Vi söker en strukturerad och affärsnära HR Compliance Specialist för ett spännande konsultuppdrag hos ett försäkringbolag med kontor i Stockholm. Uppdraget löper från den 3 mars till den 31 augusti 2025 och är på heltid. Om rollen:I denna roll blir du en nyckelspelare i kundens People & Culture-team, där du arbetar nära såväl HR-kollegor som Legal- och Compliance-avdelningen. Ditt uppdrag är att utveckla och stärka företagets HR-processer och styrdokument för att säkerställa efterlevnad av gällande regelverk, samtidigt som du bidrar till en tydligare och mer kundfokuserad HR-leverans. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Övervaka och säkerställa att HR-arbetet följer arbetsrättsliga lagar, regler och interna policies. Utveckla och uppdatera HR-policys och riktlinjer enligt juridiska krav och bästa praxis. Genomföra regelbunden uppföljning och kontroll av HR-processer för att identifiera risker och förbättringsområden. Driva utveckling och automatisering av HR-processer för ökad effektivitet och säkerhet. Utbilda och informera chefer och medarbetare om relevanta regelverk och företagets HR-policys. Utreda och rapportera HR-relaterade klagomål samt samordna åtgärder vid behov. Hålla sig uppdaterad om förändringar i arbetsrättsliga lagar och säkerställa att organisationen anpassar sig därefter. Om dig: Vi söker dig som har en stark analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är van vid att arbeta i en dynamisk miljö där du översätter komplexa regelverk till konkreta och verksamhetsnära lösningar. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga gör att du kan samarbeta effektivt med både HR, juridik och andra intressenter. Erfarenhet och kompetens: Kandidatexamen inom HR eller annan relevant utbildning. Gedigen erfarenhet av HR- och/eller compliance-arbete, gärna inom större organisationer. Stark kunskap om arbetsrätt, CSRD, GDPR och andra relevanta regelverk. Erfarenhet av att utveckla och implementera HR-policys och riktlinjer. Förmåga att analysera komplexa juridiska frågor och omvandla dem till praktiska åtgärder. Erfarenhet av HR-system, processutveckling och effektivisering. Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor. Hög integritet och förmåga att fatta välgrundade beslut baserade på fakta. Är du redo för denna utmaning? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att få veta hur just du kan bidra till framgång i detta uppdrag. Om uppdraget: För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.
Vill du vara med och bygga framtidens HR-arbete där struktur, tydlighet och regelefterlevnad står i fokus? Vi söker en engagerad och driven HR Compliance Specialist som vill bli en del av vårt affärsnära och modiga People & Culture-team! Om rollenI rollen som HR Compliance Specialist får du möjlighet att bidra till utvecklingen av våra HR-processer och säkerställa att vi följer nuvarande och framtida regelverk. Du kommer att arbeta systematiskt med att strukturera och vidareutveckla styrdokument och processer samt bidra till att skapa en HR-funktion med kundfokus i hela leveranskedjan. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Övervaka och säkerställa efterlevnad av arbetsrättsliga lagar, regler och företagets HR-policys. Utveckla och uppdatera HR-policys och riktlinjer i enlighet med juridiska krav och bästa praxis. Utföra regelbunden uppföljning av HR-processer och kontroller för att identifiera risker och föreslå förbättringar. Bidra till utvecklingen och automatiseringen av HR-processer för ökad effektivitet och säkerhet. Utbilda och informera medarbetare och chefer om gällande regler och företagets HR-policys. Utreda och rapportera HR-relaterade klagomål samt samordna åtgärder för att lösa ärenden. Hålla dig uppdaterad om förändringar i arbetsrättslig lagstiftning och säkerställa att organisationen anpassar sig därefter. Vem är du? Vi tror att du är en person som trivs med att skapa struktur och tydlighet i processer och arbetssätt. Du är analytisk och har en förmåga att översätta komplexa juridiska frågor till konkreta lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Kandidatexamen inom HR eller annan relevant utbildning. Gedigen erfarenhet av HR och/eller compliance-arbete, gärna inom ett större företag. Kunskap om arbetsrätt, CSRD, GDPR och andra relevanta lagar. Erfarenhet av att utveckla och implementera HR-policys och riktlinjer. Förmåga att analysera komplexa juridiska frågor och föreslå praktiska lösningar. Erfarenhet av HR-system, processutveckling och effektivisering. Erfarenhet av att arbeta med finansiella regelverk och upprätta styrdokument inom finansiell sektor är särskilt meriterande. Som person är du kommunikativ, samarbetsorienterad och har hög integritet. Du har förmågan att fatta kloka beslut grundade i fakta och tar dig an komplexa frågeställningar med fokus på praktiska resultat. Om ossHos oss blir du en del av ett kompetent och engagerat team som arbetar för att skapa en framgångsrik och motiverande arbetsmiljö. Du erbjuds en arbetsplats fylld av kunniga kollegor och spännande utmaningar. Praktisk information: Ort: Stockholm Uppdragsperioden: 3 mars 2025 - 31 augusti 2025 Sista ansökningsdag: 28 februari, vi arbetar med löpande urval och intervjuer. Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
På Matsmart vill vi göra hållbar konsumtion enkel för alla. Vi tror att en bra start är att förändra synen på matsvinn. Därför räddar vi överskottsvaror och säljer dem online till bra priser, så att kunder kan köpa god mat som annars skulle ha kastats. Vi finns i Sverige, Finland, Danmark, Tyskland och Österrike. Hos oss får du chansen att vara med i ett företag som verkligen gör skillnad! Som People Business Partner på Matsmart ingår du i en snabbrörlig och energifylld miljö tillsammans med härliga kollegor både på lagret, i resterande del av organisationen och som en del av vårt People-team. Du har en viktig funktion för både vår affär och våra medarbetare med en stor variation av arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Proaktivt arbete med att sätta upp och utveckla processer, policies och arbetssätt kopplat till hela medarbetarresan Vara verksamhetens HR-stöd, både på lagret samt resterande delar av organisationen Löpande kommunikation och support kring HR-frågor från våra medarbetare Ingå i lagrets ledningsgrupp och självständigt driva HR-arbetet för lagret och se till att arbetet anpassas efter verksamhetens specifika krav Löpande rekrytering samt administration kring avtal, villkor etc Proaktivt arbete och stöttande i ledarskapsfrågor såsom uppföljningssamtal, utveckling, rehabilitering och välmående Ansvar för att driva en nära samverkan med fack och skyddsombud Driva och utveckla vår kultur inom bolaget Krav för att söka rollen Universitetsutbildning eller motsvarande inom HR Minst 3 års erfarenhet av tidigare arbete i en bred HR-roll Kommunicerar obehindrat i tal och skrift både på svenska och engelska Det är bra om du har Erfarenhet från en HR-roll i lager eller produktionsmiljö För att lyckas i rollen behöver du Trivas med att arbeta självständigt, ta egna initiativ och lösa problem Vara organiserad och drivas av att ta stort ansvar Vara en vass kommunikatör som kan möta olika målgrupper Omfattning: Vikariat 12 mån (100 %) med start i juni 2025 Plats: Örebro, Vältgatan 8 Resor för arbete på kontoret i Stockholm ingår i tjänsten Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, intervjuerna sker löpande! Vi ser fram emot din ansökan!
Om uppdraget och dig vi söker Till vår mycket spännande och framgångsrika kund i Göteborg söker vi nu en självgående, handlingskraftig och trygg HR Business Partner till ett konsultuppdrag på 100% som startar 1 april och pågår i 12 månader. I detta uppdrag förekommer ca 2 resdagar per månad i Sverige. Du bör kunna vara på kundens kontor 2-3 dagar i veckan. Som HR Business Partner rapporterar du till HR Director och ingår i ett större nordiskt HR-team. Rollen är bred och du kommer ha både ett svenskt och internationellt fokus. Vår kund befinner sig i en expansiv fas och för att trivas med uppdraget bör du ha en vana av en större organisation, snabba kast och du är business driven. Detta är en klassisk HRBP roll i en internationell miljö som berör hela HR scopet. Du kommer att fokusera på både tjänstemän och kollektivanställda och stötta organisationen ledare. Vi söker dig som Har höjden att kunna navigera i ett operativt fält men samtidigt är strategisk Tidigare arbetat med hela HR scopet i en internationell miljö Har erfarenhet av risk management, förhandlingar och styrning Tidigare har arbetat inom tillverkande industri (starkt meriterande) Har erfarenhet av större organisationsförändringar Är en van projektledare Har en snabb förmåga att hantera snabbt uppkommande situationer Är mycket skicklig på både svenska och engelska Är mycket organiserad och strukturerad Vi letar efter en äkta teamplayer som har lätt för att bygga gränsöverskridande relationer med både medarbetare och chefer nationellt som internationellt. För att komma till sin rätt i rollen bör du vara strukturerad, målinriktad och vara en riktig people person! Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Vill du ta en central roll och påverka HR-arbetet i en ny tjänst på Sveriges ledande byrå för samhällsaktörer? Gullers Grupp söker nu en HR-administratör till en platt organisation där en inkluderande och engagerad kultur präglar arbetsmiljön. Här får du möjlighet att forma och utveckla HR-processerna i en dynamisk och växande organisation! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gullers Grupp. Om företaget Gullers Grupp är Sveriges ledande byrå för samhällsaktörer med kunder inom både offentlig och privat sektor. Gullers Grupp erbjuder ett brett utbud av tjänster inom hela kommunikationsområdet och arbetar strategiskt och kreativt för att stärka kunders varumärken, skapa dialog och driva samhällsutveckling. Med över 200 konsulter på sju orter präglas arbetsmiljön av samarbete, kunskapsutbyte och en bredd av expertis – från statsvetare och journalister till UX-designers och kommunikationsstrateger. Kulturen kännetecknas av engagemang, nytänkande och en stark gemenskap, där medarbetare ges möjlighet att utvecklas och påverka både sitt arbete och företagets riktning. Arbetsuppgifter Som HR-administratör har du en central och administrativ roll med många kontaktytor där du stöttar organisationen i olika typer av HR-ärenden. Du arbetar nära redovisningsansvarig och övriga HR-ansvariga för att säkerställa att personaladministration hanteras smidigt och medverkar till utvecklingen av rutiner och processer. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administration kring avtalshantering, onboarding och offboarding, uppdatering av HR-policys samt stöd i arbetsrättsliga frågor. Du hanterar även administrativa delar kopplade till löneunderlag, sjukskrivningar, tidrapportering och semesterplanering. Du ansvarar för att HR-systemet används effektivt och hålls uppdaterat, samtidigt som du samlar in och rapporterar relevant HR-data för att stödja organisationens behov. Rollen innebär också att bistå med material i upphandlingar, säkerställa efterlevnad av kollektivavtal och arbeta med nya lagkrav som påverkar organisationen. Gullers Grupp är en platt organisation med korta beslutsvägar, vilket innebär att du får en bred roll med mycket samarbete och daglig interaktion med både medarbetare och externa parter. Administrera HR-ärenden som avtal, onboarding, offboarding och arbetsrättsliga frågor Koordinera sjukskrivningar, löneunderlag, tidrapportering och semesterplanering Optimera och vidareutveckla HR-systemet (Hailey HR) för att stödja effektiva arbetsflöden Stötta och säkerställa att HR-processer efterlevs i enlighet med lagar, kollektivavtal och interna riktlinjer, i nära samarbete med kollegor Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad eftergymnasial utbildning inom Personal- och Arbetslivsfrågor/Human Resources alternativt motsvarande erfarenhet • Minst ett års erfarenhet inom HR-administration • Talar och skriver obehindrat på svenska samt goda kunskaper i engelska • Kunskap i HR och ATS-system • Tidigare erfarenhet av arbete inom konsultverksamhet är meriterande Vi tror att du som söker har hög integritet och är en ansvarstagande och handlingskraftig person som kan arbeta självständigt. I den här rollen är det viktigt att du är trygg i att ta ansvar för dina arbetsuppgifter samt att du snabbt kan anpassa dig till nya situationer. Vidare är du serviceminded och har en god förmåga att skapa och underhålla relationer till andra människor. Självklart är du också noggrann och detaljorienterad där du tar för vana att upprätthålla tydlig struktur i ditt arbete. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
We are looking for an HR Specialist to join a growing team in a global fashion company. This role is based in Stockholm and the assignment runs for 12 months, starting in March 2025. About the role As a HR Specialist, you will play a key role in managing the end-to-end procurement and administration of consultant resources. You will support hiring managers, ensure compliance with policies, and contribute to the continuous improvement of consultant procurement processes. You will be part of a harmonious and fast-paced team, collaborating closely with stakeholders across the business. Responsibilities Support hiring managers with system and process-related queries throughout the consultant hiring lifecycle. Administer consultant hiring requests, contracts, and updates to ensure a smooth process. Contribute to improvements in consultant procurement systems, policies, and commercial processes. Ensure cost-consciousness in consultant procurement and hiring decisions. Support business stakeholders in resolving process or commercial conflicts, escalating when necessary. Maintain accurate and updated records of consultant contracts and associated documentation. Monitor compliance with company policies and legal standards. Manage consultant contracts, including updates, renewals, and terminations in ServiceNow. About you We are looking for a structured and detail-oriented HR professional with a passion for efficient consultant procurement and administration. You thrive in a fast-paced environment, enjoy collaborating with multiple stakeholders, and have a strong problem-solving mindset. Your ability to navigate complex processes and ensure compliance will be key to success in this role. Experience and skills Previous experience in HR administration, procurement, or consultant hiring processes. Strong understanding of contract management and procurement workflows. Experience working with ServiceNow or similar administrative tools. Ability to support stakeholders with system and process-related queries. Strong attention to detail and ability to manage multiple tasks efficiently. Experience working in a large, international organization is a plus. Excellent communication skills in English (Swedish is a plus). About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Foodmark AB är en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter med huvudkontor i Sundbyberg och egen tillverkning i Sverige. Foodmarks affärsidé är att utveckla och marknadsföra kylda, tillagade färskvaror med hög kvalitet under starka varumärken som Fjällbrynt, Rydbergs, Lohmanders, Delikatessfabriken samt Jensens såser. Foodmark ingår i livsmedelskoncernen Agra AS som är ett expansivt norskt familjeföretag. Agra har funnits i över 130 år och har verksamheter i Norge, Danmark och Sverige. Koncernen omsätter knappt 5 miljarder SEK, varav Foodmark står för ca 1 miljard. Foodmark har ca 250 anställda beroende på säsong och inom företagets kultur strävar vi ständigt efter att kunna erbjuda vår personal möjligheter att utveckla sina färdigheter och göra framsteg inom företaget eller koncernen. HR-partner med passion för människor och utveckling Placeringsort: Klintehamn (Gotland) Vill du vara en del av en spännande bransch där människor och utveckling står i fokus? Har du ett brett HR-intresse och drivs av att stötta chefer och medarbetare i deras dagliga utmaningar? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig! Rollen som HR-partner Som HR-partner blir du en nyckelspelare i vår organisation. Du arbetar brett inom HR och fungerar som ett operativt stöd för våra chefer och medarbetare. Rollen är varierande och ger dig chansen att kombinera både operativa och strategiska HR-frågor. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Operativt HR-stöd till chefer – Stötta chefer i personalfrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och medarbetarengagemang Rekrytering och onboarding – Ansvara för hela rekryteringsprocessen och säkerställa att nya medarbetare får en riktigt bra start hos oss Utbildning och utveckling – Planera och genomföra utbildningar för att utveckla våra ledare och stärka deras HR-kompetens Arbetsmiljö och hälsa – Stötta i det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM) och samarbeta med företagshälsovården vid rehabilitering HR-administration och projekt – Hantera personaladministration och driva mindre HR-projekt inom exempelvis medarbetarundersökningar och mångfaldsarbete Är det här du? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning inom HR eller personalvetenskap 1–2 års erfarenhet av HR-arbete, gärna i en tillverkande eller livsmedelsbaserad verksamhet Goda kunskaper om arbetsrätt, kollektivavtal och facklig samverkan Erfarenhet av HR-system och goda kunskaper i MS Office Dina personliga egenskaper: Engagerad och nyfiken på att utvecklas inom HR Relationsskapande och lyhörd gentemot både chefer och medarbetare Lösningsorienterad med ett strukturerat arbetssätt Flexibel och prestigelös – du har lätt för att prioritera och hantera både operativa och strategiska frågor Vad vi erbjuder: Möjlighet att växa och utvecklas inom HR En dynamisk arbetsmiljö där du får arbeta nära verksamheten och göra skillnad Stöd från ett engagerat HR-team som hjälper dig att lyckas i rollen Vår urvalsprocess – med fokus på potential och rätt matchning I denna rekryteringsprocess använder vi oss av tester från Alvalabs. Tester är en viktig del av vårt urval eftersom de hjälper oss att säkerställa en objektiv och rättvis bedömning av kandidaters potential, drivkrafter och personliga styrkor. Genom att använda tester kan vi hitta den bästa matchningen för både rollen och vår kultur, samtidigt som vi minskar risken för omedvetna fördomar i rekryteringen. Ansökan Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande. Har du frågor om rollen? Kontakta Volga Amoor, HR-Business Partner, [email protected] Välkommen med din ansökan! Övrigt Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
ArbetsuppgifterVi söker en erfaren HR Business Partner som ska leda det strategiska HR-arbetet för Technology & Innovation samt Sales Sweden. Rollen innefattar även ett divisionsövergripande ansvar för Diversity & Inclusion (D&I). Som HR Business Partner kommer du att samarbeta med seniora affärsledare för att utveckla och implementera HR-strategier som stärker verksamhetens tillväxt och produktivitet. Du blir en strategisk rådgivare i frågor som rör talent management, kompetensutveckling och organisationsförändringar. Dessutom ansvarar du för att driva och följa upp D&I-arbetet på divisionsnivå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Samverka med affärsledare för att säkerställa att HR-strategier och initiativ stödjer verksamhetens mål och tillväxt. Rådgiva och coacha ledare i frågor som rör ledarskap, organisationsutveckling och förändringsledning. Driva talent management och stödja chefer i att bygga en stark talangpipeline. Utveckla och implementera strategier för kompetensförsörjning och framtida konkurrenskraft inom ramen för workforce planning. Leda och följa upp arbetet med Diversity & Inclusion, inklusive målformulering, KPI:er och konkreta initiativ. Optimera organisationsstrukturer och förbättra produktiviteten genom HR-analyser och datadrivna insikter. Driva och delta i affärs- och HR-relaterade projekt på både nationell och internationell nivå. Vi söker dig som har: Minst 10 års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete i en ledande och affärsnära roll. En Akademisk examen inom HR, psykologi, företagsekonomi eller motsvarande. Starkt affärssinne och erfarenhet av förändringsledning, gärna inom M&A. Förmåga att arbeta effektivt i en komplex, matrisorganisation och påverka på olika nivåer. Erfarenhet av att arbeta med fackliga parter samt myndigheter och branschorganisationer. Förmåga att omsätta HR-strategi till konkreta åtgärder och driva parallella initiativ samtidigt. Kommunicerar flytande på både svenska och engelska. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en strategisk och affärsdriven HR-partner med en hög grad av självständighet och initiativförmåga. Du har en naturlig förmåga att bygga förtroendefulla relationer på alla nivåer i organisationen och är skicklig på att påverka och driva förändring. Företagspresentation Vår kund är ett svenskt multinationellt företag som tillverkar maskindrivna utomhusprodukter. De har en stark passion för innovation och miljöomsorg. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 01-04-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 28-02-2025 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Vi söker en HR-administratör för ett uppdrag på 100 % med start 3 mars 2025 och pågående till 31 december 2025, med möjlighet till hybridarbete. Som HR-administratör blir du en del av sektionen HR-utveckling och verksamhetsstöd, där du samarbetar nära en annan HR-administratör samt strateger, specialister och en systemspecialist. Sektionen är en del av HR-avdelningen, som består av cirka 20 medarbetare, och vi arbetar i olika tvärfunktionella grupper för att stödja organisationen på bästa sätt. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 10månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hosföretaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är under rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ha en central administrativ funktion inom HR-avdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Hantering av inkommande ärenden i HR:s funktionsbrevlåda Administration av företagets förmåner Registrering och support av grunddata i personalsystemet Heroma Säkerställande av korrekta anställnings- och personuppgifter samt schemaläggning Utlämnande av allmänna handlingar, diarieföring och arkivering Administrativt stöd till HR-ledningen Webbredaktörsuppgifter för HR-avdelningen Medverkan i utvecklingsarbeten inom HR, särskilt inom effektivisering, digitalisering och masterdata Bidra till att etablera ett mer proaktivt, verksamhetsnära och flexibelt arbetssätt Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Vi söker dig som har: Minst 2 års erfarenhet från en bred administrativ HR-roll Minst 2 års erfarenhet av arbete i personaladministrativa- och lönesystem Tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet Erfarenhet av arbete i en support- eller servicerelaterad roll Minst 1 års erfarenhet av Heroma (lön- och personalsystem) För att trivas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har en god administrativ förmåga, arbetar effektivt och är van vid att hantera flera uppgifter parallellt. Då rollen innebär nära samarbete med både kollegor och andra avdelningar är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs i en roll där du både supporterar och utvecklar arbetssätt. Övrig information Start: 3 marsPlats: StockholmLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Join WirelessCar’s Journey! We are accelerating digital transformation in the automotive industry, bringing smart mobility solutions to over 100 million cars in the coming years. Join us in shaping the future with brands like Volkswagen, Volvo, and Jaguar Land Rover! About the Role We are looking for a driven, analytical, and business-oriented Talent & Sourcing Strategy Manager to develop and implement WirelessCar’s talent strategy, ensuring long-term business growth.In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth. Key Responsibilities: Develop and implement WirelessCar’s talent strategy to secure business capabilities. Conduct organizational readiness and risk assessments related to talent availability. Collaborate with HR, Procurement, Finance, and Business Strategy teams. Lead and optimize the Contingent Workforce program in Sweden, including supplier negotiations, contract management, compliance, and KPI follow-ups. Drive global sourcing processes and develop future-focused talent strategies. Act as a brand ambassador, positioning WirelessCar as an employer of choice for top IT talent. Your Profile Experience in talent and sourcing management within the IT sector. Background in HR, Procurement, or Business Development. Project management skills and ability to lead initiatives. Strong communication & leadership abilities. Knowledge of legal and financial aspects of contingent workforce management. Fluent in English (spoken & written). Why WirelessCar? At WirelessCar, we foster innovation, collaboration, and flexibility in a dynamic, global environment. You will have the freedom to lead, inspire, and drive change in an agile, SAFE-inspired workplace. In this role, you will play a key part in ensuring the company remains competitive in the global tech market, securing the right talent and capabilities to drive future growth. Interesting?Perfect! Attach your resume and answer some questions. Looking forward to see your application! Last day for application 10th of Feb 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer