Vi söker en strategisk inköpare
Ydre Skåp AB
Inköpare och upphandlare

Strategisk inköpare till Ydre Skåp AB Vi söker en inköpare med erfarenhet från tillverkningsindustrin. Är du en noggrann och analytisk person som trivs med att förhandla och skapa starka leverantörsrelationer? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som inköpare hos oss kommer du att ansvara för att säkerställa att våra material och komponenter håller hög kvalitet och levereras i tid. Du kommer att arbeta med ett brett nätverk av leverantörer både nationellt och internationellt, samt ansvara för att utveckla och optimera våra inköpsprocesser. Tjänsten är heltid och arbetsplatsen är i Österbymo, Ydre kommun. Arbetsuppgifter: Ansvara för inköp av komponenter och material till tillverkning. Förhandla priser, avtal och leveransvillkor med leverantörer. Bygga och vårda starka leverantörsrelationer. Samordna med produktions-, logistik- och försäljningsavdelningen för att säkerställa en smidig leveranskedja. Analysera marknadstrender och inköpsstrategier för att optimera kostnader och leveranskvalitet. Ansvara för inventering av lager Kvalifikationer: Erfarenhet av inköp inom tillverkningsindustrin. Goda kunskaper inom förhandlingsteknik och leverantörshantering. Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med kostnadsoptimering. God problemlösningsförmåga Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Relevant utbildning inom inköp, logistik eller liknande är meriterande. Om företaget Ydre Skåp bygger skåp för påbyggnad av transportbilar och pickuper. Våra standardmodeller kan anpassas och utrustas på en mängd olika sätt för att uppfylla våra kunders önskemål. Vårt produktutbud består i huvudsak av sex standardprodukter som vi sedan bygger helt utifrån kundens behov. Sedan starten 1999 har vi utvecklat verksamheten i flera steg. I vår moderna fabrik, med en totalyta på 4 500 m², tillverkas och kallpressas egenutvecklade sandwichpaneler på ett innovativt sätt med ett minimalt klimatavtryck. Dessa sandwichpaneler används sedan för byggnation av olika skåpvarianter för påbyggnationer av lätta och tunga transportfordon. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-13 till [email protected]

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Inköpare
Rekryteringsgruppen i Stockholm AB
Inköpare och upphandlare

Rekryteringsgruppen söker omgående för kunds räkning en Inköpare i Byske, Skellefteå: I rollen som Inköpare kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team som leds av inköpschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och består i allt från att lägga inköpsordrar till att kontinuerligt verka för att vi bedriver ett inköpsarbete i framkant där samarbete, utveckling, god kommunikation och kontaktskapande, både internt och externt, är mycket viktiga delar i arbetet. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor lokalt samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget samt mot våra externa leverantörer. Arbetsuppgifter Ansvarar för inköp av direkt och indirekt material/tjänster till produktionen Leveransbevakning av beställt material vid behov Behandla kvalitetsärenden gentemot leverantörer Medverka vid upphandlingar av direkt och indirekt material/tjänster Genomföra prisförhandlingar samt upprätta leverantörsstatistik vid behov Leta nya leverantörer för att förbättra prisbild och kvalitet samt genomföra leverantörsbedömningar Medverka vid rapportering inom koncernen Delta i arbetet med förbättringsfrågor kopplat till ansvarsområdet och vidareutveckling inom avdelningen Övrigt förekommande arbetsuppgifter Kvalifikationer och erfarenhet Relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete Arbetat i SAP Är strukturerad och organiserad Trivs med att arbeta i ett högt tempo  Är en nyfiken, positiv och drivande person som ser möjligheter och lösningar  Flytande i svenska och engelska i tal och skrift  Har lätt för samarbete med andra och har en god kommunikationsförmåga Vår kund erbjuder En intressant och utvecklande tjänst hos en unik arbetsgivare med både utveckling och produktion under samma tak.        Flexibel arbetstid  Goda utvecklingsmöjligheter Stark teamkänsla Heltidsanställning med fast månadslön Kollektivavtal Detta är en direktrekrytering till vår kund. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sökord: Inköp, Byske, Skellefteå, produktion, internationell miljö, inköpsarbete, leverantörskontakt, förbättringsarbete

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Junior strategisk inköpare? Se hit!
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Vår kund växer kraftigt och behöver förstärka sitt team med en strategisk inköpare. Här får du möjlighet att påverka och utveckla inköpsprocesserna! OM TJÄNSTEN Som junior strategisk inköpare kommer du att stötta teamet i att säkerställa att företagets leverantörer kan det ökade produktionsbehovet. Du deltar i uppföljning av befintliga leverantörers kapacitet, hjälper till att identifiera eventuella flaskhalsar och är delaktig i dialoger kring hur leverantörer kan anpassa sig till förändrade behov – exempelvis genom att skala upp sin verksamhet. Tillsammans med erfarna kollegor är du också med och undersöker alternativa leverantörer när kapaciteten hos befintliga aktörer inte räcker till. Du kommer successivt få ta större ansvar, bland annat i att förbereda och med tiden själv driva förhandlingar med leverantörer. Rollen passar dig som vill utvecklas inom strategiskt inköp, är nyfiken på leverantörsarbete och gillar att bidra med struktur, analys och ett öga för affärer. Du erbjuds Vår kund erbjuder en möjlighet att vara med i en expansiv fas och påverka företagets utveckling. Du får jobba i ett team med högt engagemang och goda utvecklingsmöjligheter. Flexibilitet med tre dagar på kontoret och två dagar hemma när du är varm i kläderna. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Tillsammans med kollegor förhandla med leverantörer * Skapa inköpsstrategier * Utvärdera och utveckla leverantörer * Hantera leverantörer som inte uppfyller kraven * Skicka ut förfrågningar till leverantörer VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad eftergymnasial utbildning - Har någon erfarenhet av inköp - Trivs med att jobba i system och har erfarenhet av ERP-system - Obehindrat kan uttrycka dig på engelska i tal och skrift då detta är koncernspråket som används dagligen - Har viljan och möjligheten att resa i tjänsten några gånger om året, både nationellt och internationellt - Kan vara på site i Ludvika på daglig basis Det är meriterande om du har - En ingenjörsutbildning inom relevant område eller likvärdig erfarenhet inom industri - Kunskaper i SAP - Erfarenhet av elektriska komponenter - Kunskap i att läsa ritningar och elscheman - Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift är start meriterande för tjänsten För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Strategisk inköpare till framtidssäkrad bransch!
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Vår kund växer kraftigt och behöver förstärka sitt team med en driven och engagerad strategisk inköpare. Kanske är det du? Sök redan idag! OM TJÄNSTEN Som strategisk inköpare kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa leveranserna i takt med företagets tillväxt. Du kommer att arbeta med både befintliga och nya leverantörer, förhandla avtal och skapa strategier för att optimera inköpsprocessen. Du kommer att ingå i ett team som präglas av samarbete och engagemang. Denna roll passar dig som är tekniskt lagd och har erfarenhet från industri eller liknande teknisk miljö. Du söker en utmaning och är redo att ta nästa steg i karriären – gärna i en roll där både nationella och internationella resor för att träffa leverantörer kan förekomma. Du har ett skarpt öga för detaljer och hittar lösningar där andra kanske går bet. Du trivs med att bygga relationer, arbeta strukturerat och tänker alltid ett steg längre. Om du gillar att kombinera teknik, problemlösning och varierade kontaktytor kan detta vara din nästa roll. Du erbjuds Vi erbjuder en möjlighet att vara med på en spännande tillväxtresa i ett företag som värdesätter sina anställda. Här finns goda utvecklingsmöjligheter och en dynamisk arbetsmiljö. Möjlighet till tre dagars arbete på plats och två dagar hemifrån när du är varm i kläderna. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen ansvarar du för att säkerställa att företagets leverantörer kan möta det ökade produktionsbehovet. Du följer upp och utvärderar befintliga leverantörers kapacitet, identifierar potentiella flaskhalsar och driver dialoger kring deras möjlighet att skala upp – exempelvis genom personalförstärkning eller andra kapacitetshöjande åtgärder. När en leverantör når sin kapacitetstopp analyserar du det uppkomna gapet och initierar arbetet med att identifiera, utvärdera och etablera kompletterande leverantörer som kan säkerställa en stabil och långsiktig försörjning. Du ansvarar även för att driva förhandlingar med både befintliga och nya leverantörer, med målet att säkra affärsmässiga och hållbara avtal. Rollen kräver ett proaktivt arbetssätt, god kommunikationsförmåga och ett strategiskt helhetsperspektiv på leverantörskedjan. VI SÖKER DIG SOM - Har några års erfarenhet av att arbeta med strategiskt inköp - På daglig basis kan vara på site i Ludvika - Talar och skriver obehindrat på engelska då detta är koncernspråket som används dagligen - Har viljan och möjligheten att resa i tjänsten några gånger om året, både nationellt och internationellt Det är starkt meriterande om du har - En ingenjörsutbildning inom relevant område eller likvärdig erfarenhet inom industri - Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift - Erfarenhet av att arbeta i SAP - Erfarenhet av elektriska komponenter - Förmåga att läsa ritningar och elscheman För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår kund befinner sig i en stark tillväxtfas och söker nu en strategisk inköpare för att stärka teamet. Du kommer att arbeta tillsammans med ett engagerat team och ha möjlighet att påverka och utveckla inköpsprocesserna.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Commodity Manager
Valueone AB
Inköpare och upphandlare

ValueOne söker en erfaren och driven Commodity Manager till ett uppdrag inom strategiskt inköp för ett konsultuppdrag hos vår kund i Östergötland. Uppdraget ska tillsättas i september och löper på ett år med möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som Commodity Manager kommer du att ansvara för strategiarbete inom ditt köpområde. Du kommer att vara en nyckelperson i det globala commodity-teamet och bidra med dina expertkunskaper. En viktig del av rollen är att säkerställa kapacitet i leverantörsnätverket inför kommande produktionsökningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Utarbeta, förankra och implementera strategier för köpområdet. Utveckla en konkurrenskraftig förädlingskedja från råmaterial till färdig produkt. Förhandla och slutföra kontrakt med leverantörer. Följa upp och utveckla leverantörsbasen för att uppnå mål inom kvalitet, kostnad och ledtid. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt. Du behärskar svenska och engelska väl och har goda kunskaper i SAP, eller förmåga att snabbt sätta dig in i systemet. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 91 18 alternativt 010 332 29 20.

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Inköpare till Hemfint Group
BHG Group AB
Inköpare och upphandlare

Hemfint Group söker en inköpare till vårt team i Stockholm Är du analytisk, har ett gott sinne för ekonomi och trivs i en roll där du får ta egna beslut? Då kan du vara den vi söker! Vi på Hemfint Group växer och söker nu en inköpare till vårt kontor i Stockholm. Du kommer att spela en nyckelroll i vår verksamhet och arbeta nära såväl leverantörer som interna avdelningar för att säkerställa ett konkurrenskraftigt sortiment och effektiva inköpsprocesser. Om Hemfint GroupHemfint Group är en snabbväxande e-handelskoncern som består av Outl1, Hemfint och Trendrum. Tillsammans erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment inom hem, trädgård, möbler och fritidsprodukter till kunder i hela Norden. Genom smarta inköp, stark digital närvaro levererar vi produkter som förenklar vardagen och förverkligar våra kunders visioner för hem och livsstil. Vi har vårt kontor i Stockholm och lagerverksamhet i södra Sverige Om rollenSom inköpare ansvarar du för att: Analysera inköpsdata och identifiera förbättringsmöjligheter Förhandla med leverantörer och fatta beslut om inköp Följa upp beställningar och säkerställa leveranser i tid Scouta nya produkter och leverantörer för att bredda och förbättra sortimentet Arbeta tätt tillsammans med ekonomi, logistik och marknad Bidra till utvecklingen av våra inköpsstrategier Vi söker dig som: Har god förståelse för ekonomi och affärsanalys Är analytisk, strukturerad och trivs med att fatta beslut Det är meriterande om du har erfarenhet av inköp eller liknande roll – men det är inget krav Har goda kunskaper i Excel  Talar och skriver engelska obehindrat Vi erbjuder: En viktig roll i ett växande företag med högt tempo Möjlighet att påverka och utvecklas inom inköp Tjänsten är på 100% och utgår från vårt kontor i centrala Stockholm, tillträde enligt överenskommelse.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Inköpare
Randstad AB
Inköpare och upphandlare

Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren inköpare, gärna med bakgrund från tillverkande industri, för ett konsultuppdrag till vår samarbetspartner i Ludvika. Tillträde omgående. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av inköp, förhandling med leverantörer samt hantering av inköpsorder och leveranser. Erfarenhet av att arbeta i SAP och goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav, samt förmåga att analysera och optimera kostnader och leveransprestanda. Du är självständig, strukturerad och har starka kommunikations- och förhandlingsegenskaper, samt kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV.  Ansvarsområden Planering och genomförande av inköp Förhandling med leverantörer Hantering av inköpsorder och leveranser Säkerställande av att inköpsprocesserna följer gällande riktlinjer och regler Analysera och optimera kostnader och leveransprestanda Användning av SAP för att hantera inköpsdata Samarbeta med interna avdelningar för att möta företagets behov Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med inköp, gärna från tillverkande industri. Utbildning inom Inköp är meriterande Erfarenhet av att arbeta i SAP Goda kunskaper i Microsoft Office Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens Goda kommunikations- och förhandlingsegenskaper Självständig och strukturerad med förmåga att prioritera arbetsuppgifter Kunna kommunicera obehindrat på Svenska och Engelska Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Inköpare till företag på tillväxtresa
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Är du en erfaren inköpare som vill ta nästa steg i en global miljö? Hos vår kund i Göteborg får du möjlighet att påverka strategiska inköpsbeslut, arbeta tvärfunktionellt och utveckla en stark leverantörsbas - både globalt och lokalt. OM TJÄNSTEN Vi söker en Strategisk inköpare som kommer ansvara av direkta material under sitt katgoriansvar. Fokus kommer ligga på att säkra en stark leverantörskedja, både globalt och lokalt. Du kommer samarbeta tätt med flera interna funktioner såsom logistik och produktion. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Inköp av direkta material på global nivå * Kategoriansvar * Säkerställa en effektiv och hållbar leverantörskedja, både globalt och lokalt * Förhandla avtal och driva leverantörsrelationer * Delta i avdelningens strategiska utveckling * Arbeta agilt i en komplex, internationell miljö VI SÖKER DIG SOM - Minst 3 års erfarenhet av inköp av direktmaterial - Eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp, ekonomi eller liknande - Har god analytisk förmåga - God kommunikations- och förhandlingsförmåga - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet från större organisationer För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Förändringsbenägen Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

11 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Kategoriansvarig inom strategiskt inköp
OIO Väst AB
Inköpare och upphandlare

Om tjänsten Vi söker tillsammans med vår partner en strategisk inköpare med start senast efter sommaren. Nu har du chansen att bli en del av ett framstående företag inom sin bransch som värdesätter kvalitet och innovation. Du kommer att jobba med strategiskt inköp med eget kategoriansvar. Vi ser gärna att du tidigare jobbat inom en större organisation och därmed är van vid komplexa miljöer. Om du dessutom tidigare jobbat inom livsmedelsbranschen som inköpare är det extra meriterande. Du kommer att ingå i ett team av totalt 8 personer varav 4 personer har kategoriansvar. I rollen jobbar du med direktmaterial. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer ha tät dialog med leverantörer globalt samt även många interna kontakter inom bolaget. Det förekommer resor till leverantörer med jämna mellanrum, vilket kräver att du är flexibel inför det. Vi söker dig som har Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller liknande område Minst 3 års arbetslivserfarenhet från en roll som strategisk inköpare, gärna inom direktmaterial Starkt meriterande om du har jobbat inom livsmedelsbranschen i en liknande roll Har god systemvana Talar och skriver flytande svenska och engelska Som person ser vi att du är ansvarstagande och kan leda ditt eget arbete framåt. Du bör beskriva dig själv som flexibel, lösningsorienterad och analytisk. Att samarbeta med både externa och interna parter är något du trivs med. Om rekryteringsprocessen och anställningen Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader via oss på OIO med möjlighet till att detta övergår till en fast anställning hos kunden. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Omfattning: Heltid, möjlighet att jobba hemifrån 2 dagar i veckan Start: Senast efter sommaren Placering: Göteborg Lön: Fast månadslön  Om OIO Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

11 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Category Lead DIM till ett välkänt svenskt produktbolag
MultiMind Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Vi söker just nu en Category Lead inom Direct Materials (DIM) till ett välkänt svenskt produktbolag. Det är ett heltidsuppdrag som konsult med start så snart som möjligt och pågår till slutet av juni 2026. Uppdragsbeskrivning: Vi söker en skicklig och proaktiv Category Lead inom Direct Materials (DIM) för att stötta ett väletablerat och expanderande svenskt produktbolag. Organisationen befinner sig i en tillväxtfas och går in på nya marknader, vilket kräver att inköpsteamet förstärks omgående. Som Category Lead kommer du att spela en nyckelroll i att strategiskt driva globala och regionala inköpsaktiviteter. Du kommer att arbeta i en komplex, internationell miljö med ett brett nätverk av intressenter och ha möjlighet att påverka och forma en inköpsorganisation under utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för inköpskategorin tillsatser och smaker, med fokus på att säkra en robust leveranskedja och diversifiering av leverantörer. • Utveckla och genomföra kategoristrategier i linje med affärsbehoven. • Leda leverantörsförhandlingar, riskhantering och etablering av långsiktiga leverantörspartnerskap. • Samverka nära med interna funktioner samt regionala inköpsteam på flera marknader. • Bidra aktivt till utvecklingen av inköpspraxis och organisatorisk struktur. Kvalifikationer och erfarenhet: • Universitetsutbildning inom supply chain, ekonomi, teknik eller motsvarande. • Minst 3 års erfarenhet av inköp, gärna inom direkta material. • Erfarenhet av tillsatser och/eller smaker är meriterande. • God förmåga att hantera intressenter, förhandla och kommunicera. • Bekväm med att arbeta i agila och tvärfunktionella miljöer. Språkkunskaper: • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Intresserad? Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att söka om detta uppdrag matchar din erfarenhet och dina intressen.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025