekniker
Everlight Consulting AB
Supporttekniker, IT

Om oss Everlight är konsultbolaget med din karriär i fokus. Här finns det en hel plattform av möjligheter och karriärvägar att vandra som anställd konsult, underkonsult eller via direktrekrytering. Här finns drivna och ambitiösa kollegor, stöd och bollplank att vända sig till och framförallt finns det glädje och transparens! Konsultuppdrag: Fälttekniker IT-support Om uppdraget Vi söker en fältnära IT-tekniker till ett uppdrag hos en offentlig verksamhet i Gävleborgsregionen. Du kommer att ingå i ett etablerat IT-supportteam där vissa arbetar med telefonsupport från kontoret (första linjen) medan andra, som du, verkar ute i verksamheten som fälttekniker. Uppdragets fokus är att felsöka IT-utrustning, installera och återta datorer samt hantera supportärenden och garantiärenden på plats. Arbetsuppgifter - Installera nya arbetsplatser: datorer, skärmar och tillbehör - Återta och hantera hårdvara enligt uppsatta rutiner - Ge användarsupport ute i verksamheterna - Felsöka, prioritera och åtgärda ärenden relaterade till PC/klient, mobila enheter, nätverk, system och applikationer - Utföra installationer och ominstallationer av operativsystem - Dokumentera ärenden på ett korrekt sätt - Följa processer för ärende- och incidenthantering - Bidra med förbättringsförslag för effektivare arbetsmetoder Din profil Vi söker dig som: - Har erfarenhet av liknande fälttekniskt arbete inom IT-support - Är självgående, serviceinriktad och har ett strukturerat arbetssätt - Har god teknisk förståelse och problemlösningsförmåga - Innehar B-körkort och har möjlighet att resa inom regionen Vem är du? För att trivas i rollen tror vi att du bör beskrivas som  För rollen ska du ha... Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och M365. Uppdragstagare skall ha erfarenhet från installation av datorer och kringutrustning som skärmar, tangentbord, möss och skrivare. Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö samt PC med kringutrustning och skrivare. Support av mobila enheter. Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara. God dokumentationsförmåga. Goda kunskaper i svenska och god kommunikationsförmåga. Goda sociala färdigheter och förmåga att lära sig är en förutsättning för att klara detta uppdrag hos oss. Körkort B är ett krav då arbetet till största del är förlagt ute hos kunder. En naturlig talang för support och ett arbetssätt som alltid sätter kunden i fokus. Kunskap ‐ Relevant utbildning eller motsvarande och hög kompetens inom offererat område Erfarenhet ‐ Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har utfört minst tre uppdrag inom offererat område. Ledning ‐ Tar eget ansvar för delområdet Självständighet ‐ Kan arbeta självständigt Placering och omfattning Gävle/Sandviken med omnejd Uppdraget har en omfattning på 100 % och är en konsultanställning via Everlight.

23 maj 2025
Sista ansökan:
9 november 2025
IT-supporttekniker till Elovade!
Needo Recruitment West AB
Supporttekniker, IT

Har du tidigare erfarenhet inom IT-support och vill utvecklas i ett framåtlutat bolag? Trivs du i en kundnära roll i en teknisk miljö? Då är rollen som IT-supporttekniker hos Elovade rollen för dig! Om Elovade Elovade Sverige är en ledande mjukvarudistributör inom IT i Norden. Med mångårig kompetens tillhandahåller de marknadens smartaste och mest innovativa lösningar till IT-konsulter och interna IT-avdelningar i större organisationer. De är specialiserade inom IT-baserade affärs- och verksamhetslösningar med fokus på drift, övervakning, helpdesk, automatisering men i deras heltäckande portfölj ryms även lösningar för områdena Hosting, Fjärrstyrning, Anti-Virus och Backup. Elovade är en del av en internationell koncern med över 200 anställda och 25.000 partners som kontinuerligt lägger till nya lösningar som ytterligare löser kunders behov. Om tjänsten som IT-supporttekniker I rollen som IT-supporttekniker hos Elovade blir du del av ett sammansvetsat team med bred kompetens som arbetar för att ge högklassig service till Elovades kunder! Dina arbetsuppgifter består av att hantera inkommande ärenden, där du hjälper IT-konsulter som köpt Elovade tjänster via telefon och mail. Ärendena kan röra sig om felsökningar, mjukvaruproblem och felmeddelanden där din uppgift är att agera rådgivande för att nå bästa tänkbara lösning. I takt med att du blir mer varm i kläderna får du chans utvecklas internt, hantera mer komplexa ärenden, utbilda kunder i lösningar samt bredda din produktportfölj. Du utgår från kontoret i Årsta och samarbetar tätt i ett mindre tech-team. Du kommer även samarbeta med säljavdelningen och kan tänkas stötta upp vid tekniska frågor och/eller agera teknisk expert i dialog med kund. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Agera support till Elovades kunder och ge förstklassig service via telefon och mail. Felsöka och hanterar mjukvaruproblem, felmeddelanden och tekniska frågor. Samarbeta tätt med kollegor i tech-teamet, säljavdelningen samt övriga kollegor inom organisationen. På sikt ta större ägandeskap i komplexa ärenden, utbilda kunder i lösningar samt bredda produktportfölj. Om dig För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker har du avklarad gymnasial utbildning, med fördel teknisk inriktning där eftergymnasial utbildning anses meriterande. Du har några års erfarenhet inom IT-branschen där du sannolikt verkat i roller som 2nd-line, IT-support, Drifttekniker, IT-konsult alternativt roller som kan bedömas likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet av support mot företagskunder. Vidare har du god systemvana, där kunskap inom SQL, erfarenhet av scripting/automatisering med PowerShell och erfarenhet av Windows server och nätverk anses meriterande. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Som person har du ett stort tekniskt intresse och är kunskapstörstig där du ständigt är nyfiken på att lära dig ny teknik. Du är lösningsorienterad och tycker om att verka i en miljö där du får diskutera idéer, tankar och lösningar. Vi ser även att du är kommunikativ och mån om att leverera högklassig service gentemot kunderna. Viktigt för tjänsten är: Gymnasial utbildning, fördel med teknisk inriktning. Några års arbetslivserfarenhet inom IT-branschen där du sannolikt haft roller som 2nd-line, IT-support, Drifttekniker, IT-konsult alternativt roll som kan bedömas likvärdigt. Tidigare erfarenhet av support mot företagskunder. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Meriterande: Eftergymnasial utbildning från yrkeshögskola med teknisk inriktning. Kunskap och/eller erfarenhet inom SQL, med fördel inom MS-SQL, MySQL. Kunskap och/eller erfarenhet inom Windows server och erfarenhet av nätverk. Erfarenhet av scripting/automatisering med PowerShell. Elovades Erbjudande Hos Elovade blir du del av en internationell koncern med över 200 anställda som värnar om din utveckling. Du erbjuds en variationsrik vardag i ett framåtlutat bolag med kollegor som växer tillsammans. Utöver det erbjuder Elovade andra fina förmåner i form av flexibelt arbete, friskvårdsbidrag, tjänstepension och frihet under ansvar. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Placering: Årsta. Lön: Fast lön + möjlighet till rörlig del. Tycker du rollen som IT-supporttekniker hos Elovade låter som en roll för dig? Vi går igenom ansökningar löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

23 maj 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Erfaren IT-tekniker 1st line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi dig som arbetat några år i en servicedesk och vill utvecklas vidare. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som supporttekniker där du kommer att ta emot ärenden via telefon och ett ärendehanteringssystem men du kommer även att supportera användare på plats. Du kommer att arbeta med felsökning av datorer, telefoner, utskrifter och applikationer samt ha hand om leveranser av IT-utrustning. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationer Vi ser gärna att du har ett genuint intresse för teknik och att ge support. Du är ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande; du tycker om att vara behjälplig och vill alltid ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi även att du på ett pedagogiskt sätt kan ge support och vägleda användare, du ska ha förmågan att kunna ta fram en beskrivning av ”helheten” i ett problem genom att ställa relevanta frågor för att på så sätt underlätta felsökningen för teknikerna som ärendet eskaleras vidare till. Krav - Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat som supporttekniker - Erfarenhet av att ha arbetat med Active Directory - Erfarenhet av att ha arbetat med Windows - Erfarenhet av att ha felsökt hård- och mjukvara - Flytande svenska och engelska, i tal och skrift Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

23 maj 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Fältservicetekniker inom IT
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en tekniker som trivs bäst ute på fältet och gillar att lösa problem direkt hos kund? Har du erfarenhet av att installera och felsöka allt från nätverksutrustning till kassasystem och servrar? Då kan detta uppdrag i Kista vara helt för dig! Just nu söker vi en fältservicetekniker till ett uppdrag hos en av våra kunder – en roll där du inledningsvis anställs av Centric, med goda möjligheter att på sikt gå över i anställning hos kunden. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en bred och praktisk teknisk roll, med stort eget ansvar och mycket kundkontakt. Uppdraget är baserat i Stockholm med omnejd, men du utgår från något av kundens kontor och rör dig dagligen ute hos deras kunder i regionen. I rollen som fältservicetekniker arbetar du ute hos kundens kunder och hanterar allt från installation till felsökning och reparation av olika typer av teknisk utrustning. Du jobbar både självständigt och tillsammans med kollegor i olika typer av projekt och serviceuppdrag. Kunderna finns inom bland annat finans, handel och kontorsmiljö. Du kommer bland annat att arbeta med: -     Installation och felsökning av kassasystem, scannrar och arbetsstationer -     Bankomater – installation, underhåll och felsökning -     PC- och servermiljöer – både hårdvaruinstallationer och operativsystem (Windows) -     Nätverkskomponenter – switchar, accesspunkter, routing -     Installation och konfiguration av mjukvara samt grundläggande felsökning -     Incidenthantering och IMAC-tjänster (Install, Move, Add, Change) Du rör dig främst inom Storstockholm, men resor till närliggande orter som Uppsala förekommer regelbundet. Körkort är därför ett krav. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen som fältservicetekniker behöver du ha ett tekniskt driv och ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta praktiskt med IT-utrustning – gärna i fält eller onsite hos kund – och är van vid att ta ansvar för hela kedjan från installation till felsökning och dokumentation. Vi söker dig som har: -     Minst ett par års erfarenhet av IT-support, fältservice eller liknande teknisk roll -     Goda kunskaper inom hårdvara, nätverk och Windows-miljöer -     Erfarenhet av att arbeta med PC, servrar, skrivare och nätverksutrustning -     Förmåga att felsöka både hårdvara och mjukvara -     Svenska och engelska flytande - i tal och skrift -     B-körkort Meriterande: -     Erfarenhet av arbete med kassasystem eller bankomater -     Tidigare arbete med IMAC-tjänster eller teknisk fältservice -     Certifieringar inom Microsoft, nätverk eller liknande områden Som person är du kommunikativ, lösningsorienterad och trivs i en roll där du får vara flexibel. Du har ett stort tekniskt intresse och tycker om att vara den som får saker att fungera – oavsett om det gäller ett trasigt nätverk eller en nyinstallation i butiksmiljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

23 maj 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
First Line Support
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu dig som brinner för IT och att lösa IT-relaterade problem med tidigare erfarenhet av support. Vill du alltid ge bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll? - Kika vidare! Du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar för att effektivisera ert arbete.  Du kommer också arbeta med ett flertal tjänster och med den erfarenheten finns möjlighet att växa in i en roll med mer ansvar. För den här rollen ser vi att du har ett stort intresse inom IT, du kanske har byggt din egen dator eller älskar att felsöka din enhet när något inte fungerar som det ska. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende. Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter. Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Vi söker dig som har erfarenhet inom: Minst 6 månaders erfarenhet av en servicedesk  Windows miljö Active Directory/Entra ID (Azure AD) Microsoft 365 Ärendehanteringssystem; t.ex. ServiceNow Meriterande: Windows server (exempelvis patchning) Google Workspace Mac OS SCCM Powershell Intune Som person tror vi att du är en lagspelare, du sträcker gärna ut en hjälpande hand till kollegor och ger det lilla extra i form av god service. Du är självgående och både lyssnar samt delar med dig av kunskap till teamet. Att komma i tid, föregå med gott exempel och vara en problemlösare är egenskaper som kännetecknar dig. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Servicedesk Support Specialist till Tietoevry
Bravura Sverige AB
Supporttekniker, IT

Är du en person som gillar att bredda dina kunskaper inom IT, brinner för service, vill utvecklas i hög hastighet inom teknik och ledarskap och vill jobba som konsult för ett av Nordens största Tech-företag? Då är det här rollen för dig!  Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på Tietoevry i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att Tietoevry har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tietoevry en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Tietoevry är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Vi söker nu en Servicedesk Support Specialist som vill bidra till en förstklassig support för en av Tietoevry Tech Services största kunder. När du jobbar för Tietoevry Tech Services som Servicedesk Support Specialist: Du kommer att ingå i ett team med 48 kollegor som levererar support till en av Tietoevrys största kunder. Du kommer att arbeta med erfarna och seniora kollegor och ledare. Tietoevry Tech Service arbetar nära varandra och delar kontinuerligt med oss av erfarenheter och kunskaper. De är kända för en bra teamsammanhållning och ett öppet och prestigelöst arbetsklimat. Arbetsuppgifter Som supporttekniker kommer du att ingå i ett stort och sammansvetsat team hos en av Tietoevrys största kunder. Tillsammans med erfarna kollegor levererar du högkvalitativ support via telefon, mejl och chatt, med målet att lösa majoriteten av ärendena redan vid första kontakt. Du arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow och använder fjärrstyrnings- och automationsverktyg för felsökning. Arbetet bygger på kunskapsdelning enligt KCS-metodiken och inkluderar även deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser. Rollen kräver tekniskt kunnande, servicefokus och god samarbetsförmåga i en öppen och prestigelös miljö. Vidare ingår följande arbetsuppgifter i rollen: Högkvalitativ support till kundens slutanvändare via telefon, mail och chatt. Parallelt hantera incidenter i backlogg via ärendehanteringssystemet Service Now Felsökning och avhjälpning av tekniska problem med hjälp av fjärrstyrnings-, och automationsverktyg. Med hjälp av en gemensam kunskapsdatabas baserad på Knowledge Centered Support (KCS)-metodiken samt dina egna erfarenheter. Deltagande i incident-, förändrings- och problemhanteringsprocesser. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av teknisk förstalinjesupport eller kundtjänstarbete. Stort kundfokus, är serviceinriktad, starkt lösningsfokuserad, social och har en positiv attityd. Goda kommunikativa egenskaper, flytande språkkunskaper i svenska och engelska. I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team och att lösa tekniska problem. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass. Övrig information Start: Omgående  Plats: Stockholm, nybyggda lokaler i Solna Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia genom att maila till [email protected]. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

21 maj 2025
Sista ansökan:
7 november 2025
Supporttekniker med fokus på Linux
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För vår kunds räkning söker vi nu efter en engagerad person som vill ta sig an en roll som supporttekniker med fokus på Linux. Företaget fokuserar på att stödja bolag i deras tillväxtresa genom att erbjuda skräddarsydda partnerskap som är anpassade efter specifika behov. Med lång erfarenhet av att arbeta med nordiska tillväxtbolag har man utvecklat en intäktsdelningsmodell som maximerar värdet av en börsnotering. Företaget strävar efter att vara en stabil och långsiktig partner som förstår entreprenörers utmaningar och möjligheter och erbjuder dessutom tillgång till den europeiska kapitalmarknaden genom sitt moderbolag. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen kommer du att arbeta med den löpande hanteringen av extern support för företagets handelssystem samt de kringliggande systemen, med särskilt fokus på Linux Debian-miljöer. En del av ditt arbete innefattar mjukvaruhantering, såsom installation, uppgradering och uppdatering av programvara. Du kommer också att ge stöd vid felsökning av handelssystemet och dess kringliggande system. Vid behov kan interna arbetsuppgifter introduceras i rollen. En viktig del av ditt ansvar blir att koordinera och leda första linjens support, där teamet ansvarar för extern support, systemanalys och administration av kundnära systemlösningar. Din profil och kvalifikationer Vi söker efter dig som är lösningsorienterad, samarbetsvillig, ansvarstagande och nyfiken, samt har ett stort intresse för fintech och börsrelaterade system. Du trivs i team och förstår vikten av att samarbeta för att nå gemensamma mål. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de genomförs noggrant och effektivt, även under press. Din nyfikenhet och intresse för fintech driver dig att ständigt utvecklas och hålla dig uppdaterad inom branschens senaste trender och teknologier. Krav: - Revelant kandidatexamen inom IT  - 1-2 års erfarenhet av att ha arbetat i en servicedesk - Erfarenhet av Linux (Debian) - Erfarenhet av Windows, Microsoft 365 och nätverksenheter - Erfarenhet av ITIL - Flytande svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande: - Erfarenhet av SQL - Erfarenhet av Python, PHP eller Bash Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Erfaren drifttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en erfaren drifttekniker med passion för IT-drift och problemlösning? Vill du vara en del av ett kompetent IT-team? Då kan denna tjänst i Stockholm vara perfekt för dig! Vi söker nu en drifttekniker till ett uppdrag hos vår kunds driftteam. Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att fokusera på den gemensamma server- och nätverksmiljön, samt hantering av applikations- och systemdrift. Du kommer att arbeta med Microsoftlösningar och nätverksinfrastruktur, inklusive system som SQL, Exchange, Hyper-V och SAN. Kundens arbetsmiljö är varierad med både onPrem-servrar i egna lokaler och hos tredjepartsleverantörer, där miljön i huvudsak är Microsoftbaserad. Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som erfaren drifttekniker tror vi att du är social, engagerad och hjälpsam, både i kundmöten, i kontakt med andra intressenter och i samarbetet med kollegor. Det är också viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft samt förmågan att förklara komplex teknik på ett enkelt sätt. Du har: - Relevant eftergymnasial utbildning - Minst fem års erfarenhet som drifttekniker eller i en likvärdig roll - Erfarenhet av installation, drift, felsökning och underhåll av Windows-servermiljöer - Kunskaper inom virtualisering, lagring och backup - Grundläggande förståelse för nätverk, switchar, routing och brandväggar - Erfarenhet av Microsoft 365s olika tjänster och produkter Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Är du Centrics nya 3rd line supporttekniker?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till uppdrag hos flera av våra kunder i Stockholmsområdet söker vi nu efter erfarna 2nd line tekniker som nyligen tagit nästa steg i karriären och idag arbetar inom 3rd line support. Vi söker efter dig som till vardags trivs med avancerad problemlösning i Windowmiljö och som vill fortsätta din IT-karriär hos oss på Centric. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som 3rd line supporttekniker är du användarnas och dina kollegors räddare i nöden! Du tar emot ärenden som eskalerats i organisationen, från 1st och 2nd line. Med detta sagt kommer du förmodligen stöta på nya, spännande och komplexa ärenden varje dag. Det kan exempelvis röra sig om nätverksrelaterade problem och systemfel i kundspecifika miljöer. Du kommer arbeta med teknisk support i Windowsmiljö samt arbeta med felsökning, förvaltning och enklare drift av Windows Servrar. I och med att arbetsuppgifterna är varierande beroende på hos vilken kund du hamnar så kan det även innefatta hantering av virtuella maskiner, så som VMware och HyperV. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person som drivs och motiveras av utveckling! Att arbeta strukturerat och lösningsorienterat är ditt ledord. Du ser övergripande på komplexa problem och med hjälp av ditt analytiska tänkande har du förmågan att kunna isolera orsaker, utveckla och använda metoder som tar dig vidare i din felsökning. Du komminucerar mycket väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Vidare är du en flexibel person som uppskattar teamarbete likväl som du själv tar ansvar och driver fram lösningar hela vägen till mål! Krav - 4 års arbetslivserfarenhet inom support - Relevant utbildning inom IT - Erfarenhet av felsökning och förvaltning av Windows Server - Paketering av applikationer i SCCM - Felsökning av nätverk - Djup kunskap i Microsoft365 - Azure/Intune Meriterande - Linux - Hantering av virtuella maskiner, HyperV / VMware - Administration av databaser Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Utveckla din IT-karriär hos Centric!
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vi söker engagerade supporttekniker till flera av våra kunder. Har du tidigare arbetat något år inom IT eller är du nyexaminerad från gymnasiet med erfarenhet av praktik inom IT och nu redo att komma ut i arbetslivet? Är du som person serviceinriktad, gillar att vara social i arbetet och har ett stort intresse för IT, datorer och nätverk? Då är du av stort intresse för oss! När du anställs hos oss ser vi en långsiktighet hos dig, vilket innebär att du kommer axla flera olika uppdrag hos oss. När du väl har arbetat hos oss på Centric i 2-3 år har du möjligheten att växa och ta ytterligare ett steg i din yrkeskarriär tillsammans med oss. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att inta rollen som first line supporttekniker tillsammans med ett team. Som supporttekniker arbetar du med både mail och telefonkommunikation. I rollen ingår det även att registrera samt ta emot inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem. Du kommer bland annat att hantera användare i Active Directory och Microsoft 365 samt ge support via fjärrstyrning. Din profil och kvalifikationer Som person ser vi att du är social, lösningsorienterad och har ett genuint intresse för teknik. Du är självgående och tar egna initiativ samt vill ständigt utvecklas. Du motiveras av att ge bra service och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Krav: - Minst 6 månaders erfarenhet av praktisk IT-support - Gått IT-gymnasium eller kurser inom IT - God känsla för service - God teknisk kunskap Meriterande - Active Directory - Office 365 - Microsoft 365 - Windows operativsystem Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

21 maj 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025