Hotellvärd/Hotellvärdinna

Sök bland 12 lediga jobb som Hotellvärd/Hotellvärdinna och börja ditt nya yrkesliv idag!

Värd MunkaMöllans Logi
Tranås Ungdomsfören
Hotellreceptionister m.fl.

Munkamöllans Logi är beläget i Skåne Tranås, en unik välbevarad by med rötter i tidig medeltid. Här samsas ett växande näringsliv med kulturhistoria, natur, ett autentiskt lugn och en idag sällsynt tystnad. Munkamöllans Logi består av flera byggnader med boende allt ifrån enklare rum, rum med god standard, lägenheter och fina lokaler för frukost och större sällskap. Vi är nu i en förändringsfas där vi kommer att genomföra en del förbättringar och förändringar för våra gäster. Vi söker därför nu dig som tillsammans med vår styrelse vill vara med på den resan ! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ansvara för den dagliga driften av vår verksamhet. Du kommer att arbeta vardagar såväl som helger. Du kommer: Städa, rum och ”offentliga utrymmen”, dagligen men noggrannare månadsvis Frukost, tillse att frukost serveras dagligen mellan kl 8-10 Hantera information på Webbsidor, lokaler, till gäster, styrelsen fortlöpande Visa lokaler Svara på förfrågningar I viss mån tillgänglig via telefon Planera incheckning/utcheckning, städning Hantera gästflöde ( i vissa fall hälsa välkommen, kolla lokaler, rum etc ) Övriga förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten Befattningen är underställd styrelsen med utsedd person ( ordförande ) att rapportera till. Befattningen har budgetansvar innebärande att i samarbete med styrelsen ta fram budget, mål och andra nyckeltal för att styra verksamheten. Du kommer också att beställa/ta emot varor, hantera fakturor, statistik etc. I befattningen ingår även ett visst personalansvar för extra personal såsom daglig fördelning av arbetsuppgifter och schemaläggning. Du medverkar i arbete med budget, marknadsplan, försäljning, planering av inre o yttre underhåll av fastighet, hantering av avtal och inköp i samråd med styrelsen. Du har externa kontakter med våra samarbetspartner och deltar i aktiviteter inom branschen för att hålla oss ájour med marknaden. Internt har du gott samarbete med styrelsen och vår vaktmästare. KOMPETENSKRAV Utbildning på yrkes- eller gymnasienivå inom servicebranschen alternativ motsvarande arbetslivserfarenhet inom branschen Övriga krav inom utbildning Grundläggande kunskaper inom ekonomi- och personalfrågor. Goda kunskaper i svenska och engelska. Grundläggande kunskaper i och dokumentation av egenkontroll enligt miljöförvaltningens krav. God vana att arbeta med IT relaterade system, office och internet Vana vid administration, schemaläggning och inrapporteringar till diverse olika aktörer Personliga egenskaper Vi kommer fästa stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är: Serviceinriktad Har god social kompetens Har förmåga att kunna hantera gäster på ett bestämt men serviceinriktat sätt Du sätter alltid sätta ekonomin främst i bedömning av servicenivå God kommunikativ förmåga Du är säljinriktad Förmåga att arbeta självständig men i det samverka med andra Tydlighet och förmåga att leda andra och delegera arbetsuppgifter Urvalsprocessen kommer pågå fortlöpande så vänta inte med din ansökan !

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personal till Norrängens alpacka
Norrängens Alpacka AB
Hotellreceptionister m.fl.

På Norrängens Alpacka erbjuds du varierade arbetsuppgifter i en unik miljö. Här förväntas du kunna arbeta med allt från administration; där du fungerar som spindeln i nätet, har kontakt med kunder och planering av verksamheten men också mer praktiska uppgifter som t.ex. erbjuda våra gäster guidade visningar, förbereda inför besökare och servering i puben. Vi söker: Vi söker därför dig som är ansvarstagande, organiserad och kan arbeta självständigt, såväl som en del av ett team. Du förväntas ha servicekänsla och ett bra kundbemötande. Mer om företaget: Ett mysigt familjedrivet boutique hotell i Broddbo, Sala kommun. Där avkoppling möter äventyr i en lugn, imponerande, miljövänlig och lantlig omgivning. Boendet är öppet årets alla dagar. Sommaren är en hektiskt period med hundratals gäster, medan resten av året är lugnare men dock fullbelagt på helger och lov. Norrängens alpacka har en Pub och restaurang där våra boende gäster kan äta och dricka när de önskar. Vi håller också Pub och restaurang öppet för allmänheten under sommarperioden maj-september varje helg. Resterande del av året har vi öppet sista helgen i månaden. Norrängens alpacka har idag ca 100 alpackor, tre lamor, höns och en del påfåglar, våra gäster får träffa alpackorna under deras besök, bada i poolen, låna cyklar, samt finns badtunna & bastu att hyra.

29 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Guest Excellence Manager till Jacy'z Hotel & Resort
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Att gå igenom ytterdörrarna på Jacyz ger dig puls bara det. Det är ett wow som slår dig här näst och vilket följer dig hela vägen upp till våning 28. Här blir alla vuxna unga igen och du kan verkligen känna den amerikanska glamourösa röda tråden in i detaljerna. Här har vi allt samlat under ett tak, upplev konserten, ät sharing med utsikt över hela Göteborg eller dyk ner i poolen till beatet från våra egna djs. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa. Nu söker vi dig, vår nya Guest Excellence Manager! Vi letar nu efter en ny kollega till Team Jacy’z i en roll som Guest Excellence Manager. Genom en proaktiv inställning förväntas du tillsammans med våra avdelningar driva gästupplevelsen framåt genom hög närvaro i drift och användning av analytiska insikter från gästdata och direkt feedback från våra gäster som du i din roll är proaktivt uppsökande i steget i drift. Din roll sträcker sig över alla avdelningar på Jacy’z, där du inspirerar och utvecklar servicen och teamets prestationer. Med din utstrålning och äkta känsla för service och hospitality skapar du en minnesvärd vistelse för både befintliga och framtida gäster. GEM har också ett ansvar i att guida våra gäster under deras vistelse ihop med att optimera husets outlets, du vet var i huset gästen kommer trivas bäst i nästa steg och vi lämnar det inte åt slumpen, utan du jobbar systematiskt med detta tillsammans med hela huset dagligen. Vad gör en Guest Excellence Manager?  · Gästfokus: Huvudmål att skapa en överlägsen gästupplevelse och främja gästnöjdhet. Teamet strävar efter att bygga och förstärka relationer med gäster för att skapa stamgäster. · Ambassadörer: Förväntas fungera som förebilder för huset. De arbetar för att motivera och utveckla medarbetarna för att säkerställa hög servicestandard och att organisationens kultur efterlevs. · Gästresan: Genom hög närvaro i drift och lyssna på gästfeedback säkerställer teamet gästresan före, under och efter gästernas fysiska vistelse. Teamet skall sträva efter att alltid finnas med under ”peak-hours” i den operativa verksamheten på de olika avdelningarna. · Gemschema: Arbetar efter ett schema som anpassas efter verksamhetens behov, bokningsläge och gästsegment. · Dagliga briefs: Leder korta informativa hela huset briefs med ansvariga från varje avdelning. Dela viktig information och se hur man kan hjälpas åt över avdelningarna för en lyckad service. · First & Last Hour: Säkerställer att varje del på Jacy’z upplevs som bestämt, genom att systematiskt toucha varje yta i huset under sina pass. Management by acting är ledordet där hela teamet arbetar efter att få alla medarbetare på Jacy’z att se och agera för att våra miljöer alltid skall upplevas som vi bestämt. · Hus-Concierge: Det förväntas att GEM är expert i huset på att vara uppdaterad på vad som händer och när för att kunna guida våra hotellgäster, restaurang- och bargäster, wellnessgäster, samt kontorsgäster som alla passerar. Om tjänsten Anställningsform: Heltid, arbetstid förlagt varierande dag, kväll och helg.  Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse Så, vem är du? För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver ha... …ett stort öga för detaljer, samt en vilja att överleverera gästens förväntan …kapaciteten att se med gästens ögon och förekomma eventuella friktioner i gästupplevelsen i balans med driften …ett analytiskt lösningsorienterat sinne baserat på data …erfarenhet från tidigare drift inom hotell, konferens eller F&B Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 3/7  Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Hotellmedarbetare - Deltid
Hirely AB
Hotellreceptionister m.fl.

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om hotellet: City Hotel är ett 3-stjärnigt hotell i centrala Jönköping som ingår i hotellgruppen GCCH. Endast 250 meter från Vättern och Jönköpings centralstation. Hotellet har välkomnat gäster sedan 1963 och verksamheten ingår i kedjan Best Western. Arbetsuppgifter: I arbetsuppgifterna som hotellmedarbetare ingår i huvudsak sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande. I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna med alla uppgifter inom frukost och städ. På hotellet arbetar vi alla ihop och samarbetar alltid mellan avdelningarna. Vem vi söker: Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster. Du ska vara flexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du klarar av att vara självständig då man ofta arbetar ensam i receptionen. Du får gärna tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig. Vad vi söker: Vi söker receptionist till både förmiddag & eftermiddag. Om du är intresserad av tjänsten men vill jobba mindre än 60% så har vi också behov av helg- och extrapersonal. Jobb från jobbify.se

18 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Receptionist/Värdinna Heltid/Deltid
Barona Professionals AB
Hotellreceptionister m.fl.

Har du fått höra från dina vänner att du har en fingertoppkänsla för service? Motiveras du av att göra det där speciella för människor du möter? Om svaret på frågorna är ’Ja’ tror vi att du med stor sannolikhet är vår kunds nya Customer Experience Manager! Barona har ett stolt samarbete med Europeiska Motor som just nu söker efter en ny stjärna. I rollen receptionist på Europeiska motor kommer du få titeln Customer Experience Manager. Du kommer i din roll att upprätthålla det dagliga arbetet på Europeiska Motors anläggningar. – Ett arbete som präglas av fantastiska kundmöten, samarbete och glädje! Du kommer även att få arbeta i Europeiska Motors växel där du kommer att vara behjälplig i att svara på samtal och administrera bokningar. Arbetsbeskrivning Som Customer Experience Manager kommer du tillsammans med ditt team att äga allt som händer i bilhallen. Du är den första personen som kunderna möter och du ansvarar för att guida kunderna i hallen. Du ställer frågor för att ta reda på kundens behov för att därefter lämna över till en säljare på plats. Utöver det fysiska kundbemötandet kommer du även arbeta med mer administrativa uppgifter. Tjänsten är främst i Täby och Täby, så det är bra om du bor i närheten Förutom ditt närmaste team jobbar du nära andra avdelningar som exempelvis försäljning- leverans och serviceavdelningen. Övriga arbetsuppgifter omfattar:Organisera fordon i anläggningens bilpark Upprätthålla en konstant hög visuell standard i bilhallen Besvara anläggningens telefon Parkeringsinventering Inventering och inköp av kontorsmaterial Hantera provkörningar Din profil Europeiska Motor strävar alltid efter att leverera både fysisk och digital service i världsklass. Vi ser därför att du har ett genuint intresse för service och brinner för att ge kunder en oförglömlig upplevelse vid varje besök i bilhallen. Rollen omfattar mycket eget ansvar vilket bidrar till att vi tror att du har en god förmåga att strukturera och prioritera bland dagens uppgifter. Du arbetar alltid tillsammans med kollegor, både inom din avdelning samt i nära relation till andra avdelningar.  Vi ser också att du som söker har:B-körkort  Erfarenhet av kundbemötande serviceyrken så som butik Erbjudande Du kommer bli anställd av Barona med tillkommande förmåner via kollektivavtal. Tjänsten är en heltidsanställning med arbetstider mellan 09.00 och 18.00 och start i mitten av Augusti. Utöver detta söker vi även en deltidsanställd, där arbetstiderna kan variera under vardagar och helger. Helgarbete sker främst mellan 11.00 och 15.00, och vi kan vara flexibla med schemat för att hitta lösningar som passar dig. Denna deltidsroll är idealisk för dig som till exempel studerar och vill kombinera arbete med dina studier. Du kommer vid uppstart att genomföra utbildningar som ger kunskaper om service och kundens produkter. Rekryteringsprocessen Rekryteringsprocessen innehåller intervjuer med både Barona och Europeiska Motor. Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu! Kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om Barona Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.Läs mer här:  http://barona.se/om-oss/

13 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Spontanansökan Falkenberg Strandbad
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Falkenberg Strandbad, en oas där pool cluben bultar av känslor och förväntan, där drinkarna skakas och dekoreras med ananasblad och parasoll. Doften av klassiker kring det öppna köket i Brasserie Famille, grillen i Sandys ryker och Kellys erbjuder dans på varje solbädd. Strandbaden är den perfekta platsen att titta ut över havet samtidigt som du rycks med av alla glada gäster. Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa Spontanansökan Falkenberg Strandbad – Karriärmöjligheter på Västkustens paradis Hos oss på Falkenberg Strandbad letar vi alltid efter nya talanger som vill bli en del av vårt team. Vi tror på att skapa unika upplevelser för både gäster och medarbetare, och vi söker dig som är passionerad, driven och älskar att arbeta med service i världsklass. Oavsett om du vill jobba inom restaurang, kök, bar, spa, reception, eller housekeeping vill vi gärna veta mer om dig. Vår arbetsmiljö och kultur – Glädje, gemenskap och utveckling Vi arbetar värderingsstyrt och samarbetar tätt över avdelningarna. Här är det bemötandet, närvaron och teamkänslan som avgör. Hos oss får du stort förtroende och frihet att vara dig själv, och vi tror på personlig utveckling genom interna utbildningar, ledarskap, stresshantering och mycket mer. Vi firar gärna tillsammans och hittar på saker utanför jobbet för att stärka gemenskapen. Vem trivs hos oss på Falkenberg Strandbad? Du har ett intresse för människor och älskar att ge service utöver det vanliga. Du är flexibel, nyfiken och trivs i en föränderlig miljö med högt tempo. Du är samarbetsvillig och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du vill utvecklas, lära dig nytt och gärna ta initiativ. Du kommunicerar obehindrat på svenska och/eller engelska. Dina möjligheter – Restaurang, spa, reception, kök, bar och mer Vi är oftast intresserade av medarbetare inom: Hotell- och restaurang Kök, kock och servering Bar och café Spa, wellness och behandlingar Reception och gästservice Housekeeping och lokalvård Har du annan relevant erfarenhet eller ett brinnande engagemang för service? Tveka inte att ansöka ändå, hos oss värdesätts olika kompetenser och personligheter. Anställning och förmåner – Trygghet, utveckling och gemenskap Omfattning: Varierande tjänstgöringsgrad, beroende på tjänst och säsong. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Enligt kollektivavtal och individuell överenskommelse. Personalrabatter på våra destinationer och restauranger inom ESS Group. Starka utvecklingsmöjligheter och internutbildningar. Friskvårdsbidrag och hälsofrämjande initiativ. En välkomnande, glädjefylld arbetsplats där olikheter ses som en styrka. Ansökningsprocess – Skicka in din spontanansökan till Falkenberg Strandbad Vi kontaktar dig när en tjänst som matchar din erfarenhet och ditt intresse dyker upp. Vi håller löpande intervjuer och sparar din ansökan i vår kandidatbank under pågående rekryteringar. Välkommen att växa och utvecklas hos oss på Falkenberg Strandbad – tillsammans skapar vi minnen för livet, för både gäster och kollegor!

26 maj 2025
Sista ansökan:
12 november 2025
Konferensvärdinna extra vid behov
Elite Hotels Of Sweden AB
Hotellreceptionister m.fl.

Elite Hotel Frost i Kiruna söker konferensvärdinna – extra vid behov Vill du bli en del av vårt team i ett av Sveriges nyaste och mest spännande hotell? Elite Hotel Frost i Kiruna söker nu en konferensvärdinna på extra vid behov-basis för vardagar mellan kl. 07.00–18.00. Om rollen Som konferensvärdinna hos oss är du vårt ansikte utåt gentemot konferensgästerna. Du ansvarar för att ta emot, förbereda och serva konferensgrupper med högsta möjliga service. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: Förberedelse och iordningställande av konferenslokaler Ta emot och välkomna gäster Fylla på kaffe, vatten och fika Vara behjälplig under möten och event Löpande kontakt med reception och kök Vi söker dig som Har ett genuint intresse för service Är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter Har god samarbetsförmåga och ett öga för detaljer Är tillgänglig vardagar dagtid vid behov Tidigare erfarenhet från hotell, konferens eller serviceyrken är meriterande, men inte ett krav Vi erbjuder En inspirerande arbetsplats i hjärtat av nya Kiruna Möjlighet att jobba i ett sammansvetsat team inom ett växande hotell kedja. Ett extraarbete som passar dig som söker en flexibel roll Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!  Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta hotelldirektör Silvester Mujkic på [email protected]

16 maj 2025
Sista ansökan:
2 november 2025
Spavärd/Spareceptionist - Lundsbrunn Resort & Spa
Winn Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

I över 300 år har människor sökt sig till Lundsbrunn för återhämtning, välmående och upplevelser. Nu är det din tur att bli en del av denna tradition. På Lundsbrunn Spa & Resort skapar vi magiska ögonblick – från avkopplande spaupplevelser till förstklassig service och gastronomiska höjdpunkter. Här möts historisk charm och modern komfort, mitt i Västra Götalands böljande landskap. Vill du vara med och ge våra gäster en upplevelse utöver det vanliga? Då har du hittat rätt. Brinner du för service, mötet med människor och den där lilla extra känslan av omtanke?Vi söker nu en spa-värd som vill vara en del av vårt härliga team i spaavdelningen, där lugnet möter energin och varje gäst är dagens viktigaste person. Du blir ansiktet gästen möter i spareceptionen, och det är du som sätter tonen för deras upplevelse hos oss. En varm hälsning, en hjälpande hand och ett leende som smittar, det är du. Om rollenSom spa-värd/spareceptionist är du spagästernas trygga punkt under deras besök. Du arbetar i receptionen, har koll på bokningar och ser till att varje gäst känner sig välkommen, omhändertagen och lite extra bortskämd. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat att: Checka in och ut gäster i spaavdelningen  Hantera bokningar och registrera dem i vårt system Visbook  Svara på mejl och i telefon med samma värme som du har i mötet på plats  Boka in behandlingar och guida gäster till rätt upplevelse  Servera dryck och fika med ett leende  Se till att våra gästytor är rena, fräscha och inbjudande  Följa våra rutiner och bidra till att utveckla arbetssättet i avdelningen Vem är du? Vi söker dig som har service i blodet och ett hjärta som klappar för både struktur och människor. Du är trygg, flexibel och har en naturlig känsla för försäljning och omsorgsförsäljning, utan att det känns påklistrat. När du arbetar får du saker att hända, du är snabb i steget men alltid närvarande i mötet. Vi tror att du: Älskar mötet med människor och har en öppen, positiv energi  Är duktig på försäljning och förstår hur din roll påverkar helheten  Är ordningsam, noggrann och har koll på detaljerna  Har snabba fötter ihop med ett stort leende  Alltid har gästens bästa i fokus Tidigare erfarenhet från hotell eller reception är ett plus, men viktigast är din inställning, ditt engagemang och din servicekänsla. Vi erbjuder dig Ett varierat och roligt arbete i en avkopplande men livfull miljö  Ett gott gäng som gillar att jobba tillsammans och som stöttar varandra  Trygga villkor, kollektivavtal och möjlighet till utveckling inom företaget  En tjänst som går att kombinera med exempelvis studier Det praktiska Omfattning: 60% Arbetstider: Dag, kväll och helg Lön: Enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. Är det dig vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och berätta varför du vill vara vår nya stjärna i spaavdelningen. Vi ser fram emot att höra från dig! Winn Hotel Group AB äger, driver och utvecklar hotell som väcker känslor. Läs mer om vår kultur, dina utvecklingsmöjligheter och om Winn Hotel Group här.

5 maj 2025
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Meeting & Event Host till Ellery Beach House
ESS Hotel Group AB
Hotellreceptionister m.fl.

Tillsammans med alla våra anställda vill vi skapa en miljö som är olik allt annat, en miljö man kommer att älska att vara i, känna stor passion för och sist men inte minst, vilja göra sitt bästa för att våra gäster skall stortrivas. På Ellery Beach House arbetar vi i ett stort team med härlig gemenskap och gemensamma mål över avdelningarna. Vi arbetar värderingsstyrt och din framtoning och ditt bemötande är avgörande. Vi lägger stor vikt vid din personlighet snarare än vad du gjort tidigare. Älskar du utmaningar och vill vara med och skapa en unik mötesplats, där det personliga och oväntade står i centrum? Kul, då kan det vara just dig vi söker! Vem är du? Vi söker en energifylld person, med hög social kompetens som brinner för hospitality. Du har alltid en positiv inställning, är nyfiken och ser lösningar istället för problem. Framför allt älskar du människor, mötet dem emellan och är inte rädd att bjuda på dig själv för att skapa en oförglömlig gästupplevelse. För att trivas hos oss behöver du gilla att vara i en händelserik miljö där allt kan hända. Du gillar att jobba självständigt men även i ett tight team för att tillsammans skapa de bästa upplevelserna. Om rollen Som Meeting & Event Host möter du alla mötesgäster med ett stort leende så att de känner sig välkomna och sedda från första stund. Du är gästernas go-to-person, hjälper dem med teknik och serverar fika/AW samt hjälper till med gruppincheck och säkerställer att våra 11 möteslokaler är i toppskick inför och under möte. På Ellery jobbar vi tillsammans över avdelningsgränser, och rollen ger dig möjlighet till variation och utmaningar genom jobb i vår reception samt andra avdelningar vid behov. Om tjänsten Tjänsten är deltid på 75%. Arbetstiderna varierar och innefattar kvällar och helger. Lön: Enligt avtal och överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Om processen: Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 14 maj. Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

30 april 2025
Sista ansökan:
17 oktober 2025
Konferensvärd/värdinna till Scandic Anglais, extra vid behov
Scandic Hotels AB
Hotellreceptionister m.fl.

Scandic Anglais är hotellet som ligger mitt i stadspulsen på Stureplan! Scandic Anglais ligger mitt i centrala Stockholm, intill det pulserande Stureplan och den grönskande Humlegården. I kvarteren runt hotellet finns Stockholms bästa shoppingstråk och centrum av Stockholms uteliv. Hos oss kan gäster njuta av Stureplanspulsen i vår populära Bar Anglais, där laptopjobb varvas med klassiska barrätter och stimmiga afterworks. Under sommaren kan våra gäster även besöka vår takbar med utsikt över takåsarna och Humlegårdens grönska. Kännetecknande för arbetet på Scandic Anglais är den familjära stämningen och passionen för god service. Tillsammans strävar vi efter att fortsatt vara en destination för såväl Stockholmare och tillresande samt att ge våra gäster service i absolut toppklass. Så nu söker vi dig som tillsammans med oss vill ge våra gäster service utöver det vanliga! Nu söker vi en konferensvärd/värdinna till hotellet Scandic Anglais. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som konferensvärd/värdinna agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. I rollen som konferensvärd/värdinna arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad är din roll som Service Host? - Enklare matlagning, förberedelser och framplockning - Fylla på bufféer enligt koncept - Diska - Rengöring - Hålla ordning i kök och allmänna utrymmen - Utföra egenkontroller - Följa Scandics Livsmedelspolicy - Följa koncept och manual för F&B - Support till bar, renhållning och egenkontroll - Ge gäster ett positivt bemötande och en god service - Planering inför ankomst - Projektledning - Klagomålshantering och eventuella kompensationer - Visningar - Ge service till konferensgäster - Iordningsställa lokalerna, möblering - Fakturering - Arbeta med merförsäljning - Hålla rent och snyggt i lokalerna Vem är du? - Några års erfarenhet från liknande arbete - God social förmåga - Prestigelös lagspelare - Goda kunskaper i Svenska och Engelska. - Datorvana - Hög förmåga att ge riktigt bra service - Viss dryckeskunskap och matkunskap - Förmåga att sälja - Kunskap i Simphony & Scorpio - Goda kunskaper i Office - Gärna ytterligare språk, förutom svenska och engelska Information om tjänsten: Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps, på vår hemsida kan du läsa ännu mer om hur det är att arbeta på Scandic, våra förmåner och vår kultur! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

27 mars 2025
Sista ansökan:
22 september 2025