IT-tekniker first line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm söker vi nu en IT-tekniker som kommer att sitta på kundens first line support. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i en grupp där ni kommer att arbeta med att ta emot och lösa ärenden via ett ärendehanteringssystem. Det gäller att kunna sätta sig in i användarnas situation och trivas i rollen för att få kundens miljö att fungera problemfritt. I den här rollen kommer du att erbjudas stora möjligheter att utvecklas och växa inom IT. Din profil och kvalifikationer - Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support - Telefonvana - Mycket hög servicekänsla - Erfarenhet av Windowsmiljö  - Flytande svenska och engelska i tal och skrift Meriterande - Azure Active Directory  - Microsoft 365 - Relevanta IT-certifieringar  - Mac OS X  - KörkortVi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning. Vi tror att du är en person som har ett genuint intresse för support. Du är en person som tycker om att finnas till hands för kunden och som har service som prioritering i ditt arbete. Du kan på ett pedagogiskt sätt supporta och vägleda kunder via telefon och mejl.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected].

23 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Infrastrukturtekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Vill du vara med och stärka Sveriges försvarsförmåga genom avancerad teknik och innovation? Vår kund söker nu ett helt IT-infrastrukturteam som vill vara nyckelspelare i arbetet med att utveckla och förvalta tekniska tjänster som är kritiska för företagets verksamhet. Din roll kommer att vara avgörande för att säkerställa tillgängligheten, säkerheten och stabiliteten i deras system och digitala tjänster.  Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Teamet som du kommer att ingå i kommer att hantera en viktig IT-infrastrukturplattform för ett av våra kunds affärsområden, vilket är avgörande för förvaltning och utveckling av tekniska tjänster. Ett betydande fokus kommer att ligga på att säkerställa tillgängligheten till systemet, vilket kräver höga standarder för säkerhet, stabilitet och noggrannhet. Som person förväntas du vara organiserad och van vid att ta ansvar. Du är en person som agerar och är noggrann i dina åtaganden samt strävar efter att göra ett utmärkt arbete tillsammans med ditt team. Ditt team kommer att spela en central roll i att leverera och stödja IT-tjänsterna. Det är av yttersta vikt att genomföra och dokumentera arbetet enligt etablerade rutiner och processer. Just nu letar vi efter: - Infrastrukturtekniker inom Windows med minst 9 års erfarenhet - Infrastrukturtekniker inom Windows med 4-8 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Windows med 1-3 års erfarenhet  - Infrastrukturtekniker inom Linux med 4-8 års erfarenhet Tillsammans kommer ni att ansvara för och upprätthålla en IT-infrastruktur med vanliga uppgifter. Det inkluderar att leverera klient- och serverbaserade tjänster och att vara en del av drift- och supportteamet. Ni kommer också att hantera patchning och uppgradering av klient- och servermiljön, samt utveckla skript och använda automatiseringsverktyg för att effektivisera arbetsflöden. Dessutom kommer ni att delta i utvecklingen av tjänster kopplade till infrastrukturplattformen och se till att säkerhetskraven efterlevs. Aktivt deltagande i förbättringsarbeten av tekniska lösningar kommer också att vara en del av ert arbete. Din profil och kvalifikationer Krav, teambaserat: - Erfarenhet av att hantera Windows-servermiljöer och VDI-plattformar - Några års erfarenhet av Linux med fokus på serverdrift - Gedigen erfarenhet av att arbeta med Redhat och CentOS - Tidigare erfarenhet av att sätta upp nya utvecklingsmiljöer med ovanstående tekniker - Ett genuint intresse för teknik och att hålla sig uppdaterad med de senaste utvecklingarna inom branschen Meriterande: - Scriptningsspråk som Bash, Python eller Perl - Kunskap inom IT- och informationssäkerhet - Nätverksskiktet såsom TCP/IP, switching, routing och brandvägg i datacentermiljö - Övervakningsverktyg som Nagios/op5 - Teknologier som Docker/Podman, Kubernetes, Git, Jenkins, Artifactory, PostgreSQL, Grafana, VMware - Konfigurationshantering med verktyg som Ansible eller Puppet - Horizon - SCCM - Microsofts standardprodukter såsom Active Directory, DNS, och WDS Uppdraget omfattas av försvarssekretess vilket sätter kvar på arbete på plats fem dagar i veckan. Säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll kommer att genomföras. Svenskt medborgarskap är ett krav. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Arbetar du inom IT?
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

”Ja?” tänker du, och vilken tur tänker vi och wiho för att vi på Centric nu väckt ditt intresse. Vi på Centric växer och behöver nu flera duktiga IT-konsulter inom framför allt 2nd line support inom IT-infrastruktur till flera av våra kunder i Stockholm. Är du nyfiken på nytt arbete? För vi är nyfikna på dig och dina kompetenser! Läs vidare nedan! Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Nu tänkte vi på Centric berätta lite mer om hur din vardag som IT-konsult kan se ut. Som IT-konsult på Centric tror vi att du är lika mån om din utveckling som vi är. Nämnde vi att du har fri tillgång till tusentals certifieringar? Japp, du hörde rätt. Oavsett vad dina kollegor på Centric arbetar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Som 2nd line tekniker kommer din vardag bestå av varierande arbetsuppgifter; det kan exempelvis handla om allt från att lösa komplexa IT-problem till att lösa incidenter och vara spindeln i nätet i verksamheten. Som du förstår så kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på vilken kund du arbetar hos, dock garanterar vi dig ett utvecklande och spännande uppdrag inom IT! Din profil och kvalifikationer För att passa i rollen som 2nd line tekniker tror vi att du är en guru på problemlösning och drivs av att hitta lösningar. Du säger inte direkt nej till en utmaning, eller hur? Var svaret på frågan nej, är det helt klart dig vi vill komma i kontakt med! Vi ser gärna att du har arbetat minst tre år i en liknande roll. Vi tror också att du har en bra social förmåga, är serviceminded och en lagspelare. Skallkrav - Minst tre års erfarenhet inom IT-support - Kompetens inom Active Directory och uppsättning av GPOer - Kunskaper inom Microsoft 365, Microsoft Exchange, Azure Portalen - Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem - Uttrycker dig väl på svenska och engelska – i både tal och skift Meriterande - Högskoleutbildning inom IT - Körkort Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
IT-tekniker 3rd line support
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Centric har just nu flera kunder som är i behov av supporttekniker på 3rd line nivå. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som tekniker på 3rd line arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i olika IT-miljöer. Dessutom hjälper du till med nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten. Din profil och kvalifikationer För att lyckas i din roll som tekniker inom 3rd line / senior IT-tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller sig naturligt att för dig att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse. Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Krav: - 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter - Windows Server (Infrastruktur samt inbyggda funktioner) - Powershell, VB script - Microsoft Office365 - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows server miljöer - Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av 3:e parts applikationer på Windows - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Microsoft SQL-server - Microsoft Azure - Microsoft Exchange - Server virtualisering (VMware eller HyperV) - Citrix/Cisco produkter - Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar - Klientmanagering - Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL - Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar - Körkort B - Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig LÅTER DET INTRESSANT? Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Junior IT Support Technician (Consultant Role)
Eeze Consulting AB
Supporttekniker, IT

About the Assignment On behalf of our client, Linköpings kommun, we are looking for a Junior IT Support Technician to join the IT department LKDATA. The assignment is full-time, with the possibility to work remotely up to 25%. The ideal start date is as soon as possible, but no later than 19 May 2025. About the Workplace LKDATA is part of the department for Operational Support and Services in Linköping Municipality. Approximately 120 colleagues work at LKDATA to deliver IT services to municipal operations — serving employees, students, and citizens of Linköping. The Technology & Service Unit, comprising about 30 professionals, is responsible for user-near and office-near IT services throughout their lifecycle. Your Role As a 1st line IT Support Technician, you will: Provide service and support via phone, chat, and email to municipal employees. Manage and document incoming cases in TopDesk. Use a well-established knowledge base forstandard troubleshooting. Handleincidents, requests, and IT-related questions related to both user-end and office-end hardware and software. What We Expect From You You are someone who enjoys helping others and takes pride in delivering effective IT solutions in a professional and friendly manner. You will thrive in a collaborative environment and take initiative in solving problems. Required Competencies Strong customer service mindset – calm, attentive, and solution-oriented. Team player – communicates effectively and cooperatively with colleagues. Fluent in Swedish – both written and verbal. Strong communication and pedagogical skills – able to explain technical issues clearly. Responsible and structured – able to take initiative and follow through independently. Equipment & Work Environment You will be provided with a laptop by the client. Onsite work environment includes: large screen, desk, ergonomic chair, keyboard, mouse, and headset. For remote work, the supplier is responsible for ensuring a safe and functional home office setup. Location Primary location: LKDATA, Kerstingatan 2, 58213 Linköping. Remote work: Possible up to 25%, depending on agreement with the team lead. Additional Information Start Date: No later than 19 May 2025 End Date: 19 November 2025 Contract Length: 6 months, with automatic extensions of 6 + 6 + 6 months unless terminated 1 month prior. Working Hours: 40 hours/week Language Requirement: Swedish (mandatory) Before starting the assignment, the consultant must sign a Confidentiality Agreement.

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
Starta din IT-karriär som First line support
EdZa AB
Supporttekniker, IT

Nu har du som är i början av IT-karriären möjlighet att kickstarta din resa hos vår kund i Solna! Kanske har du nyligen tagit studenten från IT-gymnasiet eller haft ditt första IT-jobb? Har du ett tekniskt intresse och gillar att jobba med människor och service så är detta tjänsten för dig. Sök tjänsten som First line support redan idag då vi kommer att hantera ansökningsprocessen snabbt.  Information om uppdraget Omgående start Du kommer vara anställd som konsult via oss på EdZa med mål att bli överrekryterad hos vår kund efter 6 månader Arbetsplats: Solna, med möjlighet till hybrid (Måndag, tisdag och torsdag på kontoret) Om teamet och rollen Som First line support kommer du att ingå i ett supportteam bestående av first line support, second line support samt en third line support. Teamet har en härlig teamkänsla med högt i tak och har kul tillsammans. Här kommer du få upplärning i tekniken och det viktigaste vi ser är att du kommer in och bidrar med en god känsla för service och problemlösning. Här kommer du ha alla förutsättningar för att kunna utvecklas internt. Det ligger på dig om du tar chansen. Som First line support kommer du vara ansiktet utåt och hantera inkommande supportärenden via telefon, e-post eller ärendehanteringssystem och ge teknisk support till slutanvändare. Under en dag kommer du ta emot cirka 20-30 samtal varav drygt hälften kommer du kunna lösa själv. Du kommer även sitta med eskaleringshantering där du identifierar och eskalerar komplexa problem till second line eller andra relevanta avdelningar. Du kommer dokumentera ärenden och lösningar samt skapa och underhålla användarmanualer och instruktioner.  Om dig I denna rekrytering har vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceminded och social. Du har lätt för att samarbeta och ser värdet av ett gott teamwork. Du är ansvarstagande och låter inte uppgifter falla mellan stolarna. Du har även ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt och hjälper till där det behövs. Att lösa problem, särskilt inom IT är något du drivs av och har ett intresse för att utveckla inom IT-området.  Utöver dina personliga egenskaper ser vi att du har: Gymnasieutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.  Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Meriterande om du kommunicerar på flera språk. Meriterande om du har:  Jobbat inom service tidigare.   En idrottsbakgrund och har därifrån fått med dig teamwork-erfarenhet.  God förståelse av Windows och/eller macOS, grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DNS, DHCP), samt erfarenhet av Active Directory och Microsoft 365.  Välkommen med din ansökan! Är du en teknikintresserad problemlösare med passion för service? Vill du bygga en karriär och växa internt? Skicka din ansökan idag och ta del av en fantastisk möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
10 oktober 2025
IT-supporttekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du i början av din resa inom IT och vill utveckla dina tekniska kunskaper i en dynamisk och stöttande miljö? Har du ett genuint intresse för att hjälpa människor med tekniska lösningar och en vilja att växa i din yrkesroll? Då kan det här vara möjligheten för dig! Vi söker en IT-supporttekniker till Trollhättan som vill vara med och bidra till att skapa en stabil och användarvänlig IT-miljö. Här får du arbeta med varierande arbetsuppgifter, utveckla dina färdigheter och bygga en grund för din framtida karriär inom IT. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker kommer du att ha en central roll i att hjälpa användare och lösa deras tekniska problem. Du kommer att arbeta både på plats och via fjärranslutning, där du hanterar allt från enklare frågor till mer avancerade tekniska utmaningar. Dina arbetsuppgifter inkluderar felsökning och problemlösning av datorer, skrivare, nätverk och annan IT-utrustning för att säkerställa att allt fungerar smidigt i den dagliga verksamheten. En viktig del av rollen innebär att utföra installationer och underhåll av hårdvara och mjukvara. Här ser du till att all utrustning är korrekt installerad och uppdaterad, och att användarna har de verktyg de behöver för att arbeta effektivt. Du kommer även att hantera kontoadministration, där du skapar och administrerar användarkonton och behörigheter inom Microsoft-miljö. Din profil och kvalifikationer För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du: - Har ett stort intresse för IT och tekniska lösningar. - Har grundläggande kunskaper inom Microsoft365, Windows och IT-utrustning. - Är serviceinriktad och trivs med att arbeta med människor. - Är kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig i både svenska och engelska, såväl i tal som skrift. - Är strukturerad och kan hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Meriterande - Har grundläggande kunskaper om nätverk och felsökning. - Har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem. - Har påbörjat eller avslutat en relevant utbildning inom IT. Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och tycker om att hitta lösningar på problem. Du har en vilja att lära dig och ser varje utmaning som en möjlighet att utvecklas. Din serviceinriktade och positiva inställning gör att du skapar goda relationer med kollegor och användare. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

23 april 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kickstarta din IT-karriär som Supporttekniker hos oss!
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Har du en IT-utbildning i bagaget men saknar arbetslivserfarenhet? Inga problem! Vi söker nu dig som vill ta första steget in i IT-branschen och utvecklas i en dynamisk miljö där du får lära dig av de bästa. Hos vår kund får du en unik möjlighet att arbeta brett med olika system, plattformar, mjukvaror och hårdvaror – perfekt för dig som vill bygga en stabil grund och snabbt utvecklas inom IT. Vad du kommer att göra:Som IT-supporttekniker kommer du att: Hjälpa användare med tekniska problem via telefon, mejl och ärendehanteringssystem Arbeta med både Windows och macOS samt mobila enheter som iOS och Android Stötta i administration av exempelvis Active Directory, Exchange och SCCM Utforska och arbeta i olika ITSM-plattformar, såsom ServiceNow (om du har erfarenhet) Vi söker dig som: Har en IT-utbildning (YH, gymnasial eller motsvarande) Är nyfiken, serviceminded och har en stark vilja att lära dig Trivs i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik Erfarenhet av IT-support, ärendehanteringssystem eller systemadministration är ett plus, men inget krav – du får full upplärning på plats. Bonus om du har erfarenhet av: ITSM-verktyg som ServiceNow Windows/macOS och iOS/Android Administration i AD, Azure, SCCM och Exchange Varför du kommer trivas hos oss: Stöttande team och stark gemenskap Du blir en del av ett välkomnande team där vi hjälps åt, delar kunskap och har kul tillsammans. Hos oss står laganda högt i kurs – du kommer aldrig känna dig ensam med ett problem. Snabb utveckling i en varierad miljö Här får du jobba med en mängd olika tekniska miljöer, vilket gör att du snabbt bygger upp en bred och värdefull kompetens. Oavsett om det gäller felsökning, systemadministration eller användarsupport, så får du möjlighet att växa i din roll varje dag. En stabil start på din IT-karriär Vi tror på att ge rätt person rätt förutsättningar. Därför satsar vi på din utveckling från dag ett – med tydlig vägledning, löpande utbildning och chans att ta mer ansvar i takt med att du växer. Det här är platsen för dig som vill bygga ett starkt CV och en trygg framtid inom IT. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Junior On-site tekniker
D-Source AB
Supporttekniker, IT

OM JOBBET Vi söker två Junior On-site tekniker till kund inom retail i Stockholm. OM FÖRETAGETKunden är ett av världens ledande modeföretag, grundat i Sverige 1947. Företaget erbjuder prisvärda och trendiga kläder för dam, herr, ungdom och barn. Med ett starkt fokus på hållbarhet och innovation finns H&M representerat globalt, både genom fysiska butiker och e-handel.  ARBETSUPPGIFTERDu kommer att vara placerad hos kundens HQ i Liljeholmen och arbeta som on-site tekniker och lösa IT-relaterade problem. ERFARENHETER OCH EGENSKAPER  God teknisk kunskap och förmåga att lösa enklare IT-relaterade problem.  Svenska och engelska i skrift och tal ÖVRIGT  Plats: Stockholm / Liljeholmen Start: Omgående  Du kommer att vara timanställd med en ersättning på 120 kr/timme hos oss på D-Source. OM D-SOURCE Your source to IT D-Source är ett modernt konsultbolag med bredden mellan helpdesk, infrastruktur och Tech. Vi har lång erfarenhet av att förstå kunders IT-behov! Tveka inte att höra av dig om du är intresserad av att ta reda på mer. Vad kan vi göra för dig och vad kan vi göra tillsammans? INGET JOBB FÖR DIG?  Lugnt! Du kan alltid registrera dig förutsättningslöst på D-Source jobbsida genom att Connecta med oss. Då hamnar du i vår kandidatdatabas och får koll på våra kommande aktuella tjänster.

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
IT-supporttekniker (2nd line) - Lund
Sway Sourcing Sweden AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu utökad support till ett större program inom hälso- och sjukvården. Uppdraget innebär att arbeta som andra linjens support för ett omfattande vårdinformationssystem (SDV) med ansvar för att hantera incidenter och användarstöd utanför ordinarie kontorstider. Under dagtid (08.00–16.30) finns redan supportmedarbetare på plats som sköter den löpande supporten. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team som ansvarar för att: • Ta emot och hantera ärenden via telefon och ärendehanteringssystem. • Avhjälpa incidenter och ge systemstöd till användare. • Vid behov eskalera ärenden vidare till systemleverantör. • Ansvara för överlämning mellan skift vid skiftbyten. • Dokumentera alla händelser och åtgärder i ärendehanteringssystemet. Tider för bemanning: • Vardagar: 16.00 – 08.15 • Helger och helgdagar: dygnet runt • Varje arbetspass bemannas av två personer. Innan uppdragets start planeras en upplärningsperiod om cirka två månader, som sker dagtid (måndag till fredag). Kvalifikationer: • Kunskap och intresse för arbete med användarsupport. • Avslutad gymnasieutbildning, gärna kompletterad med eftergymnasial utbildning inom IT, vårdadministration eller liknande relevant område. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Personliga egenskaper: • Ansvarstagande, strukturerad och självgående. • Serviceinriktad med ett genuint fokus på användaren. • Duktig kommunikatör som kan anpassa sitt sätt att förmedla information beroende på mottagare. • Förmåga att förklara tekniska lösningar på ett enkelt och pedagogiskt sätt. • Trivs med att använda telefonen som arbetsredskap. • Nyfiken och villig att lära sig nya system och arbetsuppgifter för att kunna ge bästa möjliga support. • Delar de värderingar som präglar verksamheten: välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-10-20 Slutdatum: 2026-12-31 Sista ansökningsdagen: 2025-04-29 Omfattning:100% Ort: Lund Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025