Hotellchef

Sök bland 6 lediga jobb som Hotellchef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Operativ Chef till Ekenäs Havshotell på Koster
Ekenäs Havshotell AB
Hotell- och konferenschefer

Operativ Chef till Ekenäs Havshotell på Koster Kosteröarna är Sveriges västligaste bebodda öar och en av Sveriges absolut solsäkraste platser. På Koster kan du uppleva en rik och varierad natur – från ljunghedar och vidsträckta klapperstensfält på Nordkoster till Sydkosters lummigare landskap med lövskog, blomsterrika torrängar och inbjudande stränder. Det som gör Koster unikt är den slående närheten till Sveriges enda marina nationalpark, Kosterhavets nationalpark. Nationalparken huserar hela 12 000 arter. Nu söker vi en chef med ansvar för driften och det operativa arbetet på plats på Ekenäs Havshotell Hotellet är beläget på Sydkoster och har drygt 200 sängplatser. Anläggningen har konferensmöjligheter, restaurang med tillhörande bar och en stor terrass med fantastisk utsikt över kosterhavet. Ekenäs Havshotell är öppet från påsk till jul och beläggningen varierar under säsongen. Under sommaren har Koster gott om besökare och semesterfirare. Under vår och höst är fokus på grupper, företag, bröllop och privata arrangemang. Vår ambition är att genom att arbeta tillsammans – med våra gäster, medarbetare och samhällspartners – fortsätta att bygga Koster som den unika destination det är. En destination som vi alla är stolta över där vi fortsätter att skapa stora härliga upplevelser för våra gäster. Vi söker nu en modern ledare med ett utvecklande ledarskap, som i nära samarbete med VD och ledningsgrupp- och tillsammans med sitt team, jobbar för att maximera helhetsupplevelsen. Som chef har du det övergripande ansvaret för bolagets operativa arbete. Både internt och externt, i samverkan med övriga aktörer. Som operativ chef vill du leda och driva Ekenäs hotell-, konferens- och restaurangverksamhet framåt. Du är ansvarig för hela verksamheten med fokus på försäljning, resultat, långsiktig utveckling och strategisk planering samtidigt som du är operativt närvarande i den dagliga driften. Du är en ledare som naturligt motiverar, engagerar och coachar dina medarbetare men som också är beredd att ge stöd och även konfrontera vid behov. Din profil Vi söker dig som har operativ erfarenhet av att leda medarbetare inom hotell- konferens- och restaurangdrift och du har stor kunskap inom mat och dryck. Du är prestigelös och du har ett stort engagemang i det du gör. Du skapar delaktighet bland personalen och har lätt för att motivera dina medarbetare att nå gemensamma mål. Du har ett kommersiellt tänk och är van vid att skapa försäljningsstrategier, se intäktsmöjligheter och kan omvandla utbud till attraktiva erbjudanden. Du är självgående, resultatorienterad och har en känsla för att hitta affärer. Du har tidigare haft eget budget- och resultatansvar. · Tjänsten är på 100% · Tjänsten är förlagd på dagar, kvällar och helger · Lön efter överenskommelse · Boende finns ANSÖKAN Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande. Tillträdesdatum enligt överenskommelse. För mer information, kontakta VD Fredrik Öhgren: [email protected]

6 september 2024
Sista ansökan:
2 november 2024
Hotell och konferenschef till Dagöholm Gård
Lindev Verksamheter AB
Hotell- och konferenschefer

Om Dagöholm Gård Mitt i hjärtat av Sörmland ligger Dagöholm Gård Hotell och Konferens, en historisk pärla med rötter som sträcker sig tillbaka till 1600-talet. Från sitt ursprung som frälsegods till översteboställe vid Kungliga Södermanlands regemente, har Dagöholm förvandlats genom århundradena. Sedan 1939 har platsen bland annat fungerat som behandlingshem under IOGT-NTO. Idag är Dagöholm privatägt och har genomgått en omfattande renovering, som förvandlat gården till en oas för välmående, gemenskap och glädje. Om tjänsten Vi söker en passionerad och engagerad Hotell och konferenschef som vill vara med och utveckla Dagöholm Gård Hotell och Konferens. Vi söker dig som: - Har erfarenhet av en ledande befattning inom hotell och konferens. - Brinner för att skapa fantastiska uppleveser för gäster och kunders upplevelse på Dagöholm och dess omnejd. - Älskar att vara mitt i verksamheten där det händer. - Trivs med att ha många bollar i luften och hålla koll på detaljerna utan att tappa helhetsperspektivet. - Är organiserad och reflekterar kring vad som kan förbättras och utvecklas. - Strävar framåt och älskar att skapa nya rutiner och strukturer tillsammans med ditt team. - Bidrar till en härlig atmosfär och teamkänsla som gör hela hotellet framgångsrikt. - Har en positiv energi, är lyhörd och ödmjuk, och kan fatta snabba beslut. - Är en inspirerande och drivande ledare som leder verksamheten in i framtiden med öppen kommunikation och respekt för ditt arbetslag. - Har en "can do"-attityd som genomsyrar ditt arbete. - Har stark kommersiell förmåga att driva affärer till hotellet samt tydlig ekonomisk och analytisk kompetens. - Är van vid att arbeta med för branschen relevanta affärssystem. - Brinner för att utveckla Dagöholm’s identitet och framtida framgång som Sörmlands pärla. - Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift (ytterligare språk är meriterande). - Har körkort Arbetsuppgifter: - Utveckla och implementera en operativ driftsplan för hotellet, konferensen och receptionen. - Ansvara för utveckling, försäljning, lönsamhet och resultat. - Säkerställa effektiv drift samt att lagar, processer och rutiner följs. - Ha operativt personalansvar, inklusive rekrytering, anställningskontrakt, arbetsbeskrivningar, lönesättning och medarbetarsamtal. - Upprätthålla arbetsmiljö och säkerhet enligt fastställt regelverk. - Delta i ledningsgruppen och rapportera direkt till den. - Ansvara för daglig drift, inklusive godkännande av fakturor, ekonomisk rapportering och annan administrativ dokumentation. - Arbeta med att skapa och vårda Dagöholms varumärke samt säkerställa att all kommunikation återspeglar varumärkets image. - Påverka uppbyggnaden av verksamheten med din erfarenhet av hotell- och konferensdrift, då Dagöholm för närvarande är under renovering och ännu inte öppnat sina dörrar. Vi erbjuder: - En unik möjlighet att vara med och skapa framtidens Dagöholm mitt i Sörmlands hjärta. - En spännande och utmanande arbetsplats med ett glatt och härligt team.

3 september 2024
Sista ansökan:
4 oktober 2024
Vill du jobba i NAtursköna Klimpgjäll? Nu finns möjligheten!
WORKNORDIC GROUP AB
Hotell- och konferenschefer

Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en naturskön fjällmiljö? Vårt hotell i Klimpfjäll expanderar, och vi söker nu erfarna och engagerade medarbetare för att stärka vårt team. Om du är en driven individ som värdesätter högkvalitativ service och trivs med att arbeta nära naturen, ser vi fram emot din ansökan. 1. Hotellchef Vi söker en erfaren och strukturerad hotellchef som kommer att ansvara för den operativa driften av vårt hotell. Som hotellchef spelar du en avgörande roll i att säkerställa en hög nivå av gästnöjdhet och effektivitet. Du bör ha tidigare erfarenhet från en ledande roll inom hotellbranschen samt gedigen kunskap om bokningssystemen Ancon och Mews. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet som hotellchef eller liknande ledande roll. Erfarenhet av att arbeta med Ancon och Mews. Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift. Utmärkta ledaregenskaper och förmåga att motivera ett team. 2. Kock för À la Carte-meny Vi söker en kvalificerad kock med en passion för matlagning och ett öga för detaljer. Som vår à la carte-kock förväntas du ha gedigen erfarenhet av att arbeta i ett professionellt kök, där du ansvarar för att tillaga och presentera rätter av högsta kvalitet. Du kommer att arbeta med både svenska och internationella smaker och bidra till att utveckla vår meny. Kvalifikationer: Minst 3 års erfarenhet som kock, med fokus på à la carte. Djup kunskap om matlagningstekniker och råvaror. Förmåga att arbeta under press och bibehålla höga kvalitetsstandarder. Kreativitet och en passion för att skapa unika matupplevelser. 3. Erfaren Servitör/Servitris För att ytterligare stärka vår servispersonal söker vi en erfaren servitör/servitris som är dedikerad till att ge exceptionell service. I denna roll kommer du att arbeta nära vårt köksteam för att säkerställa att varje gäst får en minnesvärd upplevelse. Tidigare erfarenhet från liknande roller är ett krav, och du bör vara bekväm med att arbeta i en dynamisk miljö. Kvalifikationer: Minst 2 års erfarenhet inom servering på restaurang. Starka kommunikationsfärdigheter och en professionell inställning. Förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och ge förstklassig service. Kunskaper i svenska och engelska. 4. Liftarbetare Vi söker engagerade liftarbetare som vill bli en del av vårt team och bidra till säker och effektiv drift av våra liftsystem. I denna roll kommer du att arbeta nära våra gäster och se till att deras upplevelse i skidbackarna är både trygg och njutbar. Erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. Vi söker främst kandidater som har en god fysisk kondition och en serviceinriktad attityd. Kvalifikationer: Erfarenhet av arbete inom liknande områden är meriterande. God fysisk kondition och förmåga att arbeta utomhus i olika väderförhållanden. Stark servicekänsla och förmåga att arbeta självständigt. Flexibilitet och förmåga att hantera oförutsedda situationer. Om arbetsplatsen: Arbetsplatsen är belägen i Klimpfjäll, en av Sveriges mest natursköna fjällmiljöer, känd för sina fantastiska skidbackar och unika friluftsmöjligheter. Vi erbjuder en dynamisk och spännande arbetsmiljö, där du får möjlighet att arbeta i en nära och familjär atmosfär. Möjlighet till boende finns i anslutning till arbetsplatsen.

30 augusti 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Platsansvarig till Tärnaby Sporthotell
Laxfjällets Sporthotell I Tärnaby AB
Hotell- och konferenschefer

Nu har vi en trevlig tjänst att erbjuda dig som som vill bo och jobba i genuin och härlig fjällmiljö. Vi på Tärnaby Sporthotell söker en platsansvarig. Tjänsten innebär att ansvara över anläggningen och dess dagliga drift. Anläggningen består av hotell, stugor, stugförmedling, camping och restaurang. Det är en tillsvidaretjänst på heltid med varierad arbetstid beroende på säsong och bokningsläge. Erfarenhet från liknande tjänst inom hotell-och restaurang är meriterande men inget krav men du måste ha några års arbetserfarenhet från närliggande branscher. Viktiga egenskaper är hög servicekänsla, flexibilitet, handlingskraft, ansvarstagande och att kunna leda ett team. Jobbstart 21/10. Mejla oss för mer information om tjänsten så tar vi kontakt.

29 augusti 2024
Sista ansökan:
29 september 2024
Driftchef till Karolinen Hotell i Åre
Karolinen Hotell AB
Hotell- och konferenschefer

Är du vår nästa driftchef som älskar att arbeta från restaurangen? Vi söker nu dig som har gedigen erfarenhet av restaurangarbete och hotell. Du brinner för att leverera genuin service genomgående för gäster. Du kommer ha ansvar för all drift på hotellet och ha en utgångs position på restaurangen. Vi lägger stor vikt vid kunskap kring att ansvara för restaurangdriften. Karolinen hotell & täljstenskrogen är ett charmigt hotell i Åre med 65 bäddar fördelat på hotell, stugor & lägenheter. Täljstenskrogen är Sveriges original täljstenskrog med stort fokus på lokala råvaror och genuin känsla. Vi ser att du som söker har följande; Minst 5 års erfarenhet av restaurang i en ledande position ex hovmästare/restaurangchef. Erfarenhet av hotelldrift. Kunskap och erfarenhet av att leda ett team, meriterande om det innefattar flera avdelningar. Tala flytande svenska och engelska. Anställningen startar från December 2024 och gäller enl överenskommelse. Boende finns på Karolinens område. Kollektivavtal HRF Visita.

22 augusti 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Personalansvarig Hotellstäd
Restaurang Assistans i Skandinavien AB
Hotell- och konferenschefer

RestaurangAssistans förser hela besöksnäringen med flexibla personallösningar så som bemanning, rekrytering, entreprenad och utbildning. Vi skapar arbetstillfällen och bidrar till integration.Med 25 verksamma år och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo så är vi ledande i branschen. Våra kunder består bl.a. av hotellkedjor, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora arenor.Vi vågar säga att vi är grymma på service och kvalitet! Brinner du för besöksnäringen och vill leverera service i världsklass till våra kunder? Älskar du att jobba med människor och utveckla medarbetare?Har du ett öga för detaljer?Då har vi tjänsten för dig! Till vårt helt nyakontor i centrala Stockholm söker vi nu en personalansvarig som vill fortsätta utveckla vår verksamhet inom hotellstäd. Som personalansvarig hos oss är ingen dag den andra lik! Bland de varierande arbetsuppgifterna ingår rekrytering, bemanning, schemaläggning, coachning, kvalitetskontroller, kunduppföljningar, möten, försäljning, personal- och kundevents.En stor del av arbetet går ut på att säkerställa driften av våra städentreprenader och du kommer därför att arbeta en del ute på hotellen för att träffa kunder och personal.Dittnärmsta team består avtvå kollegoroch tillsammansansvarar ni för avdelningens lönsamhet och kvalitet. Vem är du för attpassa i rollen? Har tidigare erfarenhet som Husfru och/eller Hotellchef alt.VD God insikt i personalhantering och planering, arbetsrätt Hög social förmåga och flexibel Du är positiv och bra på att motivera dina medarbetare Trygg, diplomatisk och noggrann Du är lösningsfokuserad och gillar att ha många bollar i luften Du har en grundläggande ekonomisk förståelse Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, övriga språk är meriterande Har B körkort då resor inom Storstockholm förekommer Vad erbjuder vi? Ett stimulerande, roligt och givande arbete med högt i tak Varierande arbetsuppgifter med mycket eget ansvar Möjlighet att använda din branschkunskap för att hjälpa branschkollegor att lösa utmaningar och personalbehov Härliga kollegor med ett starkt driv och en "ingenting är omöjligt" -inställning Generösa personalförmåner Löpande kompetensutveckling Ett brett kontaktnät inom besöksnäringen Tjänsten är på heltid med fast månadslön. Arbetstiderna är främst förlagda dagtid måndag-fredag med undantag för några kvällar och helger per år. Vi hoppas kunna tillsätta tjänsten så snart som möjligt men det viktigaste är att hitta rätt person, är det du?

13 juni 2024
Sista ansökan:
30 november 2024