IT-jurist
Sök bland 6 lediga jobb som IT-jurist och börja ditt nya yrkesliv idag!
Dataskyddsjurist Vill du vara i framkant när det gäller att säkerställa efterlevnad av GDPR, AI och informationssäkerhet? Företaget: Företaget är relativt nystartat med syftet att stötta företag att uppnå sina mål med hjälp av IT-juridik. Att skydda information är en av de viktigaste uppdrag ett bolag, kommun eller myndighet har idag. Vi är experter på juridik och arbetar med stora och små företag, kommuner och myndigheter. Företaget grundades för att vägleda kunder genom komplexa IT-juridiska frågor på ett enkelt sätt. Region: Malmö Om rollen som dataskyddsjurist: I rollen som dataskyddsjurist kommer du att stötta kunder med löpande dataskyddsarbete och hantera IT-juridiska frågeställningar. Du kommer exempelvis att anta rollen som dataskyddsombud och/eller dataskyddsjurist. Exempel på vanliga förekommande arbetsuppgifter: Stötta kunder med IT-juridiska frågeställningar Utbildning inom dataskydd och IT-juridik Genomföra granskningar och revisioner av dataskyddsprocesser Profil: Vi söker dig som vill ha många bollar i luften, är självgående och är en teamplayer. Därtill är du effektiv och pedagogisk samt levererar lösningar som kunder förstår. Oavsett nivå av erfarenhet tror vi att du är driven och kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du är strukturerad i ditt arbete och drivs av att arbeta med tighta deadlines och målsättningar. Krav: Minst 5 års erfarenhet inom GDPR och IT-juridik. Vi vet att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats och välkomnar olika bakgrunder, erfarenheter och egenskaper. Lön / Rekryteringsprocess: Lön circa 50 K SEK beroende på erfarenhet. Arbetar du idag med IT-juridiska frågor inklusive GDPR och vill ta nästa steg i karriären? Fantastiskt! Vår kunds mål är att hjälpa företag att uppnå sina mål med hjälp av IT-juridik. Vår kund avser att tillsätta tjänsten omgående med start senast mars 2025. Rekrytering sker löpande och första intake möte är med Beyondo. Därefter 1-2 intervjuver med vår kund. Tjänsten är i Malmö. Det finns möjligheter att arbeta hybrid.
Är du intresserad av att stärka Sveriges motståndskraft och beredskap i den finansiella sektorn? Som riskexpert på avdelningen Motståndskraft och beredskap arbetar du med tillsyn och regelgivning avseende it-risker, däribland Dora-förordningen. Om jobbet Som riskexpert hanterar du ärenden kopplade till Finansinspektionens (FI) uppdrag som tillsynsmyndighet enligt bland annat Dora-förordningen. Du analyserar och utvärderar de finansiella företagens risker och efterlevnad av regelverkens krav för att tillse att den finansiella sektorn är tillräckligt motståndskraftig. Dessutom deltar du i arbetet med att bevaka och följa utvecklingen som sker inom cybersäkerhetsområdet och de risker och hot som de finansiella företagen och det finansiella systemet i sin helhet är exponerat mot. Du deltar i utvecklingen av FI:s interna process- och metodstöd samt regelgivning på området. Du samverkar med andra tillsynsmyndigheter och har tät kontakt med företag under tillsyn. Du representerar myndigheten i dialog med verksamhetsutövarna och andra tillsynsmyndigheter, vilket ställer krav på gott omdöme och förmåga att kunna kommunicera tydligt med olika målgrupper. För att lösa vårt komplexa uppdrag krävs det ofta en mängd olika infallsvinklar och expertkunskap. Det gör att du arbetar tillsammans med och lär dig av ledande specialister inom en mängd olika områden. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har relevant akademisk utbildning inom till exempel juridik, ekonomi eller systemvetenskap, alternativt har motsvarande erfarenheter och kunskaper • har flera års erfarenhet av arbete på en gransknings- eller kontrollfunktion på myndighet eller inom den finansiella sektorn eller av arbete med it/cybersäkerhetsfrågor • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du • har en jur.kand. eller juristexamen • tidigare har arbetat med regelverk kopplade till cybersäkerhet och intern kontroll av cybersäkerhetsfrågor i granskning/tillsyn • tidigare arbetat i antingen finansiell sektor eller på myndighet • har god kunskap om finansiella företag och det finansiella systemet i sin helhet samt de risker som dessa är exponerade mot. Om dig I det här jobbet behöver du • bidra till ett gott samarbete • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • arbeta självständigt utifrån de värderingar och riktlinjer som styr verksamheten • ha en god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter. Om oss Finansinspektionen (FI) bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/ Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester kan ingå i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Vardges Khndirian, Enhetschef, 08-408 98713 Sista ansökningsdag: 2025-02-21
I takt med att vår digitala satsning Sejfa växer letar vi nu efter en nyckelperson som kan navigera frågor inom GDPR, dataskydd och AI med både precision och nytänkande. Med vårt nya bolag Supersejf AB, som drivits fram av innovationsbolaget Lfant, har vi tillsammans med en rad externa partners tagit fram ett Fighter Brand och en ny digital kanal – framtidens försäkringstjänst: Sejfa. Nu söker vi dig som vill ta del vår spännande utvecklingsresa och bidra med dina erfarenheter för att ta Sejfa genom ny terräng på vägen mot framgång. Supersejf AB ägs av Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän, Länsförsäkringar Stockholm, Länsförsäkringar Östgöta, Länsförsäkringar Älvsborg, Länsförsäkringar Värmland, Länsförsäkringar Uppsala, samt Länsförsäkringar Halland. Om din nya roll Som expert på GDPR, dataskydd och AI kommer du att: Sätta sig in regelverk och förstå hur de samspelar med dataskyddsregler för att kunna bistå verksamheten på bästa sätt. Ge verksamheterna stöd och tydlig vägledning i dataskyddsfrågor och frågor om AI, resp. koordinera och driva dataskyddsfrågor och frågor om AI i nya och pågående projekt. Upprätta och granska dataskyddsrelaterade avtal (ex. PUB eller underbiträdesavtal) och kravställa mot leverantörer om dataskydd och AI. Bistå vid ev. personuppgiftsincidenter och konsekvensbedömningar. Ansvara för framtagning, förvaltning och implementering av policys, riktlinjer och arbetsinstruktioner om dataskydd och AI. Din roll kommer utgå från Supersejf AB men du kommer också göra insatser, inom din expertis, kopplat till projekt som genomförs av vårt systerföretag Lfant AB. Du blir en del av ett engagerat team där vi arbetar i högt tempo, hittar lösningar tillsammans och har riktigt kul under tiden. Med högt i tak, värme och humor bygger vi en kultur som inspirerar och utvecklar. Det är extra viktig då vissa faser blir klart intensiva. Det här har du med dig Vi ser att du: Har stor och bevisad erfarenhet av att arbeta med GDPR och dataskyddsfrågor och kan tolka regelverk i praktiken. Stark förmåga att både göra insatser liknande ’utredningar’ i blandning med löpande insatser (inom området) efter behov. Stark förmåga att upprätta avtal, rutiner och policys – respektive implementering och uppföljning av dessa. Är analytisk, lösningsorienterad och gillar att tänka utanför boxen – men samtidigt vet när det är dags att avgränsa och fokusera. Har vana av att kravställa mot leverantörer och hantera avtal kopplade till GDPR, dataskydd och AI. Är nyfiken på tekniska lösningar och har ett driv att förstå hur de kan förbättra våra arbetssätt. Erfarenhet av försäkringsbranschen är meriterande. Är du vår nästa kollega? Tillsammans med våra partners, ägare och moderbolag är vi en organisation med skarp kunskap och dörren till framtidens innovation och utveckling inom försäkring och bank. Just detta är en av USP:arna i vår setup - att kunna driva strax ’utanför’ med mindre legacy, men med Länsförsäkringars många styrkor i ryggen. Vi vill att våra kunder ska möta dagen med en känsla av enkelhet och trygghet, och med samma prestigelösa oräddhet vill vi att du kliver in i vår kreativa miljö innan snön börjar falla! Är du redo? Klart du är redo! START: Enligt överenskommelsePLATS: GöteborgOMFATTNING: HeltidLÖN: Fast lönSISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-02-11 (urval sker löpande, vänta inte med din ansökan)KONTAKT:Senior Talent Manager Mikaela Ehk,[email protected](för frågor om tjänsten, ej ansökningar) Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Om rollenI denna roll kommer du att ansvara för implementering av processer för hantering av kontraktens livscykel. Du kommer att leda och coacha arbetet med kontraktshantering för de aktuella kontona, samt stötta i kontraktshanteringsaktiviteter som kontraktsändringar, tolkningar och hantering av frågor tillsammans med interna intressenter. En viktig del av uppdraget är att stödja utredningar om kontraktsefterlevnad för att säkerställa att leveranser sker enligt avtalet. Du kommer även att samordna med den juridiska avdelningen vid komplexa frågor och leverera utbildning till nyckelpersoner inom kontraktshantering och dess processer.Kompetenser och erfarenhet: Svensk medborgare krävs då säkerhetsprövning kommer att genomföras 10+ års erfarenhet inom sourcing eller kommersiell kontraktshantering (eller liknande). Gedigen erfarenhet inom Service Delivery är en fördel. Bakgrund inom IT-outsourcingkontrakt och förståelse för molnlösningar Stark finansiell bakgrund med förståelse för hur de kommersiella elementen i kontraktet samverkar Erfarenhet inom flera områden såsom anbudsarbete, försäljning och upphandling Goda förhandlings- och rådgivningsfärdigheter Svenska och engelska flytande Vi presenterar kandidater löpande för kunden, vilket innebär att uppdraget kan tas bort från vår webbplats före sista ansökningsdagen. Om du är intresserad av uppdraget rekommenderar vi att du ansöker omgående. Om digVi söker en person med förmåga att föra konstruktiva dialoger och som är en aktiv förespråkare och förebild, som både coachar och stöttar medarbetare i olika roller och funktioner. Du har en positiv och lösningsorienterad attityd och kan skapa en ömsesidig förståelse mellan olika parter. Självkännedom, nyfikenhet och ett driv för kontinuerligt lärande är viktiga egenskaper, tillsammans med en självsäker och professionell framtoning. Uppdragsperiod: 1/12-2024 - 01/12-2025Omfattning: HeltidPlats: Stockholm Som en del av EEZE... får du chansen att utvecklas både som professionell och som person. Du får jobba nära kunderna och bidra med din expertis för att hjälpa dem nå sina mål. Vi erbjuder varierande uppdrag, mycket eget ansvar och ett starkt team som alltid stöttar dig. Hos oss får du chansen att växa och samtidigt göra en verklig skillnad i våra kunders verksamheter.
ArbetsbeskrivningFör vår kunds räkning söker vi en Contract Manager.Vi söker dig som har stor erfarenhet av investeringsprojekt, entreprenadupphandlingar och förvaltning av avtal i stora projekt.Som Contract Manager tar du en aktiv roll med målet att säkra kvalitet, kostnad och leverans i enlighet med ingångna avtal. Du har förmågan att identifiera risker och hantera strategiska frågor för att mitigera eller undvika dessa risker. Med ett fokus på att utveckla strategier som bidrar till både affärsnytta och kvalitetssäkring, arbetar du kontinuerligt med att säkerställa långsiktiga och hållbara lösningar.Du är en erfaren förhandlare och har gedigen insikt i juridik och avtalsarbete. Genom att noggrant följa upp avvikelser och aktivt delta i eller bistå vid regleringar med leverantörer, spelar du en avgörande roll för att säkerställa projektets övergripande mål. I investeringsprojekt är din roll central, där du inte bara strävar efter den mest fördelaktiga ekonomiska uppgörelsen, utan även tar hänsyn till långsiktiga affärsmål.Därutöver kan viss administrativ förvaltning av avtal förekomma, vilket du hanterar med samma noggrannhet och fokus på detaljer som dina övriga uppgifter. Kvalifikationer Du har masterexamen inom juridik, ekonomi eller annan utbildning relevant för uppdraget Du har minst 5 års erfarenhet av stora projekt 200+ MSEK Du har god kunskap om inköpsarbete och upphandlingsförfarande Du är en erfaren förhandlare, dvs har god insikt och vana att arbeta med juridik och avtal Du har god förmåga att utrycka dig och kommunicera i tal och skrift på Engelska och Svenska (övriga språkkunskaper är meriterande). Du är svensk medborgare Personliga egenskaper Som Contract Manager är det viktigt att ha god samarbetsförmåga med projektkollegor, stakeholders och leverantörer för att säkerställa smidig kommunikation och effektivt genomförande av kontrakt. Genom att upprätthålla starka relationer med alla parter kan du bättre förstå deras behov, identifiera risker i tid, och skapa lösningar som är gynnsamma för alla inblandade.Utöver samarbetsförmåga krävs också ett strategiskt tänkande, där du kan analysera långsiktiga mål och ta fram kontraktsstrategier som stöttar affärens övergripande vision. Detta innebär att balansera operativa behov med affärsstrategiska överväganden och säkerställa att kontrakten stödjer företagets tillväxt och riskhantering. Företagspresentation Vår kund är ett energibolag som tryggar invånarna med tillgång till värme, el, kyla och avfallstjänster. Här strävar man alltid för att utveckla verksamheten i takt med kunders, medarbetare och samhällets förväntningar. Huvudkontoren finns utplacerade i Stockholmsområdet. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget förväntas löpa t.o.m.31-okt-2025 med stora chansertill förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt tillsammans och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan! Dataskyddssamordnare | Skandia | Stockholm Skandias dataskyddsorganisation består av Privacy Office vilket är en koncerngemensam funktion, samt flertalet dataskyddssamordnare utplacerade i Skandias verksamhet. Vi söker ny en dataskyddssamordnare till Affärsområde Försäkring. Skandia är inne i en spännande period med mycket utvecklingsarbete och här finns stora möjligheter för dig att utvecklas inom dataskydd. I rollen som dataskyddssamordnare ger du verksamheten råd och stöd kring dataskydd i det dagliga operativa arbetet inom verksamheten och representerar Affärsområdet i det koncerngemensamma dataskyddsarbetet. Fokus i rollen är att öka efterlevnaden av dataskyddsförordningen genom att bland annat öka förståelsen för vad lagstiftningen betyder och hur den mer praktiskt påverkar verksamheten. Exempel på arbetsuppgifter: - Ge praktiskt råd och stöd till verksamheten i dataskyddsfrågor - Stötta verksamheten med att implementera och efterleva interna regelverk i enlighet med den övergripande styrningen inom dataskyddsområdet - Kartlägga behandlingar av personuppgifter och upprätthålla registerförteckningen - Löpande identifiera behov av initiativ för att öka efterlevnaden dataskyddsförordningen - Stötta verksamheten vid diverse analyser såsom konsekvensbedömningar, intresseavvägningar och tredjelandsöverföringar - Stötta i hantering och rapportering av personuppgiftsincidenter Du är en person med ett strukturerat arbetssätt, kan hantera många frågor samtidigt och har en vilja att vara med och skapa värde. Du är intresserad av människor och förstår värdet av att samarbeta med andra för att nå dina mål. Till detta tar initiativ, är självgående och har en bra förmåga att arbeta strukturerat med tydligt fokus på leverans. Området är komplext och innebär många kontaktytor så tydlighet i kommunikation och affärsmässighet är nödvändigt. Din förmåga att sortera och prioritera frågor är avgörande för att lyckas. Vi lägger stor vikt vid din personlighet. Det här önskar vi av dig Troligen har du en högskoleutbildning och god erfarenhet från finansbranschen och minst ett par års erfarenhet av dataskyddsarbete. Vi tror att du har erfarenhet av att jobba operativt och praktiskt med dataskydd. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer ses som meriterande. Vi ser fram emot din ansökan ! Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb