Kommunikatör med inriktning webb

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Kommunikationsfunktionen i Arvika kommun har i uppdrag att leda och utveckla kommunkoncernens kommunikation. Vi ska vara ett professionellt och verksamhetsnära stöd för kommunledningen, kommunens verksamheter och de kommunala bolagen. Vi jobbar med kommunikation som verktyg till stöd för kommunens mål, planer och behov. Uppdraget omfattar intern kommunikation, extern kommunikation och kriskommunikation. Vi arbetar med kommunens officiella kanaler som webbplatser, intranät, sociala medier och digitala skärmar. Medierelationer, kommunens grafiska uttryck och Arvikas platsvarumärke är andra områden, annonsering i Meta likaså. Dessutom producerar vi film, foto och grafiskt material. Vår viktigaste målgrupp är kommuninvånarna i Arvika! Kommunikationsfunktionen består av fyra kommunikatörer och en kommunikationschef. Nu söker vi en kommunikatör med inriktning webb till vår grupp. Arbetsuppgifter I den här tjänsten blir du vår webbexpert. Du jobbar med våra fyra externa webbplatser och vårt intranät för att de ska utgå från användarnas behov, vara tillgängliga och uppdaterade. Du ger intern support inom kommunkoncernen, utbildar webbredaktörer, för en dialog med IT-funktionen och vår leverantör av CMS-verktyget. Samtidigt tänker vi att du bevakar utvecklingen inom webb och AI för kommunikation, jobbar med våra digitala skärmar och ger kommunikationsstöd. Vid sidan om webbarbetet kommer du att planera och producera kommunikationsinsatser. Därför är det grundläggande att du både är erfaren inom webbområdet, nyfiken på tekniken och redo att ge kommunikationsstöd till organisationen. Du är en vass skribent som kan målgruppsanpassa texter, hantera de vanliga arbetsverktygen för en kommunikatör och bidra till vår utveckling. Vi har en gemensam kommunikationsfunktion för kommunen och de kommunala bolagen där vi jobbar tätt ihop med tydliga ansvarsområden. Utifrån kompetens och tillgängliga resurser behöver du vara redo att stötta där det behövs inom kommunkoncernen. Det innefattar även att ingå i vår webbjour och rycka in i arbetet med kriskommunikation om det behövs. Det är möjligt att arbeta delvis på distans. Kvalifikationer Du har en högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har minst fem års erfarenhet av webb- och kommunikationsarbete och har erfarenhet från offentlig sektor. Du är väl bekant med aktuella webbdirektiv och lagen om digital offentlig service, tillsammans med annan relevant lagstiftning, riktlinjer och rekommendationer för webbarbete. Du måste ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och har mycket goda kunskaper i svenska språket. Vidare har du goda kunskaper i Sitevision och kan Adobe-paketet, framför allt programmen InDesign, Photoshop och Adobe Acrobat. Du har den professionalitet som krävs. Som person har du ett stort samhällsintresse och i din yrkesroll tänker du i nya banor och kommer med lösningar och idéer. Du tar initiativ och ansvar för att slutföra det du påbörjat. Du har lätt för att skapa och underhålla kontakter, är van vid att planera och organisera ditt arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Även om tjänsten kräver att du arbetar självständigt, så jobbar du nära dina kollegor i gruppen och din förmåga att samarbeta kommer vara viktig för helheten. Du är bekväm med att driva kommunikationsprojekt och utbilda andra. Kommunens vision ”Ett Arvika som glöder” är en förenande kraft och pekar på de kvaliteter som är viktiga för Arvika på vägen in i framtiden. För att nå vår vision behöver vi medarbetare som hittar sin glöd i arbetet. Som medarbetare hos oss har du ett viktigt uppdrag och ditt engagemang är helt avgörande för att ge kommuninvånarna god service och erbjuda de tjänster som behövs i livets olika skeden. Som medarbetare i Arvika kommunkoncern vill vi att du visar respekt och tar ansvar, uppmuntrar och deltar, vågar och lär, visar tillit och är stöttande samt visar kreativitet och innovationsförmåga. Stort vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav för tjänsten. Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande. Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Webbkommunikatör till Swedavia!

Vi söker nu en webbkommunikatör för ett konsultuppdrag på Swedavia i Sigtuna. Har du tre års erfarenhet av liknande roller och vill fortsätta utvecklas i en inspirerande miljö? Då kan det vara dig vi söker! Konsultuppdraget är på heltid, start är omgående och sträcker sig till 2025-03-31. Om tjänsten Just nu genomför Swedavia ett stort projekt med att byta leverantör för förbokning av parkering. Under projektets gång behöver de stöd med deras vanliga arbetsuppgifter för att möjliggöra att en av webbkommunikatörerna kan fokusera helt på projektet. Arbetsuppgifterna är mångfacetterade eftersom de arbetar med flera olika kanaler såsom webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter inkluderar att skapa innehåll till Swedavias webbplatser, appar och andra digitala plattformar, samt att författa texter och copy, anpassa bilder, publicera innehåll och säkerställa att Swedavias kanaler kontinuerligt uppdateras. Dessutom riktar vi oss till en mångfald av målgrupper, såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Vem är du? • Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb. • Minst 3 års erfarenhet av en liknande roll • Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. • Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. • Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. • Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. • Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

26 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Strategisk kommunikatör

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.  Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda. Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna. Enheten för strategisk kommunikation tillhör den operativa avdelningen och arbetar bland annat med att bemöta otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige och att upprätthålla myndighetens beredskapsfunktioner. Nu söker vi en strategisk kommunikatör med placering i Solna eller Karlstad. Hos oss blir du en del av en enhet med spännande arbetsuppgifter inom ett aktuellt område. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta strategiskt med att skapa förutsättningar för ett effektivt bemötande av otillbörlig informationspåverkan till exempel genom samverkan med andra myndigheter och proaktivt planerande av kommunikationsinsatser. Du kommer också att arbeta praktiskt med bemötandet av informationspåverkan vid händelser. Det är ett omväxlande arbete där händelser kan uppkomma snabbt och arbetstempot kan växla. Arbetsuppgifterna består i att: - Analysera, planera och genomföra åtgärder för att motverka otillbörlig informationspåverkan, främst genom kommunikation och samordning. - Driva och utveckla samverkan inom det psykologiska försvaret, med t.ex. andra myndighet, i syfte att bidra till en effektiv operativ hantering vid händelser som rör otillbörlig informationspåverkan. - Tillsammans med teamet på enheten utveckla strategisk kommunikation och andra responsåtgärder för att stärka det psykologiska försvaret. Kvalifikationer - Akademisk utbildning inom journalistik eller kommunikation eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - God skribent med erfarenhet av att målgruppsanpassa kommunikation för olika kanaler. - Flerårig arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Erfarenhet av att arbeta med kriskommunikation. - Erfarenhet av att hålla i och driva möten, workshops eller arbetsprocesser utifrån givna mål. - Högt säkerhetsmedvetande. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande - Erfarenhet av att arbeta med informations och/eller pr-kampanjer. - Erfarenhet av pressarbete. - Kunskaper i sociala medier. - Erfarenhet av arbete inom totalförsvaret eller hos polisen. - Språkkunskaper i arabiska eller somaliska. Personliga egenskaper - Kommunikativ - Strategisk med god helhetssyn - Operativ - Samarbetsinriktad - Mål- och resultatorienterad - God förmåga att tempoväxla Om anställningen Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning. Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering. https://mpf.varbi.com/se/what:job/jobID:716979/ Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Strategisk kommunikatör

Myndigheten för psykologiskt försvar värnar det öppna och demokratiska samhället och den fria åsiktsbildningen genom att identifiera, analysera och bemöta otillbörlig informationspåverkan och annan vilseledande information som riktas mot Sverige eller svenska intressen.  Myndigheten leds av en generaldirektör och har cirka 60 anställda. Huvudkontoret finns i Karlstad, men myndigheten har även kontor i Solna. Enheten för strategisk kommunikation tillhör den operativa avdelningen och arbetar bland annat med att bemöta otillbörlig informationspåverkan riktad mot Sverige och att upprätthålla myndighetens beredskapsfunktioner. Nu söker vi en strategisk kommunikatör med placering i Solna eller Karlstad. Hos oss blir du en del av en enhet med spännande arbetsuppgifter inom ett aktuellt område. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta strategiskt med att skapa förutsättningar för ett effektivt bemötande av otillbörlig informationspåverkan till exempel genom samverkan med andra myndigheter och proaktivt planerande av kommunikationsinsatser. Du kommer också att arbeta praktiskt med bemötandet av informationspåverkan vid händelser. Det är ett omväxlande arbete där händelser kan uppkomma snabbt och arbetstempot kan växla. Arbetsuppgifterna består i att: - Analysera, planera och genomföra åtgärder för att motverka otillbörlig informationspåverkan, främst genom kommunikation och samordning. - Driva och utveckla samverkan inom det psykologiska försvaret, med t.ex. andra myndighet, i syfte att bidra till en effektiv operativ hantering vid händelser som rör otillbörlig informationspåverkan. - Tillsammans med teamet på enheten utveckla strategisk kommunikation och andra responsåtgärder för att stärka det psykologiska försvaret. Kvalifikationer - Akademisk utbildning inom journalistik eller kommunikation eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig. - God skribent med erfarenhet av att målgruppsanpassa kommunikation för olika kanaler. - Flerårig arbetslivserfarenhet inom relevant område. - Erfarenhet av att arbeta med kriskommunikation. - Erfarenhet av att hålla i och driva möten, workshops eller arbetsprocesser utifrån givna mål. - Högt säkerhetsmedvetande. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande - Erfarenhet av att arbeta med informations och/eller pr-kampanjer. - Erfarenhet av pressarbete. - Kunskaper i sociala medier. - Erfarenhet av arbete inom totalförsvaret eller hos polisen. - Språkkunskaper i arabiska eller somaliska. Personliga egenskaper - Kommunikativ - Strategisk med god helhetssyn - Operativ - Samarbetsinriktad - Mål- och resultatorienterad - God förmåga att tempoväxla Om anställningen Anställningen är tillsvidare på heltid och inleds med provanställning. Vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Myndigheten är en del av Sveriges totalförsvar och tjänsten medför därför krigsplacering. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Webbkommunikatör sökes till Adeccos kund Swedavia

Om uppdraget Adeccos kund Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team Externa digitala kanaler. Här blir du erbjuden en händelserik arbetsplats i ett engagerat team. Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att vi under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av våra webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då vi jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Vi vänder oss dessutom till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Arbetsställe: Arlanda flygplats.  Om dig - Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb. - Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. - Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. - Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. - Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. - Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] via Adecco 010- 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Webbkommunikatör sökes till Adeccos kund Swedavia

Om uppdraget Adeccos kund Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team Externa digitala kanaler. Här blir du erbjuden en händelserik arbetsplats i ett engagerat team. Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att vi under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av våra webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då vi jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Vi vänder oss dessutom till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Arbetsställe: Arlanda flygplats.  Om dig - Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb. - Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. - Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. - Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. - Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. - Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] via Adecco 010- 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Webbkommunikatör sökes till Adeccos kund Swedavia

Om uppdraget Adeccos kund Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team Externa digitala kanaler. Här blir du erbjuden en händelserik arbetsplats i ett engagerat team. Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att vi under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av våra webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då vi jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Vi vänder oss dessutom till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Arbetsställe: Arlanda flygplats.  Om dig - Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb. - Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. - Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. - Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. - Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. - Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] via Adecco 010- 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Webbkommunikatör sökes till Adeccos kund Swedavia

Om uppdraget Adeccos kund Swedavia söker nu en extra resurs till en spännande och varierande tjänst som webbkommunikatör i team Externa digitala kanaler. Här blir du erbjuden en händelserik arbetsplats i ett engagerat team. Swedavia håller just nu på att byta leverantör för förbokning av parkering, ett stort projekt som pågår under en längre tid. Detta gör att vi under projektets gång behöver hjälp med ordinarie arbetsuppgifter så att en av våra webbkommunikatörer kan fokusera på projektet. Arbetsuppgifterna är varierande då vi jobbar med flera olika kanaler som till exempel webb, app och chatbot, både med informativt och kommersiellt innehåll. Exempel på arbetsuppgifter kan innefatta att skapa innehåll till Swedavias webbar, appar och övriga digitala plattformar men även skriva texter och copy, anpassa bilder, publicera och säkra att Swedavias kanaler är löpande uppdaterade. Vi vänder oss dessutom till en rad olika målgrupper såsom resenärer, flygbolag och hyresgäster. Du blir en del av ett engagerat team som har högt i tak, samarbetar, stöttar och hjälper varandra. Teamet har dagliga avstämningar vilket gör att man vet vad som händer, vad som ska göras och känner gemenskap även de dagar man arbetar hemifrån. Uppdraget är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående. Det beräknas pågå fram till och med 2025-03-31. Arbetsställe: Arlanda flygplats.  Om dig - Relevant utbildning med inriktning kommunikatör/digitala kanaler eller likvärdig arbetserfarenhet samt erfarenhet av webbkommunikatörsjobb. - Du är en van användare av CMS-verktyg, gärna Optimizely/EpiServer. - Du har erfarenhet av att skriva både informativa och säljande texter för webb. - Bekant med Google Analytics och kan utföra enklare analyser i verktyget. - Rollen kräver att du behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. - Meriterande med erfarenhet av Marketing Automation/nyhetsbrev, grafisk form samt arbete i Adobe Creative Cloud. Som person är du strukturerd och noggrann med ett pedagogiskt och kommunikativt förhållningssätt och har lätt att få kontakt med människor. Du är van att arbeta självständigt men kan samtidigt koordinera jobbet löpande. Arbetet innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen är du bra på att samarbeta, skapa nätverk samt arbeta gränsöverskridande i stora organisationer. Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: [email protected] via Adecco 010- 173 73 00. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Samordnare för digital publik förmedling Vasamuseet, Stockholm

Utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet 2023" vann Statens maritima och transporthistoriska museer (SMTM). Myndigheten driver och utvecklar Marinmuseum, Sjöhistoriska museet, Vasamuseet, Vrak-Museum of Wrecks samt Järnvägsmuseet. SMTM är en vänlig arbetsplats med en effektiv och ansvarsfull samarbetsorganisation som kännetecknas av nyfikenhet och tillit. Inom SMTM arbetar alla med det maritima och transporthistoriska kulturarvet med visionen om att vidga människors världsbild, genom kunskap, upplevelser och engagemang. Myndigheten är sedan 2009 miljöcertifierad enligt ISO 14001 och vill även inspirera andra till att också agera för en hållbar framtid.     Om tjänsten För att hänga med i den digitala utvecklingen gentemot våra besökare behöver vi stärka vårt team med en ny kollega med kunskap om och erfarenhet av digital publik förmedling. Vi söker dig som kan producera såväl digitala lärresurser, som digitala upplevelser för våra besökare. Du kommer samordna produktioner och utvecklingsprojekt inom det digitala området på avdelningen i nära samarbete med pedagoger, programansvariga, forskare, intendenter, kommunikatörer och även med externa parter. Samordningsansvaret innebär planering och koordinering av de produktioner och utvecklingsprojekt som bedrivs inom enheten och avdelningen, men du kommer även att ingå SMTM:s myndighetsövergripande produktionsgrupp inom digital publik förmedling.  Du blir en del av Program- och pedagogikenheten som arbetar med programverksamhet för vuxna och för familjer med barn, samt pedagogisk verksamhet för skolan. Vi förmedlar museets innehåll på olika sätt, både på plats i museet, på webben och genom andra digitala erbjudanden. Du kommer i samarbete med kollegor, utveckla och producera nya digitala upplevelser och även vidareutveckla vårt digitala utbud på webben för skola och utbildning. Du producerar film för webb och sociala medier, audioguider eller motsvarande upplevelser för besökare och arbetar med metoder som involverar olika målgrupper i projekt och produktioner.   Din kompetens och erfarenhet Du ska ha en eftergymnasial utbildning inom ett område vi bedömer relevant för tjänsten, till exempel inom immersiva medier, filmproduktion, digitalt lärande eller pedagogik. Du ska också ha dokumenterad erfarenhet av produktioner inom digital publik förmedling. Du är en van projektledare och kan självständigt initiera och driva projekt. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.  Vi ser det som meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete med digitala läromedel • Erfarenhet av livesändning • Erfarenhet av storytelling i olika medier för olika målgrupper • Erfarenhet av metoder som involverar målgrupper i utvecklingsarbete   • Arbetslivserfarenhet inom museisektorn   Dina egenskaper Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och drivkrafter. Du har stort engagemang och hög ansvarskänsla. För att lyckas i rollen behöver du skapa dig en tydlig förståelse för museets verksamhet och våra målgrupper för att kunna omsätta det till ett relevant digitalt utbud. Här kommer din kreativa förmåga och nytänkande inom det digitala området väl till pass. Du har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att själv prioritera och arbeta med flera olika parallella projekt och arbetsuppgifter. Att ingå i olika produktionsgrupper och samtidigt ha ett samordnande ansvar kräver en mycket god samarbetsförmåga och ett helhetsperspektiv. Du håller dig också uppdataread inom ditt verksamhetsområde genom omvärldsbevakning och nätverkande. Du är mån om att utveckla och bibehålla relationer, är lyhörd och visar intresse för andras perspektiv för att tillsammans komma fram till bra lösningar.   Mer om oss Vasamuseet visar Vasa, världens enda bärgade och restaurerade skepp från 1600-talet. Tillsammans med vårt systermuseum Vrak – Museum of Wrecks, bildar vi en avdelning som arbetar för att ge våra besökare en unik upplevelse och ett minne för livet.   Anställning Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. Arbetstiden är huvudsakligen dagtid på vardagar, men tjänstgöring kvällar och helger ingår.  På SMTM erbjuder vi dig ett arbetsupplägg som ger dig möjlighet att arbeta på distans när arbetet tillåter. Övrig arbetstid sitter du i våra lokaler på Vasamuseet. Vi har även flextid, friskvårdsbidrag och semester enligt avtal som sträcker sig mellan 28 och 35 dagar per år.   Lön Månadslön, vi tillämpar individuell och differentierad lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.   Kontaktperson Maria Dalhed Persson, Enhetschef: 08-519 548 62   Fackliga kontaktpersoner Johanna Sandström, Saco-s: 08-519 548 31   Ansökan Välkommen med din ansökan senast 19 maj. Bifoga CV och personligt brev. Intervjuer kommer att genomföras 27-28 maj.   Övriga upplysningar Statens maritima och transporthistoriska museer är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. SMTM har som målsättning att i personalsammansättningen spegla den mångfald som finns i samhället. Har du rätt kompetens är du intressant för oss, oavsett kön, könsidentitet och uttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, religion eller etnisk tillhörighet.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Karlstad universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024