Hotellchef

Sök bland 3 lediga jobb som Hotellchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Vikariat Operation Manager

Placering: Linköping Vi söker en erfaren och engagerad driftansvarig för att axla rollen som Operation Manager i vår organisation. Som Operation Manager kommer du att ha en central roll i att säkerställa effektiv drift och hantering av vår verksamhet i Linköping. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete, särskilt inom hotellbranschen. Vi har ett nära samarbete med våra kollegor i Norge och ser fram emot att fortsätta stärka banden över gränserna för att främja bästa praxis och utbyta kunskap. Arbetsuppgifter: Administrativa uppgifter inklusive personalhantering, löneadministration och schemaläggning. Ansvar för att upprätthålla god ekonomisk förståelse och hantering. Användning och hantering av hotellsystemet Newbook (tidigare erfarenhet meriterande, men inte ett krav). Flexibilitet att lära dig och arbeta med olika system och verktyg som krävs för att utföra dina uppgifter. Budget och resultatansvar Säkerställa en god arbetsmiljö och trivsel bland medarbetarna. Upprätta och upprätthålla goda arbetsrutiner. Kvalifikationer: Erfarenhet av liknande roller, särskilt inom hotellbranschen, är starkt önskvärd. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Starka administrativa färdigheter och förmåga att hantera personal. Grundläggande datorvana och förmåga att anpassa dig till nya system och teknologier. Kunskaper i norska är en fördel då vi är norskägda. Egenskaper: Strukturerad Ambitiös och målmedveten Punktlig Lösningsorienterad Stresstålig Tillträde: Efter överenskommelse. Vi erbjuder: En stimulerande arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter. Möjligheten att arbeta i en växande organisation med en dynamisk och positiv arbetskultur. Möjlighet att vara med att forma rollen och företaget Stöd för din fortsatta karriärutveckling och möjlighet för förlängning Vi söker en driven och ansvarsfull individ som trivs i en miljö där snabbhet och noggrannhet är nyckeln till framgång. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till vår fortsatta framgång, är du välkommen att ansöka om tjänsten som Operation Manager hos oss. Skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt, vi ser fram emot att höra från dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Hotellchef till Idrottens Bosön

Här luktar det guld! Om du gillar idrott samt att träning är ett av dina stora intressen så är Bosön rätt arbetsplats för dig. Här utvecklas svensk idrott, näringsliv och privatpersoner sida vid sida genom utbildningar, tester, träning och möten. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill bygga framgång för våra gäster och besökare. Bosön ligger på Lidingö och är Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum. En mötesplats för prestation och kvalitet för träning, utbildning och konferens. Här finns hotellrum, möteslokaler, restauranger, idrottshallar och mycket mera. Hotell, konferens och restaurangerna drivs av Stockholm Meeting Selection. Stockholm Meeting Selection är en grupp av unika hotell- och mötesdestinationer. Vår mission är att bjuda våra gäster på livets goda varje dag – genom ett bemötande och en miljö som stimulerar till glädje, inspiration och utveckling. I vår hotellgrupp ingår Hesselby Slott, Åkeshof Slott, Ulfsunda Slott, Skytteholm Hotell & Konferens, Näsby Slott, Lejondals slott, Rosersbergs Slottshotell, Villa Foresta, Villa Lovik, Bosön, Sturegatan 15, Restaurang Hantverket, Lilla Slottskrogen & Restaurang Råkoko. Vi söker nu en operativ Hotellchef med ett brinnande intresse för hotell, service, träning och hälsa. Vi söker dig som med drivkraft och passion vill vara med att leda och utveckla Bosöns mot nya höjder. Tillsammans med Destinationsdirektör och övriga avdelningschefer är du en del av hotellets ledningsgrupp och är med och leder och utvecklar verksamheten mot uppsatta mål. Du rapporterar till Destinationsdirektör. Din profil och bakgrund Du har gedigen hotellbakgrund och erfarenhet av liknande tjänster som hotellchef, receptionschef eller liknande, gärna på konferenshotell eller destination. Samtidigt är Idrott, träning och hälsa är några av dina stora intressen. Du har en passion för service och har ett öga för detaljer. Som person är du flexibel och har lätt att se lösningar samt att skapa relationer. Du älskar gästkontakten och att vara operativt närvarande är en självklarhet. Du är trygg och prestigelös i din ledarroll med förmåga att skapa motivation och arbetsglädje. Vi ser även att du; • har ett tydligt, coachande och inspirerande ledarskap • god kommunikativ förmåga • sprider positiv kraft, är social och drivs av att umgås med både gäster och medarbetare • är affärsmässig, drivs av att leverera resultat och förstår arbetet bakom siffrorna • har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och intresse för system • känner dig bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift Om tjänsten I rollen som Hotellchef på Bosön ansvarar du för den dagliga driften av hotellreception och konferens, du coachar och leder ditt team mot uppsatta mål. Detta inkluderar bland annat; • Att du dagligen aktivt deltar, leder och coachar ditt team för att säkerställa att gästen alltid får bästa tänkbara upplevelse och service • Fullt personalansvar för din avdelning inklusive rekrytering, schemaläggning och utveckling • Att du arbetar med ständig utveckling för att nå uppsatta mål för givna KPI:er inom intäkter, lönsamhet, gäst och medarbetare-perspektiven • Vårdar gäst- och kundrelationer • Ansvar för housekeeping och städ (kontakt med underleverantör) • Fastighetsfrågor (dialog med fastighetsägare) • Säkerhetsfrågor • Arbetsmiljö Du är även en viktig del av hotellets ledningsgrupp och delaktig i strategiska frågor kring hotellets utveckling på kort och lång sikt. Vad kan vi på SMS erbjuda dig? Vi är en liten familjär organisation med en verksamhet som ger dig stora möjligheter. Här får du vara med på resan att utveckla och skapa starka varumärken i ett företag som vill erbjuda våra gäster upplevelser som är allt annat än standard. Vi är stolta över våra unika mötesplatser. Vi bryr om oss våra medarbetare och vi tror att det mesta går att lösa om man vill. Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Lönen är enligt avtal med 6 månaders provanställning. Förmåner och övriga villkor presenteras vid intervju. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan.

20 mars 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Receptionist Scandic Upplands Väsby, deltid 65% Vikariat

Scandic Upplands Väsby är det hemtrevliga hotellet och ligger beläget jämte motorvägen mellan centrala Stockholm och Arlanda flygplats. Våra gäster är allt ifrån klassiska affärsresenärer, till fyrbenta vänner och sportande ungdomar. Ingen dag är den andra lik och vi har oftast fullt hus! Även om hotellet är litet till storleken har vi mycket att erbjuda både våra gäster och medarbetare. Vi som arbetar här är en stor familj som månar om varandras utveckling. Hos oss finns det, förutom de bästa kollegorna, även många kurser och utvecklingsmöjligheter för våra anställda. Värnar du lika mycket om dina kollegor som vi gör? Då är du den vi söker! Nu söker vi en Receptionist till hotellet Scandic Upplands Väsby. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som receptionist agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som receptionist arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är innebär rollen som receptionist? Du som arbetar inom ansvarsområdet Front of House är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Ser till att gästens önskemål uppfylls. Du har alltid ett leende på läpparna och en kreativ lösning i backfikan. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. Din arbetsplats är vår lobby. För det är där du möter flest gäster. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front of House innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Scorpio och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. Allt arbete sker med gästnöjdhet och försäljning i fokus. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar och helger). Vem är du? För att passa i rollen tror vi att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Information om tjänsten Tjänsten är ett vikariat från 1 Maj 2024 fram till 31 Augusti 2025 på 65% tjänsten innefattar dagtid, kvällstid samt helger Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

26 februari 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024