Studentinformatör till Vision i Karlstad!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Karlstad universitet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Stockholm!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Stockholms universitet eller Södertörns högskola. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024. Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Gävle!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Högskolan i Gävle. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Johanna Wetterström Samuelsson på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Jönköping!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på Högskolan i Jönköping. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 15 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Studentinformatör till Vision i Växjö/Kalmar!

Studerar du och är på jakt efter ett roligt och utvecklande extrajobb med stor möjlighet att påverka dina arbetstider och ditt eget arbete? Då är arbetet som studentinformatör hos Vision något för dig! OM TJÄNSTEN Som studentinformatör arbetar du tillsammans med ditt team och hjälper Vision att växa som fackförbund genom att rekrytera nya studentmedlemmar på ditt lärosäte. Arbetsuppgifterna består främst av att ha informationsbord, hålla i klassrumspresentationer samt delta på mässor och arbetsmarknadsdagar. Du arbetar även med marknadsföring och sociala medier och du har koll på vad som händer på just ditt lärosäte. I din roll ingår även att ge information och stöd åt våra befintliga studentmedlemmar. Du och ditt team driver den lokala verksamheten och medlemstillväxten samt får stöd och coachning av verksamhetsledare. Du erbjuds: - Ett utmanande, flexibelt och roligt extrajobb. - Frihet att till stor del själv lägga upp din arbetstid och utveckla tjänsten inom ramarna för uppdraget. - Fast timlön och individuell löneökning terminsvis. - Erfarenhet och utbildning i kommunikation, försäljning och marknadsföring. - Friskvårdsbidrag, ob-tillägg, restidsersättning, kick-offs. - Introduktion i och kunskap om den fackliga världen. - En merit för ditt framtida arbetsliv! VI SÖKER DIG SOM - Är student på ett universitet i Kalmar/Växjöområdet. Det är meriterande om du: - Har erfarenhet av service och/eller försäljning. - Har minst 1 år kvar av din studietid. - Har varit eller är engagerad i studentlivet på ditt lärosäte. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Samarbetar bra i team. - Social, utåtriktad och kreativ. - Resultatdriven och gillar att arbeta mot mål. - Ansvarsfull, initiativtagande och lösningsorienterad. Övrigt: Tjänsten är en visstidsanställning terminsvis om 30 timmar/månad. Du har individuell timlön på minst 140 kr exklusive semesterersättning. Vi utgår från att du delar fackföreningsrörelsens värderingar men du behöver inte ha några förkunskaper om Vision eller facket - det får du av Vision. Starten inleds med en tvådagarsutbildning i Stockholm den 13-14 augusti 2024 där Vision står för eventuella reseomkostnader Vår rekryteringsprocess Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Detta är en direktrekrytering till Vision där en första ansökan kommer att hanteras av Academic Work. Därefter kommer all kommunikation och intervjuer ske via Vision. Specifika frågor gällande tjänsten hänvisas till Dinara Garipova på melj: [email protected] INFORMATION OM FÖRETAGET Vision är ett av Sveriges ledande fackförbund med cirka 200 000 medlemmar, både studenter och de i arbetslivet. De är ett av de hundra karriärföretag som anses ha de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna i Sverige.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Gruppledande kommunikatör som gillar utveckling till Järfälla!

Vill du vara med och forma en av Sveriges mest expansiva kommuner? Järfälla kommun i nordvästra Stockholm har regionens mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi har höga ambitioner och erbjuder en arbetsplats med stora möjligheter att utvecklas och göra skillnad. Vill du bidra i det arbetet? Då ska du söka jobbet som gruppledare på vår nya kommunikationsenhet, där du får vara med och ta kommunens kommunikation till nya höjder! Det här är vi: Järfälla kommuns kommunikationsenhet ombildades vid årsskiftet och är inne i en spännande utvecklingsfas. Just nu arbetar vi med att formulera uppdrag, mål, organisation och arbetssätt för den nya enheten. För dig finns det stora möjligheter att bidra i det arbetet. Ditt uppdrag blir att leda en grupp på cirka fem personer som arbetar som kommunikationspartner med ansvar för de huvudsakliga kontakterna, planeringen och leveranserna av kommunikationsstöd till kommunens sex förvaltningar. Du blir en del av kommunikationsenheten på kommunikationsavdelningen som ansvarar för Järfälla kommuns övergripande kommunikations- och varumärkesarbete. På enheten finns förutom kommunikationspartnerna också kommunikatörer som arbetar med brett kommunikationsstöd i olika uppdrag samt kommunikatörer som arbetar särskilt med grafisk design, sociala medier, webb, foto samt pressfrågor. Totalt är vi fjorton medarbetare med en viktig roll i arbetet med att förbättra kommunikationen, stärka varumärket och förbättra relationerna med Järfällaborna, företagarna och andra intressenter. I Kommunikationsavdelningen ingår dessutom Servicecenter, som ger medborgarservice via olika kanaler och har tjugotre medarbetare. Vi ser alla kommunikation som ett viktigt verktyg för att nå kommunens mål. ARBETSUPPGIFTER Det här gör du hos oss: I ditt uppdrag som gruppledare för de kommunikationspartner som ansvarar för huvudsakliga kontakter, planering och leveranser av kommunikationsstöd till kommunens förvaltningar ingår många olika delar. Du: • ser till att ni arbetar mot uppsatta mål och utvärderar det som genomförs • samordnar planeringen och arbetet i gruppen, såväl det dagliga löpande som det mer långsiktiga och strategiska • coachar medarbetarna och arbetar med förbättringar av arbetssätt och insatser • stöttar vid behov vid genomförandet av olika insatser. • har kontakter med förvaltningarnas chefer och ledningsgrupper för att följa upp att genomförda insatser når mål och uppfyller behov. I din roll ingår också att stötta kommunikationschefen i utvecklings- planerings- och uppföljningsarbetet på enheten, samt att bidra i arbetet med att ta ett grepp om intern- och ledningskommunikationen inom kommunen. Du har till en början ett arbetsledande ansvar för gruppen, men tanken är att du på sikt ska kunna ta ett större ansvar, t ex för medarbetarsamtal och lönesättning, och så småningom också kunna ta klivet till en enhetschefstjänst. Därför behöver du vara intresserad av en sådan utveckling framåt och ha kompetenser och erfarenheter som gör det möjligt att ta en sådan roll. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har förmågan att se helheten och kan kombinera här och nu-frågor med ett strategiskt långsiktigt perspektiv. Du är en energigivande person med tydligt resultatfokus, stort engagemang och förmåga att omsätta strategiska mål i konkret verksamhet. Som ledare är du trygg och stabil. Du har lätt för att samspela, lyssna in och bygga goda relationer. Du får andra att växa och har förmågan att bygga en kultur som genomsyras av tillit. Vi vill också att du: • har högskoleutbildning inom kommunikation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. • har flerårig erfarenhet av att arbeta med kommunikationsarbete i politiskt styrd organisation. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. • är en erfaren kommunikatör med mångårig erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete, där utveckling av verksamhet varit en del. • har erfarenhet av arbete med internkommunikation och ledningskommunikation. • har erfarenhet av att ha en ledande roll, som samordnare, grupp/arbetsledare eller motsvarande. • har erfarenhet av arbete med kriskommunikation. • är van vid att leda workshoppar och utbildningar. Glöm inte att bifoga din ansökan och ditt personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder våra medarbetare goda möjligheter till utveckling och karriärvägar. Hos oss har du möjlighet att arbeta på distans, kan semesterväxla och får friskvårdsersättning och andra fina förmåner. Vårt kontor ligger centralt i Jakobsbergs centrum. Hit är det lätt att ta sig med allmänna kommunikationer, det tar t ex 20 minuter med pendeltåg från Stockholms central. Personlighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Kommunikatör till Länsstyrelsen i Västra Götaland

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner, näringsliv och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare. Länsstyrelsen har en bred verksamhet och en mycket viktig roll inom flera samhällsområden. Det gäller inte minst de högaktuella utmaningarna med regional tillväxt och att genomföra den gröna omställningen, utveckla det civila försvaret och vårda demokratin. Länsstyrelsen är en regional statlig myndighet med cirka 1 000 trevliga och kompetenta medarbetare. Vi har verksamhet på flera orter i Västra Götaland men även i övriga Sverige i och med att vi ansvarar för IT-verksamheten till alla länsstyrelser. Vi söker nu en kommunikatör som ska arbeta tillsammans med Vattenavdelningen och Naturavdelningen. Arbetsbeskrivning Kommunikationsenheten på Länsstyrelsen Västra Götaland initierar, stödjer, genomför och följer upp kommunikationsinsatser som bidrar till att Länsstyrelsen når sina mål. Vi är en utvecklingsorienterad enhet med både spets och bredd. Vi har ett särskilt uppdrag att samordna kriskommunikationen i länet vid särskilda händelser. Nu söker vi en kommunikatör för ett nära stöd till Vatten- respektive Naturavdelningen. Du är coach och guide i kommunikationsfrågor i Länsstyrelsens komplexa och för länet viktiga frågor inom de två avdelningarnas områden. Du har god kunskap inom och förståelse för avdelningarnas specialistområden, för att kunna leverera stöd av hög kvalitet. Du genomför aktiviteter och producerar olika typer av innehåll till våra digitala kanaler, i samarbete med kommunikationsenhetens specialister. Då vi är en kris- och beredskapsmyndighet arbetar du vid större händelser med kriskommunikation och pressfrågor. Du ingår i det fasta schemat för funktionen kommunikatör i beredskap. Du har dagligen kontakt med avdelningarnas chefer och medarbetare. Du har externa kontakter i specifika frågor gentemot andra myndigheter. På kommunikationsenheten ingår du i ett generöst, kompetent och engagerat gäng som består av cirka 17 kollegor som arbetar i olika roller. Du ingår i enhetens team för strategisk kommunikation. Placeringsort: Göteborg. Resor ingår i viss grad i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser. Vi erbjuder goda möjligheter till distansarbete under en del av arbetstiden. Kvalifikationer Du som söker har: - Högskoleexamen på minst kandidatnivå i kommunikation eller journalistik. - Erfarenhet av ett motsvarande arbete inom offentlig sektor. - Aktuell flerårig relevant erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete sedan tidigare. - Erfarenhet av pressarbete. - Erfarenhet av kriskommunikationsarbete och att arbeta som kommunikatör i beredskap. - Mycket goda kunskaper i svenska. - Goda kunskaper i engelska. - God stilistisk förmåga, goda insikter i att skriva klarspråk, erfarenhet av journalistiskt skrivande. - Goda kunskaper inom digitala verktyg, till exempel webbpubliceringsverktyg, Adobe Creative Cloud. - Erfarenhet av arbete med sociala medier. Meriterande - Kompetens att göra en enklare film, från filmning till redigering. - Grundläggande kunskaper om och erfarenhet av formgivning. - Grundläggande kunskap om tillgänglighetsanpassning av dokument. - Kunskap och dokumenterad erfarenhet av kommunikationsarbete inom områdena havs- och vattenfrågor, såsom vattenmiljö, fiskefrågor, biologi, natur, naturvård och -förvaltning, viltfrågor och miljö.   Personliga egenskaper Vi ser att du är en person som är skicklig på att anpassa ditt språk och kommunikation efter målgrupp. Du lyssnar in och är mottaglig för den du ska stötta och anpassar dig till situationen. Du kan motivera andra och förmedla värdet av kommunikationsarbete. Arbetet kräver en hög grad av eget ansvar, egna initiativ och förmåga att driva processer. Som person kan du skilja på sak och person och har ett lösningsorienterat synsätt. I ditt arbete är det viktigt att du har helhetssyn och ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du är flexibel och öppen för att planera om din arbetsdag när det behövs. Du bidrar aktivt till att gemensamt göra kloka prioriteringar, för att vi tillsammans ska arbeta hållbart. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Din ansökan blir en allmän handling när du söker tjänster hos oss. Därför är det viktigt att du med skyddade personuppgifter inte registrerar dig via vårt rekryteringssystem. Posta din ansökan till HR-enheten, Länsstyrelsen Västra Götaland, 403 40 Göteborg. Delge inte några känsliga uppgifter i din ansökan men ange någon form av kontaktuppgift så att vi kan kontakta dig om du är aktuell för tjänsten. Vid frågor, ta kontakt med HR via e-post [email protected]

24 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Operativ projektledare kommunikation

Vi söker en operativ projektledare inom kommunikation som vill framåt! Skellefteå befinner sig just nu i en stor samhällsomvandling där staden utvecklas i rekordfart. Vi bygger bostäder, skolor och fritidsanläggningar. Nya företag etablerar sig och många fler människor flyttar hit för att leva och bo. Framgångsrik och snabb utveckling ställer höga krav där vi behöver möta skelleftebornas förväntningar på effektiv och tydlig kommunikation. Vi söker därför dig som har ett brett samhällsintresse och som vill arbeta för att skapa god kommunikation med invånarna och andra intressenter. Organisatoriskt kommer du tillhöra kommunens centrala informationsenhet, som utgör ett kommunikationsstöd för alla kommunens verksamheter, i både externa och interna frågor. Vi gör skillnad, varje dag, för hela Skellefteå. Välkommen att bli en av oss! ARBETSUPPGIFTER Som operativ projektledare ansvarar du för att projekt- och produktionsleda uppdrag genom hela kommunikationsprocessen. Du ser till att projekten genomförs inom bestämda tidsramar, utifrån bestämd budget och säkerställer att leveransen hänger ihop med övergripande planer och strategier. Du kommer att jobba tillsammans med kommunikationsstrateg och andra kommunikatörer med gemensamt fokus på kompetensförsörjning och målgruppen nya och befintliga medarbetare. Du kommer även att leda kommunikationsuppdrag för andra verksamheter. I din roll kommer du att planera, koordinera och produktionsleda kommunikationsinsatser, från start till mål samt skapa effektiva produktionsflöden. Du kommer ansvara för att säkerställa helheten i alla leveranser, från kundkontakt till budget. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att beställa kommunikationstjänster från byråer, arbeta med marknadsföring och medieköp samt analys och uppföljning. Ditt arbete kommer även inkludera att ge råd och stöd i kommunikationsfrågor samt skriva och korrekturläsa innehåll/texter. KVALIFIKATIONER Vi tror att du är van att leda och planera kommunikationsinsatser som en del av strategiska kommunikationsplaner. Du har erfarenhet av att jobba med såväl extern som intern kommunikation och är van att leda projekt som innefattar marknadsföringsinsatser. Du tar taktpinnen, arbetar nära kunden och har ett kommunikativt förhållningsätt. Vi ser att du är van att samarbeta, är utåtriktad och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Vi söker dig som är driven och kreativ, som motiveras av att ta komplexa uppdrag i mål och som vill bidra med nya perspektiv på kommunikation. Du är en självgående lagspelare, som ser helheter och arbetar taktiskt. För rollen krävs att du har en strategisk höjd och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet av liknande roll på kommunikationsbyrå eller inhousebyrå och om du har samarbetat med kommunikationsbyråer från kundsidan. Vi ser det som en fördel om du har kunskap om digitala kanaler, sociala medier samt om grafisk produktion. Har du arbetat med kommunikativt ledarskap är det också meriterande. ÖVRIGT Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

24 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Kommunikatörer till kommunikationsavdelningen, Kristianstad/Karlskrona och

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu två erfarna kommunikatörer till vår enhet i polisregion Syd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 37 500 medarbetare. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Till kommunikationsenheten i polisregion Syd söker vi nu två kommunikatörer, en med placering i Kristianstad eller Karlskrona och en i Lund. Du kommer att tillhöra en enhet om 26 personer som består av kommunikatörer och presstalespersoner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter omfattar att arbeta med kommunikationsfrågor i en händelsestyrd och snabbt föränderlig miljö. Det inkluderar operativt och strategiskt kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner där du arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser. I tjänsten ingår även att producera och publicera innehåll i olika kanaler och arbeta tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikationskanaler. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser. • Utveckla den interna och externa kommunikationen utifrån uppsatta mål. • Ge stöd till chefer och funktionsansvariga i kommunikationsfrågor. • Utveckla och hantera digitala kanaler. • Producera och publicera innehåll i olika kanaler. • Samverka både inom och utom myndigheten i kommunikationsfrågor. • Ansvara för och genomföra kompetenshöjande insatser inom kommunikation. • I samverkan med presstalespersoner hantera mediala förfrågningar. • Leda kommunikationsarbetet och/eller delta i arbetet vid särskilda händelser. • Ingå i enhetens beredskapsorganisation. KVALIFIKATIONER • Relevant akademisk utbildning, alternativt eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma likvärdig. • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer och ledare i kommunikationsfrågor. • Flerårig erfarenhet av kommunikationsarbete inom en större organisation. • Van skribent med erfarenhet av att producera målgruppsanpassat kommunikationsmaterial till olika kanaler. • Vana vid att ge råd och stöd vid kommunikationsplanering och bistå i genomförandet. • Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av att arbeta med och utveckla digitala kanaler, webb (Episerver) och sociala medier. • Erfarenhet av att arbeta i diverse verktyg såsom Episerver, Adobe (Photoshop, InDesign, Premiere Pro, Illustrator) och sociala medier. • Erfarenhet av att stötta och coacha chefer och ledare inom relevant område. • Vana att agera rådgivare i mediefrågor och även att själv agera presstalesperson. • Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet/offentlig verksamhet. • Erfarenhet att utbilda andra inom ditt kompetensområde. • Erfarenhet av projektledning. Personliga egenskaper För att vara framgångsrik och trivas i rollen som kommunikatör har du lätt för att samarbeta samt hantera flera parallella engagemang och intressenter. Vi ser att du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter. Du har även en god förmåga att hantera ett stundtals högt arbetstempo på ett bra sätt. Du ser helheten och har lätt för att anpassa budskap och förklara komplexa frågor i olika kanaler till olika målgrupper. För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som kan arbeta både i grupp och självständigt och du är bra på att skapa goda relationer. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Placeringsort: Kristianstad/Karlskrona eller Lund. Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 8 maj 2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

24 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Teknikinformatör till bolag inom försvarsindustrin

Är du passionerad när det kommer till teknik och språk? Är du en skicklig problemlösare som trivs med att hitta kreativa lösningar? Då kanske du är den vi letar efter! För kunds räkning letar vi efter en mångsidig individ med en passion för både teknik och kommunikation för att fylla en spännande befattning hos kund. Oavsett om du är en kognitionsvetare, ingenjör, lärare eller har en annan relevant bakgrund, kan du vara den perfekta kandidaten för rollen. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Arbeta med språk och användbarhet för att förbättra teknisk dokumentation. Delta i underhållsberedning och bidra till effektiva processer. Använda dina tekniska kunskaper för att stödja och utveckla tekniska utbildningsprogram. Lösa komplexa problem och utmaningar inom teknisk kommunikation och språkligt granskning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av: Arbetat med Simplified Technical English och S1000D XML-baserade verktyg för att producera teknikinformation. Användning av Product Lifecycle Management-system som Teamcenter eller liknande. Om kund: Företaget brinner för innovation, samarbete och att göra teknisk information tillgänglig och begriplig för alla. Hos bolaget är kreativitet och kompetens centrala värden, och vill skapa en miljö där ditt engagemang och din potential kan blomstra. Här får du inte bara möjligheten att utvecklas, utan också möjligheten att göra verklig skillnad inom ett område där din expertis och idéer välkomnas och belönas. Fortsatt intresserad av rollen? Vad kul! Då får du mer än gärna ansöka med ett CV så hör vi av oss för ett eventuellt nästa steg i processen. Den här rekryteringsprocessen administreras av Job Solution Consulting, och kunden har begärt att alla frågor angående tjänsten hanteras av Job Solution Consulting. Om du blir antagen till den här rollen kommer du att agera som konsult via Job Solution Consulting. Under tiden som konsult hos oss är du ansluten till kollektivavtal med mera. För eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till mig. Du når mig på [email protected].

23 april 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024